KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo ODDK

Okładka książki Inspektor ochrony danych

178,50 zł 171,27 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Jakie są kompetencje, obowiązki i odpowiedzialność w ramach prowadzonego nadzoru nad systemem ochrony danych osobowych? Jakie zmiany w tym zakresie przewidują przepisy rozporządzenia ogólnego Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych, które muszą być stosowane od dnia 25 maja 2018 r.? Kompleksowy poradnik omawiający w sposób praktyczny wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z pełnieniem funkcji inspektora ochrony danych (IOD), który zastąpi ABI od 25 maja 2018 r. W książce m.in.: sprawdzanie systemu ochrony danych i sprawozdanie z jego przeprowadzenia, narzędzia do pełnienia nadzoru, dokumentacja ochrony danych, rejestr zbiorów prowadzonych przez inspektora. Publikacja zgodna z najnowszą Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. Dodatkowo: wzory najbardziej przydatnych wzorów dokumentów zamieszczonych w suplemencie elektronicznym (zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows).
Okładka książki Ochrona środowiska w firmie

157,50 zł 151,12 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Każda prowadzona działalność gospodarcza oddziałuje w pewnym stopniu na środowisko. Przepisy prawa, głównie Prawo ochrony środowiska, a także inne ustawy, nakładają na przedsiębiorców szereg obowiązków w tym zakresie. Publikacja zawiera wskazówki dotyczące przygotowania się do rozpoczęcia działalności gospodarczej, jej prowadzenia, wykonywania obowiązków sprawozdawczych, zakończenia działalności, pod kątem ochrony środowiska. W książce omówiono m.in.: - decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych, w tym, m.in. przypadki, w których nie decyzja nie jest wymagana, procedura uzyskania decyzji, czas obowiązywania decyzji, przeniesienie decyzji na inny podmiot, - niezbędne do prowadzenia działalności – pozwolenia na: * wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, * wytwarzanie odpadów, * wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi, z uwzględnieniem nowego Prawa wodnego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1566 z późn. zm.), - pozwolenie zintegrowane, w tym: obligatoryjne uzyskanie takiego pozwolenia, zakres i elementy pozwolenia, - działania służące zapobieganiu wystąpienia awariom, z uwzględnieniem podziału na zakład o zwiększonym ryzyku wystąpienia awarii oraz zakład o dużym ryzyku wystąpienia awarii, - obowiązki sprawozdawcze, opłaty za korzystanie ze środowiska oraz kary pieniężne, - opłatę produktową oraz opłatę recyclingową, - obowiązki związane z zakończeniem działalności gospodarczej, - odpowiedzialność za uchybienia obowiązkom związanym z ochroną środowiska, w tym zasada zanieczyszczający płaci.
Okładka książki Konstytucja biznesu PGK1258

168,00 zł 161,20 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Konstytucja biznesu to pakiet pięciu ustaw obowiązujących od dnia 30 kwietnia 2018 r. kompleksowo regulujących zagadnienia związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Na pakiet składają się: ustawa – Prawo przedsiębiorców, ustawa o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców, ustawa o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium RP, ustawa o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy oraz ustawa – Przepisy wprowadzające ustawę Prawo przedsiębiorców oraz inne ustawy dotyczące działalności gospodarczej. W publikacji przedstawiono wszystkie wprowadzone nowości, takie jak m.in.: - katalog zasad obowiązujących w relacjach przedsiębiorca – organy administracji (w tym m.in.: „co nie jest prawem zabronione, jest dozwolone”, zasada rozstrzygania wątpliwości na korzyść przedsiębiorcy, zasada pewności prawa), - działalność nieewidencjonowana, - rozszerzenie możliwości zawieszenia działalności gospodarczej, - ograniczenie posługiwania się numerem REGON, - ulga dla rozpoczynających działalność gospodarczą, - powołanie Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, - wprowadzenie zasad obowiązujących podczas uchwalania aktów prawnych dotyczących przedsiębiorców. W książce omówiono również wcześniej obowiązujące regulacje, które zostały przeniesione do Konstytucji biznesu, m.in.: - zasady prowadzenia działalności gospodarczej, - podział przedsiębiorców na mikro, małych oraz średnich, - podjęcie, zawieszenie oraz zakończenie działalności, - reglamentacja działalności gospodarczej, - kontrola w przedsiębiorstwie, - zasada „jednego okienka”, - dane podlegające oraz niepodlegające wpisowi do CEIDG, a także skomentowano zmiany w innych aktach prawnych. Szereg praktycznych przykładów oraz przystępny dla Czytelnika język pomogą lepiej zrozumieć omawiane zagadnienia. Dodatkowo w publikacji zawarto ujednolicone teksty ustaw wchodzących w skład Konstytucji biznesu (z wyjątkiem przepisów wprowadzających).
Okładka książki Wdrożenie RODO w małych i średnich organizacjach Praktyczny poradnik

178,50 zł 153,42 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Jak chronić dane osobowe według nowych zasad obowiązujących od 25 maja 2018 r.? Zapewnienie prawa do prywatności przechodzi prawdziwą rewolucję; każda organizacja musi zmienić sposób postępowania z danymi osobowymi. Dotychczas obowiązywał model, w którym to ustawodawca decydował o tym, w jaki sposób mamy chronić dane osobowe, teraz to my sami musimy określić ryzyko naruszenia tego prawa i zastosować takie zabezpieczenia, które to ryzyko zniwelują. Przedstawiamy kompleksowy poradnik, w którym Autor – ekspert z dziedziny ochrony danych osobowych, omawia w sposób praktyczny jak prawidłowo wdrożyć zmiany w zakresie ochrony danych osobowych, które bezwzględnie należy stosować od 25 maja 2018 r. W publikacji m.in.: - zakres zmian, - zgodność działań organizacji z UODO oraz z RODO, - proces przetwarzania danych osobowych, - analizę ryzyka, - plan postępowania z ryzykiem i monitorowanie ryzyka, - dostosowanie zabezpieczeń – fizycznych, organizacyjnych i informatycznych, - przygotowanie lub dostosowanie polityki bezpieczeństwa zgodnej z RODO, - największe problemy przy wdrożeniu RODO. II wydanie publikacji uwzględnia regulacje najnowszej Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. Dodatkowo: wzory najbardziej przydatnych dokumentów, w tym m.in.: - lista kontrolna zgodności z RODO, - arkusz DPIA (Data Protection Impact Assassment), - arkusz inwentaryzacji zasobów, - arkusz analizy ryzyka, - umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych i upoważnienie do przetwarzania danych osobowych, w edytowalnej formie, zamieszczonych w suplemencie elektronicznym. Plik suplementu do pobrania przez internet, zgodnie z instrukcją zamieszczoną w książce).
Okładka książki Dokumentacja wdrożenia RODO (z suplementem elektronicznym)

178,50 zł 153,42 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Dokumentacja pokazuje krok po kroku, jak wdrożyć w organizacji nowe regulacje w zakresie ochrony danych osobowych – wynikające z RODO. Zbiór zawiera przykładowe narzędzia (dokumenty), dzięki którym będzie to możliwe. Autorem publikacji jest prawnik, administrator bezpieczeństwa informacji zawodowo zajmujący się m.in. kontrolą i audytem w zakresie bezpieczeństwa informacji, tworzeniem wewnętrznych procedur i dokumentacji oraz sporządzaniem opinii prawnych. W książce przedstawiono kolejność podejmowania działań tak, aby każde następne działanie wynikało z poprzedniego. Pierwszym działaniem, które należy podjąć, wdrażając RODO, jest według autora audyt zgodności stanu faktycznego z RODO. Następnie: przeprowadzenie oceny skutków przetwarzania danych osobowych (DPIA) oraz inwentaryzacji zasobów biorących udział w procesach, przeprowadzenie analizy ryzyka w stosunku do zasobów biorących udział w procesach i wdrożenie planu postępowania z ryzykiem, modelowanie procesów i zabezpieczeń, czego finałem jest przygotowanie dokumentacji ochrony danych osobowych oraz przeszkolenie personelu z nowych procedur postępowania z danymi osobowymi. Omówienie zagadnień zostało wzbogacone licznymi przykładami sytuacji, które mogą wystąpić zarówno w firmach, jak i jednostkach budżetowych. W dołączonym do książki suplemencie elektronicznym zamieszczono wzory przydatnych dokumentów w wersji edytowalnej, w tym: - politykę bezpieczeństwa, - rejestr czynności przetwarzania, - rejestr incydentów ochrony danych osobowych, - zarządzenie w sprawie wyznaczenia inspektora ochrony danych, - arkusz DPIA (Data Protection Impact Analysis), - listę kontrolną zgodności z RODO, - arkusz inwentaryzacji zasobów, - arkusz analizy ryzyka, - umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych, - upoważnienie do przetwarzania danych osobowych, - klauzule zgody na przetwarzanie danych, - arkusz realizacji poszczególnych praw osoby, której dane dotyczą (m.in. prawa do bycia zapomnianym, prawo ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych), - wniosek osoby fizycznej o realizację praw wynikających z RODO (m.in. prawa do bycia zapomnianym, prawa ograniczenia przetwarzania) i odpowiedź na niego. Plik suplementu można pobrać przez Internet (instrukcja postępowania zamieszczona jest w książce). Zainstalowanie suplementu wymaga posiadania systemu operacyjnego Windows.
Okładka książki Regulamin wynagradzania z pełną dokumentacją

115,50 zł 99,27 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Wzorcowy regulamin wynagradzania – kompletna dokumentacja niezbędna w każdej firmie. Uwaga – zawiera przykładowe zapisy dotyczące wynagrodzeń finansowanych ze środków unijnych i dotacji z innych źródeł. W regulaminie zawarto również zapisy dotyczące opodatkowania i oskładkowania poszczególnych składników wynagrodzeń oraz wzory na obliczanie tych składników. Suplement elektroniczny ułatwia dostosowanie wzorca do własnych potrzeb, uzupełnienia o własne dane i wydruk.
Okładka książki Przejmowanie przedsiębiorstw zorganizowanych części przedsiębiorstw oraz nieruchomości

178,50 zł 167,70 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Transakcje fuzji i przejęć przedsiębiorstw (M&A) oraz zakupów (przejęć) nieruchomości są integralnym elementem gospodarki rynkowej. Transakcje te są też coraz częstsze w Polsce. W warunkach polskich związane są one także z przejmowaniem tzw. zorganizowanej części przedsiębiorstw (ZCP). Znajomość specyfiki tych transakcji, kombinacja wiedzy teoretycznej i praktycznej powinna zmierzać do wypracowania i stosowania adekwatnych modeli prowadzenia takich operacji, z uwzględnieniem ich aspektu prawnego, podatkowego i finansowego w konkretnej rzeczywistości gospodarki danego kraju. Międzynarodowe M&A wymagają z kolei poznania specyfiki funkcjonowania kraju przejmowanego przedsiębiorstwa. W publikacji Autor, w oparciu o swoje doświadczenia z praktyki zawodowej, przedstawia różne metody przejmowania przedsiębiorstw, zorganizowanych części przedsiębiorstw oraz nieruchomości, prezentując je jako sekwencję powiązanych ze sobą czynności, które powinny być odpowiednio dokumentowane. Zaproponowane metody obejmują: praktyczne sposoby prowadzenia wstępnych analiz branż i selekcji kandydatów do przejęcia (tzw. wstępne badanie due diligence), organizację i przebieg pogłębionego badania due diligence wraz z identyfikacją tzw. ryzyk krytycznych przekreślających w praktyce sens prowadzenia dalszych negocjacji lub zmieniających ścieżkę przejęcia, dobór metod wyceny i sposobów uwzględniania w wycenie rezultatów badania due diligence, sposoby formułowania umów zakupu przedsiębiorstw/ZCP/różnych rodzajów nieruchomości oraz dobór instrumentów finansowych, a także organizację finansowania wspomnianych transakcji z uwzględnieniem współpracy z instytucjami finansowymi. Autor przedstawia także metody fuzji przedsiębiorstw oraz opisuje niezbędne działania integracyjne. W dołączonym suplemencie elektronicznym znalazły się zamieszczone w książce wzory przydatnych dokumentów – w wersji edytowalnej. Plik suplementu można pobrać przez Internet, postępując zgodnie z instrukcją zamieszczoną w książce. Zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows.
Okładka książki Zadanie audytu wewnętrznego w praktyce. Dokumentowanie prac oraz przykładowe zagadnienia audytowe dla wybranych procesów i obszarów (z suplementem elektronicznym)

157,50 zł 135,37 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Publikacja stanowi fachowy poradnik skierowany przede wszystkim do audytorów wewnętrznych. Omawiając sposób realizacji zadania audytowego, autor przedstawia podstawowe rodzaje dokumentów roboczych tworzonych na poszczególnych etapach audytu. Jednocześnie szczegółowo i dokładnie pokazuje, w jaki sposób te dokumenty sporządzać. Liczne przykłady uzupełnione są propozycjami praktycznych rozwiązań, które mogą być zastosowane w codziennej pracy audytorów. Książka zawiera również przykładowe zagadnienia, które mogą być przedmiotem badania podczas audytu takich procesów i obszarów, jak: proces zakupów, proces płatności, proces sprzedaży, obszar zarządzania zasobami ludzkimi, realizacja projektów inwestycyjnych. Ze względu na ogromne znaczenie systemów IT zaprezentowano także możliwy sposób badania mechanizmów kontrolnych związanych z aplikacjami informatycznymi. Zaproponowane zestawienia zagadnień audytowych mogą być bezpośrednio wykorzystane do konstruowania programów audytu, a także projektowania poszczególnych testów audytowych. Przedstawione podejście do realizacji zadania audytowego w oparciu o ryzyko oraz analizę procesów, a także zaproponowane rozwiązania są zgodne z Międzynarodowymi standardami praktyki zawodowej audytu wewnętrznego wydanymi przez Instytut Audytorów Wewnętrznych. Dołączony do publikacji suplement elektroniczny zawiera kompletny zestaw wzorów dokumentów roboczych w formie edytowalnej, co ułatwia ich wykorzystanie w praktyce. Zamieszczone wzory mogą być wykorzystane wprost w procesie badania, można je również przystosować do potrzeb komórki audytu lub uzupełnić nimi już stosowane dokumenty. Plik suplementu do pobrania przez Internet (instrukcja w książce). Zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows.
Okładka książki Własność intelektualna w przedsiębiorstwie

210,00 zł 180,50 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Praktyczny poradnik omawiający zagadnienia związane z prawem własności intelektualnej w przedsiębiorstwie. Jako jedyny na rynku prezentuje problematykę PWI z perspektywy życia organizacji – od momentu jej powstania, poprzez wczesny oraz intensywny rozwój, na zakończeniu działalności kończąc. Autorka wskazuje problemy, jakie występują na konkretnym etapie, oraz działania, jakie trzeba podjąć, aby własność intelektualną chronić oraz sprawnie nią zarządzać. W książce między innymi odpowiedzi na pytania: * co może być znakiem towarowym, * czym jest marka mocna w prawie, * czy pomysł podlega ochronie, * jak uzyskać prawo z rejestracji wzoru przemysłowego, * kiedy przysługuje ochrona prawnoautorska, * jak uzyskać patent, * co charakteryzuje wzór przemysłowy, * jakie prawa przysługują pracownikowi – twórcy, * jak zmienić firmę (rebranding), * co grozi za naruszenie prawa własności intelektualnej. Do zalet publikacji należy zaliczyć liczne przykłady, przywołane orzecznictwo sądowe oraz przystępny dla Czytelnika język.
Okładka książki Pakiet szkoleniowy. Szkolenie okresowe dla pracowników administracyjno-biurowych. Prezentacje – 173 slajdy – podręcznik dla prowadzącego szkolenie – w języku angielskim (z suplementem elektronicznym)

252,00 zł 216,59 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Occupational Safety and Health (OSH) Periodic Training for Office Workers English version in compliance with Polish Law Regulations TRAINER’S GUIDE (with electronic supplement) Praktyczny zestaw niezbędny do prowadzenia szkoleń okresowych z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników biurowych – w języku angielskim. Pakiet składa się z: - prezentacji w formacie PDF, - podręcznika dla prowadzącego szkolenie wraz ze szczegółowym komentarzem do każdego ze slajdów, - dodatkowych materiałów, pomocnych przy przeprowadzaniu z uczestnikami szkolenia praktycznych ćwiczeń. Całość została przygotowana w języku angielskim. Uzupełnienie stanowi angielsko-polski słowniczek z tłumaczeniem przydatnych terminów zawartych w materiałach szkoleniowych. UWAGA! Suplement elektroniczny, stanowiący uzupełnienie publikacji, zawierający prezentację, tekst podręcznika oraz materiały dodatkowe, w formie plików PDF, należy pobrać poprzez internet. Szczegółowa instrukcja postępowania zamieszczona jest w książce. Zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows. Zakres szkolenia jest zgodny z obowiązującymi przepisami, jego przewidywany czas to 8 godzin lekcyjnych. Szkolenie jest podzielone na cztery równe części (po 90 minut), obejmujące następującą tematykę: CZĘŚĆ 1. 1.Definicja i historia bezpieczeństwa i higieny pracy 2. Podstawy prawne i organy kontrolne 3. Prawa i obowiązki pracownika i pracodawcy 4. Szkolenia BHP 5. Profilaktyczna opieka medyczna 6. Ochrona pracy młodocianych i kobiet CZĘŚĆ 2. 1. Zagrożenia w środowisku biurowym 2. Wypadki przy pracy 3. Wypadki w drodze z lub do pracy 4. Choroby zawodowe 5. Działania prewencyjne CZĘŚĆ 3. 1. Wymagania dla pomieszczeń pracy biurowej 2. Ergonomia biurowego stanowiska pracy 3. Zdrowe nawyki przy pracy z komputerem 4. Ćwiczenia oczu i ćwiczenia rozciągające CZĘŚĆ 4. 1. Zasady udzielania pierwszej pomocy 2. Procedury postępowania w razie pożaru Każda z części zakończona jest krótkim powtórzeniem wiadomości w formie pozwalającej unaocznić uczestnikom szkolenia praktyczne zastosowanie zdobytych w danej części wiadomości.
Okładka książki Spółka celowa

178,50 zł 153,42 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Jak wykorzystywać spółkę celową do realizacji różnego rodzaju przedsięwzięć? Jak maksymalnie wykorzystywać atrybuty spółki celowej w realizacji projektów inwestycyjnych i operacji gospodarczych? Kompendium wiedzy na temat spółek celowych – ich tworzenia, funkcjonowania , finansowania w realiach prawnych i podatkowych w Polsce – opracowane w oparciu o aktualne przepisy prawa, w kontekście orzecznictwa, praktyki gospodarczej oraz zwyczajów instytucji finansowych. Autor – na podstawie swojej eksperckiej wiedzy i doświadczenia – omawia wszystkie aspekty podejmowania działalności w formie spółki celowej. Komentarz odnosi się do obowiązującego stanu prawnego, specyficznych regulacji bankowych oraz metod analizy finansowej i analizy ryzyka stosowanych przez banki i fundusze inwestycyjne. W publikacji m.in.: - podstawowe pojęcia związane z formułą spółek celowych, - atrybuty spółki celowej, - możliwe formy prawne spółki celowej i zasady tworzenia spółki celowej, - wybrane problemy funkcjonowania spółki celowej w strukturach holdingowych (lub w strukturach funduszy inwestycyjnych), - możliwości optymalizacji podatkowej z udziałem spółek celowych, - spółka celowa w PPP i w innych projektach z udziałem jednostek samorządu terytorialnego, - spółka celowa w PPP a koncesja na roboty budowlane, - rachunki powiernicze i inne formy wyodrębniania przedsięwzięć inwestycyjnych, - spółka celowa w finansowaniu projektów inwestycyjnych, - finansowanie specjalistyczne i finansowanie project finance, - pozyskiwanie finansowania dla spółki celowej, - ocena projektów inwestycyjnych realizowanych w formule spółki celowej (project finance) przez instytucje finansowe, - spółka celowa w finansowaniu wybranych operacji finansowych (transakcje LBO, MBO, transakcje restrukturyzacyjne, sekurytyzacja aktywów).
Okładka książki Dokumentacja pracownicza 2017

189,00 zł 181,35 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Kompletna i aktualna dokumentacja spraw pracowniczych przygotowana w wygodnej formie edytowalnych wzorów z komentarzami. Zalety publikacji: jedyna na rynku tak wszechstronna dokumentacja spraw pracowniczych, opracowana m.in. przez pracownika Państwowej Inspekcji Pracy – gwarancja poprawności merytorycznej, pełen zakres spraw obejmuje: umowy, wnioski, regulaminy, informacje, oświadczenia, rejestry i inne druki wykorzystywane na wszystkich etapach świadczenia pracy – od zgłoszenia do odpowiednich inspekcji, poprzez analizę poszczególnych części akt osobowych oraz pism procesowych w prawie pracy, po umowy cywilnoprawne, opracowanie tak nietypowych spraw, jak regulamin użytkowania służbowych telefonów komórkowych z załącznikami, dokumentacja na okoliczność stawienia się pracownika pod wpływem środków odurzających i alkoholu, dokumentacja ochrony zasobów informatycznych, kontrola prawidłowości wykorzystywania zwolnień lekarskich od pracy, procedura sporządzania odpisu świadectwa pracy i wiele innych, ponad 300 wzorów z instruktażowym komentarzem, co ułatwia ich dostosowanie do konkretnego przypadku, wszystkie wzory są w pełni edytowalne (format MS Word). Nowości i zmiany w wydaniu na rok 2017: 1) nowy wzór świadectwa pracy obowiązujący od 1 czerwca 2017 r., 2) zmiana zasad wynagradzania umów-zleceń i umów o świadczenie usług, w tym m.in.: nowy wzór umowy-zlecenia, nowy obowiązek potwierdzania liczby godzin pracy, wprowadzenie minimalnej stawki godzinowej dla przyjmujących zlecenie oraz świadczących usługi, 3) zmiany w podatku dochodowym od osób fizycznych – wprowadzenie nowych zasad dotyczących ustalania kwoty zmniejszającej podatek, zmiany w zasadach obliczania zaliczki na podatek dochodowy oraz w oświadczeniach podatnika. Stan prawny: czerwiec 2017 r. Wymagania: CD-ROM, Windows 2000/Me/XP/Vista/7, MS Word 97 lub nowszy
Okładka książki Zarządzanie nieruchomościami - praktyczny poradnik

178,50 zł 153,42 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka niezbędna każdemu, kto zajmuje się zarządzaniem nieruchomością na co dzień – zawodowo, a także jako właściciel. Szczegółowo omawia zagadnienia wynikające z różnych aktów – ustawy o własności lokali, Kodeksu cywilnego, ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy o gospodarce nieruchomościami, Prawa budowlanego, a także ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach: - status prawny zarządcy nieruchomości – jego prawa i obowiązki, - odpowiedzialność zarządcy – karna, cywilna, administracyjno-karna. obowiązkowe ubezpieczenie OC, - charakterystykę umowy o zarządzanie (ze wskazaniem elementów, które powinny się w niej znaleźć), - czynności zwykłego zarządu oraz czynności przekraczające zwykły zarząd, - zarządzanie małą i dużą wspólnotą mieszkaniową, - zasady dotyczące współwłasności, - inne rodzaje zarządzania nieruchomością (zarząd przymusowy, deweloperzy, spółdzielnie mieszkaniowe, Towarzystwa Budownictwa Społecznego). Atutem publikacji jest liczne orzecznictwo sądowe, a także szereg praktycznych przykładów.
Okładka książki Controlling w praktyce

147,00 zł 126,35 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Kompleksowe, obszerne opracowanie prezentujące metody zarządzania kosztami i finansami przedsiębiorstwa i ich zastosowanie w praktyce. Przy prezentacji kolejnych metod zarządzania autorzy posługują się konkretnym przykładem przedsiębiorstwa produkcyjnego, w który wplecione są wyjaśnienia teoretyczne potrzebne do zrozumienia rozwiązań praktycznych. Na danych liczbowych przedstawiają kolejne ogniwa systemu informacyjnego controllingu z punktu widzenia jego projektowania, wdrażania oraz analizy i wykorzystania informacji dla potrzeb zarządzania. W kolejnych częściach omówiono: zasady i procedury budżetowania kosztów w powiązaniu z organizacją przedsiębiorstwa, technologią, strukturą asortymentową produkcji oraz realizowanymi procesami. Pokazana jest tu metodyka tworzenia budżetów kosztów dla miejsc ich powstawania w ramach działalności podstawowej, pomocniczej oraz sfery nieprodukcyjnej przedsiębiorstwa. tworzenie budżetów finansowych – przedstawiono tu problematykę planowania i analizy kapitału pracującego, płynności finansowej, tworzenia bilansu pro forma, planowania inwestycji i oceny ich efektywności; zasady kontroli wykonania budżetów operacyjnych dla miejsc powstawania kosztów oraz budżetów finansowych przedsiębiorstwa – szczegółowo zostały tu opisane sposoby monitorowania kosztów bezpośrednich, wydziałowych, nieprodukcyjnych oraz wyniku, płynności i wskaźników finansowych na szczeblu całego przedsiębiorstwa; analizę odchyleń kosztów materiałów, płac bezpośrednich, kosztów wydziałowych i nieprodukcyjnych w przekroju miejsc ich powstawania praktyczne i teoretyczne aspekty rachunku kosztów działań, w ty m.in.: – problematykę zarządzania kosztami produkcji oraz sprzedaży i marketingu w ujęciu procesowym; – wielowymiarowe ujęcie wyniku finansowego na podstawie rachunku ABC w odniesieniu do działań, produktu i klienta; – wykorzystanie ABC w rozliczaniu kosztów sprzedaży i marketingu oraz ustalania wyniku finansowego według produktów i klientów – metodologia budżetowania kosztów (ABB) w oparciu o techniki ABC problematykę pomiaru działalności przedsiębiorstwa za pomocą strategicznej karty wyników (Balanced Scorecard – BSC). Praktyczny poradnik dla osób, które zajmują się zawodowo rachunkowością zarządczą i controllingiem finansowym. Menedżerowie, którzy sięgną po ta książkę, znajdą w niej szereg praktycznych wskazówek dotyczących projektowania systemów informacyjnych rachunkowości zarządczej i controllingu, analizy informacji z tych systemów oraz ich wykorzystania w procesie zarządzania.
Okładka książki Wynagrodzenia pracowników samorządowych 2015

168,00 zł 161,20 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Jak uniknąć błędów przy rozliczaniu wynagrodzeń pracowników samorządowych? Praktyczny poradnik dla osób rozliczających wynagrodzenia pracowników samorządowych w oparciu o szczególne zasady wynikające z ustawy o pracownikach samorządowych: -szczegółowy komentarz do przepisów, -szereg przykładów opartych na rzeczywistych zdarzeniach, -omówienia wszystkich nowości w rozliczeniach pracowniczych na 2015 rok. Publikacja polecana dla osób zajmujących się obsługą kadrowo-płacową w urzędach miasta i gminy, zarówno praktyków, jak i rozpoczynających pracę w tym zakresie. W książce przedstawiono m.in.: -wynagrodzenie za pracę – ustalanie prawa do wynagrodzenia, zasady obliczania poszczególnych składników: wynagrodzenia zasadniczego, dodatków obligatoryjnych i fakultatywnych, -zasady ustalania prawa i obliczania wysokości trzynastki i nagrody jubileuszowej, -obliczanie wynagrodzenia za czas nieobecności w pracy (wynagrodzenie chorobowe, zasiłek macierzyński i inne zasiłki z ubezpieczenia społecznego), -obciążenia wynagrodzeń i obowiązki pracodawcy z tym związane, -potrącenia z wynagrodzeń – zasady dokonywania i wyliczenia kwot możliwych do potrącenia, -zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, -wynagrodzenia osób zatrudnionych na umowach cywilnoprawnych (o dzieło i zlecenia), -dodatek – aktualne tabele z minimalnymi wymaganiami kwalifikacyjnymi i poziomem wynagrodzenia zasadniczego oraz maksymalnymi stawkami dodatków dla pracowników samorządowych (wyciąg z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych z uwzględnieniem nowelizacji rozporządzenia).
Okładka książki Profesjonalna obsługa klienta w urzędzie

71,40 zł 52,83 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Pozytywna opinia o funkcjonowaniu danego urzędu wynika z zadowolenia klientów - dlatego tak ważne jest ciągłe doskonalenie umiejętności urzędników w zakresie obsługi.
Okładka książki Dane osobowe w firmie

115,50 zł 110,82 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Instruktaż dla wszystkich! Nawet mała firma, jeśli przetwarza dane osobowe, musi w określonych przypadkach prowadzić złożoną dokumentację oraz wdrożyć skomplikowane zabezpieczenia. Poznaj unikatowy przewodnik po wszystkich meandrach prawnych dotyczących ochrony danych osobowych w firmie. Co to są dane osobowe, jakie dane podlegają ochronie i na czym ona polega? Jak zgodnie z prawem przetwarzać posiadane dane? Jakie są obowiązki administratora? Zasady powierzania przetwarzania danych innemu podmiotowi. Szczegółowa instrukcja jak dokonać zgłoszenia do GIODO. Osobny rozdział poświęcono ochronie danych osobowych pracowników w firmach. A także kompleksowy zestaw firmowych dokumentów, w tym m.in. zgłoszenie zbioru danych do rejestracji GIODO, wypełnione w kilku wariantach polityka bezpieczeństwa instrukcja zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych ewidencja osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych pisemne upoważnienie do przetwarzania danych osobowych umowa o powierzenie przetwarzania danych osobowych oraz odpowiednie wnioski, informacje i zgłoszenia. Integralną częścią publikacji jest suplement elektroniczny, który zawiera niezbędne dokumenty przygotowane w formacie MS Word. Suplement umożliwia łatwą edycję, zapis i wydruk dokumentów.
Okładka książki Pracownik samorządowy od zatrudnienia do zwolnienia

178,50 zł 153,42 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Jedyna na rynku! Pełna dokumentacja w jednym miejscu! Aby kadrowy w jednostce samorządowej mógł sprawnie i zgodnie z prawem wypełniać swe obowiązki, musi - prócz przepisów Kodeksu pracy - uwzględnić liczne odrębności wynikające z ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.), a także z innych ustaw i rozporządzeń. Niniejsza publikacja to ponad 150 wzorów z komentarzem (umów, wniosków, oświadczeń, procedur, regulaminów itp.) do bezpośredniego wykorzystania na wszystkich etapach świadczenia pracy przez pracownika w samorządzie, w tym m.in.: nabór, służba przygotowawcza, nawiązanie stosunku pracy, dokumentacja przed i po zatrudnieniu, obowiązki pracownika, oceny okresowe, przeniesienia, wynagrodzenia, czas pracy, urlopy, odpowiedzialność, rozwiązanie i wygaśnięcie stosunku pracy. Wszystko to w jednym zbiorze, z uwzględnieniem najnowszych zmian w Kodeksie pracy oraz ustawy o pracownikach samorządowych. Uwaga! Integralną częścią pozycji jest suplement elektroniczny (dokumentacja w formacie MS Word), dający możliwość: zarządzania dokumentacją i tworzenie dokumentacji (podkatalogów) dla poszczególnych pracowników, bezpośredniej pracy na plikach, uzupełnienia o dane, wydruku, itp. Stan prawny: styczeń 2014 r.
Okładka książki Wypadki przy pracy

89,25 zł 65,56 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Rzetelne ustalenie okoliczności i przyczyn wypadków to podstawa profilaktyki wypadkowej, a prawidłowe zakwalifikowanie wypadku do kategorii wypadków przy pracy ma szczególne znaczenie zwłaszcza dla osób poszkodowanych (ze względu na postępowanie odszkodowawcze, tj. przysługujące świadczenia pieniężne). W poradniku autorka szczegółowo omawia zagadnienia związane z postępowaniem podczas wypadku przy pracy. Podaje liczne przykłady wypadków i praktyczne wskazówki dla prawidłowego ich kwalifikowania w oparciu o aktualne przepisy prawa pracy i wykładnię. Dodatkową pomocą służy przykładowo wypełniona pełna dokumentacja powypadkowa. Przedstawione przykłady wypadków przy pracy na różnych stanowiskach (z omówieniem ich przyczyn i wniosków profilaktycznych: w budownictwie, transporcie, oczyszczalni ścieków i kanalizacji, przy obróbce metali i drewna, w transporcie ręcznym, służbie zdrowia, rolnictwie, leśnictwie, przemyśle spożywczym, na wyższej uczelni, a także na stanowiskach pomocniczych – gospodarczo-technicznych i administracyjnych) zostały opracowane na podstawie stanów faktycznych zawartych w orzeczeniach SN oraz wyjaśnieniach Ministerstwa Pracy i ZUS, a także zaczerpnięte z praktyki organów inspekcji pracy i CIOP (www.pip.gov.pl, www.ciop.pl). Powinny być one szczególnie pomocne w sytuacjach nietypowych, szczególnie wtedy, gdy kwalifikacja danego wypadku sprawia trudności. Przykłady te mogą stanowić również materiał pomocniczy w prowadzonych w zakładach pracy szkoleniach w zakresie bhp.
Okładka książki Jak uniknąć dyskryminacji w procesie rekrutacji i selekcji pracowników

63,00 zł 54,15 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Dyskryminacja to odmienne traktowanie różnych osób znajdujących się w podobnej sytuacji polegające na tym, że daną osobę (grupę osób) traktuje się mniej przychylnie wyłącznie dlatego, że pod jakimś względem odróżnia się ona od innych, przy czym powód przynależenia do danej grupy pozostaje poza kontrolą danej osoby. Przepisy zakazujące dyskryminacji w zatrudnianiu znajdują się w różnych aktach prawnych, w tym w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej oraz w Kodeksie pracy. Jednak zjawisko dyskryminacji w procesie doboru pracowników, pomimo istniejących przepisów, nadal istnieje. Najtrudniej wykrywalne jest stosowanie praktyk dyskryminacyjnych na tych etapach rekrutacji, które nie są widoczne dla organów kontrolnych, potencjalnych kandydatów lub osób trzecich, czyli osób spoza danej organizacji. W publikacji szczegółowo omówiono etapy procesu rekrutacji i selekcji najbardziej wrażliwe na działania dyskryminacyjne ? diagnozę potrzeb personalnych, przygotowanie opisów stanowisk i profili kandydatów, przygotowanie ogłoszeń medialnych, prowadzenie rozmów kwalifikacyjnych; przedstawiono także skutki naruszenia zakazu dyskryminacji oraz sposoby zapobiegania dyskryminacji w procesie rekrutacji i selekcji pracowników.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj