Książka jest przewodnikiem metodycznym- przystępnie, krok po kroku, wyjaśnia nauczycielom, rodzicom i wychowawcom, jak pracować z książeczkami serii Kocham czytać. Zawiera dodatkowy rozdział poświęcony mózgowej organizacji funkcji językowych dziecka, wyjaśniający neuropsychologiczne podłoże wczesnej nauki czytania, zarówno u dzieci zdrowych, jak i z zakłóceniami rozwojowymi.
Przedszkolak kocha czytać. Czytanie sekwencyjne to zeszyt ćwiczeń, który przyczynia się do utrwalenia sylab wprowadzonych w Elementarzu Przedszkolak kocha czytać. Ćwiczenia pozwalają na łączenie sylab w wyrazy, a wyrazów w zdania przy zachowaniu określonej sekwencji (tj. dostrzeżenia wzajemnego następstwa liter w sylabie), w konsekwencji zaś ułatwiają płynne czytanie z uwzględnieniem zasad składni, fleksji i prawidłowej artykulacji. Lewopółkulowy, sekwencyjny sposób przetwarzania informacji to odczytywanie sylab. Jest to czytanie abstrakcyjne liniowo uporządkowanych dźwięków mowy. Nauka czytania następuje przez poznawanie znaczeń, a nie rozpoznawanie znaków liter. Strategia ta daje dziecku możliwość przeprowadzenia analizy i syntezy słuchowej słowa (wyrazu).
Przedszkolak kocha czytać. Czytanie symultaniczne to zeszyt ćwiczeń umożliwiający utrwalenie czytania samogłosek i rzeczowników, a także czasowników wprowadzonych w Elementarzu Przedszkolak kocha czytać. Prawopółkulowy, symultaniczny sposób przetwarzania informacji oznacza w praktyce odczytywanie samogłosek i rzeczowników konkretnych w mianowniku. Ten sposób czytania polega na całościowym (globalnym) ujmowaniu obrazu graficznego. Uwzględnia również uczenie czytania przez poznawanie znaczeń. Czytanie symultaniczne stanowi etap przygotowawaczy do nauki czytania, który ma na celu stymulowanie myślenia symbolicznego i rozumowania przez analogię.
Ćwiczenia zawarte w ósmym zeszycie z serii „Sylaby, słowa, wyrazy” utrwalają prawidłową wymowę głoski „r”. Przeznaczone są dla dzieci od piątego roku życia. Prawidłowa wymowa głoski „r” sprawia często trudności dzieciom w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Materiał zawarty w zeszycie obejmuje ćwiczenia dla dzieci z najczęstszą formą pararotacyzmu, kiedy „r” zastępowane jest głoską „l”. Zadania będą też pomocne dzieciom z różnymi rodzajami rotacyzmu właściwego. Celem ćwiczeń jest nie tylko utrwalenie prawidłowej wymowy, ale także rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych, wzbogacanie zasobu pojęć ogólnych i myślenia dziecka, a także rozwijanie jego świadomości językowej.
Ćwiczenia zawarte w 9 zeszycie przeznaczone są dla dzieci od piątego roku życia. Ich celem jest przede wszystkim utrwalanie prawidłowej wymowy, ale nie tylko. Sprzyjają one również stymulacji rozwoju wielu ważnych funkcji percepcyjno-motorycznych, których doskonalenie się przypada na wiek przedszkolny i młodszy wiek szkolny. Wiele z ćwiczeń kształtuje jednocześnie językową świadomość dziecka.
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej ""Kocham Czytać"". Ze wstępu Autorki: ,,Zeszyt 19. rozpoczyna serię książeczek, które pomogą dzieciom opanować trudną umiejętność czytania tekstów ze zrozumieniem. Korzystanie z podręczników szkolnych, aktywne zdobywanie wiedzy z książek, gazet czy z Internetu jest uwarunkowane umiejętnością dostrzegania istotnych informacji oraz ich zapamiętywania. Stąd w zeszytach od 19. do 30. znajdą się nazwy państw i miast, także słowa, których znaczenie można zrozumieć z kontekstu. Lektura powinna zachęcić dzieci do zadawania pytań rodzicom, do rozmów, podczas których zdobyta wiedza będzie utrwalana i rozszerzana. Ten sposób uczenia się jest najbardziej efektywny"".
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej ""Kocham Czytać"". Ze wstępu Autorki: ,,Zeszyt 21. to czwarta książeczka z cyklu geograficznego serii logopedycznej ,,Kocham Czytać"". Dzięki niej dzieci będą miały okazję doskonalić umiejętność czytania oraz poznać nowe słownictwo i reguły gramatyczne. Teksty zawarte w zeszycie pozwolą dziecku na aktywne, samodzielne uczenie się, a ponadto będą okazją do przekazywania sądów, ocen moralnych i postaw etycznych, a więc pozwolą na wprowadzenie elementu wychowania"".
Prezentujemy Państwu drugą część zeszytu ćwiczeń dla osób dorosłych, u których zdiagnozowano afazję spowodowaną udarem lub urazami mózgu, bądź chorobami degeneracyjnymi. Zawarte tu ćwiczenia logopedyczne stanową kontynuację części 1 Uczę się świata na nowo i zostały pogrupowane zgodnie z najczęstszą tematyką dnia codziennego. Chory zostaje wyprowadzony poza zamknięte środowisko domowe i skonfrontowany z otoczeniem zewnętrznym.
Książka zawiera sposoby stymulacji poznawczych zdolności strategicznych – uwagi i pamięci. Jest skierowana do psychologów, pedagogów, nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Prezentuje propozycje zabaw i ćwiczeń wielokrotnie sprawdzonych przez Autorkę w czasie spotkań treningowych i sesji terapeutycznych. Zaproponowane zabawy mają również funkcję diagnostyczną, pozwalają na dostrzeżenie trudności dziecka w określonym obszarze jego rozwoju.
Dziesiąty zeszyt ćwiczeń logopedycznych z serii Sylaby, słowa, wyrazy przeznaczony jest dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, z nieprawidłową wymową głosek /t/ i /d/. W wymowie dziecka pojawiają się one między pierwszym a drugim rokiem życia. Nieprawidłowa realizacja polega najczęściej na substytucji /t/, /d/ na /k/, /g/.Materiał zamieszczony w zeszycie obejmuje zarówno ćwiczenia każdej z głosek osobno, jak i te, które utrwalają obydwie głoski w tym samym ćwiczeniu. Zeszyt nie zawiera ćwiczeń w różnicowaniu /d/ w opozycji do /t/, które znajdują się w zeszycie piątym (głoski dźwięczne). W zeszycie mało jest też ćwiczeń utrwalających prawidłową artykulację opozycji /tk/ i /dg/, które zawiera zeszyt szósty ( głoski: k, g).Poza utrwalaniem prawidłowej wymowy /t/ i /d/ ćwiczenia z zeszytu dziesiątego rozwijają świadomość i kompetencję językową.
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej ""Kocham Czytać"". Ze wstępu Zeszyt 23. to piąta książeczka z cyklu geograficznego serii logopedycznej Kocham Czytać. Dzięki niej dzieci będą miały okazję doskonalić umiejętność czytania oraz poznać nowe słownictwo i reguły gramatyczne. Teksty zawarte w zeszycie pozwolą dziecku na aktywne, samodzielne uczenie się, a ponadto będą okazją do przekazywania sądów, ocen moralnych i postaw etycznych, a więc pozwolą na wprowadzenie elementu wychowania.
Nowe wydanie - w dużym formacie z kolorową wkładką do wycięcia! Kolejny zeszyt ćwiczeń logopedycznych z serii ""Sylaby, słowa, wyrazy"" przeznaczony jest do utrwalania artykulacji głosek ciszących, dla dzieci z wadliwą realizacją tego szeregu. Zeszyt zawiera również ćwiczenia dla dzieci dokonujących substytucji głosek zwartoszczelinowych ciszących na ciszące szczelinowe i odwrotnie. Wszystkie zadania są przeznaczone przede wszystkim dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym.
Nowe wydanie - w dużym formacie z kolorową wkładką do wycięcia!Piąty zeszyt ćwiczeń logopedycznych z serii ,,Sylaby, słowa, wyrazy"" przeznaczony jest dla dzieci od piątego roku życia, u których występuje mowa bezdźwięczna. Proponowany tutaj materiał obejmuje ćwiczenia wszystkich dźwięcznych głosek w kolejności zgodnej z metodyką korekcji mowy bezdźwięcznej. Utrwalają one prawidłową wymowę głosek dźwięcznych oraz rozwijają słuch fonemowy w opozycji dźwięczności.
Seria Sylaby, słowa, wyrazy obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, z niedojrzałą bądź wadliwą artykulacją. Odpowiednio dobrane zadania ćwiczą myślenie i doskonalą funkcje percepcyjno-motoryczne. Służą kształtowaniu i utrwalaniu prawidłowej wymowy i jednocześnie rozwijaniu świadomości językowej dziecka.
Seria obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, z niedojrzałą bądź wadliwą artykulacją. Odpowiednio dobrane zadania ćwiczą myślenie i doskonalą funkcje percepcyjno-motoryczne. Służą kształtowaniu i utrwalaniu prawidłowej wymowy i jednocześnie rozwijaniu świadomości językowej dziecka.
Szósty zeszyt ćwiczeń logopedycznych z serii ?Sylaby, słowa, wyrazy? przeznaczony jest dla dzieci w wieku od 5 do 9 lat z nieprawidłową wymową głosek ?k?, ?g?. Nieprawidłowości polegają najczęściej na zamianie głoski ?k? na ?t? (np. zamiast ?koło? dziecko mówi ?toło?) oraz ?g? na ?d? (np. zamiast ?guma? dziecko mówi ?duma?). Głoski ?k? oraz ?g? mogą być również opuszczane w wyrazach lub (rzadziej) zniekształcane. Materiał zawarty w zeszycie obejmuje ćwiczenia głoski ?k? oraz ?g? osobno oraz ćwiczenia każdej z tych głosekw opozycji: ?k? do ?t? ?g? do ?d?.
Nowe wydanie - w dużym formacie z kolorową wkładką do wycięcia!Niniejszy zeszyt ćwiczeń logopedycznych jest pierwszym z serii ""Sylaby, słowa, wyrazy"". Obejmuje on ćwiczenia szeregu szumiącego i jest przeznaczony dla dzieci w wieku od 5 do 9 lat, u których po przeprowadzonym badaniu logopedycznym zdiagnozowano seplenienie głosek, polegające na ich deformacji bądź opuszczaniu, tzw. elizji. Niektóre propozycje zawarte w zestawie przydatne będą również w przypadkach zamiany szumiących głosek zwartoszczelinowych na szczelinowe i odwrotnie. Proponowany zestaw może być wykorzystywany zarówno przez logopedę, jak i nauczyciela w przedszkolu i szkole, pracujących nad rozwijaniem niedojrzałych lub zaburzonych funkcji percepcyjnych. Może służyć również rodzicom do pracy z dzieckiem w domu, po konsultacji z logopedą lub nauczycielem.
Książka przeznaczona jest dla terapeutów, logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkoli, rodziców i opiekunów dzieci zdrowych oraz dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi. Opisuje w sposób przystępny wszystkie sfery rozwojowe dzieci od pierwszego miesiąca do zakończenia szóstego roku życia (tj. motoryka, spostrzeganie wzrokowe, słuchowe, mowa, zabawa, także rozwój społeczny). Podaje wiele przykładów ćwiczeń stymulujących dla każdego etapu rozwojowego. Dodatkowo posiada rozdział zawierający wskazówki dotyczące wczesnej nauki czytania. Autorki są terapeutkami z wieloletnim doświadczeniem zdobytym w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju mowy oraz z różnorodnymi zespołami chorobowymi.
Publikacja skierowana jest przede wszystkim do nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych oraz rodziców.
Prezentuje przykłady gier i ćwiczeń rozwijających u dziecka:
- inteligencję emocjonalną
- kreatywność
- sprawstwo
- umiejętność rozwiązywania problemów.
Drugi zeszyt ćwiczeń logopedycznych z serii Sylaby, słowa, wyrazy przeznaczony jest dla dzieci z wadliwą artykulacją głosek syczących, jak również dla tych, które dokonują zamiany syczących głosek zwartoszczelinowych na szczelinowe lub głosek syczących szczelinowych na zwartoszczelinowe.Ćwiczenia zawarte w niniejszym zestawie wykorzystają do pracy z dziećmi logopedzi, nauczyciele przedszkoli i początkowych klas szkoły podstawowej. Będzie on również przydatny rodzicom, którzy po konsultacji z logopedą lub nauczycielem utrwalają prawidłową artykulację z dzieckiem w domu.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?