Druga część polskiego bestsellera Zarządzanie. Teoria i praktyka pod red. A.K. Koźmińskiego i W. Piotrowskiego. Przygotowana specjalnie dla polskiego odbiorcy, napisana przystępnym językiem, bogato ilustrowana rysunkami i przykładami z praktyki polskich przedsiębiorstw, zawiera obszerny indeks. Posiada przejrzystą strukturę wykładu w każdym rozdziale: opis przykładu z praktyki otwierający rozdział, część teoretyczną, podsumowującą Rozmowę trzech czyli artysty, rzemieślnika i technokraty, reprezentujących trzy podejścia do omawianego zagadnienia oraz bibliografię.Nowoczesny podręcznik zarządzania dla wszystkich, którzy chcą być ""menedżerami jutra"".
Publikacja jest podręcznikiem do przedmiotu "Przygotowanie produkcji", a także lekturą uzupełniającą dla zarządzania produkcją. Przeznaczona zarówno dla studentów wyższych uczelni na kierunku "Zarządzanie" i "Inżynieria produktu", jak i dla specjalistów zajmujących się zarządzaniem produkcją w praktyce.
Zawiera kompleksową wiedzę na temat procesu przygotowania nowej produkcji rozumianego jako wszelkie działania zmierzające do uruchomienia produkcji przemysłowej nowego wyrobu. Zawarta w niej wiedza ma charakter interdyscyplinarny, wiążący problematykę organizacji i zarządzania z aspektami technicznymi i technologicznymi, podporządkowanymi wymogom ekonomicznym.
Książka podzielona jest na 4 części, w których autor omawia:
techniczne przygotowanie produkcji;
problematykę konstrukcyjno-doświadczalną i technologiczną;
wpływ i wykorzystanie nowoczesnych technik komputerowych;
organizację i planowanie procesu przygotowania nowej produkcji oraz sterowanie nim.
Silnymi atutami podręcznika są:
aktualność prezentowanych treści;
poparcie wiedzy teoretycznej przykładami z praktyki;
klarowna prezentacja zakresu działań, jakie należy podjąć, by właściwie przygotować i zorganizować nowy proces produkcyjny.
Książka wypełnia swoistą lukę pomiędzy tradycyjną dydaktyką, stającą się coraz bardziej innowacyjną i multimedialną (technologia kształcenia) a dynamicznie rozwijającą się informatyką i jej zastosowaniami w edukacji. Powstała na zapotrzebowanie środowiska akademickiego, zwłaszcza uczelni humanistycznych (pedagogicznych) i informatycznych. Jest adresowana do nauczycieli wszystkich przedmiotów i pedagogów, a także innych osób przygotowujących i organizujących tradycyjne kształcenie, jak i edukację na odległość, w której korzysta się z najnowszych rozwiązań technologicznych. Adresatami jej mogą być także osoby doskonalące swoje kwalifikacje ogólne i specjalistyczne z wykorzystaniem najnowszych aplikacji multimedialnych. Jest ona kierowana także do uczniów (studentów) i dorosłych (rodziców), wzbogacających swą wiedzę o najnowszych elektronicznych źródłach informacyjnych, jak również poszukujących informacji przydatnych nie tylko w szkole (uczelni), ale również w pracy zawodowej i wypoczynku.
Podstawę przygotowania niniejszej książki stanowi wydana w 2002 roku przez Wydawnictwo Mikom pozycja pt. Media w nauczaniu. Jest to drugie jej wydanie w znacznym stopniu wzbogacone i poszerzone. Następiła aktualizacja treści książki o najnowsze multimedia, takie jak telefonia komórkowa, kumulująca wszystkie dotychczasowe osiągnięcia najnowszych mediów cyfrowych i technologii informacyjnych.
Ponadto umieszczeono w książce bogaty wykaz najnowszej bibliografii, obejmującej druki zawarte, materiały z konferencji i seminariów naukowych, artykuły w czasopismach i na stronach internetowych, a także najważniejsze dokumenty normatywne.
Książka omawia:
podstawy fizjologii wysiłku fizycznego;
bioenergetykę ruchu;
skurcz mięśni szkieletowych i jego kontrolę;
adaptacje układów oddechowego i sercowo-naczyniowego do wysiłku fizycznego;
nerwową i hormonalną kontrolę wysiłku fizycznego;
żywienie i środki wspomagające a wydolność wysiłkową;
trening zwiększający wydolność;
wysiłek a stres środowiskowy;
bilans energii, skład ciała i zdrowie;
choroby, ćwiczenia fizyczne i zdrowie;
wpływ wysiłku fizycznego na zdrowie człowieka.
Nowe, zmienione wydanie cenionego podręcznika, wprowadzającego w niezwykle dynamicznie rozwijającą się dziedzinę wiedzy - biopsychologię!
Co w zachowaniu człowieka jest specyficznie ludzkie? Co zostało odziedziczone po zwierzęcych przodkach i w jaki sposób uległo modyfikacji w wyniku oddziaływań społecznych?
Autor w usystematyzowany sposób przekazuje aktualną wiedzę o mechanizmach fizjologicznych leżących u podstaw zachowania się ludzi i zwierząt. W 22 bogato ilustrowanych rozdziałach umiejętnie łączy wiedzę z zakresu etologii, neurofizjologii, psychologii porównawczej, socjobiologii, genetyki, neuroanatomii, endokrynologii, histologii, ekologii, biochemii, neurochemii oraz neurobiologii. Prezentuje dorobek wielu pokoleń badaczy, jak również najnowsze osiągnięcia naukowe, nowe koncepcje teoretyczne z dziedziny wyjaśniającej mechanizmy zachowania się ludzi i zwierząt. Logiczny i starannie przemyślany wykład ułatwia przyswojenie nawet najbardziej skomplikowanych treści.
Czytelnik znajdzie tu wiele informacji na temat:
dziedziczenia cech,
funkcjonowania neuronów,
właściwości układów sensorycznych,
problemów uczenia się i pamięci,
mechanizmów mowy.
Podręcznik przeznaczony jest dla studentów psychologii oraz kierunków przyrodniczych - biologii, medycyny, weterynarii i zootechniki.
Podręcznik akademicki skierowany do studentów uczelni wyższych na kierunku Turystyka i rekreacja, na kierunkach ekonomicznych ze specjalnością turystyczną oraz znakomita lektura dla praktyków gospodarczych zajmujących się organizacją i marketingiem usług turystycznych. Książka zawiera kompleksowe ujęcie koncepcji marketingowej, uwzględniające specyfikę sektora usług turystycznych, a w tym: podstawy teoretyczne i terminologię, funkcjonowanie marketingu usług turystycznych z uwzględnieniem zachowań konsumenckich, działalność marketingową na docelowym rynku, badania marketingowe w turystyce, analizę wybranych strategii marketingowych w turystyce. Do głównych zalet podręcznika należą: dostosowanie do programów nauczania, logiczna struktura i jasność wykładu, liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej, słowniczek podstawowych terminów, bogata bibliografia, indeks rzeczowy.
Wznowienie interesującej i ważnej z punktu widzenia teorii i praktyki publikacji, w której przedstawiono:
aktualną klasyfikację antybiotyków,
mechanizmy ich działania,
zagadnienia gwałtownej ewolucji i zmienności lekooporności,
przyczyny narastania lekooporności,
perspektywy chemioterapii,
leki nowej generacji,
rozwiązania alternatywne.
[...] to książka o charakterze nieco encyklopedycznym, w której zainteresowany Czytelnik znajdzie odpowiedzi na nurtujące Go pytania dotyczące konkretnych antybiotyków i sposobów ich działania. Równocześnie uzyska informacje na temat [...] istotnego problemu oporności gronkowców, paciorkowców czy innych bakterii chorobotwórczych na antybiotyki, mechanizmów powstawania tej oporności, a w końcu perspektyw w walce z bakteriami chorobotwórczymi.
(z Przedmowy)
W książce położono główny nacisk na problem świadomego i właściwego stosowania antybiotyków jako leków, dodatków do żywności, środków higieny itp. Skierowana jest do studentów biologii, farmacji, medycyny, weterynarii, a także do mikrobiologów, biologów molekularnych, farmaceutów, epidemiologów, biotechnologów i lekarzy.
Kompendium wiedzy o tym, jak zarządzać sprzedażą, by odnieść sukces na wysoce konkurencyjnym rynku!
Doskonały poradnik dla praktyków, uwzględniający nową sytuację, związaną z wejściem Polski do Unii Europejskiej i postępującą globalizacją.
Książka koncentruje się na takich zagadnieniach, jak:
znaczenie i rola personelu sprzedaży;
formułowanie strategii sprzedaży;
organizowanie procesu sprzedaży;
kierowanie bieżącą działalnością sprzedawców;
kontrola, analiza i ocena działalności sprzedawców.
Dodatkowymi walorami podręcznika są:
przejrzysta struktura wykładu i przystępny język,
duża liczba przykładów opartych na doświadczeniach polskich firm,
liczne rysunki i tabele ilustrujące przedstawiane zagadnienia,
słowniczek ważniejszych terminów,
indeks rzeczowy,
bogata bibliografia.
Podręcznik został opracowany z myślą o polskich studentach kierunków zarządzania i marketingu, ekonomicznych i menedżerskich.
Podstawowy podręcznik akademicki do przedmiotów: zarządzanie projektami, metody i techniki projektowania, kierowany zarówno do studentów uczelni wyższych na kierunku zarządzanie i marketing, jak i do wszystkich osób zajmujących się zarządzaniem projektami w praktyce.Zawiera kompleksowe ujęcie zagadnień związanych z zarządzaniem projektami ekonomicznymi i organizacyjnymi w przedsiębiorstwie. Autor w dwóch częściach umiejętnie łączy podstawy teoretyczne i metodologiczne z praktyką gospodarczą. Część pierwsza poświęcona jest podstawom teoretycznym, takim jak:istota i specyfika zarządzania projektami,formy organizacyjne,metody projektowania,fazy procesu projektowania,ocena projektu.Część druga zaś przedstawia rozwiązania praktyczne, w tym:instrumenty analityczno-decyzyjne,zastosowania projektów ekonomicznych - systemówzarządzania jakością, controllingu, doskonalenia struktury organizacyjnej, systemów organizacji wirtualnej i sieciowej,systemów referencyjnych zarządzania,zastosowania projektów organizacyjnych - programów i planów finansowych, strategii zarządzania przedsiębiorstwem, marketingu, procesów pracy, produktywności, instrumentów cenowych i zarządzaniakosztami, zarządzania ryzykiem, niektóre programy operacyjne UE.
Podręcznik przeznaczony jest dla studentów kierunków zarządzania i marketingu, ekonomii, finansów i bankowości oraz studiów menedżerskich, zgłębiających wiedzę o tworzeniu grup kapitałowych.
Przedstawia problematykę zarządzania grupami kapitałowymi w sposób kompleksowy, uwzględniający różne aspekty ich funkcjonowania, zróżnicowanie form oraz wszystkie istotne dziedziny zarządzania grupami kapitałowymi.
Książka zaznajamia studentów nauk przyrodniczych i medycznych z najważniejszymi zagadnieniami z dziedziny immunologii.
W nowym wydaniu:
wprowadzono gruntowne zmiany, uaktualnienia i uzupełnienia,
dodano nowe sekcje dotyczące funkcjonowania układu odpornościowego w zależności od wieku i płci,
zamieszczono zestawy pytań z prawidłowymi odpowiedziami.
Treść książki została podzielona na 6 głównych zagadnień:
komórkowe i molekularne składniki układu odpornościowego,
mechanizmy odpowiedzialne za rozwój odporności,
funkcje efektorowe układu odpornościowego - odporność na infekcje i szczepionki,
choroby i niedobory układu odpornościowego - alergia, autoimmunizacja, wrodzone i nabyte niedobory odporności,
odpowiedź immunologiczna na nowotwory i przeszczepy,
wpływ płci i wieku na odpowiedź obronną.
Pierwszy w Polsce podręcznik z zakresu żywienia człowieka prezentujący żywienie w kontekście zdrowia publicznego. Omówiono w nim: miejsce żywienia w ochronie zdrowia społeczeństwa z uwzględnieniem aspektów epidemiologicznych, profilaktycznych i genetycznych; różne czynniki warunkujące sposób żywienia się społeczeństwa - od ekonomicznych, klimatycznych i kulturowych po społeczne i psychologiczne; sposoby racjonalizacji żywienia ludności - od polityki żywieniowej państwa i upowszechniania wiedzy o żywieniu po wzbogacanie żywności i suplementację diety. Książkę uzupełnia syntetyczna prezentacja problematyki ochrony konsumenta przez różnymi zagrożeniami - dziś i w przyszłości. Zagadnienia dotyczące relacji żywienia i zdrowia są przedstawione w taki sposób, aby pomóc czytelnikowi: - identyfikować problemy zdrowia publicznego wynikające z nieprawidłowego żywienia na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym i międzynarodowym, - określać przyczyny tych problemów, - wybierać metody umożliwiające efektywne ich rozwiązanie. Książka stanowi tom 3 serii popularnych podręczników z zakresu żywienia człowieka wydawanych przez Wydawnictwo Naukowe PWN, z których pierwszy poświęcony jest podstawom nauki o żywieniu, drugi - żywieniu człowieka zdrowego i chorego, a uzupełnia je Słownik terminologiczny. Książka przeznaczona dla studentów uczelni medycznych, przyrodniczych, rolniczych, a także dla żywieniowców, dietetyków i lekarzy.
Wydanie najczęściej poszukiwanego tekstu Arystotelesa!
Podstawowe dzieło moralne wydane po śmierci Filozofa przez jego syna Nikomacha. Arystoteles zawarł w nim zasady ludzkiego postępowania według wskazań moralnych, uznając, iż dobro i szczęście są najwyższymi wartościami. Człowiek powinien dążyć do osiągnięcia tego stanu przez harmonię, umiarkowanie i cnotę (arete).
Uczniowie nie są głupi, nauczyciele nie są leniwi, a nasze szkoły nie są do niczego. Ale coś jest nie tak...
Manfred Spitzer w swojej świetnej książce mówi o wpływie naszych cech osobowości (emocje, motywacja, uwaga) na pracę mózgu. Udowadnia, że nasz umysł uczy się od samego początku (już w okresie prenatalnym) spontanicznie, bez przerwy, nawet we śnie. Że można go stymulować naturalnie – wcale nie przez używki. Znając zasady działania mózgu, poznajemy możliwości zwiększenia jego efektywności i czerpania przyjemności z uczenia się. Mózg „formułuje” sam ogólne zasady i „wyciąga wnioski”, ale potrzebuje konkretów, dlatego autor nauczycielom i rodzicom radzi opowiadać dzieciom rzeczywiste historie, a tłumacząc abstrakcyjne teorie odwoływać się do życie codziennego.
Książka niekiedy zaskakuje wyjaśnieniami, dlaczego niektóre dzieci przejawiają trudności w nauce, dlaczego są agresywne, skąd bierze się przemoc – gdzie szukać wyjaśnienia i rozwiązania tych problemów. Nie są to gołosłowne zapewnienia – autor przywołuje liczne eksperymenty psychologiczne, które potwierdzają jego słowa.
Uczenie zachodzi w głowie (...) Chciałbym, aby dzięki tej książce badania prowadzone nad mózgiem stały się bardziej zrozumiałe, co – mam nadzieję – przełoży się na lepsze zrozumienie uczenia się. Owo zrozumienie nie powinno pozostać hermetyczną wiedzą ekspertów, ponieważ dotyczy nas wszystkich niezależnie bowiem od tego, czy tego chcemy czy nie, wszyscy się uczymy!
Książka Jak uczy się mózg? poświęcona jest problematyce uczenia się widzianej z perspektywy neurobiologii, psychologii i pedagogiki. Zaskakuje przystępnością przekazu. Autor w bardzo ciekawy sposób ukazuje, jak można przenieść wiedzę z badań nad mózgiem na nasze codzienne życie.
Książka przedstawia zjawisko agresywnego zachowania kibiców piłki nożnej, które w ostatnich latach stało się szczególnie ważnym problemem społecznym nie tylko w Polsce.
Autor omawia: ¦ zmiany wizerunku polskich kibiców piłki nożnej ¦ przyczyny chuligańskich zachowań na stadionach ¦ profilaktykę i prewencję futbolowego chuligaństwa ¦ rolę mediów i policji w rozwiązaniu problemu chuligaństwa kibiców.
Książka jest przeznaczona dla studentów i pracowników naukowych resocjalizacji, pedagogiki, psychologii i innych nauk społecznych, specjalistów zajmujących się aktualnymi problemami społecznymi i sportem.
Przemysław Piotrowski, doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Instytucie Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Specjalizuje się w psychologii społecznej ze szczególnym uwzględnieniem zachowań zbiorowych, agresji, zachowań dewiacyjnych i przestępczości. Autor m.in.: Szalikowcy. O zachowaniach dewiacyjnych kibiców sportowych (2000), Subkultury młodzieżowe. Aspekty psychospołeczne (2003).
Książka Przemysława Piotrowskiego może stanowić kompendium wiedzy i zbiór zasad postępowania w opanowywaniu patologii związanej z futbolem i zmierzających do zapewnienia bezpieczeństwa na polskich stadionach.
Prof. dr hab. Adam Stankowski
Trzy fakty naznaczają los każdego faceta:
urodził się, kiedyś umrze i któregoś dnia z pewnością będzie chciał kupić szybki motocykl.
Kiedy mężczyzna robi się zrzędliwy, cyniczny i neurotyczny, to znak, że stanął u progu kryzysu wieku średniego.
To NIE jest kolejny poradnik w stylu "pomóż sobie sam". To pełna humoru i autoironii opowieść o tym, jak pewien czterdziestolatek odnalazł spokój i równowagę. To także doskonała instrukcja obsługi mężczyzny zbiżającego się do wieku średniego.
Oto pierwszy tom nowej sześcioletniej serii do nauki języka niemieckiego w szkole podstawowej. Komplet obejmuje 2 podręczniki na cały rok szkolny. Każdy podręcznik jest zintegrowany z ćwiczeniami. Pierwszy to został zaprojektowany specjalnie z myślą osześciolatkach w szkole i jest przeznaczony dla dzieci, które nie potrafią jeszcze czytać i pisać.Ciekawie dobrane tematy, które odwołują się do bliskiego dziecku otoczenia, wspierają systematyczny rozwój wszystkich czterech sprawności językowych.Podział podręcznika na dwie części oraz jego połączenie z zeszytem ćwiczeń są przyjazne i wygodne dla dziecka.Dołączone do ABCDeutsch ,,Moje dossier"", w formie szkolnego rożka, służy prezentacji zdobytych już umiejętności. O tym, jak rodzice mogą wspierać swoje dziecko w procesie nauki języka niemieckiego, informuje broszurka ,,Do Rodziców od Autorek ABCDeutsch"".
Relacje społeczne i role społeczne to ostatnia, niedokończona przez Floriana Znanieckiego za życia praca. Zebrany maszynopis jest pełen zapowiedzi przyszłych analiz, które wskazują kierunek myślenia uczonego i jego zamysł zintegrowania wiedzy na gruncie teorii systemów społecznych. Dokonując porównawczej analizy kolejnych, coraz bardziej złożonych systemów, Znaniecki przechodzi od relacji społecznych do teorii ról społecznych, zaskakując bogactwem historycznych i antropologicznych przykładów.
„Czym jest socjologia? Oto pytanie, które od dawna zadaje wielu: przedstawiciele nauk ścisłych oraz humanistycznych niebędący socjologami; przywódcy religijni, polityczni, wojskowi i gospodarczy, którzy zastanawiają się, czy z ich punktu widzenia socjologia może być przydatna, czy raczej szkodliwa; wreszcie studenci próbujący zdecydować, czy warto uczęszczać na kursy socjologii. Sami socjologowie nie są w stanie udzielić nań jednogłośnej odpowiedzi. Zgadzają się oni w pewnym stopniu co do tego, czym socjologia jest lub powinna być, jednak w odniesieniu do innych zagadnień ich zdania są różne. Przyjrzymy się kwestiom, w których są zgodni, odnotujemy główne rozbieżności w ich opiniach, następnie zaś postaramy się odkryć, czy rozbieżności te da się pogodzić i w jaki sposób to uczynić”.
(z tekstu)
Florian Znaniecki (1882–1958) – filozof i socjolog, jeden z głównych przedstawicieli socjologii humanistycznej. Autor licznych publikacji, m.in. Ludzie teraźniejsi a cywilizacja przyszłości, Socjologia wychowania, Nauki o kulturze, Prawa psychologii społecznej, Współczesne narody, Metoda socjologii. Międzynarodową sławę przyniosła mu pisana wspólnie z Williamem I. Thomasem praca Chłop polski w Europie i Ameryce, w której jako jeden z pierwszych socjologów zastosował metodę badania dokumentów osobistych, takich jak autobiografie, listy czy pamiętniki.
Ponad 1000 zwięzłych haseł pojęć i terminów bogato ilustrowanych i powiązanych ze sobą systemem odsyłaczy:
- kulturoznawstwo
- epoki i kierunki muzyki symfonicznej
- nurty muzyki rozrywkowej
- terminologia kompozycyjna i wykonawcza
- gatunki sztuki filmowej
- terminologia teatralna i filmowa
Bąbelku, dziabągu, misiaczku, ptysiu... Cieszę się, że jest w nas tyle czułych słówek i że się nimi w tej potrzebnej książeczce zajmiemy i, mam nadzieję, nacieszymy. Nieczułym zaś słówkom mówimy NIE. Może byłoby lepiej na świecie, gdybyśmy wszyscy byli misiaczkami? Ale, ale! „Misiaczku” do szefa lub policjanta?!”
Ze wstępu Katarzyny Miller
Słownik po raz pierwszy zbiera i prezentuje polskie afektonimy, czyli intymne przezwiska funkcjonujące pomiędzy kochankami, małżonkami i osobami pozostającymi w bliskich relacjach. Podstawą słownika była ankieta, jaką na prośbę Wydawnictwa Naukowego PWN, przeprowadziły w maju 2009 roku wśród internautów portale Onet.pl i Sympatia.pl, pytając jak Polacy zwracają się do siebie, gdy chcą sobie okazać czułość. Na ankietę odpowiedziało około 2000 osób, które w sumie nadesłały ponad 3000 „czułych” słów.
Czułość można wyrażać różnie, ale są słowa do tego przeznaczone: kochanie, misiu, kotku, skarbie, aniołku, słoneczko... A także mniej znane: bąbelku, bobasku, borsuczku, cukiereczku, brzydalu, bestio moja... Publikacja zawiera ponad 500 afektonimów zilustrowanych autentycznymi przykładami użycia wziętymi z blogów, forów internetowych i z literatury. Oprócz części hasłowej w książce zamieszczono aneksy zawierające informacje o ich funkcjonowaniu w polszczyźnie, strukturze i charakterystyce tematycznej. Książkę otwiera wstęp znanej psycholog, autorki wielu artykułów w pismach kobiecych Katarzyny Miller.
Zebrane w słowniku afektonimy, mogą służyć zabawie, miłosnemu przekomarzaniu się, ale też refleksji, dlaczego do naszych sympatii zwracamy się w taki sposób. „Czułe słówka” to oryginalny prezent nie tylko na Walentynki, a ich lektura to świetna zabawa!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?