O książce Niecodzienne i niepoprawne wspomnienia doświadczonego kapitana żeglugi wielkiej. 40 lat na statkach handlowych, pod polską i obcą banderą. Zmagania z urzędnikami, wyrwanie się zza żelaznej kurtyny, różnice kulturowe w kontaktach z lokalesami. W tle wielka polityka i małe ludzkie interesy. Ale też sztormy, piraci, narkotyki, wino i hiszpańskie dziewczyny. I rozważania, czym dziś jest morze dla marynarza? Czy jest miejsce na romantyzm tej profesji, czy pozostały tylko handlowe interesy wielkich spedytorów?
Która cywilizacja jako pierwsza użyła do żeglowania łodzi? Kto wynalazł sposób mierzenia odległości i wyznaczania kursu na morzu? Dlaczego zwykła cytryna odegrała tak istotną rolę w diecie żeglarzy? Opisująca setkę obiektów, mających kluczowe znaczenie dla rozwoju żeglarstwa i sztuki budowy łodzi żaglowych, Historia żeglarstwa w 100 przedmiotach w fascynujący sposób przedstawia ewolucję tej dziedziny rekreacji i sportu. Jest tu wszystko: od pierwszych łodzi, przez wikińskie okręty, aż po technologie wykorzystywane w najnowocześniejszych jachtach. Są również opisy nieodłącznych elementów sztuki żeglarskiej, na przykład latarni morskiej z soczewką Fresnela czy pomocy nawigacyjnych oraz wynalazków zwiększających bezpieczeństwo na morzu, takich jak astrolabium, sekstant i kompas. Nie zabrakło także ciekawostek, na przykład historii straszliwego kańczuga, pirackich kolczyków, marynarskich tatuaży czy uwielbiającego szpinak Popeye'a. Pięknie ilustrowany album Historia żeglarstwa w 100 przedmiotach to idealny prezent zarówno dla wytrawnych wilków morskich, jak i żeglarzy kanapowych w niecodzienny sposób objaśniający genezę żeglarstwa i popularność tej dziedziny ludzkiej aktywności.
MPDM Miedzynarodowe prawo drogi morskiej to praktyczny podręcznik, opisujący i wyjaśniający przepisy drogi obowiązujące na morzu. Wyjaśnia definicje statków, rozmieszczenie świateł i innych znaków sygnałowych, postępowanie w każdych warunkach widzialności, zasady pierwszeństwa i odpowiedzialności. To nieoceniona pomoc i must have każdego skipera, samodzielnie prowadzącego rejs oraz członków załogi, którzy chcą znać zasady obowiązujące na morzu. Podręcznik napisany jest jasnym i przejrzystym językiem, objaśnia przepisy w sposób klarowny i zrozumiały, także dzięki dużej liczbie zdjęć i ilustracji.
Wyczerpujący i obszerny podręcznik, poruszający wszystkie zagadnienia związane z praktyką morską, od tak prostych, jak technika zwijania liny po tak trudne, jak prowadzenie jachtu w warunkach sztormowych. Pięknie zilustrowany i świetnie napisany, w lekkim, charakterystycznym dla autora stylu. Lektura obowiązkowa dla pływających samodzielnie po morzu.
Katamarany i trimarany to bezpieczne i wygodne, coraz bardziej popularne jachty. W tej książce znajdziecie porównanie zalet i wad dwóch typów wielokadłubowców i porady związane z ich prowadzeniem. Jak pracują żagle i takielunek? Jak obsłużyć silnik? Jak działa ster? Jakie są zasady cumowania i kotwiczenia? A także jak się zachować w konkretnych warunkach pogodowych, jak zachować stabilność jednostki i co robić w razie wywrotki? Dla rozpoczynających przygodę z wielokadłubowcami.
W sierpniu 1979 roku 303 jachty wystartowały do regat Fastnet na trasie: Wyspa Wight Skała Fastnet Wyspa Wight. Piękna pogoda towarzysząca startowi zmieniła się błyskawicznie w prawdziwe piekło. Sztorm o sile huraganu przemierzył Atlantyk z prękością, która zaskoczyła synoptyków i uderzył we flotyllę jachtów z niespotykaną furią. Przez dwadzieścia godzin 2500 żeglarek i żeglarzy przygniatanych falami o wysokości bloku mieszkalnego walczyło o życie, a helikoptery i łodzie służb ratunkowych starały się nieść pomoc potrzebującym. W trakcie tych regat życie straciło 15 ludzi, 24 jachty zostały porzucone, pięć z nich zatonęło. Uratowano 136 żeglarzy a tylko 85 jachtów wyścig ukończyło. Autor brał udział w tamtych regatach i opowiada historię największej tragedii w historii współczesnego żeglarstwa z perspektywy uczestnika wydarzeń
„Ptaki oceanów. Piętnaście lat później” to fascynująca opowieść kapitana Romana Paszke o okołoziemskich regatach The Race 2000. Przeplatają ją barwne wspomnienia – od budowy pierwszych jachtów hi-tech w Polsce, przez nierówną walkę ze światową czołówką regatową i pierwsze sukcesy w wyścigach, aż po zdobycie Pucharu Admiralicji. Autor opowiada o najsłynniejszych polskich jachtach regatowych, takich jak MK Cafe, Warta Polpharma, Gemini, Cetus, Hadar, Nauticus, Ranewid, wspomina również najtragiczniejsze regaty w historii światowego żeglarstwa – Fastnet ’79.
Jego książka jest dla tych, którzy na hasła: przygoda, wyzwanie, ryzyko są gotowi się natychmiast spakować i wypłynąć; tych, którzy już pływają i w końcu tych, którzy na razie tylko o tym marzą.
„Po północy zobaczyliśmy na horyzoncie niebo, czerwone od rakiet sygnalizacyjnych. Na horyzoncie we wszystkich kierunkach. Nie byliśmy w stanie nikomu pomóc. Nie wiedzieliśmy także, co się naprawdę dzieje. Nasze radio było głuche i nie mieliśmy pojęcia dlaczego.”
[fragment relacji z regat Fastnet ‘79]
Książka dla wszystkich użytkowników silników zaburtowych oraz tych, którzy planują zakup silnika. Autor - szkutnik, żeglarz i wielokrotnie nagradzany dziennikarz i fotograf przedstawia czytelnikowi rodzaje tych silników, ich wady i zalety oraz szczegółowo i przystępnie opisuje możliwe awarie i sposoby radzenia sobie z nimi.
aden aspirujący skiper ani kapitan nie może się obyć bez tego wszechstronnego i praktycznego podręcznika.
„Sunday Independent”
Zawarte w książce zdroworozsądkowe rady cieszącego się wielkim uznaniem autora będą przydatne dla każdego żeglarza.
„Sailing”
Przejrzysty i zwięzły, świetna pomoc w szkoleniu Yachtmasterów.
„Yachting World’
Ta książka wznosi się ponad podręcznikową przeciętność i staje się bezcenną pozycją zarówno dla doświadczonych kapitanów, jak i adeptów sztuki kapitańskiej.
„Lloyds List”
Idealny prezent dla żeglarzy, którzy chcą się upewnić, że znają i rozumieją czekające ich na morzu wyzwania.
„Nautical Magazine”
Tom Cunliffe to ekspert żeglarski z ponad 50-letnim doświadczeniem, zaczął pływać z ojcem już jako nastolatek. Młodzieńcza pasja przerodziła się w profesję – Tom pływał jako bosman na statkach handlowych a jako skipper prowadził rejsy na luksusowych jachtach turystycznych. Od 35 lat uczy żeglarstwa, jest instruktorem i egzaminatorem Royal Yachting Association na kapitańskie stopnie żeglarskie. Ma na koncie liczne rejsy transatlantyckie. Autor wielu książek, publikacji i filmów, ma własną stałą rubrykę w kultowym magazynie żeglarskim „Yachting World”. Jest także zapalonym motocyklistą.
Opowieść w formie fabularyzowanego dokumentu o jednym z najtragiczniejszych w historii wyścigu żeglarskim. Książka zarówno dla fanów żeglarstwa, jak i prawdziwej, mrożącej krew w żyłach przygody.
Patrzenie na niebo i przewidywanie pogody to tradycyjna rozrywka rolników, pasterzy i żeglarzy. Niektórzy mają tę wiedzę ?pod skórą?, szczególnie, gdy znają dobrze warunki lokalne. Jednak wszyscy możemy przewidywać pogodę z pomocą odrobiny wiedzy meteorologicznej. Ten bestsellerowy poradnik, który doczekał się już wielu wydań, umożliwi czytelnikowi przewidzenie pogody na kilka godzin naprzód i pomoże z dużą dokładnością określić prawdopodobne trendy pogodowe: czy będzie padać lub wiać, czy pogoda nie zmieni się znacząco, lub czy może się rozpogodzi? Książka, zawierająca 24 kolorowe zdjęcia poszczególnych typów chmur, przyda się żeglarzom i tym wszystkim, którzy uprawiają sporty, są na urlopie, wędkują, spacerują, czy zajmują się rolnictwem.
Ta książka to zbiór opowieści o morskich osobliwościach, pełna zabawnych, zaskakujących i wnikliwie opisanych faktów, zwyczajów, zwrotów i wierzeń ludzi morza. Dowiesz się z niej m.in.: - Dlaczego nigdy nie wychodzi się w morze w piątek 13-tego? - Jak się poruszać po oceanie bez kompasu? - Czy Trójkąt Bermudzki naprawdę istnieje? - Dlaczego marynarze noszą kolczyk? - Czy umierający Nelson rzeczywiście powiedział: Pocałuj mnie, Hardy? - Jak prawidłowo przeprowadzić pochówek na morzu?
200 rad dla skiperów. Jak błyskawicznie poszerzyć wiedzę żeglarską to zestaw krótkich instrukcji, w syntetycznej formie przedstawiający najważniejsze zagadnienia żeglarskie. Kieszonkowy format sprawia, że podręcznik jest wygodny do używania na pokładzie i może być źródłem błyskawicznej pomocy w trudnych sytuacjach. Porusza zagadnienia związane z nawigacją, bezpieczeństwem, pogodą, sterowaniem łodzią, żaglami i olinowaniem. Wskazówki są ilustrowane zdjęciami i infografikami Książka jest adresowana do tych wszystkich, którzy pływają po morzu i prowadzą samodzielnie jachty. Pomaga odświeżyć wiedzę lub daje możliwość zaczerpnięcia jej za sprawdzonego źródła. Tom Cunliffe to ekspert żeglarski z ponad 50-letnim doświadczeniem – zaczął pływać z ojcem już jako nastolatek. Młodzieńcza pasja przerodziła się w profesję – Tom pływał jako bosman na statkach handlowych i prowadził jako skipper rejsy na luksusowych jachtach turystycznych. Od 35 lat uczy żeglarstwa, jest instruktorem i egzaminatorem Royal Yachting Association na kapitańskie stopnie żeglarskie. Ma na koncie liczne rejsy transatlantyckie. Jest autorem wielu książek, publikacji i filmów, od lat ma własną stałą rubrykę w kultowym magazynie żeglarskim „Yachting Monthly”. Jest także zapalonym motocyklistą. Książka została włączona przez Międzynarodową Federację Szkół Żeglarskich (ISSA) do programu szkoleniowego. Będzie polecana wszystkim zrzeszonym w federacji szkołom.
Książeczka żeglarska to sposób na utrwalanie iudokumentowywanie wspomnień. Zapisywanie szczegółów kolejnych odbytych rejsów jest niezawodną metodą wspomagania pamięci.
Chwilę po tym, jak kończy się rejs i schodzimy z pokładu na ląd, pamiętamy wszystkie szczegóły: trasę i kolejne odwiedzane porty, jaka towarzyszyła nam pogoda, którego dnia pokład zalewała fala, a kiedy męczyła nas flauta. Ile godzin spędziliśmy pod żaglami, a ile na silniku? Ile mil morskich przepłynęliśmy w tym rejsie? Żeglarska przygoda jest tak żywa, że zapomnienie o niej wydaje się wręcz niemożliwe. Jednak z biegiem dni, miesięcy i lat wspomnienia bledną, a kolejne rejsy nakładają się na siebie i zlewają w jeden wielki, wspólny czas spędzony na wodzie.
Niniejsza Książeczka stanowi wiarygodny zapis kariery żeglarskiej i daje świadectwo doświadczenia żeglarskiego. Można w niej odnotowywać wszystkie najważniejsze informacje o rejsach: daty i trasy, pełnione funkcje, nazwiska kapitanów. Jeśli bierzemy udział w regatach – zapiszmy to!
Razem z naszą Książeczką żeglarską można przechowywać zdobyte patenty i opinie z rejsów – wszystko w jednym, uporządkowanym zestawie.
Dla wygody w załącznikach znalazły się podstawowe druki przydatne w czasie żeglugi, które tutaj możecie pobrać i dodatkowo wydrukować przedrejsem:
LISTA ZAŁOGI
GRAFIK WACHT
KARTA REJSU
OPINIA POREJSOWA
Zachęcam do prowadzenia Książeczki!
Z życzeniami wspaniałych żeglarskich przygód,
kpt. Małgorzata Czarnomska
Dziennik jachtowy to dokument podróży. Na jachtach z obowiązkiem jego prowadzenia bywa różnie, co wynika z przepisów kraju bandery. Pomimo zniesienia tego obowiązku dla jachtów polskich, prowadzenie dziennika jest niezmiennie postrzegane jako dobra praktyka morska.
Po co zatem prowadzić dziennik, skoro nie ma takiego przymusu? W razie awarii prądu i wynikającej z niej utraty GPS znajomość parametrów żeglugi z ostatniej godziny i pozycji jachtu może okazać się bezcenna. Co więcej, jeżeli wydarzy się wypadek, z pewnością padnie pytanie o dziennik – mogą zapytać o niego armator, ubezpieczyciel czy służby portowe. Zatem rzetelne prowadzenie dziennika świadczy zarówno o poszanowaniu zasad dobrej praktyki morskiej przez kapitana, jak też o jego zdrowym rozsądku.
Forma niniejszego dziennika nawiązuje do tradycyjnego układu, który sprawdzał się w przeszłości. Wydanie wzbogacono o dodatkowe strony przeznaczone na notatki, gdzie można zapisać np. prognozę pogody lub numer telefonu do biura mariny. W ten sposób wszystkie potrzebne w czasie rejsu i po jego zakończeniu informacje znajdują się w jednym miejscu.
Dla wygody w załącznikach znalazły się podstawowe druki przydatne w czasie żeglugi, które tutaj możecie pobrać i dodatkowo wydrukować przed rejsem:
LISTA ZAŁOGI
GRAFIK WACHT
KARTA REJSU
OPINIA POREJSOWA
Dziennik ten przeznaczony jest na czternaście dni pływania. Dzięki temu jeden egzemplarz dziennika to rejs dwutygodniowy, lub dwa rejsy tygodniowe, a zapisy stanowią potem niepowtarzalną i niezastąpioną pamiątkę przygód żeglarskich. Może także wspomagać pamięć, gdy załogant rok po rejsie prosi o zaległą opinię żeglarską. Dzięki zapiskom w dzienniku wypełnienie jej danymi będzie bezproblemowe.
Zachęcam do prowadzenia dziennika jachtowego i życzę wspaniałych rejsów,
kpt. Małgorzata Czarnomska
Pierwsza tak wyczerpująca publikacja o przystaniach polskich wód morskich. Czytelnik znajdzie tu locję (oznakowanie, głębokości, współrzędne geograficzne, instrukcje nawigacyjne), a także informacje dotyczące: opłat, warunków postoju, dostępnych urządzeń i udogodnień, stacji paliw, fachowców i sklepów żeglarskich, służb ratowniczych i administracji morskiej, mostów zwodzonych i śluz, atrakcji turystycznych i historii miejscowości. Podajemy łącznie ok. 300 przydatnych w czasie rejsu numerów telefonów. Prezentowane w książce plany powstały głównie na podstawie publikacji nautycznych Biura Hydrograficznego Marynarki Wojennej. Autor odwiedził wszystkie przystanie, zweryfikował, wybrał i rozszerzył informacje, koncentrując się na ważnych w żegludze rekreacyjnej elementach.""
Nowoczesny podręcznik na patent żeglarza jachtowego polecany przez Polski Związek Żeglarski, zgodny z aktualną podstawą programową szkolenia PZŻ. Napisany przez dwójkę doświadczonych kapitanów jachtowych i instruktorów obejmuje całość materiału niezbędnego do zdania egzaminu oraz sporą ilość dodatkowej wiedzy potrzebnej żeglarzowi. Podręcznik umożliwia łatwiejsze zrozumienie i przyswojenie materiału dzięki: przejrzystym rysunkom, diagramom, zdjęciom, czytelnemu układowi i prostemu, komunikatywnemu językowi.
Jedyny tak obszerny, dokładny i aktualny przewodnik z˙eglarski po szlaku Wielkich Jezior Mazurskich!
Żeglarze znajdą w nim wszystkie niezbędne dla siebie wiadomości:
• aktualne dane o 165 portach i przystaniach na szlaku WJM, wraz z numerami telefonów, adresami stron www i współrzędnymi GPS
• opisy poszczególnych jezior kanałów i śluz oraz miejscowości
• zdjęcia z powietrza wie?kszos´ci przystani z opisami
• mapy z naniesionym oznakowaniem nawigacyjnym
• propozycje tras rejsów wraz z planami
• spis znaków nawigacyjnych
• wiadomości praktyczne
• atrakcje turystyczne oraz ciekawostki historyczne.
Krzysztof Siemien´ski, z˙eglarz i dziennikarz, w przeszłos´ci był m.in. redaktorem naczelnym branz˙owych miesie?czniko´w z˙eglarskich „Z˙agle” i „Rejs” oraz serwisu internetowego PZZ˙, dla kto´rego wraz z jednym z autoro´w zdje?c´ do tego przewodnika – Markiem Bornin´skim – zrobił około 200 kro´tkich filmo´w o tematyce z˙eglarskiej (moz˙na je zobaczyc´ na
kanale Sailing.org.pl w serwisie YouTube). Krzysztof Siemien´ski został z˙eglarzem ponad 50 lat temu, w 1965 roku. Zaczynał od morza, na kto´re zabierał go ojciec,
a po jeziorach mazurskich zacza?ł z˙eglowac´ w pierwszej połowie lat 70. Od ponad 30 lat jest armatorem Maka 666. Przez minione lata przepłyna?ł po morzach i oceanach dziesia?tki tysie?cy mil, ale Wielkie Jeziora Mazurskie sa? miejscem, gdzie nadal co roku spe?dza przynajmniej kilkanas´cie dni. Ostatnio nie tylko z˙eglował, ale tez˙ objechał Mazury samochodem, aby zdobyc´ najnowsze dane o portach, przystaniach i otaczaja?cej je infrastrukturze.
Książka niezbędna dla każdego żeglarza zamierzającego odwiedzić odległy zaledwie o niecałe siedemset mil od Gibraltaru atlantycki archipelag. Kompendium wiedzy o panujących tam warunkach meteorologicznych, obyczajach, języku, kuchni i tym, co dla żeglarzy najważniejsze: przewodnik zawiera kompletne informacje o wszystkich 39 portach oraz 27 kotwicowiskach Wysp Kanaryjskich. Do opisu portów dołączone zostały zdjęcia z lotu ptaka oraz dokładne mapy z danymi batymetrycznymi, charakterystykami latarni morskich i informacjami o portowej infrastrukturze.
"Pierwsza tak wyczerpująca publikacja o przystaniach polskich wód morskich.
Czytelnik znajdzie tu locję (oznakowanie, głębokości, współrzędne geograficzne, instrukcje nawigacyjne), a także informacje dotyczące:
opłat,
warunków postoju, dostępnych urządzeń i udogodnień,
stacji paliw, fachowców i sklepów żeglarskich,
służb ratowniczych i administracji morskiej,
mostów zwodzonych i śluz,
atrakcji turystycznych i historii miejscowości.
Podajemy łącznie ok. 300 przydatnych w czasie rejsu numerów telefonów.
Prezentowane w książce plany powstały głównie na podstawie publikacji nautycznych Biura Hydrograficznego Marynarki Wojennej. Autor odwiedził wszystkie przystanie, zweryfikował, wybrał i rozszerzył informacje, koncentrując się na ważnych w żegludze rekreacyjnej elementach.”
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?