KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Nieoczywiste

Okładka książki Prognozowanie w przedsiębiorstwie

79,00 zł 57,13 zł


Prognozowanie to przewidywanie przyszłych zdarzeń, którego celem jest zmniejszenie ryzyka w procesie podejmowania decyzji. W książce przedstawiono obecny stan wiedzy na temat konstruowania prognoz. Omówiono ich znaczenie dla zarządzania oraz sam przebieg procesu prognozowania, skupiając się na takich zagadnieniach, jak: - klasyfikacja metod prognozowania, - dane prognostyczne i ich analiza, - metody prognozowania oparte na modelu szeregu czasowego, - metody prognozowania oparte na modelu ekonometrycznym, - prognozowanie na podstawie metod jakościowych, - integrowanie metod ilościowych z ocenami ekspertów, - metody statystyczne, - obróbki danych prognostycznych, - prognozowanie czynników otoczenia, - prognozowanie wielkości sprzedaży i prognozowanie finansowe. Książka może być wykorzystywana zarówno jako podręcznik akademicki, jak i przewodnik dla menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem. O autorze Prof. zw. dr hab. Paweł Dittmann jest kierownikiem Katedry Prognoz i Analiz Gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, prowadzi też zajęcia w Wyższej Szkole Zarządzania i Finansów we Wrocławiu. W swoich pracach badawczych skupia się na kwestii zastosowania metod ilościowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem i na systemach prognostycznych przedsiębiorstw. Jest konsultantem w dziedzinie budowy systemów prognostycznych w przedsiębiorstwach, prowadzi też szkolenia z tego zakresu. Autor licznych publikacji dotyczących metod prognozowania, współautor książki Prognozowanie gospodarcze. Metody i zastosowania wyróżnionej nagrodą Ministra Edukacji Narodowej.
Okładka książki Odpowiedzialne kobiety przyszłości. Rozmowy z Pionierkami

49,00 zł 32,32 zł


MARTA ZUCKER, autorka książek o globalnym sukcesie polskich start-upów: „Igrzyska talentów w Dolinie Krzemowej. Rozmowy z mistrzami start-upów”, „Kobiety globalne w świecie start-upów. Rozmowy w Dolinie Krzemowej” (Warszawa, PWN 2015, 2016; NYC, Business Expert Press BEP 2018). Od wielu lat łączy świat nowych technologii i start-upów wywodzących się z Doliny Krzemowej z Polską; jest aktywnie zaangażowana w budowanie relacji pomiędzy polskim i kalifornijskim środowiskiem akademicko – biznesowym; współorganizowała także spotkania grupy dyskusyjnej zrzeszającej polskie środowisko innowacyjno – technologiczne w Dolinie Krzemowej. Absolwentka Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz podyplomowych studiów na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Stypendystka uniwersytetu Eötvös Loránd Egyetem w Budapeszcie. Od wielu lat profesjonalnie związana z toruńską firmą konsultingową KarStanS Sp. z o.o. Przez kilka lat samodzielnie podróżowała po Indiach, Nepalu, Azji Południowowschodniej i Nowej Zelandii.
Okładka książki Uniwersalne prawdy i prawa życia

59,00 zł 47,21 zł


Celem tej książki jest wydobycie celnych, ważnych, pouczających myśli, zarówno myślicieli minionych wieków, jak i współczesnych, na temat ważnych spraw i problemów, m.in. takich jak: ambicja, człowiek, kłamstwo, prawda, polityka, sława, sprawiedliwość, władza, zawiść. Są one zapiskami z moich własnych lektur, zapiskami, jak w takim przypadku, subiektywnymi. Można by oczywiście znaleźć też inne myśli i innych myślicieli. Można by ich wskazać więcej. To, co je łączy poprzez wieki, to uderzająca zbieżność. Dowodzi ona, że pod wieloma względami natura ludzka jest niezmienna. Dlatego na nasze wciąż aktualne pytania możemy szukać odpowiedzi u myślicieli przeszłości. Stwierdził kiedyś Luc de Clapiers, Marquis de Vauvenargues: „nową i oryginalną byłaby książka, która uczyłaby kochać stare prawdy”. Nie wiem, czy sprostałem jego postulatowi. To oceni sam czytelnik. Moim zamiarem jest dać możliwość konfrontacji własnych doświadczeń i przemyśleń czytelników z myślami klasyków. Pozostaje mi nadzieja, że książka stanie się inspiracją do myślenia i stawiania pytań, a także radzenia sobie w naszych trudnych czasach. (fragment wstępu)
Okładka książki Demokracja jako sztuka walki

56,00 zł 36,93 zł


Michel Wieviorka jest w Polsce dobrze znany jako jeden z bardziej rozpoznawalnych współczesnych francuskich intelektualistów. Od ponad 40 lat jego postać i jego refleksje są w Polsce stale obecne. Dał się poznać jako członek francusko-polskiej ekipy socjologów, która w 1981 roku przeprowadziła badania nad ruchem Solidarność. W ich wyniku powstała książka, przetłumaczona i wydana w wielu krajach, która przyczyniła się do upowszechnienia się międzynarodowej legendy Solidarności jako pokojowego, wolnościowego i demokratycznego ruchu społecznego. Michel Wieviorka jest jednak przede wszystkim uznanym na świecie socjologiem. Był prezesem Międzynarodowego Stowarzyszenia Socjologicznego, zasiadał w Europejskiej Radzie ds. Badań Naukowych, kierował Centrum Badań i Interwencji Socjologicznej w ramach paryskiej uczelni Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales, której był profesorem. Przez ostatnie lata kierował paryską Fundacją Dom Nauk Humanistycznych. Mówi o sobie „Jestem socjologiem zła lub nieszczęścia, rasizmu, antysemityzmu, przemocy, terroryzmu. Gdybym miał więc zdefiniować najsilniejsze aspekty mojej pracy, to byłaby to refleksja nad złem jako przeciwieństwem dobra, gdyż jestem oczywiście po stronie dobra”. Książka Demokracja jako sztuka walki opisuje i analizuje „gorące zjawiska społeczne”, które wywołują silne emocje. Przyświeca jej prosta myśl: w czasach kryzysu późnej nowoczesności, kiedy coraz większą rolę odgrywają przemoc i wszelkiego rodzaju populizmy i nacjonalizmy, głównym powołaniem nauk humanistycznych i społecznych powinna być obrona demokracji. Książka przedstawia historyczną i metodologiczną syntezę dotychczasowych zmagań nauk humanistycznych i społecznych z wyzwaniami, jakie stawiają rozwój demokracji oraz rosnące wpływy jej wrogów i przeciwników. Pragnąc obronić świat demokracji, potrzeba nam odważnej socjologii porównawczej, zdolnej uchwycić wielką złożoność współczesnego świata.
Okładka książki Kiedy Polska...

49,00 zł 32,36 zł


Jest wiele książek objaśniających ważne dla ludzi i państw wydarzenia z przeszłości. Mniej jest książek, które starają się wejrzeć w przyszłość. A już prawie wcale takich, które nie tylko są o przyszłości, ale dość trafnie tę przyszłość przewidziały. LECH WAŁĘSA Te rozmowy są interesujące i niebanalne dla analizy tamtego czasu, ale też dla debaty o naszej współczesności. Na przykład przez powtarzaną raz po raz obawę o nacjonalizm w wolnej już za chwilę Polsce. Kiedy czyta się to z dzisiejszej perspektywy, z wiedzą co działo się potem, nie tylko w 1989, 1990, ale i w 2015 i później, nie ma wątpliwości, że to „wszyscy właściwie w coś grali” odnosiło się autentycznie, bez blagi, do dobra wspólnego, ANDRZEJ CELIŃSKI Andrzej Krajewski (ur.1949) ukończył SGPiS w 1971 r. Dziennikarz „Expressu Wieczornego”, „Razem”, „Przeglądu Technicznego” i „Firmy”. W 1977 r. – stypendium dziennikarskie na Uniwersytecie Indiana w Bloomington. W latach 1980–81 członek Zarządu Regionu Mazowsze NSZZ Solidarność, delegat na I Krajowy Zjazd Delegatów. W stanie wojennym pisał do: „Tygodnika Wojennego”, „Wyzwolenia”, „Vacatu”, „Praworządności”; pisał i redagował „CDN – Głos Wolnego Robotnika”. W latach 1982–86 tłumacz korespondentów Yomiuri Shimbun i Washington Post w Warszawie, zaś w latach 1986–1987 stypendysta Fulbrighta na Uniwersytecie Michigan w Ann Arbor. 1988–1989 redaktor „Nowego Dziennika” i „Polish Television Network” w Nowym Jorku. W czerwcu 1989 r. – wywiad z Georgem Bushem w Białym Domu (dla „Gazety Wyborczej”). 1990–1994 korespondent TVP i Polskiego Radia w Waszyngtonie. 1994–2001 redaktor naczelny „Przeglądu Reader’s Digest”. 1998–2004 wiceprezes SDP i dyrektor Centrum Monitoringu Wolności Prasy, członek Komitetu Wykonawczego IFJ. 2010–2011 prezes fundacji FOR. 2012 2016 ekspert ds. wolności słowa KRRiT. Od 2009 r. właściciel AJK Media. Autor książek: Cicerone (1987), Region USA (1989), Kiedy Polska (1989), Zasługa dla Polski (1999), Rodzinne drogi (2018), U nas w Ameryce (2021); wydawca Ukraina 2004: relacje polskich obserwatorów wyborów prezydenckich (2005); tłumacz Ronald Hendron Karabinowa pułapka (1993) i Peter Rexton Skraj przepaści (2020); autor polskich rozdziałów raportów Nations in Transition 2006, 2007, 2008, 2009 Freedom House oraz Telewizja w Europie: regulacje, polityka i niezależność Open Society Network Media Program (2005). Współautor analizy KRRiT Ukrainy (2015). W Towarzystwie Dziennikarskim organizator monitoringów mediów publicznych przed wyborami 2018, 2019, 2020 i 2021; na Facebooku publikuje Dziennik TelePiSyjny.
Okładka książki Mały gołąbek

49,00 zł 33,58 zł


Mały gołąbek jest autentyczną historią żony autora, Fredzi, o jej losach podczas Zagłady. We wstępie autor pisze: „Przez lata słuchałem tego opowiadania w kawałeczkach i w częściach. Nie zadawałem wielu pytań. Pewnie obawiałem się, że przypomnę jej, co się wydarzyło podczas tamtej strasznej wojny. Każde z nas zachowało osobistą historię w swoim sercu i próbowało zakopać ją głęboko w sobie. Staraliśmy się otoczyć nasze bolesne wspomnienia skorupą zewnętrznej rutyny. Byliśmy młodymi ludźmi próbującymi, jak tylko można, stać się takimi jak inne dzieci i dostosować się do miejsca, w którym się znaleźliśmy. Nie chcieliśmy, żeby były widoczne różnice między nami a innymi dziećmi. Próbowaliśmy być tacy jak one, w ubieraniu się, w zachowaniu i w psotach. Chcieliśmy bardzo być tacy jak dzieci z kibucu, te dzieci słońca, które biegały na bosaka po trawnikach, bez żadnych trosk. Tylko popołudniami, kiedy domy dziecka pustoszały i dzieci z kibucu rozchodziły się do domów swoich rodziców, my pozostawieni byliśmy samym sobie, poszukując ciepła i bliskości jedno od drugiego (...)”.
Okładka książki Wytrwałość

49,00 zł 39,21 zł


Tytuł "Wytrwałość" jest w opozycji do znanej powieści Michaela Houellebecq "Uległość" pokazującej hipotetyczny proces islamizacji Francji i upadku tam demokracji. Osią fabuły jest spotkanie młodej francuskiej historyczki Weroniki i jej polskiego opiekuna naukowego, a potem kochanka Władysława. Weronika pisze doktorat o dynastii Walezjuszy, z których ostatni - niezbyt fortunny król Francji Henryk - był przez krótki czas pierwszym elekcyjnym władcą Polski jako Henryk Walezjusz. Wyjeżdża do Krakowa, aby zebrać o nim materiały. Coraz bardziej fascynuje ją jednak fenomen polskiej demokracji szlacheckiej, jej rozkwitu i późniejszego upadku. Jednocześnie coraz bardziej różnią się poglądy Władysława, który ewoluuje w stronę sarmackiego republikanizmu i raczej lewicowej Weroniki. Po pewnym czasie Jacques - poprzedni kochanek Weroniki - zjawia się w Polsce i choć Weronika nadal go odrzuca, zostaje, jako nauczyciel języka rozwija się intelektualnie, wciąga swojego przyjaciela Aleksandra w studia nad Pawłem Włodkowicem zupełnie nieznanym na Zachodzie, a wyprzedzającym myśl zachodnią o 200 lat. Powieść składa się zarówno ze scen pomiędzy jej bohaterami, z ich zapisków, materiałów wygrzebanych przez Weronikę i Władysława, jak i fragmentów pisanych przez nich książek. Książka Weroniki (o tytule Persévérance, czyli wytrwałość) wydaje się być przenikliwą analizą słabości "najtrudniejszego ustroju świata". Występują też postaci fikcyjne, jak Hewa, XVI-wieczna prostytutka krakowska czy nowojorski Żyd Solomon L. Esophowitsh, daleki potomek Michela Ezofowicza, jedynego starozakonnego uszlachconego (przez Zygmunta Starego) bez zmiany wyznania.
Opakowanie Nauka o organizacji

79,00 zł 64,77 zł


Podręcznik jest wynikiem wieloletnich doświadczeń pracowników naukowo-dydaktycznych Katedry Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Jego treść i struktura odpowiadają wymaganiom standardów kształcenia Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla przedmiotu „nauka o organizacji”. Podstawowe zagadnienia z tego obszaru zostały tu zaprezentowane z perspektywy dynamiki rozwoju organizacji oraz towarzyszącego im szeroko pojętego otoczenia. Lektura publikacji dostarczy wiedzy na temat: - ewolucji sposobów postrzegania organizacji, - typologii organizacji, ich cech i form, - istoty i cech otoczenia organizacji oraz znaczenia relacji z nim, - czynników i faz rozwoju organizacji, - zmian organizacyjnych wspierających elastyczność i innowacyjność, - procesów organizacyjnych – istoty, rodzajów, zarządzania procesowego, - form współpracy organizacyjnej. Omówienie każdego tematu uzupełniono bogatym wykazem literatury, listą zagadnień do dyskusji i przemyśleń oraz zadaniem do zrealizowania. Weryfikację i utrwalenie zdobytej wiedzy ułatwią zamieszczone na końcu książki pytania testowe.
Opakowanie Zawód infobroker

79,00 zł 56,80 zł


Jest to pierwsza na polskim rynku publikacja będąca kompleksowym omówieniem infobrokeringu, czyli profesjonalnego, odpłatnego wyszukiwania i opracowywania informacji na zlecenie. Autorzy, specjaliści reprezentujący różne ośrodki akademickie i podmioty gospodarcze, szczegółowo opisują teoretyczne i praktyczne zagadnienia brokeringu informacji w Polsce, do których należą m.in.: - funkcje i specyfika zawodu brokera informacji, wymagane kompetencje, umiejętności i tryb kształcenia infobrokerów, rozpoczynanie działalności, - kodeksy etyczne funkcjonujące w środowiskach profesjonalistów informacji oraz przepisy prawne i ich interpretacja, - współpraca infobrokera z klientem, identyfikacja jego potrzeb i spełnianie oczekiwań, potencjalne źródła konfliktu oraz mediacje, - infobrokerstwo systemowe: przekazywanie treści, znaczenie wiedzy i zarządzania nią w organizacji, związek między poziomem kultury infobrokerskiej a merytoryczną decyzyjnością organizacji, kwantyfikowanie wiedzy, optymalizacja procesów informacyjnych i komunikacyjnych, - audyt zarządzania wiedzą, - różne aspekty informacji i ich znaczenie w działalności infobrokerskiej: jakość, architektura i zasady projektowania informacji, typy źródeł informacji, rodzaje i cechy opracowań infobrokerskich, - metody pracy infobrokera – strategie pozyskiwania informacji, zjawisko głębokiego Internetu i sposoby docierania do jego zasobów, bieżące monitorowanie informacji, darmowe narzędzia i podstawowe metody wykorzystywane do gromadzenia informacji z ogólnodostępnych źródeł internetowych.
Okładka książki Czemu ten nasz chłop ciemny...

39,00 zł 33,23 zł


Celem opracowania jest rekonstrukcja publicznej debaty na temat oświaty ludowej oraz czytelnictwa chłopów w zaborze rosyjskim. Dotyczy ono głównie okresu 1864??–1905. Jednak aby pokazać genezę dyskusji i wyodrębnić te wątki, które stanowiły jej trwały element, cofnięto się do ostatniej ćwierci XVIII w., kiedy to zaczęły się pojawiać pierwsze wypowiedzi dotyczące badanych problemów. Analizą objęto wypowiedzi publicystów z tych środowisk, które problemami wsi interesowały się najbardziej, bądź to ze względu na codzienne bliskie kontakty z jej mieszkańcami (ziemianie, przedstawiciele Kościoła), bądź ze względów czysto ideowych (pozytywiści, narodowcy). Specyficzne miejsce w tym gronie zajmowała „Rola” Jana Jeleńskiego ze swoim programem konserwatywno-klerykalnym i antysemickim. Podstawowym źródłem, które wykorzystano, była dziewiętnastowieczna prasa: 759 roczników 39 czasopism i dzienników, a także ówczesne opracowania poświęcone aktualnym zagadnieniom społecznym. Niewątpliwie opisane spory rzadko przynosiły wymierne efekty. Zarówno konserwatywne, jak postępowe projekty dotyczące cywilizacyjnych i kulturowych zmian na wsi nie mogły zostać wówczas w pełni zrealizowane, stanowiły jednak ważne źródło inspiracji dla następców, którzy zyskali możliwość legalnego działania po rewolucji 1905 r. W tytule książki strawestowano formułę Hipolita B. Tarczyńskiego z artykułu opublikowanego w „Prawdzie” (1882 nr 12 s. 204). O autorce Anna Karczewska – absolwentka Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego w zakresie bibliotekoznawstwa i informacji naukowej (specjalizacja prasoznawcza); doktor nauk humanistycznych (2013). W latach 1999–2014 asystent w Pracowni Badania Historii Czytelnictwa Instytutu Książki i Czytelnictwa Biblioteki Narodowej. Wykładowca w Centrum Edukacji Bibliotekarskiej, Informacyjnej i Dokumentacyjnej im. Heleny Radlińskiej w Warszawie (2003–2008) oraz w Instytucie Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych Uniwersytetu Warszawskiego (2009–2011). Współautorka wystawy poświęconej działalności wydawniczej na szlaku 2. Korpusu; uczestniczka badań nad czytelnictwem współczesnym. Autorka licznych opracowań dotyczących czytelnictwa chłopów w XIX i na początku XX w., publikowanych w czasopismach naukowych i książkach zbiorowych.
Okładka książki Marketing sportu 2.0

49,00 zł 37,85 zł


Andrzej Sznajder Profesor zwyczajny nauk ekonomicznych, twórca i kierownik Podyplomowych Studiów „Marketing Sportu” i Podyplomowych Studiów „Zarządzanie w Sporcie” w Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W działalności naukowej i dydaktyczno-szkoleniowej zajmuje się problematyką marketingu. Koncentruje się na aktualnych trendach w marketingu i zarządzaniu, takich jak marketing międzynarodowy, alianse marketingowe, technologie informacyjno-komunikacyjne w marketingu i zarządzaniu oraz marketing sportu. Autor i współautor ponad 20 książek na te tematy, w tym pionierskich książek o marketingu sportu, sponsoringu sportu i o nowych technologiach w marketingu. Jest członkiem zespołu redakcyjnego czasopisma „Gospodarka Narodowa. The Polish Journal of Economics”. Współpracuje z różnymi organizacjami sportowymi, był członkiem Zespołu Analiz Polskiego Związku Piłki Nożnej, pierwszego w polskim sporcie banku informacji, uczestniczył w pracach Komisji Marketingu Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Wydziału Marketingu Polskiego Związku Piłki Siatkowej. Jest ekspertem w dziedzinie marketingu sportu, był jednym z ekspertów przy pozyskaniu sponsora tytularnego przez Stadion Narodowy. Jest członkiem kapituły Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim Sporcie. Książka autorstwa Pana Prof. Andrzeja Sznajdera stanowi pierwsze w Polsce opracowanie poświęcone zagadnieniu transformacji cyfrowej szeroko rozumianego środowiska sportowego. Co ważne, wartość publikacji nie wynika wyłącznie z umiejętnego przeglądu, syntezy literatury zagranicznej jaka na ww. temat już powstała, ale przedstawia ujęcie rodzime, polskie, co jest bardzo ważne dla czytelnika. Bardzo się cieszę, że mogłem przeczytać tę publikację zanim pojawiła się na rynku. Gratuluje Autorowi pomysłu oraz całej koncepcji monografii. Jest to z pewnością wartościowa publikacja, jakiej brakowało na polskim rynku wydawniczym. Prof. dr hab. Grzegorz Mazurek rektor Akademii Leona Koźmińskiego Stwierdzam, że przekazana mi do recenzji wydawniczej monografia jest opracowaniem nowatorskim i oryginalnym. Jest napisana przystępnym językiem, opatrzona licznymi przykładami, często bardzo aktualnymi. Jej lektura sprawia, że czytelnik posiądzie szeroką wiedzę z zakresu wykorzystania najnowszych osiągnięć ITC w sporcie. O ile mi wiadomo, nie ma jak dotąd takich, zwartych, kompleksowych opracowań polskojęzycznych na naszym rynku wydawniczym. Należy spodziewać się, że książka ta spotka się z szerokim zainteresowaniem czytelników, którymi mogą być zarówno praktycy, zajmujący się zarządzaniem i marketingiem w sferze sportu, jak i studenci kształcący się na studiach pierwszego lub drugiego stopnia. Dr hab. Zygmunt Waśkowski prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Okładka książki Lista agentury

39,00 zł 25,71 zł


Kazimierz Wóycicki, polityczny komentator, dziennikarz, podróżnik, korespondent wojenny, bloger, autor mi.in. Krótkiej historii UPA dla Polaków (2019), W Pogoni za wolnością. Białoruska rewolucja (2020). Uznał, że political fiction da najlepszy obraz świata, tonącego w chaosie i zalewie kłamstw i manipulacji. Fascynująca opowieść, pokazująca polską przyszłość, jeśli nic nie powstrzyma katastrofy. Nikt nie przewidywał tego, co zdarzy się w Ameryce Trumpa. A jaką przyszłość czeka Polskę ? Nie potrafimy tego przewidzieć, ale Lista agentury pokaże ci to, co choć wydaje się niemożliwe, ale może się zdarzyć. Dzisiejszy świat nie napawa nas nadzieją, więc warto zobaczyć to, co najgorsze, zanim nadejdzie.
Okładka książki Dlaczego jedni są bogaci a inni nie

49,00 zł 32,32 zł


Rozkładem dochodów rządzi krzywa logarytmiczno-normalna. Taka jest najważniejsza teza tej książki. Mówiąc wprost, jedni są bogaci, a inni biedni dlatego, że z wielu rozmaitych powodów znaleźli się w różnych punktach na takiej krzywej. Szeroko omówiono przyczyny zajmowania takich czy innych pozycji na krzywej. Na zajmowanie wysokich miejsc w rozkładzie dochodów czasami trzeba dużo i ciężko pracować, niekiedy decyduje o tym szczęście, w wielu przypadkach pomocne okazuje się urodzenie w zamożnej rodzinie lub w rodzinie, która odpowiednio zadba o pomyślną przyszłość swoich dzieci. Bohdan Wyżnikiewicz jest ekonomistą i statystykiem, absolwentem SG H (wówczas SG PiS). Doktoryzował się na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, studiował w Stanach Zjednoczonych jako stypendysta Fulbrighta. W latach 1991–1992 pełnił funkcję prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. Bogate doświadczenia międzynarodowe zdobył w Europejskiej Komisji Gospodarczej ON Z, Banku Światowym i w Eurostacie. Od lat 90. wchodzi w skład organów doradczych ministerstw i rad naukowych oraz kieruje zespołami badawczymi, prowadził też autorskie wykłady w kilku krajowych uczelniach. Członek Komitetu Prognoz PAN . Jest aktywnym publicystą i komentatorem gospodarczym. Specjalizuje się w empirycznych badaniach z zakresu ekonomii stosowanej. Autor kilkuset raportów i artykułów.
Okładka książki Strategia korporacji

59,00 zł 47,21 zł


Strategia korporacji to pierwsza na polskim rynku publikacja prezentująca problematykę budowy i wdrożenia strategii korporacji. Znakomicie łączy aktualną teorię z praktyką biznesu. Kompleksowo omawia najważniejsze wyzwania towarzyszące tworzeniu strategii na szczeblu centrali korporacji oraz wdrożeniu na poziomie jednostek biznesowych. Rozważania teoretyczne zostały zilustrowane przykładami firm działających niemal we wszystkich regionach świata. Czytelnik znajdzie w niej odpowiedzi na ważne pytania: • jaka jest logika dywersyfikacji horyzontalnej, czyli poszerzenia zakresu produktowego i rynkowego; • jaka jest logika integracji pionowej, czyli długości łańcucha wartości korporacji; • jakie są główne ścieżki wzrostu; • jak zarządzać portfelem jednostek biznesowych; • jak zbudować ogólną architekturę modelu biznesowego skomplikowanej i wielowymiarowej korporacji. Doskonała pozycja zarówno dla przedsiębiorców stojących u progu geograficznej i produktowej ekspansji swych biznesów, jak i dla menedżerów polskich oddziałów międzynarodowych koncernów, dla których – dzięki tej książce – wiele korporacyjnych decyzji podejmowanych w centrali w Londynie czy Nowym Jorku stanie się mniej kontrowersyjnymi i zaskakująco logicznymi. Najlepsza książka dotycząca obszaru strategii ostatnich kilku lat. Przemysław Powalacz Prezes Zarządu GEBERIT Sp. z o.o. Strategia korporacji chyba nie mogła zostać wydana w lepszym momencie. Polskie firmy zdają się unikać myślenia o sobie jako o korporacji, rezerwując ten termin dla globalnych graczy. A jednocześnie coraz więcej naszych rodzimych biznesów wyprzedza międzynarodowe firmy w konkurencyjnym wyścigu. Trudno zatem o lepszy czas, by zacząć budować prawdziwe strategie korporacyjne. Autorzy, opierając się na konkretnych przykładach, w czytelny i przekonujący sposób pokazują, jak to zrobić. Ta książka odczarowuje hasło „korporacja” i dlatego zdecydowanie warto ją przeczytać. Dariusz Pietrzak Wiceprezes Enterprise Investors Autorzy okazują się wnikliwymi obserwatorami rzeczywistości gospodarczej. W sposób interesujący, na przykładzie polskich przedsiębiorstw, przekazują praktyczną wiedzę o zarządzaniu. Selektywnie dobrane przykłady biznesowe pozwalają wejść w dyskurs merytoryczny, zachęcając do wyciągania własnych wniosków. Dla doświadczonego menedżera lektura tej książki będzie inspiracją do ponownego przemyślenia swojej strategii. Polecam wszystkim! Grzegorz Dzik Prezes Zarządu Impel SA
Okładka książki Coaching sprzedawców

69,00 zł 52,83 zł


Coraz szybsze tempo pracy i nasilająca się konkurencja sprawiają, że przed działami sprzedaży stawia się wiele nowych zadań, a kadra kierownicza potrzebuje efektywniejszych sposobów szkolenia i motywowania handlowców. Autor zaspokaja tę potrzebę, prezentując w książce praktyczny i łatwy do systematycznego stosowania system coachingu, dzięki któremu można rozwinąć i w pełni wykorzystać potencjał zespołu sprzedawców. Szczegółowo opisane w książce metody pozwalają na: • szybką poprawę postawy i wydajności zespołu sprzedawców, • przyciąganie do firmy i zatrzymywanie w niej najbardziej utalentowanych sprzedawców, • wykształcenie u sprzedawców zdolności do samodzielnej motywacji, • radzenie sobie z trudnymi pracownikami, • wykorzystanie modelu coachingu LEADS do uczenia sprzedawców samodzielnego rozwiązywania problemów i przyjęcia pełnej odpowiedzialności za swoje wyniki. Autor wyjaśnia, w jaki sposób powinno się na co dzień prowadzić trening osobisty podwładnych, by uzyskać widoczne i trwałe efekty, czyli ukształtować najwyższej klasy zespół sprzedawców i szybko osiągnąć namacalne rezultaty sprzedażowe. Książka zawiera liczne studia przypadków, 30-dniowy program radykalnej poprawy wyników, a także przykładowe procedury, formularze i wzorce wypowiedzi do wykorzystania w praktyce – to wszystko czyni tę publikację najlepszym praktycznym podręcznikiem treningu osobistego dla kierowników działów sprzedaży, dyrektorów i przedsiębiorców. „Jeśli chodzi o radykalne zwiększenie sprzedaży, nie ma lepszego działania niż coaching. Ta książka jest świetnym podręcznikiem, dzięki któremu będziesz dobrze prowadzić coaching”. Brian Tracy, autor książki Wzbogać się na swój własny sposób „Książka Keitha Rosena jest bardzo praktyczna. Są w niej przedstawione konkretne działania coachingowe, metody prowadzenia coachingu oraz sposoby wydobywania z pracowników ukrytych talentów bez frustrowania ich i wzbudzania w nich niechęci. Jest to niewątpliwie najlepsza praca na temat coachingu w sprzedaży, jaką czytałem w ostatnim dziesięcioleciu”. Gerhard Gschwandtner, założyciel i wydawca „Selling Power”
Okładka książki Statystyka dla menedżerów

79,00 zł 64,38 zł


Opis Wychodząc od definicji statystyki jako nauki o metodach zbierania, analizy i interpretacji danych liczbowych oraz od przedstawienia podstawowych pojęć, autorka omawia najważniejsze zagadnienia związane z zastosowaniem metod statystycznych w biznesie i ekonomii: etapy badań statystycznych, formułowanie celu praktycznego i diagnostycznego, określanie podmiotu, przedmiotu, zakresu i czasu badania oraz możliwych do zastosowania metod badawczych, postępowanie ze zbiorem danych będących efektem przeprowadzonego badania, wybór właściwych narzędzi do porządkowania danych, miary statystyczne jako najważniejsze narzędzia analizy rozkładu cechy w populacji oraz ich zastosowanie do oceny przedsięwzięć inwestycyjnych, metody analizy współzależności zjawisk – pojęcia regresji i korelacji, narzędzia do analizy dynamiki zjawisk ekonomicznych. Zaprezentowana tu teoretyczna wiedza uzupełniona jest praktycznymi przykładami wykorzystania omawianych narzędzi, a testy kontrolne i zadania wraz z rozwiązaniami dają możliwość sprawdzenia nabytych umiejętności. Adresaci Książka jest przeznaczona dla studentów i praktyków zarządzania. O autorce Dr Anna Bielecka jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Katedry Metod Matematyczno-Statystycznych i Zastosowań Informatyki Akademii Leona Koźmińskiego. Obszar jej zainteresowań naukowych to metody ilościowe w zarządzaniu. Prowadzi zajęcia ze statystyki opisowej i matematycznej, statystyki w finansach i bankowości, ekonometrii, analizy ilościowej w badaniach marketingowych. Wykłada na studiach podyplomowych EMBA, dla kadry medycznej – ocena technologii medycznych, monitorowanie badań klinicznych – na studiach doktoranckich oraz kursach przygotowujących do egzaminu państwowego na doradców inwestycyjnych.
Okładka książki Absalon

39,00 zł 27,62 zł


Jakub Miazga (1986) – ukończył filozofię na Uniwersytecie Jagiellońskim i zootechnikę na Uniwersytecie im. Hugona Kołłątaja w Krakowie. Debiutował w 2018 r. w magazynie „Esensja” opowiadaniem Extrema unctio. Absalon to jego pierwsza powieść. Początkująca dziennikarka, Barbara, dowiaduje się o brutalnym zamordowaniu znanego krakowskiego biznesmena i kolekcjonera dzieł sztuki, Wojciecha Mencla. Kiedy jednak zamierza zgłębić tę sprawę, zostaje jej odebrana. W zamian otrzymuje zlecenie na artykuł o Absalonie, młodym malarzu, którego Mencel był mecenasem. Mimo to dziennikarka nie przestaje się interesować przebiegiem śledztwa. Korzystając z pomocy swojego informatora, przeczuwa, że za pozyskane wiadomości będzie się musiała wkrótce odpłacić. Tymczasem okazuje się, że dowiedzenie się czegoś więcej o Absalonie również nie jest takie proste, jak z początku się wydawało. Kto kryje się za nielicznymi obrazami i muralami, które Barbara odnajduje m.in. na krakowskim Podgórzu i Kazimierzu? Na jego temat krążą sprzeczne opinie, a o faktach z jego życia wiadomo niewiele więcej niż to, że wychowywał się w domach dziecka u sióstr zakonnych.
Okładka książki Podstawy zarządzania

79,00 zł 66,47 zł


Podręcznik jest wynikiem wieloletnich doświadczeń dydaktycznych autorów z Katedry Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Przedstawiono w nim najważniejsze zagadnienia związane z zarządzaniem współczesnymi organizacjami. Informacje teoretyczne uzupełnione są o zestaw ćwiczeń. Mają one różnorodną formę, od analizy studiów przypadków, poprzez gry menedżerskie, testy samooceny, odgrywanie ról, aż po dyskusje, dzięki czemu pozwalają nabyć Czytelnikowi różnorodne umiejętności. Publikacja jest skierowana do studentów zarządzania, ekonomii, administracji, logistyki, polityki społecznej. Może stanowić także cenne źródło wiedzy dla przedsiębiorców i menedżerów, dzięki usystematyzowaniu podstawowych pojęć i wyjaśnieniu najważniejszych problemów, z którymi spotykają się podczas realizacji trudnego procesu zarządzania. „Książka została stworzona na podstawie niezwykle bogatej literatury przedmiotu. Pod względem merytorycznym i dydaktycznym napisana jest wzorowo”. prof. zw. dr hab. Kazimierz Zimniewicz Podręcznik zawiera materiały do wykładu w formie prezentacji PowerPoint do pobrania ze strony nieoczywiste.pl. Będą one przydatne studentom w utrwaleniu wiedzy, a nauczycielom akademickim mogą służyć jako pomoc dydaktyczna podczas prowadzenia zajęć.
Okładka książki Mity marketingowe

69,00 zł 47,67 zł


Dużo się zmieniło w otoczeniu marketingu. A jeśli tak, to rutyna nie ma racji bytu. Marketing jako funkcja będzie zawsze niewykorzystanym potencjałem, bo potrzebna jest orientacja marketingowa. Zrzucanie marketingu na grono ludzi, które robi sobie coś tam równolegle do innych działów, zawsze zamienia marketing w dział promocji i ewentualnie dział badań rynkowych. Wracamy do podstaw rozumienia marketingu. Teraz naprawdę ma on być patrzeniem na świat, wyciąganiem wniosków i proponowaniem czegoś na podstawie zdobytej wiedzy i prowadzonych obserwacji. „Najpierw coś zróbmy, a potem pchajmy z całej siły, żeby się sprzedało” – to model porażki. Nic ci nie da szukanie lepszych narzędzi manipulacji czy doskonalenie metod pomiaru ROI. Ten sposób myślenia jest nieskuteczny, bo ludzie będą uciekali do światów, które oferują im spełnianie marzeń. Wychodząc z powyższych założeń, autor – ceniony konsultant i ekspert w zakresie strategii marketingowej – przedstawia nowe podejście do marketingu, rozprawiając się z pokutującymi wciąż przekonaniami na temat jego roli oraz wielu uznanych metod i dowodząc ich szkodliwości. Po ujawnieniu i odrzuceniu mitów zaprezentowano świeże, nieraz rewolucyjne teorie i praktyki dotyczące: -istoty marketingu, -komunikacji marketingowej, -zarządzania marką, -strategii marketingowych, -tworzenia relacji z nabywcami, -kariery w marketingu. Adresaci Książka przeznaczona jest dla wszystkich marketingowców, którzy chcąc osiągnąć sukces zawodowy i zapewnić prawdziwy rozwój swojej firmie, dostrzegają szansę w odrzuceniu rutyny i starych, nieaktualnych rozwiązań. O autorze Jacek Pogorzelski – właściciel i dyrektor zarządzający firmy doradztwa marketingowego Prime Code. Konsultant w zakresie strategii marketingowej, zarządzania marką oraz doświadczeniem klienta. Doświadczony brand manager i marketing manager. Wieloletni pracownik agencji reklamowej i międzynarodowych korporacji. Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Wykładowca programów WEMBA Szkoły Głównej Handlowej oraz MBA The Carlson School of Management Uniwersytetu Minnesoty, a także certyfikowanych programów marketingowych The Chartered Institute of Marketing w Londynie. Ekspert ministerstw i samorządów. Trener szkoleń z zakresu zarządzania i marketingu. Autor książek: Praktyczny marketing miast i regionów, Marka na cztery sposoby, Mity marketingowe, Kod skuteczności, (R)ewolucja marki, Pozycjonowanie produktu oraz wielu artykułów na temat pozycjonowania, strategii marek i innych zagadnień marketingu strategicznego. Współautor książki Wskaźniki marketingowe. Autor bloga o marketingu dostępnego pod adresem: http://jacekpogorzelski.pl.
Okładka książki Praktyczny marketing miast i regionów

49,00 zł 32,27 zł


„Promocja jest tylko jednym z elementów marketingu, a nie całym marketingiem” – to zdanie najlepiej charakteryzuje zawartość książki dr. Jacka Pogorzelskiego poświęconej marketingowi miejsc. Dotychczas wielu autorów książek o tej tematyce skupiało się właśnie na promocji, a nie na budowaniu brandu, czyli silnej, rozpoznawalnej i dającej się doświadczyć marki miejsca. (...) Jest to książka, która systematyzuje i nadaje właściwy porządek podejmowanym przez miasta i regiony działaniom marketingowym. Robert Stępowski ekspert marketingu miejsc, redaktor naczelny serwisu www.marketingmiejsca.com.pl Książka Jacka Pogorzelskiego to pozycja niezwykła, która była w stanie znacznie skorygować moje podejście do tematu. Praktyczne i dosadne ujęcie zadań, jakie należy cierpliwie zrealizować, aby cieszyć się z silnej marki miejsca, a przy tym książka, która po prostu wciąga. Piotr Lutek Kancelaria Doradcza Synergia

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj