Problematyka związana z funkcjonowaniem aptek jest niezwykle złożona i obejmuje wiele szczegółowych kwestii. Zwiększona liczba regulacji dotyczących tematyki farmaceutycznej i aptecznej na przestrzeni ostatnich 35 lat zmieniła realia funkcjonowania tego ? prima facie ograniczonego podmiotowo i przedmiotowo ? obszaru działalności życia gospodarczego i społecznego. Mając do wyboru wielość zagadnień Autorzy wybrali kilka z nich, które punktu widzenia przedsiębiorców zasługują na szczególne zainteresowanie badawcze. Są to kwestie dotyczące:- istoty przepisów ?antykoncentracyjnych?- reklamy aptek i punktów aptecznych- franczyzy aptek- udzielania i cofania zezwoleń na prowadzenie apteki ogólnodostępnej- a także roli, znaczenia oraz wpływu samorządu zawodowego na funkcjonowanie przedsiębiorców. Poradnik skierowany jest przede wszystkim dla przedsiębiorców prowadzących apteki oraz franczyzodawców. Zainteresuje również prawników praktyków zajmujących się tym tematem, w tym adwokatów, radców prawnych i sędziów. Autorzy to pracownicy Katedry Prawa Konstytucyjnego Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiadają wieloletnie doświadczenie w zakresie praktycznego respektowania przez prawodawcę standardów prawidłowej legislacji, ochrony wolności i praw jednostki. Są twórcami szeregu opinii, w tym dotyczących konstytucyjności ingerencji prawodawcy w sferę dóbr konstytucyjnie chronionych, oraz autorami kilkuset opracowań naukowych z przedmiotowego obszaru.
W publikacji autor omówił rolę i wpływ przepisów o kontroli zarządczej na rachunkowość budżetową. Skoncentrował się na dwóch procesach kontroli zarządczej: planowaniu (wyznaczaniu celów) oraz zarządzaniu ryzykiem. Są to jednocześnie procesy zarządcze najobszerniej opisane standardami kontroli zarządczej i uznane przez ustawodawcę za fundamentalne.
W opracowaniu czytelnik znajdzie analizę zagadnień takich jak:
• mierniki celów rachunkowości budżetowej oraz monitorowanie stopnia ich osiągnięcia;
• zarządzanie ryzykiem w obszarze zapewnienia wiarygodności sprawozdań budżetowych;
• ryzyko w stosowaniu klasyfikacji budżetowej.
Opracowanie zainteresuje ekonomistów, księgowych i menedżerów zatrudnionych w jednostkach sektora finansów publicznych, a także adwokatów, radców prawnych i sędziów w zakresie omawianej problematyki.
W publikacji objęto badaniami porównawczymi sześć państw europejskich,tj. Niemcy, Hiszpanię, Włochy, Węgry, Słowację i Słowenię. Przyjęte w tych państwach instrumenty uwzględniają nowe tendencje w sposobie ograniczania polityki fiskalnej na przebieg cyklu koniunkturalnego czy możliwość zastosowania tzw. klauzul wyjścia. Dzięki temu mogą one stanowić cenną wskazówkę dla polskiego ustrojodawcy w kwestii limitu zadłużenia z art. 216 ust. 5 Konstytucji RP. W tym celu omówiono problematykę stosowania konstytucyjnych reguł fiskalnych, odnosząc się do ich kategoryczności, doprecyzowania w ustawodawstwie niższego rzędu czy związków między konstytucyjnymi regułami fiskalnymi a prawem Unii Europejskiej.
Publikacja jest przeznaczona dla prawników, finansistów, politologów zajmujących się problematyką budżetu państwa oraz długu publicznego. Może ona zainteresować polityków i pracowników administracji, w tym administracji rządowej, którzy uczestniczą w procesie projektowania budżetu państwa oraz zajmują się problematyką finansów publicznych. Będzie ona stanowić również cenną pomoc dla specjalistów z zakresu prawa konstytucyjnego, prawa finansowego i prawa Unii Europejskiej, a także dla studentów prawa, administracji oraz finansów.
Książka kompleksowo omawia tę część systemu zabezpieczenia społecznego, jaką jest pomoc społeczna. Mowa tu nie tylko o pomocy finansowej, ale też rzeczowej czy usługowej. Jej celem jest pomoc człowiekowi znajdującemu się w trudnej sytuacji życiowej, której samodzielnie przezwyciężyć nie może. Świadczenia często pobierane okresowo umożliwiają mu zaspokojenie podstawowych potrzeb bytowych.Wydanie drugie zostało rozszerzone o omówienie licznych nowelizacji prawa zabezpieczenia społecznego oraz ich aktualnej wykładni, wzbogaconej najnowszym orzecznictwem sądowym. Uwzględnia ono zmiany dotyczące:o zasad ustalania opłaty za pobyt w domach pomoc społecznej i zwalniania z odpłatności,o przyznawania usług opiekuńczych w trybie pilnym,o funkcjonowania mieszkań chronionych, schronisk dla osób bezdomnych i centrów usług społecznych,o awansu zawodowego i ocen okresowych pracowników socjalnych,o organu właściwego w sprawach koordynacji świadczeń,o przyznawania świadczenia wychowawczego i świadczeń z funduszu alimentacyjnego,o zsynchronizowania działań zmierzających do walki z różnymi typami uzależnień behawioralnych,o zwiększenia bezpieczeństwa ofiar przemocy w rodzinie oraz mechanizmu izolacji sprawcy od ofiary,o nowych regulacji służących szeroko rozumianemu wsparciu rodziny, w tym ustawy o rodzinnym kapitale opiekuńczym, świadczenia "Dobry start", programu dożywiania "Posiłek w szkole i w domu" oraz wsparcia kobiet w ciąży i rodzin w ramach tzw. ustawy "Za życiem",o kryteriów dochodowych i zasad ustalania dochodu,o interpretacji przepisów regulujących świadczenia nienależnie pobrane,o wpływ rozwoju nowych technologii na procedurę administracyjną i usprawnień w zakresie samodzielnego pozyskiwania przez organ informacji niezbędnych do wydania decyzji. Adresatami publikacji są:o ośrodki pomocy społecznej: ops-y, mops-y (na poziomie gminy), powiatowe centra pomocy rodzinie, regionalne ośrodki pomocy społecznej (na poziomie wojewódzkim),o placówki resocjalizacyjne,o placówki wychowawcze,o domy pomocy społecznej,o placówki zapewniające całodobową opiekę,o ośrodki wsparcia,o poradnie specjalistyczne,o ośrodki kształcące kadry pracowników socjalnych,o kuratorzy,o organizacje współpracujące (fundacje, stowarzyszenia) w dziedzinie pomocy społecznej,o organizacje pożytku publicznego,o kancelarie prawnicze specjalizujące się w omawianej tematyce,o sądy rodzinne i administracyjne,o samorządowe kolegia odwoławcze,o studenci nauk społecznych i administracji.
Książka dotyczy prawnych, społecznych oraz praktycznych wyzwań, przed jakimi stoją ?rmy, które decydują się na wprowadzenie zmian o charakterze restrukturyzacyjnym oraz działań, jakich takie plany wymagają.
Autorzy, zajmujący się zawodowo projektami restrukturyzacyjnymi dla ?rm z różnych branż, dzielą się w publikacji swoim wieloletnim doświadczeniem w tym zakresie.
Czytelnik znajdzie tu omówienie m.in. takich tematów jak:
zarządzanie talentami i karierą wewnątrz organizacji (upskilling i reskilling);
wyzwania formalnoprawne i praktyki w zakresie zwolnień;
udzielanie wsparcia zwalnianym pracownikom w poszukiwaniu nowej pracy (outplacement);
programy dobrowolnych odejść jako alternatywa dla zwolnień lub ich znacznego zmniejszenia (najczęstsze obawy i największe korzyści);
wyzwania stojące przed organizacjami podczas fuzji i przejęć;
restrukturyzacja w Polsce na tle innych krajów europejskich.
Ciekawym uzupełnieniem treści książki są prognozy autorów w zakresie najważniejszych trendów oraz ich wpływu na przyszłe procesy restrukturyzacyjne.
Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla pracowników działów kadr, menadżerów oraz przedsiębiorców. Ze względu na swój praktyczny oraz kompleksowy charakter zainteresuje również prawników zawodowo zajmujących się sprawami z zakresu prawa pracy oraz pracowników naukowych.
Kalendarz Dyrektora Szkoły 2022/2023 to praktyczny i funkcjonalny terminarz roku szkolnego (wrzesień 2023 - wrzesień 2024). Publikacja składa się z trzech części: kalendarzowej - zawierającej przejrzysty i funkcjonalny układ "dzień na stronie" pozwalający na swobodne zapisanie wszystkich informacji oraz spotkań; informacyjnej - zawierającej takie informacje, jak: organizacja roku szkolnego i terminy m.in.: rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego, przerw świątecznych oraz ferii zimowych w poszczególnych województwach, egzaminów ósmoklasisty i maturalnych, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe; zadania dyrektora szkoły - w podziale na poszczególne miesiące roku szkolnego oraz z wyszczególnieniem zadań związanych m.in. ze sprawami organizacyjnymi i administracyjnymi, finansowymi i budżetowymi, kadrowymi, procesem nauczania, awansem zawodowym, egzaminami, współpracą z uczniami i rodzicami, czy udostępnianiem informacji. Poszczególne zadania zawierają informację o terminach ich realizacji oraz podstawę prawną; wykaz najważniejszych aktów prawnych z zakresu oświaty wraz z publikatorami: ustawy, rozporządzenia Rady Ministrów i MEN, sprawy kadrowe, zatrudnienia i wynagrodzenia; wykaz Placówek Doskonalenia Nauczycieli, Komisji Egzaminacyjnych, Kuratoriów Oświaty oraz organizacji nauczycieli - wraz z aktualnymi danymi adresowymi; wykaz olimpiad przedmiotowych i interdyscyplinarnych; telefony zaufania; numery kierunkowe w Polsce i w Europie; miejsce na notatki; organizacyjnej, dedykowanej głównie nauczycielom i zawierającej dodatkowe elementy, takie jak: plan roku szkolnego; plan konferencji i wyjazdów; tygodniowy plan lekcji; dane kontaktowe uczniów i rodziców; tabele ocen; składki i ubezpieczenia. Kalendarz będzie przydatny w codziennej pracy dyrektorów wszystkich typów szkół oraz nauczycieli.
ZMIANY UWZGLĘDNIONE W 21. WYDANIU (PRAWO, ORZECZNICTWO, INTERPRETACJE PODATKOWE)
PIT (podatek dochodowy od osób fizycznych):
- likwidacja tzw. ulgi dla klasy średniej;
- rezygnacja z mechanizmu odroczenia poboru i wpłaty zaliczek na podatek dochodowy w trakcie 2022 roku;
- przywrócenie przez ,,Polski Ład 2.0"" preferencyjnego opodatkowania osób samotnie wychowujących dzieci;
- inne korzystne rozwiązania podatkowe adresowane do osób samotnie wychowujących dzieci oraz do ich dzieci;
- zmiana sposobu obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne od dnia 1 stycznia 2022 r. (na podstawie regulacji ,,Polskiego Ładu 1.0"", a później ,,Polskiego Ładu 2.0"" z dnia 15 czerwca 2022 r.), modyfikacje w zakresie wysokości odliczenia części składki zdrowotnej od podstawy opodatkowania;
- objęcie obowiązkowym ubezpieczeniem zdrowotnym nowych grup podmiotów;
- skala podatkowa w 2022 r. i później (zmiany wprowadzone przez ,,Polski Ład 1.0"", a następnie przez ,,Polski Ład 2.0"");
- wybór skali podatkowej przez podatników opodatkowanych w 2022 r. podatkiem liniowym lub ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych (przepisy przejściowe);
- uelastycznienie zasad uwzględniania kwoty wolnej od podatku przez kilku płatników w odniesieniu do tego samego podatnika;
- ograniczenie zakresu stosowania i wprowadzenie dodatkowych warunków korzystania z ulgi na zabytki;
- uchylenie przepisów o przejściowym ryczałcie od dochodów;
- podwyższenie wysokości ulgi z tytułu przynależności do związków zawodowych,
- odroczenie wprowadzenia w życie obowiązku przekazywania organom podatkowym plików: JPK_CIT i JPK_PIT;
- podwyższenie limitu odpisu na organizacje pożytku publicznego;
- ulgi, preferencje podatkowe oraz zasady ustalania rezydencji podatkowej w związku z udzielaniem przez Polskę pomocy Ukraińcom-uchodźcom wojennym;
- wygaśnięcie części preferencji podatkowych - jako konsekwencja odwołania stanu epidemii na obszarze Polski i wprowadzenia stanu zagrożenia epidemicznego na tym obszarze
Publikacja stanowi swoisty przewodnik po problematyce prawa spółek. Obejmuje nie tylko przystępne omówienie zagadnień spółek prawa handlowego uregulowanych przepisami kodeksu spółek handlowych, tj. spółek: jawnej, partnerskiej, komandytowej, komandytowo-akcyjnej, z ograniczoną odpowiedzialnością, prostej spółki akcyjnej akcyjnej, ale także spółki cywilnej działającej na podstawie kodeksu cywilnego, spółki cichej będącej umową nienazwaną, oraz europejskich form spółek. W odróżnieniu od dostępnych na rynku komentarzy, monografii, podręczników na ten temat, opracowanie ma charakter praktyczny i kompleksowy. Dlatego też autorzy unikają prezentacji różnych stanowisk doktryny, a jeżeli zostało to uczynione, to przede wszystkim ze względu na wagę problemu czy trudności w jednoznacznym jego rozstrzyganiu. Ograniczono również do minimum liczbę odniesień do literatury. W przedstawieniu danego tematu zwraca się uwagę na to, co jest ważne zdaniem autora, podawane są przykłady prawidłowego zastosowania przepisów w praktyce, czytelne podsumowanie poprzez podanie konkretnej podstawy prawnej, reprezentatywnego aktualnego orzecznictwa z przytoczeniem tezy wyroku oraz wykazu istotnych pozycji literatury. Na uwagę zasługują także zamieszczone do praktycznego wykorzystania wzory umów. Korzystaniu z publikacji oraz szybkiemu odnajdywaniu potrzebnych w pracy informacji służą również: układ treści podzielony na niewielkie, zwięzłe fragmenty; zamieszczone na marginesach numery, które wskazują ważne pojęcie wraz z jego objaśnieniem; wewnętrzne odesłania w tekście, umożliwiające w szybki sposób odszukanie interesującego zagadnienia, które pojawiło się w innym miejscu publikacji; dzięki temu uniknięto zbędnych powtórzeń i rozpraszających dygresji; liczne, wyraźnie wyodrębnione przykłady, ilustrujące stosowanie danej regulacji; uwypuklenie najistotniejszych kwestii przez zaznaczenie ich ramką i hasłem ?WAŻNE?; szczegółowy i wyczerpujący indeks rzeczowy z odniesieniami do numerów na marginesie tekstu; przyjazna dla czytelnika szata graficzna i zakładki.
Autorzy członkowie Stowarzyszenia Mentorów Promentor prezentują w publikacji różnorodne aspekty mentoringu oraz pokazują jego praktyczne zastosowanie w odmiennych środowiskach, m.in.: w edukacji, biznesie, czy w organizacjach. W książce poruszono zagadnienia takie jak: rola mentora i mentee oraz łączącej ich relacji; umiejętności, jakie powinien posiadać i rozwijać mentor; wskazówki dotyczące metod pracy mentora; korzyści i bariery związane z wdrażaniem programów mentoringowych w organizacji. Praktycznym uzupełnieniem jest obszerny aneks obejmujący m.in. kodeks wartości zawodowych mentora i relacji mentorskiej, standardy pracy mentora oraz rekomendowane praktyki. Publikacja jest przeznaczona dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, którzy opracowują i wdrażają programy rozwojowe, a także dla kadry kierowniczej średniego i wysokiego szczebla, planującej zdobyć nowe kompetencje w rozwijaniu, angażowaniu i motywowaniu podwładnych oraz wzmocnić własne umiejętności. Zainteresuje także nauczycieli akademickich reprezentujących nauki społeczne oraz kształcących specjalistów w zakresie zarządzania. Zapraszamy państwa do lektury. Mamy nadzieję, że przybliży ona ideę mentoringu i jego dobre praktyki, odpowie na pojawiające się pytania oraz zainspiruje do własnych poszukiwań w zakresie tej rekomendowanej przez nas formy rozwoju, tak by idea mentoringu docierała do jak największej liczby osób i była wszechstronnie wykorzystywana.Aleksandra Stanković, fragment wprowadzenia
Publikacja zawiera zbiór rekomendacji, których wdrożenie może przynieść zamawiającym i wykonawcom realne i wymierne korzyści. Rekomendacje te obejmują obszar:
• szacowania przez zamawiających wartości zamówień publicznych na roboty budowlane realizowane w formule „wybuduj” oraz „zaprojektuj i wybuduj”,
• kalkulacji ceny oferty przez wykonawców robót budowlanych (sporządzania kosztorysów ofertowych oraz tabel wartości elementów zryczałtowanych),
• zmiany wynagrodzenia z tytułu realizacji robót dodatkowych, robót zamiennych, rezygnacji z realizacji robót budowlanych wchodzących w zakres zamówienia podstawowego, zmiany cen i stawek czynników produkcji budowlanej lub realizacji robót budowlanych w przedłużonym czasie na ich ukończenie,
• rozliczania zamówień na roboty budowlane.
Istotną część książki stanowi wykaz najczęściej popełnianych błędów w zakresie ustalania i rozliczania robót budowlanych, analiza dynamiki cen i stawek czynników produkcji budowlanej (w tym cen wyrobów stalowych, wyrobów drzewnych, styropianu i asfaltu) w Polsce w okresie od I kwartału 2020 r. do II kwartału 2022 r., czyli wystąpienia pandemii COVID-19 oraz wojny w Ukrainie.
W opracowaniu przedstawiono również rodzaje wynagrodzenia za wykonanie robót budowlanych oraz analizę składników cenotwórczych robót budowlanych ze słownikiem pojęć stosowanych w ekonomice budownictwa. Odwołano się do aktów prawnych regulujących szacowanie wartości zamówień publicznych, a także przytoczono orzecznictwo i opinie Urzędu Zamówień Publicznych w tej materii.
Książka zainteresuje rzeczoznawców majątkowych, kosztorysantów, pracowników administracji oraz adwokatów i radców prawnych.
Kalendarz Dyrektora Szkoły 2021/2022 to praktyczny i funkcjonalny terminarz roku szkolnego (wrzesień 2021 – wrzesień 2022). Kalendarz Dyrektora Szkoły 2021/2022 to praktyczny i funkcjonalny terminarz roku szkolnego (wrzesień 2021 – wrzesień 2022). Publikacja składa się z trzech części: kalendarzowej – zawierającej przejrzysty i funkcjonalny układ „dzień na stronie” pozwalający na swobodne zapisanie wszystkich informacji oraz spotkań; informacyjnej – zawierającej takie informacje, jak: organizacja roku szkolnego i terminy m.in.: rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego, przerw świątecznych oraz ferii zimowych w poszczególnych województwach, egzaminów ósmoklasisty i maturalnych, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe; zadania dyrektora szkoły – w podziale na poszczególne miesiące roku szkolnego oraz z wyszczególnieniem zadań związanych m.in. ze sprawami organizacyjnymi i administracyjnymi, finansowymi i budżetowymi, kadrowymi, procesem nauczania, awansem zawodowym, egzaminami, współpracą z uczniami i rodzicami, czy udostępnianiem informacji. Poszczególne zadania zawierają informację o terminach ich realizacji oraz podstawę prawną; wykaz najważniejszych aktów prawnych z zakresu oświaty wraz z publikatorami: ustawy, rozporządzenia Rady Ministrów i MEN, sprawy kadrowe, zatrudnienia i wynagrodzenia; wykaz Placówek Doskonalenia Nauczycieli, Komisji Egzaminacyjnych, Kuratoriów Oświaty oraz organizacji nauczycieli – wraz z aktualnymi danymi adresowymi; wykaz olimpiad przedmiotowych i interdyscyplinarnych; telefony zaufania; numery kierunkowe w Polsce i w Europie; miejsce na notatki; organizacyjnej, dedykowanej głównie nauczycielom i zawierającej dodatkowe elementy, takie jak: plan roku szkolnego; plan konferencji i wyjazdów; tygodniowy plan lekcji; dane kontaktowe uczniów i rodziców; tabele ocen; składki i ubezpieczenia. Kalendarz będzie przydatny w codziennej pracy dyrektorów wszystkich typów szkół oraz nauczycieli.
Czy szkolna edukacja przygotowuje uczniów do radzenia sobie w sytuacjach koniecznej czy też podejmowanej z własnego wyboru walki? Czy szkoła sprawdza się jako poligon odnoszenia sukcesów i ponoszenia porażek oraz kulturowego radzenia sobie z nimi i towarzyszącymi im skutkami? Szkolna edukacja w Polsce jest przesycona ustawicznym ocenianiem uczniów zarówno przez nauczycieli, rówieśników w klasie szkolnej, jak i ich rodziców. Niemalże każda lekcja staje się areną walki o sukces lub przeżywania niepowodzeń. Nie wszyscy potra?ą wytrzymać napór emocji wyzwalanych nie tylko przez innych, lecz także przez siebie. Właśnie dlatego warto przyjrzeć się kulturze szkolnej rywalizacji.
Autor przedstawia zagadnienia współzawodnictwa i współpracy w szkole, koncentrując się na ich uwarunkowaniach, przejawach oraz pozytywnych i negatywnych następstwach.
Nie każdy uczeń ma sukcesy i nie każdy zawsze może wygrywać w sytuacjach rywalizacji indywidualnej. Niektórym się wydaje, że do osiągnięcia zwycięstwa wystarczą energia, spryt oraz dobre chęci i lekceważą konieczną wiedzę i umiejętności.
Książka jest przeznaczona dla nauczycieli szkół, przedszkoli, wychowawców palcówek opiekuńczych, organizatorów form zimowego i letniego wypoczynku dla dzieci i młodzieży. Będzie przydatna pracownikom naukowym oraz studentom kierunków pedagogicznych, prawa, psychologii, socjologii.
W Przewodniku przybliżono problematykę umów kredytów indeksowanych oraz denominowanych kursem obcej waluty (a zwłaszcza tytułowego i popularnego franka szwajcarskiego), które od lat budzą kontrowersje w praktyce. W dobie szybko narastającego orzecznictwa w tzw. sprawach frankowych okres dwóch lat, jaki minął od momentu pierwszego wydania, przyniósł potrzebę zaktualizowania i poszerzenia materiału.
W tym czasie spór w zasadzie przeniósł się jeszcze bardziej z pytania o to, czy tzw. klauzule przeliczeniowe stanowią postanowienia niedozwolone i co z tego wynika dla umowy (czy jest ona przez to nieważna, czy tylko bezskuteczna w części odnoszącej się do kursu waluty obcej) na pytania o sposób rozliczeń stron nieważnej umowy kredytu, przedawnienie roszczeń, a także o kwestię odsetek i ewentualnego potrącenia bądź zatrzymania zwrotu świadczeń.
Przede wszystkim jednak Czytelnik dowie się:
• jakiego rodzaju rozwiązania i klauzule umowne budzą w tego typu kontraktach istotne wątpliwości (nie tylko natury prawnej),
• jakie roszczenia mogą wynikać z zawarcia lub stosowania wadliwych umów kredytu oraz
• jak sądy (począwszy od sądów rejonowych w Polsce, a kończąc na Sądzie Najwyższym i Trybunale Sprawiedliwości Unii Europejskiej) rozstrzygają spory na linii konsument–bank i na odwrót – obecnie bowiem coraz częściej to banki, w obawie o przedawnienie roszczenia, stają po stronie powodowej, domagając się zwrotu nienależnie wypłaconego kapitału kredytu oraz dochodząc przy okazji wynagrodzenia za bezumowne korzystanie z tych środków.
Z myślą o prawnikach praktykach, zarówno tych stykających się po raz pierwszy z tego typu tematyką, jak i posiadających już doświadczenie w tzw. procesach frankowych, sporo miejsca poświęcono wybranym i najistotniejszym zagadnieniom proceduralnym.
Autorzy – prawnicy praktycy reprezentujący od ponad dekady kredytobiorców w sporach sądowych z bankami – poruszają wszystkie najważniejsze kwestie, opierając się na licznych przykładach z orzecznictwa sądów (tak krajowych, jak i zagranicznych, w tym zwłaszcza Trybunału Sprawiedliwości UE) dotyczącego kredytów indeksowanych i denominowanych kursem waluty obcej, nie wyłączając spraw, w których sami brali lub biorą czynny udział w charakterze pełnomocników kredytobiorców.
Publikacja jest przeznaczona zarówno dla samych zainteresowanych uwolnieniem się od zobowiązania kredytowego obarczonego ryzykiem walutowym, jak i dla ich pełnomocników oraz sędziów, do których trafiają tego typu sprawy.
Książka stanowi zbiór siedmiu esejów autorstwa Stanisława Waltosia, które są zarówno wspomnieniami, jak i przemyśleniami profesora m.in. na temat tradycji akademickich, chochlików drukarskich, jubileuszy, jubilatów i wręczaniu ksiąg jubileuszowych, przechodzenia na emeryturę, jak również o tym, czy w Polsce istnieją jeszcze szkoły naukowe oraz czy profesor powinien mieć psa.,,Autor prowadzi nas (...) po różnych krużgankach akademickiego świata, krakowskimi uliczkami otaczającymi jego ukochane Collegium Maius i, o ile wiem, tę pasjonującą podróż w czasie i przestrzeni sam określa w prywatnych rozmowach mianem dywagacji starego profesora. (...) Dywagacje starego profesora? Nie wierzcie samokrytycznej skromności Autora. Po pierwsze - nie dywagacje, lecz głębokie i mądre refleksje na temat uroku najlepszych akademickich tradycji, po drugie - słowa czułego narratora (...) zatroskanego o przyszłość idei universitas, po trzecie wreszcie - profesora tak młodego duchem, jak żaden inny ze znanych mi wielkich uczonych"". Ze wstępu, Prof. dr hab. Jerzy ZajadłoPosiadanie psa w świecie nauki nie jest obowiązkowe, ale jest dobrze widziane. Szczególnie przez studentów i asystentów. Gdy tylko wieść o posiadaniu przez profesora psa przeniknie do świata zewnętrznego - profesor staje się kimś bardziej ludzkim, schodzi z piedestału, obraz jego osobowości wyraźnie się uczłowiecza, powstaje okazja do jeszcze jednej anegdoty uniwersyteckiej. Autor
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?