W roku 2002 z pokładu promu kursującego między Rodby a Puttgarden znika młoda piękna parlamentarzystka, Merete Lynggaard. Nie ma żadnych świadków zdarzenia ani śladów zaginionej. Policja podejmuje zakrojone na szeroką skalę śledztwo, jednak bez rezultatów.
W roku 2007 zostaje utworzony Departamentu Q, specjalny wydział policji zajmujący się nierozwiązanymi sprawami sprzed lat. Na jego czele staje Carl Morck z kopenhaskiego Wydziału Zabójstw.
Morck wraz ze swoim tajemniczym arabskim asystentem Assadem przejmuje śledztwo w sprawie Merete i szybko orientuje się, że jej zniknięcie nie było nieszczęśliwym wypadkiem.
Czy kontrowersyjny policjant wraz z ekscentrycznym pomocnikiem zdołają zakończyć koszmar kobiety, nim sami padną ofiarą szaleńczego planu?
„Adler-Olsen potrafi świetnie konstruować fabułę, portretować ludzi, miejsca i środowiska”. Politiken
„Powieści Jussiego Adlera-Olsena o Departamencie Q to jedne z najlepszych współczesnych duńskich kryminałów”. Jyllands-Posten
Trylogia Mroczna Moskwa przedstawia wstrząsający obraz Rosji za rządów Putina. Znajdziemy tu zarówno niewyobrażalne bogactwo, jak i skrajną biedę, a ludzie nie cofną się przed niczym w pogoni za władzą i pieniędzmi. Rosja początku XXI wieku to czas kiedy w okamgnieniu powstawały największe współczesne fortuny.Doskonale napisany, trzymający w napięciu i politycznie wyrafinowany thriller. Magnus UtvikPrzerażająco dobra i wstrząsająca książka. straUwielbiam tę książkę. Inteligentna, pobudza do myślenia i trzyma w napięciu. Micael DahlnW gorącą letnią noc Oscar Rieder, syn ambasadora Szwecji, zostaje znaleziony martwy na terenie rezydencji ambasady w Moskwie. Obok niego leży w ciężkim stanie prostytutka, której jednak wbrew przewidywaniom udaje się przeżyć. Na miejsce przybywa prokurator Siergiej Skurow, który ma prowadzić dochodzenie przy wsparciu młodego i ambitnego inspektora policji, Antona Lewina.Skurow podpowiada swojemu przyjacielowi Tomowi Blixenowi, że rosyjska spółka Maratech szuka władającego szwedzkim następcy zmarłego Riedera. Tom otrzymuje posadę i wkrótce stwierdza, że firma jest zamieszana w nielegalny handel bronią. Krok po kroku Tom i Skurow rozwikłują kłębowisko, które, jak się okazuje, sięga najwyższych sił politycznych w Szwecji. Życie Toma zależy od tego, czy znajdzie dowody, które zdemaskują Maratech i szwedzkich partnerów spółki.
„Ta przezabawna wyprawa, pełna uniesień podróż zagubionej bohaterki w poszukiwaniu siebie i deliryczna amerykańska saga jest przesycona przewrotnym poczuciem humoru i głębokim upodobaniem autora do tego co absurdalne i wyjątkowe”. Booklist
Josie postanawia uciec od przeszłości i ojca dwójki swoich dzieci. Starym zdezelowanym kamperem (optymistycznie nazwanym „Chateau”) będą przemierzać pustkowia Alaski. Podróż zaczyna się jak wakacyjny wyjazd – oglądają zwierzęta, rozpalają ogniska, podziwiają krajobrazy. Josie jednak nie może zdystansować się od wspomnień. Jej maleńka rodzina, przepędzana na północ stanu przez rozprzestrzeniające się pożary i na każdym kroku napotykająca szalenie ekscentrycznych mieszkańców Alaski, musi za wszelką cenę przetrwać swoją surrealistyczną przygodę. Bo jeśli zdołają przetrwać, czeka na nich – na peryferiach cywilizowanego świata – coś nieskalanego i zbawiennego…
Urzekająca czarna komedia o współczesnej Ameryce autora bestsellerowego Kręgu!
„Głęboko poruszająca”. The New York Times
„Oczyszczająca ducha i dodająca otuchy”. The Guardian
„Miejscami wstrząsająca, nierzadko zabawna”. San Jose Mercury News
„Porywająca i wzruszająca”. Publishers Weekly
Trylogia Mroczna Moskwa wstrząsający obraz Rosji za rządów Putina.Niewyobrażalne bogactwo, skrajna bieda i ludzie, którzy nie cofną się przed niczym w pogoni za władzą i pieniędzmi.Maestro z Sankt Petersburga to znakomity thriller, w którym przedstawiono Rosję początku XXI wieku, kiedy w okamgnieniu powstały największe współczesne fortuny.Książka otwiera intrygujący cykl powieściowy Mroczna Moskwa. Jej bohaterem jest szwedzki finansista, Tom Blixen, dla którego lojalność i uczciwość to wciąż wartości cenniejsze od pieniędzy. Jednak Toma ścigają demony przeszłościCamilla Grebe i Paul Leander-Engstrm wyłuskują odrobinę egzotyki z kraju bezprawia. Siłę powieści stanowi wiarygodność jeden z autorów istotnie posiada wiedzę na temat rozgrywek za zamkniętymi drzwiami. W tym pełnym napięcia thrillerze udało się także przedstawić społeczną analizę nieposkromionego kapitalizmu, wdrażanego przy ogromnych ilościach wypitej wódki i wpompowanych sterydów. Arbetarbladet
Robert Langdon, profesor Uniwersytetu Harvarda, specjalista w dziedzinie ikonologii religijnej i symboli, przybywa do Muzeum Guggenheima w Bilbao, gdzie ma dojść do ujawnienia odkrycia, które na zawsze zmieni oblicze nauki. Gospodarzem wieczoru jest Edmond Kirsch, czterdziestoletni miliarder i futurysta, którego oszałamiające wynalazki i śmiałe przepowiednie zapewniły mu rozgłos na całym świecie. Kirsch, który dwadzieścia lat wcześniej był jednym z pierwszych studentów Langdona na Harvardzie, planuje ujawnić informację, która będzie stanowić odpowiedź na fundamentalne pytania dotyczące ludzkiej egzystencji.Gdy Langdon i kilkuset innych gości w osłupieniu ogląda oryginalną prezentację, wieczór zmienia się w chaos, a cenne odkrycie Kirscha może przepaść na zawsze. Chcąc stawić czoła nieuchronnemu zagrożeniu, Langdon musi uciekać z Bilbao. Towarzyszy mu Ambra Vidal, elegancka dyrektorka muzeum, która pomagała Kirschowi zorganizować wydarzenie. Razem udają się do Barcelony i podejmują niebezpieczną misję odnalezienia kryptograficznego hasła, które stanowi klucz do sekretu Kirscha
Międzynarodowy terroryzm, interwencja w Iraku, nowa woja prowadzona przez służby wywiadowcze. Rozrachunek z międzynarodową polityką i ponure ostrzeżenie na wiek XXI.
Ted Mundy, syn brytyjskiego żołnierza urodzony w 1947 roku i Sasza, syn niemieckiego pastora luterańskiego, spotykają się w targanym zamieszkami Berlinie Zachodnim w latach 60. XX wieku.
Ich przyjaźń, choć wiele razy była wystawiana na próbę: zimna wojna, upadek Muru Berlińskiego, wojna w Iraku, przetrwała lata. Jednak w obliczu ekstremalnego terroru i mistyfikacji na skalę globalną wszystko się zmienia. Na jaw wychodzą wieloletnie kłamstwa, a wydarzenia przybiorą dla nich tragiczny obrót…
„Le Carre łączy thriller ze współczesną polityką, udowadniając ponownie, że jest mistrzem tego gatunku”. Observer
Kontynuacja bestsellerowej powieści Rodzinny interes.Leo wyciera z krwi podłogę w przedpokoju. Ma czternaście lat i sprząta po swoim ojcu. Ostatni raz. Ojciec poszedł do więzienia, mama leży w szpitalu. On i jego młodsi bracia zostali sami i teraz musi się nimi zaopiekować. Już wie, jak to zrobi. Nałoży maskę i zrobi swój pierwszy w życiu skok.Kiedy ma już na koncie całą serię napadów na banki, trafia do więzienia. Na wolność wychodzi po wielu latach. Teraz ma tylko jeden cel w życiu: popełnić przestępstwo doskonałe i zabrać to, co nie istnieje pieniądze, o których społeczeństwo zdążyło już zapomnieć.Tym razem nie zamierza angażować swoich braci ani zostawić śladów, po których policja mogłaby go odnaleźć. Niespodziewanie sytuacja się komplikuje i do akcji wkracza inspektor policji kryminalnej, John Broncks. Zmieniają się reguły gry: Jeśli ty wkręcisz w sprawę mojego brata, ja wkręcę twojego.Książka, od której nie można się oderwać! Aftonbladet SndagAutorzy stworzyli dzieło o gęstej, efektownej akcji. Krótkie, dopracowane w każdym szczególe rozdziały wbijają czytelnika w fotel. Powieść trzyma w napięciu przez cały czas. Dzięki wiarygodnym portretom bohaterów i opisom świadczącym o świetnej znajomości środowisk, w których obraca się mający na sumieniu wiele przestępstw Leo, książka jest niezwykle realistyczna! Mariestads-Tidningen
Pasjonująca podróż w przeszłość w poszukiwaniu rękopisu Roberta Louisa Stevensona
Londyn, 1890 rok. Pen Davenport cieszy się sławą najbardziej bezwzględnego pirata książek w Europie. Jako mistrz podstępu zarabia na życie, przeczesując zatoki, tawerny i drukarnie w poszukiwaniu rękopisów, które można by złupić. Nieprecyzyjne przez setki lat prawo autorskie i publiczność spragniona nowych historii stwarzały dotąd wyjątkowe możliwości: bezkarnie wydawano książki bez zgody autora. Pisarze – choćby Charles Dickens, Mark Twain i Robert Louis Stevenson – zdobywali sławę, ale ponosili straty finansowe, wydawcy natomiast osiągali wielkie zyski, a czytelnicy mogli tanio nabywać książki. Jednak złoty wiek działalności wydawniczej dobiega końca. U progu XX wieku postanowiono bowiem podpisać umowę międzynarodową, by zlikwidować czarny rynek. Bukinierzy, złodzieje książek, stają się gatunkiem na wymarciu.
Davenport postanawia więc wyruszyć w ostatnią podróż, zanim nowe prawo wejdzie w życie. Cel jego wyprawy rozpala wyobraźnię wszystkich bukinierów – na wyspie Samoa umierający Robert Louis Stevenson kończy swoją ostatnią książkę. Jak zawsze Davenportowi niechętnie towarzyszy jego pomocnik, Fergins. Zabrany podstępem na ostatnią szaleńczą wyprawę Fergins odkrywa, jak emocjonującym przeżyciem jest asystowanie sławnemu piratowi w jego misji. Jednak Davenport nie jest jedynym bukinierem, który ma chrapkę na nową powieść angielskiego autora. Na wyspie pojawia się bowiem Belial, jego śmiertelny rywal. Davenport, Fergins i Belial zostają wkrótce uwikłani w konflikt większy niźli tylko literacki...
Niezwykła opowieść o ostatnim skoku bukinierów – piratów kradnących utwory literackie, zdolnych zrobić wszystko to, przed czym wzdrygają się wydawcy i pisarze…
„To powieść o miłośnikach książek i dla miłośników książek, napisana przez człowieka, który je uwielbia. Matthew Pearl wyznacza standardy w dziedzinie kryminału historycznego, czego potwierdzeniem są Złodzieje książek – wspaniała i pełna intryg opowieść o ostatnich dniach Roberta Louisa Stevensona”. Lyndsay Faye
„Nikt nie może się równać z Matthew Pearlem, gdy trzeba jednocześnie uczyć i bawić. Złodzieje książek to emocjonująca egzotyczna przygoda na transatlantyckich wodach, pierwszorzędne doświadczenie intelektualne w dziedzinie historii, a pod powierzchnią bogato zdobionych kartek, list miłosny adresowany do pisanego słowa. Powieść Pearla przypomina o tym, za co przede wszystkim kochamy książki”. Louis Bayard
W pasjonującej kontynuacji Maestry, natychmiastowego bestsellera w rankingu „New York Timesa”, femme fatale Judith Rashleigh kolejny raz wprowadza czytelników w niesamowity i niebezpieczny półświatek wytwornej elity Europy.
Od momentu otwarcia swojej własnej galerii sztuki w Wenecji Judith Rashleigh, teraz Elizabeth Teerlinc, wreszcie może przestać uciekać. Ma pieniądze, styl życia i garderobę, o jakich zawsze marzyła, nie wspominając o zainteresowaniu ze strony rosyjskiego miliardera. Kiedy jednak, w wyniku niespodziewanego spotkania na Ibizie, pojawiają się zwłoki, tym razem nie za sprawą Judith, jej życie znowu znajduje się w niebezpieczeństwie, a ona czuje się bardziej samotna niż kiedykolwiek. Wydaje się, że uwikłała się w kradzież więcej niż jednego obrazu, a ktoś inny również gotów jest zabić za to, co do niego należy.
Od St. Moritz po Serbię, Judith kolejny raz musi kluczyć po osobliwych krajobrazach bogactwa, ale tym razem zagrożona jest nie tylko jej reputacja, ale o wiele więcej. Jak daleko zaprowadzi Judith jej Wściekłość? Czy wystarczająco daleko, by umknęła śmierci?
Domina, druga część niezapomnianej trylogii, to kolejny seksowny, bezwzględny i dekadencki thriller mistrzyni L.S. Hilton i przygoda, która popchnie Judith dalej niż ona sama się spodziewała.
Dwudziestoletnia kobieta zostaje porwana. Siedem dni później policja odnajduje jej ciało na niewielkiej polance w pobliżu lotniska w Los Angeles. Zwłoki ułożono z kończynami wyciągniętymi w taki sposób, aby utworzyły kształt gwiazdy.Sekcja wykazuje, że kobieta była torturowana, a następnie zamordowana w bardzo dziwaczny sposób. To jednak nie koniec niespodzianek. Morderca lubi gierki, dlatego zostawił wiadomość wepchniętą w gardło swojej ofiary.Do sprawy zostaje przydzielony detektyw Robert Hunter, który dowodzi jednostką specjalną policji w Los Angeles. Niemal natychmiast odkrywa następne ciało. Hunter wie, że musi działać szybko.Stawiając czoło wyzwaniom pojawiającym się każdego dnia, Hunter odkrywa, że jest na tropie potwora. Drapieżnika, którego przeszłość skrywa straszliwą tajemnicę. Drapieżnika, którego potrzeba krzywdzenia ludzi, oraz żądza mordu nie mogą zostać zaspokojone - ponieważ on jest ŚMIERCIĄ.
„Powieść Robinsona przekracza ramy swojego miejsca i czasu, przekazując ważne przesłanie. Jak tego dokonuje? No zgadnijcie. Swoją autentycznością”. Michael Connelly
Sarah Broughton jest gwiazdą telewizyjnego serialu o policjantach. Mieszka w Kalifornii w pięknym domu nad morzem i – co najważniejsze – zostawiła za sobą mroczną przeszłość… Kiedy kobieta zaczyna otrzymywać listy od tajemniczego „M”, sądzi, że to kolejny nieszkodliwy wielbiciel… dopóki w trzecim nie pojawia się jej prawdziwe nazwisko. Później znajduje swoje imię wypisane na plaży niedaleko domu… obok poćwiartowanych zwłok. Przesłanie jest wyraźne: Ktoś obserwuje jej każdy ruch. Ktoś ma na jej punkcie tak silną obsesję, że nie zawaha się zabić, aby dowieść swojej miłości.
Przerażona Sarah zwraca się o pomoc do detektywa Arvo Hughesa z wydziału policji w Los Angeles, człowieka specjalizującego się w tropieniu najbardziej niebezpiecznych prześladowców. Jednak doświadczenie zawodowe Hughesa nie przygotowało go do zmierzenia się z przestępcą planującym każdy krok. Na miłość zabójcy po prostu nie ma lekarstwa. A Sarah i Hughes odkrywają, że znaleźli się w sytuacji bez wyjścia.
Sarah Broughton jest gwiazdą telewizyjnego serialu o policjantach. Mieszka w Kalifornii w pięknym domu nad morzem i – co najważniejsze – zostawiła za sobą mroczną przeszłość… Kiedy kobieta zaczyna otrzymywać listy od tajemniczego „M”, sądzi, że to kolejny nieszkodliwy wielbiciel… dopóki w trzecim nie pojawia się jej prawdziwe nazwisko. Później znajduje swoje imię wypisane na plaży niedaleko domu… obok poćwiartowanych zwłok.
Przesłanie jest wyraźne: Ktoś obserwuje jej każdy ruch. Ktoś ma na jej punkcie tak silną obsesję, że nie zawaha się zabić, aby dowieść swojej miłości.
Przerażona Sarah zwraca się o pomoc do detektywa Arvo Hughesa z wydziału policji w Los Angeles, człowieka specjalizującego się w tropieniu najbardziej niebezpiecznych prześladowców. Jednak doświadczenie zawodowe Hughesa nie przygotowało go do zmierzenia się z przestępcą planującym każdy krok. Na miłość zabójcy po prostu nie ma lekarstwa. A Sarah i Hughes odkrywają, że znaleźli się w sytuacji bez wyjścia.
Miarą naszego życia jest to, jak kochamy…
Rachel Blum i Andy Landis mają po osiem lat, gdy spotykają się po raz pierwszy w poczekalni izby przyjęć pogotowia ratunkowego. Rachel, szpitalną weterankę z wrodzoną wadą serca, intryguje chłopiec, który ze złamaną ręką trafia na pogotowie zupełnie sam. Dziewczynka zaczyna z nim rozmowę i opowiada mu bajkę. Kiedy Andy zostaje zabrany do gabinetu, a Rachel odesłana do szpitalnej sali, oboje sądzą, że już nigdy się nie zobaczą.
Rachel dorasta na Florydzie, jest ukochaną córką zamożnych rodziców, ma też spore grono szkolnych przyjaciół. Andy wręcz przeciwnie, mieszka w Filadelfii tylko z mamą, z trudem utrzymującą ich oboje. Chłopak ma jednak pewien talent – potrafi biegać.
Wbrew temu, co sądzili tamtego dnia w szpitalu, Andy i Rachel wielokrotnie się spotykają – połączeni przypadkiem, historią i wspomnieniem tego pierwszego wieczoru, który zmienił bieg życia każdego z nich.
Oparta na faktach, przesycona zmysłowością i pełna napięcia powieść o chilijskim poecie, laureacie Nagrody Nobla, Pablo Nerudzie.
Początek lat pięćdziesiątych XX wieku. Elisa i jej matka Raquel opuszczają skromne domostwo w chilijskim Temuco i przybywają na Isla Negra. Pod swój dach przyjmuje je Pablo Neruda. Wielki, pełen najróżniejszych przywiezionych z podróży przedmiotów dom poety przypomina Elisie morską jaskinię. Podczas gdy Raquel pracuje w milczeniu jako służąca poety, Elisa przygląda się jego codziennemu życiu, odkrywa niewierności, czyta zapiski. Po pewnym czasie na Isla Negra pojawia się małżonka Nerudy, argentyńska malarka i arystokratka Delia del Carril.
Obserwując relację pomiędzy domownikami i ich gośćmi, Elisa odkrywa tajemnice miłości i pożądania, a także różne oblicza kobiecości: niezwykły urok i klasę Delii i jej przyjaciółki Victorii Ocampo, zmysłowość Matilde, kochanki Nerudy, przezroczystość pochłoniętej obowiązkami, żyjącej przeszłością matki Elisy.
María Fasce ukazuje Nerudę jako osobę genialną i jednocześnie przytłaczającą swoje otoczenie, jako człowieka okrutnego i dziecinnego, jako uwodziciela i egoistę naznaczającego życie kobiet, z którymi zetknął go los.
„Elegancka i subtelna proza Fasce pozwala zajrzeć w głąb siebie”. Le Monde
Bogata, pełna przygód i zmysłowych doznań opowieść.Berlin, rok 1887. Lora i jej mąż Fridolin wraz z dwójką swoich dzieci cieszą się rodzinnym szczęściem i wszystko wskazuje na to, że wreszcie odnaleźli spokój w swoim życiu. A w dodatku być może spełni się ich dawne, skrzętnie skrywane marzenie: Fridolin ma możliwość przejęcia majątku, znajdującego się w ojczyźnie Nathalie, młodej przyjaciółki Lory. Ale ich mieszkający w Prusach wschodnich krewni, którzy nie życzą im dobrze, zaczynają knuć podstępne plany i chcą zniszczyć szczęście młodej pary. I w wyniku tego Lora i Nathalie znajdą się w ogromnym niebezpieczeństwie
Ostatni tom bestsellerowej serii, którą otwiera Genialna przyjaciółka. W skład tetralogii wchodzą również Historia nowego nazwiska oraz Historia ucieczki. Wszystkie powieści odniosły międzynarodowy sukces i zostały docenione także w środowisku pisarskim.Elenę i Lilę łączy niełatwa więź oparta na miłości, nienawiści, zazdrości, dominacji i podległości. Wspólnie wychowywały się na przedmieściach Neapolu. Elena zdecydowała się opuścić rodzinne miasto, aby kontynuować edukację w Pizie. W trakcie studiów została poczytną pisarką, a potem żoną nobilitowanego wykładowcy i matką.Tymczasem Lila pozostała w rodzinnym mieście, wyszła za mąż w wieku szesnastu lat, urodziła synka. Z czasem porzuciła dostatnie życie przy boku męża, podjęła ciężką pracę w fabryce. W końcu kobiecie udaje się odnieść sukces zawodowy, jednak żyje w miejscu, gdzie rządzą nepotyzm, szowinizm i przestępczość.Ostatecznie losy dwóch przyjaciółek ponownie się splatają w mieście, które je kiedyś połączyłoTa wciągająca opowieść o dwóch przyjaciółkach Lili i Elenie, o Neapolu, o walkach rodzin, o politycznych rozgrywkach przełomu lat 60. i 70., o rewolucji seksualnej jest przede wszystkim historią budzenia się kobiecej świadomości. Justyna Sobolewska, PolitykaWłoska kultura, opuszczona przez Felliniego i Antonioniego, zdominowana przez telewizyjną papkę ery Berlusconiego, po latach posuchy zyskała nową światową markę. Juliusz Kurkiewicz, Gazeta WyborczaPisarka zdobywa się na brutalną szczerość i bardzo często porusza tematy tabu, a także dokonuje bezlitosnej analizy swoich bohaterek z uporem tropi źródła ich lęków i wypunktowuje słabości. Ich losy, problemy i emocje przedstawia w tak wyrazisty i autentyczny sposób, że trudno nie ulec sugestii recenzentów, ale i samej Ferrante, że w książkach opisuje ona własną historię. Michał Kukawski, Twój Styl
„To jak dotąd jej najbardziej intrygująca i skomplikowana powieść… Tylko pisarka tak utalentowana jak Gardner mogła sprawić,
by lektura jej książki była tak niesamowicie satysfakcjonująca” – The Huffington Post
„Nazywam się Nicky Frank. Choć… raczej się tak nie nazywam”.
Nicole Frank nie powinna była przeżyć wypadku samochodowego, a co dopiero wspiąć się nocą ranna na stromy, błotnisty jar. Nie w ciemnościach, nie w deszczu, nie z odniesionymi obrażeniami. Ale jedna myśl pozwala jej zwalczyć wszelkie przeciwności i znaleźć pomoc: Vero.
„Szukam małej dziewczynki. Muszę ją uratować. Tylko że… ona raczej nie istnieje”.
Sierżant Wyatt Foster jest sfrustrowany, gdy nawet policyjny pies tropiący nie jest w stanie znaleźć śladów tajemniczego zaginionego dziecka – dopóki nie pojawia się ze swoimi szokującymi rewelacjami mąż Nicky, Thomas. Nicole Frank doznała kilku urazów mózgu, więc policjanci nie powinni ufać jej słowom.
„Mój mąż twierdzi, że zrobi wszystko, żeby mnie ocalić. Ale… raczej mu się nie uda”.
Kim jest Nicky Frank i co się stało tej nocy, gdy jej auto wypadło z drogi? Czy był to rzeczywiście wypadek czy też coś bardziej złowrogiego? Kobieta nie ma przecież rodziny ani żadnych przyjaciół. Im głębiej Wyatt kopie, tym bardziej się niepokoi. Bo okazuje się, że to nie pierwszy wypadek Nicky w ciągu ostatnich kilku miesięcy… Wygląda na to, że ktoś bardzo pragnie jej śmierci.
„To jak dotąd jej najbardziej intrygująca i skomplikowana powieść… Tylko pisarka tak utalentowana jak Gardner mogła sprawić, by lektura jej książki była tak niesamowicie satysfakcjonująca” – The Huffington Post
„Nazywam się Nicky Frank. Choć… raczej się tak nie nazywam”.
Nicole Frank nie powinna była przeżyć wypadku samochodowego, a co dopiero wspiąć się nocą ranna na stromy, błotnisty jar. Nie w ciemnościach, nie w deszczu, nie z odniesionymi obrażeniami. Ale jedna myśl pozwala jej zwalczyć wszelkie przeciwności i znaleźć pomoc: Vero
„Szukam małej dziewczynki. Muszę ją uratować. Tylko że… ona raczej nie istnieje”.
Sierżant Wyatt Foster jest sfrustrowany, gdy nawet policyjny pies tropiący nie jest w stanie znaleźć śladów tajemniczego zaginionego dziecka – dopóki nie pojawia się ze swoimi szokującymi rewelacjami mąż Nicky, Thomas. Nicole Frank doznała kilku urazów mózgu, więc policjanci nie powinni ufać jej słowom.
„Mój mąż twierdzi, że zrobi wszystko, żeby mnie ocalić. Ale… raczej mu się nie uda”.
Kim jest Nicky Frank i co się stało tej nocy, gdy jej auto wypadło z drogi? Czy był to rzeczywiście wypadek czy też coś bardziej złowrogiego? Kobieta nie ma przecież rodziny ani żadnych przyjaciół. Im głębiej Wyatt kopie, tym bardziej się niepokoi. Bo okazuje się, że to nie pierwszy wypadek Nicky w ciągu ostatnich kilku miesięcy… Wygląda na to, że ktoś bardzo pragnie jej śmierci.
Leonora Carrington była kobietą nieposkromioną i niespokojnym duchem. Los przeznaczył jej życie bogatej dziedziczki, jednak Leonora rzuciła wyzwanie społecznym konwenansom, rodzicom i nauczycielom, zerwała wszelkie religijne czy ideologiczne więzy z własnym środowiskiem, by zdobyć sobie prawo do wolności, osobistej i artystycznej. Dziś jest legendą i najważniejszą malarką surrealistyczną, a jej fascynujące życie stało się pożywką dla naszych snów.
Obdarzona wybujałą fantazją, ekscentryczna jako dziecko i zbuntowana jako nastolatka, Leonora Carrington przeżyła swą najbardziej burzliwą historię miłosną z malarzem Maxem Ernstem. To z nim zanurzyła się w zamęcie surrealizmu, przyjaźniła się w Paryżu z Salvadorem Dalí, Marcelem Duchampem, Joanem Miró, André Bretonem czy Pablem Picassem; to z powodu Maxa postradała zmysły, kiedy trafił do obozu koncentracyjnego. Leonorę wysłano na leczenie do zakładu dla psychicznie chorych w Santander, skąd uciekła, by pod rękę z Peggy Guggenheim podbić Nowy Jork. Osiedliła się w Meksyku, gdzie w malarstwie i literaturze osiągnęła pełnię artystycznego wyrazu, tworząc dzieła niepowtarzalne i wybitne.
Elena i Lila, przyjaciółki znane czytelnikom z Genialnej przyjaciółki i Historii nowego nazwiska, to młode kobiety. Bardzo szybko musiały dorosnąć. Lila wyszła za mąż w wieku szesnastu lat, ma małego synka, porzuciła męża i dostatnie życie, pracuje w fabryce w bardzo ciężkich warunkach. Elena opuściła Neapol, ukończyła studia w Pizie i wydała dobrze sprzedającą się książkę, która otworzyła jej drzwi do świata ludzi zamożnych i wykształconych. Obie przez lata usiłowały pokonać bariery biedy, ignorancji i zależności, w jakich chciał je zamknąć los.
Teraz ich życie biegnie w zawrotnym tempie przez lata siedemdziesiąte, przeplatając ze sobą chwile nadziei i niepewności, napięcia i rywalizacji. Nadal łączy je silna choć burzliwa przyjaźń, która to przygasa, to wybucha, prowadząc do nieoczekiwanych spotkań i zwrotów akcji.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?