Wszyscy stajemy wobec problemów, konfliktów... Niejednokrotnie zostajemy z nimi sami. W przezwyciężeniu tych trudności niezwykle pomocna będzie książka Porozmawiajmy o problemach? Scenariusze lekcji wychowawczych ? szkoła podstawowa, której adresatami są uczniowie klas IV?VI oraz nauczyciele-wychowawcy. Autorki wykorzystały w niej fragmenty lektur aktualnie omawianych oraz proponowanych w tzw. nowej podstawie programowej. Co ważne, rozwiązania te z powodzeniem pozwalają na przeprowadzenie zajęć także wtedy, gdy uczniowie poznają jedynie te konkretne wyimki.
Publikacja składa się z dziesięciu rozdziałów, z których każdy porusza jeden temat. Są to propozycje dyskusji o: rodzinie, przyjaźni i miłości; twórcy i twórczości; współczesnych formach patriotyzmu; trudnej sztuce komunikacji, zwłaszcza między dorastającymi dziećmi i ich rodzicami; różnie rozumianej inności i obcości; samotności, wolności, a także o cierpieniu, chorobie i śmierci. Ostatni rozdział traktuje o niebezpiecznych zabawach współczesnego dziecka.
Każdy rozdział rozpoczyna się od rozważań teoretycznych na dany temat, następnie ukazuje omawiany problem w wybranych lekturach, a kończy się propozycją tematów lekcji wychowawczych i przykładowymi planami lekcji. Każdy rozdział zawiera przynajmniej trzy scenariusze dla klas: IV, V, VI (w książce jest ich w sumie 31), jedynie ostatni, zbudowany nieco inaczej, przedstawia omówienie planów zajęć. Porozmawiajmy o problemach? jest drugą książką napisaną wspólnie przez Danutę Bulę i Jadwigę Jawor-Baranowską. Pierwsza, zatytułowana Na styku literatury i innych sztuk. Działania twórcze uczniów klas IV?VI, jest przeznaczona dla nauczycieli języka polskiego, wychowawców, opiekunów kół teatralnych w szkole i nauczycieli przedmiotów humanistycznych poszukujących twórczych rozwiązań. Co istotne ? jej treść jest opracowana zgodnie z wymogami nowej Podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych, której realizacja rozpocznie się od roku szkolnego 2012/2013 w klasie IV.
Adresatami publikacji są nauczyciele, pedagodzy szkolni i wychowawcy oraz studenci kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, którzy znajdą tu rzetelną syntezę współczesnej wiedzy z zakresu psychologii klinicznej dziecka, psychologii jego rozwoju i wychowania oraz psychologii społecznej.
Książkę polecamy również - jako ważną lekturę - rodzicom, gdyż pomoże im ona zrozumieć zachowania dziecka, a także dokonać krytycznego oglądu własnego postępowania.
Zaproponowane zabawy i ćwiczenia logopedyczne przeznaczone są dla dzieci do siódmego roku życia, ale mogą być wykorzystywane również w pracy z dziećmi starszymi, mającymi trudności w komunikacji interpersonalnej.
Całość publikacji tworzą trzy części. Każda z nich przeznaczona jest dla innej grupy wiekowej:
Część I poświęcona jest zabawom i ćwiczeniom z dziećmi - od urodzenia do 3 roku życia i w okresie przedszkolnym (0-3 i 3-6).
Część II skierowana do dzieci sześcioletnich i część III przeznaczona dla dzieci powyżej 7 lat
W obrębie każdej z grup zadania ułożone są od łatwiejszych do trudniejszych. Korzystający z publikacji może wybrać zatem zabawy i ćwiczenia odpowiednie do wieku i możliwości konkretnego dziecka.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że rozpoczęcie nauki szkolnej to ogromne wydarzenie - zarówno dla dziecka jak i jego rodziców. Wszyscy przygotowują się przede wszystkim do zmian, które wniesie w codzienne życie: kompletowana jest wyprawka dla pierwszaka, prowadzone są wspólne rozmowy, tworzy się plany związane z nową rolą, którą podejmuje dziecko stając się uczniem. Pojawiają się jednak pewne oczekiwania. Rodzice spodziewają się że ich dziecko pozna litery, nauczy się czytać i pisać. To naturalne, że zastanawiają się również, czy ich dziecko sprosta wymaganiom szkolnym oraz jakim będzie uczniem. Oczywiście każdy rodzic pragnie, by jego dziecko odnosiło sukcesy, by otrzymywało same piątki, szóstki i pochwały ze strony nauczyciela dostarczając rodzicom powodów do dumy. Wydawać by się przecież mogło, że przynajmniej przez pierwsze lata nauka jest wyłącznie przyjemnością, materiał zaś łatwy i nie sprawi dziecku większych trudności. Przecież czytać i pisać może nauczyć się każdy. Niestety, życie przynosi niespodzianki. Pomimo wysokiej inteligencji, błyskotliwości, sprawnych narządów ruchy i zmysłów, braku zaniedbać środowiskowych - pojawiają się u niektórych dzieci trudności w opanowaniu tych, jak mogłoby się wydawać elementarnych i łatwych umiejętności. To zjawisko nazywa się dysleksją rozwojową.
Zaburzenia w zachowaniu uczniów
Wpływ nauczyciela-wychowawcy na zachowanie uczniów
Szkoła jako instytucja wychowania intencjonalnego a zjawisko patologii społecznej
Patogenne aspekty pracy wychowawczej szkoły
Interesująca, przeznaczona dla rodziców, opiekunów i nauczycieli publikacja, w której Autorka w kompetenty sposób prezentuje:
• skrót teoretycznych odniesień do tematyki ADHD,
• praktyczne wskazówki, jak postępować z dzieckiem Indygo:
– w szkole,
– w środowisku rodzinnym,
• „klucz” do rozumienia wagi problemu.
Autorzy:
– wpisują się w nurt dyskusji na temat agresywnych zachowań młodzieży,
– ukazują zjawisko agresji wieloaspektowo,
– szukają odpowiedzi na pytania:
skąd się bierze agresja?
jak przeciwdziałać agresji?
Książka stanowi obudowę metodyczną do programu klasy teatralno-dziennikarskiej dla szkoły podstawowej i gimnazjum. Autorka: - dzieli się doświadczeniami (po zakończeniu pięcioletniego cyklu edukacyjnego), - prezentuje różne formy pracy z uczniami, - radzi, jak osiągnąć cele założone w programie.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
Strona korzysta z plików cookies, w celu zapewnienia najwyższej jakości usług. Dowiedz się więcej w sekcji Polityka plików cookie.
Niezbędne pliki cookie
Są to pliki są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i służą do zapamiętywania np. sesji logowania, preferencji językowych, wypełniania formularzy, wybranej opcji prywatności, produktów w koszyku / schowku. Możesz je zablokować w przeglądarce, ale wtedy niektóre części witryny mogą nie działać prawidłowo.
Pliki cookie związane z reklamami
Reklamowe pliki cookied dla Google Ads pozwalają na dopasowanie wyświetlanych treści reklamowych do Twoich zainteresowań, nie tylko na naszej witrynie, ale też poza nią. Mogą być instalowane przez partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony internetowej. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach jest budowany Twój profil zainteresowań. Reklamowe cookies nie przechowują bezpośrednio Twoich danych osobowych, ale identyfikują Twoją przeglądarkę internetową i sprzęt. Jeśli nie zezwolisz na stosowanie tych plików cookie, dalej będziemy mogli wyświetlać Ci reklamy, jednak nie będą one dopasowane do Twoich preferencji.
Pliki cookie związane ze statystykami
Analityczne pliki cookie dla Google Analytics umożliwiają sprawdzenie liczby wizyt i źródeł ruchu w naszym sklepie. Pomagają nam ustalić, które strony są bardziej, a które mniej popularne, i zrozumieć, jak użytkownicy poruszają się po stronie. Dzięki temu możemy badać statystyki i poprawiać wydajność naszego sklepu. Informacje zbierane przez te pliki cookie są agregowane, nie mają więc na celu ustalenia Twojej tożsamości. Jeśli nie zezwolisz na ich stosowanie, to nie będziemy wiedzieć, kiedy odwiedziłeś naszą stronę internetową.