KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Nieoczywiste

Okładka książki Śturc

52,00 zł 41,61 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,61 zł

Słowa „śturc” jeszcze używają najstarsze pokolenia górali babiogórskich. Oznacza pośpiech, niepokój, szarpaninę, nawet bójkę; zapewne związane z osadzaniem kos na sztorc. Jasiek Krajc, urodzony tam tuż przed wojną, usiłuje wyrwać się do świata lepszego wedle swoich wyobrażeń. Chce wstąpić do bandy zbójników; ta złuda pcha go między te same tryby historii, które zmiażdżyły „żołnierzy wyklętych”. Cudem uratowany z zagłady oddziału, ucieka aż do Gdańska, najmuje się do prostej roboty i wrasta w graniczące z poniemieckim cmentarzem podwórko zaludnione przez uchodźców z Wileńszczyzny, nabrzmiałe ich nieszczęściami. Tu dostrzegamy zbiorowego bohatera: miasto Gdańsk, słowiańskie ale zniemczone, miasto magiczne, prototyp wielonarodowej i wieloreligijnej Unii Europejskiej. Na tym tle splatają się losy wielu postaci: trochę zniemczony Kaszuba Horst Lubiański, który jeszcze przed wojną był majstrem w „Schichau Werft”. Jónk – nieco młodszy od Jaśka, syn kaszubskiego gospodarza, potem jego najbliższy przyjaciel. Ciężko pracujący, ale dumni stoczniowcy. Szemrany światek pokątnych handlarzy dolarami, gdzie Jasiek daje się wciągnąć w nadziei zarobku. Poznaje ówczesne postaci historyczne jak Anna Walentynowicz i Lech Wałęsa. Wkrótce jednak zdradzony i wydany bezpiece, staje wobec alternatywy: więzienie albo rola kapusia. Po „zasługach” w pamiętnym roku 1968 zostaje etatowym funkcjonariuszem, coraz bardziej podoba mu się ustrój, który zapewnia panowanie takim jak on. Jednak w decydującej chwili idzie za głosem serca i podczas historycznego strajku udaremnia prowokację przełożonych. Wydalony z SB i PZPR zostaje bezdomnym i ledwie radzi sobie w latach stanu wojennego. Kto ma rację, czy Jasiek sponiewierany przez burzliwe życie? Jónk zamykający się przed światem w swojej nieakceptowanej przez otoczenie miłości? Kabalista Zev Masur szukając sensu istnienia w zmurszałych księgach? Niewierzący ksiądz, który zapewne jest bliżej Absolutu niż ktokolwiek z ludzi?
Okładka książki Czas trudnej próby

39,00 zł 31,21 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,21 zł

Profesor dr hab. Oskar Stanisław Czarnik w 1980 r. miał 43 lata, niespełna trzy lata wcześniej uzyskał doktorat, a od dwóch był szeregowym pracownikiem w Zakładzie Katalogów Centralnych Biblioteki Narodowej w Warszawie, i wcześniej nie angażował się w działalność opozycyjną. Gdy jednak niespodziewanie dla niego samego wybrano go przewodniczącym Komisji Zakładowej NSZZ „Solidarność”, jego życie zmieniło się diametralnie. Dwie pierwsze części wspomnień – obejmujące okres od powstania nowej organizacji aż do wprowadzenia stanu wojennego – poświęcone są procesowi tworzenia jej struktur, a przede wszystkim typowym działaniom związkowym i staraniom o pełną dostępność zbiorów BN. Autor przypomina też wydarzenia o zasięgu ponadlokalnym, m.in. ówczesne akcje protestacyjne, w których uczestniczyła biblioteczna „Solidarność”. Część trzecia obejmuje opis pierwszych dni stanu wojennego, w tym pierwsze zetknięcie się Autora ze Służbą Bezpieczeństwa, a także wkroczenie milicji na teren okupowanej przez związkowców głównej siedziby Biblioteki. W części czwartej O.S. Czarnik opisuje pobyt w Areszcie Śledczym w warszawskiej Białołęce, a następnie w Ośrodku Odosobnienia w Jaworzu. W kolejnej zaś – działalność społeczną po zwolnieniu z internowania oraz formy zainteresowania nim SB. W 1989 r. Autor zakończył działalność związkową i włączył się w tworzenie samorządu terytorialnego, a także zajmował się społecznie upowszechnianiem książek polskich za wschodnią granicą RP. Pracując w Instytucie Książki i Czytelnictwa prowadził intensywną działalność naukową i dydaktyczną. Pozostał wierny ideałom pierwszej „Solidarności”. Nie dorobił się finansowo, zyskał za to powszechny szacunek.
Okładka książki Makroekonomia

109,00 zł 87,22 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 87,22 zł

„Czym jest makroekonomia? Najlepszym sposobem udzielenia odpowiedzi na to pytanie nie jest dostarczenie formalnej definicji, ale zabranie Czytelnika w ekonomiczną podróż po świecie” - pisze autor na pierwszych stronach książki. Polskie wydanie jest tłumaczeniem jednego z najbardziej popularnych podręczników do makroekonomii. W Stanach Zjednoczonych publikacja ta doczekała się kilku wydań. „Makroekonomia” nie jest jedynie kolejnym podręcznikiem. To kompleksowy przewodnik po gospodarce i współczesnym świecie. Autor poruszył problemy związane z globalnym kryzysem, a także szczegółowo opisał wyzwania stojące przed krajami starego kontynentu i strefą euro. Wskazał, jakie korzyści i zagrożenia niesie wspólna waluta. Dzięki odpowiedniemu ujęciu tematu Czytelnik będzie postrzegał makroekonomię jako spójną całość, a nie jako zbiór różnych modeli. Będzie w stanie zrozumieć znaczenie nie tylko obecnych zjawisk w gospodarce światowej, lecz także tych, które przyniesie przyszłość. Autor przedstawił analizę makroekonomiczną w tradycyjnym ujęciu krótko-, średnio- i długookresowym, a także wzbogacił lekturę o teorię oczekiwań. Na uwagę zasługuje również opisanie wpływu akumulacji kapitału i postępu technicznego na wzrost gospodarczy. Dużo miejsca poświęcono następstwom otwarcia rynków oraz konsekwencjom wprowadzenia w poszczególnych krajach różnych systemów kursu walutowego. Książka jest adresowana do wszystkich zainteresowanych makroekonomią. Wykładowców ucieszy fakt, że materiał został przedstawiony w sposób ułatwiający przeprowadzenie wykładu, a studentów – przykłady pomocne w zrozumieniu opisanych zagadnień teoretycznych. „Makroekonomia” to także lektura dla przedstawicieli świata biznesu, którzy chcą lepiej poznać procesy zachodzące w gospodarce.
Opakowanie Wskaźniki marketingowe

109,00 zł 87,22 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 87,22 zł

Książka zawiera dokładne omówienie 76 wskaźników marketingowych, które opisano według jednolitego schematu – od definicji, poprzez etapy obliczania i zastosowanie, po przykłady i studia przypadków. Dzięki zadaniom z rozwiązaniami czytelnik może sprawdzić swoje umiejętności obliczania wskaźników i ich interpretacji. Na rynku księgarskim znajduje się dużo pozycji poświęconych teorii marketingu, ale bardzo mało rzetelnych prac stricte narzędziowych, takich jak ta książka. Każdy wskaźnik został w niej klarownie przedstawiony i zilustrowany. Praca powinna się znaleźć na półce każdego marketingowca. Prof. dr hab. Krzysztof Obłój Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego Przesłanie tej książki jest mi szczególnie bliskie. W naukach o zarządzaniu trudno o rozwój użytecznych teorii bez umiejętności pomiaru rezultatów. Jeśli nie potrafimy mierzyć jakiegoś zjawiska, to prawdopodobnie nie rozumiemy go w pełni. Książka jest cennym podręcznikiem dla studentów zarządzania aspirujących do pracy w marketingu. Uczy nie tylko metod, ale i odpowiedzialności za nakłady na marketing. Powinna po nią sięgnąć również kadra kierownicza, gdyż podążając za sugestiami autorów, można zweryfikować politykę marketingu w przedsiębiorstwie. Prof. Henryk Sterniczuk University of New Brunswick, Kanada Ta publikacja pojawia się w samą porę. Przypomina o tym, o czym wielu marketingowców, niestety, zapomniało. Mówi: zatrzymajcie się, skupcie i zbadajcie dokładnie, czy to, co robicie, przynosi jakieś efekty. Przypomina, że marketing tak jak wszystkie inne aspekty działalności firmy musi podlegać gruntownej ocenie. Książka ta to rzeczowe i praktyczne przedstawienie mierników marketingowych, których właściwe zastosowanie może dostarczyć niezwykle cennej wiedzy operacyjnej. Barbara Pałdyna Marketing Manager
Okładka książki Controlling. Koncepcja, zastosowania, wdrożenie

99,00 zł 79,22 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 79,22 zł

„Controlling kosztów” zawiera ponad 70 studiów przypadków opartych na przykładach, z którymi autor spotkał się w swojej wieloletniej praktyce konsultanta, a które przedstawiają problemy firm usługowych, przedsiębiorstw produkcyjnych, firm handlowych i organizacji nienastawionych na zysk. Zarówno pytania testowe, jak i omawiane przykłady są zorientowane na określenie problemu występującego w organizacji i jego rozwiązanie przy wykorzystaniu całego instrumentarium narzędzi rachunku kosztów. Książka powinna okazać się szczególnie przydatna dla tych czytelników, którzy mają już podstawową wiedzę z zakresu rachunku kosztów, i jest adresowana przede wszystkim do: – praktyków, zajmujących się zawodowo problematyką rachunku kosztów; – menedżerów różnych szczebli z firm usługowych, produkcyjnych, handlowych i organizacji nie nastawionych na zysk; – studentów studiów magisterskich i podyplomowych z zakresu rachunkowości; – uczestników szkoleń z zakresu rachunku kosztów; – wszystkich tych, którym potrzebna jest praktyczna wiedza z zakresu rachunku kosztów.
Okładka książki Rozmowy z Kochem

49,00 zł 32,32 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,32 zł

MIECZYSŁAW SIEMIEŃSKI urodził się 28 czerwca 1934 roku w Kaliszu. Jako dziecko przeżył w Warszawie okupację niemiecką i oba powstania. Niemal cała jego rodzina zginęła w czasie II wojny światowej, ocaleli tylko on i jego matka. Ukończył Wydział Psychologii i Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego. Pracował najpierw jako redaktor w wydawnictwach literatury harcerskiej, dziecięcej i młodzieżowej, później w TVP, gdzie był m.in. kierownikiem redakcji „Telewizji Dziewcząt i Chłopców”. Był reżyserem i scenarzystą około 200 filmów dokumentalnych, m.in. cyklu filmów poświęconych problemowi narkomanii w Polsce, zrealizowanego wraz z Maciejem Leszczyńskim cyklu "Religie i kościoły w Polsce" czy "Czarnobyl. Klątwa piołunu" oraz licznych filmów o tematyce wojennej i Holokauście. Za swoją twórczość otrzymał wiele nagród i wyróżnień, m.in.: „Złoty Ekran”, nagrodę Krakowskiego Festiwalu Filmów Dokumentalnych i Krótkometrażowych „Lajkonik”, nagrody w konkursach literackich. Przez kilkanaście lat był członkiem zarządu Studio Besta Sp. z o.o. Zmarł 7 lipca 2012 roku. ERICH KOCH (1898–1986) – niemiecki kolejarz i działacz partyjny. Jedyny dostępny w Polsce człowiek z kierownictwa III Rzeszy (w momencie powstawania filmu dokumentalnego M. Siemieńskiego), były partyjny gauleiter NSDAP w Prusach Wschodnich i nadprezydent tego regionu. Podczas II wojny światowej zajmował się sprawą Polaków zamieszkujących ziemie włączone do III Rzeszy. W 1941 roku został szefem administracyjnym na Ukrainie, co dawało mu do dyspozycji Gestapo na tym terenie. Był wówczas odpowiedzialny za deportacje setek tysięcy ludzi do obozów zagłady. Po wkroczeniu Armii Czerwonej na Ukrainę wrócił do Prus Wschodnich. Stamtąd zapewniał Hitlera, że będzie bronił tych terytoriów do końca. Uniknąwszy schwytania przez Rosjan, ukrywał się do 1949 roku, kiedy został schwytany przez Brytyjczyków w Hamburgu. Mimo nacisków ZSRR został wydany nie Związkowi Radzieckiemu, a Polsce. Proces, który rozpoczął się dopiero latem 1958 roku, zakończył się uznaniem go winnym śmierci około 400 000 Polaków (zbrodnie na Ukrainie nie były brane pod uwagę) i wyrokiem kary śmierci z 9 maja 1959 roku. Wyroku nigdy nie wykonano, a rzeczywistą przyczyną miało być przekonanie polskiego i sowieckiego aparatu bezpieczeństwa o tym, że uda się od Kocha wydobyć tajemnicę miejsca ukrycia Bursztynowej Komnaty, które miał ponoć znać.
Okładka książki Prognozowanie w przedsiębiorstwie

79,00 zł 57,13 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54,66 zł

Prognozowanie to przewidywanie przyszłych zdarzeń, którego celem jest zmniejszenie ryzyka w procesie podejmowania decyzji. W książce przedstawiono obecny stan wiedzy na temat konstruowania prognoz. Omówiono ich znaczenie dla zarządzania oraz sam przebieg procesu prognozowania, skupiając się na takich zagadnieniach, jak: - klasyfikacja metod prognozowania, - dane prognostyczne i ich analiza, - metody prognozowania oparte na modelu szeregu czasowego, - metody prognozowania oparte na modelu ekonometrycznym, - prognozowanie na podstawie metod jakościowych, - integrowanie metod ilościowych z ocenami ekspertów, - metody statystyczne, - obróbki danych prognostycznych, - prognozowanie czynników otoczenia, - prognozowanie wielkości sprzedaży i prognozowanie finansowe. Książka może być wykorzystywana zarówno jako podręcznik akademicki, jak i przewodnik dla menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem. O autorze Prof. zw. dr hab. Paweł Dittmann jest kierownikiem Katedry Prognoz i Analiz Gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, prowadzi też zajęcia w Wyższej Szkole Zarządzania i Finansów we Wrocławiu. W swoich pracach badawczych skupia się na kwestii zastosowania metod ilościowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem i na systemach prognostycznych przedsiębiorstw. Jest konsultantem w dziedzinie budowy systemów prognostycznych w przedsiębiorstwach, prowadzi też szkolenia z tego zakresu. Autor licznych publikacji dotyczących metod prognozowania, współautor książki Prognozowanie gospodarcze. Metody i zastosowania wyróżnionej nagrodą Ministra Edukacji Narodowej.
Okładka książki Odpowiedzialne kobiety przyszłości. Rozmowy z Pionierkami

49,00 zł 32,32 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,32 zł

MARTA ZUCKER, autorka książek o globalnym sukcesie polskich start-upów: „Igrzyska talentów w Dolinie Krzemowej. Rozmowy z mistrzami start-upów”, „Kobiety globalne w świecie start-upów. Rozmowy w Dolinie Krzemowej” (Warszawa, PWN 2015, 2016; NYC, Business Expert Press BEP 2018). Od wielu lat łączy świat nowych technologii i start-upów wywodzących się z Doliny Krzemowej z Polską; jest aktywnie zaangażowana w budowanie relacji pomiędzy polskim i kalifornijskim środowiskiem akademicko – biznesowym; współorganizowała także spotkania grupy dyskusyjnej zrzeszającej polskie środowisko innowacyjno – technologiczne w Dolinie Krzemowej. Absolwentka Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz podyplomowych studiów na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Stypendystka uniwersytetu Eötvös Loránd Egyetem w Budapeszcie. Od wielu lat profesjonalnie związana z toruńską firmą konsultingową KarStanS Sp. z o.o. Przez kilka lat samodzielnie podróżowała po Indiach, Nepalu, Azji Południowowschodniej i Nowej Zelandii.
Okładka książki Uniwersalne prawdy i prawa życia

59,00 zł 47,21 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,21 zł

Celem tej książki jest wydobycie celnych, ważnych, pouczających myśli, zarówno myślicieli minionych wieków, jak i współczesnych, na temat ważnych spraw i problemów, m.in. takich jak: ambicja, człowiek, kłamstwo, prawda, polityka, sława, sprawiedliwość, władza, zawiść. Są one zapiskami z moich własnych lektur, zapiskami, jak w takim przypadku, subiektywnymi. Można by oczywiście znaleźć też inne myśli i innych myślicieli. Można by ich wskazać więcej. To, co je łączy poprzez wieki, to uderzająca zbieżność. Dowodzi ona, że pod wieloma względami natura ludzka jest niezmienna. Dlatego na nasze wciąż aktualne pytania możemy szukać odpowiedzi u myślicieli przeszłości. Stwierdził kiedyś Luc de Clapiers, Marquis de Vauvenargues: „nową i oryginalną byłaby książka, która uczyłaby kochać stare prawdy”. Nie wiem, czy sprostałem jego postulatowi. To oceni sam czytelnik. Moim zamiarem jest dać możliwość konfrontacji własnych doświadczeń i przemyśleń czytelników z myślami klasyków. Pozostaje mi nadzieja, że książka stanie się inspiracją do myślenia i stawiania pytań, a także radzenia sobie w naszych trudnych czasach. (fragment wstępu)
Okładka książki Demokracja jako sztuka walki

56,00 zł 36,93 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,93 zł

Michel Wieviorka jest w Polsce dobrze znany jako jeden z bardziej rozpoznawalnych współczesnych francuskich intelektualistów. Od ponad 40 lat jego postać i jego refleksje są w Polsce stale obecne. Dał się poznać jako członek francusko-polskiej ekipy socjologów, która w 1981 roku przeprowadziła badania nad ruchem Solidarność. W ich wyniku powstała książka, przetłumaczona i wydana w wielu krajach, która przyczyniła się do upowszechnienia się międzynarodowej legendy Solidarności jako pokojowego, wolnościowego i demokratycznego ruchu społecznego. Michel Wieviorka jest jednak przede wszystkim uznanym na świecie socjologiem. Był prezesem Międzynarodowego Stowarzyszenia Socjologicznego, zasiadał w Europejskiej Radzie ds. Badań Naukowych, kierował Centrum Badań i Interwencji Socjologicznej w ramach paryskiej uczelni Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales, której był profesorem. Przez ostatnie lata kierował paryską Fundacją Dom Nauk Humanistycznych. Mówi o sobie „Jestem socjologiem zła lub nieszczęścia, rasizmu, antysemityzmu, przemocy, terroryzmu. Gdybym miał więc zdefiniować najsilniejsze aspekty mojej pracy, to byłaby to refleksja nad złem jako przeciwieństwem dobra, gdyż jestem oczywiście po stronie dobra”. Książka Demokracja jako sztuka walki opisuje i analizuje „gorące zjawiska społeczne”, które wywołują silne emocje. Przyświeca jej prosta myśl: w czasach kryzysu późnej nowoczesności, kiedy coraz większą rolę odgrywają przemoc i wszelkiego rodzaju populizmy i nacjonalizmy, głównym powołaniem nauk humanistycznych i społecznych powinna być obrona demokracji. Książka przedstawia historyczną i metodologiczną syntezę dotychczasowych zmagań nauk humanistycznych i społecznych z wyzwaniami, jakie stawiają rozwój demokracji oraz rosnące wpływy jej wrogów i przeciwników. Pragnąc obronić świat demokracji, potrzeba nam odważnej socjologii porównawczej, zdolnej uchwycić wielką złożoność współczesnego świata.
Okładka książki Kiedy Polska...

49,00 zł 32,36 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,99 zł

Jest wiele książek objaśniających ważne dla ludzi i państw wydarzenia z przeszłości. Mniej jest książek, które starają się wejrzeć w przyszłość. A już prawie wcale takich, które nie tylko są o przyszłości, ale dość trafnie tę przyszłość przewidziały. LECH WAŁĘSA Te rozmowy są interesujące i niebanalne dla analizy tamtego czasu, ale też dla debaty o naszej współczesności. Na przykład przez powtarzaną raz po raz obawę o nacjonalizm w wolnej już za chwilę Polsce. Kiedy czyta się to z dzisiejszej perspektywy, z wiedzą co działo się potem, nie tylko w 1989, 1990, ale i w 2015 i później, nie ma wątpliwości, że to „wszyscy właściwie w coś grali” odnosiło się autentycznie, bez blagi, do dobra wspólnego, ANDRZEJ CELIŃSKI Andrzej Krajewski (ur.1949) ukończył SGPiS w 1971 r. Dziennikarz „Expressu Wieczornego”, „Razem”, „Przeglądu Technicznego” i „Firmy”. W 1977 r. – stypendium dziennikarskie na Uniwersytecie Indiana w Bloomington. W latach 1980–81 członek Zarządu Regionu Mazowsze NSZZ Solidarność, delegat na I Krajowy Zjazd Delegatów. W stanie wojennym pisał do: „Tygodnika Wojennego”, „Wyzwolenia”, „Vacatu”, „Praworządności”; pisał i redagował „CDN – Głos Wolnego Robotnika”. W latach 1982–86 tłumacz korespondentów Yomiuri Shimbun i Washington Post w Warszawie, zaś w latach 1986–1987 stypendysta Fulbrighta na Uniwersytecie Michigan w Ann Arbor. 1988–1989 redaktor „Nowego Dziennika” i „Polish Television Network” w Nowym Jorku. W czerwcu 1989 r. – wywiad z Georgem Bushem w Białym Domu (dla „Gazety Wyborczej”). 1990–1994 korespondent TVP i Polskiego Radia w Waszyngtonie. 1994–2001 redaktor naczelny „Przeglądu Reader’s Digest”. 1998–2004 wiceprezes SDP i dyrektor Centrum Monitoringu Wolności Prasy, członek Komitetu Wykonawczego IFJ. 2010–2011 prezes fundacji FOR. 2012 2016 ekspert ds. wolności słowa KRRiT. Od 2009 r. właściciel AJK Media. Autor książek: Cicerone (1987), Region USA (1989), Kiedy Polska (1989), Zasługa dla Polski (1999), Rodzinne drogi (2018), U nas w Ameryce (2021); wydawca Ukraina 2004: relacje polskich obserwatorów wyborów prezydenckich (2005); tłumacz Ronald Hendron Karabinowa pułapka (1993) i Peter Rexton Skraj przepaści (2020); autor polskich rozdziałów raportów Nations in Transition 2006, 2007, 2008, 2009 Freedom House oraz Telewizja w Europie: regulacje, polityka i niezależność Open Society Network Media Program (2005). Współautor analizy KRRiT Ukrainy (2015). W Towarzystwie Dziennikarskim organizator monitoringów mediów publicznych przed wyborami 2018, 2019, 2020 i 2021; na Facebooku publikuje Dziennik TelePiSyjny.
Okładka książki Mały gołąbek

49,00 zł 33,58 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,14 zł

Mały gołąbek jest autentyczną historią żony autora, Fredzi, o jej losach podczas Zagłady. We wstępie autor pisze: „Przez lata słuchałem tego opowiadania w kawałeczkach i w częściach. Nie zadawałem wielu pytań. Pewnie obawiałem się, że przypomnę jej, co się wydarzyło podczas tamtej strasznej wojny. Każde z nas zachowało osobistą historię w swoim sercu i próbowało zakopać ją głęboko w sobie. Staraliśmy się otoczyć nasze bolesne wspomnienia skorupą zewnętrznej rutyny. Byliśmy młodymi ludźmi próbującymi, jak tylko można, stać się takimi jak inne dzieci i dostosować się do miejsca, w którym się znaleźliśmy. Nie chcieliśmy, żeby były widoczne różnice między nami a innymi dziećmi. Próbowaliśmy być tacy jak one, w ubieraniu się, w zachowaniu i w psotach. Chcieliśmy bardzo być tacy jak dzieci z kibucu, te dzieci słońca, które biegały na bosaka po trawnikach, bez żadnych trosk. Tylko popołudniami, kiedy domy dziecka pustoszały i dzieci z kibucu rozchodziły się do domów swoich rodziców, my pozostawieni byliśmy samym sobie, poszukując ciepła i bliskości jedno od drugiego (...)”.
Okładka książki Wytrwałość

49,00 zł 39,21 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,21 zł

Tytuł "Wytrwałość" jest w opozycji do znanej powieści Michaela Houellebecq "Uległość" pokazującej hipotetyczny proces islamizacji Francji i upadku tam demokracji. Osią fabuły jest spotkanie młodej francuskiej historyczki Weroniki i jej polskiego opiekuna naukowego, a potem kochanka Władysława. Weronika pisze doktorat o dynastii Walezjuszy, z których ostatni - niezbyt fortunny król Francji Henryk - był przez krótki czas pierwszym elekcyjnym władcą Polski jako Henryk Walezjusz. Wyjeżdża do Krakowa, aby zebrać o nim materiały. Coraz bardziej fascynuje ją jednak fenomen polskiej demokracji szlacheckiej, jej rozkwitu i późniejszego upadku. Jednocześnie coraz bardziej różnią się poglądy Władysława, który ewoluuje w stronę sarmackiego republikanizmu i raczej lewicowej Weroniki. Po pewnym czasie Jacques - poprzedni kochanek Weroniki - zjawia się w Polsce i choć Weronika nadal go odrzuca, zostaje, jako nauczyciel języka rozwija się intelektualnie, wciąga swojego przyjaciela Aleksandra w studia nad Pawłem Włodkowicem zupełnie nieznanym na Zachodzie, a wyprzedzającym myśl zachodnią o 200 lat. Powieść składa się zarówno ze scen pomiędzy jej bohaterami, z ich zapisków, materiałów wygrzebanych przez Weronikę i Władysława, jak i fragmentów pisanych przez nich książek. Książka Weroniki (o tytule Persévérance, czyli wytrwałość) wydaje się być przenikliwą analizą słabości "najtrudniejszego ustroju świata". Występują też postaci fikcyjne, jak Hewa, XVI-wieczna prostytutka krakowska czy nowojorski Żyd Solomon L. Esophowitsh, daleki potomek Michela Ezofowicza, jedynego starozakonnego uszlachconego (przez Zygmunta Starego) bez zmiany wyznania.
Opakowanie Nauka o organizacji

79,00 zł 64,62 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,88 zł

Podręcznik jest wynikiem wieloletnich doświadczeń pracowników naukowo-dydaktycznych Katedry Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Jego treść i struktura odpowiadają wymaganiom standardów kształcenia Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla przedmiotu „nauka o organizacji”. Podstawowe zagadnienia z tego obszaru zostały tu zaprezentowane z perspektywy dynamiki rozwoju organizacji oraz towarzyszącego im szeroko pojętego otoczenia. Lektura publikacji dostarczy wiedzy na temat: - ewolucji sposobów postrzegania organizacji, - typologii organizacji, ich cech i form, - istoty i cech otoczenia organizacji oraz znaczenia relacji z nim, - czynników i faz rozwoju organizacji, - zmian organizacyjnych wspierających elastyczność i innowacyjność, - procesów organizacyjnych – istoty, rodzajów, zarządzania procesowego, - form współpracy organizacyjnej. Omówienie każdego tematu uzupełniono bogatym wykazem literatury, listą zagadnień do dyskusji i przemyśleń oraz zadaniem do zrealizowania. Weryfikację i utrwalenie zdobytej wiedzy ułatwią zamieszczone na końcu książki pytania testowe.
Opakowanie Zawód infobroker

79,00 zł 56,61 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,53 zł

Jest to pierwsza na polskim rynku publikacja będąca kompleksowym omówieniem infobrokeringu, czyli profesjonalnego, odpłatnego wyszukiwania i opracowywania informacji na zlecenie. Autorzy, specjaliści reprezentujący różne ośrodki akademickie i podmioty gospodarcze, szczegółowo opisują teoretyczne i praktyczne zagadnienia brokeringu informacji w Polsce, do których należą m.in.: - funkcje i specyfika zawodu brokera informacji, wymagane kompetencje, umiejętności i tryb kształcenia infobrokerów, rozpoczynanie działalności, - kodeksy etyczne funkcjonujące w środowiskach profesjonalistów informacji oraz przepisy prawne i ich interpretacja, - współpraca infobrokera z klientem, identyfikacja jego potrzeb i spełnianie oczekiwań, potencjalne źródła konfliktu oraz mediacje, - infobrokerstwo systemowe: przekazywanie treści, znaczenie wiedzy i zarządzania nią w organizacji, związek między poziomem kultury infobrokerskiej a merytoryczną decyzyjnością organizacji, kwantyfikowanie wiedzy, optymalizacja procesów informacyjnych i komunikacyjnych, - audyt zarządzania wiedzą, - różne aspekty informacji i ich znaczenie w działalności infobrokerskiej: jakość, architektura i zasady projektowania informacji, typy źródeł informacji, rodzaje i cechy opracowań infobrokerskich, - metody pracy infobrokera – strategie pozyskiwania informacji, zjawisko głębokiego Internetu i sposoby docierania do jego zasobów, bieżące monitorowanie informacji, darmowe narzędzia i podstawowe metody wykorzystywane do gromadzenia informacji z ogólnodostępnych źródeł internetowych.
Okładka książki Marketing sportu 2.0

49,00 zł 37,85 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,22 zł

Andrzej Sznajder Profesor zwyczajny nauk ekonomicznych, twórca i kierownik Podyplomowych Studiów „Marketing Sportu” i Podyplomowych Studiów „Zarządzanie w Sporcie” w Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W działalności naukowej i dydaktyczno-szkoleniowej zajmuje się problematyką marketingu. Koncentruje się na aktualnych trendach w marketingu i zarządzaniu, takich jak marketing międzynarodowy, alianse marketingowe, technologie informacyjno-komunikacyjne w marketingu i zarządzaniu oraz marketing sportu. Autor i współautor ponad 20 książek na te tematy, w tym pionierskich książek o marketingu sportu, sponsoringu sportu i o nowych technologiach w marketingu. Jest członkiem zespołu redakcyjnego czasopisma „Gospodarka Narodowa. The Polish Journal of Economics”. Współpracuje z różnymi organizacjami sportowymi, był członkiem Zespołu Analiz Polskiego Związku Piłki Nożnej, pierwszego w polskim sporcie banku informacji, uczestniczył w pracach Komisji Marketingu Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Wydziału Marketingu Polskiego Związku Piłki Siatkowej. Jest ekspertem w dziedzinie marketingu sportu, był jednym z ekspertów przy pozyskaniu sponsora tytularnego przez Stadion Narodowy. Jest członkiem kapituły Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim Sporcie. Książka autorstwa Pana Prof. Andrzeja Sznajdera stanowi pierwsze w Polsce opracowanie poświęcone zagadnieniu transformacji cyfrowej szeroko rozumianego środowiska sportowego. Co ważne, wartość publikacji nie wynika wyłącznie z umiejętnego przeglądu, syntezy literatury zagranicznej jaka na ww. temat już powstała, ale przedstawia ujęcie rodzime, polskie, co jest bardzo ważne dla czytelnika. Bardzo się cieszę, że mogłem przeczytać tę publikację zanim pojawiła się na rynku. Gratuluje Autorowi pomysłu oraz całej koncepcji monografii. Jest to z pewnością wartościowa publikacja, jakiej brakowało na polskim rynku wydawniczym. Prof. dr hab. Grzegorz Mazurek rektor Akademii Leona Koźmińskiego Stwierdzam, że przekazana mi do recenzji wydawniczej monografia jest opracowaniem nowatorskim i oryginalnym. Jest napisana przystępnym językiem, opatrzona licznymi przykładami, często bardzo aktualnymi. Jej lektura sprawia, że czytelnik posiądzie szeroką wiedzę z zakresu wykorzystania najnowszych osiągnięć ITC w sporcie. O ile mi wiadomo, nie ma jak dotąd takich, zwartych, kompleksowych opracowań polskojęzycznych na naszym rynku wydawniczym. Należy spodziewać się, że książka ta spotka się z szerokim zainteresowaniem czytelników, którymi mogą być zarówno praktycy, zajmujący się zarządzaniem i marketingiem w sferze sportu, jak i studenci kształcący się na studiach pierwszego lub drugiego stopnia. Dr hab. Zygmunt Waśkowski prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Okładka książki Lista agentury

39,00 zł 25,71 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,71 zł

Kazimierz Wóycicki, polityczny komentator, dziennikarz, podróżnik, korespondent wojenny, bloger, autor mi.in. Krótkiej historii UPA dla Polaków (2019), W Pogoni za wolnością. Białoruska rewolucja (2020). Uznał, że political fiction da najlepszy obraz świata, tonącego w chaosie i zalewie kłamstw i manipulacji. Fascynująca opowieść, pokazująca polską przyszłość, jeśli nic nie powstrzyma katastrofy. Nikt nie przewidywał tego, co zdarzy się w Ameryce Trumpa. A jaką przyszłość czeka Polskę ? Nie potrafimy tego przewidzieć, ale Lista agentury pokaże ci to, co choć wydaje się niemożliwe, ale może się zdarzyć. Dzisiejszy świat nie napawa nas nadzieją, więc warto zobaczyć to, co najgorsze, zanim nadejdzie.
Okładka książki Dlaczego jedni są bogaci a inni nie

49,00 zł 32,32 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,32 zł

Rozkładem dochodów rządzi krzywa logarytmiczno-normalna. Taka jest najważniejsza teza tej książki. Mówiąc wprost, jedni są bogaci, a inni biedni dlatego, że z wielu rozmaitych powodów znaleźli się w różnych punktach na takiej krzywej. Szeroko omówiono przyczyny zajmowania takich czy innych pozycji na krzywej. Na zajmowanie wysokich miejsc w rozkładzie dochodów czasami trzeba dużo i ciężko pracować, niekiedy decyduje o tym szczęście, w wielu przypadkach pomocne okazuje się urodzenie w zamożnej rodzinie lub w rodzinie, która odpowiednio zadba o pomyślną przyszłość swoich dzieci. Bohdan Wyżnikiewicz jest ekonomistą i statystykiem, absolwentem SG H (wówczas SG PiS). Doktoryzował się na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, studiował w Stanach Zjednoczonych jako stypendysta Fulbrighta. W latach 1991–1992 pełnił funkcję prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. Bogate doświadczenia międzynarodowe zdobył w Europejskiej Komisji Gospodarczej ON Z, Banku Światowym i w Eurostacie. Od lat 90. wchodzi w skład organów doradczych ministerstw i rad naukowych oraz kieruje zespołami badawczymi, prowadził też autorskie wykłady w kilku krajowych uczelniach. Członek Komitetu Prognoz PAN . Jest aktywnym publicystą i komentatorem gospodarczym. Specjalizuje się w empirycznych badaniach z zakresu ekonomii stosowanej. Autor kilkuset raportów i artykułów.
Okładka książki Strategia korporacji

59,00 zł 47,21 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,21 zł

Strategia korporacji to pierwsza na polskim rynku publikacja prezentująca problematykę budowy i wdrożenia strategii korporacji. Znakomicie łączy aktualną teorię z praktyką biznesu. Kompleksowo omawia najważniejsze wyzwania towarzyszące tworzeniu strategii na szczeblu centrali korporacji oraz wdrożeniu na poziomie jednostek biznesowych. Rozważania teoretyczne zostały zilustrowane przykładami firm działających niemal we wszystkich regionach świata. Czytelnik znajdzie w niej odpowiedzi na ważne pytania: • jaka jest logika dywersyfikacji horyzontalnej, czyli poszerzenia zakresu produktowego i rynkowego; • jaka jest logika integracji pionowej, czyli długości łańcucha wartości korporacji; • jakie są główne ścieżki wzrostu; • jak zarządzać portfelem jednostek biznesowych; • jak zbudować ogólną architekturę modelu biznesowego skomplikowanej i wielowymiarowej korporacji. Doskonała pozycja zarówno dla przedsiębiorców stojących u progu geograficznej i produktowej ekspansji swych biznesów, jak i dla menedżerów polskich oddziałów międzynarodowych koncernów, dla których – dzięki tej książce – wiele korporacyjnych decyzji podejmowanych w centrali w Londynie czy Nowym Jorku stanie się mniej kontrowersyjnymi i zaskakująco logicznymi. Najlepsza książka dotycząca obszaru strategii ostatnich kilku lat. Przemysław Powalacz Prezes Zarządu GEBERIT Sp. z o.o. Strategia korporacji chyba nie mogła zostać wydana w lepszym momencie. Polskie firmy zdają się unikać myślenia o sobie jako o korporacji, rezerwując ten termin dla globalnych graczy. A jednocześnie coraz więcej naszych rodzimych biznesów wyprzedza międzynarodowe firmy w konkurencyjnym wyścigu. Trudno zatem o lepszy czas, by zacząć budować prawdziwe strategie korporacyjne. Autorzy, opierając się na konkretnych przykładach, w czytelny i przekonujący sposób pokazują, jak to zrobić. Ta książka odczarowuje hasło „korporacja” i dlatego zdecydowanie warto ją przeczytać. Dariusz Pietrzak Wiceprezes Enterprise Investors Autorzy okazują się wnikliwymi obserwatorami rzeczywistości gospodarczej. W sposób interesujący, na przykładzie polskich przedsiębiorstw, przekazują praktyczną wiedzę o zarządzaniu. Selektywnie dobrane przykłady biznesowe pozwalają wejść w dyskurs merytoryczny, zachęcając do wyciągania własnych wniosków. Dla doświadczonego menedżera lektura tej książki będzie inspiracją do ponownego przemyślenia swojej strategii. Polecam wszystkim! Grzegorz Dzik Prezes Zarządu Impel SA
Okładka książki Coaching sprzedawców

69,00 zł 52,83 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,54 zł

Coraz szybsze tempo pracy i nasilająca się konkurencja sprawiają, że przed działami sprzedaży stawia się wiele nowych zadań, a kadra kierownicza potrzebuje efektywniejszych sposobów szkolenia i motywowania handlowców. Autor zaspokaja tę potrzebę, prezentując w książce praktyczny i łatwy do systematycznego stosowania system coachingu, dzięki któremu można rozwinąć i w pełni wykorzystać potencjał zespołu sprzedawców. Szczegółowo opisane w książce metody pozwalają na: • szybką poprawę postawy i wydajności zespołu sprzedawców, • przyciąganie do firmy i zatrzymywanie w niej najbardziej utalentowanych sprzedawców, • wykształcenie u sprzedawców zdolności do samodzielnej motywacji, • radzenie sobie z trudnymi pracownikami, • wykorzystanie modelu coachingu LEADS do uczenia sprzedawców samodzielnego rozwiązywania problemów i przyjęcia pełnej odpowiedzialności za swoje wyniki. Autor wyjaśnia, w jaki sposób powinno się na co dzień prowadzić trening osobisty podwładnych, by uzyskać widoczne i trwałe efekty, czyli ukształtować najwyższej klasy zespół sprzedawców i szybko osiągnąć namacalne rezultaty sprzedażowe. Książka zawiera liczne studia przypadków, 30-dniowy program radykalnej poprawy wyników, a także przykładowe procedury, formularze i wzorce wypowiedzi do wykorzystania w praktyce – to wszystko czyni tę publikację najlepszym praktycznym podręcznikiem treningu osobistego dla kierowników działów sprzedaży, dyrektorów i przedsiębiorców. „Jeśli chodzi o radykalne zwiększenie sprzedaży, nie ma lepszego działania niż coaching. Ta książka jest świetnym podręcznikiem, dzięki któremu będziesz dobrze prowadzić coaching”. Brian Tracy, autor książki Wzbogać się na swój własny sposób „Książka Keitha Rosena jest bardzo praktyczna. Są w niej przedstawione konkretne działania coachingowe, metody prowadzenia coachingu oraz sposoby wydobywania z pracowników ukrytych talentów bez frustrowania ich i wzbudzania w nich niechęci. Jest to niewątpliwie najlepsza praca na temat coachingu w sprzedaży, jaką czytałem w ostatnim dziesięcioleciu”. Gerhard Gschwandtner, założyciel i wydawca „Selling Power”
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,98 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

6. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

37,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 19,23 zł
Okładka książki Bóg mówi

28,04 zł
52,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Okładka książki Anatomia duszy

27,88 zł
45,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,48 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,70 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,90 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj