Szerokie i dogłębne uzasadnienie związków, jakie zachodzą między wychowaniem a twórczym życiem człowieka zostało zaprezentowane w książce pt. Wychowanie do twórczego życia. Perspektywa młodych dorosłych. Na tle innych opracowań recenzowane dzieło charakteryzuje się nowością ujęcia i jest wyjściem naprzeciw wyzwaniom, jakie stawia człowiekowi – zwłaszcza młodemu, współczesna cywilizacja. […]
Niezaprzeczalną wartością recenzowanej książki są badania empiryczne, których wyniki nie tylko posłużyły do poznania jak wygląda wychowanie do twórczego życia w obecnych warunkach społecznych, kulturowych i edukacyjnych, ale też pozwoliły na wypracowanie określonych rozwiązań dla współczesnej i przyszłej praktyki pedagogicznej. Książka, mimo że dotyka wielu kwestii trudnych dla współczesnego wychowania, budzi nadzieję, że w dzisiejszym świecie jest możliwość wychowania do twórczego życia. Lektura dzieła pozwala też odkryć, jaką rolę w wychowaniu do życia twórczego może i odgrywa dzisiaj pedagogika religii czy w ogóle pedagogika personalistyczna uprawiana na gruncie chrześcijaństwa.
Ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński
Książka jest pracą rzetelną oraz oryginalną, wnosząc wkład do rozumienia uwarunkowań relacji między religijnością a zachowaniami twórczymi młodych ludzi w czasie szybkich zmian społecznych. Istotna jest również refleksja pedagogiczna, społeczna i religijna nad kształtowaniem się postaw i zachowań obecnych studentów. […]
Jestem przekonany, że praca wzbogaci literaturę sensu largo pedagogiczną i znajdzie szeroki krąg czytelników.
Dr hab. Edward Nycz, prof. UO
Pakiet dla klasy 6 szkoły podstawowej wypełnia wszystkie wytyczne Programu nauczania religii rzymskokatolickiej w przedszkolach i szkołach Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski z 2010 r., nr programu AZ-2-01/10.Tworzą go: podręcznik i zeszyt dla ucznia oraz podręcznik metodyczny dla katechety. Podręcznik dla katechety zawiera scenariusze katechez oraz pomocne multimedialne do wszystkich jednostek lekcyjnych.Pakiet koreluje proces katechetyczny, w którym biorą udział katecheta i uczeń.
Podręcznik do religii dla III klasy gimnazjum. Seria: W drodze do Emaus
Podręcznik dla ucznia dostępny w wersji tradycyjnej (papierowej) lub elektronicznej (na płycie DVD dołączonej do zeszytu dla ucznia).
Treści zawarte w podręczniku objaśniają istotę chrześcijańskiego rozumienia i wyrażania w życiu odpowiedzialności za siebie i swoje otoczenie. Autorzy położyli nacisk na to, by swoje wysiłki katechizowany łączył z pomocą niesioną mu przez Boga w sakramencie bierzmowania. Z tego powodu sakrament ten zostaje wyeksponowany jako działanie Jezusa Chrystusa mocą Ducha Świętego umacniające człowieka do "bycia odpowiedzialnym". W tym świetle zostaje objaśniana potrzeba ludzkiego wysiłku do rozwijania w sobie Bożego życia, które Jezus Chrystus ofiarowuje człowiekowi za pośrednictwem Kościoła i jego sakramentów. Ponieważ sam rozwój życia opartego na zasadach wiary może przyjmować bardzo różne postaci, zostają młodzieży podane charakterystyczne jego rysy, które nakreślił przed ludźmi w Modlitwie Pańskiej sam Jezus Chrystus.
Treści przyporządkowane zostały dziewięciu grupom tematycznym. Każdą z nich rozpoczyna jednostka lekcyjna, której celem jest przybliżenie młodzieży Bożego patrzenia na sprawy ludzkiego życia. Zetknięcie się ze słowem Bożym ma nieść jej pomoc w nabywaniu umiejętności religijnego interpretowania spraw ludzkiego życia, które komentują postaci ze świata nauki czy kultury.
Wiarygodności odpowiedzi udzielanych człowiekowi przez Pana Boga katechizowany może doszukiwać się w postaciach, które w swoim życiu odpowiedzialnie potraktowały Boga i Jego słowa.
Do podręcznika został przygotowany zeszyt ucznia.
Podręcznik zgodny jest z programem "Pójść za Jezusem Chrystusem" nr AZ-3-01/10. autorstwa Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski z 9 czerwca 2010 r.
Nr dopuszczenia podręcznika AZ-033-01/10-KR-2/14
Data dopuszczenia: 13 stycznia 2014 r.
Zeszyt ucznia łączy w sobie tradycyjną formę brulionu (notatnika) oraz kart pracy. Ma on na celu pomoc w utrwaleniu nowych wiadomości poznanych przez dzieci na katechezie. Zaproponowane różnego rodzaju ćwiczenia: krzyżówki, puste pola, uzupełnienia schematów, osie czasowe, tabele i inne, odpowiadają propozycjom zawartym w podręczniku metodycznym. Równocześnie przy ćwiczeniach wskazane zostały miejsca w podręczniku ucznia, do których może on odnieść się, gdyby miał zadanie wykonać bez pomocy katechety. W każdej jednostce znajduje się część zatytułowana Moje dokumenty, która graficznie nawiązuje do ikonki komputerowej. Może być ona wykorzystana według uznania katechety podobnie jak "wolne" strony na końcu każdego rozdziału Zeszytu.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?