Tom 2 klasycznego już 3-tomowego dzieła o charakterze podręcznikowym. Jest uporządkowaną i bogatą w informacje prezentacją historii marksizmu. Autor śledzi źródła konstytutywnych pojęć marksizmu, ukazując wszystkie konteksty od starożytnych po współczesne. Zakorzenia myśl marksowską i marksistowską w europejskiej kulturze i filozofii, w zależności od potrzeb przechodzi od perspektywy ogólnej do interesujących szczegółów. Analizuje poszczególne odłamy i doktrynalne niuanse marksizmu.
Z marketingiem jest jak z seksem. Są różne poradniki, w których przeczytasz, jak robić to dobrze, lepiej, inaczej, skuteczniej. Ostatecznie to jednak Ty musisz sprawdzić co jest najlepsze dla Ciebie i zrobić "co trzeba". W praktyce jednak - wiele osób nie ma pojęcia jak się do tego zabrać i stosuje porady od przypadkowych osób, którym wydaje się, że umieją robić to dobrze. Tylko na końcu brakuje "Wielkiego O!" - Osiągnięcia sukcesu.A marketing to nie matematyka, gdzie 2 + 2 = 4 . Może być tak, że 2 + 2 = 5. I nie mówię nawet o orwellowskim podejściu do tego równania, ale o rzeczywistości społecznej jako sui generis. Pewnie zapytasz: "Że co proszę?"Mówiąc po ludzku - ludzie w zbiorowisku, to coś więcej niż tylko suma tych wszystkich jednostek. Pomyśl o tłumie. Tłum, to coś więcej niż tylko rzesza ludzi. To jeszcze magiczna siła. Ta, która pcha do rewolucji. Albo linczu.Ludzie w sieci to nie tylko "słupki" i wykresy. To nie tylko liczby i "statystyki". To, co zadziała świetnie w jednym miejscu, nie musi działać w innym. Możemy starać się mówić uniwersalnie, ale prawda jest taka, że w marketingu naczelną odpowiedzią na wiele pytań jest (popularne wśród socjologów): to zależy.W marketingu nie ma prostych odpowiedzi. Tak samo jak w seksie. Baw się, eksploruj, eksperymentuj i zmieniaj taktykę. Dopiero wtedy się masz szansę na sukces.Gdzie są Twoi klienci? To zależy. Od czego? Co sprzedajesz, komu, po ile, jak się pozycjonujesz, jaką masz sieć dystrybucji, jaki budżet, jakieJak skuteczniej sprzedawać? To zależy. Od czego? Jak jest teraz, co możesz poprawić, co działa, a z czego warto zrezygnowaćTrzymasz w ręku wybitnie przewrotną książkę.
Podręcznik jest odpowiedzią na potrzebę podjęcia przez polskie społeczeństwo i gospodarkę aktywnych przygotowań do przejścia do nowego etapu rozwoju społeczno-gospodarczego opartego na innowacyjności. Nawiązuje też do zaleceń World Economic Forum Global Competitiveness Report, w którym gospodarka Polski została zakwalifikowana do przejściowego etapu rozwoju: ze stadium drugiego, stymulowanego efektywnością, do stadium trzeciego, stymulowanego innowacjami. Podkreśla się, że rewolucja przemysłowa 4.0 zakłóca gospodarkę i społeczeństwo, wymuszając ponowne zdefiniowanie sposobu, w jaki pracujemy, żyjemy i współdziałamy ze sobą, oferując przy tym potencjał do skokowego rozwoju. W praktyce oznacza to zapotrzebowanie na nowe kompetencje o charakterze uniwersalnym.Taką metakompetencją może być innowacyjność, która wymaga konsekwentnego kształtowania szczegółowych kompetencji innowacyjnych, a konkretnie: budowania świadomości innowacyjnej, wyzwalania zaangażowania innowacyjnego, stymulowania biegłości i wspierania sprawstwa (prakseologicznej skuteczności). Większa skuteczność zarządzania innowacjami w postaci zwiększonej intensywności wprowadzania innowacji osiągalna jest zatem pośrednio, przez wcześniejsze upowszechnianie innowacyjnych postaw i zachowań ludzi, we wszystkich środowiskach ich funkcjonowania.Książka adresowana jest głównie do studentów kierunków takich jak zarządzanie czy ekonomia menedżerska. Będzie także przydatna dla wykładowców oraz osób prowadzących grupy ćwiczeniowe i projektowe, a także dla praktyków gospodarczych, kadry kierowniczej i specjalistycznej, projektantów oraz konsultantów.Ze wstępu
Publikacja podejmuje nowatorski obszar tematyczny, dotyczący związków sztuki i biznesu z perspektywy ekspertów reprezentujących różne dziedziny wiedzy. Prezentuje szerokie spojrzenie na to, co sztuka może oferować dla praktyki zarządzania, przewagi konkurencyjnej, czy w ogóle rozwoju firmy. Jej celem jest ukazanie sztuki nie tylko jako inspiracji dla biznesu, ale wskazanie narzędzi, które pozwolą wykorzystać jej potencjał w rozwiązywaniu określonych problemów. Książka skierowana jest do badaczy zajmujących się problematyką związków sztuki i biznesu, słuchaczy studiów podyplomowych, a także menedżerów, przedsiębiorców, specjalistów HR i osób zajmujących się marketingiem."Racją istnienia sztuki jest nie tylko odziaływanie na sferę mentalną i emocjonalną człowieka, ale ich związek z realną rzeczywistością. Oferując niekonwencjonalne środki wyrazu, stymulując zmianę sposobu postrzegania rzeczywistości i proponując unikatowe instrumentarium procesu twórczego - sztuka może stanowić nie tylko źródło inspiracji, ale także realną przestrzeń kreowania nowych pomysłów i rozwiązywania problemów." - napisała we wprowadzeniu redaktor naukowa książki, Agnieszka Wojtczuk-Turek. I to właśnie ukazaniu niezliczonych możliwości korzystania z kreatywności służą różnorodne studia przypadków przedstawione w poszczególnych rozdziałach (). Przykłady są nie tylko różnorodne, ale również ich świeżość spojrzenia czy interpretacji jest odmienna. W książce omówione są zagadnienia takie jak: partnerstwo kreatywne, CSR, wpływ designu na budzenie emocji klientów - Experience Economy, oraz inne, mało do tej pory mało eksplorowane, zagadnienia. Publikacją powinni zainteresować się badacze zajmujący się teorią i praktyką zarządzania w kulturze, ekonomiką kultury, ekonomią doznań, a także badaniami z zakresu przywództwa. Książka będzie również pożądaną literaturą uzupełniającą dla studentów wszystkich stopni, wraz z doktorantami, zgłębiającymi ekonomiczne i zarządcze konteksty kultury.Prof. zw. dr hab. Dorota Ilczuk
Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym. W swojej koncepcji odnosi się do refleksyjnych nurtów kształcenia nauczycieli języków obcych, oferując użytkownikom publikacji osobiste doświadczanie na sobie współczesnych trendów i koncepcji glottodydaktycznych.
Zamieszczone w tomie studia przypadków i zadania odnoszą się do nauczania poszczególnych języków obcych, traktowanych jako element jednego ogólnego kształcenia językowego.
Zawartość książki skorelowana jest z wymaganiami sformułowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kształcenia nauczycieli. Odnosi się do treści skupionych w ramach ogólnej dydaktyki językowej i pedagogiki, które realizowane są na wszystkich specjalizacjach nauczycielskich prowadzonych w ramach neofilologii (anglistyk, germanistyk, romanistyk, iberystyk, italianistyk, rusycystyk), lingwistyk stosowanych i glottodydaktyki polonistycznej. Pod względem treści obejmuje całościowy przegląd rozwoju glottodydaktyki, zwracając uwagę na perspektywy i kierunki jej dalszego rozwoju.
Książka jest adresowana do studentów wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języków obcych. Jej użytkownikami stają się tym samym studiujący specjalizacje nauczycielskie zarówno na studiach licencjackich, magisterskich, jak i kwalifikacyjnych podyplomowych w ramach wszystkich języków obcych obecnych w polskim systemie edukacyjnym.
„Na rynku polskich wydawnictw naukowych niewiele jest tego typu publikacji (może Janowskiej, Komorowskiej czy Pfeiffera), które można uznać za względnie kompleksowe, przy czym oceniany podręcznik wyróżnia się na tym tle in plus aktualnością i zakresem podejmowanych wątków problemowych. Postęp, jaki dokonał się przez minione kilka czy kilkanaście lat na gruncie omawianej dyscypliny, przesądza o tym, że zaproponowany wykład można uznać za nowe ujęcie problemu, wypełniające istotną lukę na rynku wciąż nielicznych podręczników akademickich dla przyszłych nauczycieli języków obcych.
Dydaktyka języków obcych autorstwa Przemysława Gębala niewątpliwie nosi cechy podręcznika akademickiego. To publikacja bardzo ciekawa, poznawczo wartościowa i potrzebna na etapie kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli języków obcych. Użyteczność tego opracowania docenią zwłaszcza ci czytelnicy, którzy mają utrudniony dostęp do źródeł innojęzycznych, tak z przyczyn logistycznych, jak i kompetencyjnych. W przedmowie do podręcznika autor celnie wymienia grupy adresatów jego wykładu: przyszłych i praktykujących nauczycieli języków obcych, w tym polskiego jako obcego, zamierzających nauczać bądź nauczających w różnych typach szkół i na różnych poziomach kształcenia, tak w edukacji formalnej, jak i pozaformalnej. Listę tę rozszerzyłabym o nauczycieli akademickich zajmujących się kształceniem przyszłych nauczycieli języków obcych. Dla nich również podręcznik może okazać się pomocą wielce użyteczną, zwłaszcza że został wzbogacony o komponent autorskich zadań/projektów, dzięki którym dużo łatwiej będzie osiągnąć zamierzenie autora, by jego praca przysłużyła się do „wykształcenia refleksyjnych praktyków, przygotowanych do uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji zawodowych przez całe życie”.
Dr hab. Anna Jaroszewska, fragment recenzji
"Dziś polskie uniwersytety stają przed nowym wielkim wyzwaniem: polskie społeczeństwo oraz rząd oczekują, że nasze uniwersytety będą jasno błyszczeć na mapie światowej nauki, a zaświadczyć ma o tym ich pozycja w globalnych rankingach szkół wyższych. Zadanie to jest bardzo trudne. Dążenie do czegoś, co politycy szumnie nazwali "doskonałością naukową", jest procesem złożonym i kosztownym. Ponadto stan jego zaawansowania rozkłada się nierówno w różnych obszarach nauk. Autorzy podjęli fascynujące wyzwanie zmierzenia się z opisem uwarunkowań tego procesu. Refleksja tego typu jest pilnie potrzebna.Omawiane opracowanie stanowi bardzo ciekawe źródło rzetelnych, profesjonalnie opracowanych informacji o ważnym aspekcie funkcjonowania polskich uniwersytetów. Jako takie w pełni zasługuje na wydanie go oraz upowszechnienie w polskim środowisku akademickim, także ze względu na dużą aktualność podjętej problematyki. Warto podkreślić, że publikacja spełnia wszystkie wymogi stawiane opracowaniom naukowym w obszarze badań nad szkolnictwem wyższym."Prof. dr hab. Zbigniew Marciniak - Uniwersytet Warszawski"W książce jest bardzo wiele nowych myśli, interesujących, nieszablonowych i świeżych spostrzeżeń. Dwa leitmotivy zasługują na szczególną uwagę. Pierwszy znajduje się w artykule prof. Jerzego Axera: "Społeczność uniwersytecka powinna wyróżniać się tym, że potrafi prowadzić dyskurs wolny od instrumentalizacji życia codziennego. Zrezygnować z tego, pojmować uniwersytet nie jako sposób życia, lecz jako firmę pośród innych firm, oznaczałoby zakończyć dzieje uniwersytetu takiego, jaki narodził się w cywilizacji śródziemnomorskiej przed 900 laty i upowszechnił w świecie, lepiej lub gorzej znosząc zmiany ustrojów gospodarczych i politycznych, ale nie tracąc tożsamości" (str. 112). Drugi: "Znamienne jest to, że im większą wagę uniwersytet przywiązuje do tradycji i pozycji, tym istotniejsza jest dla niego jego własna kultura instytucjonalna, której kształtowanie wymaga troski i mądrości. Stopień rozwoju i poszanowania własnej kultury w uczelni staje się zatem znakiem tożsamości i autorytetu oraz miarą dojrzałości akademickiej" (J. Woźnicki, s. 139).Gorąco popieram ideę wydania książki. Jest ona absolutnie na czasie, a wysoki poziom składających się na nią artykułów gwarantuje jej dobre przyjęcie w świecie nauki i szkolnictwa wyższego."Prof. dr hab. Stanisław Waltoś - Profesor honorowy UJ
"Stan wyjątkowy, w którym żyjemy, jest regułą".Teza Waltera Benjamina, postawiona w obliczu II wojny światowej, nie straciła nic ze swej aktualności. Według włoskiego filozofa Giorgia Agambena, stan wyjątkowy stał się wręcz paradygmatem nowoczesnego rządzenia, kształtującym wszystkie dzisiejsze instytucje społeczne, polityczne i ekonomiczne. Choć zagadnienie logiki wyjątku wyznacza oś najważniejszych dyskusji humanistyki, wciąż niewystarczająco dobrze wybrzmiało pytanie: w jaki sposób problem anomii pozwala przemyśleć literatura?Imiona anomii to pierwsza w Polsce monografia poświęcona analizie relacji między literaturą a problematyką stanu wyjątkowego. Wychodząc od intuicji, że język literatury pozwala na oryginalne ujęcie złożonych modalności problemu, książka bada zdolność literatury do zakwestionowania dominującego modelu stanu wyjątkowego i do wynajdywania odmiennych postaci anomii, ustanawianych już nie dla rozciągnięcia władzy nad życiem, ale w celu wzmocnienia życia bezwzględnie jednostkowego. Umożliwiając odczytywanie "imion anomii", literatura podsuwa nam scenariusze prawdziwego wybawienia. Pozwala wreszcie wyobrażać sobie wyjście ze stanu wyjątkowego, który stał się regułą.
W dyskursie naukowym pytanie o profesjonalizm zawsze będzie pytaniem podstawowym. Dlatego doceniam przedstawione w tomie tak różne perspektywy teoretyczne i metodologiczne, które prezentują Autorzy, oraz różne obszary tematyczne, do których się odnoszą. Pozwalają ująć problem granic współczesnego dziennikarstwa w obszernej jego różnorodności, wielowątkowości, ale także niejednoznaczności. Proponują również rozwiązania systemowe, które - choć niełatwe - nawet jeśli nie przybliżają nas do wyczerpującej odpowiedzi, dziennikarz, mediaworker czy inuencer projektują pytania o kolejne konguracje społeczeństw i ich mediów.Dr hab. Leszek Pułka, prof. Uniwersytet Wrocławski
Patriotyzm. Etnocentryzm. Nacjonalizm. Te trzy pojęcia wyznaczają w naukach społecznych kierunki refleksji teoretycznej i badań w dziedzinie szeroko rozumianych postaw narodowych. Ich wspólnym mianownikiem jest świadomość przynależności do określonej grupy narodowej i wynikające z tego poczucie grupowej identyfikacji.Przynależność do grup etnicznych i narodowych, wraz z rozległym spektrum zjawisk towarzyszących, była i jest obiektem zainteresowania wielu gałęzi nauk o człowieku. Perspektywa przyjęta w tej monografii polega na wyeksponowaniu psychospołecznych aspektów poczucia identyfikacji narodowej.Piotr Radkiewicz porządkuje pojęcia patriotyzmu, etnocentryzmu i nacjonalizmu, rozpatrując zachodzące między nimi powiązania, poszukuje psychospołecznych uwarunkowań postaw narodowych oraz relacjonuje wyniki badań nad ekspresją form patriotyzmu i etnocentryzmu w kilkudziesięciu państwach Europy."Ta praca jest czymś więcej, niż wskazuje tytuł. Nie tylko wszechstronnie przedstawia interdyscyplinarną wiedzę na temat postaw narodowych i nowe wyniki badań empirycznych na ich temat, lecz także dowodzi znaczenia tych postaw dla konfliktu, który dzieli Polaków. Autor wykazuje szeroką erudycję, dobry naukowy język, czasem swadę publicystyczną. Całość ma przejrzystą strukturę i wyraźny cel: pokazać, jak różne wymiary postaw narodowych i stosunek Polaków do roli religii w życiu publicznym mogą kreować linie podziału między Polakami, jak różnicują orientacje polityczne oraz rozumienie i stosunek do demokracji.Po przeczytaniu maszynopisu książki [] uwierzyłam, że w praktyce (a nie tylko w teorii) możliwe i twórcze jest uprawianie przez psychologów perspektywy makropsychologicznej. Książka powinna zainteresować wszystkich, którzy chcą zrozumieć związki między procesami społecznymi, psychologicznymi i polityką, które w rozmaitych konfiguracjach wpływają na obserwowane w Polsce podziały i konflikty. Dla wielu studentów może być bogatym źródłem aktualnej wiedzy naukowej (głównie psychologicznej) na temat różnorodności postaw narodowych i ich społeczno-psychologicznych i politycznych korelatów. Źródłem tym bardziej cennym, że kilka z prezentowanych teorii i wyników badań pokazuje aktualne zjawiska społeczne w innym świetle, niż czynią to klasyczne teorie identyfikacji i postaw narodowych oraz inaczej niż widzi to wiele osób, publicznie zabierających głos na tematy nacjonalizmu, patriotyzmu i aktualnych konfliktów politycznych. "Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Skarżynskiej
"Praca jest pierwszym, rozbudowanym i interdyscyplinarnym ujęciem zagadnień reform szkolnictwa wyższego w Polsce z unikalnej, fascynującej perspektywy analizy dyskursu. Wszystkim pragnącym poznać mechanizmy dyskursywne rządzące naszymi reformami - gorąco polecam!"Z recenzji prof. dr. hab. Marka Kwieka, autora książki Uniwersytet w dobie przemian. Instytucje i kadra akademicka w warunkach rosnącej konkurencji (PWN, 2015)"Opisane w książce badania pokazują dyskursywny obraz reformy szkolnictwa wyższego jako wielowarstwowy pejzaż, który splata wypowiedzi odnoszące się stricte do procesu i efektów reformowania tego sektora (tj. do polityki ministerstwa, regulacji prawnych, konkretnych rozporządzeń i decyzji ministerialnych) z bardziej ogólnymi wypowiedziami, wyrażającymi wiedzę (idee, przekonania i wyobrażenia) na temat edukacji, badań naukowych oraz uniwersytetu i jego związków z rynkiem, państwem i otoczeniem społecznym. Mamy nadzieję, że zaprezentowane tu analizy zainteresują zarówno badaczki i badaczy szkolnictwa wyższego, jak i wszystkich bezpośrednich uczestników, obserwatorów i twórców zmian."Z Wprowadzenia dr hab. Heleny Ostrowickiej, prof. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego
Autor opracowania podjął się badania zagadnień, które mają istotny wymiar teoretyczny, a jednocześnie cechują się dużym znaczeniem praktycznym. Wymiar teoretyczny wiąże się przede wszystkim z niepełną jednoznacznością poglądów na temat wpływu zagranicznych inwestycji bezpośrednich na produktywność gospodarek goszczących te inwestycje. Wymiar praktyczny natomiast dotyczy możliwych konkluzji dla polityki gospodarczej, zwłaszcza w obszarze oddziaływania państwa na przepływy zagranicznych inwestycji bezpośrednich.O tym, że problematyka badawcza pracy została dobrana w sposób zasługujący na aprobatę świadczą cztery argumenty:1. problematyka jest ważna,2. problematyka jest aktualna,3. problematyka jest szeroko badana w literaturze międzynarodowej,4. problematyka nie jest zadowalająco rozpracowana w literaturze polskiej. Ważność problematyki skupiającej się na konsekwencjach napływu zagranicznych inwestycji bezpośrednich wynika z obserwowanych procesów internacjonalizacji i globalizacji praktycznie w całej gospodarce światowej.Prof. dr hab. Marian Gorynia(z recenzji wydawniczej)
Książka powstała na podstawie niedawno odtajnionych dokumentów z archiwów amerykańskich i polskich.Ukazuje ona tragiczne losy 32 "polskich James'ów Bond'ów", zrzuconych na terytorium Trzeciej Rzeszy w marcu i kwietniu 1945 r., w ramach operacji o kryptonimie "Eagle". Zadaniem polskich wywiadowców było zbieranie istotnych informacji dla amerykańskiego wywiadu. Spadochroniarze rekrutowali się z żołnierzy, których najpierw siłą wcielono do Wermachtu z terytorium Górnego Śląska i Pomorza. Po dostaniu się do alianckiej niewoli trafili do szeregów Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie, by wreszcie po specjalnym przeszkoleniu stać się agentami OSS. Ich historia została przedstawiona na szerszym tle innych polskich działań wywiadowczych w czasie II wojny światowej i ludzi w nich zaangażowanych.Autorzy piszą o ciekawej historii w przystępny sposób, przeplatają opis przygotowań do misji i jej przebieg treściami fabularyzowanymi będącymi autorską rekonstrukcją zdarzeń opartą na unikalnych dokumentach historycznych."Spadochrony rozłożyły się prawidłowo. Skoczkowie w jasnym świetle księżyca widzieli niemiecką wieś ze wszystkimi detalami. Wiedzieli już, że to nie jest miejsce planowego zrzutu. Wiatr znosił Bogdanowicza wprost na osadę. Gdzieś dalej został Sobiechowski.- Fallschirmspringer! Fallschirmspringer! - usłyszał z dołu krzyki.Aleksander ze wszystkich sił próbował zmienić tor lotu. Wiejskie zabudowania stawały się z każdą chwilą coraz większe. Skoczek dotknął ziemi w samym środku wsi. Szybko wypinał się z uprzęży. Kombinezon i cały ładunek, który miał na sobie utrudniał mu ruchy. Usłyszał, że ktoś nadbiega.- Halt! - padła komenda. Aleksander zdążył się odwrócić i wystrzelić. Nagle, poczuł dziwne uderzenie, ból rozlał się po całym ciele, upadając zobaczył jeszcze twarz Niemca, który nadbiegł pierwszy a teraz klęczał trzymając się rękami za brzuch."(z książki)
Ekohydrologia to nauka zajmująca się badaniem i integracją procesów biologicznych i hydrologicznych oraz ich wykorzystaniem dla łączenia wiedzy technicznej i ekologicznej w celu poprawy potencjału środowiskowego i jakości wody przez opracowywanie rozwiązań bliskich naturze i rozwiązań systemowych w gospodarce wodnej.
Książka ta jest unikatową, pierwszą w Polsce publikacją poświęconą tej prężnie rozwijającej się na świecie transdyscyplinarnej dziedzinie wiedzy będącej podstawą rekomendowanych przez ONZ i Komisję Europejską rozwiązań bliskich naturze.
Autorem jest prof. Maciej Zalewski, uznany na świecie ekspert w omawianej dziedzinie, kierownik i założyciel Katedry Ekologii Stosowanej na Wydziale Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Łódzkiego, która obecnie posiada status UNESCO Chair for Ecohydrology and Applied Ecology oraz dyrektor Europejskiego Regionalnego Centrum Ekohydrologii PAN a także od kilkunastu lat koordynator Międzynarodowego Programu UNESCO Ecohydrology.
Publikację tę kierujemy m.in. do hydrologów, hydrotechników, projektantów, inżynierów budownictwa, ale również pracowników administracji na szczeblu wojewódzkim, samorządowym, a także studentów studiów technicznych z zakresu inżynierii środowiska czy wszystkich zainteresowanych ochroną środowiska.
"Człowiek gospodaruje różnymi zasobami przyrody i prowadzi niestety do ich degradacji.
Wśród nich na czoło wysuwa się woda. Obieg wody decyduje o funkcjonowaniu geosystemów i ekosystemów. Obieg wody jest zróżnicowany w przestrzeni i w czasie. Decyduje o istnieniu stref klimatycznych, ulegają one zmianom wraz ze zmianami klimatu.
Ekohydrologia, nauka integrująca wiedzę z dziedziny hydrologii i ekologii przedstawiona w tym podręczniku/monografii dla efektywnego zarządzanie zasobami wody staje się szczególnie aktualna wraz z postępującymi zmianami klimatu wywołanymi ingerencją człowieka."
Prof. dr hab. Leszek Starkel
Wiele osób niedostosowanych społecznie doświadczało zdarzeń, które zakłócały ich rozwój i prawidłowe funkcjonowanie. Nadane tym doświadczeniom znaczenia mogą stanowić źródło dalszych problemów. Dodatkowo osoby niedostosowane społecznie nie zostały przygotowane (przez rodziców szkołę, grupę rówieśniczą) do radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Kiedy więc doświadczają konfliktów, trudnych sytuacji i stresu, brak przygotowania na tego typu okoliczności może powodować u nich wzrost poczucia dyskomfortu i aktywować dysfunkcyjne przekonania, co w konsekwencji przejawia się w ich zachowaniach niedostosowanych społecznie.Zaburzenia zachowania u młodych osób stanowią problem społeczny, a radzenie sobie z nimi jest wyzwaniem dla wielu specjalistów. W celu wyeliminowania niepożądanych zachowań konieczne jest przede wszystkim zrozumienie ich mechanizmu, a następnie posłużenie się odpowiednimi strategiami korekcyjnymi.Robert Opora wskazuje na rolę grupy terapeutycznej w procesie resocjalizacji osób niedostosowanych społecznie. Zaprezentowane metody pracy korekcyjnej bazują przede wszystkim na koncepcji poznawczo-behawioralnej, a ich zastosowanie w grupie i późniejsza generalizacja na warunki pozaterapeutyczne pozwalają na dostarczenie podopiecznemu korygujących doświadczeń oraz umożliwiają rozwój kompetencji społecznych.
Firma Sage, producent oprogramowania Symfonia, wprowadza na rynek nowy produkt: linia Sage 50cloud (moduł Finanse i Księgowość), który ma zastąpić dotychczasowy program Sage Symfonia 2.0 Finanse Księgowość.W Sage 50cloud stale jest aktualizowana obsługa wszystkich zmian w przepisach, które wprowadzono w ostatnich pięciu latach, np. Jednolity Plik Kontrolny czy e-sprawozdania. Zmiany w przepisach sprawiły, że oprogramowanie komputerowe stosowane w księgowości zmieniło swoją rolę i obecnie nie jest już tylko narzędziem wspierającym pracę księgowego, ale przede wszystkim komunikatorem wymiany danych między podatnikami, a organami skarbowymi, która przyjęła formę elektroniczną.Najważniejszą kwestią dzisiaj jest prawidłowe skonfigurowanie programu oraz zadbanie o poprawność ewidencjonowanych w nim danych tak, aby informacje przekazywane do fiskusa w formie deklaracji, plików JPK czy e-sprawozdań były zgodne z przepisami i pozbawione błędów.Współczesny księgowy nie może się obejść bez znajomości programu komputerowego do prowadzenia księgowości, toteż umiejętność obsługi programu należącego do jednego z najpopularniejszych na rynku, na pewno będzie atutem przy poszukiwaniu pracy, a dla tych, którzy już używają tego programu, przedstawiona w tej publikacji wiedza stanie się nieocenionym wsparciem.
Zjawisko zagrzybienia w budownictwie jest poważnym problemem dotykającym zarówno obiekty nowe jak i zabytkowe. Rozwój grzybów stanowi zagrożenie z punktu widzenia strat ekonomicznych i kulturowych, ale głównie jest zagrożeniem dla zdrowia użytkowników. Ważne jest zatem kompleksowe podejście do tego zagadnienia, obejmujące nie tylko charakterystykę czynników biotycznych i abiotycznych korozji biologicznej, ale również działania prewencyjne i naprawcze.Niniejsza publikacja przedstawia metody badań stanu zanieczyszczenia powietrza i powierzchni w pomieszczeniach budowlanych, w których wystąpiły objawy rozwoju pleśni. Prezentuje także sposoby usuwania grzybów pleśniowych oraz zabezpieczania przed ich powstawaniem.Książka dedykowana jest studentom budownictwa, ochrony środowiska, biotechnologii, BHP, medycyny, chemii budowlanej, konserwacji dzieł sztuki, a także administratorom budynków użyteczności publicznej oraz budowlanych obiektów zabytkowych. Powinna zainteresować także pracowników firm budowlanych zajmujących się odgrzybianiem."Nie wszyscy zdajemy sobie sprawę jak szkodliwe jest narażanie organizmu na bezpośredni kontakt z rozwijającymi się w pomieszczeniu pleśniami i wytwarzanymi przez nie związkami toksycznymi. Autorki zaprezentowały aktualną wiedzę na temat przyczyn i skutków rozwoju pleśni w pomieszczeniach, w których przebywa człowiek, a także sposobów jej usuwania."prof. dr hab. inż. Zofia Żakowska
W budownictwie wodnym geosyntetyki są wykorzystywane zarówno jako warstwy filtracyjne, drenażowe, separacyjne, zbrojeniowe, jak i ochronne. Stanowią powierzchniowe zabezpieczenia przeciwerozyjne i bariery hydrauliczne. Stosuje się je do budowy praktycznie wszystkich rodzajów budowli hydrotechnicznych, m.in. falochronów, sztucznych raf, ostróg, progów podwodnych, tam i zapór.W niniejszej książce autorka prezentuje aktualny stan wiedzy na temat możliwości wykorzystania geosyntetyków w budownictwie wodnym. Główną uwagę zwraca na zasady projektowania i wykonywania umocnień złożonych z geosyntetycznych elementów, podsumowując przy okazji wyniki kilkuletnich prac prowadzonych na ten temat w Instytucie Budownictwa Wodnego Polskiej Akademii Nauk w Gdańsku. W publikacji przedstawiono także zasady doboru materiałów i badania, które należy przeprowadzić przed ich zastosowaniem w budownictwie hydrotechnicznym."Książka przygotowana przez prof. Krystynę Kazimierowicz-Frankowską jest bardzo wartościową pozycją, która wypełnia lukę jaką w klasycznej literaturze stanowi zastosowanie geosyntetyków w budownictwie morskim i wodnym śródlądowym."Z recenzji prof. dra hab. inż. Ryszarda Coufala, ZUT
Nie musisz znać filozofii, by poznać moc filozoficznego zdziwienia.W tej pełnej myślowych paradoksów książce Peter Cave przedstawia 33 klasyczne i mniej znane filozoficzne problemy w sposób, który zmusi do zadumy nawet najmocniej stąpających po ziemi. Obywając się bez "izmów" i litanii nazwisk, za to z wykorzystaniem fantazji i dużej dawki humoru, autor prowadzi czytelnika od pozornie prostych sytuacji do samego sedna problemów, nad którymi od lat głowią się filozofowie. Czytelnik z reguły sam musi odnaleźć wyjście z myślowego labiryntu, w czym pomocna mu będzie opisowa bibliografia zawarta na końcu.Lekko napisana, lecz z pewnością nie trywialna, książka przeznaczona jest dla każdego, kto zastanawia się nad światem - bez względu na wiek. Do ubocznych efektów lektury należy nieodparte poczucie zdziwienia rzeczywistością, a w skrajnych przypadkach - chęć zostania filozofem.
Real IT World to cykl publikacji przygotowanych przez specjalistów dla specjalistów, omawiający aktualne i ważne zagadnienia, hot tematy, nowe trendy, praktyczne case study, najważniejsze problemy i innowacje w świecie IT.
Jest to odpowiedź na szybko zmieniający się rynek. Każdy numer tworzony jest przez wybitnych ekspertów-praktyków, którzy szybko reagują na te zmiany i dzielą się swoją wiedzą oraz doświadczeniem. Poruszane są najważniejsze tematy z obszaru bezpieczeństwa, testowania, programowania, data science oraz te związane z nowymi technologiami.
Pierwszy numer autorstwa Marcina Sikorskiego i pod redakcją naukową Adama Romana, skierowany do wszystkich pasjonatów nowych technologii, poświęcony jest najważniejszym zagadnieniom związanym z Internetem Rzeczy (IoT). Jest to najbardziej gorący temat IT od ostatnich kilku lat, który w Polsce nabiera coraz większego tempa.
W numerze omówiono:
Szybki rozwój Internetu Rzeczy połączony z konsumenckim sceptycyzmem i niewielką o nim wiedzą - z czego wynika ten paradoks? Regulacje prawne, które stanowią nieodłączny elementem wytwarzania produktów IT, jednak w przypadku IoT są one często przestarzałe. Czy da się temu zaradzić? Dlaczego tak trudne jest wdrożenie spójnych rozwiązań? Przypadki, jak ta, w której nawet prosta smart żarówka może być potencjalnym źródłem problemów dotyczących bezpieczeństwa. Jakie są metody i sposoby na bezpieczną implementację rozwiązań IoT? Jak sobie radzić z problemami? Rozwój Internetu Rzeczy na świecie i w Polsce - jak będzie wyglądała "smart dekada" w najbliższej przyszłości?
Nowe wydanie światowego bestsellera literatury popularnonaukowej, część pasjonującej serii "50 idei, które powinieneś znać".Jaka jest różnica pomiędzy kolumną dorycką a jońską?Jak działa łuk przyporowy?Jakimi wytycznymi kieruje się współczesna architektura?Czym różni się konserwacja od renowacji?Jeżeli kiedykolwiek nurtowały cię te pytania - lub zastanawiałeś się nad tym, kiedy budynek jest po prostu budynkiem, a kiedy stanowi dzieło sztuki - odpowiedzi znajdziesz w tej książce, będącej znakomitym wprowadzeniem w świat architektury.Prześledziwszy niezliczone metody i sposoby, przy pomocy których ludzkość przez wieki tworzyła i kształtowała nasze środowisko architektoniczne, Philip Wilkinson zwięźle i przystępnie wyjaśnia podstawowe teorie architektury. W tej niezwykle wciągającej narracji znajdziemy fachowe wprowadzenie do trendów najważniejszych w całej historii architektury i do najbardziej reprezentatywnych prac największych architektów.Poczynając opis od najstarszych starożytnych korzeni architektury, idąc dalej przez jej rewolucyjny rozwój pod koniec XIX wieku, rzeźbiarskie formy ekspresjonistów, do oszczędnych szklano-betonowych budynków stylu międzynarodowego - i wreszcie do ironii i aluzji postmodernizmu i najnowszych wskazań dzisiejszej architektury ekologicznej, niniejszy przewodnik pozwala na zrozumienie architektury i docenienie jej ogromnego wpływu na świat, w którym żyjemy.50 idei, które powinieneś znać to seria książek wprowadzających w fascynujący świat pytań i zagadnień - tych trudnych oraz tych zupełnie podstawowych - które od dawna towarzyszą ludzkości w jej misji zrozumienia świata. Seria prezentuje najważniejsze teorie i idee głównych dziedzin wiedzy, stanowiąc świetny punkt wyjścia do dalszej nauki. Obowiązkowa lektura każdego początkującego erudyty!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?