KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

Okładka książki Bądźmy w kontakcie!. Strefy kontaktu jako narzędzie rozpoznawania współczesności
nowość

39,90 zł 30,90 zł


W jakim stopniu pojęcie kontaktu może stanowić efektywne narzędzie rozpoznawania współczesnej rzeczywistości kulturowej? Jak powtórzenie na polu naukowym przez badacza performatywnego gestu artystów – wyodrębnienia, wskazania i zdefiniowania przestrzeni oraz dynamiki relacji między podmiotami znajdującymi się z sobą w kontakcie – może w efektywny sposób przyczynić się do poszerzenia naszej wiedzy o świecie? Autorzy tekstów zebranych w niniejszym tomie próbują odpowiedzieć na te pytania, analizując wybrane zjawiska ze współczesnej rzeczywistości kulturowej w jej lokalnym i globalnym wymiarze. Szczególną uwagę zwracają na nowe, emergentne formy komunikacji i organizacji społecznej, które stały się możliwe wraz z upowszechnieniem dostępu do internetu. Autorzy skłaniają się w swoich analizach do krytycznej rewizji pojęcia kontaktu, wskazując na kluczowe znaczenie jego technologicznych, kulturowych i politycznych ramifikacji prowadzących nie tylko do powstawania nowych cyberplemion, ale także do wytwarzania spekulatywnych czy postfaktycznych wizji rzeczywistości. Zebrane propozycje przeformułowania i zaktualizowania istniejących definicji stref kontaktu służą postawieniu diagnozy sprawczości i skuteczności współczesnych aktywizmów społecznych, polityk nacjonalistycznych, spektakli życia politycznego i działań na polu sztuki, których media elektroniczne stały się integralną infrastrukturą. Zbiór szkiców zatytułowany Bądźmy w kontakcie! Strefy kontaktu jako narzędzie rozpoznawania współczesności poszerza horyzonty myślowe odbiorcy, uczy uważnej i porównawczej lektury, umożliwia zrozumienie najnowszych procesów kulturowych i społeczno-politycznych w Europie w XXI wieku. Zebrane eseje świetnie wypełniają zadanie badawcze postawione na wstępie, czyli „zdefiniowanie sposobów rozpoznawania współczesnej rzeczywistości kulturowej poprzez przemyślenie dynamiki zmian w techno‑ludzkich strefach kontaktu w XXI wieku”. To ważna publikacja zarówno dla kulturoznawców, jak i antropologów, socjologów czy teatrologów, co jednoznacznie świadczy o jej transdyscyplinarnym charakterze; zaś przystępny język i rzetelna kontekstualizacja historyczna, społeczna i kulturowa badanych zjawisk i problemów sprawiają, że tom jest odpowiedni nie tylko dla doświadczonych badaczy, ale także dla czytelników dopiero rozpoczynających studia nad przemianami współczesnych społeczeństw i świata. Z recenzji wydawniczej dr hab. Agnieszki Adamowicz-Pośpiech, prof. UŚ Ewa Bal · profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego w Katedrze Performatyki na Wydziale Polonistyki. W obszar jej zainteresowań naukowych wchodzą zagadnienia translacji międzykulturowej, mobilności kulturowej, nacjonalizmu, lokalności, dramaturgie mniejszości językowych, a także metodologie krytyczne z zakresu (de/post)kolonializmu, gender i queer studies oraz performatyki. Konrad Wojnowski · adiunkt w Katedrze Performatyki na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zajmuje się teorią performatywności, filozofią komunikacji oraz wpływem mediów i technologii na kulturę. Obecnie realizuje grant badawczy Narodowego Centrum Nauki poświęcony probabilistycznym epistemologiom w sztuce XX i XXI wieku.
Okładka książki Neurofizjologiczne podstawy emocji i przywiązania
nowość

89,99 zł 69,70 zł


Kolejna książka twórcy teorii poliwagalnej skierowana do psychoterapeutów Niniejsza książka to zbiór tekstów Stephena W. Porgesa, twórcy rewolucyjnej teorii poliwagalnej, napisanych na przestrzeni kilkudziesięciu lat jego praktyki badawczej. Autor to światowej sławy ekspert w dziedzinie psychofizjologii rozwojowej i behawioralnej neurologii rozwojowej. W swoich tekstach zawarł zapis powstawania teorii poliwagalnej, która zakłada, że życie emocjonalne człowieka ma podłoże biologiczne, a doświadczenia psychiczne jednostki ściśle wiążą się z procesami zachodzącymi w ciele. Teoria poliwagalna łączy ewolucję regulacji neuronalnej serca z doświadczeniem afektywnym, wyrażaniem emocji, mimiką, komunikacją głosową i zachowaniami społecznymi będącymi reakcją na zachowanie innych ludzi. Porges pokazuje klinicystom, terapeutom, wykładowcom, a nawet pracownikom społecznym, w jaki sposób zapobiegać chorobom psychicznym, identyfikować je i leczyć. W kolejnych rozdziałach autor wnikliwie wyjaśnia poszczególne aspekty swojej teorii, pokazując jej potencjalne zastosowanie w tera-pii lęku, depresji, traumy i zaburzeń ze spektrum autyzmu. Teorię Porgesa wykorzystują psychoterapeuci na całym świecie, udowadniając, że autonomiczny układ nerwowy ściśle wiąże się z zaangażowaniem społecznym, zaufaniem i poczuciem bliskości. „Teoria poliwagalna Stephena Porgesa to wielki dar dla neurobiologii interpersonalnej. Ta przełomowa książka zaspokaja naszą potrzebę dostępnej teorii naukowej o praktycznym zastosowaniu wyjaśniającej zależności między zachowaniem a hierarchicznym funkcjonowaniem układu nerwowego, oferując równocześnie nowe spojrzenie na leczenie problemów z regulacją afektu i praktycznie wszystkich zaburzeń psychicznych. Teoria poliwagalna radykalnie zmieniła sposób, w jaki postrzegam moich pacjentów, śledzę ich stany somatyczne, traktuję ich problemy, a także znacząco wpłynęła na moje metody uczenia klinicystów". Pat Ogden, założycielka i dyrektorka Sensorimotor Psychotherapy Institute w Boulder, Kolorado, USA Tom zawiera: • Podstawy teoretyczne. • Regulacja biobehawioralna w okresie wczesnego rozwoju człowieka. • Komunikacja społeczna i relacje z innymi. • Perspektywy terapeutyczne i kliniczne. • Zachowanie społeczne a zdrowie. Stephen W. Porges profesor Uniwersytetu Indiany oraz założyciel i dyrektor Stress Research Consortium na tejże uczelni. Profesor psychiatrii Uniwersytetu Karoliny Pólnocnej oraz Professor Emeritus Uniwersytetu Karoliny Pólnocnej i Uniwersytetu Maryland. Pelnil funkcję prezesa Society for Psychophysiological Research oraz Federation of Associationsin Behavioral & Brain Sciences. Stephen W. Porges profesor Uniwersytetu Indiany oraz założyciel i dyrektor Stress Research Consortium na tejże uczelni. Profesor psychiatrii Uniwersytetu Karoliny Północnej oraz Professor Emeritus Uniwersytetu Karoliny Północnej i Uniwersytetu Maryland. Pełnił funkcję prezesa Society for Psychophysiological Research oraz Federation of Associations in Behavioral & Brain Sciences. Opublikował ponad dwieście pięćdziesiąt recenzowanych artykułów naukowych z takich dziedzin, jak anestezjologia, inżynieria biomedyczna, fizjologia wysiłku fizycznego, neurologia, psychiatria, psychologia oraz badanie i terapia uzależnień. Stephen W. Porges jest twórcą zaprezentowanej w 1994 roku teorii poliwagalnej, łączącej ewolucję autonomicznego układu nerwowego ssaków z zachowaniem społecznym i podkreślającej rolę stanu fizjologicznego w problemach z zachowaniem i zaburzeniach psychiatrycznych. Teoria poliwagalna jest dzisiaj podstawą innowacyjnych form terapii uwzględniających mechanizmy fizjologiczne leżące u podstaw symptomów obserwowanych w wielu zaburzeniach psychicznych, fizycznych i behawioralnych. W 2018 roku prof. Porges został laureatem nagrody Pioneer Award przyznawanej przez Amerykańskie Towarzystwo Psychoterapii Somatycznej (United States Association for Body Psychotherapy).
Okładka książki Japonia, Chiny i Korea
nowość

47,99 zł 37,17 zł


Kolejna książka autora bestsellera Skandynawski raj Japończycy, Koreańczycy i Chińczycy nie tylko ze sobą sąsiadują, ale też należą do jednej wielkiej konfucjańskiej rodziny. W sferze kulturowej łączy ich bardzo wiele, a przyjazne stosunki mogą im przynieść mnóstwo korzyści. Dlaczego wiec pałają do siebie taką nienawiścią? Michael Booth, dziennikarz i autor wielu bestsellerów, rusza w podróż po Azji Wschodniej, by zbadać przyczyny wzajemnej wrogości trzech azjatyckich tygrysów. Okazuje się, że wszystko może być źródłem konfliktu: przynależność terytorialna wysp, wojenna historia, kontrowersyjne pomniki, eskalacja zbrojeń, a nawet… zła dekoracja deseru. Japonia, Chiny i Korea… to barwna, sugestywna i niezwykle zabawna książka, będąca połączeniem relacji z podróży z zarysem historii i polityki tamtego regionu. „Dwa tygrysy nie mogą mieszkać na tej samej górze” – mówi wschodnie przysłowie. I okazuje się, że jest w nim sporo prawdy. „Polityka historyczna jest w Azji Wschodniej najsilniejszą bronią masowego rażenia. Nie trzeba nowoczesnych rakiet, żeby trzymać się w szachu. Nienawiść do sąsiadów można włączać i wyłączać, jeżeli rządy tego potrzebują. Booth rzuca światło na ten skomplikowany, zerojedynkowy świat”. Rafał Tomański, autor kanału „Środek od środka” (TikTok/YouTube/podcast), były korespondent Polskiej Agencji Prasowej w Pekinie Michael Booth uhonorowany wieloma nagrodami autor siedmiu bestsellerowych książek z gatunku literatury faktu, a także dziennikarz prasowy i radiowy. W Polsce ukazało się kilka jego książek, w tym Skandynawski raj. O ludziach prawie idealnych. Booth regularnie publikuje w „The Guardian”, „The Independent”, „The Times”, „The Telegraph”, w magazynie podróżniczym „Condé Nast Traveller” i innych czasopismach o zasięgu globalnym. Jest korespondentem magazynu „Monocle” oraz radia Monocle 24, często podróżuje też po krajach nordyckich z cyklami pogadanek i wykładów. Jako dziennikarz zajmuje się tematyką krajów skandynawskich i Azji Wschodniej oraz pisze teksty o gotowaniu i podróżach.
Okładka książki Think Locally, Act Globally. Polish farmers in the global era of sustainability and resilience
nowość

48,30 zł 37,41 zł


The monograph should be seen as an attempt to present changes affecting the category of family farm owners in Poland over the last 70 years, since the end of World War II. These changes brought significant social transformations, including the dismantling of the landowner class (who had large agricultural farms in their possession), moving the state border westward and changing the multiethnic Polish society into one close to ethnic homogeneity. The main goal of this reflection is to recount ways in which family farms coped with various unfavorable forces and factors in order to remain in operation. One could say that the entire study can be viewed as a manifestation of the well-known phrase that served as the title of the James C. Scott book (1990): Domination and the Arts of Resistance. The monograph presented here refers to these analyses stemming from another edition of sociological research, completed within the framework of the MAESTRO project financed by the National Science Center of Poland. The main goal of the project was to depict the functioning of agricultural family farms as the traditional sector of agriculture in Poland in the contemporary context of globalization processes. The farms were examined in terms of the principles of sustainable development as well as flexibility and resilience in reaction to various crises. The monograph is divided into four essential parts. The first part is devoted to the theoretical issues and methodological groundwork for the entire publication. The second part of the book aims to capture the changes that took place from 1994 to 2017, which was an adequate period to encompass the changes and metamorphoses that mostly happened as a result of two things: the regime transformation which began in 1990, and Poland’s accession to the European Union on May 1, 2004. The third part deals with the crucial issues of regional variations, mostly in regard to life strategies and strategies of operating agricultural farms. Finally, there is a fourth part which places the focus on select themes, such as rural lifestyles, food safety and security, farmers’ utilization of new computer and IT resources, and the potential for socio-political mobilization. Krzysztof Gorlach (first editor and contributor)—received an MA in sociology in 1978 from Jagiellonian University in Cracow, Poland and was awarded his PhD in sociology, also from Jagiellonian, in 1986. In 1995, he successfully completed his postdoctoral examination, becoming a professor in the Department of Philosophy at Jagiellonian. His academic interests revolve around rural sociology generally and, specifically, the sociology of agriculture, social structure, and social movements. He currently works as full professor at the Institute of Sociology at Jagiellonian University. He heads the research project “Think Locally, Act Globally: Polish famers in the global world of sustainability and development.” Zbigniew Drąg (second editor and contributor)—received an MA in economics in 1983 from the Academy of Economics in Cracow (now Cracow University of Economics) in 1983. Three years later he also received an MA in sociology from Jagiellonian University in Cracow. He also earned his PhD in sociology from Jagiellonian in 1998. His research interests include: macrosociology, theory of elites, issues of democracy and political propaganda, as well as the methodology of social research. Zbigniew is employed as an assistant professor for the research study “Think Locally, Act Globally: Polish famers in the global world of sustainability and development.” Anna Jastrzębiec-Witowska (first collaborating editor and contributor)—received her PhD in humanities/sociology from Jagiellonian University in Cracow, Poland in 2010. She received an MA in European studies in 1999 from the University of Exeter in England and an MA in sociology in 1998, also from Jagiellonian.
Okładka książki Zakład pracy jako zakład administracyjny
nowość

84,00 zł 67,58 zł


Przedsiębiorca może prowadzić działalność gospodarczą sam. Jeśli obsługa przedsiębiorstwa wymaga jasno zdefiniowanej pomocy innych ludzi, to można pozyskać ich wsparcie na podstawie umów o świadczenie usług. Obsługa przedsiębiorstwa wymaga jednak często bieżącej i zmiennej w czasie koordynacji pracy ludzkiej, dlatego narzędzia prawa cywilnego nie wystarczają. Przedsiębiorstwo może być efektywnie obsłużone jedynie za pomocą organizacji hierarchicznej, czyli opartej na prawie wewnętrznym i aktach stosowania prawa. To oznacza, że przedsiębiorca potrzebuje pomocy państwa – i państwo taką usługę publiczną oferuje. Państwo wyposaża przedsiębiorcę w kompetencję do powołania struktury przynależnej do rozproszonej administracji publicznej, a konkretnie do tak zwanej administracji świadczącej. Taką strukturę prawo nazywa zakładem pracy. A zatem przedsiębiorstwa, w tym przedsiębiorstwa prywatne, obsługiwane są przez organizacje publiczne. Wszystko to wydaje się szokujące, lecz to tylko pozór. Autor książki stara się wykazać, że zakwalifikowanie zakładów pracy do struktur administracji rozproszonej w żaden sposób nie jest sprzeczne z wolnością gospodarczą. Co więcej, właśnie takie zakwalifikowanie zakładów pracy czyni wolność gospodarczą realną. Bez tak rozumianej pomocy państwa nie tylko rozwój firm, ale i rozwój gospodarczy społeczeństw musiałyby się zatrzymać na poziomie zakładów rzemieślniczych, i to raczej tych mniejszych. Arkadiusz Sobczyk, profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego, teoretyk i praktyk prawa pracy oraz ochrony danych osobowych. Autor licznych publikacji, w tym dziewięciu monografii, a także redaktor komentarza do kodeksu pracy. Członek Komisji Prawniczej Polskiej Akademii Umiejętności oraz Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Pracy (2016–2018), były sędzia orzekający, radca prawny.
Okładka książki Innowacje cyfrowe w bankowości a włączenie cyfrowe i finansowe społeczeństwa

39,90 zł 32,10 zł


Zmiany na rynku bankowym spowodowane innowacjami cyfrowymi mają przełomowe znaczenie i wiodą do licznych usprawnień w funkcjonowaniu instytucji finansowych, istotnie ograniczając koszty i zwiększając elastyczność prowadzonej przez nie działalności. Innowacje cyfrowe w bankowości uwzględniają też w coraz większym stopniu aspekty społeczne, pomagają w oferowaniu produktów i usług bankowych osobom, które w przeszłości nie mogły lub nie chciały z nich w pełni korzystać. Celem monografii jest zbadanie wpływu innowacji cyfrowych w bankowości na włączenie finansowe i cyfrowe społeczeństwa w krajach Unii Europejskiej, a zwłaszcza w Polsce. Główną tezą pracy, rozwijaną w jej części teoretycznej, jest stwierdzenie, że innowacje cyfrowe w bankowości pozytywnie oddziałują na otoczenie funkcjonowania banków, a przez to na ich modele biznesowe i sposób świadczenia usług bankowych. Podkreślane jest też, że regulacje rynku finansowego sprzyjają tworzeniu przyjaznego środowiska do wdrażania innowacji cyfrowych w bankowości. Druga część książki ma charakter empiryczny i służy weryfikacji głównej hipotezy badawczej. Jest to nowe, całościowe ujęcie przełomowych innowacji. Monografia wyróżnia się aktualnością i reprezentatywnością. Dotychczasowe publikacje Autora plasują go w ścisłej czołówce specjalistów od neobankowości. Każdy, kto chce zrozumieć współczesne funkcjonowanie świata finansów, powinien sięgnąć po tę wartościową pozycję wydawniczą. Z recenzji prof. dr. hab. Jana Krzysztofa Solarza, Społeczna Akademia Nauk Autor ma szeroką wiedzę o funkcjonowaniu, przeobrażeniach i regułach gry konkurencyjnej w sektorze finansowym, umiejętności stosowania metod analizy i syntezy. Krąg odbiorców to studenci kierunków ekonomicznych, w szczególności piszący prace dyplomowe; eksperci zajmujący się zagadnieniami polityki innowacyjnej i rozwiązywaniem problemów wykluczenia społecznego; młodzi naukowcy poszukujący inspiracji do dalszych prac badawczych. Z recenzji prof. dr hab. Doroty Korenik, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Dr Mateusz Folwarski – adiunkt w Katedrze Bankowości i Globalnego Systemu Finansowego w Instytucie Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz wykładowca przedmiotów bankowych w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autor wielu publikacji z zakresu bankowości, nowych technologii, innowacji finansowych, a także ekspertyz z dziedziny finansów i rynku bankowego, m.in. dla Centrum Analiz Klubu Jagiellońskiego, Warszawskiego Instytutu Bankowego oraz Ośrodka Badań i Analiz Systemu Finansowego Alterum.
Okładka książki Lęk u dzieci ze spektrum autyzmu. Praktyczne porady dla rodziców

40,01 zł 30,99 zł


Dla dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu zwykłe codzienne sytuacje w szkole czy w domu często stanowią nieustające źródło lęku. To on jest jedną z przyczyn gniewu, frustracji, a nawet agresji. Negatywnie wpływa też na umiejętności społeczne dziecka, jego zdolności zapamiętywania i koncentrację. Czy można temu zaradzić? Christopher Lynch, psycholog kliniczny z ponaddwudziestoletnią praktyką, w przystępny sposób tłumaczy, jak rozpoznać, czy dziecko odczuwa lęk, oraz wyjaśnia, jakie sytuacje powodują jego nasilenie. Autor szczegółowo omawia pięć głównych czynników będących źródłem lęku. Praktyczne zalecenia, które proponuje w każdym rozdziale, pomagają dziecku uspokoić ciało i umysł oraz uczą umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Poradnik Lęk u dzieci ze spektrum autyzmu stanowi wsparcie dla rodziców, nauczycieli i terapeutów w pracy nad opanowaniem lęku. Jest również pomocny w łagodzeniu jego skutków i odblokowywaniu potencjału drzemiącego w młodym człowieku. Dzięki tej książce: • Nauczysz się rozpoznawać objawy lęku u dziecka. • Dowiesz się, jak zidentyfikować sytuacje, które nasilają lęk. • Poznasz pięć najważniejszych czynników będących źródłem lęku. • Nauczysz dziecko zarządzania lękiem. • Zachęcisz dziecko do rozwijania mocnych stron. Christopher Lynch jest amerykańskim psychologiem klinicznym specjalizującym się w leczeniu stresu i lęku u dzieci. Obecnie sprawuje funkcję dyrektora oddziału pediatrycznej medycyny behawioralnej w szpitalu dziecięcym Goryeb, gdzie prowadzi Aspirations – program nauki zarządzania życiem adresowany do dzieci autystycznych. Doktor Lynch ma ponaddwudziestoletnie doświadczenie w pracy z młodymi pacjentami. Do jego głównych celów należy rozwijanie u dzieci umiejętności, dzięki którym będą z powodzeniem radzić sobie w życiu.
Okładka książki Perfekcyjni do bólu. Jak uwolnić się od perfekcjonizmu maskującego depresję i odzyskać zdrowie
nowość

40,00 zł 30,98 zł


Pozwól sobie na niedoskonałość! Odnosisz sukcesy, jesteś osobą energiczną, zorganizowaną, odpowiedzialną, sprawiasz wrażenie kogoś silnego i pozytywnie nastawionego do życia. W rzeczywistości jednak odczuwasz samotność, zagubienie i brakuje ci sił. Twój wewnętrzny głos nieustannie poddaje krytyce wszystko, co robisz, i wywołuje poczucie wstydu, a ty nie pozwalasz sobie na wyrażanie lęku, gniewu czy żalu, by nie zauważono twojej niedoskonałości. I choć nie uważasz tego za depresję, prawdopodobnie jesteś ofiarą jej ukrytej formy. Perfekcyjni do bólu to książka skierowana do osób skrajnie samokrytycznych, napędzanych nierealistycznymi wymaganiami wobec siebie i jednocześnie cierpiących w samotności. Margaret Robinson Rutherford pokazuje, jak krok po kroku zrozumieć perfekcjonizm i ukrytą za nim depresję. Uczy, jak rozpoznawać błędne przekonania na swój temat, jak nawiązać kontakt z tłumionymi emocjami oraz jak się z nimi zmierzyć, by móc rozpocząć proces zmiany. Zawarte w książce konkretne wskazówki pomogą wyciszyć wewnętrznego krytyka i zrozumieć, że prośba o pomoc nie wynika ze słabości, lecz jest oznaką siły. Ten poradnik to pierwszy krok w zrozumieniu i zaakceptowaniu swoich uczuć i początek nowego, mniej perfekcyjnego życia. Dzięki tej książce: ¦ dowiesz się, jaka jest zależność między perfekcjonizmem a depresją, ¦ zrozumiesz, jakie są symptomy perfekcyjnie ukrytej depresji, ¦ nauczysz się zauważać i akceptować swoje emocje, ¦ zyskasz nowe spojrzenie na swoje życie. Margaret Robinson Rutherford pokazuje, że ukrywanie depresji pod maską perfekcjonizmu może być zabójcze. Książka pomaga rozpoznać u siebie depresję, pozbyć się jej piętna, odrzucić niezdrowy perfekcjonizm i pogodzić się z własną niedoskonałością. Sarah Fader, prezeska fundacji Stigma Fighters Możesz cierpieć na perfekcyjnie ukrytą depresję, jeżeli: ¦ cechuje cię dążenie do perfekcji i nieustannie towarzyszy ci krytyczny, zawstydzający głos wewnętrzny, ¦ wykazujesz przesadne poczucie odpowiedzialności, ¦ nie potrafisz nawiązać łączności z bolesnymi emocjami, które przemilczasz lub świadomie odrzucasz, ¦ zamartwiasz się, czując potrzebę samokontroli i kontrolowania swojego otoczenia, ¦ intensywnie skupiasz się na zadaniach, a poczucie własnej wartości czerpiesz z ich realizacji, ¦ troszczysz się o innych, ale nie dopuszczasz ich do swojego wewnętrznego świata, ¦ lekceważysz swoje rany i odczuwany smutek, nie chcesz okazywać sobie współczucia, ¦ cierpisz na współistniejące zaburzenia psychiczne, takie jak zaburzenia odżywiania, lęki, zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne lub uzależnienia, ¦ masz głębokie przekonanie, że podstawą dobrego samopoczucia jest dostrzeganie jasnych stron rzeczywistości, ¦ odnosisz sukcesy zawodowe, ale masz trudności z emocjonalną bliskością w relacjach. Doktor MARGARET ROBINSON RUTHERFORD jest psychologiem klinicznym z prywatną praktyką. Od ponad 25 lat prowadzi terapię indywidualną i dla par. Zajmuje się depresją, zaburzeniami lękowymi i problemami w związkach. Prowadzi popularnego bloga, a także podcast, w którym szeroko omawia problemy perfekcyjnie ukrytej depresji.
Okładka książki Umysł, mózg, gen. W kierunku zintegrowanej psychoterapii

73,00 zł 56,54 zł


Psychoterapia na miarę XXI wieku W praktyce współczesnej psychoterapii bardzo istotna staje się integracja powszechnie znanych teorii z najnowszymi osiągnięciami nauki. Dzięki rozwojowi neurobiologii i psychologii coraz lepiej rozumiemy funkcjonowanie naszego umysłu, ciała i zależności zachodzących między nimi, konieczne jest zatem nowe spojrzenie na zdrowie psychiczne. John B. Arden, odwołując się do różnych dyscyplin badawczych – od genetyki i epigenetyki po teorię przywiązania, psychologię rozwojową i psychoimmunologię – pokazuje wzajemne zależności między umysłem, mózgiem a genami. Udowadnia, że konkretne doświadczenia oraz reakcje na nie zmieniają strukturę mózgu, układ odpornościowy, a nawet wpływają na ekspresję genów. Stany zapalne, jak również zaburzenia immunologiczne są związane z zaburzeniami lękowymi i depresją. Mikroflora bakteryjna i sposób odżywiania wpływają na kondycję psychiczną, a pozytywne relacje społeczne – na neuroplastyczność mózgu. Autor książki Umysł – mózg – gen nie tylko wprowadza do zagadnień psychoneuroimmunologii i epigenetyki, ale również łączy te dziedziny z neurobiologią dynamiki emocjonalnej, interpersonalnej i poznawczej. Scalając uważność z różnymi podejściami terapeutycznymi, proponuje rewolucyjną, zintegrowaną wizję psychoterapii. Arden zaprasza do holistycznego spojrzenia na człowieka, a także do refleksji nad czynnikami wpływającymi na zdrowie ludzi w ciągu całego życia i z pokolenia na pokolenie. „John B. Arden zarzucił ogromną sieć, łapiąc w nią wszystko, co jest fascynujące i wspaniałe w człowieku. Korzystając z osiągnięć neurobiologii, genetyki i psychoneuroimmunologii, autor konstruuje wielki obraz tego, kim jesteśmy i kim możemy być. Nie tylko pokazuje, w jaki sposób dynamika systemów tworzy pętle pozytywnego sprzężenia zwrotnego, ale też zwraca uwagę na szkodliwe skutki negatywnego sprzężenia zwrotnego. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o niezliczonych elementach składających się na mózg i ciało, koniecznie przeczytaj tę książkę!" Richard Hill, dyrektor Mindscience Institute, redaktor naczelny czasopisma „The Neuropsychotherapist" Książka ta: • Wprowadza w zagadnienia psychoneuroimmunologii i epigenetyki. • Pozwala zrozumieć, czym są sieci operacyjne umysłu i pętle sprzężeń zwrotnych w obszarze: umysł - mózg - gen. • Prezentuje interdyscyplinarne podejście do zdrowia psychicznego. • Wskazuje kierunek rozwoju psychoterapii na najbliższe dekady. John B. Arden, PhD, ma 40-letnie doświadczenie w zakresie terapii psychologicznej i zarządzania programami dotyczącymi zdrowia psychicznego. Opracował jeden z największych psychologicznych programów szkoleniowych w Stanach Zjednoczonych i jest autorem bądź współautorem kilkunastu książek (m.in. Neuronauka w psychiatrycznym procesie zmiany, WUJ 2017). Był kierownikiem szkoleń z zakresu zdrowia psychicznego w Kaiser Permanente w północnej Kalifornii. Obecnie prowadzi seminaria poświęcone integracji neurobiologii i psychoterapii w Stanach Zjednoczonych i 25 innych krajach.
Okładka książki Ciało pamięta Tom 2

52,50 zł 40,66 zł


Kontynuacja bestsellerowej książki Ciało pamięta Bolesne doświadczenia odciskają piętno nie tylko na psychice, ale również pozostawiają ślad w ciele: powracające koszmary, flashbacki, blokady mięśniowe czy zachowania dysocjacyjne to znamiona przebytej traumy. Babette Rotschild uczy, jak dzięki terapii oraz pracy z ciałem, odzyskać poczucie bezpieczeństwa i kontroli. Stawiając na pierwszym miejscu dobro klienta, prezentuje nowe, rozbudowane strategie i zasady bezpiecznego wychodzenia z traumy, dostosowane do indywidualnych potrzeb. Są one przydane w pracy zarówno z osobami wykazującymi gotowość do zmierzenia się ze swoją przeszłością jak z tymi, które wolą do niej nie wracać. Autorka na konkretnych przykładach pokazuje, jak wykorzystać wiedzę o funkcjonowaniu autonomicznego układu nerwowego i jego reakcji na stres w leczeniu traumy, w jaki sposób regulować stabilność klienta w trakcie sesji oraz jak umiejętnie wykorzystywać pozytywne wspomnienia i markery somatyczne, by przywrócić mu poczucie bezpieczeństwa w życiu codziennym i podczas terapii. Innowacyjny pomysł włączenia do terapii traumy elementów medytacji relaksacyjnej, praktyki uważności czy jogi pomaga skoncentrować się na teraźniejszości i zaakceptować przeszłe traumatyczne doświadczenia. Babette Rothschild odwołując się do swoich doświadczeń, zarówno sukcesów jak i popełnionych błędów, daje wskazówki umożliwiające zwiększenie efektywności terapii. Niniejsza publikacja to lektura dla terapeutów pracujących z osobami po przebytej traumie. Dzięki tej ksiażce: Dowiesz się, jak stabilizować nowego klienta, który ulega dysocjacji na skutek uporczywych flashbaków wywołanych traumą Zrozumiesz funkcjonowanie autonomicznego układu nerwowego Nauczysz się identyfikować i wykorzystywać ukryte zasoby somatyczne Poznasz sposoby wykorzystania dobrych wspomnień i markerów somatycznych w terapii Tom 2 publikacji Ciało pamięta poszerza zakres możliwości dostępnych terapeutom traumy oraz skłania ich do tego, by w objawach klinicznych dostrzegali zasoby. Autorka przystępnie wyjaśnia, jak terapeuci mogą wykorzystać zasoby straumatyzowanych osób oraz świadomość stanu fizjologicznego klienta w celu zaplanowania jego podróży ku zdrowiu". Stephen W. Porges, autor książki Teoria poliwagalna. Przewodnik TOM ZAWIERA: CZĘŚĆ I. TEORIA I ZASADY • Rewolucja w terapii osób po urazie psychicznym • Precyzja regulacji autonomicznego układu nerwowego • Bezpieczeństwo wymaga wszystkich zmysłów. Stabilizacja sensoryczna • Ożywianie zapomnianej sztuki. Planowanie terapii traumy CZĘŚĆ II. PRAKTYKA. ZASTOSOWANIE TEORII • Proste zasoby regulują, a nawet leczą traumę • Moc dobrych wspomnień. Skuteczne antidotum na traumatyczne wspomnienie • Wyznaczanie tempa, dozowanie i organizacja • Adaptacja technik uważności, MBSR i jogi do potrzeb osób z PTSD Babette Rothschild, MSW, od kilkudziesięciu lat pracuje jako klinicystka. Jest autorką i redaktorką cenionych książek na temat leczenia następstw traumy i pokrewnych zagadnień, w tym bestsellerowej pozycji Ciało pamięta. Psychofizjologia traumy i terapia osób po urazie psychicznym (WUJ, 2014). Po kilkuletnim pobycie w Danii, gdzie studiowała i pracowała, wróciła do rodzinnego Los Angeles. Obecnie pisze, prowadzi superwizje i naucza, realizując jednocześnie wymagający harmonogram międzynarodowych wykładów, szkoleń i konsultacji.
Okładka książki Wychowanie do życia w rodzinie

39,90 zł 34,89 zł


Szkolna edukacja seksualna jest jednym z kontrowersyjnych tematów współczesnego dyskursu społecznego. Analizy zaprezentowane w książce koncentrują się wokół dyskusji o edukacji seksualnej w polskim kontekście kulturowym i na tle praktyk pedagogicznych w tym zakresie. Podręczniki do wychowania do życia w rodzinie, weryfikowane i dopuszczone do praktyk edukacyjnych w latach 1999–2014, są traktowane jako rezultat dominacji konkretnej wizji porządku seksualnego. Nie bez znaczenia dla konstrukcji i legitymizacji analizowanych treści okazują się także intertekstualne relacje między podręcznikami a szerszą rzeczywistością społeczną oraz procesy produkcji, dystrybucji i konsumpcji tekstów. Książka Barbary Jamrozowicz jest nowatorska i wykorzystuje niezagospodarowaną jeszcze przestrzeń dyskursu naukowego dotyczącego konstruowania znaczeń na temat młodzieżowej seksualności i edukacji opartej na tych znaczeniach. Rozważania Autorki znacznie wyprzedzają inne tego typu wywody. W pogłębiony sposób analizuje ona historyczne i społeczne uwarunkowania edukacji seksualnej, następnie przedstawia, w jaki sposób znaczenia zagadnień związanych z wychowaniem seksualnym są konstruowane na poziomach makro-, mezo- i mikrokontekstu. Z recenzji dr hab. Anny Perkowskiej-Klejman Barbara Jamrozowicz – absolwentka pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej i kulturoznawstwa międzynarodowego Uniwersytetu Jagiellońskiego, doktor w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika. Obecnie jest zatrudniona na stanowisku asystenta w Zakładzie Teorii Wychowania i Opieki Instytutu Pedagogiki UJ. Jest autorką ponad 40 artykułów naukowych i rozdziałów w monografiach wieloautorskich, a także współredaktorką publikacji zbiorowej. Uczestniczyła w konferencjach, warsztatach i sympozjach poświęconych pedagogice seksualnej, projektowała i prowadziła zajęcia dotyczące znaczeń nadawanych seksualności.
Okładka książki Przygotowanie studentek i studentów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej do pracy z dziećmi z doświadczeniem uchodźstwa i migracji

39,90 zł 30,90 zł


Analizy ujęte w książce koncentrują się wokół tematyki akademickiego kształcenia przyszłych nauczycielek i nauczycieli wczesnej edukacji w obszarze ich kompetencji międzykulturowych. Autorka przedstawia podstawy edukacji międzykulturowej, koncepcje rozwijania umiejętności służących pokojowemu funkcjonowaniu w zróżnicowanym świecie oraz modele procesu uczenia się odnoszone do studentek i studentów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Ukazane tło teoretyczne stanowi wprowadzenie do propozycji cyklu zajęć mających na celu rozwijanie kompetencji międzykulturowych w szkole wyższej. „Katarzyna Smoter porusza zagadnienia istotne z perspektywy społecznej. Proponowane rozwiązania stanowią alternatywę dla innych schematów myślenia o edukacji do integracji w społeczeństwie wielokulturowym. Niniejsza książka jest godna polecenia nie tylko nauczycielom kształcenia początkowego, ale także przedstawicielom nauk społecznych, studentom, wychowawcom i pedagogom – praktykom pracującym w placówkach oświatowych." Z recenzji dr hab. Ewy Pasterniak-Kobyłeckiej, prof. UZ Katarzyna Smoter – absolwentka pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej i socjologii, uzyskała stopień doktora w zakresie nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika na Uniwersytecie Jagiellońskim. Obecnie jest adiunktem w Zakładzie Pedagogiki Szkolnej i Dydaktyki Akademickiej Instytutu Pedagogiki UJ. Autorka i współautorka 27 artykułów naukowych i rozdziałów w monografiach. Prowadzi zajęcia z zakresu edukacji międzykulturowej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Uczestniczka programu MNiSW „Mistrzowie Dydaktyki”.
Okładka książki Dziewczynka z wycinanki

43,00 zł 35,45 zł


Haga, 1942 rok. Jedynym sposobem na ocalenie Lien, dziewięcioletniej Żydówki, przed nazistowskimi prześladowaniami jest oddanie jej do rodziny zastępczej. Po wojnie uratowana przed Holokaustem dziewczynka dowiaduje się, że jej rodzice i niemal wszyscy bliscy zginęli. Z czasem relacje z nową rodziną się pogarszają, a w końcu z niejasnych przyczyn więzi zostają całkowicie zerwane. Tajemnicę stara się rozwikłać Bart van Es, wnuk rodziców zastępczych Lien, który postanawia opowiedzieć jej historię, poszukując odpowiedzi na dręczące go pytanie: dlaczego żydowską dziewczynkę wymazano z rodzinnej pamięci? Dziewczynka z wycinanki to mistrzowskie połączenie książki historycznej, reportażu i biografii. Podróżując w czasie i przestrzeni, van Es rozlicza się nie tylko z przeszłością własnej rodziny. Opisuje również niejednoznaczną postawę Holendrów wobec niemieckiego okupanta, odsłaniając ciemne strony liberalnego i tolerancyjnego społeczeństwa. Bart van Es, brytyjski historyk literatury, z urodzenia Holender, którego dziadkowie ukrywali żydowską dziewczynkę w czasie II wojny światowej, opowiada historię jej uratowania, łącząc wnikliwą pracę naukowca, umiejętność empatycznego wsłuchania się w cudzy los i imponującą odwagę konfrontowania się z czarnymi stronami pomocy. Ważna, przejmująca książka. Anna Bikont, autorka książki Sendlerowa. W ukryciu Pełna współczucia przemyślana książka. To jednocześnie portret wyjątkowej kobiety i świadectwo tego, jak ważne jest wzajemne zrozumienie. Skomplikowana opowieść, która podnosi na duchu. „Kirkus Reviews” Głęboko poruszająca. Prosta, pełna niedopowiedzeń proza godna W.G. Sebalda. „The Guardian” Zniuansowana, poruszająca i wyjątkowa opowieść o ukrywanym dziecku. „Publishers Weekly” Niezwykle potrzebna książka – choć przepełniona cierpieniem i tragedią, daje szansę na pocieszenie. „The Times” UK Dziewczynka z wycinanki przypomina o tym, jakie bogactwo kryje się w archiwach i jakie skarby można tam odnaleźć. „Times Literary Supplement” Bart van Es wykłada literaturę angielską na Uniwersytecie Oksfordzkim (St. Catherine’s College). Jest autorem książek naukowych Spenser’s Forms of History, Shakespeare in Company i Shakespeare’s Comedies: A Very Short Introduction. Urodzony w Holandii, mieszka z rodziną w Wielkiej Brytanii. Jego Dziewczynka z wycinanki otrzymała główną nagrodę Costa Book Awards 2018.
Okładka książki A gdyby tak ze świata zniknęły koty?

33,00 zł 27,21 zł


Czy wiesz, co tak naprawdę jest w życiu ważne? Dni młodego listonosza, mieszkającego samotnie z kotem Kapustkiem, są policzone, choć on sam nie zdaje sobie z tego sprawy. Diagnoza lekarska jest dla niego szokiem – zostały mu tylko miesiące, a może nawet tygodnie życia. Zanim jednak zdąży oswoić się z tą trudną wiadomością, pojawia się diabeł ze specjalną ofertą: otrzyma dodatkowy dzień życia za każdą rzecz, którą postanowi usunąć ze świata. Tak oto rozpoczyna się naprawdę niezwykły tydzień… Co sprawia, że warto żyć? Jak oddzielić to, bez czego można się obejść, od tego, co rzeczywiście ważne? Układ z diabłem doprowadzi bohatera, a także jego ukochanego kota, dosłownie na granicę życia i śmierci. Powieść Genkiego Kawamury to dowcipna i jednocześnie wzruszająca opowieść o stracie i pojednaniu. To zarazem historia podróży w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, co naprawdę liczy się w życiu. Wrażliwa i ciepła powieść o życiu, miłości, samotności i tym, co po nas pozostaje. „The Observer” (UK) To przejmująca i poruszająca opowieść o stawianiu czoła własnej śmiertelności, braniu odpowiedzialności za swoje wybory i rozstrzyganiu o tym, co naprawdę w życiu ważne. „The Herald” (UK) Ta opowieść sprawi, że czytelnicy ponownie ocenią swój dobytek i zastanowią się nad tym, co mogą zyskać, pozbywając się jego części… I na pewno, gdy zakończą lekturę, będą postrzegać świat i ludzi dookoła siebie nieco inaczej. „International Examiner” Genki Kawamura – japoński pisarz, scenarzysta i producent filmowy. Jego pierwsza powieść A gdyby tak ze świata zniknęły koty? została przetłumaczona na 14 języków i sprzedała się w Japonii w nakładzie 2 milionów egzemplarzy. Jest także autorem dwóch innych powieści: Million Dollar Man i April Come She Will oraz książek dla dzieci. Na podstawie książki A gdyby tak ze świata zniknęły koty? powstał film Sekai kara Neko ga Kieta nara w reżyserii Akiry Nagaiego.
Okładka książki Ewaluacja w pracy nauczycieli. Konteksty zawodowe i tożsamościowe

40,95 zł 33,35 zł


Analizy zaprezentowane w książce koncentrują się wokół problematyki ewaluacji edukacyjnej. Autorka omawia teoretyczne podstawy badań ewaluacyjnych oraz postawy nauczycieli wobec ewaluacji, umieszczając je w kontekście zawodowym i tożsamościowym. Przyjmując metodologiczną perspektywę badań mieszanych, przedstawia przeprowadzone przez siebie analizy, zarówno ilościowe, jak i jakościowe. Publikacja stanowi opis zróżnicowania postaw badanych wobec ewaluacji zewnętrznej, wewnętrznej i autoewaluacji oraz różnorodności sposobów rozumienia edukacji przez poszczególnych uczestników tego procesu. Rozprawa jest przykładem projektu umieszczonego na pograniczach i przecięciach wielu współczesnych, często niedocenianych w praktyce badawczej, dyskursów pedeutologicznych. Za bardzo trafną uznaję decyzję o wyborze ewaluacji jako przedmiotu zainteresowań. Należy to docenić w sytuacji, w której ewaluację w teorii i praktyce pedagogicznej zwykło się traktować w sposób powierzchowny, niepoparty pogłębionymi studiami wypracowanych dotychczas koncepcji, nurtów i modeli. Autorka swobodnie porusza się pomiędzy psychologią, ewaluacją oraz pedagogiką, nie tracąc z pola widzenia przyjętych celów. Przeprowadzone w takiej konwencji badania w nowym świetle przedstawiają osobę i pracę współczesnego nauczyciela. Z recenzji prof. dr. hab. Henryka Mizerka przygotowanej na konkurs PTP Autorka burzy stereotypy panujące wokół ewaluacji i rozwiewa mity z nią związane. Z pewnością książka Zuzanny Sury stanowi ważny wkład w rozwój nauk pedagogicznych, w zakresie pedeutologicznym, dydaktycznym i pedagogiki szkoły wyższej. Należy się spodziewać, że w pierwszej kolejności publikacja trafi do akademików. Zasadne jest również to, aby ją dystrybuować wśród praktyków – nauczycieli, dyrektorów szkół i innych osób zajmujących się ewaluacją. Gorąco polecam lekturę tej książki także tym, którzy odpowiadają za politykę edukacyjną. Z recenzji wydawniczej dr hab. Anny Perkowskiej-Klejman Zuzanna Sury – asystent w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Uzyskała wyróżnienie Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego w konkursie na najlepszą rozprawę doktorską obronioną w 2019 roku oraz Rady Wydziału Filozoficznego UJ za Tożsamościowe i zawodowe uwarunkowania postaw nauczycieli wobec ewaluacji własnej pracy. Prowadzi kursy związane z ewaluacją edukacyjną i metodologią badań pedagogicznych. W jej aktywności naukowej istotną funkcję pełnią dotychczasowe doświadczenia zawodowe. Pracowała w młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym i w szkole podstawowej.
Okładka książki Diagnoza psychiatryczna (wyd.2, zgodne z DSM-5)

78,00 zł 62,75 zł


Ten przystępny podręcznik krok po kroku objaśnia proces podejmowania decyzji diagnostycznych w procesie terapeutycznym. James Morrison, lekarz psychiatra z ogromnym doświadczeniem, przedstawia w nim zasady i schematy decyzyjne pozwalające określić wartość informacji pochodzących z różnych źródeł i stworzyć trafną diagnozę roboczą. Autor ilustruje praktyczne zastosowanie tych metod, prezentując studia przypadków od prostych do najtrudniejszych. Morrison porusza również takie zagadnienia, jak opracowanie diagnozy różnicowej i postępowanie w przypadku współwystępowania zaburzeń. Niniejsze wydanie zostało dostosowane do klasyfikacji DSM-5 oraz rozszerzone o nowe źródła i lektury zalecane. Diagnoza psychiatryczna jest pożądanym źródłem wiedzy dla studentów, rezydentów oraz ich nauczycieli. Książka ta, napisana przystępnym, potoczystym językiem, prowadzi czytelnika przez schematy diagnostyczne, które ułatwiają zrozumienie złożonego procesu dochodzenia do rozpoznania. Richard Balon, M.D., Wydział Psychiatrii, Wayne State University, Detroit, Stany Zjednoczone Drugie wydanie Diagnozy psychiatrycznej zachowuje treści, które były tak przydatne w pierwszym wydaniu, a jednocześnie wyczerpująco je aktualizuje pod kątem DSM-5. Choć podręcznik ten będzie szczególnie pomocny na kursach psychodiagnostyki, jego użyteczność docenią także doświadczeni klinicyści. Martin M. Antony, Ph.D., Wydział Psychologii, Ryerson University, Toronto, Ontario, Kanada TOM ZAWIERA PODSTAWY DIAGNOZY Droga prowadząca do diagnozy Początek pracy ze schematem diagnostycznym Metoda diagnostyczna Synteza zebranego materiału Radzenie sobie z niepewnością Współwystępowanie zaburzeń ELEMENTY KONSTRUKCYJNE DIAGNOZY Rozumienie pacjenta jako całości Choroby somatyczne a diagnoza psychiatryczna Diagnoza a ocena stanu psychicznego ZASTOSOWANIE PROCEDUR DIAGNOSTYCZNYCH Rozpoznawanie: – depresji i manii – lęku, strachu, obsesji i zamartwiania się – psychozy – problemów z pamięcią i myśleniem – szkodliwego używania substancji psychoaktywnych i innych uzależnień – zaburzeń osobowości i problemów w relacjach Poza diagnozą — stosowanie się do zaleceń lekarza, samobójstwo, przemoc Dr James Morrison jest wykładowcą psychiatrii na Oregon Health and Science University w Portland. Zdobył bogate doświadczenie zawodowe zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Jego cieszące się uznaniem podręczniki – w tym Wstępny wywiad diagnostyczny, DSM-5 bez tajemnic oraz Diagnoza psychiatryczna – pozwoliły tysiącom specjalistów i studentów lepiej zrozumieć zawiłości badania psychiatrycznego oraz diagnozy.
Okładka książki Contemporary Arab World

39,90 zł 32,10 zł


Contemporary Arab World
Okładka książki „Peri hedones”, czyli o przyjemności w „Etyce nikomachejskiej” (VII 11-14) Arystotelesa

46,20 zł 37,63 zł


Podobnie jak w przypadku poprzedniej swej rozprawy (Przyjaźń w świetle etyki Arystotelesa, Kraków 2013), tak i w tej dr Maciej Smolak podjął się dogłębnego wniknięcia w złożone wywody, argumenty i kontrargumenty Stagiryty. Podziwiam w tym względzie cierpliwość i wnikliwość Autora rozprawy, który przytacza i obszernie dyskutuje stanowiska uczonych, a także analizuje wyimki i stawiane w nich argumenty, czyli wszystko, co wiąże się bezpośrednio bądź pośrednio z tematem tego studium. Zapewne jest to najszersze opracowanie w literaturze przedmiotu, a jedyne w języku polskim. Z recenzji prof. dr. hab. Mariana Wesołego Kwestia przyjemności zajmuje jedno z ważniejszych miejsc w Arystotelesowej filozofii praktycznej. Czym jest przyjemność? Czy przyjemność jest dobra, czy zła? Czy jest utrudnieniem, czy ułatwieniem na drodze do osiągnięcia najwyższego dobra ludzkiego? Czy człowiek może prowadzić najbardziej udane życie bez przyjemności, czy tylko z przyjemnością? Na te i na inne pytania Autor niniejszej książki próbuje znaleźć odpowiedzi, przeprowadzając badanie egzegetyczne wybranych ustępów rozdziałów od jedenastego do czternastego siódmej księgi Etyki nikomachejskiej.
Okładka książki Człowiek w sytuacji zagrożenia zdrowia z perspektywy psychosomatyki

39,90 zł 32,10 zł


Niniejsza książka zawiera opracowanie wybranych zagadnień z psychologii zdrowia, a przedstawiona w niej analiza nie stanowi zwartego i systematycznego ujęcia problemu. Starano się jednak przybliżyć czytelnikowi podstawowe kwestie z psychologii zdrowia, a w pewnym zakresie też psychosomatyki – zwłaszcza te, które ujmują tę problematykę z uwzględnieniem holistycznego podejścia do zdrowia człowieka. Opracowanie składa się z jedenastu artykułów dotyczących różnych wymiarów zdrowia: psychologicznego, fizycznego, duchowego, społecznego oraz publicznego. Pozwala zatem spojrzeć na zdrowie jako na jedną z największych wartości dla większości ludzi w sposób uwzględniający dostosowanie się do dynamicznych zmian zachodzących w życiu człowieka. Monografia skierowana jest do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych psychologią zdrowia i psychosomatyką, a szczególnie do studentów takich kierunków, jak psychologia, medycyna, pielęgniarstwo, rehabilitacja, fizjoterapia, pedagogika i socjologia. Redaktor Ewa Wilczek-Rużyczka
Okładka książki Krótkowzroczność strategiczna menedżerów

44,10 zł 35,92 zł


Krótkowzroczny strateg nie zwraca uwagi na zmiany potrzeb klientów. W zażartej konkurencji z głównym rywalem nie zauważa też przełomowych zmian technologii. Nie dostrzega problemów społecznych, zmian klimatu, biedy. Podobnie potrafi przeoczyć konkurenta, nie może więc wygrać rywalizacji rynkowej. Ten sam strateg, którego obarcza się odpowiedzialnością za porażki, jest jednak ojcem wcześniejszych sukcesów firmy. Oskarżanie menedżera o krótkowzroczność to droga donikąd, zwykłe szukanie winnego. Zrozumienie krótkowzroczności strategicznej wymaga głębszego, szerszego oraz rzetelnego spojrzenia. Otwiera ono drogę do właściwego zrozumienia strategii, do wdrażania lepszych rozwiązań, a dalej – do przyszłych sukcesów firmy. Warto więc zająć się krótkowzrocznością strategiczną, bowiem rozwiązanie problemów, które to zjawisko wywołuje, zawiera obietnicę lepszej i długiej przyszłości firm. „Przedstawiona monografia jest dziełem oryginalnym, które nie ma swojego odpowiednika w piśmiennictwie polskim, a nawet w światowym. Stanowi doskonałe opracowanie w obszarze zarządzania strategicznego, co czyni z niej ważną pozycję referencyjną w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości. Zamieszczenie praktycznych przykładów czyni z opracowania dzieło o charakterze nie tylko stricte naukowym, ale i aplikacyjnym, co jest jednym z ważnych postulatów charakterystycznych dla dyscypliny nauk o zarządzaniu. Kolejną wartością publikacji jest zaproponowanie ramy teoretycznej do badania krótkowzroczności, z jednoczesnym eksponowaniem uwarunkowań jednostki-człowieka oraz interakcji międzyludzkich”. Z recenzji prof. dr hab. Ewy Stańczyk-Hugiet Wojciech Czakon – profesor nauk ekonomicznych, twórca i kierownik Katedry Zarządzania Strategicznego na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Wcześniej pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, gdzie stworzył Katedrę Teorii Zarządzania. Wieloletni wykładowca MBA Wyższej Szkoły Bankowej w Chorzowie. Interesuje się zjawiskami międzyorganizacyjnymi, strukturami i strategiami firm wobec ważnych aktorów otoczenia. Zgłębiając behawioralne uwarunkowania strategii (m.in. preferencje, interpretacje, zaufanie), otwiera drogę do skuteczniejszych zachowań strategicznych firm. Autor ponad 200 publikacji z zakresu zarządzania strategicznego w polskich i międzynarodowych czasopismach naukowych. Redaktor wydań specjalnych dotyczących koopetycji (m.in. w „Long Range Planning”, „Industrial Marketing Management”, „International Studies of Management & Organization”). Kierownik projektów badawczych finansowanych ze środków Narodowego Centrum Nauki, Horyzont 2020 oraz 7 Programu Ramowego UE. Członek naukowych organizacji krajowych (Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk) i zagranicznych (Academy of Management, European Academy of Management, International Society for Professional Innovation Management, European Institute for Advanced Studies in Management). Profesor wizytujący uczelni polskich, włoskich i francuskich.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj