Rok 778. Podbijając germańskie plemiona, Karol Wielki chce ugruntować swoją pozycję jako prawdziwego „obrońcy wiary w Chrystusa”. Podczas zmagań z Imperium Arabskim pragnie ustanowić nową granicę na południe od Pirenejów. Wojska najpotężniejszego monarchy, jakiego kiedykolwiek znała armia Franków, kierują się zatem ku Saragossie w celu podporządkowania sobie największego miasta na północy Hiszpanii. Lecz zdradzony na miejscu przez Saracenów Karol wpada w furię, która popycha go do popełnienia największego błędu w jego życiu.
.
Wojny Lucasa, komiks wierny historii i oparty na skrupulatnej analizie wielu publikacji i wywiadów, ukazuje epopeję George’a Lucasa, buntowniczego marzyciela wyrwanego z objęć śmierci, cudownego dziecka nowego Hollywood i nieposkromionego wizjonera, który się wytwórniom nie kłaniał.
Ta wyjątkowa, nietypowa wyprawa za kulisy Gwiezdnych wojen, prowadzi czytelnika od piekła castingu po koszmar codziennej rzeczywistości na planie. W skład tej codzienności wchodziły konflikty między aktorami, potajemny romans i przede wszystkim katastrofy – jedna za drugą. Z tego ogromnego chaosu wyłoni się niezwykłe dzieło, które na zawsze odmieni oblicze dziesiątej muzy.
Wojny Lucasa to podróż w otchłań tworzenia, pełna emocji, wywołująca wzruszenie i uśmiech. To idealna historia powstawania pewnej opowieści i oszałamiającego triumfu, lekcja o kinie oraz oda do magii dzieciństwa – i do wytrwałości na przekór wszystkiemu.
Ziemia Święta. XII wiek. W niewyjaśnionych okolicznościach dochodzi do zaginięcia trzynastu młodych Saracenek. Jak się okazuje, wszystkie dziewczęta były w podobnym wieku, wszystkie były sierotami, a na przedramieniu miały wytatuowaną Rękę Fatimy...
W tym samym czasie czterech zakapturzonych mężczyzn w brutalny sposób zabija Milona de Plancy, regenta Jerozolimy. Zdarzenie to staje się początkiem serii tajemniczych morderstw po-wiązanych z manuskryptem, którego treść może zachwiać kościołem w Rzymie. Co więcej, gdy manuskrypt ten trafi w niewłaściwe ręce, krzyżowcy mogą utracić Jerozolimę, a Saladyn tylko czeka, by odzyskać miasto trzech religii.
Wilhelm, arcybiskup Tyru, oraz Baldwin, obecny król Jerozolimy, zaintrygowani tymi zabój-stwami i porwaniami, postanawiają rozwikłać te tajemnice...
Bahamy, 1718 r.
Po zaciętej walce kapitan piratów, Sylla, mając u swego boku kwatermistrza Oliviera de Vannesa i wiernych ludzi, przejmuje angielski statek. Wbrew wszelkim oczekiwaniom, zamiast zmasakrować członków załogi, piraci proponują im, aby się do nich przyłączyli – a to w imię wyznawanych przez nich zasad: wolności, demokracji i braterstwa.
Zostawszy kapitanem zdobytego statku, Olivier de Vannes napotyka na swojej drodze fregatę pod portugalską banderą i wchodzi na jej pokład. Na pierwszy rzut oka okręt wygląda na opuszczony, lecz w rzeczywistości znajdują się na nim zbuntowani czarnoskórzy niewolnicy. Na ich czele stoi zaś... królowa Maryam.
Przetykana fragmentami dziennika pokładowego Oliviera opowieść ta ukazuje dwie odmienne wizje świata: zbuntowanych przeciwko ustalonemu porządkowi piratów i niepodzielnie rządzącej królowej. Na tle tej wspaniałej ludzkiej przygody, zawierającej zapadające w pamięć sceny bitew i wielu perypetii, wyłania się też inteligentna refleksja, która znajduje odbicie w konfliktach społecznych nas-zych czasów.
Choć nisko urodzony, ten, którego zwą Smutnym Panem, jest jedną z osób budzących w królestwie największy postrach i zarazem najbardziej tam szanowanych.
Oficjalnie to oddany sługa swojego władcy, króla Filipa Augusta, odpowiedzialny za jego straż przyboczną. Lecz w cieniu, przy wsparciu swoich groźnych szpiegów oraz siepaczy, ribaldów, obserwuje, manipuluje, a czasami usuwa tych, którzy wchodzą mu w drogę, zarówno w dzielnicach biedoty, jak i na dworze.
Jednak w środku zimy 1194 roku zostaje mu powierzona misja odnalezienia morderców
akwitańskiego handlarza winem, która może doprowadzić do jego zguby.
Rysownik serii, Ronan Toulhoat, będzie gościem 34. Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi (7-8.10.2023).
Kim jest Hombre? Człowiekiem? Człekiem? Kolesiem? Starym piernikiem? Dziadem? Ostatnim sprawiedliwym?
Hombre po prostu walczy o przetrwanie w okrutnym chaosie, który zapanował na świecie zniszczonym w wyniku kryzysu ekologicznego. Dziś również ludzkość nie ma planu B, bo nie istnieje planeta B. Autorzy Hombre pokazują, że choć życie po takiej katastrofie nadal będzie możliwe, to okaże się ekstremalnie trudne, i chcą zmusić nas do zastanowienia się, czy na pewno chcemy zmierzać w takim kierunku?
Pełna okrucieństwa i przemocy historia przelotu świętego orła Indian w czasach podboju Zachodu. Western pachnący prochem i błotem... W kilkunastu opowiadaniach "Indianie" przedstawiają mroczne epizody z dziejów Ameryki, począwszy od 1540, a skończywszy na 1889 roku. Cztery stulecia kolonizacji, poprzez masakry i choroby roznoszone przez osadników, doprowadziły do ludobójstwa, które nigdy nie zostało tak oficjalnie nazwane, lecz przyczyniło się do śmierci czternastu milionów rdzennych Amerykanów. Ukazując ciemną stronę amerykańskiego snu, "Indianie" składają hołd uciskanym rdzennym ludom.
"Hawkmoon” stanowi adaptację wielkiej sagi fantasy pióra Michaela Moorcocka, mrocznego dzieła przepełnionego prymitywną nauką i futurystyczną magią. Pod względem gatunku niedający się łatwo zaszufladkować epicki cykl jest również opowieścią o straszliwej zemście. Jérôme Le Gris („Horacio d’Alba”) i Benoit Dellac („Wężowy bóg”) przesycają to mistrzowskie dzieło oddechem niepokojącej nowoczesności.
Nasz świat przestał istnieć. Śmiertelne Ulewy, jedna z plag Tragicznego Millenium, doprowadziły do powstania burzliwego średniowiecza, w którym prymitywna technologia splata się z osobliwą magią. Te ponure czasy są świadkiem upadku ostatnich dużych państw Europy pod naporem Mrocznego Imperium.
Granbretańczycy... Wieść o nich od dziesięcioleci niesie się echem po wszystkich terenach zdewastowanego Starego Kontynentu. Nad światem unosi się zaś mroczny cień okrutnego Imperium Granbretanii, którego potworny król-cesarz Huon narzuca swoją dominację dzięki potędze wynaturzonej nauki. Nawet potężne miasto Köln ulega wrogiej armii, a młody książę Dorian Hawkmoon zostaje zakuty w łańcuchy i zabrany do ciemnych lochów stolicy – Londry.
Nikt nie jest w stanie przeciwstawić się totalitarnej władzy Granbretanii, która rozszerza się na całą Europę. Tylko odległe księstwo Kamargu, władane przez legendarnego hrabiego Brassa, stawia jeszcze opór Imperium. Lecz na jak długo?...
Eryk Rives budzi się po długiej podróży statkiem kosmicznym, który miał zabrać jego i innych pasażerów na Lwi Pazur – ziemię obiecaną, gdzie czekały ich lepsze warunki do życia niż na zdegradowanej orbicie Ziemi.
Załoga szybko się jednak orientuje, że nie dotarła do miejsca docelowego, a podróż trwała znacznie dłużej niż pierwotnie zakładane dwieście lat.
Eryk i Jia, inna członkini załogi, wyruszają na eksplorację otoczenia statku. Odkrywają wówczas, że tkwią uwięzieni w gigantycznym labiryncie, który przeczy wszelkim prawom fizyki.
Jako pierwsze na Ziemi zamieszkały Potęgi.
Kiedy pojawił się człowiek, wzbudził w nich pasję i podzielił je. Wszystkie postanowiły więc przybrać postać fizyczną, objawiając się jako Smoki, Olbrzymy, Anioły, Syreny i Wróżki. Nastał czas walk, wewnętrznych wojen...
Minęło tysiąc lat, Olbrzymy wyginęły, Smoki przetrwały, Syreny skryły się w głębinach mórz, zaś Anioły i Wróżki stały się istotami mitycznymi. Minęło tysiąc lat, a Synowie Ziemi założyli największe z królestw. Dla nich Potęgi były wyłącznie legendą. Aż nastał dzień, gdy Smoki wyszły ze swojej kryjówki...
Zapowiada się nastanie nowej ery. Czy jest to koniec, czy początek poddaństwa?
Wyatt Earp – Ostatnie polowanie
Zima 1890 roku. Kilka lat po strzelaninie w O.K. Corral i krwawej wendecie, która go
rozsławiła, Wyatt Earp udaje się do San Francisco. Planuje wreszcie zbić majątek, w czym
pomóc ma mu Lucky Cullen, stary przyjaciel i łowca nagród, który sam się tam wzbogacił.
Wspólnie mają rozwiązać wielką sprawę. Jednak przybywając do tego nowego miasta,
gdzie ludzie wciąż zostają milionerami, Earp szybko zostaje pozbawiony złudzeń,
gdyż dowiaduje się, że jego przyjaciela zamordowano.
Billy Kid – Wojna w Hrabstwie Lincoln
Zima 1878 roku, Nowy Meksyk. Buckshot Roberts wjeżdża do Blazer's Mills z nadzieją
na znalezienie schronienia. Czeka na dyliżans pocztowy z pieniędzmi ze sprzedaży
rancza, dzięki którym będzie mógł rozpocząć nowe życie w innym miejscu i uchodzić za
niewinnego zarzucanych mu czynów. Nieszczęśnik jest jednak ścigany przez regulatorów,
w szeregach których znajduje się niejaki William Bonney zwany „Kid”.
Siedzący Byk – Ojczyzna dzielnych ludzi
Rok 1870, Stany Zjednoczone. Od czasu podpisania traktatu w Fort Laramie żaden
biały człowiek nie ma prawa wstępu na święte terytorium Black Hills. Tymczasem
banda zabójców narusza zakazaną granicę, podążając śladem tajemnicy, która
może doprowadzić do zniszczenia ostatnich wolnych Indian. Na ich tropie jest jednak
największy wódz Siuksów. Siedzący Byk i jego wojownicy rozpoczynają łowy.
Max właśnie pochował matkę. Znalezione w jej rzeczach zdjęcia z czasów dzieciństwa chłopaka odmieniają jego życie. Na obydwu znajduje się razem z nią, kiedy jeszcze mieszkali w Brazylii, jednak na każdym zdjęciu jest z nimi inny mężczyzna. Czy któryś z nich to ojciec Maxa?
Podążając śladami swojej przeszłości, młody Heurtebise trafia do miasteczka położonego w Amazonii. Niestety, marzenia o egzotycznej przygodzie szybko zderzają się z rzeczywistością złowrogiej dżungli lat 70. Max odkrywa, że znajduje się w przeżartym gangreną przemocy miejscu, gdzie grasuje szajka trudniąca się prostytucją i panuje prawo silniejszego. Wsparciem dla niego stają się dwie francuskie pielęgniarki oraz niema młoda Brazylijka, niezastąpiona przewodniczka. W tym nieprzyjaznym środowisku wilgotnych tropików każdy próbuje przetrwać na swój sposób, dążąc do realizacji własnych celów...
Album zawiera dwa tomy oryginalnego wydania: Isabel oraz O Maneta.
„Pełna okrucieństwa i przemocy historia drogi przechodzącego z rąk do rąk zegarka kieszonkowego w czasach podboju Dzikiego Zachodu... Western, w którym czuć proch i błoto...” Czternaście krótkich historii zawartych w „Go West, Young Man” przedstawia podbój Dzikiego Zachodu, począwszy od 1763 i skończywszy na 1938 roku. Od konfliktów nad brzegami Wielkich Jezior po zatargi na pustyni w Meksyku, a na ich tle losy różnych postaci. Traperzy i pionierzy, indiańskie plemiona, desperados i prostytutki – wszyscy walczą o przetrwanie na Wielkich Równinach, w dynamicznie rozwijających się miasteczkach i podczas niekończących się wojen. Motywem przewodnim tego albumu jest ciemna strona ludzkiej natury, a także gorzki smak amerykańskiego snu. Pojawia się tu także tematyka rasizmu, ludobójstwa Indian, sytuacji kobiet, wojen i biedy. „Go West, Young Man” to wnikliwy i świadomy hołd złożony westernowi.
PODBÓJ ZACHODU NIE BYŁ DZIEŁEM GRZECZNYCH CHŁOPCÓW.
Kiedy Dziki Bill Hickok spotyka na swojej drodze zagubioną i załamaną dziewczynkę, nie wyobraża sobie, dokąd go zaprowadzi to zdarzenie.
Wstrząśnięty łowca nagród postanawia odnaleźć desperados, którzy zamordowali jej rodzinę. Żywych albo martwych.
Nikt ani nic nie stanie między Billem i jego ofiarami.
Ten, kto z nim zadrze, nie doczeka świtu.
Lecz los jest przewrotny. W dobrze naoliwiony mechanizm dostaje się ziarnko piasku: Calamity Jane.
Podbój zachodu nie był dziełem grzecznych chłopców.Świat pełen przemocy i bezprawia, a w nim Martha Cannary, którą historia zapamięta jako Calamity Jane.Szesnastoletnia Martha byłaby skazana na prostytucję, ale spotyka na swojej drodze pewnego łowcę nagród, który wyjawia jej sekret Zachodu.
Wolność jest w zasięgu każdego. Broń palna znosi nierówności. Nawet drobnej postury służąca może powalić zwalistego kolosa.Wystarczy jej do tego wola.
Komiks tylko dla dorosłych.
Kreta, około 1600 roku p.n.e.
Wyspa Thira, znana dziś jako Santoryn, była domem wspaniałej cywilizacji minojskiej ze społeczeństwem matriarchalnym, w którym kobiety, symbole świętości i życia, kierowały biegiem wydarzeń. Cywilizacja ta stanęła w obliczu jednego z najbardziej niszczycielskich kataklizmów
w historii.
W niniejszej opowieści ukazującej ludzką wytrwałość wobec majestatu przyrody starożytne prawdy oraz zaginione mity o postaciach w rodzaju Minosa, Ariadny czy Tezeusza i o tajemnicach, takich jak labirynt Minotaura, rezonują z tym, co ważne również w naszych czasach.
10 000 lat temu Ziemia przestała obracać się wokół własnej osi. Tym samym część ludzkości musiała znosić absolutny mrok po stronie wiecznej Nocy, a część ekstremalne temperatury w krainie nieskończonego Dnia.
Nieliczni schronili się przed palącym słońcem i czarnowiatrem w bezpiecznym Dis. Ogromnym, skrytym pod wielką kopułą mieście, ulokowanym w samym sercu Nocy. Pozostali żyją na Granicy, w strefie wiecznego zmierzchu, opanowanej przez przemoc. Zrodzony na tej opustoszałej Ziemi sierota Arkadi pragnie zrozumieć, skąd wzięła się jego dziwna moc. Wyrusza na poszukiwanie prawdy oraz Or-Fe, tytana poety.
Caza, jeden z kultowych autorów, znany m.in. z publikacji w magazynie „Métal Hurlant” oraz filmu
animowanego Gandahar, już od lat 70. określany był mistrzem komiksowej fantastyki. Tym razem
eksploruje nieoczywiste dla siebie rejony. Na planszach tej epickiej sagi science fiction odnajdujemy tematykę poszukiwania siebie poprzez bogatą w symbolikę sztukę. Seria wydana oryginalnie przez Les Humanoides Associés pod koniec lat 80., dziś ukazuje się po raz pierwszy w wydaniach zbiorczych.
Niniejsze wydanie zawiera cztery albumy cyklu Le Monde d'Arkadi oraz prequel Nocturnes.
Sergio Toppi już po raz siódmy zabiera czytelnika w magiczny, oniryczny świat, gdzie zwierzęta mówią ludzkim głosem, a przyroda zachwyca swą magią. Również człowiek jest jednak wciąż taki sam, niezależnie od miejsca, w którym żyje lub które odkrywa, i niezależnie od czasów, w których żyje: pragnący dóbr doczesnych oraz władzy, okrutny, lecz także samotny.
Stary Świat zachwyca nie tylko wyjątkową kreską Toppiego, ale również możliwością licznych interpretacji przedstawionych przez niego opowieści. Wśród nich znalazła się historia o tym, co by się stało, gdyby w 1492 roku karawele Krzysztofa Kolumba zatonęły przed dotarciem do Ameryki.
John C. Hubbel jest znakomitym astronautą wysłanym z misją na mityczną Planetę Dziewięć, która stanowi ostatni etap eksploracji kosmosu i której istnienie długo pozostawało hipotezą. Lecz gdy jego wahadłowiec podchodzi do lądowania, dochodzi do dramatu. Złapany przez burzę magnetyczną statek zaczyna się gwałtownie palić.
Pilot cudem unika śmierci... by znaleźć się za kierownicą samochodu. Obok niego siedzi Astrid, jego dziewczyna, a prosto na nich pędzi ciężarówka. John wie, że już przeżył tę sytuację wcześniej. Tym razem udaje mu się uniknąć wypadku i zaczyna mieć nadzieję na odmianę innych wydarzeń z przeszłości.
Zainspirowani filmami takimi jak "Interstellar", "Marsjanin" i "Ad Astra", scenarzysta Philippe Pelaez ("Six", "Noir Horizon") i rysownik Guénaël Grabowski ("Nautilus") wpisują się w tradycję wielkiej epopei kosmicznej, tworząc historię łączącą elementy science fiction i przygody.
Melancholijny dom Usherów... Jak odgadnąć, co ów dom skrywa, co zataja, co widział?... Każdy podróżny woli iść dalej swoją drogą, gdy natyka się na dom Usherów... Ja nie miałem tego szczęścia. – w ten sposób rozpoczyna się ta zaadaptowana na nowo gotycka opowieść grozy. Na jej planszach, stworzonych w technice koloru bezpośredniego, Edgar Allan Poe we własnej osobie wprasza się do domu rodu Usherów, którego los jest równie zgubny, co nieunikniony.
Jean Dufaux (Łupieżcy imperiów, Dwie maski) bierze na warsztat fantastyczną opowieść Edgara Allana Poego, zapraszając do współpracy hiszpańskiego artystę Jaimego Calderóna.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?