KONIEC ŚWIATA I INNE USTROJSTWA to zbiór pięciu komedii Andrzeja Chichłowskiego, które najlepiej opisują poniższe słowa Grzegorza Mrówczyńskiego i Jerzego Kosiewicza:
„Komedie Andrzeja Chichłowskiego doświadczonego w wielu dziedzinach twórcy teatralnego – to świetna wiadomość dla polskich scen i nienasyconej dobrą rozrywką publiczności. W Końcu świata i innych ustrojstwach satyrze poddane zostały ważne tematy, z polityką i miłością na czele. Autor nie pobłaża ludzkim słabościom, ale jego bohaterowie są przekonani, że ich mataczenia nigdy się nie wydadzą. Siłą humoru Chichłowskiego jest błyskotliwy dialog, a także zaskakujące i dowcipne pointy”. - Grzegorz Mrówczyński, reżyser
„Andrzej Chichłowski jest absolwentem Wydziału Aktorskiego łódzkiej filmówki, przewodniczącym Zarządu Sekcji Teatrów Dramatycznych w Związku Artystów Scen Polskich oraz aktorem teatralnym i filmowym, reżyserem i scenarzystą. Pisze od zawsze. Jego dramaty są świadectwem nienagannej i pięknej polszczyzny. Uwidacznia się to szczególnie w publikowanych właśnie pięciu komediach, które wyróżniają się dramaturgiczną precyzją o uniwersalnym wydźwięku. Kreuje w nich postaci, sytuacje i dialogi, które są intrygujące i poważne. Wzbudzają salwy śmiechu i braw. Są na wskroś teatralne. Zawsze skupiają uwagę. Emanują scenicznym pięknem i artyzmem. Andrzej Chichłowski zostanie niebawem zaliczony do grona najlepszych współczesnych komediopisarzy”. - Jerzy Kosiewicz, krytyk teatralny
Świat oferuje szereg możliwości, a jednocześnie traktuje człowieka bez taryfy ulgowej i odbiera czas na sprawy najważniejsze: miłość, wspólne zainteresowania, dostrzeżenie realnych celów, które poza pracą zawodową mają znaczenie. Epidemią staje się samotność odczuwana mimo obecności innych. Marek, znudzony codziennością, buduje toksyczne relacje i nie stawia sobie trudnych pytań. Staje się zbiegiem! W ucieczce przed problemami towarzyszą mu duchy, które wprowadzają do opowieści nutę humoru, a także niepewność, czy faktycznie istnieją, a może są tylko wytworem zmęczonego umysłu. Droga do zrozumienia, co w życiu ważne, może być długa i wyboista.
Fragment recenzji:
"Fascynująca, brawurowo szczera, poruszająca, zabawna i głęboko refleksyjna opowieść o tym, że niebo może być drugim człowiekiem. Posmykiewicz, owijając zdarzenia w całun wspólnotowości w nurcie realizmu magicznego, przypomina czytelnikom, co w podróży po ziemskim padole łez powinno stanowić fundament. To refleksja nad istotą miłości. Pulsująca życiem, nowymi początkami i nadzieją, której warto wypatrywać, gdy deszcz w oczodołach. Nie sposób się jej oprzeć".
— Magdalena Andrzejewska, Efemeryczność chwil
"Marek niszczy sobie życie niejako na własne życzenie. Mimo wszystko chce mu się kibicować, gdy w poszukiwaniu ratunku rejteruje na prowincję. To tam, w nowym rozdziale życia, dowie się, że ucieczka nie jest rozwiązaniem, bo bagaż krzywd zabiera się ze sobą. (…) 'Zbieg z okoliczności' to dramatyczna, a zarazem pełna ciepła historia traktująca o tym, że nigdy nie jest za późno, aby naprawić zło – również to wyrządzone sobie. Takiej wersji 'Opowieści wigilijnej' jeszcze nie czytaliście!".
— Michał Paweł Urbaniak, pisarz
O autorze:
Michał Posmykiewicz - chirurg z Łodzi, udziela się charytatywnie w Polskim Czerwonym Krzyżu. To człowiek o licznych zainteresowaniach. Szkolił się w zakresie wypraw speleologicznych, nurkowania, szermierki szablą według tradycji polsko-węgierskiej. Kocha teatr i książki. W liceum zaczął pisać wiersze, dopiero później zajął się prozą. Jest laureatem konkursów pisarskich.
„Kądziel” to próba zrozumienia przyczyn i konsekwencji rodzinnych dramatów oraz opowieść o krzywdzących stereotypach, jakie wciąż dominują w postrzeganiu kobiecości.
Trzydziestoletnia Lena dowiaduje się, że jest w ciąży i wtedy do głosu dochodzą tłumione przez nią od lat lęki i wątpliwości. Czy bolesna historia rodzinna wpłynie na jej macierzyństwo? Co mogłyby jej przekazać antenatki?
Opowieść o najistotniejszych dla siebie wydarzeniach snują cztery kobiety: mieszkająca na wsi w dwudziestoleciu międzywojennym Teresa, jej córka Aleksandra, wnuczka Maria oraz współcześnie żyjąca prawnuczka Lena. Ich historie splatają się ze sobą, a to rodzi pytanie, czy kolejne pokolenia powtarzają te same losy, dążąc do upragnionego spełnienia.
FRAGM. RECENZJI:
„Cztery matki, cztery historie, cztery perspektywy czasowe i dziecko, które dopiero się urodzi – „ma już linie papilarne”, więc może i zapisany los? A przecież przyjdzie na świat w rodzinie obarczonej trudnym dziedzictwem. Bohaterki Kądzieli to zarazem oprawczynie i ofiary. Zostały przymusowo wtłoczone w role narzucane im przez płeć i społeczeństwo. Nie tylko one zapłacą wysoką cenę za ten przymus… Czy istnieje szansa na przerwanie pokoleniowej traumy? Znakomita saga rodzinna, a przede wszystkim bardzo dziś potrzebna literatura”. - Michał Paweł Urbaniak, pisarz
„To psychologiczno-obyczajowa przenikliwa historia rozsnuta na nitce tęsknoty. Kądziel traktuje o pragnieniach, dysfunkcyjnych rodzinach, roli płci i uwarunkowaniach kulturowych, które kładą się cieniem na kolejnych generacjach. Klimańska-Nowak wielowarstwowo i sugestywnie dotyka problemów pomijanych w debacie publicznej jak: nierówności społeczne, ideały, wzorce postępowania, normy. Podważa wiele ugruntowanych poglądów na rodzinę – podstawową komórkę społeczną. Polecam ku refleksji”. - Magdalena Andrzejewska, Efemeryczność chwil
O AUTORCE:
Paulina Klimańska-Nowak urodziła się i dorastała w Kole, obecnie mieszka i pracuje w Katowicach. Ukończyła historię sztuki na Uniwersytecie Paula Valéry’ego w Montpellier. Publikowała opowiadania w miesięczniku społecznokulturalnym „Śląsk”. Kądziel to jej debiutancka powieść. W wolnym czasie uprawia wspinaczkę, podróżuje I czyta. Uwielbia psy, przyrodę i kawę.
Terapia dobrostanu psychicznego (WBT – Well-Being Therapy) jest podejściem psychoterapeutycznym opracowanym przez Giovanniego A. Favę, światowej sławy psychiatrę i psychoterapeutę oraz redaktora naczelnego „Psychotherapy and Psychosomatics”. WBT to oparta na innowacyjnej strategii w sprawie monitorowania dobrostanu psychicznego, przy czym pacjent stopniowo uczy się, jak je rozwijać. Ten rodzaj terapii cieszy się dużym sukcesem i zyskuje na popularności.
- Pierwsza część (I.) książki opisuje, w jaki sposób powstał pomysł WBT, pierwszego leczonego pacjenta i aktualne dowody, które wspierają to podejście.
- W części drugiej (II.) Giovanni A. Fava przedstawia instrukcję leczenia WBT, opisując, co pociąga za sobą każda sesja, oraz dostarcza wiele przykładów z jego własnych przypadków klinicznych.
- Ostatnia część (III.) obejmuje niektóre szczególne warunki, w których można zastosować WBT i jak sesje mogą być prowadzone. Zawiera sekcje dotyczące depresji, wahania nastroju, uogólnione zaburzenie lękowe, panikę i agorafobię oraz zespół stresu pourazowego. Dostępne są również informacje na temat zastosowania WBT jako metodę interwencyjną w środowisku szkolnym.
W całej książce autor utrzymuje lekturę interesującą, dzieląc się swoimi anegdotami z przebiegu praktyki zawodowej.
Głównymi odbiorcami tej książki są specjaliści z psychologii, psychiatrii i innych dziedzin medycyny (np. lekarze POZ, pediatrzy i osoby związane z rehabilitacją pacjentów). Książka jest napisana przystępnym językiem i przejrzyście, co sprawia, że jej lektura staje się wyjątkowo interesująca także dla doradców, wychowawców oraz rodziny i przyjaciół pacjentów, a także samych pacjentów.
Redaktorem naukowym polskiego wydania jest dr n. społ. Agnieszka Woźniewicz-Grzymała, specjalista psychologii klinicznej. Recenzentem polskiego wydania dr n. o zdr Agnieszka Trawicka, specjalista psychologii klinicznej, z kolei wprowadzenie do polskiego wydania przygotował prof. dr hab. n. med. i n. o zdrowiu Marek Krzystanek.
SPIS TREŚCI:
WPROWADZENIE DO WYDANIA POLSKIEGO
RECENZJA WYDANIA POLSKIEGO
WSTĘP GIOVANNIEGO A. FAVY
Część I. ROZWÓJ
Rozdział 1. Kontekst
Rozdział 2. Przypadek studenta filozofii i dążenie do strategii poprawy dobrostanu
Rozdział 3. Proces walidacji terapii dobrostanu psychicznego
Część II. OŚMIOSESYJNY PROGRAM TERAPII DOBROSTANU PSYCHICZNEGO
Rozdział 4. Ocena wstępna
Rozdział 5. Sesja pierwsza
Rozdział 6. Sesja druga
Rozdział 7. Sesja trzecia
Rozdział 8. Sesja czwarta
Rozdział 9. Sesja piąta
Rozdział 10. Sesja szósta
Rozdział 11. Sesja siódma
Rozdział 12. Sesja ósma
Rozdział 13. Program składający się z czterech sesji
Część III. ZASTOSOWANIA
Rozdział 14. Depresja
Rozdział 15. Wahania nastroju
Rozdział 16. Uogólnione zaburzenie lękowe
Rozdział 17. Panika i agorafobia
Rozdział 18. Zespół stresu pourazowego
Rozdział 19. Dzieci i młodzież
Rozdział 20. Nowe kierunki
Rozdział 21. Idąc dalej
O AUTORZE:
Giovanni A. Fava uzyskał dyplom lekarza na Uniwersytecie w Padwie we Włoszech, gdzie specjalizował się w psychiatrii. Po kilku latach spędzonych w Stanach Zjednoczonych wrócił do Włoch, gdzie obecnie jest profesorem psychologii klinicznej na Uniwersytecie Bolońskim. Ma wspólną nominację z Uniwersytetem Stanu Nowy Jork w Buffalo, gdzie jest profesorem klinicznym psychiatrii. Jako kierownik Programu Zaburzeń Afektywnych i Laboratorium Psychoterapii Eksperymentalnej na Uniwersytecie Bolońskim przeprowadził przełomowe badania nad zaburzeniami nastroju i lęku, wprowadzając nowe podejścia psychoterapeutyczne, takie jak leczenie sekwencyjne i terapia dobrostanu. Jest redaktorem naczelnym „Psychotherapy and Psychosomatics”, czasopisma, które wspięło się w rankingach impact factor, aby stać się, z impact factor 9.20, najlepszym światowym czasopismem dla oryginalnych badań w rankingu psychologii.
Wbrew tytułowi i przypuszczeniom niektórych, nie jest to banalna opowieść miłosna. Nie ma w niej żadnego różu, a także to nie Maja jest panną młodą.""Pakistańskie wesele"" to najprawdziwsza historia o ludziach z krwi i kości. Spojrzenie na inną kulturę przez polską kosmopolitkę. Choć zdaje się, że będzie to historia o blichtrcie i zabawach pakistańskich elit, jest to najlepszy punkt wyjścia do rozmów o stosunkach międzyludzkich, rodzinnych, związkach, partnerstwie, nierównościach społecznych, przyzwyczajeniach, a nawet pracy osób z niepełnosprawnościami czy społecznej tolerancji różnych zjawisk. Mimo wszystko Maja prowadzi swoją opowieść z przymrużeniem oka, okraszając ją dobrym humorem.Kiedy weźmiesz tę książkę do ręki, obok zasiądzie Maja Klemp, która z właściwym sobie humorem opowie o kraju męża. ""Pakistańskie wesele"" obejmuje 14 dni podróży kosmopolitki, której przyszło wystąpić w roli druhny podczas wielodniowych uroczystości zorganizowanych dla elitarnego grona ośmiuset osób. Dziennik Mai jest subiektywnym portretem współczesnego pakistańskiego społeczeństwa i przestrogą dla wegetarian, którym marzy się wyprawa do tej części subkontynentu. Autorka niczymwspółczesnabajarka snuje opowieść językiem mówionym, bawi się słowem i skraca dystans. Odwiedzisz z nią inną kulturę, zdobędziesz szczyty Hindukuszu czy zapolujesz na perfumy w piwnicach Islamabadu.Poznasz jej Księcia i historię miłości, która pokonała różnice kulturowe oraz życie w różnych strefach czasowych.""Pakistańskie wesele"" to wielobarwny opis ludzi, strojów i miejsc. Maja dzieli się refleksjami na temat aktualnych problemów, jak nierówności społeczne czy brak tolerancji. Lektura utwierdza w przekonaniu, że można podejść do innych łagodniej i bez uprzedzeń. Choć autorka nie pozostaje obojętna na uroki egzotycznych strojów czy biżuterii, którym równie chętnie poświęca uwagę, z nią możesz zajrzeć w głąb ludzkiej duszy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?