Książka Celibat. Aspekty pedagogiczne i duchowe jest owocem bezpośrednich rozmów Józefa Augustyna SJ z alumnami i księżmi. Autor nie unika w niej rozważań na tematy trudne. W podejściu do problemu odwołuje się zarówno do nauczania Stolicy Apostolskiej, jak również do aktualnej sytuacji cywilizacyjnej. Uwzględniając całą złożoność zachowań emocjonalno-seksualnych, stara się dotrzeć do istoty celibatu, którego zachowanie wykracza poza psychologiczny wymiar człowieka. Wiele problemów w sferze celibatu posiada ostatecznie swoje rozwiązania w sferze duchowej. Książka Celibat od chwili pierwszego wydania (1999) była w ciągłej sprzedaży i jest traktowana w seminariach niemal jako podręcznik wychowania do życia w celibacie.
Książka jest antologią listów Ojca Pio do osób, które poddały się jego kierownictwu duchowemu. Pouczenia Ojca Pio ułożone są na zasadzie słownika najważniejszych pojęć ascezy i duchowości, rozjaśnionych dodatkowo przez przywołanie kluczowych momentów z życia Autora. Książka ta może pomóc stać się dzieckiem duchowym Ojca Pio i dostrzec, poza nadzwyczajnymi zdarzeniami, tajemnicę jego świętości.
Druga w cyklu kolorowanek opartych na Przypowieściach biblijnych. Fragment Przypowieści (Mt 7, 24-27) rozpoczyna tę historię - opowiedzianą w formie rysunkowej. Krótki tekst pod obrazkiem, dostosowany do wieku czytelnika, ma na celu zrozumienie przesłania, jakie niesie ta Przypowieść.
Pomocna w katechezie przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
D
PRZYPOWIEŚĆ O DOBRYM PASTERZU
Kolorowanka
Autor: Joanna Wilkońska
kategoria: Literatura dziecięca i młodzieżowa
Przypowieść o Dobrym Pasterzu (J 10, 11-18) opowiedziana dzieciom w formie kolorowanki. Książeczkę rozpoczyna fragment Przypowieści, po czym następuje seria rysunków przedstawiających tę historię. Każdy rysunek opatrzony jest krótkim tekstem, pozwalającym zrozumieć dzieciom tę Przypowieść.
Pomocna w katechezie przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
dodatkowe info.: 210×290 mm
stron: 16
ISBN:978-83-7318-984-3
rodzaj oprawy: miękka
cena detaliczna: 3,90 zł.
Są takie dziedziny ludzkiego życia, w których nie można uczyć się żyć metodą prób i błędów. Z pewnością należy do nich ludzka seksualność. Pewne, nawet jednorazowe błędy w tej dziedzinie, często nie dają się już naprawić, ale zostają jako dotkliwe poranienie na całe życie. Można je leczyć, ale nawet po leczeniu blizna pozostaje.
Problematyka ludzkiej seksualności potraktowana jest w ksiażce ze znawstwem, dużą kulturą i odpowiedzialnością. Warto, by po tę książkę sięgnęła młodzież, rodzice, wychowawcy oraz ci, którzy chcą z młodymi ludźmi rozmawiać o seksie.
W formacji kapłańskiej zbyt często całą odpowiedzialność wychowawczą przerzucamy niemal wyłącznie na przełożonych seminaryjnych i ojców duchownych, zwalniając się przy tym z jakiejkolwiek odpowiedzialności za postawy i zachowania przyszłych kapłanów. Tymczasem, jak pokazuje życie, na postawę i zachowanie alumna i kapłana ogromny wpływ mogą mieć także jego rodzice, rodzeństwo, księża w parafii, przyjaciele. Laksystyczna postawa moralna, egocentryczne zachowania, konsumpcyjny styl życia, słowem zły przykład życia, w którym wiara nie odgrywa niemal żadnej roli, dawany alumnowi, na przykład w okresie wakacji, może niweczyć nieraz wielomiesięczne wysiłki wychowawców seminaryjnych. Kandydaci do kapłaństwa to przecież - jak my wszyscy - krusi ludzie, stąd należy pomagać im wprowadzić w życie to, co jest im przekazywane przez wychowawców i ojców duchownych.
Problematyka kierownictwa duchowego jest zagadnieniem interdyscyplinarnym. Obok spraw natury duchowej i moralnej podejmuje również konkretne problemy ludzkie. Stąd też w Sztuce kierownictwa duchowego Czytelnik otrzymuje bardzo szerokie spektrum tematów z zakresu teologii, historii duchowości, psychologii ogólnej i psychologii komunikacji, dzięki którym będzie mógł uczyć się integralnego spojrzenia na człowieka, na jego duchowe i ludzkie doświadczenia. Osobom pełniącym posługę duchowych przewodników niniejsza książka może pomagać w doskonaleniu "sztuki" kierowania duszami. Penitentom zaś może uświadomić, jak mają korzystać z kierownictwa duchowego i czego po nim mogą się spodziewać. Tych zaś, którzy z różnych powodów nie korzystają jeszcze z duchowego przewodnictwa, lektura książki może pobudzić do otwierania się na ten szczególny rodzaj duchowej i ludzkiej pomocy.
Sztuka kierownictwa duchowego ma formę poradnika i jest skierowana nie tylko do środowiska kościelnego, ale także do psychologów, psychiatrów, terapeutów oraz innych osób zajmujących się konsultacją i doradztwem. Książka może pomagać im w odróżnieniu problemów natury psychologicznej i psychiatrycznej od problemów natury moralnej i duchowej.
Do drugiego wydania Sztuki kierownictwa duchowego zostało zamówionych kilka nowych artykułów. Jednym z ważniejszych nowych tekstów jest druga część dokumentu Kongregacji do spraw Duchowieństwa zatytułowany Kapłan - szafarz Miłosierdzia Bożego. Pomoce dla spowiedników i kierowników duchowych, w całości poświęcona kierownictwu duchowemu. Chcemy przybliżyć Czytelnikowi ten cenny dar Stolicy Apostolskiej, który przekazuje nam mądrość i doświadczenie duszpasterskie całego Kościoła powszechnego odnoszące się do kierownictwa duchowego. Wszyscy, którzy dzisiaj mówią i piszą o kierownictwie duchowym, nie mogą tego dokumentu pominąć.
Do drugiego wydania Sztuka kierownictwa duchowego Słowo wstępne napisał kard. Stanisław Dziwisz. Po nim zamieszczamy także Słowo Biskupa autorstwa Wiktora Skworca, obecnie arcybiskupa katowickiego, napisane do pierwszego wydania. Bibliografia, tak krajowa jak i zagraniczna, zamieszczona w niniejszym drugim wydaniu, została uaktualniona.
Uznany teolog i biskup opolski przedstawia w nowym świetle wyzwania stojące przed Kościołem w Polsce. Prezentuje swoje poglądy na najważniejsze tematy chrześcijaństwa i zabiera głos w kluczowych sprawach polskiego Kościoła. Z książki dowiemy się, kim jest Bóg chrześcijan i o tym, co to znaczy wierzyć w Kościół. Przekonamy się, jakie są pożytki z grzechu pierworodnego. Poznamy opinię biskupa na temat odejść księży a także kondycji polskiej teologii. Przeczytamy o ewangelizowaniu proboszczów i o związkach Kościoła z polityką...
Książka zapoznaje czytelników z postacią niezwykłej świętości, z osobą świecką, pielęgniarką szpitala św. Łazarza w Krakowie, mistyczką - Rozalią Celakówną. Bardzo skłania do tego fakt, że rozpoczęty 5 listopada 1996 r. na szczeblu diecezjalnym jej proces kanonizacyjny, zakończył się w dniu 17 kwietnia 2007 roku decyzją Arcybiskupa ks. Kardynała Stanisława Dziwisza. Na mocy wydanego przez niego dekretu z dnia 16 kwietnia 2007 roku, do księży jezuitów należy dalsza troska o kult Służebnicy Bożej Rozalii i przebieg procesu kanonizacyjnego w Rzymie.
Jeden cud dokonany po śmierci Jana Pawła II zdecydował o jego kanonizacji. Ale były także inne, jeszcze za życia Papieża.Andreas Englisch wielokrotnie towarzyszył Ojcu Świętemu. Zbierał informacje i przyglądał się uzdrowieniom, jakie wydarzyły się za jego przyczyną. Na życzenie Papieża zachowywał wszystko w tajemnicy. Zgodnie z obietnicą po raz pierwszy napisał o tym dopiero po kilku latach od jego śmierci. Przedstawił fakty, o których wcześniej nie słyszeliśmy. Do obecnego wydania dodał rozdział poświęcony cudowi, który zdecydował o kanonizacji Jana Pawła II.Andreas Englisch (ur. 1963) - niemiecki korespondent z Watykanu. W 1987 roku rozpoczął pracę w rzymskim biurze prasowym Springera, którym kierował od 1992 roku.
Prezentowane nagranie ""Droga do szczęśliwego życia. Medytacje Kazania na Górze"" to zapis skupienia rekolekcyjnego, które ojciec Józef Augustyn SJ, prowadził w jezuickim Domu Rekolekcyjnym w Zakopanem w grudniu 2013 roku. Autor przedstawia Kazanie na Górze jako opis życia samego Jezusa, który zaprasza uczniów do naśladowania Go w tym, co jest dla Niego najpiękniejsze, najważniejsze, ale jednocześnie najtrudniejsze. Ojciec Augustyn podkreśla, że Kazanie na Górze to nie tylko swoisty podręcznik życia dla uczniów Chrystusa, ale także źródło nadziei i godności dla każdego człowieka, szczególnie zaś ludzi ubogich, wydziedziczonych, cierpiących, smutnych. Rozważania mają charakter wprowadzenia do modlitwy.
Hermeneutykę jako metodę i praktykę literaturoznawczą można w uproszczeniu konceptualizować jako ruch zachodzący między czterema domenami: filologią, retoryką, krytyką literacką oraz badaniami intertekstualności. "Stare" dziedziny: filologia oraz retoryka klasyczna zapewniałyby ciągłość tradycji, krytyka - praktyczny, aplikacyjny, zawodowy aspekt poczynań literaturoznawcy jako badacza i dydaktyka, (…) badania intertekstualności zaś gwarantowałyby zachowanie dystansu wobec potocznych, mało rozwiniętych, niezreflektowanych teoretycznie wyobrażeń o genezie tekstu literackiego, wpływie, inspiracji, aluzji etc. (…) Mediacyjny, pośredni, kompromisowy, pluralistyczny charakter metod hermeneutycznych w naukach humanistycznych stwarza, jak się zdaje, stosunkowo największą szansę na stopniowe przezwyciężanie impasu metodologicznego i - współwystępujący z nim - zagrożeń dla wolności badań oraz wolności słowa.
Dorota Heck
Co byłoby charakterystyczne dla hermeneutycznej teorii kultury? Z pewnością oparcie się na pewnej antropologii filozoficznej, dla której centralnym jest pojęcie rozumienia, jako ludzkiego sposobu istnienia, oraz na budującym wspólnotę i utrzymującą duchowy poziom indywidualnych egzystencji znaczeniu języka, który nigdy nie jest pojmowany wyłącznie jako środek komunikacji. Język to zapis mistycznego doświadczenia narodu, który nim mówi, to bogactwo jego literatury, ale i osad tradycji, która staje się substancją duchową umożliwiającą porozumienie i kooperację.
Andrzej Przyłębski
"Jest tajemnica, która szczególnie natrętnie powraca do nas w czas rozterek: tajemnica zła. Kręcimy się wokół niej jak przestraszone ptaki…. Nie wiemy, co sądzić o złu." Józef Tischner Zło jest i jesteśmy w nie uwikłani. Czujemy je zwłaszcza, kiedy nas dotyka, dlatego nie sposób przejść obok niego obojętnie. Czy jednak można rozwikłać tajemnicę zła? Izabela Marszałek zanim wprowadzi nas w filozoficzną koncepcję zła dialogicznego Tischnera przedstawia patrzenie na zło filozofów, z których czerpał ksiądz profesor, m.in.: św. Augustyna, św. Tomasza z Akwinu, I. Kanta, czy H. Arendt. Kwintesencję badanego fenomenu stanowi dla Autorki niecodzienne spojrzenie Józefa Tischnera. Krakowski filozof nie szukał przyczyn zła w naturze ludzkiej, raczej w przestrzeni międzyludzkich relacji. Wyróżniał rozmaite formy i logikę jego działania na podstawie analizy zachowań i postaw wobec drugiego człowieka. Tischnerowi chodziło jednak, nie tyle o rozwiązanie samej jego tajemnicy, ile o możliwość jego głębszego poznania, a przede wszystkim o obronę przed absurdem i rozpaczą.
Podręcznik i notes ucznia dla 3 klasy liceum oraz 4 technikum. Seria: Drogi świadków Chrystusa.
Zgodnie w wymaganiami programu nauczania religii myślą przewodnią przekazywanych treści jest problematyka małżeństwa i rodziny. W jej ujęciu dominuje dążenie do kształtowania chrześcijańskiego myślenia o małżeństwie i rodzinie, a także o ważności przygotowania się do założenia rodziny poprzez odpowiedzialne kształtowanie relacji między dziewczyną i chłopcem. Innym wymiarem religijnego ukazywania życia rodziny jest jej udział w życiu społecznym.
Treści przyporządkowane zostały sześciu grupom tematycznym. Każdą z nich rozpoczyna jednostka lekcyjna, której celem jest przybliżenie młodzieży Bożego patrzenia na tematy ludzkiego życia, szczególnie te związane z życiem małżeńsko-rodzinnym. Zetknięcie się ze słowem Bożym ma nieść jej pomoc w nabywaniu umiejętności religijnego interpretowania jego spraw. Refleksje nad chrześcijańskim odkrywaniem życia małżeńsko-rodzinnego zostały wpisane w życie Kościoła z podkreśleniem roli Kościoła lokalnego, w którym toczą się najważniejsze wydarzenia życia religijnego. Katechizowany na nośniku elektronicznym (podręczniku) otrzymuje nie tylko treści odnoszące się do tematu katechezy, ale też dodatkowe informacje poszerzające jego wiedzę i skłaniające do refleksji nad chrześcijańskim życiem.
Podręcznik oraz notes zgodny jest z programem "Świadek Chrystusa" nr AZ-4-01/10. autorstwa Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski z 9 czerwca 2010 r.
Nr dopuszczenia podręcznika AZ-043-01/10-KR-3/14
Data dopuszczenia: 13 stycznia 2014 r.
Podręcznik do religii dla klasy 6 szkoły podstawowej.
Seria: Drogi Przymierza
Zgodnie w wytycznymi Programu nauczania religii treści przekazywane w podręczniku skoncentrowane są wokół tajemnicy Chrystusowego Kościoła, który mocą Ducha Świętego wypełnia Boże obietnice zbawienia. Zapisane w programie cele, treści i wymagania zostały przyporządkowane przeżywanym, świętowanym i wyznawanym w ciągu roku liturgicznego zbawczym wydarzeniom. Przekazowi temu towarzyszy kształtowanie postaw chrześcijańskich.
Treści zebrane zostały w ośmiu grupach tematycznych. Każdą z nich rozpoczyna perykopa biblijna. Jej celem jest przybliżenie uczniom Bożego widzenia ludzkiego życia, po to by im pomagać w nabywaniu umiejętności religijnego interpretowania życiowych wydarzeń.
Wsparciem dla katechizowanych przy odczytywaniu Bożego zamiaru zbawienia są prezentacje postaci biblijnych oraz świętych Kościoła.
Do podręcznika został przygotowany zeszyt ucznia.
Podręcznik jest zgodny z programem "Poznaję Boga i w Niego wierzę" nr AZ-2-01/10, autorstwa Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski z 9 czerwca 2010 r.
Nr dopuszczenia podręcznika: AZ-23-01/10-KR-5/13
Data dopuszczenia: 13 stycznia 2014 r.
To nie jest książka napisana przez zawodowego psychoterapeutę. To nie jest książka napisana przez naukowca, twórcę teorii zaburzeń neurotycznych. To jest prawdziwa historia. Opowiedziana, nie z pozycji zewnętrznego obserwatora, ale z głębi własnego doświadczenia.
Nie jest to książka o objawach nerwicowych, chociaż zawiera ich wyczerpującą listę. Nie jest to również książka o tym jak porażające są doznania panicznego lęku, chociaż zawiera sugestywne opisy takich przeżyć. Jest to opowieść o tym jak pozbyć się ciągłego niepokoju i zostawić nerwicowy koszmar za sobą. Jak wrócić do normalnego, radosnego życia. Bez ciągłego napięcia, bez ciągłego wyczekiwania na kolejny atak paniki, bez depersonalizacji. I bez nawrotów.
Jest to również książka pełna dystansu wobec samego siebie i wobec świata. Opowiedziana z humorem i pasją. Na przekór własnym słabościom.
Pan Bóg powierza Archaniołowi Gabrielowi bardzo ważne zadanie. To wielka tajemnica! Czy sobie poradzi? Gabriel wierzy, że z Bożą pomocą wszystko się powiedzie...
Kilkutygodniowe bycie pielgrzymem na Camino de Santiago rodzi poczucie odpowiedzialności wobec drugiego pątnika. Nie jest przy tym ważne, czy jest on wierzący czy nie. W tym sensie pielgrzymowanie jest również konkretnym "byciem Kościołem w drodze". Pielgrzymka zbliża ludzi; jest sprawą wspólnoty, chociażby nawet bardzo luźnej, często jednodniowej albo wspólnoty jednego wieczoru. Pojedynczy pielgrzym nie jest żadnym pielgrzymem. Pielgrzymka pokazuje, że człowiek z natury jest istotą społeczną i to we wszystkich swoich wymiarach.
Książka zawiera 16 stron kolorowej wkładki zdjęciowej
Męka i chwała. Żywa historia Towarzystwa Jezusowego opisuje ludzi, którzy tę historię tworzyli własnym życiem. Głównymi pretendentami do chwały są święci i błogosławieni reprezentujący ideały oraz misję Towarzystwa. Wśród nich znajdziemy wybitne postaci wyróżnione przez historię, mimo że nie doczekały się oficjalnego uznania w Kościele. Zaś do męki Towarzystwa przyczyniły się ich "czarne owce" głównie z powodu ludzkich słabości.
Historia Towarzystwa Jezusowego została przyrównana do pór roku. Wiosna obejmuje początki Towarzystwa oraz jego pierwszy wzrost i trwa do 1581 roku, kiedy generałem został Klaudiusz Acquaviva. Rozpoczyna on lato - tzw. złoty wiek Towarzystwa, czyli jego rozkwit widoczny we wzroście liczebnym i geograficznym. Od 1687 roku wraz z silną opozycją antyjezuicką rozpoczyna się okres jesienno-zimowy, który trwa aż do kasaty Zakonu w 1773 roku oraz próby przetrwania. Od wskrzeszenia Towarzystwa w 1814 roku zwanego drugą wiosną dzieje Zakonu przynoszą stabilizację i rozwój. Nowy okres obejmuje również XX wiek, odsłaniając działalność Pedro Arrupe, czy jezuitów, którzy odegrali ogromną rolę podczas II Soboru Watykańskiego.
Ignacio Echániz czyni historię bardziej fascynującą pokazując ludzi z krwi i kości. Na zakończenie stawia intrygujące pytanie: a gdyby Towarzystwo przestało istnieć?
Sztuka relacji międzyludzkich. Miłość, małżeństwo, rodzina prezentuje chrześcijańskie ujecie miłości, małżeństwa i rodziny. Małżeństwo i rodzina są zasadniczą kolebką życia i miłości, w której człowiek poczyna się, rodzi i dorasta. To właśnie tę wspólnotę - jak mówił bł. Jan Paweł II - należy otoczyć szczególną opieką. Papież Franciszek w swej pierwszej encyklice Lumen fidei zachęca do odkrywania autentycznej miłości, wierności i nierozerwalności małżeńskiej oraz odpowiedzialnego i ofiarnego rodzicielstwa. Ta bowiem miłość jest godna zaufania, "warto się jej powierzyć, ponieważ jej fundamentem jest wierność Boga, mocniejsza od wszelkich naszych słabości". Książka Sztuka relacji międzyludzkich, mająca charakter poradnika, przeznaczona jest dla szerokich środowisk pracujących z młodzieżą, młodymi małżeństwami i rodzinami, dla doradców rodzinnych i terapeutów, dla duszpasterzy, wykładowców seminaryjnych i alumnów. Prezentowany poradnik polecamy szczególnie doradcom rodzinnym i terapeutom, ponieważ może być on dla nich pomocny w poznawaniu chrześcijańskiego podejścia do miłości, małżeństwa i rodziny. Każdy bowiem terapeuta, niezależnie od wyznawanego światopoglądu, musi przecież uszanować świat wartości religijnych i duchowych swoich pacjentów. I choć publikowany tom ukazuje miłości, małżeństwo i rodzinę z perspektywy chrześcijańskiej, może również służyć osobom i środowiskom innych religii, a także osobom uznającym się za agnostyków, ponieważ autorzy artykułów odwołują się nie tylko do Biblii i Tradycji Kościoła, lecz także do sfery racjonalnej, do filozofii i etyki. Recta ratio - prawy rozum jest przecież drogowskazem na ścieżkach miłości dla wszystkich ludzi dobrej woli kierujących się prawym sumieniem.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?