KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

Okładka książki Przygody człowieka tworzącego. Poiesis i autopoies
nowość

47,25 zł 33,73 zł


Greckie słowo poiesis tłumaczy się na język polski jako „tworzenie”, „wytwarzanie”, „robienie” czegoś nowego; termin autopoiesis oznacza zaś różne systemy i praktyki samotworzące, samozwrotne. Książka Przygody człowieka tworzącego. Poiesis i autopoiesis jest zaproszeniem do podróży w krainę twórczości, do której wiodą te dwa pojęcia. Jej bohaterami są artyści – poeci, prozaicy, malarze, twórcy dziewiętnastowieczni, dwudziestowieczni i współcześni, snujący opowieści o doświadczeniu tworzenia, zarówno dzieła, artefaktu, jak i własnego „ja”. Podążanie tropem podmiotu doświadczającego, myślącego, czującego, działającego pozwala odsłonić wiele tajemnic warsztatu artysty, jego osobowości, środowiska, przestrzeni bliższej i dalszej. Perspektywa antropologiczna przyjęta przez interpretatorów splata się z wnikliwym śledzeniem narracji i topiki autopoietycznej. Krąg przywołanych tu pisarzy obejmuje kanoniczne nazwiska, jak chociażby Zagajewski, Szymborska, Tokarczuk, Gombrowicz, Peiper czy Mickiewicz, Słowacki, Flaubert, a także te mniej znane, a ciągle zagadkowe, jak Wiktor Woroszylski, Maryla Wolska czy Artur Maria Swinarski. Czytelnik znajdzie w tej książce rozważania o związkach dyskursu autokreacyjnego z historią nowoczesności, próbę systematyzacji modernistycznych opowieści o tworzeniu, rozprawy poświęcone różnym formom autotematyzmu literackiego i artystycznego, analizy i interpretacje praktyk, których przedmiotem jest doświadczenie creatio i autocreatio. Pytamy w niej, czy perspektywa estetyki tworzenia przyniesie wiedzę szerszą niż tylko tę zamkniętą w poetyce i refleksji poszczególnych artystów. Czy z tych wielowątkowych narracji o tworzeniu i samo-stwarzaniu powstanie nowy rodzaj historii literatury? Czy niekończąca się opowieść o przygodach człowieka tworzącego, obejmując również inne dziedziny sztuk i inne media niż literatura, ma szansę stać się interdyscyplinarną „antropologią kreatywności”?
Okładka książki Zaczęło się wszystko od prostej mowy
nowość

61,95 zł 49,53 zł


Publikowanie tomów dedykowanych wybitnym przedstawicielom środowiska naukowego stało się tradycją, elementem świętowania rocznic istotnych dla owych uczonych. Niniejsza książka do tej tradycji nawiązuje, ale w sposób twórczy – znajdziemy w niej bowiem zarówno części, które w takich publikacjach zwykle występują, jak i fragmenty zupełnie odmienne od spodziewanych. Trzon zbioru tworzą nie teksty naukowe, wpisujące się w problematykę interesującą Profesor Halinę Kurek, lecz wspomnienia, a niekiedy po prostu gratulacje i życzenia. Ich autorami są uczniowie i współpracownicy Pani Profesor, koledzy i przyjaciele z macierzystego uniwersytetu oraz z innych jednostek naukowych krajowych i zagranicznych. Niemal we wszystkich artykułach mówi się o życiu naukowym, poszukiwaniach badawczych i oddziaływaniu intelektualnym Jubilatki. Wielogłosowa opowieść o Profesor Halinie Kurek jest zarazem opowieścią o środowisku akademickim i jego etosie, o demokracji uniwersyteckiej, o relacji Mistrz–Uczeń, o dążeniu, by mimo przemian społeczno-politycznych i kulturowych trwała wspólnota i zasady ją konstytuujące. Jest również o sile przyjaźni i koleżeństwa, o empatii i życzliwości, o potrzebie poznania i zrozumienia, o współdziałaniu, o dobrej pamięci i umiejętności bycia wdzięcznym. Z tego powodu książka ta zainteresuje nie tylko językoznawców, lecz także osoby zajmujące się najnowszymi dziejami ojczystej nauki, socjologów nauki, psychologów społecznych, antropologów kultury, pamięcioznawców. Z recenzji prof. dr hab. Anny Pajdzińskiej
Okładka książki Autocenzura i cenzura. Nowe ujęcia
nowość

48,30 zł 34,47 zł


Zbiór tekstów Autocenzura i cenzura. Nowe ujęcia obejmuje niezwykle szeroko zakrojony obszar, dla którego hasłem wywoławczym jest pojęcie cenzury. Nie ogranicza się ono do kwestii instytucjonalnych i związanych z zakazami formalno-prawnymi, lecz opisuje złożone mechanizmy ekonomiczne, obyczajowe, społeczne i symboliczne, które regulują przepływ treści kultury ze względu na domyślne interesy jednostek, instytucji, społeczeństwa i państwa. Procesy te mają charakter zarówno uświadomiony, jak i nieświadomy; to drugie dotyczy zwłaszcza autocenzury, ciągle niedostatecznie rozpoznanej jako postawa i praktyka. W takim ujęciu cenzura - traktowana jako mechanizm negatywnie regulatywny o złożonym działaniu - staje się pojęciem centralnym dla kultury, wyznaczającym jej niechciane, niepożądane i wyparte obszary, ale także zmuszającym do namysłu nad granicami samego pojęcia, co jest szczególnie ważne w dzisiejszych sporach kulturowych.To szerokie podejście zostaje jeszcze wzmocnione w wyniku dominującej w tekstach perspektywy teoretycznej. Wykracza ona poza opis relacji władzy w duchu Foucaultowskim; autorki i autorzy sięgają przede wszystkim do teorii psychoanalitycznej oraz afektywnej, z jednej strony śledząc niejawny wymiar ingerencji i zaniechań o charakterze cenzorskim, z drugiej obserwując psychocielesne doświadczenie związane z takimi aktami.Z recenzji dr hab. Iwony Kurz, prof. UW
Okładka książki Władza algorytmów BR

91,90 zł 50,54 zł


To książka o niezwykłych relacjach ludzi i algorytmów Google i Facebooka. O nowej inkarnacji władzy – władzy społecznych algorytmów. Żyjemy w kulturze algorytmów, w czasach algokracji wpływającej na decyzje polityczne, kariery, na to, co z kim się komunikujemy, co czytamy, oglądamy… Algorytmy społeczne mają wpływ na społeczny dobrostan, mogą kształtować formacje społeczne, oddziaływać kulturowo i bezpośrednio wpływać na indywidualne życie. Kreują dynamiczny przepływ symboli, są częścią nowego świata, w którym ludzki udział w przekazywaniu informacji nie jest już konieczny. Mamy do czynienia z dziełem wybitnym, erudycyjnym, pracą świetnie napisaną i pionierską na gruncie polskim. Prof. dr hab. Stanisław Jędrzejewski, Akademia Leona Koźmińskiego Autor włożył ogrom pracy w zebranie bogatych zagranicznych i polskich materiałów o tak licznych elementach teorii i praktyki nowych mediów. Zasługuje na uznanie swej monografii jako znaczącego osiągnięcia naukowego. Prof. zw. dr hab. Tomasz Goban-Klas, Prof. em. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kierownik Katedry Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie Dr hab. Jan Kreft, profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego - wieloletni dziennikarz ekonomiczny, korespondent zagraniczny zarządzający spółkami medialnymi. Autor ponad stu artykułów naukowych oraz książek poświęconych współczesnym mediom, w tym Za fasadą społeczności, Koniec dziennikarstwa jakie znamy, Agregacja w mediach oraz Ewolucja transmedialnych korporacji transnarodowych.
Okładka książki Opisywanie pedagogiczne i edukacyjne

42,00 zł 29,99 zł


Podjęty w książce temat ma wymiar zarówno teoretyczny, jak i praktyczny. Został omówiony z różnych perspektyw z wykorzystaniem wielu trafnych przykładów. Autor, ze wszech miar kompetentny, nawiązuje do niezwykle bogatej literatury przedmiotu, aby przedstawić i rozwinąć temat. W nowatorski i zaskakujący sposób prezentuje wybrane zagadnienia z zakresu metodologii, odnosząc się nie tylko do teoretyków nauk pedagogicznych, lecz także do doświadczeń edukacyjnych praktyków, jak również do licznych dzieł literackich. Krok po kroku wprowadza Czytelnika w problematykę opisywania, w tym opisywania pedagogicznego i edukacyjnego. Książka ma fundamentalne znaczenie dla uprawiania nauk pedagogicznych oraz dla studentów pedagogiki. Jest to swoisty pomost między teorią a praktyką, bardzo potrzebny i oczekiwany od lat. Publikacja będzie niezmiernie przydatna i dla pedagogów teoretyków, i dla uczestników różnych kierunków studiów w dziedzinie nauk społecznych i humanistycznych. Prof. dr hab. Beata Przyborowska Prof. dr hab. Stanisław Palka (Uniwersytet Jagielloński) specjalizuje się w zagadnieniach dydaktyki ogólnej (m.in. Warunki efektywności nauczania w szkole średniej, 1977), pedagogiki ogólnej (m.in. Teoria pedagogiczna a praktyczne doświadczenia nauczycieli, 1989; Pedagogika w stanie tworzenia, 1999) oraz metodologii pedagogiki i badań pedagogicznych (m.in. Metodologia, badania, praktyka pedagogiczna, 2006; Wiązanie podejść metodologicznych w pedagogice teoretyczno-praktycznej, 2018). W latach 1983–1996 był dyrektorem Instytutu Pedagogiki UJ, w latach 1983–2012 stworzył Zakład Metodologicznych Podstaw Pedagogiki – przemianowany na Zakład Pedagogiki Ogólnej w Instytucie Pedagogiki UJ – i nim kierował. W latach 1983–2012 należał do Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk. Uzyskał m.in. Odznakę Honoris Gratia, przyznawaną przez prezydenta Krakowa (2012), oraz medal Uniwersytetu Jagiellońskiego „Plus Ratio Quam Vis” (2012). Od 1992 roku pełni funkcję prezesa Krakowskiego Oddziału Ludowego Towarzystwa Naukowo-Kulturalnego
Okładka książki Studium przypadku w badaniach naukowych w.2

65,00 zł 46,41 zł


Wszechstronne wprowadzenie do badań metodą studium przypadku Badania prowadzone metodą studium przypadku (case study) pozwalają na wnikliwą analizę konkretnego zjawiska. Podręcznik Roberta K. Yina systematyzuje wiedzę o tej metodzie, pokazuje wieloaspektowy proces badawczy oraz jej przemyślane procedury. Autor prowadzi czytelnika przez wszystkie etapy badania naukowego — od jego konceptualizacji i operacjonalizacji po analizę i prezentację danych. W nowym wydaniu materiał został wzbogacony o przykłady zastosowania studium przypadku, by pokazać, w jaki sposób aplikować teorię do praktyki badawczej i rozwiązywać potencjalne problemy. Szczegółowo omówiono generalizacje analityczne i przekrojowe syntezy przypadków. Yin sygnalizuje również deficyty stosowania case study, wskazuje obszary szczególnie narażone na błędne wnioskowanie oraz zachęca badacza do przyjęcia orientacji relatywistycznej. Książka napisana jest przystępnym językiem, a jej czytelna struktura i graficzne wyszczególnienie najważniejszych informacji pozwalają szybko przyswoić treści i rozwinąć praktyczne umiejętności. To cenne źródło wiedzy zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych badaczy. „Publikacja Roberta K. Yina jest fundamentem dla zainteresowanych metodologią studium przypadku, łączącym teorię z aplikacją praktyczną. Autor zręcznie demistyfikuje złożone idee, przekuwając je w konkretne narzędzia badawcze. Jasność wykładu, struktura oraz wizualne podkreślenie esencjonalnych treści ułatwiają przyswajanie wiedzy. Książka adresowana zarówno do nowicjuszy, jak i doświadczonych naukowców, stanowi nieocenione źródło wiedzy o studium przypadku". dr Grzegorz Bryda, CAQDAS TM Lab, Instytut Socjologii UJ Robert K. Yin, PhD, ukończył z wyróżnieniem studia historyczne w Harvard College, stopień doktorski w dziedzinie nauk kognitywnych uzyskał w MIT. Jest prezesem COSMOS Corporation, firmy prowadzącej badania stosowane z dziedziny nauk społecznych, realizowane na zlecenie amerykańskich agencji federalnych, rządowych i regionalnych, jak również fundacji prywatnych. Uczestniczy także w pracach wielu innych grup badawczych, udzielając im wsparcia w szkoleniach zespołów prowadzących badania terenowe oraz w przygotowywaniu projektów. Jest autorem ponad 100 publikacji, w tym 11 książek.
Okładka książki Zmieniając Japonię

93,00 zł 66,39 zł


Eseje zebrane przez Kumiko Fujimurę-Fanselow rzucają światło na wyzwania, ograniczenia i niesprawiedliwości, z którymi borykają się kobiety, społeczność LGBTQ+ oraz mniejszości etniczne. Osoby autorskie, mierząc się ze stereotypowym obrazem społeczeństwa japońskiego, prezentują kalejdoskop ludzkich historii: par lesbijskich z początku XX wieku, „kobiet pocieszycielek” czy zapaśniczek zmagających się z obrazem własnego ciała. Przybliżają różne oblicza pracy seksualnej, polityki migracyjnej, utrzymujących się nierówności ekonomicznych, a także ruchu wyzwolenia mężczyzn. Książka pokazuje, jak Japonia radzi sobie z dynamicznym i nieuchronnym procesem społecznych transformacji. Zmieniając Japonię to cenne źródło wiedzy dla każdego, kto interesuje się współczesnym społeczeństwem japońskim oraz tematyką równości płci i feminizmu. Monografia, napisana przystępnym językiem, reprezentuje głosy różnych środowisk – zarówno aktywistycznych, jak i akademickich. "Feminizm przychodzi falami. Po każdym przypływie praw kobiet, LGBTQ+ czy mniejszości etnicznych nadchodzi wymuszony przez siły konserwatywne brutalny odpływ usiłujący unieważnić to, co zostało wywalczone. Patriarchat to twierdza, która nie pada po jednym ataku, dlatego tak ważne jest nieustanne podkopywanie jej fundamentów. Zrozumienie przypadku Japonii daje ciekawą perspektywę – widzimy, jak feministyczna fala wzmaga się i zalewa nowym porządkiem stare bastiony. I jak każdy kolejny odpływ zabiera ze sobą coraz mniejsze fragmenty wywalczonej wolności. Twierdza z piasku stopniowo traci na znaczeniu. Japonia, mimo za ciasnych bucików na stopach dawnych gejsz, rodzi się na nowo: przyjazna kobietom, LGBTQ+ i innym marginalizowanym, wykluczonym osobom". Agnieszka Szpila, autorka powieści Heksy "Obowiązkowa lektura dla wszystkich zafascynowanych prawdziwym obliczem tego kraju, którzy nie boją się poznawać problemów napotykanych przez kobiety i osoby z grup marginalizowanych w japońskim społeczeństwie". dr Joanna Puchalska, Instytut Bliskiego i Dalekiego Wschodu Uniwersytetu Jagiellońskiego Kumiko Fujimura-Fanselowuzyskała tytuł doktory w dziedzinie edukacji porównawczej i międzynarodowej w Columbia University. Jest profesorką edukacji i studiów kobiecych na Toyo Eiwa University w Tokio, gdzie pracuje od ponad dwudziestu lat. Interesuje ją przede wszystkim badanie i opracowywanie sposobów nauczania/uczenia się, które sprzyjają krytycznemu myśleniu i świadomości nie tylko kwestii kobiecych, ale też zagadnień praw człowieka w ogóle. Oprócz monografii Japanese Women: New Feminist Perspectives on the Past, Present, and Future (1995), współredagowanej z Atsuko Kamedą, opublikowała liczne prace na temat pedagogiki feministycznej, kształcenia ustawicznego kobiet, żeńskich college’ów i japońskiego szkolnictwa wyższego.
Okładka książki Bajki Dalekiego Wschodu dla menedżerów BR

51,45 zł 36,73 zł


Zdaniem Henry’ego Mintzberga programy MBA niewłaściwie edukują ludzi, kładąc nadmierny nacisk na umiejętności analityczne. Uczą zarządzania pozornie, bo zarządzania nauczyć się nie da – tym samym utwierdzają absolwentów w fałszywym przekonaniu, że zostali wystarczająco przygotowani do pełnienia funkcji menedżerów. Ma to destrukcyjny wpływ na praktykę zarządzania, organizacje i społeczeństwo. Studia MBA powinny nie tylko szkolić w metodach i technikach, lecz także kształtować wartości etyczne i instrumentalne. Obecnie wiele szkół zarządzania zmienia już swoje programy, dostrzegając znaczenie wartości organizacyjnych. To właśnie wartości, takie jak sprawiedliwość, zaufanie, solidarność czy uczciwość, łączą omawiane w tej książce zagadnienia. Autor w niekonwencjonalny sposób zestawia dalekowschodnie bajki – od wieków wykorzystywane do kształtowania ludzkich postaw – z praktyką zarządzania i badaniami naukowymi. Zwraca w ten sposób uwagę, że w kierowaniu organizacjami oraz zespołami ludzkimi główną rolę odgrywają nie tylko kwalifikacje zawodowe, lecz także postępowanie osadzone w sferze aksjonormatywnej. Dzięki przystępnie omówionym analogiom między ludowymi opowieściami a kwestiami związanymi z funkcjonowaniem organizacji (m.in. procesem awansowania, innowacyjnością, wyznaczaniem celów, CSR czy wsparciem kierowniczym i kontrolą pracowników) dowiadujemy się, w jaki sposób wykorzystać bajki do rozwijania kompetencji i cech menedżerskich. Pozwala to przygotować liderów do skutecznego i odpowiedzialnego zarządzania opartego na wartościach, mającego pozytywny wpływ na ludzi, gospodarkę oraz środowisko.
Okładka książki Trauma u twojego dziecka

51,00 zł 36,40 zł


Pomóż dziecku odzyskać siłę, radość i równowagę w życiuPriorytetem dla każdego rodzica jest zapewnienie dzieciom bezpiecznego i wspierającego środowiska, w którym mogą się rozwijać. Ale co się dzieje, gdy życie rzuca im wyzwanie w postaci traumatycznego wydarzenia? Wypadki, katastrofy przyrodnicze, pobyt w szpitalu czy utrata bliskiej osoby mogą wywołać głęboki kryzys psychiczny. Jakie zachowania są naturalną reakcją na trudne doświadczenia, a jakie sygnalizują poważniejsze problemy?Melissa Goldberg Mintz, terapeutka traumy i zaburzeń przywiązania, odpowiada na te pytania i oferuje opiekunom wsparcie oraz praktyczne wskazówki. Prowadzi rodziców przez proces identyfikacji, zrozumienia i leczenia skutków traumy u dzieci, a także opisuje różne metody i techniki terapeutyczne. Podkreśla przy tym znaczenie relacji rodzic-dziecko w procesie zdrowienia. Książka zawiera podpowiedzi, jak podołać trudnościom i wyzwaniom wychowawczym pojawiającym się w trakcie leczenia.Trauma u twojego dziecka jest nie tylko poradnikiem dla rodziców, ale też cennym źródłem wiedzy dla pedagogów i terapeutów pracujących z młodzieżą.Melissa Goldberg Mintz, PhD, jest psycholożką kliniczną oraz adiunktem w Baylor College of Medicine w Houston. Angażuje się w upowszechnianie skutecznych metod leczenia dzieci, nastolatków i osób dorosłych, które przeżyły traumę.
Okładka książki Lęk i fobia wyd. 2

89,00 zł 63,54 zł


Poszerzone i zaktualizowane wydanie uznanego poradnika dla osób z zaburzeniami lękowymiLęk, napady paniki i fobie nie pozwalają normalnie funkcjonować, rozwijać się, wywołują poczucie braku kontroli. Edward J. Bourne, specjalista w dziedzinie terapii poznawczo-behawioralnej, udowadnia, że dzięki odpowiednim narzędziom można przezwyciężyć zamartwianie się, wyciszyć negatywną mowę wewnętrzną i zapanować nad natrętnymi myślami.Autor, opierając się na dowodach i najnowszych badaniach klinicznych, krok po kroku omawia skuteczne strategie leczenia agorafobii, lęku uogólnionego, zespołu stresu pourazowego i innych zaburzeń lękowych. Podkreśla znaczenie ekspozycji, wizualizacji i wyrażania emocji w procesie terapeutycznym. W nowym wydaniu tego klasycznego podręcznika zaktualizowano opisy poszczególnych zaburzeń zgodnie z klasyfikacją DSM-5 oraz dane dotyczące zakresu i częstotliwości ich występowania. Uzupełniono informacje na temat neurobiologicznych przyczyn napadów paniki i zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych. Dodano rozdziały o zamartwianiu się i zapobieganiu nawrotom po zakończonym leczeniu.Lęk i fobia to praktyczny poradnik zawierający cały wachlarz strategii niezbędnych do pokonywania problemów z lękiem. Zgromadzone w nim precyzyjne wskazówki i arkusze ćwiczeń będą pomocne zarówno dla terapeutów, jak i osób, które chcą się uwolnić od lęku, napadów paniki i fobii.Dzięki tej książce:poznasz przyczyny występowania zaburzeń lękowych,dowiesz się, jak wykorzystać techniki relaksacyjne, aktywność fizyczną i sposób odżywiania się w redukowaniu lęku,nauczysz się kontrolować natrętne i negatywne myśli,wypracujesz indywidualny program skutecznego leczeniadowiesz się, jak zapobiegać nawrotom po zakończonym leczeniu.Podręcznik Edmunda Bourne'a to kompendium wiedzy na temat tego, jak sobie radzić z różnego rodzaju lękami i fobiami. Książka zawiera wiele praktycznych ćwiczeń i materiałów służących psychoedukacji Inspiruje do bycia bardziej uważnym na swoje myśli, emocje i zachowania.Agnieszka Tousty-Ingielewicz, psycholożka, psychoterapeutka, przewodnicząca Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczo-Behawioralnej w latach 2022-2024Od lat z poradnika Edmunda J. Bourne'a czerpię inspirację, jak udzielać pomocy osobom doświadczającym lęku i rozumieć ich cierpienie. Nowe wydanie Lęku i fobii stało się jeszcze skuteczniejszym narzędziem wspomagającym zdrowienie i odnajdywanie równowagi emocjonalnej dla nas wszystkich.Marcin Matych (Dr Nerwica), autor poradnika Jak żyć z lękiemDoktor Edmund J. Bourne o otrzymał stopień doktora na Uniwersytecie Chicagowskim, a badania podoktoranckie prowadził w Michael Reese Medical Center w Chicago. Wykładał w kilku college'ach i uniwersytetach. Kierował ośrodkiem leczenia zaburzeń lękowych w San Jose i Santa Rosa w Kalifornii. Od ponad dwóch dekad specjalizuje się w terapii zaburzeń lękowych, fobii i zaburzeń związanych ze stresem. Jego poradniki zostały przetłumaczone na wiele języków i pomogły już ponad milionowi czytelników na całym świecie. Doktor Bourne mieszka obecnie na Florydzie i w Kalifornii.
Okładka książki Gatunki cyfrowe 2

49,35 zł 35,24 zł


Gatunki cyfrowe 2 to historie mówione gatunków i praktyk cyfrowych. Bohaterami i bohaterkami są osoby programujące, projektujące, hakujące, tworzące muzykę, grafikę i literaturę w obszarze mediów cyfrowych. Są to Sebastian „Seban” Igielski, Magdalena „Corny” Krawczyk, Mateusz „Jakim” Szymański, Mateusz „Jokov” Osajda, PikkuMyy, Monika Górska-Olesińska, Bartek „V0yager” Dramczyk, Jan K. Argasiński oraz Natalia Balska. Czytelnik ma okazję poznać zestaw siedmiu praktyk cyfrowej kultury, które skoncentrowane są wokół cracksceny (cracktra), modułów, pixel artu, literatury grywalnej, poezji demosceny, wirtualnej rzeczywistości oraz sztucznych sieci neuronowych. Rozmowy zwrócone są w kierunku platform, jakich używają osoby praktykujące do produkcji utworów cyfrowych (Atari, Amiga, Atari ST, Xbox Kinect, Vive, Arduino). Książka zrealizowana w UBU labie na Uniwersytecie Jagiellońskim w oparciu o metodologię badań nad platformami Nicka Montforta i Iana Bogosta. Jest kontynuacją projektu Gatunki cyfrowe z 2018 roku. „Projektując tę książkę, chciałem opowiedzieć o bliskim mi rozumieniu kultury cyfrowej. Takim, w którym na równi przyglądamy się zjawiskom cyfrowym sprzed paru dekad, jak i współczesnym platformom i artefaktom. W projekcie tym docenione są mniej obecne fenomeny cyfrowego świata, inne od tych najbardziej obecnych i komercyjnych (jak na przykład gry cyfrowe). Faworyzowane są za to z kolei gatunki i praktyki graniczne, hybrydy, krzyżówki, jak literatura grywalna czy poezja demosceny, przy czym gatunki cyfrowe badane są w ścisłym połączeniu z platformą, na którą powstają. Wspólnie z bohaterkami i bohaterami rekonstruujemy lokalny kontekst, wernakularną cyfrowość (vernacular digitality), znajdujemy sposoby, jak afirmatywnie opowiedzieć o zjawiskach wsobnych, endemicznych i odrębnych”. Ze wstępu Piotra Mareckiego „Książka jest doskonałym przewodnikiem po niejednorodnym środowisku komputerowej kultury, kroniką jej początków i rozwoju nakreśloną przez jej uczestników i świadków owych przemian. Co istotne, przyjmując jako wyjściową perspektywę praktyka i uczestnika, przekonujemy się po raz kolejny o znaczeniu platformy technologicznej, gdyż to jej zmiany i modyfikacje określają zasadniczą dynamikę historycznych ewolucji cyfrowych gatunków. Owa tytułowa kategoria odsłania szereg paradoksów badania złożonej rzeczywistości postmedialnej. Z jednej bowiem strony przyjęcie dystynktywnego i dzielącego zjawiska pojęcia gatunku wydaje się dyskusyjne wobec płynności i hybrydyczności kultury technologicznej. Stale podsuwane rozmówcom Piotra Mareckiego pytanie o definicję i różnicę gatunkową nastręcza im wiele trudności, wymusza nakładanie na intuicyjnie przez nich wyodrębniane fenomeny jakiejś zewnętrznej oraz nazbyt sztywnej kategoryzacji. Z drugiej jednak strony w niemal każdym przypadku ten wysiłek przynosi istotne zrozumienie omawianych zjawisk. Mówiąc wprost, wyłaniająca się w trakcie rozmów gatunkowość jest określana przez ową adekwatną dla badań współczesnej cyfrowej kultury formułę elastycznej, płynnej, perspektywicznej, opartej na podobieństwach rodzinnych, transwersalnej matrycy mapowania krajobrazu dynamicznych praktyk społecznych. Dzięki temu czytelnik zaopatrywany jest każdorazowo w być może nierzadko ledwo uchwytne i opatrzone dziwnym neologizmem, ale jednak efektywne i niezbędne narzędzie nawigacji po skomplikowanych przestrzeniach demosceny czy meandrycznych terytoriach technologicznych subkultur”. Z recenzji dr. hab. Marcina Składanka, prof. UŁ Piotr Marecki – wydawca, producent i wytwórca utworów cyfrowych, profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego. Pracuje jako adiunkt w Instytucie Kultury UJ, gdzie kieruje UBU labem (ubulab.edu.pl). Współtwórca i szef wydawnictwa Ha!art (ha.art.pl). Postdoc w Massachusetts Institute of Technology (2013–2014), był także profesorem wizytującym w Media Archaeology Lab na Uniwersytecie Kolorado w Boulder (USA), na Uniwersytecie w Rochester (USA), Uniwersytecie w Bergen (Norwegia)
Okładka książki Południe zarządzania. Odwzorowania świata organizacji i biznesu w malarstwie i fotografii

51,45 zł 36,73 zł


"Powiązanie przeciwstawnych podejść - obiektywizm uogólnienia naukowego versus subiektywizm jednostkowego doświadczenia - zaciekawia, może też być inspiracją dla potencjalnych badaczy, zachęcając do wyjścia poza ramy klasycznego postępowania badawczego. () W monografii przedstawiono istotę pojęcia zarządzania poprzez analizę wybranych prac artystycznych (malarskich, fotograficznych), ukazując, w jaki sposób sztuka odzwierciedla społecznie i kulturowo zmieniające się znaczenie archetypu/stereotypu przywództwa/lidera. () Przedstawiony wywód, wychodzący od przeprowadzenia analizy znaczenia pojęcia Południa poprzez założenia metodologiczne aż po wnioski z analizy wybranych prac malarskich i fotograficznych, krok po kroku odkrywa złożoność pojęcia zarządzania oraz pokazuje wyzwania stawiane badaczom świata organizacji".Z recenzji dr hab. Adeli Barabasz, prof. em. UEW"Południe" może oznaczać godzinę, porę dnia, jasną stronę świata lub kierunek twórczych podróży w poszukiwaniu inspiracji. Metaforycznie może się kojarzyć z czasem przerwy, zatrzymania się na chwilę refleksji wśród natłoku informacji i gwałtownie przyrastającej liczby teorii. Ta perspektywa pozwala ujrzeć podejmowane w książce zagadnienia w nowej optyce: w pracach artystów malarzy, pisarzy, filmowców, fotografików. Ich wizje odsłaniają różne strony zarządzania i organizacji."Południe zarządzania" w kontekście temporalnym oznacza etap dojrzałej refleksji o zarządzaniu w świadomości społecznej, a także - w kontekście symboliczno-przestrzennym - poszukiwanie, wzorem artystów, lepszego światła wydobywającego głębię i niuanse świata organizacji.Barbara Fryzeł, doktor habilitowana nauk ekonomicznych, profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie kieruje Zakładem Zachowań Organizacyjnych. Laureatka konkursów Fundacji na rzecz Nauki Polskiej, stypendystka post-doc University College London, z doświadczeniem menedżerskim w korporacjach międzynarodowych. Jej obszar zainteresowań naukowych to kulturowe i behawioralne aspekty społecznej odpowiedzialności biznesu oraz etyka behawioralna. Autorka publikacji Smoki i gazele 2. Rzecz o współczesnym pejzażu zarządzania międzynarodowego (WUJ, 2022), Ethics, Misconduct and the Financial Services Industry: Towards a Theory of Moral Business (Routledge, 2020), Building Stakeholder Relations and Corporate Social Responsibility (Palgrave Macmillan, 2011).Aleksander Marcinkowski, doktor nauk społecznych, socjolog, wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego. Badacz kultur organizacyjnych, przedsiębiorczości, ekspert metodologii badań społecznych. Pracował w międzynarodowych zespołach badawczych (5. Program Ramowy Unii Europejskiej) oraz współfinansowanych projektach instytucjonalnych (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Canadian Urban Institute, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji). Redaktor tomu Kapitalizm po polsku: przedsiębiorca, organizacja, kultura (Księgarnia Akademicka, 1996).
Okładka książki Starość jak ją widzi psychologia. Zagrożenia, możliwości, wspomaganie

46,20 zł 35,55 zł


Starość jak ją widzi psychologia. Zagrożenia, możliwości, wspomaganie jest owocem czwartej konferencji naukowej poświęconej starości z perspektywy rozważań teoretycznych i badań empirycznych w obszarze psychologii. Jej organizatorami byli: Komisja Psychologi Polskiej Akademii Nauk oraz Instytut Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.Treść artykułów dowodzi, że jakość starości każdego człowieka zależy przede wszystkim od jego własnej aktywności we wcześniejszych fazach rozwoju, jak również w samym okresie późnej dorosłości. Oczywiście jest ona także uwarunkowana podmiotowymi zasobami danej osoby oraz szerokim spektrum czynników środowiskowo-sytuacyjnych. O dobrą starość trzeba się troszczyć przez cały bieg życia i rozwoju, poczynając od troski innych o nas, zmierzając do troski o siebie (samotroski) i zwrotnie - do troski o drugich.Publikacja będzie na rynku wydawniczym pozycją poszukiwaną zarówno przez przedstawicieli środowisk akademickich, jak i instytucji podejmujących działania aktywizujące, rehabilitacyjne i opiekuńcze na rzecz osób w wieku senioralnym. Pierwszych będzie inspirować do nowych konceptualizacji teoretycznych i eksploracji empirycznych, zaś drugim pozwoli lepiej zrozumieć potrzeby seniorów oraz opracowywać coraz bardziej skuteczne programy wspomagające ich psychospołeczne funkcjonowanie i podnoszące jakość ich życia.Z recenzji prof. dr hab. Władysławy PileckiejKsiążka powstała w koedycji z Polską Akademią Nauk
Okładka książki Szmuel Josef Agnon. Historia życia

54,00 zł 38,55 zł


Już w czasie pierwszej wojny światowej, gdy mieszkał w Berlinie, Agnon zaczął pisać cykl opowiadań zatytułowany Polin [Polska], który w całości ujrzał światło dzienne w 1925 roku, niedługo po tym, jak pisarz osiadł w Jerozolimie i założył tam dom. Jeden z utworów serii Polin, zatytułowany Kdumot [Pradzieje], opowiada legendarną historię początków osadnictwa żydowskiego w Polsce. Gdy przed kilkoma laty utworzono Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie, zdecydowano się rozpocząć wędrówkę przez tysiącletnią historię polskich Żydów od wyobrażonego lasu, na którego drzewach umieszczono zdania z tego właśnie opowiadania Agnona – po hebrajsku, angielsku i po polsku. Trudno sobie wyobrazić, co równie dobitnie i namacalnie mogłoby symbolizować doniosłość pozycji Agnona w dziejach polskiego żydostwa jak ten wspaniały obraz. Wydaje mi się, że to w zupełności tłumaczy zasadność i czas publikacji mojej książki o Agnonie w przekładzie na język polski. Ze wstępu Autora Dan Laor(1944–2023) – jeden z najwybitniejszych badaczy współczesnej literatury hebrajskiej, profesor na Uniwersytecie Telawiwskim, gdzie wiele lat był wykładowcą, a także pełnił funkcje kierownika Katedry Literatury Hebrajskiej oraz dziekana Wydziału Humanistycznego Lestera i Sally Entinów. Autor wielu książek i artykułów dotyczących współczesnej literatury i kultury hebrajskiej, w tym trzech prac poświęconych w całości życiu i twórczości Szmuela Josefa Agnona; znany także dzięki swej wysoko ocenianej biografii Natana Altermana, urodzonego w Warszawie pisarza, który stał się narodowym poetą współczesnego Izraela. Dan Laor wykładał na kilku uniwersytetach w Europie i Stanach Zjednoczonych, a ostatnio w Divinity School przy Uniwersytecie Chicagowskim. Zarówno jego praca akademicka, jak i wkład we współczesną kulturę izraelską spotkały się z uznaniem, o którym świadczą otrzymane nagrody literackie, m.in. Nagroda Premiera Izraela w dziedzinie literatury, Jacob Buchman Memorial Prize przyznawana przez Yad Vashem oraz Nagroda im. Jicchaka Ben Cewiego za pracę na temat historii Ziemi Izraela.
Okładka książki Ryohen: Zapiski o hosso w dwóch częściach

47,25 zł 33,73 zł


Wśród wielu nurtów filozofii buddyjskiej szkoła tylko-świadomości (yogâcara-vijnana-vada) wyróżnia się stawianiem kontrowersyjnych filozoficznie tez o najwyższym stopniu wysublimowania – jej główny postulat głosi, że wszelakie istnienie jest jedynie treścią świadomości. W każdym z wielu krajów, w których się pojawiła, przez jakiś czas odgrywała dominującą rolę w panteonie prądów myślowych – a w Japonii, gdzie dotarła na końcu swojej drogi, zadomowiła się na dobre i funkcjonuje aż do dziś. Zapiski o hossow dwóch częściach są jednym z tekstów japońskiej gałęzi szkoły tylko-świadomości, napisanym w XIII wieku naszej ery, gdy ów nurt wraz z całą Japonią przechodził czas głębokiej przemiany, spowodowanej przetasowaniami politycznymi, społecznymi i religijnymi. Publikowane po raz pierwszy w tłumaczeniu Zapiski stanowią wprowadzenie do doktryny szkoły ich autora, mnicha Ryohena. W niniejszej pracy zostały opatrzone wstępem ułatwiającym zrozumienie zarówno zawiłego systemu filozoficznego, jak i historii tradycji tylko-świadomości. „Dla polskojęzycznego czytelnika książka ta stanowi doskonałe wprowadzenie do zagadnień związanych z buddyzmem w wydaniu dalekowschodnim, z buddyjską tradycją idealizmu i jej ważnym nurtem jogaczarów, którego doktryna, głosząca, że istnieją wyłącznie treści świadomości, prężnie rozwijała się w Japonii, gdzie nabrała nowego wymiaru”. Z recenzji prof. dra hab. Piotra Balcerowicza Piotr Pieścik jest magistrem japonistyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu i doktorantem w Szkole Doktorskiej Nauk Humanistycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie prowadzi badania nad buddyjską filozofią tylko-świadomości, a w szczególności jej japońską odmianą, hosso. Interesuje się buddyzmem, filozofią (z naciskiem na filozofię umysłu i świadomości) i kulturą Japonii
Okładka książki Wsparcie dla wspierających. Jak zapobiegać zmęczeniu współczuciem i traumie zastępczej

65,00 zł 46,41 zł


Pomagając innym, nie zapomnij o sobiePrzeprowadzanie pacjentów przez kryzys i możliwość obserwowania zachodzących w tym procesie zmian daje terapeutom poczucie satysfakcji. Często jednak nie uświadamiają sobie ukrytych kosztów takiej pracy i nie zauważają narastającego wypalenia zawodowego.Babette Rothschild zwraca uwagę na kluczowe znaczenie dobrostanu osób niosących pomoc innym. Prezentując badania z zakresu psychologii neurobiologicznej, eksperymentalnej oraz społecznej, wyjaśnia, dlaczego terapeuta doświadcza negatywnych skutków nadmiernej empatii i jak może je pokonywać. Na podstawie koncepcji osobistego regulatora empatii i uważności autorka opracowała narzędzia, które pozwolą zmniejszyć ryzyko wystąpienia objawów zmęczenia współczuciem czy traumy zastępczej. Praktyczne wskazówki zawarte w tej książce umożliwią zastosowanie strategii regulowania autonomicznego układu nerwowego, radzenia sobie ze stresem i wyzwaniami współczesnego świata, takimi jak kryzys klimatyczny, niepokoje społeczne czy konflikty zbrojne.Wsparcie dla wspierających to podręcznik, dzięki któremu nauczysz się wyznaczać granice w kontaktach z pacjentami, dbać o swój dobrostan psychiczny i fizyczny oraz wzmacniać relacje międzyludzkie. Jest pozycją obowiązkową nie tylko dla terapeutów, lecz także dla lekarzy, ratowników medycznych i wszystkich osób zajmujących się opieką nad innymi.Jeśli pomagając innym, nie chcecie ulec wypaleniu, powinniście poznać neurologiczne, psychologiczne i somatyczne mechanizmy własnego współ-przeżywania. Ta książka podpowie wam, jak umiejętnie gospodarować empatią.Bogdan de BarbaroKsiążki Babette Rothschild czytam zawsze z wypiekami na twarzy. Każda z nich jest prawdziwą intelektualną ucztą dla psychoterapeutów, terapeutów traumy oraz wszystkich zainteresowanych neurofizjologią traumy i naszego zdrowienia. Tak było i tym razem. Wsparcie dla wspierających to świetna pozycja dla wszystkich, którzy startują w zawodzie psychoterapeuty, i dla każdego, kto stoi na progu zawodowego wypalenia. Przeczytajmy ją dla dobra swojego i osób, z którymi pracujemy.Sabina Sadecka, nauczycielka terapii traumy, prowadząca webinary o psychoterapii i podcast Ładnie o traumieBabette Rothschild od kilkudziesięciu lat pracuje jako klinicystka. Jest autorką i redaktorką cenionych publikacji na temat terapii traumy i PTSD, w tym bestsellerowych pozycji Ciało pamięta. Psychofizjologia traumy i terapia osób po urazie psychicznym (WUJ, 2014) oraz Ciało pamięta, tom 2: Rewolucja w terapii traumy (WUJ, 2021). Obecnie pisze, prowadzi superwizję i naucza, realizując jednocześnie wymagający harmonogram międzynarodowych wykładów, szkoleń i konsultacji.
Okładka książki Niechciane myśli i silne emocje. Jak je zrozumieć i nad nimi zapanować

50,00 zł 35,70 zł


Zmagasz się z niepokojącymi myślami, które nie pozwalają ci zasnąć i dręczą w ciągu dnia, wywołując smutek, złość i gniew? Jeśli tak, to w tej książce znajdziesz praktyczne rozwiązania, które pomogą ci przerwać cykl natrętnych myśli i emocjonalnego przytłoczenia.Autorzy w przystępny sposób tłumaczą podstawowe założenia terapii poznawczo-behawioralnej i dialektyczno-behawioralnej oraz pokazują, jak wykorzystać je w procesie odzyskiwania wewnętrznej równowagi. Ćwiczenia oparte na metodzie ekspozycji pozwolą skonfrontować się ze swoimi lękami, powstrzymać od impulsywnych reakcji i zmienić niepożądane wzorce zachowania. Poradnik ten, rekomendowany przez specjalistów w dziedzinie psychiatrii i psychoterapii, stanowi cenne źródło wiedzy dla osób poszukujących efektywnych sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami.Niechciane myśli i silne emocje są kluczem do zrozumienia własnego wewnętrznego świata i zarządzania nim. Pozwolą ci odzyskać spokój i kontrolę nad życiem.Niechciane myśli i silne emocje to książka niezwykła z kilku powodów. Po pierwsze, prezentuje metody radzenia sobie z natrętnymi, niechcianymi myślami i wywoływanymi przez nie silnymi, przytłaczającymi emocjami. Metody te mogą znaleźć zastosowanie w terapii wielu różnych zaburzeń psychicznych, począwszy od zaburzenia obsesyjno-kompulsywnego, przez różne zaburzenia lękowe, zaburzenie stresowe pourazowe (PTSD), po zaburzenie osobowości z pogranicza (borderline). Po drugie, autorzy łączą dwie metody terapii poznawczo-behawioralnej (CBT): ekspozycję z powstrzymaniem reakcji (ERP) i terapię dialektyczno-behawioralną (DBT), w podręcznikowy wręcz sposób pokazując, na czym polega prawdziwa integracja w psychoterapii. Po trzecie, metody zostały przedstawione w niezwykle przystępnej formie zeszytu ćwiczeń, pełnego zadań i analiz przypadków, które stymulują do pracy własnej. Po czwarte, choć książka jest przeznaczona do samodzielnej pracy, będzie też znakomitą pomocą dla psychoterapeutów, którzy mogą ją wykorzystać w profesjonalnej terapii. Przede wszystkim jednak prezentowane tu metody oparte są na dowodach naukowych - ich skuteczność została potwierdzona w wielu badaniach, co jest warunkiem sine qua non włączenia ich do praktyki psychoterapeutycznej.Prof. dr hab. Przemysław Bąbel, Instytut Psychologii UJ, PTTPBTo inspirująca lektura dla wszystkich poszukujących skutecznych strategii radzenia sobie z niechcianymi, intruzywnymi myślami. Hershfield i Aguirre zaprezentowali odważne i świeże podejście do terapii poznawczo-behawioralnej, które w nieoczywisty sposób integruje najlepsze elementy CBT i DBT, oferując czytelnikom zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne narzędzia do transformacji życia oraz rozwijania elastyczności psychicznej. Rewolucyjność tego podejścia polega na autorskiej selekcji umiejętności z obszaru DBT wykorzystywanych do przekształcania emocji oraz na odważnym połączeniu ich z procedurami ERP. Kreatywnie dobrane ćwiczenia i porady pozwalają czytelnikom na eksplorację własnych myśli, uważną obserwację emocji oraz testowanie różnych strategii radzenia sobie z nimi.Dr Anna Englert-Bator, psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka CBT, terapeutka DBT, wiceprzewodnicząca Zarządu PTDBT, wykładowca w Instytucie Psychologii UR.Jon Hershfield, MFT, dyrektor Center for OCD and Anxiety przy szpitalu psychiatrycznym Sheppard Pratt w Towson, w stanie Maryland. Specjalizuje się w stosowaniu uważności (mindfulness) oraz terapii CBT w leczeniu zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego (OCD) oraz zaburzeń pokrewnych.Blaise Aguirre, MD, adiunkt psychiatrii w Harvard Medical School, założyciel i dyrektor do spraw medycznych programu 3East (kontinuum DBT) przy szpitalu psychiatrycznym McLean w Belmont, w Massachusetts. Wykładowca i szkoleniowiec DBT.
Okładka książki Dziesięć rzeczy, o których chciałoby ci powiedzieć dziecko z autyzmem

38,00 zł 27,12 zł


Wsłuchaj się w głos swojego dziecka z ASDDiagnoza autyzmu sprawia niekiedy, że rodzice tracą grunt pod nogami. Zaczynają się bać o przyszłość i rozwój ich dziecka. W tej sytuacji potrzebują zrozumienia i sprawdzonych informacji. W swoim poradniku Ellen Notbohm pokazuje, w jaki sposób osoby neuroróżnorodne odbierają świat i jakiego wsparcia potrzebują.Książka prezentuje perspektywę dzieci w spektrum autyzmu, a tytułowe "dziesięć rzeczy" to najczęstsze trudności, z jakimi się borykają - w zakresie przetwarzania bodźców sensorycznych, komunikowania się, myślenia społecznego i interakcji międzyludzkich. Autorka tłumaczy, jak ważne są stawianie adekwatnych wymagań dzieciom, akceptacja ich potrzeb i predyspozycji oraz zrozumienie czynników wywołujących stres. Odwołując się do własnego doświadczenia, uczy rodziców, jak pomagać dziecku w budowaniu umiejętności niezbędnych w codziennym życiu.W nowym wydaniu tego bestsellerowego poradnika zaktualizowano sposób mówienia o autyzmie, uzupełniono informacje na temat ASD zgodnie z aktualnym stanem wiedzy, a także uwzględniono wpływ mediów społecznościowych na postrzeganie neuroróżnorodności. To pierwsza książka, którą powinieneś przeczytać, gdy u twojego dziecka zdiagnozowano autyzm."Dziesięć rzeczy pokazuje, że kluczem do sukcesu jest podmiotowe traktowanie człowieka, nawet wtedy, gdy nie rozumiemy jego zachowania czy komunikatów. Notbohm odniosła taki sukces - i jako matka, i jako autorka. Posłuchajmy zatem, co ma nam do powiedzenia. Jej wskazówki mogą okazać się bezcenne w towarzyszeniu na co dzień autystycznemu dziecku - niezależnie od tego, czy jesteś rodzicem, nauczycielem czy terapeutą".Monika Szubrycht, autorka książki Autyzm. Bliski daleki świat (WUJ, 2022)"Ellen Notbohm po raz kolejny przypomina nam, że powinniśmy raczej się uczyć, niż nauczać, i więcej słuchać, niż mówić. W Dziesięciu rzeczach... proponuje czytelnikom ważną perspektywę i dostarcza bez-cennych informacji".dr Paula Kluth, autorka You're Going to Love This Kid i Pedro's Whale"Wspaniale, że klasyczne dzieło Ellen Notbohm jest dostępne dla nowego pokolenia! Jeżeli u twojego dziecka zdiagnozowano autyzm albo podejrzewasz, że może ono go mieć, jest to pierwsza książka, którą powinieneś przeczytać".Bobbi Sheahan, autorka What I Wish I'd Known about Raising a Child with Autism"Trzecie wydanie Dziesięciu rzeczy... wyjaśnia nasz ewoluujący sposób myślenia o autyzmie, tak cenny dla rodziców, specjalistów i osób w spektrum autyzmu".dr Tony Attwood, autor Doktor Tony odpowiada. Światowy autorytet w dziedzinie zespołu Aspergera odpowiada na pytania na temat zaburzeń ze spektrum autyzmuEllen Notbohm jest autorką czterech wielokrotnie nagradzanych książek o autyzmie, a jej felietony i artykuły pojawiają się w najważniejszych publikacjach z tej dziedziny, zdobywając odbiorców na całym świecie. Przetłumaczone na ponad dwadzieścia pięć języków stanowią niezastąpione źródło wiedzy, inspiracji oraz wsparcia.
Okładka książki Szkoła wartości. Wykłady dla nauczycieli i lekcje

46,20 zł 32,98 zł


Książka jest niezwykle interesująca i oryginalna, łączy w sobie naukową refleksję na temat wartości z jej bardziej praktycznym, edukacyjnym wykorzystaniem. () Na pierwszą część składa się pięć esejów socjologiczno-filozoficznych poświęconych wybranym wartościom. Autorka dokonuje wyboru, moim zdaniem, według niewyartykułowanego wprost, ale dość oczywistego klucza. Zdecydowała się na wartości szczególnie ważne w relacjach społecznych, a jednocześnie takie, których deficyt odczuwamy w ostatnim czasie. Są to: odpowiedzialność, pracowitość, wrażliwość, współpraca i życzliwość. () Drugą część książki stanowią lekcje dla uczniów, czyli rodzaj konspektów czy też scenariuszy warsztatów, jakie mogą poprowadzić nauczyciele na temat wartości omawianych wcześniej w wykładach. () Jest to unikatowa na polskim rynku wydawniczym pozycja, która może być znaczącym wsparciem dla nauczycieli w procesie edukacyjno-wychowawczym. Sądzę, że będzie także interesującą lekturą dla studentów kierunków pedagogicznych, świetnie pokazującą, jak można wykorzystać wiedzę socjologiczną w edukacji i wychowaniu. Z recenzji prof. dr hab. Beaty Łaciak
Okładka książki Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) w.2

67,00 zł 47,84 zł


Techniki DBT w regulowaniu emocji Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) została opracowana, by pomóc osobom cierpiącym na zaburzenia osobowości z pogranicza. Udowodniono jednak, że znajduje także zastosowanie w leczeniu innych zaburzeń charakteryzujących się występowaniem silnych emocji: depresji, stanów lękowych czy PTSD. Podręcznik ten stanowi kompendium wiedzy na temat wykorzystania narzędzi DBT w praktyce. W nowym, uzupełnionym i zaktualizowanym, wydaniu autorzy wyjaśniają, jak wypracować skuteczne strategie radzenia sobie z trudnymi emocjami, odpowiednio reagować na stresujące zdarzenia i odzyskać kontrolę nad swoim życiem. Praktyczne ćwiczenia pomogą zwiększyć tolerancję na dyskomfort psychiczny, rozwinąć umiejętności interpersonalne czy regulować napięcie. Znalazły się tu również wskazówki, jak wykorzystać uważność w radzeniu sobie ze skrajnymi emocjami, uczyć się samowspółczucia oraz unikać angażowania się w destrukcyjne zachowania. Na szczególną uwagę zasługuje rozdział opisujący, jak przeprowadzać próby poznawcze z użyciem ekspozycji. Technika ta umożliwia wykorzystanie nowych umiejętności w stanie aktywacji emocjonalnej. Niezależnie od tego, czy sam szukasz równowagi emocjonalnej, czy jesteś profesjonalistą w dziedzinie zdrowia psychicznego, w Terapii dialektyczno-behawioralnej znajdziesz efektywne metody pracy pozwalające na wdrożenie trwałych zmian. „Nie rodzimy się z wiedzą na temat skutecznego regulowania emocji. Ten podręcznik zawiera dokładne instrukcje dotyczące tego, jak poprawić swój dobrostan. Nowe techniki skupiają się na zwiększaniu współczucia wobec siebie i innych oraz radzeniu sobie z intensywnymi emocjami. Polecam tę książkę każdemu, kto chce wzmocnić swoją inteligencję emocjonalną”. Thomas R. Lynch, PhD, autor książki Radykalnie otwarta terapia dialektyczno-behawioralna (WUJ, 2023) Matthew McKay, PhD, wykładowca w Wright Institute w Berkeley w stanie Kalifornia, współautor The Relaxation and Stress Reduction Workbook, Thoughts and Feelings, Self-Esteem oraz innych publikacji. Jeffrey C. Wood, PsyD, specjalista w leczeniu depresji, lęku i traumy, autor The Cognitive Behavioral Therapy Workbook for Personality Disorders oraz Getting Help. Jeffrey Brantley, MD, konsultant w Katedrze Psychiatrii Duke University, twórca i kierownik programu „Redukcja stresu oparta na uważności” w Duke Integrative Medicine[JM1] , autor Calming Your Anxious Mind.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj