Co jest najważniejsze w seksie – jakie wartości, jaki cel? Prokreacja? Przyjemność? Miłość? Komunikacja? A może seks to „po prostu seks” i nie ma potrzeby doszukiwania się w nim żadnego pozaseksualnego sensu.
Co jest normalne w seksie? Czy w ogóle jest coś normalnego lub nienormalnego? Czym zatem jest perwersja? Co złego albo co dobrego w różnych formach relacji seksualnych: w małżeństwie, w związkach homoseksualnych, w prostytucji – a nawet w pedofilii, relacji obarczonej najsilniejszym społecznym potępieniem.
Filozofia seksu, pierwsza tego typu książka w Polsce, bada otwarcie wszystkie te problemy. Jest to przegląd najważniejszych koncepcji seksu i seksualnych związków oraz sposobów ekspresji seksualnej. Autor zwięźle, spokojnie i jak najbardziej obiektywnie rozważa kontrowersyjne zagadnienia. Z zacięciem prawdziwego racjonalisty przygląda się po kolei argumentom za i przeciw różnym seksualnym wzorcom. Przytacza wywody filozofów zajmujących się tą problematyką. Zadaje proste etyczne pytania o praktyczne konsekwencje, jakie wynikają z danego podejścia do seksu – seksu jako narzędzia do stworzenia rodziny, do osiągnięcia przyjemności, do porozumiewania się lub do czystej ekspresji seksualności.
Druga część książki to analizy najważniejszych problematycznych zagadnień: prostytucji, homoseksualności, pedofilii czy gwałtu. Autor pokazuje, że czas jednoznacznego bezrefleksyjnego potępienia dla tradycyjnie bulwersujących zjawisk seksualnych minął. Mamy oczywiście prawo odrzucać w naszym prywatnym życiu różne przejawy seksualności, ale bądźmy świadomi faktów – dotyczących na przykład poczucia godności prostytutek lub seksualności dzieci. Igor Primoratz przedstawia te fakty rzeczowo, racjonalnie, uczciwie, i choć można się nie zgadzać z jego wnioskami, warto się zapoznać z całą argumentacją.
Podręcznik prezentuje nowoczesne podejście do obliczeń inteligentnych. Przedstawiono w nim rys historyczny rozwoju sztucznej inteligencji, jej zastosowania w życiu codziennym człowieka oraz prognozę dalszego jej rozwoju. Omówiono metody reprezentacji wiedzy z wykorzystaniem zbiorów przybliżonych i zbiorów rozmytych typu 1 i typu 2, podstawowe struktury i metody uczenia sieci neuronowych, algorytmy ewolucyjne, metody grupowania danych oraz rozmaite struktury neuronowo-rozmyte.
Nie wystarczy zajmować kierowniczego stanowiska, aby być dobrym menedżerem. Właściwe zarządzanie opiera się na odpowiedniej wiedzy, umiejętnościach, kompetencjach i doświadczeniu, zdobywanych w pracy oraz podczas studiów i szkoleń. Wbrew temu, o czym przekonują nas krzykliwe tytuły książek zapełniających półki księgarskie, nie można zostać liderem w trzy dni czy też zdobyć wystarczających umiejętności negocjacyjnych trenując przez sen. Można natomiast uczyć się od najlepszych i poznać teoretyczne podstawy ich sukcesu.
Autorka przedstawia zastosowanie wybranych koncepcji zarządzania w praktyce i poszukuje w teorii zarządzania wskazówek dla menedżerów, które będą pomocne w ich codziennej pracy. Podkreślając interdyscyplinarność zarządzania, prezentuje najważniejsze teorie w powiązaniu z innymi dziedzinami nauki, np. psychologią, pedagogiką i andragogiką.
Nowatorskie ujęcie tematu, oryginalny dobór przykładów oraz żywy język sprawiają, że po książkę sięgną czytelnicy zainteresowani tematyką zarządzania, przede wszystkim menedżerowie, słuchacze studiów podyplomowych, a także studenci.
Podręcznik, którego celem jest nauka dobrych praktyk wdrażania systemów informatycznych zarządzania i analiza problemów okołowdrożeniowych.
Wybrane studia przypadków wdrażania zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania w polskich organizacjach są rzeczywistymi przykładami.
Zapewnienie wysokiej jakości procesu wdrożeniowego skłania do podejmowania działań wynikających z dobrych praktyk i standardów jakości, dzięki którym przedsiębiorstwo może uzyskać przewagę konkurencyjną.
Podręcznik wprowadza w teoretyczne podstawy skali, charakteryzuje podtesty skali słownej i skali bezsłownej. Przedstawia ogólne zasady badania Skalą WISC-R, jak również w sposób szczegółowy omawia zasady psychometrycznej i klinicznej interpretacji wyników. Omawia zastosowanie kliniczne skal Wechslera w diagnozie trudności w uczeniu się oraz w badaniu dzieci z upośledzeniem umysłowym, z zaburzeniami mowy i języka, z uszkodzonym słuchem, z nadpobudliwością psychoruchową, z zaburzeniami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania, w diagnozie neuoropsychologicznej, a także w badaniu dzieci specjalnie uzdolnionych. Omawia również praktyczne aspekty badania skalą WISC-R wykorzystując obserwacje i badania własne autorek.
Książka skierowana jest wyłącznie do psychologów, zajmujących się profesjonalnie diagnozą psychologiczną oraz studentów psychologii i kierunków pokrewnych. Może być wykorzystywana do nauczania przedmiotów: metody diagnozy psychologicznej, psychologia kliniczna, neuropsychologia, logopedia, pedagogika, surdopedagogika.
Sprzeczka o budżet domowy
Przemówienie na wiecu
Rozmowa z przyszłym pracodawcą
Egzamin ustny przed komisją
Składanie życzeń urodzinowych
to tylko nieliczne sytuacje, w których każdy z nas, wcześniej czy później, z pewnością się znajdzie.
Poćwiczmy więc sztukę mówienia, aby nasi słuchacze nie tylko wysłuchali nas do końca, ale także dobrze zrozumieli.
Oto pierwszy tom nowej sześcioletniej serii do nauki języka niemieckiego w szkole podstawowej. Komplet obejmuje 2 podręczniki na cały rok szkolny. Każdy podręcznik jest zintegrowany z ćwiczeniami. Pierwszy to został zaprojektowany specjalnie z myślą osześciolatkach w szkole i jest przeznaczony dla dzieci, które nie potrafią jeszcze czytać i pisać.Ciekawie dobrane tematy, które odwołują się do bliskiego dziecku otoczenia, wspierają systematyczny rozwój wszystkich czterech sprawności językowych.Podział podręcznika na dwie części oraz jego połączenie z zeszytem ćwiczeń są przyjazne i wygodne dla dziecka.Dołączone do ABCDeutsch ,,Moje dossier"", w formie szkolnego rożka, służy prezentacji zdobytych już umiejętności. O tym, jak rodzice mogą wspierać swoje dziecko w procesie nauki języka niemieckiego, informuje broszurka ,,Do Rodziców od Autorek ABCDeutsch"".
Diagnoza z języka jest jedną z najcenniejszych metod diagnostycznych medycyny chińskiej!
Badanie (oglądanie) języka jest, obok badania tętna, jedną z głównych metod diagnostycznych w tradycyjnej medycynie chińskiej. Książka opisuje metody obserwacji języka i ich znaczenie kliniczne pozwalające na postawienie diagnozy w tradycyjnym chińskim systemie medycznym; także na ocenę przebiegu choroby, leczenia i rokowania. Zawiera 56 fotografii języka wraz z konkretnymi opisami przypadków. Przytacza niektóre badania naukowe wykonane w Chinach porównujące wygląd języka w zaburzeniach rozpoznawanych według dwu systemów medycznych: zachodniego i chińskiego. Napisana przez praktykującego na zachodzie lekarza tradycyjnej medycyny chińskiej - uwzględnia najczęściej występujące w krajach zachodnich zaburzenia, i tam, gdzie to możliwe, uwzględnia diagnozę zachodnią.
Książka przeznaczona dla lekarzy studiujących tradycyjną medycynę chińską, jak też znacznie liczniejszej grupy akupunkturzystów polskich. Może być użyteczna dla każdego lekarza praktyka, niezależnie od specjalności, umożliwiając głębsze zrozumienie procesu choroby, szybkie rozpoznanie, a w niektórych sytuacjach również rokowanie.
Książka przybliża czytelnikowi tematykę zarządzania strategicznego. Zawarto w niej zagadnienia podstawowe, kwestie związane z konkurencyjnością, a także strategie, koncepcje ich tworzenia, metody oceny i sposoby wdrażania na wszystkich szczeblach organizacji. Książka została wzbogacona o nowe tematy, takie jak: strategie tworzenia i rozwoju sieci, outsourcing, sieci klastrowe, organiczna koncepcja zarządzania strategicznego, strategiczna karta wyników, zarządzanie wiedzą i technologią oraz systemy zarządzania strategicznego.
Autor dostarcza czytelnikowi zweryfikowaną, zaawansowaną wiedzę w dziedzinie zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie. Dzięki tej książce czytelnicy poznają metody budowania strategii przedsiębiorstwa oraz zasady ich wyboru. Oprócz podstawowych wiadomości prezentuje nowe koncepcje zarządzania strategicznego, które są odpowiedzią na wzrost ryzyka i niepewności działania przedsiębiorstw, nowe technologie informacyjne oraz na nowe warunki umiędzynarodowienia przedsiębiorstw.
W tej książce piszemy o współczesnych migracjach międzynarodowych i typach zmian, jakie wywołują one w społeczeństwach. Patrzymy na nie z perspektywy międzynarodowej, gdyż masowe przemieszczania się ludności jest spowodowane coraz szybciej postępującą integracją globalną. Migracje nie są zjawiskiem wyizolowanym, prawie zawsze impulsem do przepływu osób są przepływy kapitału i towarów. Sprzyja im także globalna wymiana kulturowa, coraz łatwiejsza dzięki szybszym środkom transportu i upowszechnianiu się mediów drukowanych i elektronicznych. Międzynarodowa migracja staje się jednym z najważniejszych czynników zmiany globalnej. Istnieje wiele powodów, by twierdzić, że wiek migracji będzie trwał.
(Fragment Wprowadzenia)
Książka jest pierwszą w języku polskim szeroko zakrojoną prezentacją aktualnych zagadnień teoretycznych i klinicznych na temat zjawisk świadomości i nieświadomości, rozpatrywanych z perspektywy neuropsychologii klinicznej.
Opracowana na najwyższym akademickim poziomie, ważna dla badaczy i studentów psychologii, a także dla przedstawicieli innych dyscyplin naukowych, zainteresowanych procesami świadomego i nieświadomego funkcjonowania człowieka w normie i patologii neurologicznej.
Z recenzji prof. Dr hab. Danuty Kądzielawy
W ciągu ostatnich lat problem starzenia się społeczeństw stał się wyzwaniem globalnym. Dotyczy już nie tylko gospodarek rozwiniętych. Dotychczasowe środki łagodzące skutki zmian demograficznych stały się niewystarczające, a próby dopasowania systemu emerytalnego do nowej sytuacji poprzez zwiększanie podatków może spowodować poważne konsekwencje gospodarcze i społeczne.
W książce zaprezentowano czynniki warunkujące zmianę sytuacji demograficznej i rynku pracy oraz doświadczenia wielu państw w zapobieganiu negatywnym konsekwencjom starzenia się ludności. Opisano różne podejścia do finansowania emerytur, sposoby efektywniejszego wykorzystania siły roboczej, które pozwoliłyby jednocześnie na dalszy rozwój gospodarczy i poprawę warunków życia. Oprócz diagnozy autorzy przedstawili plan na przyszłość. Jest to prawdopodobnie najbardziej wyczerpująca i aktualna analiza makroekonomicznych skutków obecnych trendów demograficznych.
Zmienione i rozszerzone wydanie znanego podręcznika kompleksowo ujmuje problematykę ekologii krajobrazu. W poszczególnych częściach opracowania Autorzy omówili:
- miejsce ekologii krajobrazu w systemie nauk i jej relacje z dyscyplinami pokrewnymi,
- podstawy teoretyczne dyscypliny,
- zasady wyróżniania i klasyfikacji przestrzennych jednostek przyrodniczych,
- struktury i funkcjonowanie systemów przyrodniczych.
Ponadto przedstawili metody badań, zwracając szczególną uwagę na modelowanie, sposoby prezentacji kartograficznej oraz klasyfikację i ocenę jednostek krajobrazowych.
Coraz większe zmiany środowiska przyrodniczego wynikające z działalności gospodarczej człowieka stawiają przed ekologią krajobrazu wiele zadań praktycznych, szczególnie w odniesieniu do planowania przestrzennego, kształtowania, ochrony i monitoringu systemów krajobrazowych, a także wdrażania zasad rozwoju zrównoważonego. Publikacja zawiera omówienie możliwości zastosowania metod ekologiczno-krajobrazowych w praktyce i przykłady odpowiednich działań.
Podręcznik przeznaczony jest dla studentów różnych kierunków traktujących środowisko przyrodnicze w kategoriach systemowych, przede wszystkim w ramach studiów z zakresu geografii, biologii, ochrony środowiska, architektury krajobrazu i gospodarki przestrzennej, a także studiów interdyscyplinarnych i międzywydziałowych. Publikacja będzie przydatna również pracownikom naukowych oraz praktykom zajmującym się wspomnianymi zagadnieniami.
Książka jest analizą rzeczywistości międzynarodowej w kategoriach emocji. Zdaniem autora zdominują one XXI wiek, wyprą panujące w XX wieku ideologie, a pod wpływem globalizacji zmniejszą także znaczenie determinizmu geograficznego. W związku z tym, autor proponuje nową mapę geopolityczną, utworzoną na podstawie kultury emocji: strachu, upokorzenia i nadziei. Definiują one trzy główne obszary, których działania wpływają na obecną sytuację międzynarodową: świat zachodni, próbujący zrozumieć i odnaleźć się w nowej rzeczywistości, w której nie jest już jedyną siłą kształtującą sytuację światową; świat arabsko-islamski kierowany poczuciem frustracji, porażki, poniżenia oraz Azja, szybko rozwijająca się i zdobywająca nowe sektory rynku.
Książka może być polecana jako literatura uzupełniająca na zajęciach z teorii stosunków międzynarodowych i międzynarodowych stosunków politycznych. Zapewne zainteresuje również osoby, które chcą lub muszą z racji wykonywanego zawodu orientować się w problematyce międzynarodowej.
Wbrew przewidywaniom historia nie skończyła się, demokracja nie zatriumfowała, a zderzenie cywilizacji nie jest już tak oczywiste. Co zatem określa współczesną rzeczywistość międzynarodową? Czy uczestnicy stosunków międzynarodowych kierują się racjonalnymi przesłankami? Może kluczem do zrozumienia natury i ewolucji świata są emocje, które kształtują ludzkie postawy wobec innych państw, narodów i kultur, decydują o tym, jak narody i społeczeństwa radzą sobie z wyzwaniami. Może to walka o tożsamość, strach przed Innymi, poczucie upokorzenia, społeczna wiara w siebie tworzą współczesną mapę świata.
Stosunek Polaków do innych grup czy narodów jest często naznaczony uprzedzeniami, mylnym przekonaniami i stereotypami. Nie tylko one wpływają jednak na nasz sposób postrzegania Żydów po II wojnie światowej, Rosjan po katastrofie w Smoleńsku czy kobiet w czasie sejmowych debat o parytetach. Można to po części wyjaśnić stanem zagrożenia psychologicznego, które wywołują w Polakach tego typu problemy. Bojąc się o utrzymanie swojej pozycji międzynarodowej, lękając się napływu imigrantów, zatroskani o los naszej kultury – często nieświadomie – stajemy się wrogami obcych i staramy się uzasadnić ich dyskryminację. Książka Wobec obcych podsumowuje najnowsze badania dotyczące uprzedzeń do obcych oraz prawdziwych i wyimaginowanych zagrożeń psychologicznych, które leżą u podstaw naszej wrogości.
Odmienność kulturowa oznacza obcość, ta zaś wzbudza czasami fascynację, a często zagrożenie. Zagrożenie takie może być jak najbardziej realistyczne (jak wtedy, kiedy obcy zagrażają naszym interesom) jedynie symboliczne (kiedy obcy zagrażają jedynie naszym wartościom i normom) lub tożsamościowe (kiedy obcy zagrażają naszemu „my” przez sam fakt, że mają swoją własną tożsamość). Przede wszystkim zaś obcy mogą zagrażać naszemu poczuciu sensu i własnej wartości przez to, że widzą oni sens świata gdzie indziej niż my sami, a także – z czym najtrudniej się pogodzić – gdzie indziej lokują swoje wartości i świętości. Wszystkie te (i inne) zagrożenia, ich konsekwencje i zabiegi mające na celu ich redukcję stanowią oś przewodnią tej pracy, która wydaje się ze wszech miar godna polecenia.
Z recenzji prof. dr. hab. Bohdana Wojciszke
Pierwszy od wielu lat podręcznik na temat systemu SAP.
Podnieś swoje kompetencje zawodowe!
Dlaczego warto nauczyć się wdrożenia, korzystania z modułów i pracy z systemem?
· SAP to system z najwyższej półki.
· rozwiązania stosowane w SAPie wymagają zrozumienia funkcjonowania systemu, jakim jest ERP. To nie jest program, którego obsługi można nauczyć się w kilka dni.
Uczelnie nawiązują kontakt z przedsiębiorstwami wdrażającymi system SAP, aby wsparły przekazanie wiedzy studentom. W XXI wieku jest jeszcze znaczny odsetek przedsiębiorstw korzystających z aplikacji pisanych w Turbo Pascalu w środowisku DOS.
Wiedza psychologiczna jest bardzo istotna zarówno dla skutecznego rozwijania biznesu, jak i dla kontrolowania zachowań wyborczych w polityce. Autorzy książki, najwybitniejsi polscy specjaliści z psychologii poznawczej, społecznej i ekonomicznej, którzy są nie tylko teoretykami, ale wykorzystują wiedzę naukową w praktyce, zapoznają Czytelników z najnowszymi odkryciami dotyczącymi procesów umysłowych.. W poszczególnych rozdziałach koncentrują się na zagadnieniach związanych m.in. z podejmowaniem decyzji finansowych i marketingowych, tworzeniem skutecznych reklam, badaniem wizerunku marki, analizowaniem zachowań konsumentów.
Książka stanowi cenne źródło wiedzy nie tylko dla studentów nauk społecznych ale również dla praktyków zarządzania, marketingu, reklamy, rynków finansowych, menedżerów zajmujących się strategiami kontroli zachowania się człowieka w biznesie, polityce i ekonomii.
Prezentowane analizy wskazują na to, że procesy poznawcze i motywacyjne mają charakter pragmatyczny, że są narzędziem rozwiązywania wielu problemów życiowych, wśród których niepoślednią rolę odgrywają problemy ekonomiczne. Książka będzie także bardzo użyteczna dla przedstawicieli świata biznesu – znajdą w niej wiele zaleceń wyprowadzonych z rzetelnej wiedzy naukowej. [...] Na koniec dwa słowa o stronie przeciwnej – o ludziach, którzy są przedmiotem oddziaływań złożonych i wyrafinowanych technik marketingowych i technik reklamy. Oni także na lekturze tej książki mogą wiele skorzystać: przekonują się, że są zwierzyną łowną, a myśliwi, którzy na nich polują mają do dyspozycji wyrafinowane pułapki. Znając je będą mogli bardziej racjonalnie zachowywać się we współczesnej rzeczywistości ekonomicznej.
Z recenzji prof. dr. hab. Tomasza Maruszewskiego
Mało kto przypuszczał, jak szybko rozwinie się telefonia satelitarna – pod koniec 2008 roku na świecie było już ponad 4 miliardy abonentów. W krajach rozwiniętych na przeciętnego obywatela przypada więcej niż jeden telefon komórkowy; w krajach rozwijających się komórki są często jedyną szansą na kontakt z odległymi osadami. Dzięki komórkom czujemy się lepiej przygotowani na nieprzewidziane wypadki i jesteśmy w ciągłym kontakcie z bliskimi. Jednocześnie jesteśmy po ciągłą kontrolą, zawsze i wszędzie osiągalni i identyfikowalni. Autorzy ukazują postępującą rewolucję w kontroli sfery społecznej, analizując dziesięciu anonimowych użytkowników komórek, przemysł telefonii komórkowej oraz sposoby, w jakie komórka staje się narzędziem kontroli.
Rich Ling – wykładowca informatyki na uniwersytecie w Kopenhadze.
Jonathan Dinner – zajmuje się badaniem badaniem technologii na rozwijających się rynkach dla koncerny Microsoft.
Znakomity podręcznik wprowadzający w problematykę psychologii starości:
całościowo ujmuje tematykę wieku starszego przewidzianą programem studiów na kierunku psychologia,
przybliża problemy psychologiczne osób starszych związane z zaburzeniami zdrowia psychicznego i somatycznego,
ukazuje potencjalność człowieka w podeszłym wieku - jego ciągłą zdolność do zmagania się z problemami życia codziennego,
podręcznik dla studentów psychologii, pedagogiki, medycyny oraz dla profesjonalistów i wolontariuszy wspierających osoby starsze.
Praca poświęcona jest problematyce, której waga - zarówno w Polsce, jak i na świecie - systematycznie wzrasta. Dzieje się tak przede wszystkim za sprawą zwiększającej się we wzmożonym tempie liczby ludzi starszych w wysokorozwiniętych krajach, a także z powodu postępu wiedzy w naukach medycznych i społecznych, w tym również psychologii. Monografia Stanisławy Steuden odzwierciedla powyższy fakt i tym samym wpisuje się w jeden z najprężniej rozwijających się nurtów współczesnej nauki o człowieku, do jakich należy psychogerontologia.
Z recenzji dr hab. Marii Straś-Romanowskiej, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego
Jedna z 4 podstawowych prac Émile’a Durkheima (1858–1971), klasyka socjologii i jednego z ojców-założycieli tej dyscypliny, przy czym wielu badaczy uznaje, że zajmuje ona w twórczości Durkheima miejsce szczególne. Zawiera bowiem wykład głównych elementów teorii socjologicznej Durkheima (teoria więzi społecznej, typologia społeczeństw, koncepcja anomii), bez znajomości których nie sposób zrozumieć nie tylko samego Durkheima, ale i wielu późniejszych koncepcji, teorii i dyskusji w ramach szeroko rozumianych nauk społecznych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?