Zbiorcze i kompletne wydanie pierwszych punkowych pasków komiksowych!Blixa i Żorżeta, bohaterowie stworzeni pod koniec lat 90. przez Krzyśka Prosiaka Owedyka, to para pięknych dwudziestoletnich punkowców w ich pełnych humoru przygodach odbijają się problemy ówczesnej młodzieży, ale i całego społeczeństwa.Pierwotnie perypetie punkowej pary i ich przyjaciół ukazały się w wydawnictwie Pasażer w postaci trzech zeszytów, które spotkały się ze świetnym przyjęciem recenzentów i czytelników. Po 15 latach od premiery trzeciego zeszytu pora zaprezentować Blixę i Żorżetę nowym czytelnikom, w nowej odsłonie i oprawie graficznej, z bonusowymi paskami wydobytymi z archiwum autora i z, a jakże!, nową okładką.
Fascynujące zakończenie powstającej blisko dwadzieścia lat trylogii, śledzącej losy mieszkańców Berlina w czasach, gdy naziści zdobywali władzę.Trzeci i ostatni akt historycznego komiksu o Republice Weimarskiej zaczyna się od przybycia Hitlera do Berlina. Narodowi Socjaliści już kontrolują parlament, a społeczeństwo jest coraz bardziej podzielone. Jason Lutes za pomocą powiązanych historii niewielkiej grupy niemieckich obywateli koncentruje się na tym, by pokazać jak rosnący w siłę faszyzm może łatwo zastąpić demokrację. Syci bogacze, naiwna burżuazja i walczące o przetrwanie niższe klasy wszyscy mają nadzieję, że ich życie zorganizuje i nada mu sens, któraś z walczących politycznych frakcji. Ale pośród ciągle podsycanych konfliktów i pogłębiających się różnic nie ma miejsca na spokojny dialog. Jest za to miejsce na ekstremizm.Przerażająco aktualny i mistrzowsko opowiedziany Berlin jest uznawany za jedno z najwybitniejszych osiągnięć komiksowego medium.
W swoim krótkim życiu Ivan Kotowicz był świadkiem wielu niezwykłych zjawisk, ale niezmierzone tereny radzieckiej Rosji skrywają jeszcze niejedną tajemnice. Od wydarzeń mających miejsce w pierwszym tomie minęło kilka lat, a nasz bohater obudził się w świecie znacząco różniącym się od tego, który znał. Czy wpojone przez ojca zasady i niezłomny hart ducha wystarczą mu, aby wyjść cało z czyhających na niego niebezpieczeństw?W nowej części przygód Ivana Kotowicza, zatytułowanej Trumna chłysta, czytelnicy ponownie znajdą unikalną mieszankę gatunków, która wraz z intrygująca fabułą i charakterystycznymi rysunkami przyczyniła się do sukcesu poprzednika.Komiks Niesłychane Losy Ivana Kotowicza powstał w celu zapełnienia pewnej luki na rodzimym rynku. Chcieliśmy stworzyć tytuł przygodowy mający na celu dostarczenie rozrywki zarówno znawcom komiksu, jak i tym początkującym. Chcemy, żeby czytelnik dobrze się bawił dzięki dopieszczonym rysunkom i wciągającej fabule, która nie obraża jego inteligencji.Autorzy
U schyłku średniowiecza papież wezwał rycerzy świata chrześcijańskiego do nawrócenia pogańskich ludów Europy, ustanawiając krucjaty północne. Na wezwanie odpowiedziało wielu mężnych rycerzy, przybywając w niedostępne, zimne krainy wielkich lasów. Najpotężniejszą i najbardziej oddaną siłą zbrojną był zakon Krucyferian, zwanych również Krzyżakami.Lud Popiołów rdzenne plemię tych ziem musi żyć w ukryciu przed najeźdźcami, którzy przynieśli na jego ziemię zarazę ze Wschodu, jak tubylcy nazwali nową religię.Syn, pierwszy tom cyklu Woda i ogień, to nowy komiks Benedykta Szneidera, autora słynnego Diefenbacha. Mistrzowsko narysowana, mroczna opowieść o poszukiwaniu własnej drogi.
W „Berlin. Miasto dymu” wracamy do stolicy Republiki Weimarskiej po dramatycznych wydarzeniach z maja 1929, ukazanych w pierwszej odsłonie trylogii. Coraz większy mur niechęci rośnie między komunistami i nacjonalistami, Żydami i resztą społeczeństwa, a wkrótce nastąpią wydarzenia zwiastujące nadejście II wojny światowej.
Tymczasem w kontraście do politycznych podziałów nocne życie Berlina rozkwita i wydaje się dla jego mieszkańców jedyną ucieczką od problemów dnia codziennego. Z serią koncertów przyjeżdża z Ameryki jazzowy zespół Cocoa Kids, którego występy szybko stają się wydarzeniem w rozgorączkowanym Berlinie. Uczestniczą w nich również główni bohaterowie trylogii Lutesa.
Ponownie śledzimy losy Marthe Müller i dziennikarza Kurta Severinga. On przeprowadza wywiady ze świadkami tragicznych majowych zajść, próbując dotrzeć do prawdy o nich. Ona nocami odkrywa świat berlińskich lesbijek i dekadenckie oblicze miasta. Oboje są dla autora soczewkami, przez które obserwujemy społeczeństwo w czasach kryzysu i gwałtownych zmian.
Berlińska trylogia Lutesa mocno zakorzeniona jest w tradycjach literackiego modernizmu. Nieustająco zmieniającą się, kalejdoskopowa narracja nawiązuje do „Berlin Alexanderplatz” Alfreda Döblina z 1929 roku, wyraźnie widać także inspiracje twórczością Ezry Pounda, T. S. Eliota i Jamesa Joyce’a.
„Berlin. Miasto dymu”, którego akcja kończy się w momencie wyborów do Reichstagu we wrześniu 1930 roku, to złożony zbiorowy portret miasta i jego mieszkańców, a zarazem jedno ze szczytowych osiągnięć powieści graficznej.
Najnowsza książka Shauna Tana to historia cykady, pracownika biurowego, którego nikt nie ceni. Cykada pracuje w biurowcu, dzień w dzień sumiennie wykonując nudne i powtarzalne czynności.
Cykada pracuje w wysoki budynek.
Wprowadza dane.
Siedemnaście roków.
Bez chorobowe.
Bez pomyłka. Tok, tok, tok!
Nie ma jednak co liczyć na wdzięczność szefostwa, a współpracownicy go prześladują. Aż pewnego dnia cykada udaje się na dach wysokiego budynku, gdzie wydarzy się coś niezwykłego...
Spodouści to komiks o najsłynniejszych polskich gangsterach, którzy po śmierci zbierają się w starej knajpie, by jeszcze raz opowiedzieć o swoim życiu. To oni rządzili kiedyś polskimi miastami, ale teraz, po śmierci, gdy nie muszą już obawiać się konsekwencji swoich słów, w końcu pozwalają sobie na szczerość. Poznajemy więc ich marzenia, niezrealizowane plany, słuchamy opowieści o często zmarnowanym życiu. A wszystko to w żarówiastych kolorach z lat 90.Cały komiks, utrzymany w stylu dramatycznych monologów, nawiązuje do jednej z najważniejszych książek literatury amerykańskiej XX wieku Umarłych ze Spoon River Edgara Lee Mastersa.
„Bajka na końcu świata. Ożywczy deszcz” to trzeci tom postapokaliptycznej serii dla najmłodszych autorstwa Marcina Podolca, jednego z najzdolniejszych polskich twórców komiksów i filmów animowanych.
Wiktoria i Bajka wędrują, by odnaleźć rodziców. Mijają dymiące kratery, wymarłe lasy i gruzowiska. Jak okiem sięgnąć – nieprzytulne widoki. Świat po wielkim wybuchu to zdecydowanie nie miejsce dla dziewczynki i psa. Ale jeśli już mamy tam dziewczynkę i psa, pozostaje nam trzymać za nie kciuki!
"Ten komiks był jednym z najlepszych, jakie czytałam w życiu. Był śmieszny i straszny. Jednym słowem był super!!!"
Kalina Ostrowska (lat osiem)
W styczniu 2011 roku miasto Katowice przystąpiło do starań o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016, jednym z elementów programu miała być realizacja trzech albumów komiksowych o ludziach związanych z miastem.Tak się dziwnie złożyło, że niejaki Marceli Szpak miał sen, że w ramach tego projektu musi powstać komiks o Hansie Bellmerze, i że musi go zrealizować Marek Turek. Co ciekawe, od pewnego czasu Marek Turek zastanawiał się, dlaczego nikt jeszcze nie zrobił komiksu o Hansie Bellmerze. A potem przyszedł czerwiec i Europejską Stolicą Kultury 2016 został Wrocław, a plany wydawnicze Katowic rozpłynęły się jak śnieg w lipcu.Minęło kilka lat i komiks ten jednak powstał, wbrew przeciwnościom losu i na przekór wielu niechętnym samemu Bellmerowi, historia ""artysty wyklętego"" podana w wersji ""komiksu bez słów"". Nie tyle wierna biografia, co mocno osadzona w realiach impresja o życiu i twórczości jednego z najbardziej kontrowersyjnych - ale i wpływowych - artystów XX wieku.
Akcja książki rozgrywa się na rozległych równinach Nowego Meksyku. To prawdziwa historia słynnej watahy wilków i mężczyzny, który na zlecenie schwytał przywódcę tego stada. Opowieść o tym, jak jeden niezwykły wilk zmienił życie myśliwego i doprowadził do powstania na terenie Stanów Zjednoczonych społeczności zajmujących się ochroną dzikiego życia.W tej pięknej adaptacji opowiadania Ernesta Thompsona Setona z jego klasycznego zbioru z 1898 roku pt. Zwierzęta, które znałem, William Grill, wielokrotnie nagradzany za swoją pierwszą książkę pt. Wyprawa Shackletona, przenosi nas w czasy ostatnich dni Dzikiego Zachodu.Wyprawa Shackletona, przepięknie i z detalami odmalowana przez młodego rysownika, Williama Grilla, została uznana przez The New York Times najlepszą ilustrowaną powieścią dla dzieci i młodzieży w 2014 roku.
Yorgi Adams, ostatni z tajemniczych Świetlnych powraca! Po świetnie przyjętych pierwszych dwóch tomach komiksu o przygodach tego byłego członka oddziału superżołnierzy przyszła pora na finał niezwykłej historii. W tomach „Komiks, którego nie było” oraz „Sąd ostateczny” Philip K. Dick spotyka się ze Stanisławem Lemem, świat odległej przyszłości przenika z Polską epoki PRL-u, a komunistyczni działacze i milicja stawiają czoła kosmitom. A to wszystko, by ocalić stojący na skraju przepaści świat. Tylko czy to się może udać? W historii polskiego komiksu nie było zbyt wiele pozycji, które mogłyby powalczyć o miano następcy „Funky’ego Kovala”. Oto jednak ukazał się „Yorgi”, komiks który nie tyle dorównuje poprzednikowi, co zostawia go daleko za sobą. Paweł Deptuch, „Nowa Fantastyka” Pociąga mnie w „Yorgim” to, czego nie ma było w „Funkym Kovalu”. Świat niby techniczny, ale nie od linijki, rzeczywistość narkotyczna, lecz nie w jednej sekwencji a rozciągnięta na całości. Rzontkowski (współtworzący szalone teksty Mumio) oraz Ozga lekceważą ograniczenia i wymogi, których więziły Polcha, Rodka i mnie. Maciej Parowski, „Czas Fantastyki”, scenarzysta „Funky’ego Kovala” Udana, polska fantastyka naukowa – uwodząca rozmachem i szczegółowością wizji. Tomasz Pstrągowski, Komiksomania
Przed Państwem profesjonalna, Międzywymiarowa Liga Wrestlingu, w której brak zasad jest jedyną regułą! Udział w niej biorą m.in. wojownicza i zarośnięta Barbarica, chuligan z Gdyni, karateka Spike Lee czy krwiożerczy Krymski Krab. A to przecież nie wszyscy zawodnicy!
Komiks jest, z grubsza, pozbawiony dialogów – Vrestlerzy walczą, nie gadają! Vreckless Vrestlers to hołd złożony popkulturze lat 80. i 90. – „wolnej amerykance”, kreskówkom, grom video, zabawkom i tym historyjkom obrazkowym, które nigdy nie zostaną ponownie wydane.
Wymyślając Międzywymiarową Ligę Wrestlingu, Łukasz Kowalczuk stworzył sobie bardzo wygodną i pojemną arenę do zabawy z komiksem, gatunkami i popkulturą. „Vreckless Vrestlers” pełen jest nawiązań do jego największych zajawek (He-Man, WWF, WCW, Wojownicze Żółwie Ninja), fantastycznie zaprojektowanych komiksowych stron i totalnie soczystej nawalanki.
Po Arcopolis grasują potwory, porywające dzieci wprost w koszmarne, cieniste czeluście podziemnego świata. Tylko jeden człowiek może stawić im czoła nieustraszony mściciel Haggard West. Niestety, Haggard West nie żyje.Gdy sytuacja Arcopolis wygląda na beznadziejną, na pomoc niespodziewanie przybywa Battling Boy, dwunastoletni półbóg bardzo zaskoczony sytuacją, w której się znalazł. Wysłany przez swojego ojca, boga wojownika, by uratować świat opanowany przez krwiożercze potwory, młody chłopak uzbrojony jest jedynie w magiczną kartę kredytową i walizkę pełną zaczarowanych koszulek. Każda z nich da bohaterowi inną mocNowy, fascynujący bohater powstał w wyobraźni Paula Pope'a, nazywanego Jimem Morrisonem amerykańskiego komiksu. Battling Boy podbił serca czytelników i krytyków, stając się jednym z najczęściej nagradzanych komiksów ubiegłego roku.
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, co by było gdyby wydarzenia 11 września w USA były tylko pierwszym elementem globalnej łamigłówki? Co by było, gdyby nie byłoby wiadomo, kto jest napastnikiem, czego chce i jakie ma plany?Jak mieszkaniec Europy i stolicy dużego kraju odnalazłby się w sytuacji, kiedy trzeba w godzinę spakować się i uciekać ze swojego domu pokonując tysiące kilometrów? Co by było, gdyby w ciągu kilku dni cały świat, jaki znamy, zniknął, a w jego miejsce pojawiłby się nowe państwa, porządek społeczny, a na powierzchni ziemi nowe osady i miasta? Innymi słowy mamy do czynienia z klasyczną opowieścią w klimacie post-apokaliptycznym.Strange Years: Jesień to pierwsza cześć komiksu, którego fabułę wymyślił Artur Kurasiński a całość narysował jeden z najpopularniejszych polskich komiksiarzy, Michał Śledziu Śledziński.Bohaterami komiksu jest dwóch młodych chłopaków, którzy mają po dwadzieścia kilka lat i jak przez mgłę pamiętają wydarzenia z 11 września 2001 roku. Elvis i Reuben zostają wplątani w przygodę, podczas której poznają między innymi tajemniczego wynalazcę zafascynowanego jabłkami i okręgami, rudowłosego innowatora, który chce łączyć ludzi, czy czarnoskórego proroka, który zgodnie z przepowiednią ma zmienić historię świata
Zeina Abirached o genezie powstania komiksu:W kwietniu 2006 roku na internetowej stronie Francuskiego Narodowego Instytutu Audiowizualnego (INA) natknęłam się na reportaż nakręcony w Bejrucie w 1984 roku. Dziennikarze zadawali pytania mieszkańcom ulicy znajdującej się na linii demarkacyjnej przecinającej miasto na dwie części. Pewna kobieta, zablokowana przez bombardowania w swoim przedpokoju powiedziała coś co mną wstrząsnęło: Wie pan co? Myślę, że mimo wszystko, być może, mniej więcej, jesteśmy tutaj bezpieczni.Ta kobieta to była moja babcia.Kiedy Zeina się rodziła wojna domowa w Libanie trwała już sześć lat i stała się czymś normalnym w życiu jej rodziny. Bejrut był wtedy przecięty na pół - wschodnią cześć zamieszkiwali chrześcijanie, zachodnią muzułmanie - barykadami z cegieł i worków z piaskiem, a mieszkańcu żyli w ciągłym strachu przed kolejnymi bombardowaniami i ukrytymi w mieście snajperami.Kiedy pewnego razu rodzice Zeiny nie wrócili z wyprawy na drugą stronę miasta ich sąsiedzi postanowili zaopiekować się nią i jej bratem, urządzając im gry i zabawy, lekcje gotowania, opowiadając o życiu. W tej dramatycznej sytuacji, pod ciągłym ostrzałem, chcieli stworzyć miejsce, w którym dzieci będą czuły się bezpiecznie dom.W Grze jaskółek urodzona w 1981 roku Zeina Abirached wraca do wspomnień z tamtego czasu, snując opowieść o rodzinie, wspólnocie i sile, jaka z nich płynie. Jej komiks przetłumaczono na wiele języków i często porównuje się go do Persepolis Marjane Satrapi.
Alicja jest zakochana w Edwardzie, a Krystyna wkrótce wychodzi za mąż... I wszystko byłoby pięknie, gdyby nie to, że mieszkają w okupowanej Warszawie i w przyszłość nie mogą patrzeć ze spokojem. Jest rok 1944, rok temu upadło powstanie w getcie. Ludzie mówią, że wojna podobno ma się wkrótce skończyć, ale nikt nie wie tego na pewno. Pewne jest natomiast, że w ciągu kilku tygodni, najwyżej miesięcy, polska armia podziemna zostanie rozbita przez nazistów. Tymczasem na wschodnim brzegu Wisły już stoją czerwonoarmiści i przyglądają się sytuacji. Najnowszy komiks Marzeny Sowy, której autobiograficzna seria ,,Marzi"" osiągnęła wielki międzynarodowy sukces, to jej powrót do opowiadania o burzliwej historii Polski. Tym razem tematem są tragiczne wydarzenia związane z powstaniem warszawskim. W ,,Powstaniu. Za dzień, za dwa"", będącym pierwszym z planowanych dwóch tomów, poznajemy bohaterów opowieści tuż przed jego wybuchem. Napisaną przez Sowę historię narysował Krzysztof Gawronkiewicz, jeden z najwybitniejszych polskich twórców komiksów. Nie ma on sobie równych w łączeniu zachwycających realistycznych obrazów z niepokojącymi fragmentami onirycznymi i ekspresjonistycznymi. Natomiast wykreowani przez niego bohaterowie to zawsze postaci o niezwykłej wiarygodności, pełne niuansów i emocji.
Na wschodnich rubieżach świata mieszka gigant, którego siła jest wręcz niewyobrażalna. Pewnego dnia postanawia wyruszyć na poszukiwanie istoty potężniejszej od niego. Wyprawa ta doprowadza do jego całkowitej przemiany.
Opowieść o Reprobusie – odrzuconym i odrażającym – wywodzi się ze starożytnych legend niewiadomego pochodzenia. W ikonografii wschodniej tego dzikiego psiogłowego człowieka utożsamiano ze świętym Krzysztofem. Podanie to stało się kanwą historii opowiedzianej przez Markusa Färbera.
„Reprobus” to niezwykle udany debiut młodego niemieckiego rysownika, oszałamia zarówno wysmakowaną warstwą graficzną, jak i historią, która na długo zapada w pamięć. Komiks trafił na listę 25 najpiękniejszych książek wydanych w Niemczech w 2013 roku.
Dwójka młodych ludzi podróżuje przez Europę. Czarnym volvo przemieszczają się między większymi i mniejszymi turystycznymi atrakcjami, ciesząc się wolnym czasem i pięknym latem. I podróż ta pewnie zakończyłaby się zupełnie zwyczajnie, gdyby pewnego dnia nie odkryli, że towarzyszy im tajemniczy pasażer na gapę... `Prawdziwa bajka` to najnowsza książka Marty Ignerskiej, znajomitej polskiej ilustratorki, której prace nagradzane były na całym świecie, oraz Miłołaja Łoźińskiego, jednogo z najzdolniejszych młodych pisarzy, wyróżnionego m.in. Paszportem Polityki za opowieść `Książka`.
W tej nietypowej autobiograficznej opowieści autor, zastanawia się nad kwestiami z pozoru banalnymi. Jak drobne wydarzenia sprzed wielu lat wpływają na naszą teraźniejszość? Czy możemy się zmienić? Co w życiu jest ważne?
Jest rok 1933, wspomnienia I wojny światowej w Europie są nadal żywe, na świecie trwa wielki kryzys ekonomiczny, a nastroje faszystowskie niepokojąco szybko się rozprzestrzeniają. Tymczasem Leó Szilrd, węgierski naukowiec żydowskiego pochodzenia, w swoim berlińskim laboratorium marzy o znalezieniu źródła energii zdolnego napędzać statki kosmiczne. Kilka lat później zda sobie sprawę z innych konsekwencji takiego odkrycia.
Autorzy Bomby podążają tropem ludzkich instynktów i kolejnych decyzji politycznych. Z planszy na planszę jasne staje się, że na stworzenie bomby atomowej i zmianę równowagi na świecie wpłynęły zarówno potrzeba innowacyjności i marzenie o sile mogącej zatrzymać wojnę, jak i zaślepienie realizacją celu czy niezdolność do wątpliwości.
Tworząc monumentalny komiks Bomba, autorzy wychodzą od fascynacji tajemniczym śladem, jaki pozostał po wybuchu bomby atomowej w Hiroszimie, i rekonstruują historię powstania tego katastrofalnego wynalazku. Sięgają do jego korzeni i pokazują, jak z odkrycia dokonanego przez idealistów przeradza się on w narzędzie władzy, nad którym jego odkrywcy tracą kontrolę.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?