Czy życie duchowe jest luksusem zarezerwowanym wyłącznie dla księży i zakonnic?
Jak żyć blisko Boga w głośnym mieście, ciasnym mieszkaniu pełnym ludzi, będąc obarczonym wieloma obowiązkami?
Czy jest w takim życiu przestrzeń dla Boga?
W ewangelicznej scenie Maria siedzi u stóp Jezusa i wsłuchuje się w Jego słowa, Marta zaś krząta się koło rozmaitych posług. Czy te postawy można pogodzić? Kontemplacja i działanie. Autor przekonuje, że bez względu na stan i powołanie, jest to możliwe dla każdego.
W ostatnim dziesięcioleciu wielokrotnie podejmowano próbę wyjaśnienia etiologii przestępczości nieletnich w Polsce. Szczególna uwaga badaczy skierowana była jednak prawie wyłącznie na chłopców. O przestępczych dziewczętach pisano sporadycznie, a w badaniach koncentrowano się na identyfikowaniu pojedynczych zmiennych.
Książka Przestępczość dziewcząt. Rodzaje i uwarunkowania jest studium etiologii przestępczych dziewcząt objętych resocjalizacją zakładową. Analizowana obszernie literatura przedmiotu oraz zastosowany w badaniach model dynamiczny, który zakłada dialektyczne oddziaływanie czynników osobowościowych i społecznych, pozwoliły na dogłębną diagnozę uwarunkowań przestępczości dziewcząt oraz sformułowanie humanistycznych postulatów dla wyspecjalizowanej działalności psychokorekcyjnej i resocjalizacyjnej zgodnie z założeniami nowoczesnej pedagogiki.
Książka rozpoczyna nową serię wydawniczą: Dylematy resocjalizacji i jest adresowana do naukowców zajmujących się badaniem przestępczości nieletnich, psychologów sądowych, studentów nauk społecznych oraz praktyków resocjalizacji instytucjonalnej.
Kusztal Justyna
SYSTEM RESOCJALIZACJI MŁODZIEŻY NIEDOSTOSOWANEJ SPOŁECZNIE W POLSCE I W NIEMCZECH
Książka stanowi analizę porównawczą systemu resocjalizacji młodzieży niedostosowanej społecznie w Polsce i w Niemczech. Analizie poddane zostały działania pomocowe nakierowane na profilaktykę oraz działania tradycyjnie resocjalizacyjne. System, ze względu na regulacje ustawowe, obejmuje generalnie młodzież do 21 roku życia. Opracowanie nie stanowi jedynie komentarza do obowiązujących aktów prawnych konstytuujących funkcjonowanie systemów resocjalizacji młodzieży społecznie niedostosowanej w Polsce i w Niemczech, ale jest również przedstawieniem podobieństw i różnic w strukturze systemu i jego funkcjonowaniu w praktyce prawnej i resocjalizacyjnej. Uwzględniając stan prawny ze stycznia 2008 roku, książka może stanowić cenną pomoc dla wszystkich, którzy zajmują się w praktyce resocjalizacją młodzieży, jak i tych, którzy do takiej pracy się przygotowują.
Kolekcja Labirynty zawiera tytuły starannie wybrane z najlepszych półek światowej współczesnej prozy. Ich lektura przysporzy nie tylko przyjemności (czasem wiele łez, czasem dużo uśmiechu), ale będzie też okazją do refleksji nad życiem, światem, a przede wszystkim sobą. Żadnej z książek nie uda się szybko zapomnieć, może nawet zmienią one coś w Twoim życiu?
Mężczyzna z bolesną przeszłością, dziecko z niewielkimi widokami na przyszłość. Wspólna droga ku uleczeniu dwóch serc.
Na rynku małego, sennego miasteczka, siedmioletnia Annie zbiera pieniądze na transplantację serca sprzedając lemoniadę. Nieopodal, stojąc przy swoim samochodzie Reese wspomina swoją przeszłość...
Kiedy zza rogu wyjeżdża poobijany samochód dostawczy, silny podmuch wiatru porywa zebrane przez dziewczynkę banknoty. W tym momencie Reese widzi jedynie trzepoczącą na wietrze żółtą sukienkę wbiegającej na ulicę Annie. To co dzieje się w tym momencie na zawsze zmienia życie obojga...
Kiedy płaczą świerszcze to zarazem poetycka historia miłosna, thriller przyprawiający o szybsze bicie serca jak i religijne objawienie. Losy uroczych bohaterów i nieoczekiwane zwroty akcji sprawiają, iż od lektury nie można się oderwać.
Lektura wywołuje głębokie emocje, fabuła jest urzekająca, a zakończenie powieście przynosi uśmiech i łzy.
Kolekcja „Labirynty" zawiera tytuły starannie wybrane z najlepszych półek światowej współczesnej prozy. Ich lektura przysporzy nie tylko przyjemności (czasem wiele łez, czasem dużo uśmiechu), ale będzie też okazją do refleksji nad życiem, światem, a przede wszystkim sobą. Żadnej z książek nie uda się szybko zapomnieć, może nawet zmienią one coś w Twoim życiu?
Ostatnią rzeczą, której Andrew, świeżo upieczony pastor, mógł się spodziewać, było to, że w drodze do swej pierwszej parafii spotka... Anioła Śmierci. Ostatnią rzeczą, o jakiej mógł marzyć, była misja uratowania miasta od zagłady, tym bardziej, że do swej dyspozycji miał niewiele czasu - zaledwie tydzień. Czy to wystarczająca ilość czasu, aby nakłonić mieszkańców do zmiany swojego życia?
Ocalić miasto Erasmus to pełna humoru i ironii historia człowieka, który posłany, aby pomagać innym, ze zdziwieniem odkrywa, że sam potrzebuje pomocy.
Po wielu latach praktyki doktor Richard Johnson był przekonany, że niewiele już może go zaskoczyć. Wiedział, jak należy rozmawiać z cierpiącymi. Potrafił rozsądnie doradzać i dodawać otuchy. Pomagał spojrzeć z dystansem na siebie i własne problemy, a przy tym wspierał w poszukiwaniu utraconych sił i nadziei.
Pewnego dnia w jego gabinecie pojawił się ktoś, kto przedstawił się, że jest Bogiem i poprosił o pomoc.
Psychiatra Boga to zdumiewająca powieść o poszukującym pomocy człowieku, a może jednak... Bogu?
Jaki jest Bóg? jest inny niż myślimy. Tak przynajmniej twierdzi Michael Adamse. Jego "Psychiatra Boga" to historia, która prowokuje i zdumiewa. Kto wie, może nawet zdarzyła się naprawę...
Kazimierz Jagiellończyk (1458-1484), patron Polski i Litwy, zakonu Kawalerów Maltańskich, ludzi pracujących w służbach publicznych, a także litewskiej młodzieży i rzemieślników. Był inteligentnym i dobrze zapowiadającym się władcą. Wychowany pod okiem Jana Długosza, rozwagą i wrażliwością szybko zdobywał przychylność poddanych. Poznał smak dyplomatycznej porażki podczas wyprawy na Węgry (1471), w kraju potrafił jednak uporządkować wiele zaległych spraw i usprawnić działanie państwa. Niestety na jego drodze stanęła śmiertelna choroba... (z okładki)
DLA KAŻDEGO COŚ ŁATWEGO
Podtytuł:Proste pomoce plastyczne dla katechetów i wychowawców
Autor: Anna Jóźwik
kategoria: Katecheza - publikacje pomocnicze
Dla każdego coś łatwego to zbiór 31 różnorodnych pomocy plastycznych, służących utrwalaniu w zeszycie ucznia wiadomości o tematyce religijnej. Nawiązują one do treści programu nauczania religii: Jesteśmy dziećmi Bożymi nr AZ-1-01/1.
Część teoretyczna książki przybliża zagadnienie pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym oraz znaczenie pomocy plastycznych w ich edukacji i rozwoju. Część praktyczna zawiera dokładny opis wykonania każdej pomocy, kolorowe zdjęcia na płycie CD oraz szablony. Zaproponowane pomysły mogą wykorzystać katecheci, wychowawcy, nauczyciele na lekcjach i spotkaniach z dziećmi. Pomoce mogą zostać wykonane również na zajęciach w świetlicach terapeutycznych i specjalnych ośrodkach szkolno - wychowawczych.
W szeregu najwybitniejszych postaci wszechczasów Paweł apostoł wybija się geniuszem, głębią myśli i trwałością głoszonych nauk. Oświecony nadprzyrodzoną mocą, przejął naukę Jezusa Chrystusa za własną, by po doświadczeniu pod Damaszkiem, konsekwentnie ją rozwijać i upowszechniać w granicach świata hellenistycznego. Przemierzając drogi Imperium Rzymskiego, krok po kroku przemieniał ówczesny świat, niczym siewca rzucając ziarno dobrej nowiny w zleżałą głębię pogaństwa.
KSIĘGA WIERSZY I ZAGADEK
Autor:Ewa Stadtmüller
kategoria: Literatura dziecięca i młodzieżowa
Zagadki, wierszyki, krzyżówki, rebusy związane tematycznie z rokiem liturgicznym: świętami, postaciami świętych, wydarzeniami biblijnymi. Starannie opracowana, pełna koloru, humoru i ilustracji książka - poprzez zabawę - uczy i porządkuje wiedzę. Wartościowy materiał dla katechetów młodszych klas szkoły podstawowej. Polecamy katechetom i rodzicom!
dodatkowe info.:
format WAM:210×290 mm
stron: 100
ISBN: 978-83-7505-184-1
rodzaj oprawy: miękka
cena detaliczna: 19,90 zł.
Praca z podręcznikiem Jestem z wami ma pomóc uczniom odkryć prawdziwy sens wolności i szczęścia w Jezusie Chrystusie. Treści - tak jak cała seria podręczników Odsłonić twarz Chrystusa - służą ewangelizacji młodzieży i jednocześnie zawierają bogaty materiał wprowadzający we wtajemniczenie chrześcijańskie, szczególnie przygotowanie do bierzmowania.
Podobnie jak w podręczniku do klasy I autorzy podeszli do nauczania integralnie: treści nawiązują do życia osobistego i społecznego ucznia oraz do treści innych przedmiotów szkolnych, a metody wspierają wszechstronny rozwój ucznia i wspomagają w przygotowaniu do egzaminu gimnazjalnego.
Schemat każdej jednostki składa się z następujących części:
• Zarysowanie tematu poprzez zestawienie kilku treściwych, a jednocześnie bardzo ciekawych tekstów. Stanowią je przykłady, opowiadania mądrościowe z Pisma Świętego, fragmenty dzieł teologicznych oraz literackich (prozy i poezji), w swej formie dalekie od akademickiego wykładu.
• Pytania i zadania - propozycje różnorodnych ćwiczeń (ustnych i pisemnych), których wykonanie prowadzi uczniów do samodzielnego zrozumienia tekstów biblijnych, treści religijnych oraz zrozumienia świata i siebie. Ćwiczenia te zasadniczo różnią się od tych, które dotychczas mieli do dyspozycji katecheci. Są dydaktycznie dostosowane do potrzeb współczesnej szkoły.
• Większej aktywizacji uczniów i rozwinięciu głównego tematu lekcji służą ciekawe pytania i problemy do dyskusji zebrane pod hasłem Jak sądzisz?
• Myśli pomocne w osobistym i wspólnym rozważeniu najistotniejszych treści katechezy zamieszczone zostały pod hasłem Refleksja i modlitwa
• Praktyczne zastosowanie nowych wiadomości w formie wskazówek dla życia uczniów pragnących pogłębiać swoją przyjaźń z Jezusem, znajduje się pod hasłem Jeśli chcesz... Mają one pomóc młodzieży m. in. w osobistej pracy nad sobą, są jakby "drogowskazem" na ich drodze duchowej
• Aby lepiej zapamiętać nowo poznane terminy umieszczono je w Słowniku, w zakończeniu do każdego tematu
• Synteza treści każdej jednostki w formie notatki w rubryce nawiązuje graficznie do SMS-a lub e-maila: Masz wiadomość!
Podręcznik zawiera wiele zdjęć, reprodukcji dzieł sztuki, map, które nie tylko ułatwiają zapamiętanie treści, ale poszerzają wiedzę o kulturze i uczą wrażliwości na piękno. Komiksowe rysunki, nawiązujące do sytuacji z życia codziennego, są znakomitą ilustracją treści katechez w żartobliwej formie.
Jak rozmawiać, gdy chory chciałby się przed nami otworzyć, porozmawiać o swych rozterkach związanych z sensem życia, cierpienia, śmierci, o swych duchowych ranach? Co robić, żeby wyznawana przez niego religia lub system wartości były dla niego źródłem pociechy? Co powiedzieć, żeby poprawić stan psychiczny pacjenta, bardzo ważny dla procesu zdrowienia? Uczy tego książka-poradnik Elizabeth Johnston Taylor. Poparta rzetelną wiedzą psychologiczną oraz praktyką w rozmowach z chorymi i prowadzeniu treningów z ich opiekunami, proponuje konkretne ćwiczenia, przykładowe rozmowy z analizą błędów. Przydatna wolontariuszom, kapelanom, wolontariuszom, kapelanom, psychologom, pracownikom placówek medycznych i tym wszystkim, którzy chorym chcą służyć.
Seria Myśl filozoficzna poświęcona jest kluczowym dylematom nurtującym od zawsze umysł i serce człowieka i stanowiącym punkty ogniskujące refleksję filozoficzną w dziejach myśli, szczególnie zachodnioeuropejskiej. Jej zamiarem jest udostępnienie fachowych opracowań poszczególnych zagadnień filozoficznych oraz zachęcenie do podjęcia, samodzielnie, przygody filozofowania.
SERCE TATY
Podtytuł:Niezbędnik każdego ojca
Autor: Osvaldo Poli
kategoria: Psychologia, poradniki
Czy istnieje jeden model wychowania? Czy wrażliwość wychowawcza mężczyzn i kobiet jest inna? Podstawowym zadaniem ojca jest przekazanie dziecku ogólnej wizji życia. Do podobnych wniosków dochodzi autor, wychodząc z założenia, iż mężczyzna i kobieta różną się od siebie zarówno w wymiarze fizycznym, jak i psychicznym i duchowym.
Książka ukazuje zapomniany, a często mniej lub bardziej świadomie odrzucany przez współczesną kulturę ojcowski sposób wychowania dziecka. Z pewnością różni się on od matczynego, nie znaczy to jednak, że jest od niego gorszy. Wręcz przeciwnie, bez umiejętnego połączenia tych modeli bardzo trudno we właściwy sposób wychowywać najpierw dziecko, a później dorastającego człowieka. Podczas gdy serce mamy jest zdolne ofiarować bezgraniczną i ofiarną miłość, serce taty wymaga, wystawia na próbę, z ufnością, że dziecko przejdzie ją pomyślnie i w ten sposób stanie się zdolne do świadomego kształtowania swojego życia oraz dokonywania właściwych wyborów.
dodatkowe info.:
format WAM: A5+: 136×210 mm
stron: 188
ISBN: 978-83-7505-047-9
rodzaj oprawy: twarda
cena detaliczna: 29,90 zł.
Seria Biblioteka Historii Kościoła przybliża wydarzenia i postaci, które w istotny sposób wpłynęły na dzieje chrześcijaństwa i inspirującej się nim przez długie wieki kultury europejskiej. Seria napisana przystępnym językiem równocześnie stosuje rygorystyczne kryteria naukowości.
Publikacje ukazujące się w tej serii, adresowane są do wszystkich zainteresowanych dziejami chrześcijaństwa, a zwłaszcza do studentów i wykładowców historii oraz publicystów.
Książka Hansa Eberharda Mayera to jedna z najbardziej znanych monografii wypraw krzyżowych. Jej szczególna wartość polega na nowatorstwie ujęcia oraz na uwzględnieniu aspektów pomijanych zazwyczaj w dotychczasowych opracowaniach. Dotyczy to zwłaszcza odpustu udzielanego krzyżowcom, który odegrał istotną rolę w werbunku rycerstwa europejskiego do armii krzyżowych. Sporo uwagi autor poświęcił także wewnętrznej strukturze państw powstałych w Ziemi Świętej po zwycięstwie Pierwszej Krucjaty, w tym także ich rozwojowi kulturalnemu, ekonomii i prawodawstwu, a także ewolucji idei krucjat oraz jej następstwom w polityce europejskiej, zwłaszcza w zmaganiach toczących się między cesarstwem a papiestwem, między Anglią a Francją, wreszcie w stosunkach między Bizancjum a Europą. Przekład polski oparty jest na ostatnim, dziesiątym wydaniu książki, uwzględniającym także wyniki najnowszych badań.
Czy Adam rzeczywiście żył 930 lat? Z jakiego powodu prorocy często wpadali w gniew?Dlaczego Józef chciał oddalić Marię?Dlaczego Jezus wyjaśniał przypowieści tylko swoim uczniom?Każde z tych pytań zostało postawione przez dzieci. Książka jest owocem rodzicielskiego doświadczenia i codziennej praktyki katechetycznej Autorki.
Hugo Makibi Enomiya-Lasalle (1898-1990) był człowiekiem o nietuzinkowej biografii. Podczas I wojny światowej walczył we Francji, gdzie został ranny. W 1919 roku wstąpił do zakonu jezuitów. Nowicjat odbył w s-Heerenberg w Holandii, a studia teologiczne i filozoficzne w Valkenburg. Święcenia kapłańskie przyjął w 1927 roku, a dwa lata później wyruszył na misje do Japonii. W 1935 roku został superiorem zakonu w tym kraju. W 1939 roku osiedla się w Hiroszimie, gdzie sześć lat później przeżyje wybuch amerykańskiej bomby atomowej. Po wojnie przyjmuje obywatelstwo japońskie oraz japońskie nazwisko (Makibi Enomiya). W 1943 roku zaczyna intensywnie praktykować zen pod kierunkiem mistrza Shimada Roshi, a od 1962 roku sam kieruje tego rodzaju ćwiczeniami w stworzonym przez siebie centrum szkoleniowym (oficjalnie uznanym mistrzem zen zostanie w latach siedemdziesiątych). W tym samym roku zabiera także głos na II Soborze Watykańskim, gdzie daje się poznać jako zwolennik nowych form duszpasterstwa i liturgii. Lasalle, zafascynowany kulturą Japonii, stał się jednym z pionierów porozumienia pomiędzy religiami Wschodu i chrześcijaństwem. W Medytacji zen dla chrześcijan oraz w innych swych publikacjach wskazuje na głębokie podobieństwa między buddyjskimi technikami medytacyjnymi a mistyką chrześcijańską. Dowodzi tego zwłaszcza na przykładzie pism św. Jana od Krzyża, Jana van Ruysbroeka i Johannesa Taulera. Szczegółowo analizuje także powstałe w średniowiecznej Anglii anonimowe dzieło mistyczne zatytułowane Obłok niewiedzy. Wykazuje przy tym równoległość dróg dochodzenia do oglądu istoty w zen oraz do chrześcijańskiej unio mistica. Choć oczywiście nie uchodzą jego uwagi istotne różnice między buddyzmem a chrześcijaństwem wynikające zwłaszcza z faktu, że w przeciwieństwie do buddyzmu chrześcijaństwo przyjmuje istnienie Boga osobowego Lasalle stoi na stanowisku, że ćwiczenia zen mogą istotnie wzbogacić duchowość chrześcijańską, nie naruszając w niczym jej integralności. Medytacja wzorowana na zen sprzyja ponadto rozszerzeniu horyzontów duchowych i moralnych człowieka Zachodu, otwierając go na nowe obszary doświadczeń. (od tłumacza)
Ważnym impulsem do powstania książki jest obserwowanie od pewnego czasu na zachodzie Europy zjawisko większego zainteresowania religią. Pozycja wychodzi temu zainteresowaniu naprzeciw w tym sensie, że traktuje religię jako fenomen wieloznaczny i wymagający interpretacji. I stąd prezentuje ona teorie religii (jako modele interpretacyjne).
Książka daje przegląd najważniejszych klasyków teorii religii. Inną jej zaletą jest kilka perspektyw (filozofia religii, religioznawstwo, psychologia i socjologia religii) w których religia jest interpretowana.
Ze względu na zawarte pytanie o oddziaływanie i rozwój klasycznych ujęć religii, książka nie jest tylko leksykonem klasyków teorii religii, ale - choć nie wprost - próbą analizy współczesnych form religii czy duchowości, jako częściowo odwołujących się do ujęć klasycznych. Pojawiają się tu takie pytania jak:
- gdzie zakorzenione jest zainteresowanie tematem religii u współczesnych?
- jakie ważne empiryczne fenomeny się tu pojawiają?
- jakie zjawiska kulturowe towarzyszą określonym formom religijnym?
jak kształtuje się znaczenie religii współcześnie i w przyszłości? (fragment recenzji - Henryk Machoń SJ)
SIEROCTWO I OSAMOTNIENIE
Podtytuł: Pedagogiczne problemy kryzysu współczesnej rodziny
Autor: Teresa Ewa Olearczyk
klasyfikacja:naukowe
kategoria: Publikacje WSF-P Ignatianum
Autorka w swojej książce prezentuje stan zjawisk sieroctwa i osamotnienia oraz ich uwarunkowania i konsekwencje. Dokonuje również interpretacji sytuacji rodzinnych, prowadzących do sieroctwa i osamotnienia, zapoznaje czytelnika z rodzajami sieroctwa i zagrożeń tym problemem. Dużą wartością tej książki są konkretne wskazania profilaktyczne -indywidualne i instytucjonalne - obejmujące m.in. Kościół i system szkolny.
Praca ma dużą aktualność społeczną i wagę praktyczną, a także znaczenie poznawcze w dziedzinie pedagogiki. Adresowana jest do pedagogów, katechetów, rodziców - wszystkich, którym zależy na dobru współczesnej rodziny.
dodatkowe info.:
format WAM:156×232 mm
stron: 292
ISBN: 978-83-7505-088-2
rodzaj oprawy: miękka
cena detaliczna: 32,- zł.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?