Niezwykła biografia „największej pomijanej milczeniem bohaterki” w dziejach II wojny światowej. Opowieść o pasji, która kierowała burzliwym życiem Betty Pack, pełnym niebezpiecznych związków i karkołomnych misji o fundamentalnym znaczeniu dla zwycięstw aliantów.
Betty Pack, nazwana potem przez tygodnik „Time” „Matą Hari z Minnesoty”, była olśniewającą urodą i inteligencją Amerykanką z wyższych sfer. To przyczyniło się do jej osiągnięć w tajnej służbie. Szpiegiem została właściwie przez przypadek, ale okazało się, że jest w tej dziedzinie prawdziwą profesjonalistką. Posługując się pseudonimem Cynthia, uwodziła dyplomatów i attaché wojskowych na całym świecie, żeby zdobyć szyfry i poznać najpilniej strzeżone tajemnice. Teren jej misji nie ograniczał się jednak tylko do sypialni. Wiele razy ryzykowała życie, by przejąć ważne dokumenty. To właśnie dzięki niej zdobyto polskie książki kodowe, niezbędne do sukcesu operacji ULTRA – złamania szyfru Enigmy przez zespół Alana Turinga.
Kontynuacja powieści Maestro z Sankt Petersburga i Handlarz z Omska.Doskonałe zwieńczenie trylogii!Trylogia Mroczna Moskwa wstrząsający obraz Rosji za rządów Putina.Niewyobrażalne bogactwo, skrajna bieda i ludzie, którzy nie cofną się przed niczymw pogoni za władzą i pieniędzmi.Naprawdę dobry thriller szpiegowski; nie musisz być nawet fanem tego gatunku, by wciągnąć się już od pierwszej strony. Bohaterowie są niemal jak żywi, fabuła zaś niesamowicie bliska problemom współczesnego świata. ExpressenAutorzy osiągnęli mistrzostwo w przerażaniu swoich czytelników. AftonbladetSzpiedzy, truciciele i politycy najwyższego szczebla w historii,która przerażająco zbliża się do obecnej sytuacji na świecie. Dagens NyheterSztokholm 2014Polityczne relacje Szwecji zRosją są niemal równie lodowate jak wyjątkowo mroźna zima, która trzyma ją w okowach. Tom Blixen po wielu latach spędzonych w Moskwie wrócił do Sztokholmu i zaczął pracę w firmie energetycznej Swekraft. Po tajemniczym spotkaniu zwysoko postawionym urzędnikiem rosyjskim umiera wskutek otrucia szef Toma, prezes spółki.Splot wydarzeń zapoczątkowany tą skrytobójczą zbrodnią szybko przeradza się jednak w coś znacznie groźniejszego, kiedy jedna znajwiększych szwedzkich elektrowni atomowych pada ofiarą bezwzględnego sabotażu. Chcąc zapobiec międzynarodowemu konfliktowi i nie dopuścić do potencjalnej katastrofy jądrowej, Tom Blixen i inspektor Sonny Hellkvist podejmują pościg za sprawcą.
„Seria o Bennym Griesselu południowoafrykańskiego autora, Deona Meyera, to pierwszorzędne współczesne kryminały, a piąta część – Ikar – jest wprost fenomenalna. Mistrzowsko skonstruowana opowieść o seksie, kłamstwach i oszustwach”. Guardian
„Meyer to znakomity pisarz – bez wątpienia zasłużył na międzynarodową sławę, którą zdobył”. Washington Post
„Rewelacja. Bogactwo postaci, zwłaszcza złożona osobowość Benny’ego, wynosi Ikara ponad większość współczesnych powieści kryminalnych”. Publishers Weekly
„Deon Meyer obnaża w Ikarze prawdziwe oblicze RPA – równie błyszczące i twarde jak diamenty, z których słynie ten kraj. Narzędziem do stworzenia wieloaspektowego i bezkompromisowego obrazu swojej ojczyzny autor uczynił zaś gatunek powieści kryminalnej”. Independent
„Prawdziwy obraz podziałów społecznych w Republice Południowej Afryki po upadku apartheidu”. Financial Times
„Meyer w swoich thrillerach utrzymuje odpowiednie tempo: przedstawia liczne punkty widzenia, śledzi kolejno losy różnych postaci i pokazuje swój kraj jako targane wiecznymi niepokojami miejsce nieustających zmian”. Los Angeles Times
Na tydzień przed Bożym Narodzeniem młody fotograf znajduje na wydmach na północ od Kapsztadu zwłoki zawinięte w folię. Choć denat ma przy sobie tylko rozładowany iPhone, policja bardzo szybko go identyfikuje. To Ernst Richter – spec od informatyki i twórca MyAlibi, serwisu internetowego, który zapewnia niewiernym partnerom wyrafinowane historyjki dla ukrycia ich romansów.
Tymczasem Benny Griessel zostaje wezwany na miejsce zbrodni. Samobójstwo byłego przyjaciela i kolegi po fachu, który wcześniej zastrzelił swoją żonę i dwie córki, sprawia, że cztery lata, które śledczy spędził w trzeźwości, szybko idą w niepamięć. Z pijackiego amoku Griessel wychodzi z postanowieniem odejścia z policji, ale nieznosząca sprzeciwu major Mbali Kaleni, jego obecna szefowa, chce, by zajął się sprawą Richtera. Prasa zawzięcie spekuluje na temat tego głośnego morderstwa. Czy sprawca to jeden z licznych porzuconych małżonków? A może rozżalony klient?
Kiedy niespodziewanie okazuje się, że sprawa ma związek z legendarną rodzinną winnicą, reputacja Griessela po raz kolejny zawisa na włosku...
Czytanie Ferrante to niesamowite doświadczenie. W jej pisaniu tkwi ogromna i niepokojąca szczerość. Boston GlobeOpisana historia oszałamia rozmachem, wielością postaci i wątków Zawiła historia przyjaźni splata się z historią miasta i jest w gruncie rzeczy fascynującą opowieścią o próbach ucieczki od biedy, przemocy i poniżenia. Miasto KobietLila i Elena mają po szesnaście lat i obie czują, że znalazły się w ślepym zaułku. Lila dopiero wyszła za mąż, ale przyjęcie nazwiska męża wiąże się dla niej z utratą własnej tożsamości. Elena to wzorowa uczennica, ale właśnie podczas ślubu przyjaciółki odkrywa, że nie czuje się dobrze ani w dzielnicy, ani poza nią.Podczas burzliwej młodości dziewczęta czasami gubią się i ponownie odnajdują. A wszystko w scenerii Neapolu, Włoch, które powoli nabierają alarmujących i dobrze znanych cech.
„Z tajnego świata, który kiedyś znałem, próbowałem uczynić teatr dla tego szerszego świata, w którym wszyscy żyjemy – najpierw wyobraźnią, potem potrzebą odwzorowania rzeczywistości. Później znowu zaczyna pracować wyobraźnia i wreszcie można zasiąść za biurkiem, przy którym teraz siedzę”. Fragment książki Tunel z gołębiami
Le Carré zawsze pisał o tym, co właśnie się dzieje. W czasach zimnej wojny, gdy służył w wywiadzie brytyjskim, i w trakcie własnej kariery pisarskiej, gdy jeździł do ogarniętej wojną Kambodży, do Bejrutu w przeddzień izraelskiej inwazji roku 1982 czy do Rosji przed upadkiem muru berlińskiego i po nim.
W swych pierwszych opublikowanych wspomnieniach, które właśnie trafiają do rąk Czytelnika, le Carré dowcipnie i celnie analizuje moralną dwuznaczność wydarzeń, których był świadkiem, znaną dotąd jedynie z jego powieści. Pisze czasem z humorem, czasem wstrząsająco, to bawiąc, to zmuszając do refleksji nad wydarzeniami, o których – wydawałoby się – wszystko już wiadomo. O papudze w hotelu w Bejrucie, która nauczyła się naśladować dźwięki karabinów maszynowych i pierwsze takty Beethovenowskiej „piątki”. O rwandyjskich muzeach pełnych ciał ofiar ludobójstwa. O Sylwestrze roku 1982, spędzonym wraz z Jaserem Arafatem i jego sztabem. O wywiadzie, który przeprowadził z niemiecką terrorystką w więzieniu na pustyni Negew. O pouczającej rozmowie z wielkim fizykiem, dysydentem i laureatem Pokojowej Nagrody Nobla, Adriejem Sacharowem. O spotkaniach z byłymi szefami KGB. O tym, jak Alec Guinness przygotowywał się do roli George’a Smileya w legendarnych adaptacjach BBC. A także o pracowniczce organizacji pomocowych, która posłużyła mu za wzór głównej bohaterki Wiernego ogrodnika.
Najważniejsze jest jednak to, że le Carré dzieli się z Czytelnikiem wspomnieniami z ponad sześćdziesięciu lat pracy pisarskiej – ponad sześciu dziesięcioleci poszukiwań sensu człowieczeństwa, tak widocznych w losach stworzonych przez siebie fikcyjnych, lecz jakże ludzkich postaci.
Córka to powieść o sytuacji kobiet: konfliktach, które mogą się pojawić w małżeństwie, ginącej miłości i pasji, trudnych relacjach z dziećmi, które jednocześnie utrudniają i pomagają swobodnie wyrażać uczucia.La StampaLeda to rozwiedziona nauczycielka literatury angielskiej. Gdy jej córki wyjeżdżają do Kanady, by zamieszkać z ojcem, może się wydawać, że czeka ją okres pełen bólu i melancholii. Tymczasem kobieta z zażenowaniem stwierdza, że czuje się wolna, a jej życie staje się lżejsze.Leda postanawia wyjechać na wakacje nad morze, na południe kraju. Kilka pierwszych dni upływa jej spokojnie, do czasu aż kobieta spotyka pewną obcesową rodzinę, w obecności której czuje niepokój, a czasem nawet strach.Jedno, z pozoru niewinne, zdarzenie, sprawia, że do Ledy powracają wspomnienia wyborów, których dokonała jako matka, a które poważnie wpłynęły na losy jej rodziny. Z czasem ta spokojna opowieść o odkrywającej siebie na nowo kobiecie staje się historią konfrontacji z przeszłością i trudnym macierzyństwem
Opowieść o życiu, pisarstwie i tragicznej śmierci Pisarza-Mędrca, autora nieśmiertelnych Słówek. Jegogłos latach w 30. ubiegłego wieku, zawsze śmiały, czasem drastyczny - o edukacji, przemianach obyczajowych, o historii bez łgarstw, upominanie się o tolerancję, o wolność jednostki, brzmi tak współcześnie, jakby wtrącał się do naszych dzisiejszych dyskusji.
Nagroda ZAiKSu za Najlepszą Książkę Roku 1998.
Błazen-wielki mąż - jest to mistrzowski portret literacki, lecz w realizacji Hena ów tradycyjny portret to zarazem esej i wspomnienie, uczona rozprawa i nowela, swobodna gawęda i wnikliwe studium psychologiczne. Także najprawdziwszy romans.
Sprzymierzyły się tutaj wszystkie talenty i umiejętności Józefa Hena. Jako powieściopisarz zna zarówno wage ujęcia panoramicznego, jak i detalu. Feliks Netz („Kultura”, Paryż)
Leo wyciera z krwi podłogę w przedpokoju. Ma czternaście lat i sprząta po swoim ojcu. Ostatni raz. Ojciec poszedł do więzienia, mama leży w szpitalu. On i jego młodsi bracia zostali sami i teraz musi się nimi zaopiekować. Już wie, jak to zrobi. Nałoży maskę i zrobi swój pierwszy w życiu skok.
Kiedy ma już na koncie całą serię napadów na banki, trafia do więzienia. Na wolność wychodzi po wielu latach. Teraz ma tylko jeden cel w życiu: popełnić przestępstwo doskonałe i zabrać to, co nie istnieje ‒ pieniądze, o których społeczeństwo zdążyło już zapomnieć.
Tym razem nie zamierza angażować swoich braci ani zostawić śladów, po których policja mogłaby go odnaleźć. Niespodziewanie sytuacja się komplikuje i do akcji wkracza inspektor policji kryminalnej, John Broncks. Zmieniają się reguły gry: „Jeśli ty wkręcisz w sprawę mojego brata, ja wkręcę twojego”.
„Książka, od której nie można się oderwać!” Aftonbladet Söndag
„Autorzy stworzyli dzieło o gęstej, efektownej akcji. Krótkie, dopracowane w każdym szczególe rozdziały wbijają czytelnika w fotel. Powieść trzyma w napięciu przez cały czas. Dzięki wiarygodnym portretom bohaterów i opisom świadczącym o świetnej znajomości środowisk, w których obraca się mający na sumieniu wiele przestępstw Leo, książka jest niezwykle realistyczna!” Mariestads-Tidningen
Czyta Krzysztof Plewako-Szczerbiński
„Elena Ferrante jest jedną z najlepszych powieściopisarek naszych czasów. Jej głos jest żarliwy, poglądy szerokie, a spojrzenie zabójcze”. New York Times
„Ta wciągająca opowieść o dwóch przyjaciółkach Lili i Elenie, o Neapolu, o walkach rodzin, o politycznych rozgrywkach przełomu lat 60. i 70., o rewolucji seksualnej – jest przede wszystkim historią budzenia się kobiecej świadomości”. Justyna Sobolewska, Polityka
Elena i Lila, przyjaciółki znane czytelnikom z Genialnej przyjaciółki i Historii nowego nazwiska, to młode kobiety. Bardzo szybko musiały dorosnąć. Lila wyszła za mąż w wieku szesnastu lat, ma małego synka, porzuciła męża i dostatnie życie, pracuje w fabryce w bardzo ciężkich warunkach. Elena opuściła Neapol, ukończyła studia w Pizie i wydała dobrze sprzedającą się książkę, która otworzyła jej drzwi do świata ludzi zamożnych i wykształconych. Obie przez lata usiłowały pokonać bariery biedy, ignorancji i zależności, w jakich chciał je zamknąć los. Teraz ich życie biegnie w zawrotnym tempie przez lata siedemdziesiąte, przeplatając ze sobą chwile nadziei i niepewności, napięcia i rywalizacji. Nadal łączy je silna choć burzliwa przyjaźń, która to przygasa, to wybucha, prowadząc do nieoczekiwanych spotkań i zwrotów akcji.
Do biura hamburskiego sutenera wpada zrozpaczona kobieta. Potrzebuję paszportów, dla siebie i dwóch córeczek, mówi. Jeśli mi pomożesz, mogę dla ciebie kogoś zabić. To nie byłoby jej pierwsze zabójstwoNajgorsze w tej książce jest to, że daje ci naprawdę popalić, ale nie jesteś w stanie się od niej oderwać. BRIGITTE o MścicielceNajwiększą siłą Aichnera jest brzmienie. Słowa, w które ubiera swoją opowieść. DER SPIEGELPowieść Bernharda Aichnera zapiera dech w piersi. Krótkie, rwane zdania nadają akcji zawrotne tempo. Ta lapidarność nie odbija się jednak na jakości. Przeciwnie postaci są świetnie zarysowane, a dialogi przekonują naturalnością. STERNBrnhilde Blum. Poszukiwana międzynarodowym listem gończym zabójczyni, troskliwa matka dwóch dziewczynek, od kilku miesięcy zbieg. Chce zacząć w Hamburgu nowe życie, odnaleźć spokój. I wszystko wskazuje na to, że jej się uda. Dostaje paszport, pieniądze, śliczną chatę rybacką nad Łabą, w której może zamieszkać z córeczkami. Pracuje dorywczo w zakładzie pogrzebowym. Wszystko układa się doskonale. Aż do dnia, gdy musi za to wszystko zapłacić. Dobroczyńca, któremu zawdzięcza nowe życie, żąda, by spełniła swą obietnicę. Ma dla niego zabić człowieka. Problem w tym, że chodzi o kogoś, kto jest jej bardzo bliski
Seria najznamienitszych kryminałów, jakie kiedykolwiek wyszły spod pióra Amerykanina. Washington PostHarry Bosch, detektyw Wydziału Zabójstw, przejmuje śledztwo w sprawie niedawnej śmierci mężczyzny, która nastąpiła w wyniku komplikacji wywołanych przypadkowym postrzałem sprzed dekady. Detektyw dysponuje w zasadzie tylko świeżymi zwłokami. Nawet najbardziej doświadczony policjant musiałby uznać to dochodzenie za karkołomne, jednak nowa partnerka Boscha, Lucia Soto, której detektyw ma przekazać swoją wiedzę, nie ma zamiaru zrezygnować. Detektywi muszą rozwiązać sprawę morderstwa, która okazuje się bardzo wrażliwa politycznie i obciążona poważnymi konsekwencjami. Po wydobyciu kuli, która przez dziesięć lat tkwiła w kręgosłupie ofiary, poszukują nowych tropów w dawnych aktach i dokumentach. Wkrótce odkrywają, że postrzał wcale nie był przypadkowy.Śledztwo nabiera tempa, prowadząc detektywów do kolejnej nierozwiązanej zagadki sprzed lat, o jeszcze większym brzemieniu moralnymHarry Bosch jest jedną z najbardziej popularnych i nieprzemijających postaci w amerykańskiej powieści kryminalnej. Chicago TribuneConnelly stworzył jedne z najlepszych współczesnych powieści detektywistycznych. Fabuła jest inteligentnie poprowadzona , a napięcie rośnie aż do samego, nieprzewidywalnego, finału. USA Today
Kontynuacja Maestry, która szturmem podbiła cały świat!
Brutalne morderstwo na ulicach Wenecji.
Zuchwała kradzież bezcennego dzieła sztuki.
ONA
Mroczna przeszłość, od której nie może się uwolnić.
WRÓCIŁA.
Bezwzględny wróg, którego nie potrafi pokonać.
BY SIĘ ZEMŚCIĆ.
Judith Rashleigh osiągnęła to, co chciała. Otoczona luksusem wreszcie cieszy się w Wenecji życiem, dla którego dopuściła się wielu przestępstw. Od przeszłości jednak nie sposób się uwolnić, bo ktoś zna prawdę.
Spokój kobiety może uratować wyłącznie znalezienie bezcennego obrazu, w którego istnienie dotąd wątpiła. Problem w tym, że nie tylko ona go poszukuje. Tym razem więc to nie Judith rozdaje karty. Bezbronna, oszukana i bez możliwości odwrotu musi zmierzyć się z wrogiem bardziej bezwzględnym i potężnym, niż mogła przypuszczać.
Od tego zależy jej życie...
Zapomnijcie o romantycznej wizji Agenta 007 z serii filmów. Oto James Bond taki, jakim stworzył go Ian Fleming: szorstki, bezwzględny, brutalny i cyniczny. Popija Bourbona i nawet z kobietami się nie pieści. Komiksowa seria autorstwa Warrena Ellisa (The Authority, Transmetropolitan) i Jasona Mastersa (Batman Incorporated, Guardians of the Galaxy) to nowoczesny szpiegowski thriller, w którym stawką wcale nie jest ratowanie świata.
Oto fantasy na jakie czekaliście! Co się stanie gdy połączymy Buffy z Tank Girl, rozmnożymy i umieścimy w świecie „Władcy Pierścieni”? Powstaną Rat Queens, czyli pijące na umór, brutalne i wulgarne panny do wynajęcia, za złoto lub gorzałę eliminujące wszelkie okoliczne abominacje. Epicka, mroczna, pełna czarnego humoru seria fantasy, w której zakochacie się bez pamięci.
Robert Langdon, profesor Uniwersytetu Harvarda i specjalista od symboli, przenosi nas do malowniczej Hiszpanii. Tam przemierza ulice Madrytu, Barcelony, Sewilli i Bilbao w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące ludzkość pytania: Skąd pochodzimy? Dokąd zmierzamy? Brown zapełnił karty tej fascynującej powieści kodami, symbolami, odkryciami naukowymi, ciekawostkami religijnymi, historycznymi i architektonicznymi. Powiewu świeżości dodają opisy dzieł sztuki współczesnej i najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych! Bez względu na to kim jesteś i w co wierzysz, nie masz wpływu na to, co się wydarzy… Robert Langdon, profesor Uniwersytetu Harvarda, specjalista w dziedzinie ikonologii religijnej i symboli, przybywa do Muzeum Guggenheima w Bilbao, gdzie ma dojść do ujawnienia odkrycia, które „na zawsze zmieni oblicze nauki”. Gospodarzem wieczoru jest Edmond Kirsch, czterdziestoletni miliarder i futurysta, którego oszałamiające wynalazki i śmiałe przepowiednie zapewniły my rozgłos na całym świecie. Kirsch, który dwadzieścia lat wcześniej był jednym z pierwszych studentów Langdona na Harvardzie, planuje ujawnić informację, która będzie stanowić odpowiedź na fundamentalne pytania dotyczące ludzkiej egzystencji. Gdy Langdon i kilkuset innych gości w osłupieniu ogląda oryginalną prezentację, wieczór zmienia się w chaos, a cenne odkrycie Kirscha może przepaść na zawsze. Chcąc stawić czoła nieuchronnemu zagrożeniu, Langdon musi uciekać z Bilbao. Towarzyszy mu Ambra Vidal, elegancka dyrektorka muzeum, który pomagała Kirschowi zorganizować wydarzenie. Razem udają się do Barcelony i podejmują niebezpieczną misję odnalezienia kryptograficznego hasła, które stanowi klucz do sekretu Kirscha…
Pewnej upalnej, lipcowej nocy Hendrix i Corrina postanawiają zaryzykować wszystko. Kradną samochód, wyciągają Dziadka z apartamentów dla seniorów, na tylną kanapę ładują psa i wyruszają w podróż z Los Angeles do Nowego Jorku. Ścigani przez rodziców, lekarzy Dziadka, a także policję, Hendrix i Corrina mogą się przekonać na własną rękę, czy Dziadek ma rację – to jest, czy jedynymi historiami zdolnymi przetrwać są historie miłosne. Oto książka o muzyce, przyjaźni, pierwszych i ostatnich miłościach, i wszystkim, co pomiędzy.
Libia, 31 sierpnia 1970 roku. Tej samej nocy, kiedy Muammar al-Kaddafi obala monarchię i przejmuje władzę w kraju, matka Mike’a, Italia Balistreri, spada z wysokiego urwiska. Samobójstwo czy morderstwo? Przez ponad czterdzieści lat odpowiedź na to pytanie skrywać się będzie pośrodku gęstej sieci kłamstwa, zdrady i walki o władzę.
Rzym, lato 2011 roku. W tym samym czasie, gdy arabska wiosna wstrząsa Bliskim Wschodem a Libię rozdziera wojna domowa, pięć lat po zakończeniu polowania na Niewidzialnego Człowieka, okrutne morderstwo, którego ofiarą pada młoda Melania Druc i jej córka, sprawia, że ponownie spotykają się Michele Balistreri, obecnie naczelnik sekcji zabójstw, i dziennikarka Linda Nardi. Niechętnie podjęte przez Balistreriego śledztwo doprowadzi do zburzenia pozorów spokoju, w jakich żyje ten zmęczony życiem człowiek, i zmusi go do konfrontacji z przeszłością, która nigdy nie została naprawdę pogrzebana. To prawdziwe zstąpienie do piekieł, do zdewastowanego bombami NATO Trypolisu, stanie się dla Balistreriego ostatnią okazją, by nareszcie spojrzeć prosto w oczy chłopakowi, którym kiedyś był, i poznać prawdę, której poszukiwał, i od której uciekał przez całe swoje życie.
"Podobnie jak trylogia Millenium Larssona, cykl Costantiniego jest jednocześnie powieścią przygodową i procesem wytoczonym społeczeństwu. Coś okrutnego kryje się w jego brawurze". Corriere della Sera
Trzej bracia połączeni wyjątkowo silną więzią i trudnymi wspomnieniami z rodzinnego domu, dodatkowe wsparcie ze strony dziewczyny jednego z nich i przyjaciel z wojskowym doświadczeniem. Tyle wystarczyło, by zorganizować serię wzorowanych na operacjach militarnych napadów na banki, które ponad dwadzieścia lat temu wstrząsnęły Szwecją.
Rodzinny interes to oparta na faktach powieść z mistrzowsko skonstruowaną intrygą i wciągającą akcją. To również przejmująca historia rodziny, opowieść o uczuciach, jakie mogą łączyć jedynie braci, oraz o trudnych relacjach synów z ojcem. A któż mógłby opowiedzieć tę historię lepiej niż Stefan Thunberg – czwarty brat, który nie brał udziału w rozbojach?
Książka ukazała się w 35 krajach, a prawa do jej ekranizacji kupiło studio DreamWorks Stevena Spielberga!
„Przyprawiająca o dreszcze powieść o niecodziennej szajce przestępców i jednocześnie poruszająca historia o sile rodzinnych więzów. Hipnotyzująca od pierwszej do ostatniej strony książka wyjątkowego duetu pisarskiego”. Erik Axl Sund
„Książka, od której nie można się oderwać!” Aftonbladet Söndag
„Naprawdę mocny i trzymający w napięciu thriller, przede wszystkim jednak powieść o braterstwie, lojalności i więzach krwi”. Kerstin Bergman, Smalandsposten
Gdy Myriam, matka dwójki małych dzieci, postanawia mimo oporów męża wrócić do zawodu i rozpocząć pracę w kancelarii adwokackiej, para zaczyna szukać niani. Po surowym castingu zatrudniają Louise, do której dzieci bardzo szybko się przywiązują, a która stopniowo staje się centralną postacią w rodzinie. Powoli bohaterowie wpadają w pułapkę wzajemnej zależności, aż wreszcie dochodzi do tragediiPoprzez szczegółowy opis młodego małżeństwa oraz fascynującej i tajemniczej postaci niani czytelnik odkrywa naszą epokę i obowiązujące w niej podejście do miłości i wychowania, relacje opierające się na dominacji i pieniądzu, a także przesądy klasowe i kulturowe. Suchy i bezlitosny styl Leli Slimani, w którym pobrzmiewają mroczne poetyckie nuty, wciąga i intryguje już od pierwszych stron.Trzymający w napięciu, niepokojący i pouczający dramat społeczny. La CroixMistrzostwo polega tu w równej mierze na stylu, na jego zimnej, stłumionej, pełnej napięcia sile, jak i na konstrukcji, poprowadzonej równiutko, prosto do celu. LireW Kołysance Lela Slimani potwierdza swój niewiarygodnie bezlitosny talent narracyjny. Elle
„Pisanie o sobie to zabawne zajęcie… Lecz w takim projekcie pisarz składa obietnicę, że pokaże czytelnikowi swój sposób myślenia. I to starałem się zrobić na kartach tej książki”. BRUCE SPRINGSTEEN, fragment Born to Run
W 2009 roku Bruce Springsteen i The E Street Band wystąpili w przerwie Super Bowl. Było to tak porywające przeżycie, że artysta postanowił o tym napisać. Tak właśnie zaczęła się praca nad tą niezwykłą autobiografią.
Przez ostatnie siedem lat Bruce zapełniał karty tej książki tą samą szczerością, poczuciem humoru i oryginalnością przemyśleń, które odnajdujemy w jego piosenkach.
Przedstawiał dorastanie w katolickiej rodzinie we Freehold w stanie New Jersey, kiedy sycił swoją wyobraźnię mroczną poezją. Zmierzał wówczas do momentu określanego mianem „Wielkiego Wybuchu”: zobaczył wtedy w The Ed Sullivan Show telewizyjny debiut Elvisa Presleya. Szczegółowo opisał nieustępliwe dążenie do tego, by zostać muzykiem, początki swojego panowania w roli lidera najlepszej kapeli występującej w barach Asbury Park oraz powstanie The E Street Band. Z rozbrajającą szczerością po raz pierwszy opowiedział o swoich osobistych zmaganiach, które zainspirowały jego najlepsze utwory, i pokazał nam, dlaczego piosenka Born to Run ujawnia więcej niż to, z czego zdawaliśmy sobie dotąd sprawę.
Książka będzie odkryciem dla wszystkich, którzy pokochali twórczość Bruce’a Springsteena, ale ta autobiografia jest czymś więcej niż pamiętnikiem legendarnej gwiazdy rocka. To lektura dla robotników i marzycieli, kochanków i samotników, artystów, odmieńców i każdego, kto kiedykolwiek pragnął zostać ochrzczony w świętej rzece rock’n’rolla.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?