KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN

Okładka książki ROLA ZAKUPÓW W DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW

74,00 zł 45,58 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,48 zł

Autorka zdiagnozowała lukę w teorii nauk o zarządzaniu, polegającą na braku kompleksowych i interdyscyplinarnych badań, pozwalających na identyfikację prawidłowości i zjawisk ekonomicznych na poszczególnych etapach ewolucji funkcji zakupowej w przedsiębiorstwach. Wybór problemu badawczego uważam za uzasadniony możliwościami wykazania oryginalnego wkładu Autorki w rozwój nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, co wynika z następujących przesłanek: 1. z faktu, że problematyka ewolucji dojrzałości funkcji zakupowej i jej wpływu na wartość przedsiębiorstw nie doczekała się jeszcze w krajowej literaturze przedmiotu kompleksowego opracowania w formie monograficznej, 2. analiza logiczna, wnioskowanie oraz konstrukcja autorskiego modelu dojrzałości funkcji zakupów prowadzone są w dużym stopniu na podstawie samodzielnych jakościowych badań empirycznych 52 przedsiębiorstw działających w Polsce. W pełni zgadzam się z przesłankami, które zadecydowały o wyborze metodyki badań jakościowych na podstawie wywiadów bezpośrednich i studiów przypadków funkcji zakupów w przedsiębiorstwach." z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Jarosława Witkowskiego (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Okładka książki RUTYNY ORGANIZACYJNE W ZARZĄDZANIU Z PERSPEKTYWY PROCESUALNEJ

74,00 zł 43,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,20 zł

"Podjęty przez autorkę problem w monografii, rozumiany szeroko jako rutyny organizacyjne, należy ocenić bardzo wysoko. Temat aktualny, dziś może nawet bardziej niż kiedyś, ze względu na rozwój technologiczny i jego wpływ na działania organizacyjne. (…) Nie powinno się także przyłożyć do niego tylko „miary” zaczerpniętej z jednej nauki, jednego sposobu obserwacji – autorka bardzo intencjonalnie „obserwuje” problem z wielu perspektyw poznawczych. (…) To rzadkie dziś ujęcie. Szerokie spojrzenie na działania społeczne w organizacjach, prowadzące autorkę do ujęcia procesualnego, jest bardzo wartościowe poznawczo. Muszę też podkreślić, z dużą satysfakcją, że temat podjęty przez autorkę jest bardzo praktycznie nośny, ale także… ma sens. (…) Cała koncepcja badań procesualnych wydaje mi się szalenie interesująca i inspirująca do badań innych organizacji. Książka jest kopalnią ciekawych pomysłów." Dr hab. Ewa Bogacz-Wojtanowska, prof. UJ - Instytut Spraw Publicznych, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie "Problematykę rutyn organizacyjnych w zarządzaniu, według mojej oceny, należy traktować jako niejednorodne, ważne i aktualne zagadnienie dla teorii i praktyki. Stanowi ono zarazem złożony, trudny, a zarazem interesujący poznawczo przedmiot badań empirycznych, eksplorowany przez przedstawicieli różnych dyscyplin nauk społecznych. Zagadnienie to jest złożone, niejednorodne, posiada multi- i interdyscyplinarny charakter, gdyż lokuje się w obszarze nauk o zarządzaniu, socjologii pracy, psychologii społecznej, kultury organizacyjnej i klimatu organizacyjnego, mikroekonomii. Stanowi także duże wyzwanie dla badaczy podejmujących jego naukową eksplorację." Prof. zw. dr hab. Czesław Zając - Katedra Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstwa, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Okładka książki Tajemnice żywiołów

54,00 zł 41,96 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,88 zł

Książka jest zbiorem opowiadań o losach magicznych istot. Postacie w wyobraźni autorki były tworzone na przestrzeni lat, najczęściej w miejscach, gdzie otaczała ją natura - słoneczne promienie, szeleszczące liście na wietrze, zielona trawa czy kwitnące kwiaty - i kiedy pachniała lipa. Pozycja ta jest skierowana do czytelników lubiących świat elfów czy krasnoludów, ponieważ opowiadania to połączenie światów druidów, elfów czy centaurów.
Okładka książki MITY PR-U CZY NIE MA ZŁEJ SŁAWY

69,00 zł 45,30 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54,27 zł

"Nad pytaniem: „Czym jest PR?” zastanawiało się wielu ludzi z tej branży. Pojęcie to na przestrzeni lat było już wielokrotnie redefiniowane przez znanych specjalistów, ale prawda jest taka, że opinia publiczna nadal nie ma pojęcia, czym tak właściwie jest ten PR i czym zajmują się PR-owcy. Brak świadomości jest tym bardziej interesujący, że PR można odnaleźć prawie we wszystkim, co czytamy, oglądamy i czego słuchamy w mediach. Kiedy przeglądacie tabloidy o wątpliwej jakości, kiedy włączacie wiadomości lub telewizyjny talk-show, kiedy słuchacie w radiu wywiadów lub informacji, kiedy ściągacie aplikację albo kiedy czytacie posty waszego ulubionego zespołu w mediach społecznościowych – zawsze możecie spodziewać się, że PR maczał w tym palce. Jeżeli natomiast opinia publiczna, a nawet specjaliści, nie mogą się w jakieś kwestii zgodzić, to zazwyczaj pojawia się wiele szkodliwych nieporozumień. (…) W tej książce wyjaśniam mity, które istnieją wewnątrz i wokół branży PR-u, oraz przyglądam się powszechnym (i błędnym) założeniom dotyczącym naszej pracy, z których najpopularniejszym jest: „Nieważne, jak mówią, ważne, żeby mówili”." Ze wstępu autora "Ciekawe i spójne spojrzenie na współczesny świat PR. Autor, krok po kroku, przeprowadza czytelnika po niuansach branży, mierząc się z najbardziej popularnymi mitami na temat tej profesji. To wciągający przewodnik, który przedstawia konkretne przypadki, konkretne dane i rozwiązania. A wszystko w lekkiej i przystępnej formie. Must have dla profesjonalistów, początkujących, a także osób zainteresowanych tematyką." Bartosz Milczarczyk Wiceprezes, Polskie Stowarzyszenie PR
Okładka książki ZARZĄDZANIE RÓŻNORODNOŚCIĄ PRACOWNIKÓW PERSPEKTYWA GLOBALNEJ MOBILNOŚCI I MIGRACJI

74,00 zł 50,82 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,82 zł

Ze względu na dynamiczne zmiany zachodzące na globalnym rynku pracy, zarządzanie różnorodnością staje się coraz bardziej popularnym tematem w naukach o zarządzaniu. Tytułowa różnorodność odnosi się do trzech rodzajów tożsamości: pierwotnej (rasa, wiek, płeć, narodowość), wtórnej (wykształcenie, kwalifikacje, doświadczenie zawodowe, religia) oraz organizacyjnej (stanowisko, hierarchia, poziom decyzyjności styl pracy i zarządzania). Tak rozumiana różnorodność staje się przedmiotem namysłu nauk społecznych, prawnych i ekonomicznych. W naukach o zarządzaniu chodzi przede wszystkim o wypracowanie nowego modelu zarządzania zasobami ludzkimi. Książka pod redakcją dr Sylwii Przytuły traktuje zagadnienie bardzo praktycznie. Poszczególni autorzy wychodzą od swoich badań dotyczących rożnych segmentów różnorodności i przechodzą do komentarzy i opinii dających się zastosować w praktyce. "Przedstawiony przez Autorów monografii problem został dostrzeżony w sposób umiejętny. Wiodące kategorie badawcze, eksponowane w poszczególnych rozdziałach oraz zależności występujące między nimi wyjaśniono w sposób satysfakcjonujący, pokazując szeroki i wieloaspektowy kontekst prowadzonych rozważań. Podjęty temat jest oryginalny, aktualny oraz ważny zarówno z ekonomicznego, jak i społecznego punktu widzenia. Umiejętnie wpisuje się w nurt pogłębiania, uzupełniania oraz rozszerzania istniejącej wiedzy, a także wskazywania dalszych kierunków badań w omawianym zakresie. Próba uzupełnienia zidentyfikowanej przez Autorów luki badawczej jest cenna i zasadna oraz świadczy o ich dużej dociekliwości naukowej." Z recenzji Prof. dr hab. Anny Wziątek-Staśko
Okładka książki STAWKA WIĘKSZA NIŻ BIZNES DROGA ROZWOJU FIRMY RODZINNEJ I RODZINY BIZNESOWEJ

84,00 zł 60,16 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 66,07 zł

Prowadzenie firmy rodzinnej jest nie tylko wielką sztuką, ale też wielką szansą. Przedsiębiorstwa rodzinne mają ogromny wkład w tworzenie nowych miejsc pracy, w kształcenie zawodowe, wpływają na eksport i rozwój gospodarki narodowej. Są uosobieniem „kapitalizmu z ludzką twarzą": opłacalnego ekonomicznie i odpowiedzialnego społecznie. Styk biznesu i rodziny prowadzi jednak do szczególnych zależności. Dlatego uwzględnienie interakcji zachodzących w przedsiębiorstwie podczas procesu budowy strategii i podejmowania bieżących decyzji może przyczynić się do uniknięcia klasycznych błędów zarządzania i osiągnięcia sukcesu ekonomicznego. Książka będzie inspiracją dla każdego właściciela firmy rodzinnej do doskonalenia tych kompetencji zarządczych, które pozwolą zwiększyć szansę długofalowego rozwoju przedsiębiorstwa. "Wartości, które od tysiącleci są przypisywane rodzinie, w tym m.in.: miłość, akceptacjo, empatia, szacunek, a także humor, stają się nieodłącznym elementem biznesu rodzinnego. Życzę, aby niezwykle wartościowa publikacja Petera Maya i Adrianny Lewandowskiej, zawierająca mnóstwo rad jak organizować firmy rodzinne, ogromnie znaczące dla gospodarki światowej, dotarta do jak najszerszego grona odbiorców." Kazimierz Wierzbicki, założyciel i właściciel Grupy Trefl "Doskonała pozycja nie tylko dla właścicieli firm rodzinnych, ale również dla menedżerów, którzy w swej codziennej praktyce zarządzania przykładają dużą wagę do zachowania najwyższych standardów etycznych i moralnych. Książka zawiera praktyczne wskazówki, jak zarządzać firmą, aby odnosiła sukcesy przez dziesięciolecia." Marcin Ochnik, prezes zarządu OCHNIK SA "Publikacja dotyka najważniejszych zjawisk, charakterystycznych dla firmy rodzinnej. Czyni to z niej szczególnie wartościowe kompendium wiedzy. Pojawienie się książki wypełniło dotkliwą lukę na rynku wydawniczym. Dotychczas brakowało wnikliwej analizy, ujmującej w szerokiej perspektywie specyfikę tego typu organizacji. Autorzy prowadzą czytelnika przez meandry zarządzania ukazując, jak aspekt rodzinności może przyczynić się do sukcesu lub upadku biznesu. Doskonały poradnik dla liderów i menadżerów nie tylko w przedsiębiorstwach o takiej proweniencji. Przydatny w procesie budowania strategii długofalowego rozwoju firmy, opartej na wartościach." dr Adam Mokrysz, prezes zarządu Grupy Mokate
Okładka książki RZĄDY EKONOMII

64,00 zł 38,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,00 zł

"Poczułem, że potrzebna jest książka, która pogodziłaby ze sobą przeciwności – adresowana zarówno do ekonomistów, jak i do laików. Tym pierwszym pragnę powiedzieć, że potrzebują lepiej opowiadać o tym, jaką w zasadzie naukę praktykują. Przedstawiam alternatywne ujęcie, które ukaże pożyteczne owoce badań ekonomicznych, a jednocześnie unaoczni błędy, na których popełnienie narażeni są ekonomiści. Moje przesłanie do nieekonomistów brzmi następująco: wiele standardowych argumentów podnoszonych w krytyce ekonomii traci pazur w kontekście tej nowej perspektywy. W ekonomii jest wiele rzeczy, które można krytykować, ale nie brakuje też takich, które należy docenić i naśladować. (…) Książka ta jest zarówno pochwałą, jak i krytyką ekonomii. Staję w obronie fundamentalnych założeń tej dyscypliny – o roli, jaką modele ekonomiczne odgrywają w zdobywaniu wiedzy – ale krytykuję sposób, w jaki ekonomiści często praktykują swoje rzemiosło i wykorzystują dostępne narzędzia. Argumenty, które tu prezentuję, nie są „linią partyjną”. Podejrzewam, że nie zabraknie uczonych znawców dziedziny, którzy nie zgodzą się z moimi poglądami na ekonomię jako naukę." Ze wstępu Autora
Okładka książki Zdolności organizacyjne w kontekście wyników przedsiębiorstwa

69,00 zł 40,10 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54,27 zł

Dotychczas żaden badacz w Polsce nie przedstawił tak pogłębionej próby poznania i wyjaśnienia relacji zdolności operacyjnych i dynamicznych w kontekście zbadania ich wpływu na wyniki przedsiębiorstwa uwzględniając uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne tj. implikacje heterogeniczności zdolności i dynanizmu rynku, jak dr hab. A. Wójcik-Karpacz w ocenianej monografii. Autorka wypełnia ową lukę i postulat kompleksowego potraktowania zjawiska racjonalności poznania zdolności organizacyjnych (operacyjnych i dynamicznych) w kontekście uzyskiwanych przez przedsiębiorstwo wyników... Z recenzji prof. zw. dra hab. Bogdana Nogalskiego
Okładka książki MODEL BIZNESU SIECI PRZEDSIĘBIORSTW BUDOWA IDENTYFIKACJA OCENA

74,00 zł 52,58 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,20 zł

"Przyjęta przez Autora metoda rozwiązywania postawionych problemów jest nowatorska. Oparto tę metodę na bogatym aparacie naukowym, który Autor szczegółowo opisuje i prawidłowo stosuje. Opracowana propozycja identyfikacji składników i relacji w modelu biznesu sieci przedsiębiorstw jest jasna, wyraźna i prawidłowa. Pozwala na jednoznaczne określenie granic sieci przedsiębiorstw, zidentyfikowanie modelu biznesu takiej sieci oraz przeprowadzenie oceny tego modelu. Sformułowana teoretycznie i zweryfikowana empirycznie w drodze badań naukowych koncepcja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw nadaje się do stosowania w praktyce gospodarczej, co stanowi jej dodatkowy walor. (…) Podkreślić przy tym należy wysoką jakość przeprowadzonych prac badawczych, ich nowatorstwo oraz duży nakład pracy, jaki niewątpliwie trzeba było ponieść, aby uzyskać tak doniosły efekt." Dr hab. Tadeusz Falencikowski, prof. nadzw. Politechniki Gdańskiej "Sieciowa perspektywa analizy współpracy przedsiębiorstw, do której odwołuje się Autor w badaniach prezentowanych w monografii, odpowiada aktualnym trendom dociekań naukowych. (…) Drugim niezwykle cennym elementem, wokół którego koncentruje swoje badania Autor, jest koncept modelu biznesu, na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat tworzący jedną z najistotniejszych perspektyw badawczych w obszarze zarządzania strategicznego. (…) Co niezwykle istotne w ocenie aktualności i wartości monografii, Autor postanowił połączyć w swoich rozważaniach obie te perspektywy, podejmując problem budowy, identyfikacji i oceny modelu biznesu sieci przedsiębiorstw. Uważam, że to połączenie jest innowacyjnym wkładem do rozwoju badań nad strategiami przedsiębiorstw funkcjonujących w układach sieciowych, a więc jednym z najbardziej aktualnych obszarów badań w zakresie zarządzania strategicznego. Zaproponowana przez Autora koniunkcja obu tych zagadnień stanowi równocześnie istotne wyzwanie badawcze." Dr hab. Grzegorz Bełz, prof. nadzw. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Okładka książki INTERNET I GRY INTERNETOWE OSOBISTY ROZWÓJ CZY RYZYKO PATOLOGII ZACHOWANIA

69,00 zł 50,52 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,43 zł

"Książka (…) jest bardzo wartościowym, znaczącym opracowaniem, zawierającym kompendium wiedzy z obszaru socjologii, psychologii i psychopatologii na temat korzystania z osiągnięć współczesnej technologii. Każdy, kto interesuje się historią i myśli o rozwoju technologii cyfrowej, znajdzie wiele ciekawych informacji, które są wzbogacone przez przykłady zdarzeń z historii zaznajamiania się z Internetem i grami komputerowymi samego Autora." Prof. zw. dr hab. Lidia Cierpiałkowska - Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu "Dzisiaj korzystanie z Internetu i gier z wykorzystaniem połączenia internetowego stało się znaczącym zjawiskiem kulturowym i ważną częścią codziennego życia ludzi. Dla wielu korzystanie z Internetu może być środkiem do innych nałogów. Z kolei pojawienie się sieci społecznościowych i powszechny dostęp do telefonów komórkowych ujawnił zachowania, którym w znacznym stopniu można przypisać charakter nałogowy. (…) Książka jest adresowana do wszystkich zainteresowanych współczesnymi technologiami i własnymi zachowaniami związanymi z korzystaniem z Internetu, gier wideo czy online, smartfona czy portali społecznościowych. Autor pokazuje zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje korzystania z nowych technologii." Prof. zw. dr hab. Zygfryd Juczyński - Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Okładka książki Polskie modlitewniki różnych wyznań XIX wieku

84,00 zł 66,18 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 66,07 zł

Zasadniczym celem ocenianej monografii jest udzielenie odpowiedzi na szereg pytań, które były do tej pory pomijane, a dzięki wysiłkowi badawczemu autora doczekały się rozwikłania, ukazując skalę i geografię produkcji polskich modlitewników w XIX wieku, rekonstrukcję środowiska ich nadawców, a także interpretację zjawiska ich dystrybucji i używania. (...) Zademonstrowany w pracy imponujący warsztat naukowy, a zwłaszcza trud zebrania ogromu materii badawczej, następnie umiejętność jej selekcji, typologii i systematyki, nowatorskie ustalenia i polemika z autorytetami świata nauki (...), poświadczające rzetelność badawczą i erudycyjność autora, pozwalają sądzić, że książka ta przez długie lata utrzyma swą świeżość, inspirując wielu badaczy. Z recenzji wydawniczej
Okładka książki Diagnostyka bakteriologiczna

114,00 zł 78,28 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 88,68 zł

NOWE, ZMIENIONE, POSZERZONE, TRZECIE WYDANIE TEJ KSIĄŻKI JEDYNY NA POLSKIM RYNKU PODRĘCZNIK DIAGNOSTYKI ZAKAŻEŃ BAKTERYJNYCH DIAGNOSTYKA MIKROBIOLOGICZNA PRZEDSTAWIONA W KONTEKŚCIE NAJNOWSZYCH BADAŃ MIKROBIOMU CZŁOWIEKA W książce między innymi: Opis najważniejszych i mniej znanych bakterii związanych z człowiekiem uwzględniający ich aktualną pozycję taksonomiczną, nazewnictwo, znaczenie kliniczne i czynniki ich chorobotwórczości, cechy morfologiczne i hodowlane, różnicowanie względem bakterii pokrewnych lub podobnych. Bakterie tworzące mikrobiom człowieka – znaczenie dla diagnostyki chorób. Hodowlane i niehodowlane metody diagnostyczne oparte o najnowsze rekomendacje krajowych i europejskich towarzystw naukowych i zespołów lekarzy i diagnostów Narodowego Programu Ochrony Antybiotyków Informacje o sposobach pobierania materiałów klinicznych i ich transportu. Omówienie diagnostyki zakażeń w obrębie wszystkich narządów i układów. Hodowla, różnicowanie w oparciu o właściwości metaboliczne, cechy biologiczne, serologicznie, a także metody wysokoprzepływowe i molekularne. Szerokie informacje o zakażeniach przenoszonych przez wektory owadzie. Wskazówki dotyczące badań wirusologicznych i parazytologicznych. Zakażenia szpitalne, zagrożenia ze strony szczepów wieloopornych i dochodzenia epidemiologiczne Obszerny aneks z opisem wszystkich istotnych w diagnostyce i wskazanych w książce podłoży i metod diagnostycznych. Autorami tego trzeciego wydania książki jest zespół pracowników naukowych Zakładu Mikrobiologii Farmaceutycznej i Diagnostyki Mikrobiologicznej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, a także takie czołowe postaci polskiej mikrobiologii jak Ewa Augustynowicz-Kopeć, Waleria Hryniewicz i Alina Olender. Publikacja jest kierowana do studentów i osób specjalizujących się w zawodach medycznych, zwłaszcza diagnostów laboratoryjnych a także studentów wydziałów lekarskich, nauk o zdrowiu i farmacji oraz do szerokiego grona studentów mikrobiologii, biotechnologii czy ochrony środowiska. Jest pozycją z pewnością bardzo przydatną w medycznych laboratoriach diagnostycznych i stacjach sanitarno-epidemiologicznych.
Okładka książki Rebranding

84,00 zł 65,70 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 65,59 zł

Strategie budowania wizerunku marki w umysłach konsumentów to jeden z głównych elementów umacniania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. Po stronie podaży trendy się zmieniają. Bardzo ważnym i aktualnym tematem jest zatem rebranding. Redefiniowanie wizerunku marki może zachodzić na różnym poziomie - od modyfikacji samego oznakowania wizualnego danej firmy, aż po zmianę strategii. Bardzo ważne jest też to, że rebranding niesie ze sobą ogromne ryzyko porażki i doprowadzenia do kryzysu wizerunkowego. W książce przedstawiona została klasyfikacja strategii, modeli i typów rebrandingu, zaprezentowane są badania wśród organizacji, które przeszły proces rebrandingu oraz zamieszczone interesujące case study. "Praca charakteryzuje się wielością wątków związanych pośrednio lub bezpośrednio z problematyką zmiany, strategią marki i rebrandingu. Autorka przywołuje liczne koncepcje teoretyczne i podaje wiele praktycznych przykładów strategii ze świata biznesu. (…) Przedstawiła również główne problemy stosowania rebrandingu, podsumowała kluczowe wyniki badań własnych i wskazała na implikacje menedżerskie i kierunki przyszłych badań." prof. dr hab. Adam Sagan "Podjętą tematykę należy uznać za istotną i aktualną (a nawet przyszłościową), zarówno z punktu widzenia rozwoju teorii zarządzania marką, zarządzania strategicznego, jak i z punktu widzenia praktyki gospodarczej. Fakt, iż autorka odnosi się do problematyki rebrandingu, uwzględniając nie tylko tradycyjne podejście pod kątem zarządzania marką, ale także szersze podejście strategiczne, uwzględniające zarządzanie zmianą w organizacji, stanowi nowe ujęcie problemu i wpływa na oryginalność publikacji." dr hab. inż. Magdalena Grębosz-Krawczyk, prof. Politechniki Łódzkiej "Książka doskonale wpisuje się w najnowsze trendy związane z rozwojem przedsiębiorstw, dotyczące rosnącego znaczenia wartości aktywów niematerialnych. Rebranding jest nieodłącznym składnikiem wzrostu każdej marki. Nowa gospodarka i tworzenie w niej wartości są oparte o fundamenty marketingu holistycznego. Dotyczy to również efektywnego zarządzania marką korporacyjną, dla której rebranding jest jedną z możliwości budowania przewagi konkurencyjnej. Autorka w ramach zrealizowanych badań potwierdza hipotezę, że istnieje korelacja pomiędzy skutecznością rebrandingu a czynnikami zarządczymi: wiedzy o rynku, integracji komunikacji marketingowej 360 stopni i partycypacyjnego stylu zarządzania. To obowiązkowa pozycja dla kadry zarządzającej i szefów marketingu." Jacek Kotarbiński, kotarbinski.com
Okładka książki DzieLnik z podróży

44,00 zł 29,85 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,79 zł

"Jeden mężczyzna i trzy kobiety. On meksykańskie chili przerabia na swojski sos myśliwski, wspiera zapracowaną żonę i prowadzi humorystyczne dialogi z córeczkami. Trudno nie zacząć kolejnego rozdziału". (Z recenzji Marty Zucker, konsultantki i autorki m.in. Kobiety globalne w świecie start-upów. Rozmowy w Dolinie Krzemowej) "Californication, Arizona Dream czy ojciec w roli matki w Ziemi Obiecanej? Jakie sukcesy i trudności czekają polskich startupowców w Dolinie Krzemowej, a jakie ich rodzinę przeflancowaną na obcy grunt? Oceńcie sami". (Dorota Starzyńska, wydawca i dyrektor wydawniczy [Infor SA, Wydawnictwo Wiedza i Praktyka, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji], podróżniczka). "Opowieść o podążaniu za marzeniami, które w obliczu codzienności sprowadza się niejednokrotnie do błądzenia i zagryzania zębów. Lektura obowiązkowa dla każdego startupowca". (Krzysztof Sobczak, CEO w emplocity.com).
Okładka książki Oswoić śmierć

94,00 zł 69,88 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 69,75 zł

"Na wyróżnienie zasługuje zarówno podjęcie próby utrwalenia kaszubskich zwyczajów i rytuałów okołopogrzebowych w Polsce oraz w Kanadzie, jak i autorska interpretacja, zmierzająca do stworzenia prospektywnej myśli, dotyczącej edukacji do śmierci opartej na wrażliwości na kulturę rodzimą. (…) Praca (…) jest ważną inspiracją do myślenia o śmierci, refleksji nad życiem i koniecznością uświadomienia sobie, co jest ważne. Skłania również do namysłu, w jaki sposób energia emocjonalna oraz solidarność grupowa, jaka rodzi się w kontekście sytuacji granicznej, mogą stać się dla każdego z nas momentem edukacyjnym." Prof. zw. dr hab. Cezary Obracht-Prondzyński "Praca Aleksandry Kurowskiej-Susdorf jest znakomitym studium z pogranicza antropologii, pedagogiki kultury i pedagogiki społecznej, w jej nurcie emancypacyjnym i krytycznym. Ponadto ma ona walor aplikacyjny – autorka formułuje w niej postulaty do działania pedagogicznego na rzecz edukacji tanatologicznej." Z recenzji prof. zw. dr hab. Agnieszki Gromkowskiej-Melosik "Autorce udało się osadzić edukację tanatologiczną w kontekście lokalnych rytuałów, ukazując dialektyczne i edukacyjne powiązania jednostki ze środowiskiem życia, z uwzględnieniem środowiska niewidzialnego, wiedzy milczącej i momentów edukacyjnych w procesie autoformacji." Z recenzji prof. zw. dr. hab. Krzysztofa Jakubiaka
Okładka książki Mars.

74,00 zł 50,62 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,79 zł

Książka autorstwa Davida A. Weintrauba to pozycja unikatowa na polskim rynku wydawniczym obszernie i przekrojowo przedstawiająca historię badań Marsa i poszukiwania na nim śladów i dowodów istnienia życia. W trakcie tej podróży przez niemal dwa stulecia poznajemy badaczy Czerwonej Planety, ich motywacje, osiągnięcia oraz popełniane przez nich błędy. Czytelnik znajdzie tu uzasadnienie dla pojawiających się na przestrzeni niemal dwóch wieków twierdzeń o odkryciu inteligentnego życia na Marsie, kanałów, roślinności, porostów czy też metanu, który w przekonaniu wielu dowodzi istnienia procesów biologicznych na Marsie. Jednocześnie dowiadujemy się jak te twierdzenia były weryfikowane i rewidowane na przestrzeni lat, doprowadzając nas w końcu o obecnego poziomu wiedzy. „Mars” przypadnie do gustu zarówno miłośnikom astronomii na co dzień niezwiązanym ze światem nauki, jak i specjalistom pragnącym dowiedzieć się w jaki sposób doszliśmy do obecnego stanu wiedzy o Czerwonej Planecie. Chronologiczne przedstawienie kolejnych tez, badań i wniosków może być szczególnie wartościowe dla studentów, astronomii, geologii, planetologii, chcących dobrze zgłębić tajniki procesu badań naukowych. Radosław Kosarzycki, „Puls Kosmosu” ……………… Książka mimo że pisana w formie narracji, bardzo rzetelnie oddaje stan najnowszych badań astronomicznych, odwołując się do oryginalnych prac naukowych. Zawiera mnóstwo szczegółów, które składają się na pasjonującą opowieść o badaniach astronomicznych. Prof. dr hab. inż. Grzegorz Karwasz, Zakład Dydaktyki Fizyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu ……………… Czytając książkę, można wraz z autorem prześledzić chronologię powstawania i upadania teorii, dotyczących istnienia życia na Marsie, zwłaszcza od momentu, gdy okazało się, że ma on prawie takie samo nachylenie swojej osi obrotu do płaszczyzny orbity, jak Ziemia i że długość marsjańskiej doby niewiele różni się od naszej. Rozpaliło to wyobraźnię ówczesnych astronomów, a także ich następców. Z książki można dowiedzieć się, że astronomowie to też ludzie ze swoimi pragnieniami i słabościami, gdzie często szansa na zapisanie się w historii brała górę nad rzeczywistością i realnymi możliwościami badacza. Ariel Majcher, Klub Astronomiczny Almukantarat Polskie Towarzystwo Miłośników Astronomii ……………… Zwrócenie uwagi na niebagatelną kulturotwórczą rolę Marsa, o której zapomina się często, to nieoczywista, a znacząca zaleta książki Weintrauba. Poza tym jest ona oczywiście bardzo cenna z tradycyjnego puntu widzenia miłośników astronomii. Zaawansowanym przyniesie sporą ilość trudnych do zdobycia w inny sposób informacji źródłowych i bibliograficznych. Dla niezaawansowanych będzie przedstawieniem tego, co o Marsie wiedzą naukowcy dziś i jak do tego dochodzili przez wieki. Jednym i drugim książka Weintrauba, być może, wskaże drogę i stanowić będzie inspirację dla dalszych studiów, kto wie. Prof. Tadeusz Wibig, Zakład Astrofizyki Wydziału Fizyki i Informatyki Stosowanej UŁ
Okładka książki Rodzina zastępcza

54,00 zł 37,43 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,47 zł

Z recenzji: "… monografia dotyczy problematyki, która spotkała się z niewielkim zainteresowaniem piśmiennictwa. Istniejące publikacje z zakresu prawa pochodzą z reguły z okresu sprzed wejścia w życie ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej lub też dotyczą głównie zagadnień pedagogiczno-psychologicznych. Nie budzi moim zdaniem wątpliwości potrzeba opublikowania recenzowanej monografii, która umiejętnie łączy zagadnienia teoretyczne z praktycznymi". dr hab. Grzegorz Jędrek, prof. UKSW
Okładka książki Rzeczy i fakty

64,00 zł 46,41 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,34 zł

Myśl Ludwiga Wittgensteina, jednego z najbardziej wpływowych filozofów XX wieku, odcisnęła się niezaprzeczalnie także na dyscyplinach odległych od akademickiej filozofii. Rzeczy i fakty, wydane po raz pierwszy w 1968 roku, są czymś więcej niż wprowadzeniem do „wczesnego” Wittgensteina. Bogusław Wolniewicz realizuje tutaj autorską, wysoce oryginalną interpretację myśli austriackiego filozofa, umiejscawiając go w jednym szeregu z Platonem, Arystotelesem czy Leibnizem jako twórcę wielkiego systemu metafizycznego. Napisana z dużym koncepcyjnym rozmachem, erudycją i przenikliwością analizy, książka wskazuje nieoczywiste pokrewieństwa między twórczością Wittgensteina a innych wielkich myślicieli, rozjaśnia liczne nieporozumienia narosłe wokół interpretacji jego filozofii, a przede wszystkim dowodzi, że słynny Tractatus logico-philosophicus nie jest dziełem tak hermetycznym, jak się wydaje. Rzeczy i fakty zafascynują nie tylko filozofów i logików, lecz także wszelkiej proweniencji badaczy Wittgensteina i jego dalekosiężnego oddziaływania na kulturę. "Pomimo upływu ponad pięćdziesięciu lat od pierwszego wydania Rzeczy i fakty nie straciły swojej naukowej świeżości. Przedstawione w tej książce myśli wciąż inspirują? zarówno filozofów, jak i logików. Zaprezentowany w niej sposób odczytania Traktatu wsiąkł w nasza? kulturę filozoficzna?. Stał się tez˙ odskocznia? do zbudowania przez Wolniewicza własnego systemu ontologicznego, wyłożonego w Ontologii sytuacji (1985). Wszystko to sprawia, że Rzeczy i fakty można zaliczyć do zbioru najważniejszych książek w polskiej filozofii drugiej połowy dwudziestego wieku." Z przedmowy Bogdana Dziobkowskiego
Okładka książki Sztuczna inteligencja.

64,00 zł 46,41 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,79 zł

W książce Sztuczna inteligencja. Co każdy powinien wiedzieć Jerry Kaplan analizuje złożone problemy dotyczące sztucznej inteligencji jasnym, nietechnicznym językiem. • Czy maszyny naprawdę mogą przewyższyć ludzką inteligencję? • Jak sztuczna inteligencja wpłynie na nasze miejsca pracy i dochody? • Czy robot może świadomie popełnić przestępstwo? • Czy maszyna może być świadoma albo posiadać wolną wolę? Wiele systemów sztucznej inteligencji uczy się teraz z doświadczenia i podejmuje działania wykraczające poza zakres tego, do czego zostały pierwotnie zaprogramowane. W związku z tym rodzą one kłopotliwe pytania, na które społeczeństwo musi znaleźć odpowiedź. • Czy naszemu osobistemu robotowi należy pozwolić stać za nas w kolejce albo zmusić go do zeznawania przeciwko nam w sądzie? • Czy tylko my ponosimy wyłączną odpowiedzialność za wszystkie jego działania? • Jeśli załadowanie umysłu do maszyny okaże się możliwe, czy to nadal będziemy my? Odpowiedzi mogą zaskakiwać.
Okładka książki TYFLOPSYCHOLOGIA

74,00 zł 50,62 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,20 zł

Niepełnosprawność wzroku w istotny sposób wpływa na realizację zadań życiowych na każdym etapie rozwoju człowieka – od czesnego dzieciństwa do późnej dorosłości. Liczne obszary funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących wciąż nie zostały należycie rozpoznane i opisane. Tymczasem wyjaśnienie specyfiki funkcjonowania dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością umożliwia trafne rozpoznawanie ich potrzeb edukacyjno-rozwojowych, pozwala prawidłowo zorganizować proces edukacji oraz właściwie realizować oddziaływania wspierające. „Tyflopsychologia” to publikacja, w której dokonano analizy związków między niepełnosprawnością wzroku a poziomem, sposobem i czasem realizacji zadań rozwojowych w biegu życia, a także omówiono sytuację psychologiczną osoby tracącej wzrok w sposób stopniowy i nagły. Podstawą opracowania są wyniki najnowszych badań naukowych dotyczących poszczególnych aspektów funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących. Informacje zawarte w książce mają dużą użyteczność praktyczną – mogą zostać wykorzystane w planowaniu i realizacji oddziaływań wspierających przeznaczonych dla osób niewidomych i słabowidzących w różnym wieku. Publikacja kierowana jest do pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju zajmujących się diagnozą, edukacją i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością wzroku. Pozycja ta może również być przydatna dla rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z wrodzoną lub nabytą niepełnosprawnością wzroku. "Podręcznik został zredagowany zgodnie z Międzynarodową Klasyfikacją Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) przyjętą przez WHO w 2001 roku. Jest to nowoczesne podejście, w którym kładzie się główny nacisk na aktywa osoby, a nie przede wszystkim deficyty. Osoba posiada wiele zasobów i możliwości mimo uszkodzonego wzroku. Mam nadzieję, że w pedagogice specjalnej ten paradygmat będzie silniej akcentowany, także w stosunku do innych niepełnosprawności." Z recenzji prof. dr hab. Romana Ossowskiego, prof. zw. UKW
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,58 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,90 zł
Okładka książki Misja

47,49 zł
49,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,99 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,90 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

13. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

33,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,92 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,90 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj