Dorian Hawkmoon i hrabia Brass powstrzymali armię Granbretanii u bram Kamargu. Lecz to zwycięstwo, choć głośne, nie zahamowało naporu rozjuszonych sił Imperium, które w dalszym ciągu dominuje na kontynencie. Hawkmoon jest świadom, że wytchnienie po porażce poniesionej przez barona Meliadusa nie będzie trwać długo. Czy księciu Köln uda się w porę odnaleźć perskiego maga, który jako jedyny może go wyzwolić z mocy Czarnego Klejnotu?
Hawkmoon wyrusza w kierunku pradawnego miasta Hamadan na grzbiecie gigantycznego ptaka. Po dotarciu nad dzikie góry kraju Bulgarów czeka go spotkanie z niebezpiecznymi wyznawcami Szalonego Boga.
„Hawkmoon” stanowi adaptację wielkiej sagi fantasy pióra Michaela Moorcocka, mrocznego dzieła przepełnionego prymitywną nauką i futurystyczną magią. Pod względem gatunku niedający się łatwo zaszufladkować epicki cykl jest również opowieścią o straszliwej zemście. Jérôme Le Gris i Benoit Dellac („Pendragon”) przesycają to mistrzowskie dzieło oddechem niepokojącej nowoczesności.
Podczas nieobecności męża, wspierana przez pułkownika Alfreda van der Smissena, którego urok nie pozostawia jej obojętną, Charlotta Koburg obejmuje realną władzę w Cesarstwie Meksyku.
Niestety po powrocie Maksymiliana sytuacja ulega pogorszeniu. Rewolty przybierają na sile, a co gorsza, żołnierze armii francuskiej, których obecność pozwala cesarzowi utrzymać władzę, wkrótce mają opuścić kraj. Ponadto Maksymilian zaczyna podejmować próby spłodzenia potomka korony. Charlotta, świadoma, że jej małżonek cierpi na syfilis, odmawia dzielenia z nim łoża i ostatecznie zostaje zmuszona do adopcji.
Choć być może jest inne wyjście z tej trudnej sytuacji, skoro posępny van der Smissen pozostaje na wyciągnięcie ręki…
Od czasu odejścia rzymskich legionów bogowie najwyraźniej porzucili mieszkańców i ziemie
Alby targanej okrutnymi i niekończącymi się wojnami. Czarodziej Merlin bez ustanku szuka sposobu na przywrócenie harmonii. W tym celu będzie musiał znaleźć króla zdolnego położyć kres swarom pomiędzy Siedmioma Królestwami.
Nimue wyczuwa, że wkrótce pewien człowiek wprowadzi Albę w nową erę. To Artur, dowódca najemników, który nie marzy o wielkości i nie ma ambicji zostać najwyższym królem Niskich Ziem. Swoimi czynami już wielokrotnie dowiódł tego, że jest świetnym przywódcą i strategiem. Dla niektórych przyszły mąż Elwen, córki króla Leodana, uosabia jedyną nadzieję w obliczu narastających problemów, które zagrażają jedności Alby. Czy Artur przyjmie duży ciężar proponowany mu przez Merlina i okaże się godny pokładanych w nim nadziei?
Jérôme Le Gris (Hawkmoon, Horacio d’Alba) swobodnie reinterpretuje chrześcijański mit o Świętym Graalu, wpisując go w kontekst historyczny, w jakim pojawia się legendarna postać króla Artura. Bogata i dynamiczna kreska Paola Martinella ukazuje dziki świat przesycony celtycką mitologią i stworzony na podstawie iście hollywoodzkiego storyboardu Benoîta Dellaca (Hawkmoon).
„Ze wszystkich rzeczy, które robiłem przed Hellboyem, tę serię lubię najbardziej”.
– Mike Mignola
Fritz Leiber to jeden z gigantów literatury fantasy i science fiction, wizjoner, zdobywca licznych nagród Hugo, Nebula i World Fantasy Award. Wywarł wpływ na całe pokolenie pisarzy. Jego najsłynniejszym dziełem są opowieści o dwójce awanturników, Fafhrdzie i Szarym Kocurze.
W niniejszym tomie zebrano adaptacje najlepszych z owych opowieści – w tym nagrodzonego Hugo i Nebulą Żegnajcie w Lankhmarze – autorstwa komiksowych legend: Howarda Chaykina, Mike’a Mignoli, Dennisa O’Neila, Ala Williamsona, Waltera Simonsona i innych.
Dołączmy zatem do potężnego barbarzyńcy oraz drobnego złodzieja i zobaczmy, jak walczą z szermierzami, nekromantami i flaszkami zacnego trunku!
José Ortiz i Antonio Segura (Hombre, Morgan) płyną pod piracką banderą! Po raz kolejny udowadniają, że potrafią opowiadać wciągające, zabarwione przewrotnym humorem historie w każdym gatunku.
Zlecenie na Długiego Juana otrzymali w 1990 roku od redakcji magazynu „Gran Aventurero”. W efekcie powstała klasyczna seria o przygodach barwnej zgrai karaibskich piratów. Wszystko zaczyna się w Kartagenie Indyjskiej w 1665 roku, kiedy Juan i jego awanturnicy przeprowadzają śmiały atak na hiszpański galeon. Potem sieją spustoszenie we wszystkich zakątkach Karaibów, stawiają czoła gwałtownym burzom, przemierzają zdradliwe trzęsawiska w poszukiwaniu skarbów i nie przepuszczą żadnej okazji do bitwy morskiej.
Piratów Ortiza i Segury da się lubić, a w postaciach przewijających się przez album można dostrzec sporo podobieństw do morskich rozrabiaków istniejących w rzeczywistości oraz do tych, których do życia powołała wyobraźnia znanych autorów. Przewrotne dialogi, zabójcze puenty, marzenia o bogactwach i piękne damy zapewnią porywającą lekturę z wiatrem! Arrr!
Tom ósmy kolekcji dzieł Sergia Toppiego obejmuje opowiadania osadzone na Syberii, za czasów carskiej Rosji, a także zbiór historii wojennych, w których wędrujemy od pól bitewnych w Prusach w 1742 roku, przez XIX-wieczne walki z tubylcami na skolonizowanej przez Niemców Papui, aż po wojny XX-wieczne w Azji Południowo-Wschodniej, na zachodzie i wschodzie Europy, w byłej Jugosławii oraz w Afryce.
W niemal każdej z tych opowieści Toppi umiejętnie nas zwodzi, budując je ze starannie dobranych realistycznych klocków – żeby nagle wprowadzić do nich element surrealistyczny i zburzyć wszelkie oczekiwania czytelnika.
Zakorzeniona w dzieciństwie trauma Gołębia zostaje przekuta w oślepiający gniew wobec świata, który nigdy nie roztoczył nad nim ochrony; gniew, w którym nareszcie odnajduje siłę, aby dać wyraz swojej złości w sposób, jakiego nie da się przeoczyć. Splendory i miłość, pod których kloszem dorastała Soluna, nie przygotowały jej na bolesne popadnięcie w niełaskę i utratę kontroli, z którą się zmaga. Poprzez ich rozbieżne życia świat nabierze nowego kształtu i narodzi się nowy bóg.
Album zawiera materiały opublikowane pierwotnie w The Sacrificers #7-11.
Ludzkość, zdziczała i bierna, pogrążona w malignie generatywnych snów. Nieprzyjazna, zdruzgotana technologicznymi eksperymentami planeta Ziemia.
Z tej beznadziei Arkadi, wyrzutek swojej społeczności, wyrusza w podróż po lepszy świat. Towarzyszy mu silna, choć targana demonami przeszłości wojowniczka Pan-Dra. W walce o godność i wolną wolę oboje zmierzą się z niewysłowionymi przeciwnościami. To, co niewysłowione, zostaje jednak doskonale oddane obrazem przez mistrza poetyckiego komiksu science fiction – Cazę.
Drugi tom zbiorczy Świata Arkadiego jest finałem tej epickiej odysei. Pełen kulturowych i mistycznych odniesień, bijący na ekologiczny alarm, nasycony nieposkromioną wyobraźnią komiks zyskał przez lata miano kultowego w swoim gatunku.
Niniejsze wydanie zawiera pięć albumów kończących cykl Le Monde d'Arkadi.
Zdobywca nagrody Eisnera w 2024 roku w kategorii Najlepsza nowa seria!
Somna, osadzona w przerażających czasach polowań na czarownice, w angielskiej wiosce u progu XVII wieku, to opowieść o kobiecie, która uciekając z okowów purytańskiego świata, zatraca się w erotycznym, onirycznym koszmarze.
Ingrid tkwi w nieszczęśliwym małżeństwie z Rolandem, miejskim baliwem i łowcą czarownic, którego bez reszty pochłania oczyszczanie okolicy z „heretyków”. Po tym, jak ginie jeden z mies-zkańców, wszyscy wokół
zaczynają podejrzewać siebie nawzajem.
Z wizjonerskich umysłów Becky Cloonan (znanej m.in. z serii By Chance or Providence i Wonder Woman) i Tuli Lotay (Barnstormers) zrodziło się sugestywne arcydzieło, czerpiące z hitów fil-mowych folk-horroru, takich jak Midsommar czy The Witch.
Somna przyciąga elementami opowieści historycznej, erotyką z udziałem sił nadprzyrodzonych, przenosząc czytelnika do świata, w którym namiętność przeplata się z duchowością. Rozpala zmysły i wzmaga apetyt na więcej.
„Jak w przestrzeni między jawą a snem, tak w absolutnie przepięknych planszach Somny Becky Cloonan i Tuli Lotay jest coś, co rozmywa granice śnienia i rzeczywistości. Opowieść wciąga bez reszty, można się w niej zatracić w najlepszym tego słowa znaczeniu” – Chelsea Wolfe, wokalist-ka, songwriterka
Wydanie zawiera wszystkie trzy części serii, wzbogacone także o krótką historię z antologii Devil’s Cut oraz materiały dodatkowe.
W trakcie ekspedycji w Himalaje profesor Jack Stanton dokonuje odkrycia śladów starożytnej cywilizacji. Staje się ono inspiracją do napisania przez niego książki mającej zakwestionować całą koncepcję historii świata i ludzkości. Jedni widzą w nim największego odkrywcę początku trzeciego tysiąclecia, inni traktują go jak szarlatana.
Lecz w dniu premiery Ante Genesem Stantona dochodzi do bardzo dziwnych wydarzeń. Najpierw ktoś próbuje autora zabić, następnie w sercu Manhattanu rozbija się ogromny tankowiec, a krótko potem Jack, przejeżdżając przez Most Brookliński, zostaje przeniesiony do innego świata... gdzie przyszłość ludzkości znajduje się wyłącznie w jego rękach. Czy zdoła przeciwstawić się chaosowi na skalę planetarną?
Prorok to postapokaliptyczna seria stworzona przez Mathieu Lauffraya przy współudziale Xaviera Dorisona, która umiejętnie łączy grozę z wątkami filozoficznymi oraz stawia pytanie o cenę ludzkiej ambicji.
Rozgoryczony ciągłymi wojnami toczonymi pomiędzy Ziemianami, Ergün postanawia się
zbuntować i wskutek tego zostaje skazany na wieczną tułaczkę po galaktyce. Podczas tej podróży napotyka ludy, które również stały się ofiarami przemocy, ponieważ ludzka dusza sieje niezgodę także daleko poza ziemskimi granicami, a religia często służy zaspokajaniu próżności i potrzeby władzy. Ergün stawi też czoło śmierci oraz esencji zła, zanurzając się w głąb ciemności, jak i samego siebie.
Ergün tułacz to zbiorcze wydanie Żyjącego boga i Władcy ciemności, dwóch pierwszych kolorowych historii Didiera Comèsa, jednego z klasyków frankofońskiego komiksu.
Choć Max nieoczekiwanie poznał swojego ojca, nie tryska entuzjazmem, widząc, z kim ma do czynienia. Musi mu jednak towarzyszyć, ponieważ Jednoręki ucierpiał podczas strzelaniny. Wprawdzie okaleczony, ten typ spod ciemnej gwiazdy jest wreszcie bogaty – odnalazł bowiem zgubiony skarb.
Tymczasem poszukujący zaginionych Maxa i Baię kapitan Régo wyciąga z opresji niemą Metyskę, która wpadła w ręce opryszków. Lecz zaraz potem musi ponownie ratować jej życie, zabierając ją do szpitala w mieście Guajerai, gdzie dojdzie do nieoczekiwanych i brzemiennych w skutki spotkań…
Jednorękiego chce bowiem dopaść mający wiele na sumieniu Hermann, szef obozu leśnego,
który od dawna pragnie poznać prawdę na temat śmierci swojej jedynej córki. Nawet ciężka choroba nie jest w stanie pokrzyżować mu planów. Tym bardziej że znajduje się pod opieką otaczającej go współczuciem i sympatią Christelle, jednej z pielęgniarek z lecznicy.
Régis Loisel („W poszukiwaniu Ptaka Czasu“) i Olivier Pont gmatwają losy bohaterów
tej historii, piętrząc przed nimi przeszkody i nie szczędząc im prawdziwych dramatów.
Kiedy wreszcie w sercu bujnej oraz niebezpiecznej dżungli dochodzi do ostatecznej
konfrontacji, nie można być pewnym niczego…
Wydanie zawiera tomy #3-4 oryginalnego wydania: Guajerai oraz Le Rituel.
Tego dnia widziałem, jak z zimną krwią zabito człowieka, żołnierza… To pchnęło mnie do pisania, potrzebowałem dać temu ujście, całej tej śmierci… Wiem, że tego artykułu nie kupi ani „Life”, ani „Time”, ani żaden inny szanujący się tytuł. Możliwe, że to dość gorzka opowieść. Choć – sądzę – jest w niej także heroizm. Opowieść trochę szara, trochę szorstka, tak jak rzeczywistość. Bez dobrych i bez złych… Ale za to z jedną naprawdę wredną postacią, najpodlejszą: z wojną!
– Ernie Pike
Ernie Pike to korespondent relacjonujący ważne wydarzenia II wojny światowej, od Pacyfiku po północną Afrykę. Zawsze na pierwszej linii, jak nikt inny opowiada o solidarności, braterstwie i bohaterstwie żołnierzy, ale też o zdradzie oraz najmroczniejszych ludzkich stronach.
Wielokrotnie Ernie Pike pokazuje się osobiście czytelnikowi jako narrator, co oznacza, że jest bezpośrednio wplątany w relacjonowane wydarzenia, a my zaczynamy postrzegać go jako rzeczywistego człowieka.
We wspólnym dziele mistrzowie komiksu, Héctor Germán Oesterheld (El Eternauta, Mort Cinder) i Hugo Pratt (Corto Maltese), opowiadają o życiu, niepokojach i lękach anonimowych żołnierzy, o zapomnianych aktach heroizmu, o małych osobistych tragediach i o odwadze, którą od tchórzostwa często dzieli tylko cienka linia.
Na planecie spustoszonej przez serię kataklizmów, konfliktów wojennych i kryzysów energetycznych mężczyzna walczy o przetrwanie w obliczu upadku cywilizowanego społeczeństwa.
Dzięki połączeniu talentów Antonia Segury i José Ortiza (Burton & Cyb, Tysiąc twarzy Kuby Rozpruwacza) Hombre, publikowany pierwotnie w magazynach „Cimoc” i „K.O. Comics” między 1981 a 1994 rokiem, stał się jedną z najbardziej pamiętnych sag w historii komiksu europejskiego,. Duet hiszpańskich twórców zaproponował ponury mariaż science fiction i westernu, który z upływem lat wydaje się bardziej proroczy niż dystopijny.
Wydanie zostało wzbogacone wprowadzeniem autorstwa Paco Roki (Zmarszczki, Koleje losu).
Hombre powstał w okresie boomu komiksowego w Hiszpanii w latach osiemdziesiątych. José Ortiz (rysunek, kolor) i Antonio Segura (scenariusz) stworzyli komiks, który stał się klasykiem.
Uwaga! Komiks tylko dla dorosłych.
Powszechnie uważany za geniusza komiksu włoski grafik i autor SERGIO TOPPI nasycił opowieści sekwencyjne niewyobrażalnym wcześniej artyzmem. Wywarł wielki wpływ na wielu słynnych twórców w tej branży, inspirując zachwycającym, wyjątkowym stylem. Twórczość Toppiego obejmuje wiele okresów historycznych oraz kultur i zawiera nawiązania do baśni ludowych z całego świata. Tworzył je, opierając się na gruntownych badaniach źródłowych, i ożywiał iście filmowym rozmachem ilustracji.
W czwartym tomie kolekcji dzieł Sergia Toppiego, tytułowy Kolekcjoner wędruje po całym świecie w poszukiwaniu rzadkich, tajemniczych artefaktów, trzymając się z dala od elitarnych domów aukcyjnych. Podróżnik czuje się jak u siebie zarówno na salonach paryskich, jak i w dżunglach Borneo.
• Scenariusz: Sergio Toppi
• Ilustracje: Sergio Toppi
• Tłumaczenie: Marta Duda-Gryc
• Redakcja i korekta: Izabela Rutkowska
• Skład: Piotr Margol
„Bestiariusz” zawiera dzieła włoskiego mistrza komiksu Sergia Toppiego, które przedstawiają bestie –
zarówno prawdziwe, jak też wyimaginowane. Niepowtarzalny styl rysunków piórkiem oraz tuszem
zachwyca kompozycją i detalami.
Artbook został opatrzony wprowadzeniem Toppiego, zafascynowanego światem zwierząt i relacjami
pomiędzy nimi a ludźmi.
Paryż, 1801 rok. Pierwszy konsul, Napoleon Bonaparte, zostaje okradziony z cennego przedmiotu. Odnaleźć może go tylko jeden człowiek. To złodziej z zawodu, zwany „Drętwą”. Napoleon daje mu wybór: albo mu się powiedzie, albo wróci do więzienia. Aby wykonać powierzoną mu misję, Drętwa spotyka się z niebezpiecznymi ludźmi. Jednym z nich jest Mrówka, nowy władca paryskiego półświatka. Jakie sekrety skrywa pod maską? Co łączy go z pierwszym konsulem? Od dzielnic biedoty po miejsca związane z władzą, od zabłoconych przedmieść po ociekające złotem pałace, Dwie maski to opowieść, która wciąga czytelnika na drugą stronę lustra, do świata między rzeczywistością i fikcją... Wydanie zawiera kompletną opowieść, stworzoną przez Jeana Dufaux i Martina Jamara – autorów Łupieżców imperiów.
Podbój Zachodu nie był dziełem grzecznych chłopców.
Jane topi smutki w alkoholu, odkąd Dziki Bill zabił w obronie własnej jej indiańskiego męża.
Tylko spotkanie Charliego Uttera pomaga dziewczynie się nie pogrążyć. To wielkoduszny i prawy
człowiek, którego wiąże z nią bezinteresowna przyjaźń. Jednak Jane prześladuje obsesja: chęć zemsty!
Lecz Zachód nie jest wyłącznie teatrem ludzkich nieszczęść i niedoli. Jego dzikość doprowadza do powstania nowego rodzaju przestępcy – seryjnego mordercy.
Czy Bill da radę stawić czoło obydwu tym zagrożeniom?
L A M O N T A G N E • G L O R I S
Wydanie zawiera materiały opublikowane pierwotnie w Wild West #3-4.
Philip Trent jest zwykłym konstablem Kanadyjskiej Policji Konnej. Wykonuje swój zawód sumiennie i z dużym poświęceniem. Przemierzając majestatyczne tereny kontynentu północnoamerykańskiego, spełnia swoje obowiązki niekiedy z narażeniem życia, nie widząc w sobie bohatera. Jeśli cierpi z powodu swojej przeszłości, jest daleki o tysiąc mil od tego, by postrzegać siebie jako ofiarę i liczyć na współczucie innych. To człowiek starej daty, nierzadko miotany wątpliwościami wobec trudnych, niejednoznacznych okoliczności, z jakimi musi się zmagać.
Seria przygodowa stworzona przez Leo (Światy Aldebarana) i Rodolphe’a (Ter) opowiada o człowieku, który nie waha się ubrudzić sobie munduru, z oddaniem ściga przestępców i pomaga potrzebującym. Mając za towarzysza wiernego psa, wikła się w coraz bardziej skomplikowane historie mieszkańców tamtych rejonów, szukając sprawiedliwości dla pokrzywdzonych.
Niniejsze wydanie zbiera wszystkie odcinki Trenta wzbogacone o dodatki.
Historie z tego albumu pierwotnie publikowano w odcinkach, w magazynie „Creepy” w latach 1984–1985. Nawiązują one do postaci Kuby Rozpruwacza – mordercy, który przez dziesięć tygodni siał terror w Londynie. Do dziś nie udało się ustalić, kim był.
Segura i Ortiz („Burton & Cyb”, „Hombre”) postanowili zagrać na tej nucie, wyobrażając sobie Kubę jako policjanta, żebraka, marynarza, przedstawiciela burżuazji, a nawet...
Stworzyli komiks, który stał się prawdziwym klasykiem. To opowieść o mrocznych zakamarkach ludzkiej duszy, jedna z najbardziej twórczych i uderzających reinterpretacji mitu Kuby Rozpruwacza. Autorzy zrezygnowali z ujęcia historycznego i w zamian zmierzyli się z uniwersalną prawdą o tym, że zło potrafi zagnieździć się w głębi naszych serc.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?