Artykuł 226 k.p. oraz § 39 i 39a rozporządzenia MPiPS z dnia 26.09.1997 r. zobowiązują każdego pracodawcę do przeprowadzenia oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy. Oferujemy trzy rodzaje pomocy – specjalistycznych narzędzi oceny ryzyka (instruktaż, dokumentacja oceny i program komputerowy), które umożliwią dokonanie oceny samodzielnie, prawidłowo i bez konieczności udziału w specjalistycznym szkoleniu.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.
Dokumentacja oceny:
praktyczne uzupełnienie instruktażu
analogiczna metoda oceny ryzyka
zestawienie wymagań ogólnych i podstawowych czynników zagrożeń dla danego stanowiska pracy
komplet dokumentów potrzebnych do wykonania oceny
Każdy podmiot działający na rynku w zakresie produkcji lub obrotu materiałami i wyrobami przeznaczonymi do kontaktu z żywnością, zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 136, poz. 914 z późn. zm.) jest obowiązany przestrzegać w zakładach zasad dobrej praktyki produkcyjnej (GMP) oraz dobrej praktyki higienicznej (GHP).
Zasady GMP i GHP powinny być zapisane i ujęte w formie procedur, instrukcji, gwarantując powtarzalne i bezbłędne wykonywanie określonych w nich czynności. Natomiast zapisy na odpowiednich kartach, protokołach są potwierdzeniem wykonania danej czynności, czy pomiaru i stanowią dokument weryfikacji opracowanego systemu, którego celem jest dostarczenie konsumentowi żywności o niekwestionowanej jakości zdrowotnej.
Niniejszy poradnik przedstawia sposób opracowania programów działań z zastosowaniem zasad GMP/GHP i ich wdrażania.
W drugiej części autorka, specjalista do spraw nadzoru nad żywnością Państwowej Inspekcji Sanitarnej, opracowała przykładową dokumentację sanitarną dla zakładu żywienia zbiorowego. Przykład zawiera opracowane procedury, instrukcje i zapisy na odpowiednich kartach i protokołach, potwierdzające wykonanie danej czynności czy pomiaru.
Barbara Jackiewicz
Specjalista do spraw nadzoru nad żywnością Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
Warunki środowiska, gdzie odbywa się proces pracy, kształtowane są przez występujące w środowisku czynniki (fizyczne, chemiczne i biologiczne), których źródłem są procesy technologiczne przetwarzające materiały i surowce. Stopień natężenia czynników szkodliwych decyduje o tym, czy środowisko pracy jest uciążliwe, oraz czy stwarza zagrożenie zdrowia, a nawet życia pracowników. Zmiany zdrowotne spowodowane obecnością czynników szkodliwych w środowisku pracy nazywamy chorobą zawodową, a ryzyko jej powstania zależy od rodzaju czynnika, stopnia i czasu narażenia zawodowego oraz sposobu wykonywania pracy.
Odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy spoczywa na pracodawcy, który jest obowiązany znać, w zakresie niezbędnym do wykonywania ciążących na nim obowiązków, przepisy o ochronie pracy, w tym przepisy oraz zasady bezpieczeństwa i higieny pracy.
Obszerne opracowanie na temat czynników szkodliwych i uciążliwych, jakie mogą występować w środowisku pracy, to niezbędna pomoc dla pracodawcy, służb bhp i osób przygotowujących się do zawodu behapowca. W publikacji m.in.: charakterystyka czynników szkodliwych i uciążliwych w środowisku pracy, ich oddziaływanie na organizm pracownika, metody ograniczenia tego oddziaływania, uregulowania prawne, obowiązki pracodawcy, środki ochrony indywidualnej, metody wykonywania pomiarów.
Stan prawny: 1 października 2009 roku.
Nieoceniona pomoc dla kierowników jednostek sektora finansów publicznych ? zakresy czynności pracowników, wzory powierzenia obowiązków w zakresie rachunkowości, sprawozdawczości i gospodarki finansowej jednostki, zamówień publicznych, wykonywania czynności z zakresu prawa pracy, ochrony danych osobowych, a także udostępniania informacji publicznej.
Kompendium wiedzy dla kierownika jednostki sektora finansów publicznych, pomocne w zbudowaniu skutecznego systemu zarządzania jednostką w obszarze struktury organizacyjnej i tzw. systemu delegowania uprawnień.
Autor usystematyzował wiedzę na temat organizacji jednostki sektora finansów publicznych, wskazał kierownikom jednostek sektora finansów obszary funkcjonowania kierowanych przez nich jednostek wymagających powierzenia określonych obowiązków oraz/lub odpowiedzialności pracownikom, a także omówił zasady powierzania obowiązków i odpowiedzialności wynikające z przepisów prawa.
Przy analizie każdego z opisanych obszarów funkcjonowania jednostki zostały wskazane przepisy które obligują lub umożliwiają kierownikowi jednostki powierzenie pracownikom obowiązków lub odpowiedzialności w określonym zakresie.
Publikacja jest uzupełniona wzorcowymi zakresami czynności, które będą mogły zostać elastycznie wykorzystane przez kierowników jednostek sektora finansów publicznych jako skuteczne mechanizmy kontroli zarządczej. Dołączona do książki płyta CD zawiera wzory zakresów czynności oraz upoważnień i powierzeń obowiązków w formacie MS Word, co umożliwia ich łatwe wykorzystanie przez praktyków.
Krzysztof Puchacz
Prawnik, główny inspektor kontroli w Regionalnej Izbie Obrachunkowej. Autor wielu publikacji z zakresu zamówień publicznych, finansów publicznych oraz kontroli zarządczej.
Drugie wydanie książki cenionej za instruktażowe wyjaśnienie tematu.
Jak skutecznie i prawidłowo rozwiązać umowę, by nie spotkać się z pracownikiem w sądzie?
Kompleksowe, bardzo praktyczne wyjaśnienie zasad i form rozwiązywania umów o pracę:
kiedy i jak napisać wypowiedzenie,
warunki rozwiązania umowy bez wypowiedzenia,
jak rozstać się za porozumieniem, itp.
Bogate przykłady z praktyki autora jako sędziego. Cenne dla kadrowych są wzory pism z objaśnieniami oraz przydatny regulamin rozwiązywania umów.
Pozycja niezbędna w każdej firmie!
Ryszard Sadlik
Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego, sędzia orzekający w Sądzie Okręgowym w Kielcach w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, prowadzi wykłady dla studentów studiów podyplomowych oraz aplikantów adwokackich, autor licznych publikacji prasowych dotyczących tematyki prawa pracy i ubezpieczeń społecznych.
Kiedy i na jakich zasadach można pociągnąć do odpowiedzialności pracownika?
Jak zabezpieczyć mienie firmy w umowie z pracownikiem?
Jak ustrzec się przed nieuczciwością?
Kompleksowe, instruktażowe wyjaśnienie zasad pociągnięcia pracownika do odpowiedzialności - zarówno materialnej, jak i porządkowej.
Kiedy jest to możliwe, jakiej kwoty może się domagać pracodawca, kiedy można zastosować przepisy prawa cywilnego, jak zawrzeć ugodę?
Bogate przykłady z praktyki autora jako sędziego pomogą rozwiać wszelkie wątpliwości.
Cenne dla kadrowych są wzory pism z objaśnieniami.
Dyrektorzy szkół lub placówek oświatowych są zobowiązani do tworzenia, oceny i stałego rozwijania systemu kontroli zarządczej!
Prezentowana pozycja pomoże w szybkim i prawidłowym, zgodnym z prawem, zorganizowaniu systemu kontroli zarządczej zgodnie ze standardami ogłoszonymi w Komunikacie MF i wytycznymi Ministerstwa Finansów.
Publikacja zawiera:
szczegółowe omówienie wszystkich standardów kontroli zarządczej wraz ze wskazówkami praktyka dotyczącymi ich stosowania i licznymi przykładami konkretnych dokumentów, które pomogą w realizacji postanowień standardów;
bardzo obszerny zbiór wzór ok. 70 dokumentów, przykładowych instrukcji niezbędnych do właściwego zorganizowania systemu kontroli zarządczej
dołączona płyta CD ze wszystkim wzorami dokumentów w formacie MS Word ? pozwala na łatwe i proste stworzenie własnej dokumentacji.
Opracowanie przygotowane przez doświadczonego specjalistę, wieloletniego dyrektora i pracownika administracji oświatowej, który przełożył swoje bogate doświadczenie zawodowe na szereg dokumentów, wzorów, podpowiedzi i instrukcji umożliwiających stworzenie systemu kontroli zarządczej w szkole lub placówce oświatowej.
Słowa kluczowe
zarządzanie bezpieczeństwo bezpieczeństwo i higiena pracy bhp
Co sprawia, że system zarządzania bezpieczeństwem pracy jest skuteczny?
Co wpływa na to, że jest on opłacalny, akceptowany przez pracowników
i - przede wszystkim - od czego zależy jego efektywność?
Książka jest przewodnikiem po problemach, z którymi trzeba się zmierzyć, budując dobry system zarządzania bezpieczeństwem pracy. Z pewnością istnieje wiele możliwych rozwiązań, każda firma ma prawo znalezienia własnej drogi, ale warto korzystać ze sprawdzonych metod. Autorom zależało na pokazaniu dobrych praktyk pochodzących z różnych firm, branż, krajów.
W opracowaniu omówiono m.in.:
koncepcję systemów zarządzania, ich integrację i certyfikację;
zarządzanie zagrożeniami i ryzykiem, zmianami, zachowaniami, zdarzeniami wypadkowymi, sytuacjami kryzysowymi, podwykonawcami, pracownikami;
kulturę bezpieczeństwa;
doskonalenie systemu.
Dołączony na płycie suplement jest kolorową wersją książki, w formacie PDF.
To praktyczne i wygodne narzędzie pozwala na przeglądanie, wyszukiwanie, powiększanie barwnych prezentacji i licznych przykładów
Obowiązujące przepisy w zakresie szkolenia okresowego w dziedzinie bhp wprowadzają wzorcowy program szkolenia, który powinien być przez organizatora szkolenia dostosowany do potrzeb uczestników szkolenia konkretnego zakładu pracy.
Niniejszy podręcznik, opracowany zgodnie z programem ramowym szkolenia dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych, zawartym w rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. Nr 180, poz. 1860 z późn zm.), ma za zadanie wesprzeć organizatorów szkolenia w dostosowaniu programu do oczekiwań, jakie ma spełnić szkolenie okresowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
Obowiązujące przepisy w zakresie szkolenia okresowego w dziedzinie bhp wprowadzają wzorcowy program szkolenia, który powinien być przez organizatora szkolenia dostosowany do potrzeb uczestników szkolenia konkretnego zakładu pracy.
Niniejszy podręcznik, opracowany zgodnie z programem ramowym szkolenia dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych, zawartym w rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. Nr 180, poz. 1860 z późn zm.), ma za zadanie wesprzeć organizatorów szkolenia w dostosowaniu programu do oczekiwań, jakie ma spełnić szkolenie okresowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
Stan prawny na dzień 1 marca 2012 roku.
NAJNOWSZY, obowiązujący na rok 2012, Urzędowy Wykaz Produktów Leczniczych Dopuszczonych do Obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym:
* Wykaz produktów leczniczych dopuszczonych do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej (narodowe),
* Wykaz produktów leczniczych dopuszczonych do obrotu na podstawie pozwoleń wydanych przez Radę Unii Europejskiej lub Komisję Europejską (centralne),
* Wykaz produktów leczniczych dopuszczonych do obrotu w ramach importu równoległego (import równoległy).
Wykaz jest zgodny z Obwieszczeniem Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych publikowanym w Dzienniku Urzędowym Ministra Zdrowia.
W cenie:
1. suplement elektroniczny (płytka CD) z intuicyjną wyszukiwarką danego produktu wg zadanego kryterium
2. użyteczny skorowidz.
Wydanie bardzo wygodne do podręcznego użytkowania (format A-4, twarda oprawa).
Skuteczność rekrutacji jest w dużej mierze uzależniona od naszego przygotowania do niej i od prawidłowego rozpoznania potrzeb kadrowych naszej firmy. Kiedy już dokonaliśmy takowego rozpoznania staje przed nami pytanie, jak dotrzeć do najlepszych. Metod i sposobów jest wiele.
W ostatnich latach obserwuje się intensywny wzrost możliwości rekrutowania przez Internet. Samodzielne zgłębianie wiedzy na temat, gdzie zacząć i jak prawidło opracować strategię rekrutacji internetowej, może być przytłaczające i nastręczać wiele problemów. Wychodząc zatem naprzeciw potrzebom młodych menedżerów, Autor opracował swego rodzaju drogę na skróty, ukazującą sposób rekrutowania i metody dostępne na rynkach zagranicznych, polskich oraz tendencje w obszarze rekrutacji online. Ukazuje historię rekrutowania przez Internet i zmiany, które dokonały się na rynkach zachodnich i które być może dokonają się również i na polskim rynku w najbliższych latach.
Organizator wypoczynku dzieci i młodzieży ma obowiązek zadbać o zdrowie i bezpieczeństwo uczestników tego wypoczynku. Uwzględniając obowiązujące zasady i przepisy (m.in. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania, Dz.U. Nr 12, poz. 67 z późn. zm.) oraz na podstawie własnego wieloletniego doświadczenia ? organizatora i kierownika wypoczynku ? autor wskazuje, jak dobrze przygotować oraz jak właściwie pokierować zorganizowaną formą wypoczynku dzieci i młodzieży. W książce m.in.: wymagane kwalifikacje i zakresy obowiązków kadry wypoczynku, plan pracy, plan finansowy, wybrane zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa w czasie trwania wypoczynku, w tym: transport uczestników i kadry wypoczynku, regulaminy i zasady obowiązujące podczas wypoczynku, bezpieczeństwo prac wykonywanych przez uczestników wypoczynku, podstawowe zasady bezpiecznej kąpieli, bezpieczeństwo uczestników wypoczynku w górach, wypadki uczestników wypoczynku i pracowników. Dołączony do książki suplement elektroniczny zawiera wszystkie formularze występujące w publikacji (m.in. takie, jak: formularze zgłoszeń wypoczynku dzieci i młodzieży, zakresy czynności kadry, karta kwalifikacyjna uczestnika wypoczynku, regulamin kąpieli, protokół powypadkowy), a także formularze do obliczeń planu finansowego. Formaty MS Word i Excel umożliwią edytowanie każdego dokumentu, dostosowanie go do własnych potrzeb, wydruk.
Książka adresowana do wszystkich poszukujących metody, która pozwoli podejmować optymalne decyzje w procesie rekrutacji i planowaniu ścieżek rozwoju pracowników firmy. Prezentuje założenia metodologiczne i prowadzi przez wszystkie etapy posługiwania się ? uznaną za najbardziej skuteczną w świecie HR ? metodą Assessment Center w procesie rekrutacji i selekcji oraz Development Center w procesie planowania karier i rozwoju pracowników. Jej pragmatyczny charakter umożliwia samodzielne zaprojektowanie i przeprowadzenie sesji, dokonanie oceny i sporządzenia raportu z przeprowadzonej diagnozy. Książka zawiera przykłady sesji AC/DC realizowanych przez autora, który opisując (często w sposób humorystyczny) reakcje i zachowania organizatorów i uczestników sesji, równocześnie przybliża kluczowe zagadnienia. Suplement elektroniczny z gotowymi do natychmiastowego użycia narzędziami prezentowanymi w książce (w formacie MS Word) będzie dużym ułatwieniem w posługiwaniu się metodą AC/DC.
Informacje i praktyczne wskazówki zawarte w opracowaniu mają służyć zespołom realizującym projekty, kierownikom, koordynatorom, menadżerom projektów oraz kadrze zarządzającej w jednostkach, które wdrażają przedsięwzięcia projektowe współfinansowane z funduszy unijnych.
Zadaniem, jakie ma spełniać poradnik jest wskazanie koordynatorowi i kadrze projektowej, na czym polega ich praca przy wdrażaniu projektu z praktycznego punktu widzenia. Ma wyposażyć ich w użyteczne narzędzie monitoringowe oraz wskazówki jak uruchomić projekt i następnie skutecznie i efektywnie zarządzać całym przedsięwzięciem.
Książka zawiera wykaz ponad 320 istotnych zadań do wykonania od momentu podpisania umowy aż do zamknięcia projektu. Dodatkowo, do publikacji dołączono suplement elektroniczny, który ułatwia monitorowanie postępu wykonywanych działań.
Szczególne miejsce w działalności Zakładu Bezpieczeństwa Żywności i Żywienia zajmuje problematyka organizacji i funkcjonowania żywienia zbiorowego. Upowszechnianie wśród realizatorów żywienia zbiorowego wiedzy o najnowszych trendach w nauce o żywieniu oraz wpływie sposobu żywienia na zdrowie człowieka nabiera w ostatnim okresie coraz większego znaczenia. Zdrowie posiada bowiem konkretną cenę, również w aspekcie ekonomicznym. Opublikowanie w tej książce modelowe racje pokarmowe powinny służyć jako przykłady prawidłowych zaleceń praktycznych i być pomocne na co dzień w realizacji diet korzystnych dla zdrowia.
Oddając do rąk Czytelników niniejszą monografię, autorzy wyrażają nadzieję, że ułatwi ona przygotowywanie całodziennych diet i posiłków w zakładach żywienia zbiorowego, głównie zamkniętego, i przyczyni się do poprawy jakości żywienia oraz podniesienia satysfakcji konsumentów wielu placówek gastronomicznych w Polsce.
Opracowanie adresowane jest do wszystkich realizatorów żywienia zbiorowego, szczególnie typu zamkniętego (szpitale, sanatoria, stołówki, placówki oświatowo-wychowawcze), a także do organów urzędowej kontroli żywności, głównie PIS.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?