Dyskusja nad właściwym statusem prawnym aborcji ogniskuje w sobie cały szereg fundamentalnych sporów etycznych, filozoficznych i prawnych, sprawiających, że na całym świecie problem ten wzbudza zainteresowanie nie tylko najrozmaitszych działaczy i aktywistów obojga płci, ale także bardzo wielu czołowych filozofów, etyków i prawników. Sprawa dotyczy bowiem istotnego elementu aksjologii i normatywnej konstrukcji porządku prawnego każdego społeczeństwa i z tego względu jest zdecydowanie zbyt poważna, aby pozostawić ją w rękach jedynie polityków i manifestantów.
Kolejne pasjonujące śledztwo inspektora Banksa.Tym razem sprawa wymaga wyjątkowej ostrożności i dyskrecji. W morderstwo emerytowanego detektywa, Billa Quinna, mogą być zamieszani skorumpowani funkcjonariusze policji. Banks szybko orientuje się, że chcąc rozwikłać zagadkę śmierci Quinna, musi najpierw udać się do Estonii, by doprowadzić do końca sprawę zaginięcia młodej Angielki, nad którą pracował zamordowany policjant.""Robinson bez trudu łączy skrupulatną pracę policji z wnikliwymi obserwacjami psychologicznymi"".Publishers Weekly""Pełen napięcia, zręczne opowiedziany kryminał z paletą różnorodnych postaci"". BookPage
Trylogia ""Mroczna Moskwa"" to wstrząsający obraz Rosji za rządów Putina. Znajdziemy tu zarówno niewyobrażalne bogactwo, jak i skrajną biedę, a ludzie nie cofną się przed niczym w pogoni za władzą i pieniędzmi.Maestro z Sankt Petersburga to znakomity thriller, w którym przedstawiono Rosję początku XXI wieku, kiedy w okamgnieniu powstały największe współczesne fortuny. Książka otwiera intrygujący cykl powieściowy ""Mroczna Moskwa"".Jej bohaterem jest szwedzki finansista, Tom Blixen, dla którego lojalność i uczciwość to wciąż wartości cenniejsze od pieniędzy. Jednak Toma ścigają demony przeszłości...Camilla Grebe i Paul Leander-Engström wyłuskują odrobinę egzotyki z kraju bezprawia. Siłę powieści stanowi wiarygodność - jeden z autorów istotnie posiada wiedzę na temat rozgrywek za zamkniętymi drzwiami. W tym pełnym napięcia thrillerze udało się także przedstawić społeczną analizę nieposkromionego kapitalizmu, wdrażanego przy ogromnych ilościach wypitej wódki i wpompowanych sterydów. ""Arbetarbladet
Kolejne pasjonujące śledztwo inspektora Banksa. Tym razem sprawa wymaga wyjątkowej ostrożności i dyskrecji. W morderstwo emerytowanego detektywa, Billa Quinna, mogą być zamieszani skorumpowani funkcjonariusze policji. Banks szybko orientuje się, że chcąc rozwikłać zagadkę śmierci Quinna, musi najpierw udać się do Estonii, by doprowadzić do końca sprawę zaginięcia młodej Angielki, nad którą pracował zamordowany policjant.
Jest wiosna 1227 roku. Królowa Blanka Kastylijska zaginęła w tajemniczych okolicznościach. Na temat królestwa krążą dziwne słuchy, niektórzy mówią, że to sprawka Złego. Jedyną osobą zdolną rozwiązać zagadkę jest Ignacio z Toledo, wielki znawca świata i narodów dzięki licznym wojażom między Wschodem a Zachodem. W Kordobie, dokąd zostaje wezwany przez Ferdynanda III Kastylijskiego, Ignacio spotyka pewnego starca, który wspomina mu o poszukiwanej przez wszystkich księdze. Może ona zawierać wskazówki dotyczące tego, co się wydarzyło. Nazajutrz jednak okazuje się, że starzec został otruty. Handlarz relikwiami natychmiast wyrusza na poszukiwania, które prowadzą go do Turba philosophorum, manuskryptu przypisywanemu uczniowi Pitagorasa. W księdze tej znajdują się sekretne formuły alchemiczne. Spotkanie z pewną zakonnicą i z człowiekiem, którego wszyscy uważają za opętanego, lecz który w rzeczywistości jest dotknięty saturnizmem, zawiodą Ignacia do pewnego zamku i jego pana, hrabiego Nigredo. Tam ukryta jest straszliwa tajemnica, po której odkryciu nie będzie łatwo ujść z życiem...
Fantastyczny zbiór opowieści, pisanych w pierwszej osobie, które zaludnia plejada różnorodnych postaci. Spotkamy tu sekretarkę medyczną, brydżystę, onkologa, starą ciotkę, młodego mężczyznę, który wierzy, że jest Céline Dion, synów i ojców, żony i kochanki, kochanków, z których każde odgrywa raz jedną, raz drugą rolę, jak w życiu. Efektem jest doskonała przeplatanka ludzkich losów. Yasmina Reza dotyka najistotniejszych kwestii naszego życia: miłości, przemijania, śmierci, przyjaźni, wstydu, odwagi, smutku, samotności, szczęścia, rezygnacji. Autorka jest prawdziwą mistrzynią – książka jest zabawna, wzruszająca, głęboka. Yasmina Reza odmalowuje coś w rodzaju balzakowskiej komedii ludzkiej, ukazując w bardzo sugestywny sposób ludzkie słabości, pragnienia, irytujące przywary. Każda z tych historii mogłaby z powodzeniem zostać odegrana na scenie jako błyskotliwy monolog.
Trylogia `Mroczna Moskwa` to wstrząsający obraz Rosji za rządów Putina. Znajdziemy tu zarówno niewyobrażalne bogactwo, jak i skrajną biedę, a ludzie nie cofną się przed niczym w pogoni za władzą i pieniędzmi. Maestro z Sankt Petersburga to znakomity thriller, w którym przedstawiono Rosję początku XXI wieku, kiedy w oka mgnieniu powstały największe współczesne fortuny. Książka otwiera intrygujący cykl powieściowy `Mroczna Moskwa`. Jej bohaterem jest szwedzki finansista, Tom Blixen, dla którego lojalność i uczciwość to wciąż wartości cenniejsze od pieniędzy. Jednak Toma ścigają demony przeszłości... `Camilla Grebe i Paul Leander-Engstrm wyłuskują odrobinę egzotyki z kraju bezprawia. Siłę powieści stanowi wiarygodność - jeden z autorów istotnie posiada wiedzę na temat rozgrywek za zamkniętymi drzwiami. W tym pełnym napięcia thrillerze udało się także przedstawić społeczną analizę nieposkromionego kapitalizmu, wdrażanego przy ogromnych ilościach wypitej wódki i wpompowanych sterydów`. Arbetarbladet
Trzeci tom bestsellerowej szwedzkiej trylogii Oblicza Victorii Bergman sprzedanej do 35 krajów! Wyróżniona m.in. nagrodą specjalną przez Szwedzką Akademię Twórców Literatury Kryminalnej! Poznaj najmroczniejsze zakamarki chorego ludzkiego umysłu! ,,Kryminalna trylogia Oblicza Victorii Bergman okazała się sukcesem - i słusznie. Oprócz klasycznej narracji rodem ze skandynawskiej literatury noir mamy tu wnikliwe, niemal psychiatryczne studium szaleństwa, które narodziło się z trudnej do wyobrażenia seksualnej opresji"". Piotr Kofta, Wprost Czyta: Wojciech Żołądkowicz Czas trwania: 12 godz. 15 min.
Marta zaprasza niedawno poznanego Victora do swojego madryckiego apartamentu. Wszystko dzieje się pod nieobecność męża, który przebywa w podróży służbowej w Londynie. Kiedy zasypia jej dwuletni syn, Victor i Marta udają się do sypialni. W ramionach niedoszłego kochanka Marta nagle umiera. Przerażony mężczyzna ucieka ze stanikiem i z kasetą magnetofonową sekretarki automatycznej jako jedynymi łupami miłosnymi i z gryzącym go poczuciem winy wobec niemal sobie nieznanej zmarłej. To niecodzienne zdarzenie daje początek niezwykłej próbie wyjścia bohatera z cienia, z nijakości, z nicości... Javier Marias, w swojej ekscentrycznej i niesamowitej powieści, twardo stąpa po ziemi ukazując, co kryją kłamstwa, a co skrywa prawda. ,,Marías jest kimś na kształt moralisty - a może raczej amoralisty? Rozważania, którym oddają się bohaterowie jego powieści, nie są oderwanymi od życia spekulacjami, lecz naszymi, realnymi codziennymi dylematami"". Tomasz Pindel, Tygodnik Powszechny ,,Stylowy, wymagający wysiłku intelektualnego. Marías ma zdumiewający talent, jego proza jest ambitna, ironiczna, filozoficzna i ostatecznie pełna współczucia"". The New York Times
Magdeburg, rok 1179. Dietrich von Landsberg, brat margrafa rządzącego księstwem Miśnieńskim, wyzywa Ryszarda Lwie Serce na pojedynek na śmierć i życie. Nie podoba się to cesarzowi Fryderykowi Barbarossie, który oskarża angielskiego monarchę o zdradę i wytacza mu proces, co w rezultacie doprowadza do kolejnej wojny. A to oznacza, że Christian ponownie musi dołączyć do wojsk cesarskich. Podczas, gdy Christian dowodzi oblężeniem potężnej twierdzy, bronionej przez zwolenników Ryszarda, Marta musi samotnie opierać się intrygom księcia Albrechta najstarszego syna ich odwiecznego wroga, który za wszelką cenę chce przejąć ich zamek oraz bogate kopalnie srebra. Zdesperowany, chciwy bogactw książę nie cofnie się przed niczym. Ani przed najpodlejszą intrygą, ani przed najbardziej okrutną zbrodnią. Czy Marcie uda się ujść z życiem, utrzymać kasztel, ochronić dzieci i mieszkańców wioski? Powieści opisujące zmienne koleje losu fikcyjnej bohaterki, Marty, wiernie i w najdrobniejszych szczegółach oddają klimat krwawej epoki. Darmstdter Echo Walka, cierpienie, wielkie uczucia, gorzkie porażki, postacie pełne życia, świetnie nakreślona epoka, znakomita narracja. Czy można oczekiwać więcej od powieści historycznej.
Ekskluzywne wydanie w etui i z praktyczną lupką! Pewnego dnia 1990 roku młody student dziennikarstwa na madryckim uniwersytecie Compultense spotyka w muzeum Prado dziwnego człowieka. Tajemniczy doktor Fovel proponuje, że zdradzi mu sekrety kryjące się w największych arcydziełach malarstwa. Według niego mistyczne wizje, proroctwa, spiski, herezje, a nawet przesłania z zaświatów stały się inspiracją dla takich mistrzów jak Rafael, Tycjan, Bosch, Juan de Juanes, Botticelli, Bruegel czy el Greco. Przesłania zapisane przez malarzy w swoich dziełach są równie zaskakujące co rewolucyjne. Mistrz z Prado jest pasjonującą podróżą po nieznanych faktach i tajemnicach skrywanych w jednej z najważniejszych galerii sztuki a świecie, muzeum Prado. Mistrz Fovel otwiera przed młodym Javierem nieznany mu do tej pory mistyczny świat i z niezwykłą zręcznością interpretuje przedstawione sceny w zupełnie zaskakujący sposób. To co Sierra potrafi wyczytać z płócien Boscha, Rafaela, El Graca czy Tycjana, odsyła nas w fascynujący, mocno już dziś zapomniany świat chrześcijańskiej mistyki, teologicznych paradoksów, sekciarskich herezji, a także religijnych obsesji ówczesnych hiszpańskich władców. Jeśli więc Prado, to z Javierem Sierrą. Zdecydowanie warto ta książka pozwala ujrzeć rzeczy pozornie niewidzialne. Dziennik Gazeta Prawna Javier Sierra proponuje wywrotowe interpretacje słynnych obrazów. Ale przede wszystkim przypomina, że sztukę można czytać, nie zaś jedynie oglądać. Piotr Kofta, Wprost Książka jest w zasadzie popularnonaukowym przewodnikiem po renesansowym malarstwie, a czyta się jak najlepszy kryminał. Znakomite połączenie wiedzy i beletrystyki. Tygodnik Angora
Marchia Miśnieńska, roku Pańskiego 1173. Złe wieści dla Marty i Chrystiana. Henryk Lew powrócił z Ziemi Świętej, a wraz z nim ich zagorzały wróg, rycerz Randolf. Margrabia miśnieński ponownie zostaje wciągnięty w walkę przeciwko potężnemu księciu Saksonii i Bawarii. A na kasztelana bogatej w srebro wioski wyznacza największego wroga Chrystiana. Zaraz potem fanatyczny medyk rzuca na Martę oskarżenie o czary, co prowadzi ją przed sąd kościelny. Chrystian poszukuje jej rozpaczliwie, lecz po trzymanej w biskupich lochach znachorce wszelki ślad zaginął... Dalsze, fascynujące losy młodej akuszerski, bohaterki Tajemnicy znachorki.
Intrygująca niebeletrystyczna książka Javiera Marasa o ciągłym splataniu się rzeczywistości z fikcją. Wszystko zaczęło się w 1989 roku, kiedy to Maras opublikował swą oksfordzką powieść Wszystkie dusze. Podobieństwa między autorem a bohaterem stały się podstawą do plotek i domysłów, a na dodatek znajomi pisarza rozpoznawali się (zwykle niesłusznie) w postaciach i obrażali o fikcyjne przecież opisy - rzeczywistość została skolonizowana przez literacką fikcję. Zabawne (nie dla wszystkich) losy książki prowadzą do innych opowieści: o zmarnowanym pisarskim talencie Johna Gawswortha, króla karaibskiej wysepki Redondy, na której obecnie panuje sam Maras, o gwieździe brytyjskiej literatury lat 20. ubiegłego wieku zabitej w zagadkowych okolicznościach w Meksyku, wreszcie o rodzinie samego autora. Frapująca opowieść, w której to, co prawdziwe, wydaje się zmyślone - i odwrotnie. A także wyjątkowy pean na cześć literatury.
POWIEŚĆ LAUREATA LITERACKIEJ NAGRODY NOBLA 2014!
Dwanaście lat minęło, odkąd nie nazywano mnie już „Perełką”, a znajdowałam się akurat na stacji metra Châtelet w godzinie szczytu. Byłam w tłumie pokonującym na ruchomym chodniku korytarz bez końca. Jakaś kobieta miała na sobie żółty płaszcz. Moją uwagę zwrócił właśnie jego kolor, kobietę na ruchomym chodniku widziałam z tyłu. Potem szła długim tunelem, w którym widniały napisy „Kierunek Château-de-Vincennes”. Staliśmy następnie sztywno w zbitej ciżbie na schodach, czekając, aż bramka na peron się otworzy. Znalazła się obok mnie. Wtedy zobaczyłam jej twarz. Podobieństwo do mojej matki było tak uderzające, że pomyślałam, iż to ona... (fragment książki)
Tak się zaczyna historia poszukiwania tożsamości, korzeni, równowagi w świecie narratorki składanym z fragmentów wspomnień na poły rzeczywistych, na poły onirycznych. Element po elemencie czytelnik ów świat poznaje, odkrywa jego cząstki, które stopniowo pozwalają sobie uświadomić, jak nieznośnie tytułowa bohaterka czuje się w swym bycie. Misternie skonstruowana opowieść noblisty, poetycka i wieloznaczna.
„Idź, czytelniku, za żółtym płaszczem zauważonym w metrze, a zaprowadzi cię do krainy Patricka Modiano”. Gabrielle Rolin, Lire
„Książka przepełniona nadzieją i rozczarowaniami...”. Marine Quevaine, Le Figaro
„Modiano zgłębia strach i ból istnienia aż do zawrotu głowy, aż do mdłości...”. Michele Gazier, Telerama
W San Francisco Mitzi Fallon zaczyna pracę jako agentka FBI w Wydziale Przestępstw na tle Historycznym, Religijnym i Spraw Niewyjaśnionych. Prowadzi sprawę morderstwa sprzedawcy antyków, któremu skradziono bezcenny celtycki artefakt. Mitzi zostaje wciągnięta w tajemniczą intrygę, która bierze swój początek w zakulisowych posunięciach amerykańskiego rządu i sięga daleko w przeszłość Wielkiej Brytanii, do zdegradowanego niegdyś do postaci mitycznej króla Artura.Niemal czujesz na sobie chłód kamieni, gdy przygniata cię brzemię pradawnych tajemnic. To jedna z tych niewielu książek, które potrafią wstrząsnąć i przyprawić czytelnika o dreszcze. James BeckerZręcznie skonstruowana akcja i mistrzowska narracja to trzymający w napięciu i znakomicie napisany thriller. Daily TelegraphPomysłowa fabuła, intrygujący styl, emocjonująca opowieść. Daily Mail
Były agent specjalny amerykańskiego Departamentu Sprawiedliwości Cotton Malone, otrzymuje pewnego dnia anonimowy liścik z tajemniczym adresem internetowym. Po wejściu na wskazaną stronę widzi jak zamaskowany mężczyzna torturuje Kasjopeję Vitt, kobietę, która nie raz w przeszłości ocaliła jego skórę.Oprawca przedstawia Maloneowi jasne żądanie: Oddaj mi to, co ona zostawiła u ciebie na przechowanie. Jest tylko jeden problem. Malone nie ma pojęcia, co zamaskowany mężczyzna ma na myśli.Tak zaczyna się najbardziej dramatyczna z dotychczasowych przygód Cottona Malonea, która odkryje przed nim zadziwiające fakty historyczne, zmusi go do konfrontacji z bezwzględnym starożytnym bractwem i wyśle go z Danii do Belgii, Wietnamu i wreszcie do Chin - ogromnego kraju pełnego mrocznych sekretów, gdzie niebezpieczeństwo czai się za każdym rogiem.
Po śmierci męża życie Rebecki Brandt straciło sens do tego stopnia, że postanawia się z nim rozstać. Jednak niespodziewana wizyta starego przyjaciela w towarzystwie dwojga przypadkowo spotkanych autostopowiczów, Ingi i Mariusa, zmusza Rebeckę do odłożenia starannie zaplanowanego samobójstwa. Młodzi ludzie zdobywają jej sympatię. Rebecca wypożycza im ukochaną łódź męża, by mogli swobodnie pożeglować po Morzu Śródziemnym. Podczas sielankowego rejsu pomiędzy Ingą i Mariusem dochodzi do potwornej kłótni, podczas której Mariusz wypada za burtę. Poszukiwania wszczęte przez nadbrzeżną straż nie przynoszą rezultatu i młody mężczyzna zostaje uznany za zaginionego. Kilka tygodni później Inga przeżywa prawdziwy szok, gdy w gazecie ukazuje się zdjęcie Mariusa w związku z potwornym zabójstwem, dokonanym na terenie Niemiec...Sprzedaż książek Charlotte Link przekroczyła już 24 miliony!
Trzeba być odważnym. Wszyscy kiedyś umrzemy. D.D.Waren, wyszczekaną panią sierżant bostońskiej policji, ciężko czymś zaskoczyć. Jednak prośba kobiety, która obserwowała policjantkę podczas ostatniego wezwania, jest dla D.D. niemałym szokiem. Charlene Grant wierzy bowiem, że za cztery dni zostanie zamordowana. Chce, by to najlepsza bostońska detektyw zajęła się dochodzeniem w sprawie jej śmierci. Charlie opowiada mrożącą krew w żyłach historię. Jej dwie najlepsze przyjaciółki z czasów dzieciństwa zginęły rok po roku 21 stycznia o 8 wieczorem. Charlie, ostatnia z paczki, odlicza godziny do śmierci i nie zamierza się poddać bez walki. Dziewczyna jest wysportowana, zna sztuki walki, doskonale strzela. Nie będzie więc łatwym przeciwnikiem. D.D. ma jednak niejasne przeczucie, że młoda kobieta coś przed nią ukrywa... Czyta: Marta GrzywaczCzas trwania: 14 godz. 25 min
Dalsze losy trzech młodych mężczyzn żyjących w Paryżu, w przededniu wybuchu Wielkiej Rewolucji Francuskiej. Rok 1789. Do Paryża zmierza trójka młodych inspektorów. Pierwszy to ambitny prawnik Georges-Jacques Danton. Choć to niezbyt urokliwy i bardzo zadłużony młodzieniec, to jednak trudno byłoby mu odmówić niespożytej energii i pragmatycznego podejścia do życia. Drugi to Maksymilian Robespierre, drobnej budowy prawnik, którego cechuje niezwykła pracowitość, ale i wstręt do przemocy. Ostatni z trójki to bliski przyjaciel Maksymiliana, pełen wdzięku i kochliwy Camille Desmoulins. Pikanterii dodaje fakt, że Camille żywi obsesyjnie uczucia do przyszłej teściowej. Gdy sytuacja społeczno-polityczna staje się coraz bardziej napięta, wkrótce młodzi inspektorzy poznają uroki władzy, która ich uzależnia, ale i cenę, jaką przyjdzie im za nią zapłacić. `Mantel czyni użytek z pamiętników, listów, indeksów oraz własnej wyobraźni, by stworzyć barwne obrazy trójki mężczyzn, ich rodzin i atmosfery ich wspólnego codziennego życia. Ma dar, by czytelnik chciał chłonąć każde słowo`. Publishers Weekly `To niesamowita uczta. To więcej niż zwykła opowieść. Autorka zdołała uchwycić ducha rewolucji i sprawić, że czytelnik go doświadcza`. The Independent Czyta: Marian Czarkowski Czas trwania: 11 godz. 23 min.
Najnowsza powieść autora bestsellerowej Gomorry! „Ta książka to dla mnie wendeta wobec wszystkich tych, którzy myśleli, że to już mój koniec, że napisanie następnej książki byłoby dla mnie zbyt trudne”. Roberto Saviano Zero zero zero to wielogatunkowa książka odsłaniająca tajemnice handlu kokainą, ukazująca imponujący wymiar społeczno-ekonomiczny rozprowadzania narkotyku, który opanował cały świat. Czytelnik odnosi wrażenie, że autor pragnie się uwolnić od przygniatającego go ciężaru informacji na temat rynku kokainy i rządzących nim reguł. Saviano rozpoczyna swą opowieść od konsumenta koki, którym może być dosłownie każdy: „ten, kto jest najbliżej ciebie. Jeśli to nie twój ojciec ani matka, jeśli to nie twój brat, w takim razie to twój syn. Jeśli to nie twój syn, w takim razie to szef firmy. Albo jego sekretarka, która wciąga tylko w soboty dla rozrywki. Jeśli to nie twój szef, w takim razie to jego żona, która robi to, żeby się zatracić. Jeśli to nie jego żona, w takim razie to jego kochanka, której on daje kokę w prezencie zamiast kolczyków, bo jest lepsza niż brylanty. Jeśli to nie oni, w takim razie to kierowca ciężarówki, który dostarcza tony kawy do barów w twoim mieście i który nie dałby rady wytrzymać tyle godzin na autostradzie bez koki”. Gdyby nie było popytu, nie byłoby podaży i całego tego świata, o którym opowiada Saviano. Dla zaspokojenia popytu istnieje cała sieć produkcji i sprzedaży, żywe przedsiębiorstwo, które jako jedyne potrafi przetrwać każdy rodzaj kryzysu. Żaden bowiem rynek na świecie nie przynosi takich zysków jak rynek kokainy. Żadna inwestycja nie opłaca się tak bardzo jak inwestycja w kokainę.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?