Książka jest opracowana dla nauczycieli, którzy poszukują praktycznych rozwiązań do rozpoczęcia pracy z wykorzystaniem metod myślenia krytycznego. W naszej publikacji znajdziecie Państwo wyjaśnienie czym dokładnie jest myślenie krytyczne, z czego się składa, jakiej interpretacji myślenia krytycznego używają trenerzy i jak rozwijają poszczególne postawy oraz mnóstwo praktycznej wiedzy, wskazówek i inspiracji w kluczowych przedmiotach. Książka zawiera również materiały do praktycznego zastosowania w edukacji domowej oraz dla dyrektorów i wychowawców. TO PIERWSZE W POLSCE PRAKTYCZNE KOMPENDIUM WIEDZY Z MYŚLENIA KRYTYCZNEGO PRAKTYCZNY PRZEWODNIK PO MYŚLENIU KRYTYCZNYM STWORZONYPRZEZ TRENERÓW MYŚLENIA KRYTYCZNEGO - NAUCZYCIELI DLA NAUCZYCIELI DOSTOSOWANA DO POLSKIEJ SZKOŁY POMAGA REALIZOWAĆ PODSTAWĘ PROGRAMOWĄ OBEJMUJE NAJBARDZIEJ KLUCZOWE PRZEDMIOTY UCZY JAK BUDOWAĆ RELACJE
Kto z nas nie lubi rymowanek? Ortograficzne rymowanki z labiryntamisprawiają, że dziecko zapamiętuje proste wierszyki.Analizuje ich treść, by poprawnie zbudować wynikające z niej zdanie.Luki w tekście skłaniają do zastanowienia się nad prawidłową pisownią wyrazów,a zabawa z labiryntem ćwiczy zręczność i koordynację.Urszula Piasta-Kuszewska
W domu, w przedszkolu, w podróży z mamą, tatą lub dziadkamiwszędzie samemu i z pomocądziecko może ćwiczyć zasady pisowni i ortografii.Nie koncentrując się na nauce, poprzez zabawę, utrwala poprawnąpisownię wyrazów i poznaje nowe.140 zagadek ortograficznych to nieoceniona pomoc w rozwijaniusłownictwa dziecka i doskonaleniu umiejętności prawidłowej pisowni.Urszula Piasta-Kuszewska
Choć znowelizowana ustawa oświatowa rodzicom sześciolatków pozostawia do wyboru przedszkole lub szkołę, nie ulega wątpliwości, że część z nich wybierze to drugie rozwiązanie. Czy wobec tego szkoła i nauczyciele są w pełni gotowi na przyjęcie o rok młodszych uczniów? Czy wszyscy nauczyciele sześcioletnich pierwszoklasistów potrafią właściwie organizować zabawę, która jest podstawową formą aktywności dzieci w tym wieku? To tylko przykładowe pytania, na które muszą odpowiedzieć sobie sami nauczyciele, ale odpowiedzi te z pewnością bardzo interesują także rodziców najmłodszych uczniów.
Nowa sytuacja wymaga wielostronnych zmian w pracy nauczycieli, zobowiązując ich do poszerzenia kompetencji zawodowych w zakresie: prakseologii, komunikacji, współdziałania, kreatywności, technologii informacyjnej, aksjologii itd. Nauczyciele, świadomi różnic pomiędzy siedmioletnim – „oswojonym” a sześcioletnim – „nowym” pierwszoklasistą, wciąż poszukują źródeł informacji wspierających działania edukacyjne w nowej rzeczywistości. Jednym z nich jest publikacja Sześciolatek w roli ucznia, adresowana zarówno do nauczycieli, jak i rodziców oraz studentów pedagogiki, stanowiąca aktualizację poprzedniej pozycji pt. Dziecko sześcioletnie w szkole (której nakład został już wyczerpany), wzbogacona o nowe artykuły, wskazówki dla nauczycieli i rodziców oraz wyniki najnowszych badań.
Sześciolatek w roli ucznia składa się z sześciu rozdziałów zawierających opracowania z zakresu pedagogiki porównawczej, psychologii, biomedyki i metodyki. Ważne miejsce zajmuje tu problem diagnozowania rozwoju dziecka wraz z klasyfikacją wybranych zaburzeń. Nie pominięto również znaczenia szeroko pojętych nowatorskich działań pedagogicznych.
Książka jest adresowana do matek i ojców, którzy samotnie wychowują swoje dzieci oraz do osób z ich otoczenia. Zainteresowani znajdą tu informacje, porady i wskazówki przydatne w codziennym zmaganiu się z problemami, jakie może przynieść samotne rodzicielstwo. Rodzic dowie się, co dzieje się z dzieckiem w różnym wieku, co ma wpływ na jego rozwój, jak reaguje ono na rozstanie rodziców i jak radzi sobie z nową sytuacją. Nauczy się, jak należy obserwować pociechę, by dostrzec ewentualne niepokojące zachowania, jak radzić sobie, gdy dziecko jest kłopotliwe i trudne, gdy nie chce się uczyć lub ma inne problemy. Samotny rodzic dowie się również, jak może być postrzegany przez otoczenie, w tym przez środowisko szkolne swojego dziecka, jak uniknąć popełniania błędów, skąd czerpać energię i siłę, by walczyć z pojawiającym się stresem, zmęczeniem i wypaleniem, a także jak radzić sobie z własnymi problemami, gdzie i kiedy szukać pomocy.
Rolą nauczyciela w rozmowach z trudnymi rodzicami jest uświadomienie im, że tempo życia, konieczność spędzania długich godzin w pracy, zmęczenie, spłacanie kredytu i delegacje w żaden sposób nie usprawiedliwiają słabego kontaktu z dzieckiem. Nie ma co ukrywać, że nauczyciele muszą być podwójnymi psychologami - dziecięcymi i rodzinnymi. I to między innymi dla własnego dobra.
Rola komunikacji i języka w dialogu kultur
Pojęcia związane z zagadnieniami zróżnicowania kulturowego w edukacji
Rola nauczyciela w edukacji międzykulturowej
Po polsku, czyli po europejsku. Kilka pomysłów na oswajanie Europy na lekcjach języka polskiego
Przykłady projektów "europejskich"
Alicja Borowska - nauczycielka z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi zarówno w wieku szkolnym, jak i przedszkolakami.
Autorka, nauczyciel dyplomowany, pracując z dziećmi w okresie wczesnoszkolnym, zwróciła uwagę na problem diagnozowania i rozwijania zdolności uczniów., Swoje spostrzeżenia, refleksje i propozycje zajęć zawarła w niniejszej publikacji, której adresatem są nauczyciele i rodzice.
Kalendarz Nauczycielski na rok 2011 zawiera:
skrócony kalendarz na rok 2010 - 2012
Skorowidz miesięczny
Terminarz tygodniowy 2011
Adresy, telefony
Regulaminy i instrukcje wewnątrzzwiązkowe
Ustawa Karta Nauczyciela
Ustawa o systemie oświaty
Aktualne orzecznictwo administracyjne w sprawach dotyczących oświaty
Wcale nie tak dawno temu ani nie za siedmioma górami, rzekami i lasamiWłaściwie to całkiem blisko i teraz mieszka Franek zwyczajny chłopiec, tak jak Wy.Lecz przygody, jakie ten mały urwis codziennie przeżywa, są całkiem wyjątkowe.Teraz Wy możecie o nich czytać, rysować, dedykować tę książkę komuś dla Was ważnemu...A przede wszystkim razem z Franusiem i jego ukochanym przyjacielem biszkoptowymlabradorem Ziomkiem możecie się śmiać, cieszyć i zadziwiać tym, co przed Wami!Cykl dwóch publikacji z bajkami. Książka zawiera 39 krótkich, ciekawych, wesołych i mądrych bajeczek, które mogą i powinny zostać zilustrowane przez właściciela - autora książeczki.
Niniejsze opracowanie ma na celu omówienie zjawisk mobbingu i dyskryminacji, a także wskazanie środków przeciwdziałania im i dochodzenia roszczeń w przypadku wystąpienia takich działań w miejscu pracy.
Autorzy:
– wpisują się w nurt dyskusji na temat agresywnych zachowań młodzieży,
– ukazują zjawisko agresji wieloaspektowo,
– szukają odpowiedzi na pytania:
skąd się bierze agresja?
jak przeciwdziałać agresji?
Książka to zbiór 16 wywiadów przeprowadzonych z dziećmi, które w swoim życiu doświadczyły wielu cierpień. Rozmawiając z nimi, pisarka porusza trudne tematy, można powiedzieć ? ?dorosłe?. Dzieci mówią o Bogu, miłości, sensie życia, szczęściu, rodzinie, o tym, kim jest i kim powinien być drugi człowiek. Rozmówcy Juknaite ? m.in. chłopiec z rozbitej rodziny, niewidome dzieci i młodociani przestępcy ? radzą też, skąd czerpać siły w ciężkich doświadczeniach, opowiadają o cierpieniu, ubóstwie, odrzuceniu i o okrucieństwie.
Na Litwie Słowa w ciemności... stały się ważnym wydarzeniem literackim. Książka otrzymała tam kilka nagród, była też często wymieniana w rankingach i plebiscytach.
Przemoc rówieśnicza to zjawisko, które dotyka wiele naszych dzieci. Mimo że wciąż powstają kolejne projekty i programy mające na celu wyeliminowanie przemocy, niemal w każdym szkolnym środowisku znajda się gnębieni i gnębiciele. Jak rozmawiać z dzieckiem będącym ofiarą przemocy? Jak mu pomóc? Odpowiedzi na te pytania poszukajcie w książeczce Nie wolno mnie gnębić! Pierwsza rozmowa o... przemocy rówieśniczej.
Książka skierowana jest do wszystkich tych osób, które są żywo zainteresowane dobrym zrozumieniem roli pedagoga i psychologa szkolnego oraz doskonaleniem ich specyficznego warsztatu pracy. Pozycja obejmuje osiem rozdziałów dotyczących monitoringu procesu edukacyjnego i elementów środowiska wychowawczego, działań w zakresie psychoprofilaktyki zachowań problemowych wychowanków, interwencji oraz propagowania właściwych wzorców zachowań w szkolnych relacjach. Czytelnik znajdzie w niej też wiele porad, wskazówek i propozycji ćwiczeń z uczniami.
Książkę polecamy również studentom pedagogiki i psychologii, przyszłym nauczycielom oraz rodzicom uczniów.
Książka jest próbą odpowiedzi na oczekiwania i wymagania stawiane współcześnie pedagogom w zakresie doskonalenia swoich kompetencji. Dotyczy tzw. miękkich umiejętności, do których należą m.in.: budowanie optymalnych relacji, zaawansowane umiejętności komunikacyjne, skuteczne radzenie sobie ze stresem zawodowym. Kolejne rozdziały obejmują następujące zagadnienia: tworzenie autorytetu nauczyciela poprzez budowanie jego relacji z uczniami, rola wychowawcy klasy, problematyka przygotowywania młodego pokolenia do życia w medialnym świecie, sposoby prowadzenia rozmowy psychologicznej z uczniem oraz tematyka radzenia sobie ze stresem w szkole i poza nią.
Poradnik zawiera podstawowe informacje dotyczące współczesnej koncepcji i metodyki edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży oraz aktualnego jej statusu i organizacji w szkole.
Jest przeznaczony dla nauczycieli wychowania fizycznego gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Może być także przydatny dla nauczycieli innych przedmiotów, wychowawców klas i pedagogów szkolnych oraz studentów szkół wyższych na kierunku wychowanie fizyczne.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?