Nowoczesny i przekrojowy wykład o diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazie mózgu! Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu. Zakres tematyczny książki obejmuje: kompleksowe podejście do diagnozy zaburzeń poznawczych (w tym językowych), emocjonalnych i behawioralnych; szczegółowe, oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym autorki, opisy technik, metod, programów i podejść terapeutycznych. Problematyka kliniczna jest zaprezentowana w każdym rozdziale zgodnie z przejrzystym i logicznym układem: teoretyczne wprowadzenie, metody diagnostyczne, ukierunkowana terapia. W tomie drugim autorka omawia problemy związane z wyższymi funkcjami, takimi jak myślenie, mowa i język, tożsamość i osobowość oraz trudności z reintegracją pacjenta po urazie mózgu w życiu rodzinnym, społecznym i zawodowym. Wskazuje także na najpilniejsze potrzeby oraz na kierunki dalszych badań w zakresie diagnozy i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazach mózgu. Książka przeznaczona jest głównie dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii, a także terapeutów i psychologów specjalizujących się w terapii poznawczej.
Mózg człowieka starzeje się tak samo, jak całe jego ciało. Z biegiem czasu nieuchronnie zachodzą w nim zmiany: masa i objętość mózgu spada o ok. 2% na każde 10 lat. Komory powiększają się, a bruzdy stają się wyraźniejsze. Zmniejsza się gęstość synaps, słabnie przepływ krwi. A jednak osoby starsze często ujawniają zdolności nieobecne na wcześniejszych etapach rozwoju: dostrzegają na pozór trudne do uchwycenia zależności między rzeczami, ich intuicje bywają trafniejsze, rozumienie problemów – głębsze, a wiedza ekspercka budzi szacunek i podziw. Jak to się dzieje, że w miarę starzenia się mózgu umysł rośnie w siłę, a jego użytkownik zyskuje mądrość? Elkhonon Goldberg zaprasza w fascynującą podróż po świecie ludzkiego poznania.
Bezpieczeństwo, terytorium, populacja, VII tom wykładów Foucaulta w College de France to historia nowożytnych społeczeństw z perspektywy naczelnego pojęcia ?rządomyślności?, które określa myślenie jako coś, czym się zarządza. Autor analizuje rozwój praktyk dyspcyplinujących i proces etatyzacji przemocy, powstanie ?populacji? i polityki bezpieczeństwa. To także historia narodzin liberalizmu i towarzyszącej mu, jako efekt i narzędzie, biowładzy. Autor sięga w opisie aż do przemian społeczeństwa feudalnego w zbiorowości nowożytne. Rozważaniom historyczno-społecznym towarzyszy wątek filozoficzny: dzieje prawdy i jej produkcji. Wykład obejmuje najważniejsze pojęcia Foucaltowskie, a na całym świecie należy do kanonu lektur. Trudno przecenić znaczenie wykładów Foucaulta ?zarówno koncepcyjnie, jak faktograficznie tom VII to niezbędny element wykształcenia współczesnego badacza nauk społecznych.
Nowoczesny i przekrojowy wykład o diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazie mózgu! Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu. Zakres tematyczny książki obejmuje: kompleksowe podejście do diagnozy zaburzeń poznawczych (w tym językowych), emocjonalnych i behawioralnych; szczegółowe, oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym autorki, opisy technik, metod, programów i podejść terapeutycznych. Problematyka kliniczna jest zaprezentowana w każdym rozdziale zgodnie z przejrzystym i logicznym układem: teoretyczne wprowadzenie, metody diagnostyczne, ukierunkowana terapia. Tom pierwszy obejmuje takie problemy, jak zaburzenia funkcji poznawczych i emocjonalnych, w tym: świadomości, orientacji, percepcji, pamięci, uwagi oraz emocji; zaburzenia celowego ruchu zwane apraksją; zaburzenia tzw. funkcji wykonawczych. Książka przeznaczona jest głównie dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii, a także terapeutów i psychologów specjalizujących się w terapii poznawczej.
Wdrażanie prawa wspólnotowego Unii Europejskiej spowodowało wiele zmian przepisów prawnych i organizacyjnych związanych z procesem planowania, przygotowania i realizacji inwestycji. Szczególnymi regułami są zwłaszcza obwarowane przedsięwzięcia finansowane ze środków publicznych.
Autor, korzystając z wieloletniego doświadczenia zdobytego podczas współpracy z inwestorami, jednostkami nadzorującymi i wykonawcami, mając na uwadze trudności ograniczające prawidłowe planowanie i przygotowanie procesu inwestycyjnego, omówił w książce:
• miejsce i rolę inwestora oraz projektanta w procesie projektowym;
• aktualne praktyki niesprzyjające opracowaniu dobrej jakościowo dokumentacji;
• modele kontraktowe przygotowania poszczególnych elementów dokumentacji projektowej ze wskazaniem powiązań między poszczególnymi opracowaniami;
• podział prac projektowych na odrębne zamówienia i sposoby ich zamawiania, określając wady oraz zalety dla każdego wariantu;
• procedury środowiskowych uwarunkowań na etapie przygotowania i realizacji inwestycji
• metodologię wyboru wykonawcy prac projektowych nie tylko na podstawie kryterium cenowego, lecz także na podstawie innych kryteriów, wymiernych i niewymiernych..
Przedstawione procedury mogą stanowić użyteczne źródło informacji do przygotowania dokumentacji środowiskowej, w tym raportów oddziaływania na środowisko i środowiskowych planów zarządzania budowami.
Książka jest przeznaczona dla pracowników wyspecjalizowanych jednostek gospodarczych zajmujących się planowaniem, przygotowaniem i realizacją przedsięwzięć inwestycyjnych oraz odpowiednich wydziałów administracji samorządowej i państwowej. Z pewnością skorzystają z niej również studenci kierunków budownictwo, inżynieria środowiska, ochrona środowiska.
Zbiór metodologicznych tekstów to przełomowy manifest nowej drogi metodologii badań jakościowych – badań zaangażowanych społecznie, walczących z dyskryminacją i nierównością.
Zbiór metodologicznych tekstów to przełomowy manifest nowej drogi metodologii badań jakościowych - badań zaangażowanych społecznie, walczących z dyskryminacją i nierównością, eksperymentujących z nowymi formami, takimi jak performans czy autoetnografia, stawiających pytania o kwestie trafności, rzetelności, naukowej obiektywności. To teksty wrażliwe na płeć, kolor skóry, pochodzenie etniczne, które obok całościowego wprowadzenia do podejmowanej tematyki, odpowiadają na pytanie, w jaki sposób badacze mogą zaangażować się w działanie na rzecz sprawiedliwości społecznej. Na oba tomy składa się ponad 40 rozdziałów napisanych przez czołowych światowych specjalistów w dziedzinie metodologii badań jakościowych. Tom 2 zawiera trzy kolejne części, tym razem bardziej empiryczne: IV. Metody zbierania i analizowania materiałów empirycznych, V. Sztuka i praktyka interpretacji, ewaluacji i reprezentacji, VI. Przyszłość badań jakościowych.
Nasze zdrowie, w dużej mierze, zależy od nas samych, a kluczem do jego zapewnienia jest odpowiedni styl życia i dbałość o środowisko, w którym przyszło nam żyć.
Fuzje i przejęcia to znakomita metoda strategicznego rozwoju przedsiębiorstwa, szczególnie w czasie kryzysu gospodarczego. Proces ten jest jednak bardzo trudny do przeprowadzenia, ponieważ obejmuje różnorodne aspekty z zakresu zarządzania strategicznego, zarządzania zasobami ludzkimi i finansów oraz zarządzania operacyjnego. Przeprowadzenie skutecznej fuzji lub przejęcia wymaga zatem wielu odmiennych kompetencji i obszernej wiedzy.
Prezentowana publikacja w kompleksowy sposób odpowiada na pytanie, jak skutecznie przeprowadzić proces fuzji lub przejęcia. Znakomity zespół autorski, złożony z wykładowców SGH i praktyków, przybliża Czytelnikowi takie zagadnienia, jak: due diligence, zarządzanie ludźmi w trakcie zmiany, budowanie wartości firmy czy ocenę efektywności przedsięwzięcia.
Książka zawiera wiele praktycznych przykładów skutecznych fuzji i przejęć. Przeznaczona jest w szczególności dla menedżerów i właścicieli przedsiębiorstw, a także dla studentów studiów podyplomowych i MBA.
Dr Joanna Korpus – wykładowca w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, w Katedrze Zarządzania Strategicznego, kierownik studiów podyplomowych z zakresu fuzji i przejęć.
Psychoterapia poznawczo-behawioralna ADHD nastolatków i dorosłychKsiążka Susan Young i Jessiki Bramham to praktyczny przewodnik, który wskazuje, jak za pomocą terapii poznawczo-behawioralnej radzić sobie z objawami ADHD występującymi u młodzieży i osób dorosłych.Program Young i Bramham: dostarcza praktycznych strategii radzenia sobie z codziennymi trudnościami wynikającymi z ADHD (impulsywność, kłopoty ze snem, zarządzanie czasem), pomaga zwalczać zarówno osiowe objawy ADHD, jak i problemy towarzyszące, zawiera kompletne plany terapii oraz propozycje ćwiczeń dla pacjentów, składa się z niezależnych modułów, które można dopasowywać do indywidualnych potrzeb młodzieży i dorosłych z ADHD, może być stosowany w terapii indywidualnej, grupowej i pracy warsztatowej, oferuje innowacyjne i intensywne, praktyczne podejście do objawów ADHD za pomocą technik poznawczo-behawioralnych oraz technik dialogu motywującego.Wydanie: pierwsze
30 000 haseł, znaczeń, zwrotów i przykładów użycia
najczęściej używane słownictwo brytyjskie i amerykańskie
wymowa
dodatek gramatyczny
lista przydatnych skrótów
liczebniki główne i porządkowe ,
tabele czasowników nieregularnych
prawidłowy zapis dat i godzin
Słownik przydatny w wielu codziennych sytuacjach życiowych. Poręczny format i przejrzysty układ artykułu hasłowego ułatwiają korzystanie z niego.
Każda niepołączona wypowiedź oznacza abo substancję, albo ilość, albo jakość, albo stosunek, albo miejsce, albo czas, albo położenie, albo stan, albo działanie, albo doznawanie - tą listą dziesięciu kategorii Arystoteles wyznaczył filozofii horyzont zapytywania o naturę rzeczywistości.
Czy to badając samo urządzenie świata, czy też zgłębiając strukturę myślenia podmiotu, lub też analizując gramatykę języków naturalnych i sztucznych, filozofowie i naukowcy od ponad dwóch tysięcy lat posługują się terminem "kategoria" na usystematyzowanie różnorodności przedmiotu swoich badań.
Pierwszym myślicielem, który przedstawił systematyzację wszystkich rodzajów bytu, był Arystoteles.
W prezentowanej publikacji autorzy analizują poszczególne zjawiska patologiczne w organizacjach, opierając się na literaturze światowej, badaniach empirycznych i przykładach polskich przedsiębiorstw.
Badają rolę funkcji personalnej w zapobieganiu patologiom oraz wyciagają wnioski dotyczące praktyk służących ograniczaniu tego zjawiska.
W tomie 2 Hegel omawia historię filozofii starożytnej - od wielkich systemów Platona i Arystotelesa, przez wykształcenie się stanowisk dogmatycznych i sceptycznych po zwieńczenie greckiej filozofii w neoplatońskiej myśli Proklosa.
Drugie zmienione wydanie słownika, który w 2001 roku ukazał się pt. Słownik terminów żywieniowych. Zawiera około 1350 haseł z następujących obszarów wiedzy o żywieniu: podstawowe pojęcia żywieniowe; składniki odżywcze; jednostki chorobowe, w których powstawaniu lub zapobieganiu decydującą rolę odgrywają jakość zdrowotna żywności i sposób żywienia; wybrane zagadnienia związane z fizjologią i biochemią żywienia. W nowym wydaniu dodano 145 terminów, niektóre hasła zostały przeredagowane, co jest związane z definicjami przygotowanymi na podstawie jednolitego tekstu Ustawy o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia dostosowanego do ustawodawstwa Unii Europejskiej. Na końcu książki podano odpowiedniki angielskie haseł, aby ułatwić posługiwanie się nimi w tłumaczeniach tekstów żywieniowych. Słownik przeznaczony jest dla studentów uczelni rolniczych i medycznych, którzy kształcą się w zakresie żywienia człowieka, osób praktycznie zajmujących się tymi zagadnieniami ? lekarzy, dietetyków, technologów żywności oraz planujących żywienie w szpitalach, sanatoriach i innych ośrodkach żywienia, a także wszystkich zainteresowanych tym tematem.
Ze Wstępu: Moim zamiarem jest pokazanie Ci ścieżki omijającej szerokim łukiem encyklopedyczne dane i rozgardiasz najświeższych doniesień o dokonaniach astronomów, skłonienie do popatrzenia na świat od nowa, sceptycznie, niezupełnie dowierzając podręcznikowej wiedzy, niemal tak, jakbyś poznawał go od nowa. Chciałbym ośmielić Cię do spotkań sam na sam z wielkim światem przyrody, pomóc Ci zobaczyć go na własne oczy i ogarnąć własną myślą. Książka adresowana do wszystkich miłośników astronomii, aktywnych obserwatorów zjawisk astronomicznych oraz erudytów, którzy pragną sobie przyswoić podstawy obserwacji nieba. Każdy rozdział składa się z trzech podstawowych części. o W części ,,poczytaj"" Czytelnik jest wprowadzany w specyfikę zagadnienia. Autor przedstawia pojęcia, które pomagają mu usystematyzować dotychczas zdobyte informacje. o Część ,,sprawdź"" stanowi kręgosłup książki, czyli opis prostych obserwacji (nieszablonowych), które nie odwołują się do doświadczenia czytelnika w tej materii, nie wymagają od niego zaawansowania merytorycznego ani użycia profesjonalnego sprzętu obserwacyjnego. o Część ,,pomyśl"" ma za zadanie skłonić do refleksji nad wykonanym doświadczeniem, zachęcić do formułowania wniosków. Cennym źródłem informacji o metodach prowadzenia obserwacji i sposobie wykorzystania posiadanego (nieraz bardzo prostego) sprzętu jest dodatek Przypomnienia, uwagi, porady. Książka nie wymaga czytania rozdziałów po kolei, zgodnie ze spisem treści. Otwarta na dowolnej stronie zachęca prostotą przekazu, propozycją interakcji ze światem nauki i formułowaniem eksperymentów myślowych.
Poradnik z płytą DVD zawierający zestawy ćwiczeń filmowych i animowanych (ćwiczenia śródlekcyjne, terapeutyczne, korekcyjno-kompensacyjne) do wykorzystania w szkole podstawowej.
Pozwoli na zaplanowanie skutecznej profilaktyki zdrowotnej w trakcie przerw międzylekcyjnych, w świetlicy szkolnej, na boisku szkolnym, a także w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych. Gry i zabawy ruchowe zawarte na płycie nie tylko podnoszą sprawność fizyczną uczniów, ale i motywują do pracy oraz nauki.
Poradnik przeznaczony jest dla:
• nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej,
• wychowawców w świetlicach,
• nauczycieli wychowania fizycznego w szkołach podstawowych.
Znajdują się w nim:
• instrukcje metodyczne do prowadzenia zajęć ruchowych,
• opisy ćwiczeń dołączonych na płycie DVD.
Płyta DVD zawiera:
• zestawy ćwiczeń,
• filmy,
• filmy animowane.
Poradnik szeroko opisuje rolę aktywności fizycznej w życiu człowieka oraz wagę ruchu w rozwoju fizycznym ucznia we wczesnym wieku szkolnym. Nauczyciele i wychowawcy dowiedzą się również jakie są zalecenia światowych, europejskich i polskich organizacji zdrowotnych (WHO, Komisja Europejska, Narodowy Program Zdrowia) i jakie metody wychowawcze zastosować by je zrealizować, a także znajdą wskazówki metodyczne, uwagi praktyczne oraz przykłady ćwiczeń do wykorzystania w codziennej pracy.
Część praktyczna poradnika i płyty DVD została podzielona na rozdziały, odpowiadające formom organizacji pracy w edukacji wczesnoszkolnej:
• aktywność w świetlicy oraz w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych - dzieci spędzają w szkole do 10 godzin dziennie, nawet połowę tego czasu stanowią zajęcia organizowane w świetlicy szkolnej. Proponujemy Państwu zestawy ćwiczeń porannych na przebudzenie – przygotowujące dzieci do wytężonej nauki w trakcie zajęć dydaktycznych, ćwiczenia pobudzające i na koncentrację, a także przygotowujące do nauki pisania.
• ćwiczenia śródlekcyjne (aktywna przerwa) - ćwiczenia szyi, ramion, tułowia, nóg i oddechowe do wykonywania w trakcie zajęć dydaktycznych w klasie lekcyjnej. Ich celem jest przeciwdziałanie negatywnym skutkom znużenia i zmęczenia ucznia w trakcie pracy, korekcja postawy poprzez ruch, odciążenie analizatora wzrokowego i słuchowego oraz kształtowanie trwałego nawyku stosowania aktywnego wypoczynku w czasie pracy umysłowej.
• ćwiczenia antystresowe i rozluźniające - stosowanie ćwiczeń rozluźniających eliminuje stres, uspokaja i regeneruje. Odświeża „zużyte” siły i dodaje nowych. W zestawach ćwiczeń znajdziemy trening autogenny Schulza, rytuały tybetańskie i jogę.
• gry i zabawy ruchowe - zestaw tradycyjnych, znanych i uwielbianych przez dzieci gier i zabaw, m.in. zabawy ze śpiewem (Stary niedźwiedź, Tancerze), zabawy i gry rzutne (Bombardowanie, Wyścig piłek w tunelu), zabawy i gry orientacyjno-porządkowe (Zagubiony kotek, Wartownik). Niektóre gry można stosować w klasie, czy na korytarzu szkolnym, ale większość najlepiej wykonywać na boisku szkolnym w parku, czy na placu zabaw. Są naturalną drogą zaspokajania potrzeb ruchowych, poznawczych, emocjonalnych i społecznych, a także środkiem oddziaływań edukacyjnych.
* Filmy w poniższej publikacji pochodzą z programu multimedialnego Eduterapeutica Postawa i Ruch, będącego wyrobem medycznym, który umożliwia wprowadzenie kompleksowego programu profilaktyki i edukacji zdrowotnej.
Więcej informacji o programie Eduterapeutica Postawa i Ruch na stronie www.eduterpeutica.pl.
Niniejszy produkt nie jest wyrobem medycznym.
Wymagania:
odtwarzacz DVD
Kluczowa praca Abrahama Maslowa, uważanego za jednego z najbardziej kreatywnych psychologów XX wieku, wciąż wykorzystywana nie tylko w szeroko pojętych naukach humanistycznych i społecznych. Zaletą drugiego wydania tej książki jest rzetelna organizacja materiału. We wprowadzeniu, autorstwa Roberta Fragera, można odnaleźć dokładną charakterystykę zawartości publikacji wraz z notą biograficzną o autorze oraz wypunktowane główne kategorie koncepcji Maslowa, pomocne w dalszej lekturze. Tekst główny podzielony jest na 4 odrębne części. Pierwsza część jest jego oryginalnym wykładem z teorii motywacji, będącym krytyką podejść behawioralnych. Opiera się on na koncepcji hierarchicznie ułożonych potrzeb, których dynamiką rządzą określone prawidłowości decydujące o kolejności ich pojawiania się i gratyfikacji. Druga część, w której Maslow analizuje przyczyny destruktywności oraz wskazuje na psychoterapeutyczny charakter ""dobrych"" relacji międzyludzkich, poświęcona jest rozważaniom wokół psychopatologii i normalności. W trzeciej części Maslow na przykładzie postaci mu współczesnych i historycznych buduje jeden ze swoich najbardziej znanych modeli: osoby samorealizującej się, dużo miejsca poświęcając cesze kreatywności. Całość zamyka rozdział o metodologii nauk humanistycznych, w którym postuluje przyjęcie całościowej, holistycznej perspektywy w podejściu do człowieka. Dodatkowym atutem tego wydania jest zamieszczona na końcu analiza recepcji myśli Maslowa w ramach różnych dyscyplin wraz z dostępną literaturą oraz całościowa bibliografia prac autora.
Podręcznik kompleksowo ujmuje podstawowe problemy związane z zarządzaniem finansami przedsiębiorstw, a w szczególności: analizę finansowa przedsiębiorstwa, prognozowanie potrzeb finansowych, planowanie i ocenę opłacalności przedsięwzięć inwestycyjnych, zarządzanie kapitałem obrotowym, inwestycje finansowe i analizę kosztu kapitału przedsiębiorstwa. Każdy rozdział jest zakończony zestawem pytań kontrolnych i bibliografią. Zaletą pracy jest oparcie jej na polskiej praktyce zarządzania finansami przedsiębiorstw.
Celem książki jest opis zmian rozwojowych zachodzących w okresie adolescencji w kontekście współczesnych przemian cywilizacyjnych. Autorki opisują teoretyczne modele rozwoju, by następnie przejść do analizy zadań rozwojowych okresu dorastania. Charakteryzują standardy młodzieży dotyczące atrakcyjności i sprawności fizycznej, kształtowanie się tożsamości płciowej, zmiany w zakresie relacji z rówieśnikami i dorosłymi oraz wymagania, jakie stawia przed młodzieżą system edukacji i rynek pracy. Odrębne rozdziały poświęcono rozwojowi poznawczemu młodzieży i kształtowaniu się osobowości. Ostatnia cześć publikacji dotyczy światopoglądu i i systemu etycznego dorastających ludzi.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?