Praktyka zarządzania
-
Autor: Peter F. Drucker
- ISBN: 978-83-8231-505-9
- EAN: 9788382315059
- Oprawa: twarda
- Wydawca: MT Biznes
- Format: 233x158mm
- Język: polski
- Liczba stron: 592
- Rok wydania: 2024
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
76,19złCena detaliczna: 99,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 71,05 zł
x
Sztuka zarządzania w przedsiębiorstwie Książka Praktyka zarządzania to pierwsze spojrzenie na sztukę zarządzania oraz przedsiębiorstwo jako całość. To pierwszy opis zarządzania jako oddzielnej funkcji i specyficznej pracy oraz roli menedżera jako przedmiotu odrębnej od innych odpowiedzialności. Pokazuje przedsiębiorstwo w trzech wymiarach: - po pierwsze jako „biznes”, czyli instytucję, która istnieje po to, by produkować wyniki ekonomiczne poza sobą samą, czyli na rynku i dla klienta; - po drugie jako „organizację”, opartą na składniku ludzkim i mającą charakter społeczny, taką, która zatrudnia pracowników, musi ich rozwijać, płacić im, tudzież organizować ich dla produktywności, a z tego tytułu wymaga rządzenia, ucieleśniając określone wartości i formując konieczne relacje między władzą a odpowiedzialnością; - po trzecie jako „instytucję społeczną”, osadzoną w społeczeństwie i w społeczności lokalnej, a więc znajdującą się pod wpływem interesu publicznego. Ta książka zmieniła współczesny świat. Oczywiście, zarządzano i przed Druckerem. Nie brakowało menedżerów odnoszących sukcesy. Ale dopiero Peter F. Drucker pokazał światu znaczenie menedżerów i zarządzania we współczesnej gospodarce rynkowej, ukazał, jakie możliwości postępu kryją się w zarządzaniu. Sama własność prywatna nie wystarczy dziś do sukcesów w gospodarce. Nie wystarczy i sam kapitał. Trzeba menedżerów. Co najważniejsze – ta książka w sposób żywy i przystępny pokazuje, co trzeba umieć i co robić, by biznes mógł się udać. Jest to książka fundamentalna i nie bez powodu jej autora nazywa się ojcem założycielem zarządzania (a wręcz – jego papieżem). To rzeczywiście biblia biznesu – żywy poradnik przydatny we wszystkich sprawach biznesowych i związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem. Nie przystępujmy do jej czytania z myślą, że jesteśmy zapóźnieni. Odkryjmy, ile możemy osiągnąć – dzięki wiedzy, umiejętnościom i woli sukcesu. - Stefan Bratkowski, dziennikarz, publicysta, pisarz Peter F. Drucker?urodził się w Wiedniu w 1909 roku. Zdobywał wykształcenie w Austrii i Anglii. W roku 1929 rozpoczął pracę jako zagraniczny korespondent prasowy i ekonomista w międzynarodowym banku w Londynie. Od 1937 roku pracował w Stanach Zjednoczonych, początkowo jako ekonomista w grupie brytyjskich banków i firm ubezpieczeniowych, a następnie jako konsultant do spraw zarządzania w największych amerykańskich i zagranicznych firmach doradczych. Prawdziwą karierę zrobił jako wykładowca i nauczyciel, najpierw profesor politologii i filozofii w Bennington College, a następnie przez ponad dwadzieścia lat profesor zarządzania w Graduate Business School of New York University. Od roku 1971 był profesorem nauk społecznych w Claremont Graduate School w Kalifornii. Zmarł w roku 2005. Peter F. Drucker jest znany nie tylko ze swoich książek poświęconych zarządzaniu, lecz również z proroczych analiz politycznych, ekonomicznych i społecznych. Jego książki obejmują ponadpięćdziesięcioletnią historię współczesną.