Książka prezentuje szeroką gamę zagadnień związanych z problematyką gatunku w polskiej literaturze współczesnej. Składa się z dwóch części: wprowadzającej, w której syntetycznie omówiono główne nurty badań genologicznych oraz antologii tekstów źródłowych, poświęconych zarówno aspektom teoretycznym, jak i analizom poszczególnych gatunków, a także wybranych utworów. Publikacja jest próbą uporządkowania bogatego dorobku badawczego oraz pokazania, jakie wyzwania genologii stawia literatura końca XX wieku.
Zachodzące zmiany społeczno-kulturowe w sposób najbardziej wyraźny odbijają się zwykle na młodych ludziach. Witold Wrzesień, poznański socjolog, w swojej najnowszej książce wyróżnia i analizuje kolejną grupę pokoleniową polskiej młodzieży, którą nazywa Europejskimi Poszukiwaczami. Czym różni się ta grupa pokoleniowa od poprzednich? Jakie ma marzenia i aspiracje? Jakie wybiera ścieżki kariery zawodowej i modele życia rodzinnego? Jednym słowem, jaka jest współczesna polska młodzież? Na te pytania odpowiada autor, szkicując obraz zmieniającej się polskiej rzeczywistości widzianej oczami młodych ludzi.Każdy z nas jest kiedyś młody i należy do autonomicznej kategorii społecznej młodzieży. Ten ważny dla wszystkich etap w życiu musi się jednak skończyć i po nim wkraczamy w świat naszej dorosłości. Nie wszyscy robimy to w tym samym czasie, za co odpowiedzialne są różne uwarunkowania, od wolnej woli przez meandry socjalizacji, sukcesy edukacyjne i zawodowe, aspiracje i szanse modyfikujące postrzeganie życiowej kariery, a na zwykłym przypadku skończywszy. [...] Gdy jesteśmy młodzi i z tytułu wieku zaliczamy się do młodzieży, tworzymy pokolenia i ich najistotniejsze cechy. Nie każdemu pokoleniowość musi się przydarzyć, ale większość z nas zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne cechy przynależności do jakiegoś pokolenia posiada. Jest członkiem pokolenia bez względu na to, jak bardzo z nim się utożsamia, jaką z nim odczuwa więź. (Z tekstu)
Książka dostarcza podstawowych informacji o istocie, przyczynach i specyfice najczęściej występujących chorób przewlekłych oraz ich wpływie na dziecko i jego funkcjonowanie w szkole.W ostatnich latach znacznie zwiększyła się grupa dzieci i młodzieży z chorobami przewlekłymi, mająca specyficzne potrzeby w zakresie opieki medycznej, psychologicznej, a także edukacji. Nauczyciele, a zwłaszcza wychowawcy powinni być przygotowani do pracy z takimi uczniami. Autorzy książki, odpowiadając na tę potrzebę, dostarczają podstawowych informacji o istocie, przyczynach i specyfice najczęściej występujących chorób przewlekłych oraz ich wpływie na dziecko i jego funkcjonowanie w szkole. Udzielają praktycznych wskazówek na temat wspierania rozwoju uczniów z chorobami przewlekłymi oraz uczą, jak należy postępować w przypadku, gdy w czasie pobytu w szkole nasilają się objawy choroby, stanowiące zagrożenie dla zdrowia i życia uczniów.Książka może jednocześnie pełnić funkcję poradnika dla nauczycieli kształcących dzieci z chorobami przewlekłymi, jak i podręcznika akademickiego, przydatnego w kształceniu studentów w zakresie pedagogiki terapeutycznej i kształcenia integracyjnego. Jeśli do grona potencjalnych czytelników dołączymy także rodziców tych dzieci, to łatwo dostrzeżemy, że proponowana praca ma charakter dość uniwersalny i może liczyć na stosunkowo duże grono odbiorców, co należy z pewnością do jej zalet.(Z recenzji dr. hab. Grzegorza Szumskiego)
Wznawiany po ponad czterdziestu latach od pierwszego wydania zbiór wybranych przez Aleksandra Gieysztora esejów historycznych Marcelego Handelsmana prezentuje opinie i sądy autora na temat feudalizmu i roli narodowości w średniowieczu. Pomimo upływu czasu i pojawienia się nowych hipotez i ustaleń, poglądy jednego z najwybitniejszych polskich historyków nadal mają dużą wartość naukową i zasługują na uwagę czytelników.W zbiorze znalazły się studia poświęcone średniowieczu polskiemu - m.in. dotyczące przywileju piotrkowskiego czy metodologii badań nad feudalizmem - i powszechnemu, poruszające kwestie narodowościowe, problemy feudalizmu w Europie Zachodniej, a także barwna biografia włoskiego trybuna Coli di Rienzo. Współczesnych czytelników z pewnością zainteresuje sposób ujęcia tematu, a szerokie horyzonty i erudycja autora będą inspiracją dla wielu adeptów historii.
Pierwsze całościowe omówienie dorobku Basila Bernsteina, w którym autorka: * przedstawia model transmisji kultury w obszarze socjolingwistyki i socjologii edukacji; * porządkuje podstawową terminologię dotyczącą procesu transmisji kultury w rodzinie i szkole; * analizuje wkład Bernsteina w rozwój nauk społecznych, poddając krytyce omawiany model oraz wskazując dalsze kierunki badań.
Suma logiczna jest świadectwem przekonania, że logika to droga do prawdy. I faktycznie, zastosowana tu zasada - powiedzielibyśmy dziś - ekonomii myślenia, słynna brzytwa Ockhama, niezmiernie przysłużyła się nauce i filozofii. Podobnie cenne było oddzielenie logiki i metafizyki, które otworzyło drogę nowoczesnemu sposobowi myślenia o języku, mechanizmach działania umysłu i łączenia słów z rzeczami.
Kompleksowe źródło wiedzy o obrocie nieruchomościami! Stan prawny na dzień 30 kwietnia 2012 r.W książce omówiono zarówno podstawy teoretyczne, jak i kwestie praktyczne niezbędne każdemu pośrednikowi na rynku nieruchomości.Zaprezentowane zagadnienia są zgodne z aktualnymi minimami programowymi obowiązującymi na studiach podyplomowych z zakresu pośrednictwa na rynku nieruchomości.Publikacja jets przeznaczona dla osób planujących zdobycie uprawnień zawodowych. Dzięki aktualnym i ważnym zagadnieniom praktycznym poruszanym w książce, stanowi ona równie przydatne źródło wiedzy dla czynnych zawodowo pośredników oraz dla innych profesjonalistów rynku nieruchomości.
Kolejna pozycja z cieszącej się dużą popularnością serii ?Kompendium wiedzy o...?. Wielowątkową problematykę konkurencyjności przedstawiono w sposób syntetyczny, prostym i zwięzłym językiem. Wyszukiwanie informacji ułatwia alfabetyczny wykaz haseł oraz umieszczone na marginesach definicje. Podręcznik-leksykon jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych ze specjalnością biznes międzynarodowy i gospodarka międzynarodowa oraz dla osób zainteresowanych kwestią międzynarodowej konkurencyjności Polski.
Doskonały wybór tekstów po raz pierwszy tłumaczonych na język polski! Część druga świetnie przyjętej przez czytelników antologii tekstów pod redakcją Mariana Kempnego i Ewy Nowiskiej. Prezentuje najważniejsze zjawiska intelektualne z zakresu współczesnej antropologii. Podobnie jak w pierwszej części, prezentowane teksty zostały ułożone w 5 działów odpowiadających najważniejszym kierunkom zainteresowań teoretycznych i przedmiotowych antropologii. Książka prezentuje: przeobrażenia w obrębie antropologicznego dyskursu wokół pojęcia ""kultura""; teoretyczne dylematy i metodologiczne wyzwania współczesnej antropologii; przemiany współczesnego świata i związane z tym problemy tożsamości i różnic kulturowych; kulturowe mechanizmy różnicowania i ekskluzji w interpretacji klasyków antropologii. Poprzedzone wprowadzeniem Mariana Kempnego i Ewy Nowickiej teksty wybitnych współczesnych antropologów: Fredrika Bartha, André Béteille, Aletty Biersack, Jamesa Clifforda, Louisa Dumonta, Clifforda Geertza, Warda H. Goodenougha, Akhila Gupty i Jamesa Fergusona, Ulfa Hannerza, Kirsten Hastrup, Deana MacCannella, Georgea E. Marcusa, Henrietty L. Moore, Sherry B. Ortner, Davida M. Schneidera, Melforda E. Spiro, Stanleya J. Tambiaha i Victora W. Turnera. Lektura obowiązkowa dla studentów etnologii, kulturoznawstwa, socjologii i nauk społecznych, a także dla wszystkich zainteresowanych najnowszymi tendencjami i badaniami współczesnej antropologii.
Komputerowe systemy wizyjne znajdują liczne zastosowania w zakresie: rozpoznawania zdjęć lotniczych i satelitarnych terenu dla celów rejestracji zmian w kartografii i meteorologii, badań przesiewowych zdjęć rentgenowskich i innych w medycynie, analizy obrazów mikroskopowych dla wykrycia obecności pewnych faz, systemy bioidentyfikacji na podstawie obrazu odcisków palców, tęczówki oka i innych cech biometrycznych, kontroli jakości produktów w przemyśle na podstawie obrazu taśmy technologicznej, bezpieczeństwa, na przykład w prześwietleniach bagażu, sterowania ruchem miejskim.Podręcznik przedstawia uniwersalne metody klasyfikacji obiektów stosowane w wizyjnych komputerowych systemach rozpoznawania na różnych etapach przetwarzania obrazu. W książce omówiono metody klasyfikacji nadzorowanej i nienadzorowanej, problem wyboru zmiennych oraz metody oceny błędu klasyfikatora. Istotnym walorem dydaktycznym książki jest przedstawione krok po kroku konstruowanie komputerowego systemu wizyjnego dla celów rozpoznawania pacjentów chorych na jaskrę.
Książka ta przynależy do nauk społecznych, choć zasadniczo jestem socjologiem ekonomicznym. Odgradzanie dyscyplin od siebie, nawet w formie niskiego żywopłotu, uważam za poważny błąd, którego nie usprawiedliwia posiadanie tzw. Własnej metody badawczej, bo jej definicja może być szeroka. Spośród trzech warstw analiz - idei, instytucji i zachowań - uprzywilejowuję warstwę instytucjonalną. Warstwa idei jest jednak całkiem rozbudowana. Najmniej uwagi poświęcam gęstwinie faktów dotyczących zachowań, postaw jednostek i wspólnot, jakby dlatego, że zapamiętałem opinię ekonomisty Alfreda Marshalla, że "najbardziej lekkomyślnym i groźnym jest ten teoretyk, który twierdzi, że fakty mówią za siebie" (...). Nie mówią. Jedynie fakty umieszczone w ramach nośnej konstrukcji teoretycznej są faktami naukowymi. (z tekstu)
Potrzebujesz atrakcyjnego banneru, przyciągającej uwagę strony www, filmu rysunkowego czy prezentacji multimedialnej? Chcesz szybko nauczyć się tworzenia nawet najbardziej skomplikowanych animacji? Ta książka jest dla Ciebie! Dzięki SWiSH Max2 i SWiSH Max3 tworzenie interesującej animacji zajmie Ci kilka godzin, a efekt zyska uznanie wielu osób. W ostatnich latach powstało wiele programów umożliwiających tworzenie animacji w technice flash. Jedne dają pełną kontrolę nad tworzoną animacją, ale są skomplikowane i wymagają dużych umiejętności. Inne są proste w użyciu, lecz nie dają możliwości kontrolowania działania animacji.Program SWiSH daje ogromne możliwości tworzenia animacji flash, a przy tym jest tani i niezwykle łatwy w użyciu. Animacje utworzone w tym programie zachwycają nawet profesjonalistów. Program ma bogatą kolekcję gotowych efektów, niewymagających napisania choćby jednej linijki kodu. Stworzenie nawet złożonej animacji wymaga niewielkiego nakładu pracy i bardzo krótkiego czasu. Najnowsze wersje programu SWiSH - SWiSH Max2 i SWiSH Max3 - mają wiele ulepszeń w stosunku do wersji poprzednich. Jedną z najbardziej znaczących zmian jest możliwość wzbogacania animacji o komponenty. Usprawniono także wprowadzanie i edycję tekstu; zmodyfikowano sposób tworzenia skryptów; zmieniono wygląd programu, dzięki czemu jego obsługa jest jeszcze bardziej intuicyjna.W SWiSH Max3 pojawia się znacznie więcej elementów do łatwego i prostego tworzenia animacji flash. Wersja ta zachowuje przy tym pełną funkcjonalność, umożliwiającą całkowitą kontrolę animacji przez osoby zaawansowane w tworzeniu dynamicznych stron WWW.W książce opisano polskojęzyczną wersję programu. Przy wszystkich poleceniach podano ich odpowiedniki w wersji angielskiej. Ze strony internetowej (zakładka DO POBRANIA) można pobrać bezpłatne pliki pomocnicze - są to omówione w książce animacje wykonane w programie SWiSH.
Celem niniejszej książki jest przedstawienie wybranych zagadnień zarządzania bankiem, przede wszystkim bankiem uniwersalnym, traktowanym jako specyficzne przedsiębiorstwo - instytucja zaufania publicznego, której działalność opiera się na środkach pieniężnych pozyskanych od klientów (...). Ze WstępuW publikacji zostały uwzględnione najnowsze regulacje nadzorcze wprowadzone w Polsce oraz ostatnie zmiany w zarządzaniu bankiem, w tym Nowa Umowa Kapitałowa. Autorka precyzyjnie definiuje kluczowe pojęcia i prezentuje kierunki ewolucji koncepcji zarządzania w kontekście bankowości. Omawia nie tylko poszczególne obszary zarządzania bankiem oraz stosowane techniki, ale również zagadnienia związane z oceną działalności, nadzorem i kontrolą. Podręcznik został napisany precyzyjnym i klarownym językiem, a jego dużym atutem jest oryginalne ujęcie tematu.
Książka, która zmieni Twoje spojrzenie na politykę i na to, co dzieje się wokół Ciebie!Donald Trump wraca do Białego Domu. Co to oznacza dla świata? Jak zmieni się jego mapa? Ameryka stanie się potężniejsza czy wręcz przeciwnie - pogrąży się w chaosie? Czy Europa może czuć się bezpieczna? A co z Polską?Podczas gdy codziennie zalewani jesteśmy masą bieżących informacji i ich powierzchownymi interpretacjami, oto pojawia się książka, której autor dostrzega z lotu ptaka, co i dlaczego się dzieje. A dzieje się tak wiele, że niełatwą sztuką jest wyłowienie kluczowych wątków zachodzących procesów i ukazanie ich we wzajemnych sprzężeniach.Prof. Grzegorz W. Kołodko - intelektualista, polityk, światowej sławy ekonomista - w swoim przenikliwym i bezkompromisowym stylu rozbiera na czynniki pierwsze trumponomikę i trumpizm, populizm i nowy nacjonalizm, publiczne kłamstwa i brutalną grę interesów. Analizując powrót Trumpa do władzy i jego wpływ na gospodarkę, politykę międzynarodową oraz przyszłość demokracji, autor przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania.Jak prezydent Trump manipuluje opinią publiczną?Co kryje się za jego decyzjami o sojuszach i zbrojeniach, o cłach i podatkach?Dlaczego jego polityka wobec Ukrainy i Rosji jest tak niebezpieczna?Czy militaryzm jest w stanie zapewnić pokój?Czy NATO i UE przetrwają erę "America First"?Jak przebiegnie konfrontacja USA - Chiny?A co z resztą świata? Co czeka Globalne Południe?Druga kadencja prezydenta Trumpa to nowa era czy początek globalnego kryzysu?Czy jeszcze można mówić o zrównoważonym rozwoju?Co powinna zrobić Polska w obliczu nowej rzeczywistości?To jest książka nie tylko o postępowaniu amerykańskiego prezydenta. To przede wszystkim opowieść o tym, jak inni reagują na niekonwencjonalne decyzje Trumpa 2.0. To ostrzeżenie przed polityką, która może wstrząsnąć całym światem.Przeczytaj, zanim będzie za późno!
„Przeszczepy prawne…” to efekt badań przeprowadzonych przez Autora w ramach przygotowywania rozprawy doktorskiej w dyscyplinie nauki prawne, obronionej z wyróżnieniem w 2025 roku. Ich przedmiotem były zjawiska polegające na wprowadzaniu do polskiego systemu prawnego, jako systemu należącego do tradycji kontynentalnej (civil law), rozwiązań prawnych wywodzących się z systemów anglosaskich, reprezentujących tradycję common law. Praca przyjmuje optykę prawnoporównawczego paradygmatu przeszczepów prawnych – rzadko stosowanego w polskiej nauce – którego symboliczny początek stanowiło dzieło szkockiego historyka prawa, romanisty i komparatysty Alana Watsona pt. Legal Transplants: An Approach to Comparative Law. Charakter tytułowych przeszczepów prawnych, czyli zjawisk polegających na przenoszeniu rozwiązań prawnych między różnymi systemami prawnymi, nie jest niekontrowersyjny. Zastanawiające jest zwłaszcza to, co dzieje się z rozwiązaniem prawnym w chwili przeniesienia go na grunt innego systemu prawnego oraz w toku dalszego rozwoju prawa. W praktyce pojawia się pytanie o to, jak sprawić, by przeszczepione rozwiązanie „działało” w nowych warunkach; istotny jest także problem jego adaptacji. Szczególnie interesujące są przeszczepy prawne zachodzące między systemami prawnymi bardzo odmiennymi od siebie, należącymi do różnych tradycji prawnych. W przypadku polskiego prawa na pogłębioną refleksję zasługują zatem rozwiązania mające genezę w systemach common law. Wobec braku przekrojowego opracowania monograficznego na ten temat celem prezentowanej publikacji stała się identyfikacja mechanizmów takich przeszczepów prawnych oraz ocena ich skuteczności pod kątem wybranych kryteriów. Badania oparto na studiach dziesięciu przypadków rozwiązań prawnych, wśród których znalazły się: spółka partnerska, zasada biznesowej oceny sytuacji, zastaw rejestrowy, anglosaskie modele umów, postępowanie grupowe, wyjawienie (wydanie) środka dowodowego, pisemne zeznania świadka, opinia amicus curiae („przyjaciela sądu”), mediacja w sprawach karnych oraz propozycje wprowadzenia w polskim systemie prawnym instytucji sądów pokoju (przypadek przeszczepu „w toku”). Ponadto, na podstawie szeroko zakrojonego przeglądu literatury w książce omówiono m.in. konkurencyjne pojęcia przeszczepu prawnego i recepcji prawa, nurt badań nad przeszczepami prawnym, a także pokrewne obszary badawcze, w tym dyfuzję kulturową, dyfuzję innowacji oraz transfery i uczenie się polityk publicznych. Szczegółowo przedstawiono poszczególne elementy paradygmatu przeszczepów prawnych, a także poruszono związane z tym zjawiskiem zagadnienia języka i przekładu. Zestawiono również cechy tradycji common law i civil law oraz podjęto rozważania nad tezą o ich konwergencji. Monografia „Przeszczepy prawne…” podkreśla, jak ważna jest świadomość zjawiska przeszczepów prawnych, pozwalająca na skorzystanie z perspektywy i zestawu narzędzi wypracowanych w prawie porównawczym (komparatystyce prawniczej). Publikacja może wobec tego okazać się cennym źródłem informacji oraz inspiracji nie tylko dla przedstawicieli nauk prawnych, lecz także dla osób uczestniczących w procesach legislacyjnych, jak również praktyków prawa. Zawarte w niej treści są warte uwagi także znacznie szerszego, interdyscyplinarnego grona odbiorców, w tym tłumaczy, przekładoznawców, językoznawców, socjologów, antropologów, kulturoznawców czy politologów (w tym studentów).
Z ogromną radością oddajemy w ręce Czytelników pierwszy tom podręcznika Psychoterapia dzieci i młodzieży w ujęciu integracyjnym. Od teorii do praktyki. Publikacja ta jest odpowiedzią na pilną potrzebę systematyzacji wiedzy i praktyki klinicznej w obszarze psychoterapii dzieci i młodzieży, z uwzględnieniem podejścia integracyjnego. To pierwsza tego rodzaju książka na polskim, a nawet europejskim rynku akademickim – kompleksowa, osadzona w realiach klinicznych, uwzględniająca zarówno aktualny stan badań, jak i wieloaspektowy charakter pracy terapeutycznej z osobami w wieku rozwojowym. Podręcznik ten kierujemy do szerokiego grona odbiorców – psychoterapeutek i psychoterapeutów różnych orientacji teoretycznych, psychologów klinicznych, psychiatrów dzieci i młodzieży, pedagogów i pracowników ośrodków zdrowia psychicznego, a także do osób przygotowujących się do pracy w tym obszarze: studentów, uczestników szkoleń specjalizacyjnych i kursów psychoterapeutycznych. Zależy nam na tym, by nasza publikacja była nie tylko źródłem wiedzy, ale także inspiracją do myślenia klinicznego, do zadawania pytań i do podejmowania odpowiedzialnych decyzji terapeutycznych. W niniejszym tomie koncentrujemy się na kluczowych fundamentach psychoterapii integracyjnej: specyfice rozwojowej dzieci i młodzieży, psychopatologii w ujęciu rozwojowym, podstawach teoretycznych integracji oraz etapach pracy terapeutycznej – od diagnozy i konceptualizacji przypadku po planowanie interwencji. Wskazujemy, jak można łączyć różne perspektywy teoretyczne i praktyczne w sposób spójny, przemyślany i skuteczny, mając zawsze na względzie dobro pacjenta i jego rodzinnego systemu. Ufamy, że lektura tego podręcznika będzie dla Państwa źródłem wiedzy, refleksji i inspiracji, a zarazem wsparciem w codziennej praktyce klinicznej. Mamy nadzieję, że przyczyni się również do budowania mostów pomiędzy różnymi podejściami terapeutycznymi oraz do tworzenia środowiska współpracy, wymiany i integracji – na rzecz lepszej i bardziej adekwatnej pomocy psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży w Polsce.
Ten podręcznik jest odpowiedzią na potrzebę paradygmatycznej zmiany - od nauczania w kierunku uczenia się, od metod podających, wykładowych - w kierunku podejścia problemowego i zwiększania zaangażowania studenta.Celem tej książki jest wspomaganie nauczycieli akademickich w procesie rozwijania kompetencji do nauczania z wykorzystaniem metod, które angażują i rozwijają. Autorzy przedstawili teoretyczne podstawy tego podejścia, a następnie przybliżyli zastosowanie takich metod, jak m.in.: case study, debata oksfordzka, metoda projektów czy design thinking.
Książka Ewy Frączek Układy prądu stałego. Poradnik rozwiązywania zadań stanowi wartościowe uzupełnienie dostępnej na rynku literatury z zakresu elektrotechniki i teorii obwodów. Autorka koncentruje się na praktycznym aspekcie nauki - systematycznym rozwiązywaniu zadań - co wyróżnia publikację na tle tradycyjnych, mocno teoretycznych podręczników akademickich.Zasadniczą zaletą poradnika jest przejrzyste przedstawienie metod obliczeniowych stosowanych w analizie obwodów prądu stałego. Czytelnik znajdzie tu omówione krok po kroku przykłady zadań dotyczących m.in. wyznaczania prądów w gałęziach, obliczania spadków napięć oraz wyznaczania rezystancji zastępczej w różnych konfiguracjach układów. Autorka nie ogranicza się do standardowych przypadków - w książce zaprezentowano również sposoby podejścia do bardziej nietypowych problemów obwodowych, które często stanowią trudność dla osób uczących się samodzielnie.Na uwagę zasługuje również sposób prowadzenia wywodu. Ewa Frączek wprowadza zagadnienia od podstaw, dzięki czemu publikacja jest dostępna dla szerokiego grona odbiorców - zarówno uczniów szkół średnich, jak i studentów kierunków technicznych. Klarowny język i dbałość o stopniowe wprowadzanie pojęć obniżają próg wejścia w tematykę, która w literaturze akademickiej bywa przedstawiana w sposób zbyt hermetyczny.Istotnym atutem jest także aktualność tematyczna. Autorka wskazuje, że omawiane metody mogą okazać się przydatne nie tylko w klasycznej elektrotechnice, lecz także w dziedzinach o rosnącym znaczeniu, takich jak odnawialne źródła energii czy elektromobilność. Tym samym poradnik zyskuje dodatkowy wymiar praktyczny i może zainteresować również pasjonatów oraz osoby pragnące samodzielnie poszerzać wiedzę.Podsumowując, Układy prądu stałego. Poradnik rozwiązywania zadań to publikacja, która wypełnia istotną lukę pomiędzy prostymi materiałami popularyzatorskimi a wymagającymi podręcznikami akademickimi. Dzięki praktycznemu podejściu, przejrzystym objaśnieniom i bogatemu zestawowi rozwiązywanych przykładów, książka Ewy Frączek stanowi wartościowe wsparcie dydaktyczne zarówno w nauce szkolnej i akademickiej, jak i w samokształceniu.
Diagnostyka, rewitalizacja i monitoring zabytkowych obiektów budowlanych to interdyscyplinarne, uporządkowane kompendium wiedzy, w którym przedstawiono praktyczne sposoby naprawy zabytkowych obiektów budowlanych z wyeksponowaniem ich słabych i mocnych stron. Obok tradycyjnych metod badań zaprezentowano nowoczesne metody i techniki. Szczegółowo omówione tu zostały różne rozwiązania oraz ich konsekwencje, zarówno pozytywne, jak i negatywne. Autor wykorzystał aktualną wiedzę naukową oraz bardzo bogate doświadczenie inżynierskie nabyte w trakcie wieloletnich badań naukowych prowadzonych na obiektach zabytkowych i w czasie długoletniej obserwacji skutków zastosowanych przez siebie rozwiązań. Podjął również próbę uporządkowania wytycznych dotyczących działań naprawczych. W swoich badaniach posługiwał się zarówno metodami tradycyjnymi, jak i nowoczesnymi technikami symulacyjno-obliczeniowymi, szeroko opisanym w książce. Prosty i jasny język wywodu oraz szczegółowo opisane przypadki sprawiają, że książka ma wyjątkowe walory dydaktyczne. Jest adresowana do studentów kierunków budowlanych i architektonicznych, pracowników uczelni zajmujących się tematyką badawczą rewitalizacji zabytków nieruchomych, a przede wszystkim do inżynierów-praktyków, którzy na co dzień mierzą się z trudnymi wyzwaniami ratowania i modernizacji dziedzictwa.
Bądź silna i pewna siebie, ale jednocześnie delikatna. Bądź niezależna, ale nie samotna. Kochaj swoje ciało, ale pamiętaj, żeby zawsze było szczupłe i zadbane. To tylko kilka z wielu sprzecznych komunikatów, które dziewczynki słyszą już od najmłodszych lat. Z czasem dołączają do nich inne formy opresji: przerywanie wypowiedzi, niższe wynagrodzenia, dotyk bez zgody. Wychowanie sprawczych, pewnych siebie dziewczynek w patriarchalnym świecie to ogromne wyzwanie. Jo-Ann Finkelstein, psycholożka kliniczna, od ponad dwudziestu lat pomaga dziewczętom budować odporność na toksyczne przekazy dotyczące ciała, seksualności i kobiecości. W książce Silna i świadoma. Jak wychowywać dziewczynki w patriarchalnym świecie odsłania mechanizmy seksizmu i tłumaczy, jak wpływa on na życie kobiet. Czerpiąc ze swojej wiedzy oraz praktyki klinicznej, autorka podpowiada, jak rodzice mogą skutecznie wspierać swoje córki. Pokazuje między innymi: jak rozmawiać z dziećmi o mizoginii, stereotypach płciowych, uprzedmiotowieniu i zgodzie seksualnej; jak uczyć dziewczęta rozpoznawania i przeciwstawiania się mikroagresjom, z którymi spotykają się w szkole, mediach, relacjach czy przestrzeni publicznej; jak dostrzegać przejawy seksizmu we własnych metodach wychowawczych i jak im przeciwdziałać. Nie jesteśmy w stanie całkowicie ochronić dziewczynek przed seksizmem, ale możemy nauczyć je, jak go rozpoznawać i skutecznie sobie z nim radzić. Silna i świadoma to przewodnik dla rodziców, którzy chcą wychować pewne siebie dziewczynki w świecie, który nieustannie próbuje je umniejszyć.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?