Książka, która zmieni Twoje spojrzenie na politykę i na to, co dzieje się wokół Ciebie!
Donald Trump wraca do Białego Domu. Co to oznacza dla świata? Jak zmieni się jego mapa? Ameryka stanie się potężniejsza czy wręcz przeciwnie – pogrąży się w chaosie? Czy Europa może czuć się bezpieczna? A co z Polską?
Podczas gdy codziennie zalewani jesteśmy masą bieżących informacji i ich powierzchownymi interpretacjami, oto pojawia się książka, której autor dostrzega z lotu ptaka, co i dlaczego się dzieje. A dzieje się tak wiele, że niełatwą sztuką jest wyłowienie kluczowych wątków zachodzących procesów i ukazanie ich we wzajemnych sprzężeniach.
Prof. Grzegorz W. Kołodko – intelektualista, polityk, światowej sławy ekonomista – w swoim przenikliwym i bezkompromisowym stylu rozbiera na czynniki pierwsze trumponomikę i trumpizm, populizm i nowy nacjonalizm, publiczne kłamstwa i brutalną grę interesów.
Analizując powrót Trumpa do władzy i jego wpływ na gospodarkę, politykę międzynarodową oraz przyszłość demokracji, autor przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania.
Jak prezydent Trump manipuluje opinią publiczną? Co kryje się za jego decyzjami o sojuszach i zbrojeniach, o cłach i podatkach? Dlaczego jego polityka wobec Ukrainy i Rosji jest tak niebezpieczna? Czy militaryzm jest w stanie zapewnić pokój? Czy NATO i UE przetrwają erę „America First”? Jak przebiegnie konfrontacja USA – Chiny? A co z resztą świata? Co czeka Globalne Południe?
Druga kadencja prezydenta Trumpa to nowa era czy początek globalnego kryzysu? Czy jeszcze można mówić o zrównoważonym rozwoju? Co powinna zrobić Polska w obliczu nowej rzeczywistości?
To jest książka nie tylko o postępowaniu amerykańskiego prezydenta. To przede wszystkim opowieść o tym, jak inni reagują na niekonwencjonalne decyzje Trumpa 2.0. To ostrzeżenie przed polityką, która może wstrząsnąć całym światem.
Przeczytaj, zanim będzie za późno!
Pięknie ilustrowany przewodnik po barwnym i niezwykle różnorodnym świecie pszczół! Życie pszczół to wyjątkowe spojrzenie na życie i historię naturalną pszczół. Łącząc oszałamiające fotografie i ilustracje z wnikliwymi opisami wybranych gatunków, ten przenikliwy przewodnik zabiera czytelników do świata tych niezwykłych owadów, badając ich fizjologię, zachowanie, ekologię, ewolucję i wiele więcej. Życie pszczół to lektura obowiązkowa dla wszystkich miłośników przyrody. Zawiera bogaty zbiór zachwycających kolorowych zdjęć Obejmuje wszystko – od życia społecznego pszczół po ich ochronę Napisana przez dwóch czołowych ekspertów w tej dziedzinie Omawia kulturowe, ekologiczne i ekonomiczne powiązania między ludźmi a pszczołami Przedstawia strategie wspierania populacji pszczół w ogrodach, na farmach i w naturalnych ekosystemach
Monografia O przyjemności pomyślana jest nie tylko jako historyczne ujęcie kategorii „przyjemność”, ale także wynika z założenia, że dla zrozumienia pewnych zjawisk trzeba badać ewolucję ich pojęć od źródeł poczynając. Ponadto ma służyć zrozumieniu fenomenu, który rządzi współczesnym zachodnim społeczeństwem konsumpcyjnym, w którym kluczową rolę odgrywa konieczność zaspokojenia potrzeby doznawania przyjemności. Aby to osiągnąć należało przyjrzeć się pojęciu i teoriom przyjemności w dziejach filozofii i kultury europejskiej.
Najistotniejsza i najbardziej pogłębiona dyskusja filozoficzna na temat przyjemności toczyła się na gruncie filozofii starożytnej, w szczególności greckiej. Zawartość problemowa monografii sprowadza się do następujących zagadnień: starożytna hedone; przyjemność w chrześcijańskim średniowieczu; renesans przyjemności?; przyjemność jako przedmiot filozoficznego namysłu w filozofii XVII w.; różnorodność barw przyjemności we francuskim oświeceniu, brytyjska oświeceniowa filozofia moralności.
Każde z wymienionych zagadnień posiada bogatą strukturę wewnętrzną, informującą o bardziej szczegółowych treściach tam przedstawianych i analizowanych. Przesłaniem monografii jest m.in. wskazanie, że bezkrytyczna absolutyzacja przyjemności nie powinna być celem działania i, jak się wydaje, zasadniczo nie była. Wyjątkiem od tej zasady był oświeceniowy libertynizm francuski ze skrajnym w kulturze hedonizmu stanowiskiem Markiza de Sade. Lesław Hostyński jest znany z prac nad wartościami utylitarnymi i wartościami świata konsumpcji; można powiedzieć, że jest aksjologiem współczesnej kultury konsumpcyjnej. Dla zrozumienia przyjemności jako centralnej wartości tej kultury sięga do historycznych korzeni ludzkiego doświadczenia przyjemności i towarzyszącego temu namysłu nad jego naturą i wartością, zawartą w tekstach filozoficznych i literackich. […] Książka Lesława Hostyńskiego jest dziełem oryginalnym, po raz pierwszy w polskojęzycznej literaturze zbierającym w uporządkowaną całość historycznie ukształtowane pojęcia, teorie i oceny przyjemności. Oparta jest na źródłach filozoficznych, etycznych, teologicznych, literackich, opisach obyczajowego traktowania fenomenu przyjemności w ludzkim życiu. Dominuje w niej perspektywa historyczna doprowadzona do epoki oświecenia, w której hedonizm antropologiczny mimo prób ujęcia go w ramy libertynizmu związano z etycznymi wymaganiami utylitaryzmu.
Książka cieszy swoją różnorodnością ujęć, bogactwem opisów radzenia sobie z wyzwaniem płynącym z doświadczenia atrakcyjności przyjemności, z prób jego zrozumienia, nazwania, oddzielenia rodzajowego, a wreszcie z dróg namysłu nad intuicją przyjemności, namysłu nadającego stosunkowi do przyjemności status wartości pośród innych wartości. Wymienione walory książki spełniają w znacznej mierze postulat Władysława Tatarkiewicza, by wielkie idee opisywać od korzeni historycznych, ukazywać ich historyczną ewolucję. Sądzę, że popularność dzieła […] może w jakiejś mierze zrównać się z popularnością traktatu O szczęściu. Książka zainteresuje badaczy fenomenu przyjemności, historyków, psychologów, etyków, teologów, studentów, młodzież licealną i w ogóle czytelników literatury humanistycznej. dr hab. Ryszard Wiśniewski, prof. UJD (z recenzji)
Książka stanowi jedną z pierwszych na świecie prób opisania zdolności organizacji w zakresie kadrowania (ramowania, ang. framing). Publikacja prezentuje tytułowe zdolności z perspektywy procesu tworzenia sensu, integrując dorobek teorii organizacji i zarządzania, zarządzania strategicznego i kognitywistyki. Dzięki temu oferuje czytelnikowi unikalny punkt wyjścia do refleksji nad teorią i praktyką zarządzania. Badacze oraz doktoranci w zakresie nauk o zarządzaniu i jakości znajdą w książce m.in. unikalne podejście metodologiczne, oryginalną koncepcję zdolności kadrowania eksploracyjnego i eksploatacyjnego oraz opartą na niej typologię stylów kadrowania. Z kolei czytelnik zainteresowany praktycznymi aspektami zarządzania znajdzie opis przykładowych możliwości zastosowania koncepcji zdolności kadrowania oraz wskazówki do przemyślenia własnej praktyki zarządczej. Refleksja ta pozwoli lepiej usystematyzować instrumentarium menedżerskie na poziomie organizacji i ocenić je pod kątem równowagi między kadrowaniem eksploracyjnym a eksploatacyjnym.
Jak reaktywowano w Polsce giełdę i rynek kapitałowy po 1989 roku? Kim byli ludzie, którzy tego dokonali? Jaka wizja im przyświecała? W jakim stopniu ją zrealizowali i przed jakimi dylematami stawali? Na te pytania odpowiada w swojej książce Grzegorz Bednarczyk. Snuje opowieść o tym, jak w kraju wychodzącym z komunizmu udało się niemal dosłownie z niczego zbudować nowoczesne instytucje finansowe, które w ciągu zaledwie kilku lat zyskały renomę oraz uznanie międzynarodowych organizacji.
Autor, inaczej niż prowadzący badania w tym zakresie ekonomiści i prawnicy, omawiany proces ukazuje w całej jego dynamice, jako funkcję swoistej gry pomiędzy podmiotami dążącymi do realizacji określonych, często bardzo odmiennych dążeń. Rynek kapitałowy to w końcu nie tylko wyniki finansowe i metody dotyczące ich analizy. To także, a może przede wszystkim, ludzie. Właśnie dlatego to oni znaleźli się w centrum zainteresowania autora. Dlatego też bazę źródłową pracy oparł on w dużej mierze na wywiadach z budowniczymi tego rynku w Polsce, w tym z Wiesławem Rozłuckim, wieloletnim prezesem i symbolem Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Wszystko to sprawia, że niniejsza książka stanowi pierwszą próbę wszechstronnej analizy procesu odbudowy rynku kapitałowego w naszym kraju.
Stworzenie rynku kapitałowego w Polsce to bez wątpienia sukces, ale wciąż słabo zbadane są źródła tego sukcesu. Z radością więc przeczytałem Odrodzenie rynku kapitałowego w Polsce autorstwa dr. Grzegorza Bednarczyka. Jest to pierwsza tak kompleksowa próba opisania początków przywracania rynku kapitałowego w naszym kraju z perspektywy historycznej.
Dr Marek Dietl, prezes GPW (z Przedmowy)
Autor przeprowadził analizę procesu powstawania koncepcji polskiego rynku kapitałowego, budowy instytucji tego rynku i opisał pierwsze lata jego funkcjonowania. (...) Z pełnym przekonaniem polecam niniejszą książkę wszystkim zainteresowanym najnowszą historią gospodarczą Polski.
Dr Wiesław Rozłucki, prezes GPW w latach 1991–2006 (z Posłowia)
Choć Giełda Papierów Wartościowych jest epicentrum i punktem odniesienia tej niezwykłej opowieści o odrodzeniu rynku kapitałowego w Polsce na początku lat dziewięćdziesiątych XX stulecia, to jej prawdziwymi bohaterami są konkretni ludzie – twórcy tego rynku. (...) Dzięki znakomitej, analitycznej pracy ze źródłami, jaką Grzegorz Bednarczyk wykonał – od dokumentów urzędowych i zachowanych w archiwach prywatnych, przez prasę, tę specjalistyczną i tę codzienną, po nagrywane wywiady z kilkunastoma najważniejszymi postaciami – poznajemy codzienność tego niezwykłego przedsięwzięcia.
Prof. dr hab. Jan Pomorski (z recenzji)
(...) naprawdę nowatorskim (i po prostu znakomitym w wymiarze osiągniętego efektu) pomysłem okazało się spojrzenie na badany fragment rzeczywistości z perspektywy podmiotowej – od strony ludzi, za sprawą których polski rynek kapitałowy powstał i zafunkcjonował. To podejście prawdziwie odświeżające na tle standardowych w odniesieniu do tego typu problematyki „odczłowieczonych” analiz ekonomicznych i prawno-instytucjonalnych – jakże często przy tym „nudnych” czy nużących.
Prof. dr hab. Tomasz Pawelec (z recenzji)
"Oddając do rąk czytelników nowe wydanie Psychologii poznawczej, wyrażamy nadzieję, że książka ta pozwoli im nieco lepiej zrozumieć, jak działa umysł. Pisząc ją, sami mogliśmy się tylko zbliżyć do takiego zrozumienia."AutorzyBlisko 15 lat od premiery pierwszego wydania Psychologii poznawczej przedstawiamy nowe, zaktualizowane wydanie podręcznika. Treści publikacji dostosowane są do programów kształcenia z zakresu psychologii procesów poznawczych, a układ i liczba rozdziałów pozwalają uporządkować treści kształcenia w obrębie semestru lub roku akademickiego.Istotą układu treści podręcznika jest podział na struktury i procesy poznawcze:Pierwsza część podręcznika poświęcona jest reprezentacjom poznawczym. W kolejnych rozdziałach autorzy ukazali istotę sporu o reprezentację poznawczą, omówili badania nad reprezentacjami nietrwałymi (wyobrażeniami, sądami, modelami umysłowymi) i trwałymi (pojęciami, kategoriami) oraz rodzajami wiedzy, a także jej nabywaniem i organizacją.Drugą część podręcznika poświęcono elementarnym procesom poznawczym, o stosunkowo niewielkim poziomie złożoności: uwadze, świadomości, kontroli poznawczej, percepcji oraz pamięci.Trzecia część książki ma za przedmiot złożone procesy poznawcze: myślenie i rozumowanie, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji i formułowanie sądów oraz przetwarzanie języka."Nowa edycja Psychologii poznawczej daje czytelnikom podręcznik dobrze pomyślany pod względem struktury, doboru wiedzy i sposobów zilustrowania prowadzonego wywodu. Podręcznik będzie stanowił bardzo dobrą podstawę kształcenia dla studentów psychologii, kognitywistyki i filozofii, dostarczając im nowoczesnej wiedzy o mechanizmach funkcjonowania umysłu."Z recenzji prof. dr hab. Czesława Nosala
"Zawodność rynku określa sytuację, w której rynek nie realizuje w sposób efektywny swojej podstawowej funkcji alokacyjnej. Zjawisko to występuje wtedy, gdy działanie jednostek kierujących się prywatnym interesem prowadzi do skutków nieefektywnego wykorzystania zasobów. Choć współczesne rynki dobrze sobie radzą z zaspokajaniem potrzeb indywidualnych konsumentów, to jednak nie mają sprawnych mechanizmów uwzględniających interesy publiczne. Rynki ignorują dysproporcje w zasobach i nie mają możliwości sprawiedliwej redystrybucji bogactwa społeczeństwa. Nie potrafią także rozstrzygać sporów lub konfliktów interesów uczestników transakcji poza bezwzględnym wykorzystaniem siły ekonomicznej. Chociaż rynek jest centralnym elementem współczesnego systemu gospodarczego i jest powszechnie ceniony za demokratyczne wartości wolnego wyboru, to zarówno zasady normatywne, jak i cechy behawioralne mogą nie zapewniać zadowalających rezultatów społeczeństwu. Jak wynika z wymienionych cech realnych rynków, w wielu przypadkach są dalekie od ich teoretycznego modelu i roli, jaką powinny spełniać. Z tego też powodu zawodność rynku znajduje się w centrum uwagi współczesnych ekonomistów i polityków gospodarczych."
Krystyna Przybylska
Książka ta stanowi kontynuację tomu I Obnażenia prawdy. To kolejna pozycja przeznaczona dla poszukiwaczy prawdy oraz dla tych, którzy lubią ją odkrywać, a także dla osób o otwartych umysłach podróżników w czasie i przestrzeni. Powinny po nią sięgnąć również osoby dopuszczające istnienie innych zjawisk poza tymi, które uznaje i przytacza współczesna nauka. Umożliwia wykonanie pierwszego kroku ku głębszemu poszukiwaniu i poznaniu własnej prawdy, tym razem na podstawie poczynionych obserwacji i odkryć tego, co się dzieje w świecie zewnętrznym. Przedstawia fakty, których dotychczas nie ujawniono, lub są znane jedynie niewielkiej grupie ludzi. Stanowi zbiór spostrzeżeń, obserwacji oraz przemyśleń autora. Wiele mitów i zdarzeń ze świata współczesnego, ale nie tylko, zostaje poddanych analizie. Autor umieścił w niej mnóstwo odwołań, które mają na celu zarówno udokumentowanie przytaczanych informacji, jak i pomoc zainteresowanym w kontynuowaniu własnych poszukiwań. Choć zawiera również wątek duchowy, to większość opisów, obserwacji i spostrzeżeń dotyczy bieżących spraw ziemskich. Jest to zatem bardziej analiza współczesności i otaczającego świata zewnętrznego aniżeli wnętrza człowieka. Przedstawiona w niej tematyka zainteresuje również osoby lubiące.Kontynuacja tematyki w tomie 3.
Publikacja zawiera opisy wybranych instytucji pomocowych, które dbają o sprawy osób z niepełnosprawnościami. Należą do nich instytucje państwowe, instytucje wspierające osoby z niepełnosprawnościami w pobliżu ich miejsca zamieszkania, a także placówki, w których mogą przebywać dorosłe osoby z niepełnosprawnościami po skończeniu szkoły.W publikacji znajdują się także informacje dotyczące chronionego rynku pracy.
Poradnik z płytą DVD zawierający zestawy ćwiczeń filmowych i animowanych (ćwiczenia śródlekcyjne, terapeutyczne, korekcyjno-kompensacyjne) do wykorzystania w szkole podstawowej.
Pozwoli na zaplanowanie skutecznej profilaktyki zdrowotnej w trakcie przerw międzylekcyjnych, w świetlicy szkolnej, na boisku szkolnym, a także w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych. Gry i zabawy ruchowe zawarte na płycie nie tylko podnoszą sprawność fizyczną uczniów, ale i motywują do pracy oraz nauki.
Poradnik przeznaczony jest dla:
• nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej,
• wychowawców w świetlicach,
• nauczycieli wychowania fizycznego w szkołach podstawowych.
Znajdują się w nim:
• instrukcje metodyczne do prowadzenia zajęć ruchowych,
• opisy ćwiczeń dołączonych na płycie DVD.
Płyta DVD zawiera:
• zestawy ćwiczeń,
• filmy,
• filmy animowane.
Poradnik szeroko opisuje rolę aktywności fizycznej w życiu człowieka oraz wagę ruchu w rozwoju fizycznym ucznia we wczesnym wieku szkolnym. Nauczyciele i wychowawcy dowiedzą się również jakie są zalecenia światowych, europejskich i polskich organizacji zdrowotnych (WHO, Komisja Europejska, Narodowy Program Zdrowia) i jakie metody wychowawcze zastosować by je zrealizować, a także znajdą wskazówki metodyczne, uwagi praktyczne oraz przykłady ćwiczeń do wykorzystania w codziennej pracy.
Część praktyczna poradnika i płyty DVD została podzielona na rozdziały, odpowiadające formom organizacji pracy w edukacji wczesnoszkolnej:
• aktywność w świetlicy oraz w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych - dzieci spędzają w szkole do 10 godzin dziennie, nawet połowę tego czasu stanowią zajęcia organizowane w świetlicy szkolnej. Proponujemy Państwu zestawy ćwiczeń porannych na przebudzenie – przygotowujące dzieci do wytężonej nauki w trakcie zajęć dydaktycznych, ćwiczenia pobudzające i na koncentrację, a także przygotowujące do nauki pisania.
• ćwiczenia śródlekcyjne (aktywna przerwa) - ćwiczenia szyi, ramion, tułowia, nóg i oddechowe do wykonywania w trakcie zajęć dydaktycznych w klasie lekcyjnej. Ich celem jest przeciwdziałanie negatywnym skutkom znużenia i zmęczenia ucznia w trakcie pracy, korekcja postawy poprzez ruch, odciążenie analizatora wzrokowego i słuchowego oraz kształtowanie trwałego nawyku stosowania aktywnego wypoczynku w czasie pracy umysłowej.
• ćwiczenia antystresowe i rozluźniające - stosowanie ćwiczeń rozluźniających eliminuje stres, uspokaja i regeneruje. Odświeża „zużyte” siły i dodaje nowych. W zestawach ćwiczeń znajdziemy trening autogenny Schulza, rytuały tybetańskie i jogę.
• gry i zabawy ruchowe - zestaw tradycyjnych, znanych i uwielbianych przez dzieci gier i zabaw, m.in. zabawy ze śpiewem (Stary niedźwiedź, Tancerze), zabawy i gry rzutne (Bombardowanie, Wyścig piłek w tunelu), zabawy i gry orientacyjno-porządkowe (Zagubiony kotek, Wartownik). Niektóre gry można stosować w klasie, czy na korytarzu szkolnym, ale większość najlepiej wykonywać na boisku szkolnym w parku, czy na placu zabaw. Są naturalną drogą zaspokajania potrzeb ruchowych, poznawczych, emocjonalnych i społecznych, a także środkiem oddziaływań edukacyjnych.
* Filmy w poniższej publikacji pochodzą z programu multimedialnego Eduterapeutica Postawa i Ruch, będącego wyrobem medycznym, który umożliwia wprowadzenie kompleksowego programu profilaktyki i edukacji zdrowotnej.
Więcej informacji o programie Eduterapeutica Postawa i Ruch na stronie www.eduterpeutica.pl.
Niniejszy produkt nie jest wyrobem medycznym.
Wymagania:
odtwarzacz DVD
Kolejne wydanie dzieła, cieszącego się zasłużoną renomą u polskiego odbiorcy, adresowanego do szerokiego kręgu miłośników sztuki. Książka ta to opowieść o historii sztuki europejskiej, od wczesnego średniowiecza do połowy XX wieku. Ukazuje ona najważniejsze style, dzieła i artystów na przestrzeni tego okresu. Napisana przystępnie i barwnie zjednuje sobie czytelnika nie tylko wnikliwym ujęciem problemów dotyczących sztuki, ale też pięknem literackiego stylu. Obecne wydanie zawiera nowy materiał ilustracyjny, składający się z oryginalnych, kolorowych zdjęć dzieł sztuki. Pomimo wielu lat, jakie upłynęły od jej pierwszego wydania, książka nie straciła swojej aktualności, ponieważ jak napisała w słowie wstępnym do obecnego wydania prof. Maria Poprzęcka: czerpiemy z niej nie tylko głęboką wiedzę, ale i głębokie wzruszenie. I chyba temu ta książka zawdzięcza swą nie mijającą wartość.
Oto pierwszy tom nowej sześcioletniej serii do nauki języka niemieckiego w szkole podstawowej. Komplet obejmuje 2 podręczniki na cały rok szkolny. Każdy podręcznik jest zintegrowany z ćwiczeniami. Pierwszy to został zaprojektowany specjalnie z myślą osześciolatkach w szkole i jest przeznaczony dla dzieci, które nie potrafią jeszcze czytać i pisać.Ciekawie dobrane tematy, które odwołują się do bliskiego dziecku otoczenia, wspierają systematyczny rozwój wszystkich czterech sprawności językowych.Podział podręcznika na dwie części oraz jego połączenie z zeszytem ćwiczeń są przyjazne i wygodne dla dziecka.Dołączone do ABCDeutsch ,,Moje dossier"", w formie szkolnego rożka, służy prezentacji zdobytych już umiejętności. O tym, jak rodzice mogą wspierać swoje dziecko w procesie nauki języka niemieckiego, informuje broszurka ,,Do Rodziców od Autorek ABCDeutsch"".
Z wielką przyjemnością przedstawiamy kolejną odsłonę nowoczesnej serii skierowanej do młodych mózgomaniaków, tym razem wprowadzającą nasze dzieci w świat online w książce Wielka księga Zdolniachów – odkrywającej tajniki inernetu. Korzystacie z niego każdego dnia, aby łączyć się ze znajomymi, dzielić się informacjami i zapewnić sobie rozrywkę, ale czy wiecie, jak właściwie działa? Prawdziwa mózgownica Dr. Larissa Suzuki jest tutaj, aby Wam pomóc i ma dla Was multum niezwykle barwnych, ciekawych i pełnych humoru odpowiedzi. Na przygodę z internetem zabierze Was Sieciak – pajączek, który tak jak Wy, jest totalnym maniakiem internetowym. Z tej ciekawej i interaktywnej książki dowiecie się, jak komputery przechowują informacje i komunikują się z innymi urządzeniami, jak działa pobieranie i przesyłanie strumieniowe oraz co sprawia, że internet jest szybki lub wolny.
Początkujący mózgowcy pokochają czytanie opowieści „Czy wiesz, że…”, będą się mogli również pobawić interaktywnymi zajęciami „Spróbuj sam” i gromadzić skarbnicę wiedzy składającą się z fascynujących faktów w serii infografik „Deszcz danych”. Napisana z charakterystycznym dla Wielkiej Księgi Zdolniachów poczuciem humoru i wypełniona zadaniami do wykonania online i offline, stanowi idealne, kreatywne i przystępne wprowadzenie do tematów STEM dla dzieci wczesnoszkolnych.
Największa sowa świata. Jedna z najrzadszych. I ekspedycja, która zmienia wszystko. W głębi rosyjskich lasów, gdzie kończą się drogi, a zimy potrafią trwać pół roku, kryje się ptak niemal mityczny – ketupa, czyli puchacz japoński (Bubo blakistoni). To największa sowa na świecie, ważąca ponad 4 kilogramy, o rozpiętości skrzydeł przekraczającej dwa metry. Rzadko widywana, jeszcze rzadziej badana – niemal całkowicie wymknęła się naukowej uwadze. Aż do teraz. Jonathan C. Slaght, amerykański biolog i miłośnik przyrody, wyrusza w głąb rosyjskiego Kraju Nadmorskiego, by jako pierwszy dokładnie zbadać ketupy i opracować strategię ich ochrony. Wraz z zespołem lokalnych ekspertów przemierza skutą lodem tajgę, pokonuje rwące rzeki, śpi w opuszczonych chatach i rozkłada sieci wśród śnieżyc – wszystko po to, by odnaleźć i oznakować te niezwykłe ptaki. Jego opowieść jest fascynującą mieszaniną dziennika terenowego, powieści przygodowej i manifestu na rzecz ochrony ginącej przyrody. Sowy z Dalekiego Wschodu to nie tylko historia ochrony zagrożonego gatunku – to opowieść o odwadze, wytrwałości i miłości do dzikiej natury. Książka łączy rzetelność naukową z pasją pisarską i reporterskim zacięciem. Opisuje nie tylko życie tajemniczych ptaków, ale też kulisy pracy badacza w ekstremalnych warunkach – od rozklekotanych helikopterów po samotne noce w dziczy i spotkania z lokalnymi społecznościami. Książka dla miłośników przyrody, podróży, nauki, przygód i literatury faktu.
Przenieś się w czasie do włoskich miast z najwybitniejszymi artystami Italii jako przewodnikami. Spotkaj Caravaggia przemierzającego podejrzane zaułki siedemnastowiecznego Rzymu. Wybierz się do osiemnastowiecznej Wenecji, gdzie Canaletto maluje wielkowymiarowe pocztówki dla młodych angielskich arystokratów, albo do średniowiecznej Florencji, gdzie znajdziesz Giotta pracującego mozolnie nad freskami w kaplicy Bardich. Ta piękna i niezwykle starannie wydana książka opisuje najważniejszych włoskich artystów i cele podróży wraz z trasami, które zawiodą cię do fascynujących ośrodków kultury. Zobaczysz największe dzieła na własne oczy – z bliska lub siedząc wygodnie w fotelu. Napisana przez historyka sztuki, podróżnika i reportera jednej z czołowych brytyjskich gazet, książka zawiera też rysowane mapy, które pozwolą ci zanurzyć się w historycznych światach artystów. Seria Sztuka Podróżowania opisuje historie największych artystów świata oraz miast, w których żyli i pracowali. Chłoń piękne widoki ich oczami. Przyglądaj się, jak ich arcydzieła ożywają.
Diagnoza autyzmu u osób dorosłych jest nowym i bardzo szybko rozwijającym się obszarem klinicznym. W związku z tym specjaliści często nie czują się wystarczająco dobrze przygotowani do jej przeprowadzenia, co z kolei stanowi źródło problemów dla samych diagnozowanych i ma duży wpływ na ich zdrowie psychiczne. Diagnoza autyzmu u dorosłych. Model neuroafirmatywny to praktyczny poradnik będący wsparciem dla wszystkich specjalistów przeprowadzających diagnozę autyzmu u dorosłych, przygotowany przez zespół autorski składający się z osób autystycznych i neurotypowych. Zawiera aktualną wiedzę na temat autystycznych cech neurologicznych, przedstawia historyczne tło autyzmu, a także charakteryzuje ruch i paradygmat neuroróżnorodności. Czytelnicy i czytelniczki dowiedzą się między innymi: jak w praktyce przeprowadzić diagnozę w modelu neuroafirmatywnym; jak powinno wyglądać wsparcie po diagnozie; jak rozwijać umiejętności autorefleksji w tym obszarze. Do książki dołączone są również liczne materiały dodatkowe, dzięki którym klinicyści będą mogli prawidłowo przeprowadzić diagnozę i które będą pomocne na każdym jej etapie. Autorki – Davida Hartman, Tara O’Donnell-Killen, Jessica K. Doyle, Maeve Kavanagh, Anna Day, Juliana Azevedo – to specjalistki związane z The Adult Autism Practice – prywatną instytucją zapewniającą zdalną diagnostykę autyzmu u dorosłych. W książce Diagnoza autyzmu u dorosłych. Model neuroafirmatywny dzielą się z czytelnikami swoim doświadczeniem z wieloletniej praktyki.
(…) Oczekuje się, że uczeń, którego głównym zadaniem przez kilkanaście lat było uczenie się oderwanych od życia fragmentów wiedzy akademickiej, przekształci się pewnego dnia w kompetentnego dorosłego, który rozliczy podatek, przeprowadzi się z rodziną i całym dobytkiem do innego miasta oraz będzie w pełni świadomie głosował w wyborach. Instytucje edukacyjne wciąż realizują podstawy programowe wypełnione informacjami, z których większość znajduje się w telefonach ich podopiecznych, nie interesując się prawie wcale, czy będą umieli je kiedykolwiek wykorzystać. I właśnie po to, by uniknąć, a co najmniej ograniczyć takie efekty szkolnej edukacji, trzeba próbować ją zmieniać. Z tekstu System edukacji wymaga zmian – pod tym stwierdzeniem podpisze się zapewne większość osób. Ale co należy zmienić? W jakim kierunku mają iść zmiany? Kto miałby ich dokonać? Po czym poznamy, że interwencje przyniosły oczekiwane skutki? Tu zdania zaczynają być podzielone. Zuzanna Michalska mistrzowsko prowadzi czytelnika przez gąszcz zagadnień związanych ze zmianą w edukacji, a następnie opisuje szczególny, oddolny program, w którym nauczyciele i uczniowie pracują wspólnie, ale w zupełnie nowy sposób. Kluby Młodego Odkrywcy pozwalają uczniom eksperymentować i popełniać błędy, nauczycielom – uwolnić się od dyktatu programu nauczania i dokumentacji oraz wypróbować metody nauczania oparte na teorii konstruktywizmu edukacyjnego. Program ma ponad 25 lat, a jego społeczność przyczynia się do zmieniania sposobu myślenia o edukacji i uczeniu się, w Polsce i kilku krajach zagranicą. Szkoła jako instytucja edukacyjna skupia w sobie, niczym w soczewce, napięcia, kryzysy i wyzwania z którymi zmagają się osoby i zbiorowości. Ta książka jest przykładem procesu zmieniania edukacji bazującego na wynikach badań naukowych, twórczego i przekonującego wykorzystania teorii naukowych do zmiany myślenia o i działania w edukacji otwartej na warunki i wyzwania współczesności. Z recenzji prof. dr hab. Marii Czerepaniak-Walczak
Dlaczego ludzie zachowują zdrowie lub szybko do niego powracają mimo trudnych warunków, dużego obciążenia, działania wielu stresorów i czynników patogennych? Pytanie postawione przez Aarona Antonovsky’ego w latach 70. ubiegłego wieku stało się punktem zwrotnym w historii badań nad zdrowiem. Teoria salutogenezy była pierwszym modelem opisującym czynniki sprzyjające przesuwaniu się „ku zdrowiu” na kontinuum zdrowie–choroba. Obecnie istnieją również inne koncepcje wykorzystujące pojęcie salutogenezy, dlatego możemy mówić o parasolu salutogenicznym obejmującym modele i teorie wykorzystujące to podejście. Niniejsza książka wyjaśnia salutogenezę głównie w kategoriach modelu teoretycznego Antonovsky’ego. Salutogeneza jest jednym z najbardziej ugruntowanych modeli i teorii dotyczących promocji zdrowia. Autorzy opisali tę koncepcję w całym jej spektrum: od teorii, przez ustalenia naukowe, aż po praktykę, odwołując się do ilustracji i metafor, które stosował sam Antonovsky
Oddajemy w Państwa ręce nowe wydanie podręcznika Edukacja zdrowotna. Podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka. Struktura i treść nie uległy zmianie, dołączono rozdział dotyczący nowego obszaru edukacji zdrowotnej – edukacji do higieny cyfrowej, niezwykle ważnej w obliczu rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz ich wpływu na funkcjonowanie i zdrowie ludzi. Edukacja zdrowotna. Podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka to kompendium wiedzy dotyczące kształtowania kompetencji umożliwiających ludziom dbanie o zdrowie własne i społeczności, w której żyją. W pierwszej części podręcznika omówiono teoretyczne podstawy edukacji zdrowotnej, nakreślono jej etyczne aspekty, opisano role i kompetencje osób prowadzących edukację zdrowotną oraz przedstawiono metodykę jej prowadzenia. Druga – praktyczna część – dotyczy wybranych obszarów tematycznych w edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży. W tej sekcji, wzbogaconej o gotowe scenariusze zajęć, poruszono zagadnienia związane z edukacją w zakresie: dbałości o ciało zdrowia psychicznego higieny cyfrowej żywienia aktywności fizycznej bezpieczeństwa zdrowia seksualnego zapobiegania zachowaniom ryzykownym bycia aktywnym pacjentem. Osobne rozdziały poświęcono edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży z chorobami przewlekłymi oraz niepełnosprawnością intelektualną.
To wyjątkowa publikacja, która prezentuje dorobek dydaktyczny jednego z najważniejszych polskich projektantów, prof. Romana Duszka. To nie tylko zbiór ponad trzydziestu zadań projektowych realizowanych na uczelniach w Polsce i USA, ale przede wszystkim intelektualny manifest projektowania jako sposobu myślenia. Książka łączy teorię i praktykę, oferując konkretne narzędzia oraz inspirację dla nauczycieli, studentów i praktyków. Tomasz Bierkowski i Mariusz Wszołek przedstawiają metodologię pracy prof. Duszka, w której punkt wyjścia stanowi rozpoznanie rzeczywistego problemu, a nie indywidualna ekspresja twórcy. Publikacja zawiera również eseje, cytaty, konteksty wystawiennicze i bogaty materiał ilustracyjny. To podręcznik, przewodnik i hołd złożony projektantowi, którego myśl o edukacji projektowej wyprzedziła swoje czasy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?