Controlling w praktyce
- ISBN: 9788374263139
 - EAN: 9788374263139
 - Oprawa: Twarda
 - Wydawca: ODDK
 - Format: 17.0x24.0cm
 - Język: polski
 - Liczba stron: 656
 - Rok wydania: 2010
 - Wysyłamy w ciągu: niedostępny
 - 
                    
                    Brak ocen
 - 
                    126,11złCena detaliczna: 147,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 126,11 zł
 
Artykuł chwilowo niedostępny
                    
                    x
        
            Kompleksowe, obszerne opracowanie prezentujące metody zarządzania kosztami i finansami przedsiębiorstwa i ich zastosowanie w praktyce. Przy prezentacji kolejnych metod zarządzania autorzy posługują się konkretnym przykładem przedsiębiorstwa produkcyjnego, w który wplecione są wyjaśnienia teoretyczne potrzebne do zrozumienia rozwiązań praktycznych. Na danych liczbowych przedstawiają kolejne ogniwa systemu informacyjnego controllingu z punktu widzenia jego projektowania, wdrażania oraz analizy i wykorzystania informacji dla potrzeb zarządzania.
W kolejnych częściach omówiono:
    zasady i procedury budżetowania kosztów w powiązaniu z organizacją przedsiębiorstwa, technologią, strukturą asortymentową produkcji oraz realizowanymi procesami. Pokazana jest tu metodyka tworzenia budżetów kosztów dla miejsc ich powstawania w ramach działalności podstawowej, pomocniczej oraz sfery nieprodukcyjnej przedsiębiorstwa.
    tworzenie budżetów finansowych – przedstawiono tu problematykę planowania i analizy kapitału pracującego, płynności finansowej, tworzenia bilansu pro forma, planowania inwestycji i oceny ich efektywności;
    zasady kontroli wykonania budżetów operacyjnych dla miejsc powstawania kosztów oraz budżetów finansowych przedsiębiorstwa – szczegółowo zostały tu opisane sposoby monitorowania kosztów bezpośrednich, wydziałowych, nieprodukcyjnych oraz wyniku, płynności i wskaźników finansowych na szczeblu całego przedsiębiorstwa;
    analizę odchyleń kosztów materiałów, płac bezpośrednich, kosztów wydziałowych i nieprodukcyjnych w przekroju miejsc ich powstawania
    praktyczne i teoretyczne aspekty rachunku kosztów działań, w ty m.in.:
– problematykę zarządzania kosztami produkcji oraz sprzedaży i marketingu w ujęciu procesowym;
– wielowymiarowe ujęcie wyniku finansowego na podstawie rachunku ABC w odniesieniu do działań, produktu i klienta;
– wykorzystanie ABC w rozliczaniu kosztów sprzedaży i marketingu oraz ustalania wyniku finansowego według produktów i klientów
– metodologia budżetowania kosztów (ABB) w oparciu o techniki ABC
    problematykę pomiaru działalności przedsiębiorstwa za pomocą strategicznej karty wyników (Balanced Scorecard – BSC).
Praktyczny poradnik dla osób, które zajmują się zawodowo rachunkowością zarządczą i controllingiem finansowym. Menedżerowie, którzy sięgną po ta książkę, znajdą w niej szereg praktycznych wskazówek dotyczących projektowania systemów informacyjnych rachunkowości zarządczej i controllingu, analizy informacji z tych systemów oraz ich wykorzystania w procesie zarządzania.