Wcale nie tak dawno temu ani nie za siedmioma górami, rzekami i lasamiWłaściwie to całkiem blisko i teraz mieszka Franek zwyczajny chłopiec, tak jak Wy.Lecz przygody, jakie ten mały urwis codziennie przeżywa, są całkiem wyjątkowe.Teraz Wy możecie o nich czytać, rysować, dedykować tę książkę komuś dla Was ważnemu...A przede wszystkim razem z Franusiem i jego ukochanym przyjacielem biszkoptowymlabradorem Ziomkiem możecie się śmiać, cieszyć i zadziwiać tym, co przed Wami!Cykl dwóch publikacji z bajkami. Książka zawiera 39 krótkich, ciekawych, wesołych i mądrych bajeczek, które mogą i powinny zostać zilustrowane przez właściciela - autora książeczki.
Kto z nas nie lubi rymowanek? Ortograficzne rymowanki z labiryntamisprawiają, że dziecko zapamiętuje proste wierszyki.Analizuje ich treść, by poprawnie zbudować wynikające z niej zdanie.Luki w tekście skłaniają do zastanowienia się nad prawidłową pisownią wyrazów,a zabawa z labiryntem ćwiczy zręczność i koordynację.Urszula Piasta-Kuszewska
W domu, w przedszkolu, w podróży z mamą, tatą lub dziadkamiwszędzie samemu i z pomocądziecko może ćwiczyć zasady pisowni i ortografii.Nie koncentrując się na nauce, poprzez zabawę, utrwala poprawnąpisownię wyrazów i poznaje nowe.140 zagadek ortograficznych to nieoceniona pomoc w rozwijaniusłownictwa dziecka i doskonaleniu umiejętności prawidłowej pisowni.Urszula Piasta-Kuszewska
Przemoc rówieśnicza to zjawisko, które dotyka wiele naszych dzieci. Mimo że wciąż powstają kolejne projekty i programy mające na celu wyeliminowanie przemocy, niemal w każdym szkolnym środowisku znajda się gnębieni i gnębiciele. Jak rozmawiać z dzieckiem będącym ofiarą przemocy? Jak mu pomóc? Odpowiedzi na te pytania poszukajcie w książeczce Nie wolno mnie gnębić! Pierwsza rozmowa o... przemocy rówieśniczej.
Książka skierowana jest do wszystkich tych osób, które są żywo zainteresowane dobrym zrozumieniem roli pedagoga i psychologa szkolnego oraz doskonaleniem ich specyficznego warsztatu pracy. Pozycja obejmuje osiem rozdziałów dotyczących monitoringu procesu edukacyjnego i elementów środowiska wychowawczego, działań w zakresie psychoprofilaktyki zachowań problemowych wychowanków, interwencji oraz propagowania właściwych wzorców zachowań w szkolnych relacjach. Czytelnik znajdzie w niej też wiele porad, wskazówek i propozycji ćwiczeń z uczniami.
Książkę polecamy również studentom pedagogiki i psychologii, przyszłym nauczycielom oraz rodzicom uczniów.
Rolą nauczyciela w rozmowach z trudnymi rodzicami jest uświadomienie im, że tempo życia, konieczność spędzania długich godzin w pracy, zmęczenie, spłacanie kredytu i delegacje w żaden sposób nie usprawiedliwiają słabego kontaktu z dzieckiem. Nie ma co ukrywać, że nauczyciele muszą być podwójnymi psychologami - dziecięcymi i rodzinnymi. I to między innymi dla własnego dobra.
Wszyscy stajemy wobec problemów, konfliktów... Niejednokrotnie zostajemy z nimi sami. W przezwyciężeniu tych trudności niezwykle pomocna będzie książka Porozmawiajmy o problemach? Scenariusze lekcji wychowawczych ? szkoła podstawowa, której adresatami są uczniowie klas IV?VI oraz nauczyciele-wychowawcy. Autorki wykorzystały w niej fragmenty lektur aktualnie omawianych oraz proponowanych w tzw. nowej podstawie programowej. Co ważne, rozwiązania te z powodzeniem pozwalają na przeprowadzenie zajęć także wtedy, gdy uczniowie poznają jedynie te konkretne wyimki.
Publikacja składa się z dziesięciu rozdziałów, z których każdy porusza jeden temat. Są to propozycje dyskusji o: rodzinie, przyjaźni i miłości; twórcy i twórczości; współczesnych formach patriotyzmu; trudnej sztuce komunikacji, zwłaszcza między dorastającymi dziećmi i ich rodzicami; różnie rozumianej inności i obcości; samotności, wolności, a także o cierpieniu, chorobie i śmierci. Ostatni rozdział traktuje o niebezpiecznych zabawach współczesnego dziecka.
Każdy rozdział rozpoczyna się od rozważań teoretycznych na dany temat, następnie ukazuje omawiany problem w wybranych lekturach, a kończy się propozycją tematów lekcji wychowawczych i przykładowymi planami lekcji. Każdy rozdział zawiera przynajmniej trzy scenariusze dla klas: IV, V, VI (w książce jest ich w sumie 31), jedynie ostatni, zbudowany nieco inaczej, przedstawia omówienie planów zajęć. Porozmawiajmy o problemach? jest drugą książką napisaną wspólnie przez Danutę Bulę i Jadwigę Jawor-Baranowską. Pierwsza, zatytułowana Na styku literatury i innych sztuk. Działania twórcze uczniów klas IV?VI, jest przeznaczona dla nauczycieli języka polskiego, wychowawców, opiekunów kół teatralnych w szkole i nauczycieli przedmiotów humanistycznych poszukujących twórczych rozwiązań. Co istotne ? jej treść jest opracowana zgodnie z wymogami nowej Podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych, której realizacja rozpocznie się od roku szkolnego 2012/2013 w klasie IV.
Rola komunikacji i języka w dialogu kultur
Pojęcia związane z zagadnieniami zróżnicowania kulturowego w edukacji
Rola nauczyciela w edukacji międzykulturowej
Po polsku, czyli po europejsku. Kilka pomysłów na oswajanie Europy na lekcjach języka polskiego
Przykłady projektów "europejskich"
Zawartość Kalendarza Nauczycielskiego na rok 2019:Struktura Biura Zarządu Głównego ZNP oraz dane teleadresowe Zarządu Głównego, okręgów ZNP, domów, ośrodków i filii OUPiS.Skrócony kalendarz na rok 2018, 2019 oraz 2020.Kalendarz miesięczny (dwa miesiące na stronie z wytłuszczeniem dni wolnych od pracy i świąt ustawowych).Kalendarium roczne (dwa dni na stronie; piątek, sobota, niedziela na jednej stronie); z zachowaniem ważnych dat związanych z wydarzeniami historycznymi i wewnątrzzwiązkowymi.
Choć znowelizowana ustawa oświatowa rodzicom sześciolatków pozostawia do wyboru przedszkole lub szkołę, nie ulega wątpliwości, że część z nich wybierze to drugie rozwiązanie. Czy wobec tego szkoła i nauczyciele są w pełni gotowi na przyjęcie o rok młodszych uczniów? Czy wszyscy nauczyciele sześcioletnich pierwszoklasistów potrafią właściwie organizować zabawę, która jest podstawową formą aktywności dzieci w tym wieku? To tylko przykładowe pytania, na które muszą odpowiedzieć sobie sami nauczyciele, ale odpowiedzi te z pewnością bardzo interesują także rodziców najmłodszych uczniów.
Nowa sytuacja wymaga wielostronnych zmian w pracy nauczycieli, zobowiązując ich do poszerzenia kompetencji zawodowych w zakresie: prakseologii, komunikacji, współdziałania, kreatywności, technologii informacyjnej, aksjologii itd. Nauczyciele, świadomi różnic pomiędzy siedmioletnim – „oswojonym” a sześcioletnim – „nowym” pierwszoklasistą, wciąż poszukują źródeł informacji wspierających działania edukacyjne w nowej rzeczywistości. Jednym z nich jest publikacja Sześciolatek w roli ucznia, adresowana zarówno do nauczycieli, jak i rodziców oraz studentów pedagogiki, stanowiąca aktualizację poprzedniej pozycji pt. Dziecko sześcioletnie w szkole (której nakład został już wyczerpany), wzbogacona o nowe artykuły, wskazówki dla nauczycieli i rodziców oraz wyniki najnowszych badań.
Sześciolatek w roli ucznia składa się z sześciu rozdziałów zawierających opracowania z zakresu pedagogiki porównawczej, psychologii, biomedyki i metodyki. Ważne miejsce zajmuje tu problem diagnozowania rozwoju dziecka wraz z klasyfikacją wybranych zaburzeń. Nie pominięto również znaczenia szeroko pojętych nowatorskich działań pedagogicznych.
Niniejsze opracowanie ma na celu omówienie zjawisk mobbingu i dyskryminacji, a także wskazanie środków przeciwdziałania im i dochodzenia roszczeń w przypadku wystąpienia takich działań w miejscu pracy.
Autorzy:
– wpisują się w nurt dyskusji na temat agresywnych zachowań młodzieży,
– ukazują zjawisko agresji wieloaspektowo,
– szukają odpowiedzi na pytania:
skąd się bierze agresja?
jak przeciwdziałać agresji?
Książka to zbiór 16 wywiadów przeprowadzonych z dziećmi, które w swoim życiu doświadczyły wielu cierpień. Rozmawiając z nimi, pisarka porusza trudne tematy, można powiedzieć ? ?dorosłe?. Dzieci mówią o Bogu, miłości, sensie życia, szczęściu, rodzinie, o tym, kim jest i kim powinien być drugi człowiek. Rozmówcy Juknaite ? m.in. chłopiec z rozbitej rodziny, niewidome dzieci i młodociani przestępcy ? radzą też, skąd czerpać siły w ciężkich doświadczeniach, opowiadają o cierpieniu, ubóstwie, odrzuceniu i o okrucieństwie.
Na Litwie Słowa w ciemności... stały się ważnym wydarzeniem literackim. Książka otrzymała tam kilka nagród, była też często wymieniana w rankingach i plebiscytach.
Książka jest adresowana do matek i ojców, którzy samotnie wychowują swoje dzieci oraz do osób z ich otoczenia. Zainteresowani znajdą tu informacje, porady i wskazówki przydatne w codziennym zmaganiu się z problemami, jakie może przynieść samotne rodzicielstwo. Rodzic dowie się, co dzieje się z dzieckiem w różnym wieku, co ma wpływ na jego rozwój, jak reaguje ono na rozstanie rodziców i jak radzi sobie z nową sytuacją. Nauczy się, jak należy obserwować pociechę, by dostrzec ewentualne niepokojące zachowania, jak radzić sobie, gdy dziecko jest kłopotliwe i trudne, gdy nie chce się uczyć lub ma inne problemy. Samotny rodzic dowie się również, jak może być postrzegany przez otoczenie, w tym przez środowisko szkolne swojego dziecka, jak uniknąć popełniania błędów, skąd czerpać energię i siłę, by walczyć z pojawiającym się stresem, zmęczeniem i wypaleniem, a także jak radzić sobie z własnymi problemami, gdzie i kiedy szukać pomocy.
Poradnik zawiera podstawowe informacje dotyczące współczesnej koncepcji i metodyki edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży oraz aktualnego jej statusu i organizacji w szkole.
Jest przeznaczony dla nauczycieli wychowania fizycznego gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Może być także przydatny dla nauczycieli innych przedmiotów, wychowawców klas i pedagogów szkolnych oraz studentów szkół wyższych na kierunku wychowanie fizyczne.
Adresatami publikacji są nauczyciele, pedagodzy szkolni i wychowawcy oraz studenci kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, którzy znajdą tu rzetelną syntezę współczesnej wiedzy z zakresu psychologii klinicznej dziecka, psychologii jego rozwoju i wychowania oraz psychologii społecznej.
Książkę polecamy również - jako ważną lekturę - rodzicom, gdyż pomoże im ona zrozumieć zachowania dziecka, a także dokonać krytycznego oglądu własnego postępowania.
Alicja Borowska - nauczycielka z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi zarówno w wieku szkolnym, jak i przedszkolakami.
Autorka, nauczyciel dyplomowany, pracując z dziećmi w okresie wczesnoszkolnym, zwróciła uwagę na problem diagnozowania i rozwijania zdolności uczniów., Swoje spostrzeżenia, refleksje i propozycje zajęć zawarła w niniejszej publikacji, której adresatem są nauczyciele i rodzice.
Zaproponowane zabawy i ćwiczenia logopedyczne przeznaczone są dla dzieci do siódmego roku życia, ale mogą być wykorzystywane również w pracy z dziećmi starszymi, mającymi trudności w komunikacji interpersonalnej.
Całość publikacji tworzą trzy części. Każda z nich przeznaczona jest dla innej grupy wiekowej:
Część I poświęcona jest zabawom i ćwiczeniom z dziećmi - od urodzenia do 3 roku życia i w okresie przedszkolnym (0-3 i 3-6).
Część II skierowana do dzieci sześcioletnich i część III przeznaczona dla dzieci powyżej 7 lat
W obrębie każdej z grup zadania ułożone są od łatwiejszych do trudniejszych. Korzystający z publikacji może wybrać zatem zabawy i ćwiczenia odpowiednie do wieku i możliwości konkretnego dziecka.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że rozpoczęcie nauki szkolnej to ogromne wydarzenie - zarówno dla dziecka jak i jego rodziców. Wszyscy przygotowują się przede wszystkim do zmian, które wniesie w codzienne życie: kompletowana jest wyprawka dla pierwszaka, prowadzone są wspólne rozmowy, tworzy się plany związane z nową rolą, którą podejmuje dziecko stając się uczniem. Pojawiają się jednak pewne oczekiwania. Rodzice spodziewają się że ich dziecko pozna litery, nauczy się czytać i pisać. To naturalne, że zastanawiają się również, czy ich dziecko sprosta wymaganiom szkolnym oraz jakim będzie uczniem. Oczywiście każdy rodzic pragnie, by jego dziecko odnosiło sukcesy, by otrzymywało same piątki, szóstki i pochwały ze strony nauczyciela dostarczając rodzicom powodów do dumy. Wydawać by się przecież mogło, że przynajmniej przez pierwsze lata nauka jest wyłącznie przyjemnością, materiał zaś łatwy i nie sprawi dziecku większych trudności. Przecież czytać i pisać może nauczyć się każdy. Niestety, życie przynosi niespodzianki. Pomimo wysokiej inteligencji, błyskotliwości, sprawnych narządów ruchy i zmysłów, braku zaniedbać środowiskowych - pojawiają się u niektórych dzieci trudności w opanowaniu tych, jak mogłoby się wydawać elementarnych i łatwych umiejętności. To zjawisko nazywa się dysleksją rozwojową.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?