Ojciec i syn, obaj tuż po świeżo zdanym egzaminie na prawo jazdy na jednoślad, na dwóch legendarnych motocyklach Royal Enfield zakupionych w Delhi, wybierają się w podróż u podnóży Himalajów, od Kaszmiru aż po Sikkim. Tysiące kilometrów lepszej lub częściej dużo gorszej indyjskiej drogi, skromne możliwości naprawy pojazdów u niewykwalifikowanych mechaników, a przy tym bardzo dowolna interpretacja przepisów ruchu drogowego przez indyjskich kierowców to wszystko mogłoby odstraszyć niejednego amatora jednośladów. Witold Palak w książce Księżycowa autostrada. Motocyklem przez Himalaje z dużą dawką humoru i dystansem do siebie pokazuje, że nawet najbardziej nieprawdopodobne pomysły są warte realizacji, a poznawanie świata z siedzenia nie pierwszej już młodości enfielda daje nie tylko dużo frajdy, ale jest też wyjątkową lekcją życia.Ważne były legenda i styl. W naszej wyobraźni tylko ten kultowy sprzęt mógł pokonać magiczną trasę przez Ladakh. Zapragnęliśmy być himalajskimi Easy Riders, a jedynie ta indyjska produkcja, oparta na brytyjskim układzie konstrukcyjnym z 1952 roku, mogła zaspokoić nasze marzenia. Cieszyliśmy się, że motocykle spełniały najważniejszy warunek poruszania się po azjatyckich drogach: oba miały sprawne klaksony!O autorze:Witold Palak - rocznik 1956, urodzony w Lublinie pod znakiem Bliźniąt.Z wykształcenia psycholog, z zawodu przedsiębiorca, z racji dokonań życiowych - nieustanny poszukiwacz, notoryczny imigrant, z angielska określany jako itchy foot, czyli swędząca stopa. Mówiąc wprost - włóczykij. Żeglarz, miłośnik Tatr, a wkrótce potem Himalajów, gitarzysta, wielbiciel zimnego piwa, kuchni azjatyckiej, piosenki turystycznej i poezji śpiewanej. Właściciel prawej dłoni uściśniętej przez Leonarda Cohena.Już jako student rozglądał się za alternatywą dla miażdżącej wyobraźnię rzeczywistości komunistycznej, dorabiając i poznając świat w Holandii i RFN. Po przekroczeniu pierwszy raz w życiu progu samolotu, wylądował w 1985 roku w Sydney i przez 8 lat poznawał Australię już jako rezydent tego kraju.Niepoprawny wielbiciel Kangurlandu szukał dalej stabilnego gruntu w Indiach, Nepalu, Stanach Zjednoczonych. Posiadacz książek telefonicznych z własnym nazwiskiem i numerem telefonu w Australii, USA i Singapurze.Poszukując swojego miejsca w świecie, cały czas nucąc słowa piosenki Wolnej Grupy Bukowina - Szukam, szukania mi trzeba, domu gitarą i piórem - zatoczył koło i zacumował w miejscu, gdzie urodził się jego Dziad i Ojciec, w wiosce pod Lublinem. Tu postawił dom, posadził kilka krzaków i nauczał miłości do świata swojego syna Adriana (rocznik 1996).Od 2012 roku posiadacz motocyklowego prawa jazdy (po trzykrotnym oblaniu egzaminu z jazdy). Od tamtej pory stara się udowodnić niesłuszną wtedy ocenę swoich umiejętności, przemierzając na jednośladach drogi w Wietnamie, Kambodży, Laosie, Birmie, Australii. Obecnie w trakcie realizacji swojej idee fixe - poznania całych Himalajów z pozycji siodełka motocyklowego.
Marka, czyli wszystko co maszAutor tej książki napisał ją, bo prosili o to współpracownicy, klienci i szkoleniowcy. Sam pracował z markami przez dwadzieścia lat. Intensywnie chłonął wiedzę studiując, czytając setki książek, uczestnicząc w dziesiątkach sympozjów, rozmawiając z wybitnymi praktykami tematu. Szefował działom marketingu i sprzedaży, tworzył i wdrażał rynkowe strategie, doradzał klientom w zakresie kreowania i prowadzenia marek. Budował od podstaw nowe brandy i rewitalizował istniejące. Odniósł na tym polu wiele sukcesów. Doszedł do jednego wniosku:Marketing jest prosty!Zasady sztuki marketingu opanować można dosyć szybko i nie warto tracić życia na odkrywanie na nowo tego, co wymyślili menedżerowie przed nami. Wystarczy sięgnąć po książkę Jacka Szczepańskiego. Pomoże Ci ona zrozumieć, czym jest marka oraz zależności między nią, a rynkiem na którym jest ona obecna. Wskaże rolę innowacji w rozwoju brandu. Ułatwi skonstruowanie odpowiedniej strategii obecności marki na rynku. Innymi słowy dostarczy na tyle kompletnej wiedzy z zakresu brand marketingu, być był gotów do podejmowania decyzji. Czy będą to decyzje właściwe? To zależy już od Ciebie...Naprawdę trudne jest podejmowanie właściwych wyborów...
Znaj klienta swegoZweryfikuj swoją hipotezę, rozmawiając z właściwymi osobami.Krok po kroku naucz się prowadzić skuteczne wywiady Customer Development.Rozpoznawaj zachowania klientów, ich problemy i ograniczenia.Na podstawie pozyskanych w ten sposób informacji zbuduj minimalnie satysfakcjonujący produkt, który pozwoli Ci potwierdzić, co klienci są skłonni kupić i czego będą używać.Dostosuj techniki składające się na model Customer Development do potrzeb dużych organizacji, konserwatywnych branż i istniejących już produktów.Jak tworzyć produkty, które ludzie będą chcieli kupować? Bez względu na to, czy jesteś właścicielem niewielkiej firmy czy pracownikiem wielkiego koncernu, zadajesz sobie to samo pytanie. Jeśli szukasz niezawodnej metody badania potrzeb i preferencji klientów, dzięki której zaoszczędzisz wiele miesięcy pracy oraz mnóstwo pieniędzy, zapraszamy do świata Lean Customer Development.To metoda idąca o krok dalej niż tradycyjne techniki marketingowe. Nie tylko pomoże Ci poznać potrzeby i preferencje klientów oraz zgłębić user experience, ale zweryfikuje tę wiedzę na drodze eksperymentów naukowych. Dzięki odpowiedniemu połączeniu otwartych wywiadów oraz szybkich i elastycznych technik badawczych dowiesz się, jak zachowują się Twoi potencjalni klienci, jakie problemy usiłują rozwiązać, a także co ich frustruje, a co jest przedmiotem ich zachwytów. Dowiedz się, jak zmieniać zachowania konsumentów, tworzyć wielkie produkty i budować trwałą firmę.Książki z serii Lean, serii, której redaktorem jest Eric Ries, założyciel ruchu Lean Startup. Niniejsza książka kładzie nacisk na podstawowe aspekty metodologiczne i zawiera praktyczne przykłady, opracowane z myślą o deweloperach, menedżerach i innych członkach zespołu Twojego startupu. Dzięki niej poznasz skuteczne narzędzia i przyjmiesz sposób myślenia sprzyjający podejmowaniu szybkich i mądrych decyzji.
Schudnij skutecznie, szybko i bezboleśnie! Próbujesz wybrać najlepszą spośród tysiąca cudownych diet? A może już wypróbowałaś je wszystkie i żadna Cię nie usatysfakcjonowała? Jeśli nie chcesz głodować, obciążać wątroby ani trenować po kilka godzin dziennie, postaw na metodę prostą i skuteczną. Dieta 5:2 jest jedną z najchętniej stosowanych na świecie. Na czym polega? Przez pięć dni w tygodniu jesz to, co zawsze, a przez dwa kolejne ograniczasz liczbę przyswajanych kilokalorii do pięciuset (kobiety)/sześciuset (mężczyźni). Te dwa dni pomagają Ci „zresetować” metabolizm i zwiększyć wydajność Twojego organizmu, który zacznie spalać nagromadzony tłuszcz znacznie szybciej i niemal nieodczuwalnie. W tej książce znajdziesz przepisy, które możesz wykorzystać podczas dwóch dni postnych diety 5:2, a także wskazówki, jak przygotować satysfakcjonujące, sycące posiłki mimo ograniczenia ich wartości kalorycznej. Ta niezwykła dieta pozwoli Ci schudnąć, zapobiec wielu chorobom, a ponadto przyczyni się do przedłużenia Twojego życia. Chudnij, nie głoduj i żyj długo i szczęśliwie! Samantha Logan zaczęła eksperymentować z dietą przerywaną, gdy przez kilka lat po urodzeniu drugiego dziecka nie mogła pozbyć się nadwagi. Opracowane w tym czasie przepisy diety pozwoliły jej zrzucić niemal 14 kg!
Mądrość Wschodu w trosce o zdrowie człowieka ZachoduWschodnia medycyna widzi człowieka w całości lekarze nie tyle leczą choroby, ile dają wskazówki, jak żyć, by ich uniknąć. Istotnym elementem takiego podejścia do ludzkiego zdrowia jest przekonanie o zbawiennym wpływie ruchu, w szczególności masażu jako jego formy, pobudzającej organizm pacjenta do samoleczenia. Masaż tajski łączy techniki akupresury, rozciągania, refleksologii i jogi. Wspomagany jest ziołowymi okładami i medytacją. Rozciąga mięśnie i relaksuje, zwiększa zakres ruchu, usprawnia przepływ energii innymi słowy, płynów ustrojowych (krwi i limfy) oraz informacji w postaci impulsów.Masaż tajski nie jest podobny do masażu klasycznego czy innych form masażu leczniczego wykształconych w zachodniej medycynie. Pojawia się w nim element ruchu niemalże wszystkie stawy organizmu zostają uaktywnione. Czyni to z masażu tajskiego formę biernych ćwiczeń ruchowych. Potrafią one przynieść prawdziwą ulgę w cierpieniu, leczą i poprawiają kondycję ustroju.Książka składa się z części teoretycznej (historia i podstawowa wiedza z zakresu masażu tajskiego) oraz praktycznej (instrukcje wykonywania masażu krok po kroku). Zamiarem autora było, by dzięki niej masaż tajski miał szansę stać się w przyszłości bezpieczną i pełnoprawną sztuką nie tylko relaksu, ale i profilaktyki zdrowotnej. Pragnie on również w świat wschodniej medycyny wprowadzić nas ludzi Zachodu.Piotr Druzgała magister fizjoterapii i międzynarodowy instruktor jogi. Po studiach wyjechał do Tajlandii, by pracować w wyuczonym zawodzie. Na miejscu rozpoczął naukę lokalnych sztuk masażu oraz akupresury. Ukończył dostępne kursy w szkole masażu przy klasztorze Wat Pho. Dzięki znajomości języka mógł dotrzeć do źródeł oraz technik niedostępnych dla obcokrajowców i praktykować masaż pod okiem najlepszych lokalnych nauczycieli. Owocem tej pracy i pasji jest pierwsza książka polskiego autora omawiająca zagadnienie masażu tajskiego. Autor organizuje wyjazdy turystyczne do Indochin, w tym na kursy masażu tajskiego w jego ojczyźnie oraz dla ćwiczących jogę
Czym jest szczęście? To pytanie zadają sobie od wieków wielcy myśliciele — zarówno Zachodu, jak i Wschodu. Szukają powodów, dla których jedni ludzie cieszą się swoim życiem, inni zaś pogrążeni są w wieloletniej depresji i marazmie. Ci drudzy osiągną o wiele mniej niż ci pierwsi. O wiele mniej także dadzą z siebie innym. Przypuszczalnie będą krócej żyć. Swój pesymizm i poczucie braku sensu przekażą następnym pokoleniom. Wszystko to ze stratą — dla siebie, dla innych, dla świata. Szczęście zostało zauważone i docenione przez naukowców. Doszli oni do wniosku, że można je zmierzyć, zważyć i wyciągnąć z niego średnią szczęśliwość ludzkości w ogóle, by następnie wykorzystać tę wiedzę do różnych celów. Także do celów handlowych, ponieważ według obiegowej opinii szczęście (na które składa się m.in. zdrowie, bogactwo, pozycja społeczna, dostęp do kultury) to coś, dzięki czemu można ożywić pogrążoną w kryzysie światową ekonomię. Człowiek zadowolony z życia więcej kupuje. Dlatego dążmy do ogólnej szczęśliwości! Tymczasem szczęście jest czymś zupełnie innym. To radość płynąca z wnętrza odczuwającej ją istoty, niezależna od warunków zewnętrznych, niepoddająca się naukowemu „szkiełku i oku”. Niemierzalna. Tak twierdzą mędrcy Wschodu i Zachodu, których wypowiedzi zebrał i opracował Ashok Chopra. Ta kolekcja pięknych tekstów, pochodzących od wyjątkowych myślicieli, stanowi wspaniałą strawę duchową. Jest to również wyraźny kierunkowskaz, pokazujący drogę ku egzystencji pełnej poczucia spełnienia oraz świadomej obecności. Kiedy przyjrzymy się toczącym się na Zachodzie debatom na temat znaczenia szczęścia, można z nich wyciągnąć jeden wniosek: sam chleb nie zapewni nam pomyślności. Aby osiągnąć ten stan, powinniśmy sięgać do innych źródeł — sztuki, literatury, poezji, muzyki, filmów oraz świętych ksiąg (zarówno tych charakterystycznych dla świata Zachodu, jak i Wschodu). To właśnie takie poszukiwania mogą nam pozwolić wypracować definicję kluczowych elementów tworzących szczęście. Ashok Chopra Dar pomyślności skrywa się w Twoim sercu, a nie w świecie. To oznacza, że szczęście nigdy nie zostanie Ci dostarczone w przesyłce pocztowej, chociaż równocześnie poczta nie zdoła go też nigdy zgubić. Tak naprawdę Twoja pomyślność została Ci już doręczona i czeka na otwarcie w Twojej wewnętrznej skrzynce pocztowej — w Twoim sercu. Robert Holden Całymi latami marzymy o przedmiotach materialnych, które w namacalny sposób powinny wzbogacić nasze życie, ale tak naprawdę w momencie, w którym nabywamy te dobra i moglibyśmy zacząć rozkoszować się korzyściami ubocznymi wynikającymi ze stylu życia, na który solidnie zapracowaliśmy, jesteśmy zbyt zblazowani, zbyt zmęczeni lub też (i to jest najgorsza ewentualność) zbyt chorzy, aby docenić swój korzystny los! To w tym momencie zostajemy sprowadzeni na ziemię. Shobhaa Dé
Jazda — czyli jak dosiąść konia i nie dać się zrzucićPartnerstwo — czyli jak najlepiej dogadać się z koniemInstrukcja obsługi — czyli wszystko, co musisz wiedzieć o koniachKoń stworzon ku bieganiu jak ptak ku lataniu„Konie, dumne konie, w blasku wstającego dnia, lekkie i swobodne, jak na czystym niebie ptak” — śpiewał przed laty Seweryn Krajewski. W istocie nie ma chyba bardziej porywającego widoku niż pędzący rumak, pełen gracji i wdzięku. Tęsknota za tym, by samemu go dosiąść i poczuć na twarzy powiew wiatru, towarzyszy ludziom już od zarania dziejów. Niegdyś najwierniejsi towarzysze wszelkich podróży, dziś konie stały się po prostu przyjaciółmi człowieka oraz obiektem jego fascynacji, a jazda na nich to forma rekreacji lub nawet terapii.Jeśli chcesz poznać te intrygujące stworzenia, nauczyć się jeździć na nich i porozumiewać z nimi bez kłopotu, potrzebny Ci będzie przewodnik. Koń to nie mechaniczna zabawka, a im więcej dowiesz się o jego naturze, potrzebach i reakcjach, tym przyjemniejsza będzie jazda — której zresztą w książce Konie. Poradnik bez kantów poświęcono mnóstwo miejsca. Pamiętaj jednak, że prawdziwy koniarz nie tylko jeździ, ale zajmuje się swoim zwierzęciem, czyści je, karmi i dba o jego zdrowie.Dlaczego warto wiedzieć?Umiejętność właściwego opiekowania się koniem i porozumiewania z nim, a także znajomość technik jazdy pozwalają czerpać pełną przyjemność z obcowania z tym szlachetnym zwierzęciem. Zmniejsza się także ryzyko nieszczęśliwego wypadku, a zwiększa prawdopodobieństwo stworzenia doskonałego tandemu, w którym i koń, i jeździec będą chętnie ze sobą współpracować.I w sto koni nie dogoni!Przygotowania — wybieranie ośrodka i sprzętu do jazdy konnej.Na koń! — postawa jeźdźca, kierowanie koniem, jazda w terenie i skoki.Koń z charakterem — matematyk, artysta, ekstrawertyk i introwertyk.Własny rumak — porady dla przyszłych właścicieli.Rasy, maści i odmiany — charakterystyczne cechy poszczególnych ras.Końskie zdrowie — choroby, narowy i inne problemy z końmi.Witold Wrotek — zapalony jeździec, od kilkunastu lat każdą wolną chwilę najchętniej spędzający ze zwierzętami. Ceni sprawiedliwe, choć brutalne prawa świata zwierząt. Przebywanie z końmi to dla niego nie tylko hobby, ale i styl życia. W książce tej dzieli się z Tobą informacjami i doświadczeniami, które zdobył, boleśnie odczuwając na własnej skórze błędy i przeżywając radości z odkrytych sekretów czy nowych umiejętności związanych ze swoją pasją.
Książka jest wznowionym wydaniem ""Inbound Marketing. Daj się poznać w Google, serwisach społecznościowych i na blogu""Wciągnij klienta w swe sieciZdecyduj się tylko na taką nazwę firmy, która posiada wolną domenęObowiązkowo stwórz stronę internetowąZałóż konta w serwisach społecznościowychZacznij pisać firmowy blogObserwuj Twoją konkurencję i czerp z jej doświadczeńZainstaluj oprogramowanie monitorujące statystyki stronyPromuj tych, którzy promują CiebieCiesz się wolnością, baw się i pozwól się odnaleźć swoim klientom!""Jeżeli masz więcej pieniędzy niż szarych komórek, możesz koncentrować swoje wysiłki na outbound marketingu. Jeżeli jednak masz więcej szarych komórek niż pieniędzy, skup się na inbound marketingu. Przeczytaj tę książkę"".Guy KawasakiPrzestań marnować pieniądze na komunikaty marketingowe, które nikogo nie obchodzą!Uważasz, że to Ty szukasz klientów, ale tak naprawdę oni chcą poznać Ciebie! Jeśli wciąż wyznajesz stare zasady rynkowe, według których(a) marketing polega na tradycyjnych, podręcznikowych działaniach,(b) Ty musisz skupiać się na akcjach reklamowych w mainstreamowych mediach,(c) Twój sukces zależy od zasobności Twojego portfela- nie ma możliwości, żebyście mogli się spotkać.Dzisiaj Twoi klienci spędzają czas na Facebooku i Twitterze, bawią się z YouTube, czerpią informacje za pomocą Google""a i wyrażają swoje opinie na blogach. Zastanów się, czy mają szansę odwiedzić Cię w mediasferze społecznościowej? Czy Twoja strona internetowa to marketingowe centrum spotkań?Aby dotrzeć do współczesnego nabywcy, przestań koncentrować się na wysyłaniu wiadomości na zewnątrz i skoncentruj się na przyciąganiu klientów do siebie. Zasady prowadzenia marketingu uległy zmianie, jeżeli zatem chcesz odnieść sukces, musisz wykorzystać te zmiany dla własnych potrzeb. Autorzy tej książki, założyciele firmy HubSpot, przedstawiają narzędzia i strategie, które pozwolą Ci:poprawić Twoją pozycję w rankingach wyszukiwania w Google""u;stworzyć blog w celu promowania firmy;budować i pielęgnować sieci kontaktów w serwisach społecznościowych;analizować skuteczność działań podejmowanych w sieci.
Książka o spełnionym życiu, zainspirowana przez 20-minutowy wykład!
Pomyśl o swoich sukcesach. One nie są dziełem przypadku. Żadne „udało się”, „samo wyszło”, „przy okazji”. Okazje pojawiły się na Twojej drodze. Ale to Ty schyliłeś się, podniosłeś je, włożyłeś w nie pasję, ciężką pracę, upór i odniosłeś sukces. Czytelniku! Pomyśl o swoich marzeniach. Wiesz, po co są? Żeby je spełniać! Pomyśl o odwadze. Odwaga składa się z czterech elementów. Odwaga to zaufanie do siebie, ryzyko, decyzje i zaangażowanie. Te składowe — dążenie do sukcesu, pasja, praca, marzenia, odwaga — łączą się ze sobą w obraz spełnionego życia. Dają nam pełną MOC możliwości. O tym właśnie opowiadał Jacek Walkiewicz słuchaczom TEDxWSB we wrześniu 2012 roku we Wrocławiu.
Książka, którą trzymasz w ręku, stanowi rozwinięcie tamtego wykładu. Za pośrednictwem internetu przesłanie autora dotarło do wielu ludzi, może również do Ciebie. Zaczęły spływać e-maile, pytania, prośby o pomoc w wychodzeniu na prostą, na drogę do pełni możliwości. Jacek Walkiewicz nie był w stanie każdemu z pytających odpowiedzieć indywidualnie. Dlatego postanowił zrobić to zbiorowo — właśnie za pośrednictwem tej książki.
Słowo-klucz: ASERTYWNOŚĆ
Niech "nie" bezwzględnie znaczy "nie", "tak" -- "tak", a język nigdy nie staje kołkiem.
Niech właściwe słowa zawsze znajdą się w odpowiednim momencie, a wypowiedzi faktycznie odzwierciedlają myśli i uczucia.
Pasywnie... Agresywnie... ASERTYWNIE!
Odnosisz wrażenie, że świat wchodzi Ci na głowę? Masz uczucie, że ustępujesz zbyt szybko, a może -- przeciwnie -- trzymasz wszystkich żelazną ręką? Wiedz, że obie te sytuacje są niekomfortowe zarówno dla Ciebie, jak i otoczenia. A przecież zawsze można znaleźć złoty środek, który pozwoli na utrzymanie równowagi w relacjach międzyludzkich. Ten podręcznik ma spełnić jeszcze jedną, ważniejszą misję -- dzięki niemu wreszcie poczujesz, że Twoje życie naprawdę należy do Ciebie!
Oto arsenał broni z zakresu retoryki. Pomogą Ci one powstrzymać werbalnych napastników. Do dyspozycji masz liczne sztuczki, takie jak szybka riposta, dobrze uargumentowana odpowiedź oraz szczera prawda. Od propozycji szczerych odpowiedzi na zwykłe pytanie: "Co słychać?", po strategie rozmów ze zobojętnianymi lekarzami -- książka ta oferuje zabawne, łatwe i zuchwałe metody radzenia sobie w przeróżnych sytuacjach. Już za chwilę nauczysz się, jak postawić na swoim w każdej dyskusji, a jednocześnie robić wrażenie osoby pewnej siebie, taktownej i obytej.
O asertywności napisano już bardzo wiele. Na polskim rynku wydawniczym jest kilkadziesiąt tytułów dotyczących tego tematu, sporo artykułów, zdarzają się także specjalistyczne kursy. Jednak dopiero ten przewodnik po drogach i bezdrożach uświadamiania i egzekwowania swoich praw pokaże Ci wreszcie, jak:
bez pudła używać zgrabnych wymówek,
kształtować rozmowy na własną modłę,
mówić "nie" na tysiąc różnych sposobów,
prowadzić telefoniczne wojny,
pacyfikować obce dzieci,
prowadzić dialog z prawdziwymi dziwakami,
być nieznośnym i samolubnym.
Cel uświęca środki
Ponadczasowe dzieło traktujące o władzy, strategii i podstępie
"Ten, kto ma władzę, nie musi nikogo za nic przepraszać".
Niccolo Machiavelli napisał słynnego Księcia prawie pięć wieków temu, zainspirowany osobą Cezara Borgii, syna papieża Aleksandra VI, włoskiego polityka, kardynała, księcia Romanii. Celność nieprzebrzmiałych spostrzeżeń, ich przenikliwość i złożoność sprawiły, że trzymacie Państwo teraz w swoich rękach jedną z najważniejszych książek wszech czasów. Koronną pozycję w dziejach filozofii społecznej, a zarazem wciąż aktualną lekcję, która kształtuje myślenie liderów na całym świecie.
"Chcę iść do piekła, nie do nieba. W piekle będę miał towarzystwo papieży, królów i książąt, a w niebie są sami żebracy, mnisi, pustelnicy i apostołowie".
Słowa Machiavellego wykraczają dalece poza jego epokę i ramy geograficzne. Manipulacje, okrucieństwo, podstęp, okraszone inteligencją i precyzyjnie dopracowaną taktyką… Kto odważy się sięgnąć po tę lekturę, przekona się lub utwierdzi, że opisane metody są praktykowane także dzisiaj — i to z wielkim oddaniem. Bo czy kiedykolwiek przestało być aktualne zdanie:
"Politykowi nie wolno być niewolnikiem własnych słów"
Tytułowy Książę to współczesny szef, boss, prezes, po prostu — Pierwszy. Człowiek trzeźwo i logicznie myślący, obdarzonym domieszką demonizmu, stawiający cel zawsze wyżej niż środki, używający medialnych sztyletów i zatrutych pomówień. Skuteczne sposoby w polityce, biznesie, życiu nie zmieniły się aż tak bardzo.
"Ludzi należy albo zjednywać sobie pieszczotą, albo niszczyć, bo za drobne krzywdy będą się mścili, a doznawszy wielkich, nie będą już w stanie".
„A gdy się zejdą, raz i drugi, kobieta po przejściach, mężczyzna z przeszłością, bardzo się męczą, męczą przez czas długi, co zrobić, co zrobić z tą miłością?” Agnieszka Osiecka Dzięki lekturze 3 godzin odzyskasz wiarę w to, że możesz świadomie kierować swoim życiem Laura i Witek są parą od kilku miesięcy. Poznali się przez portal Sympatia Plus i od razu poczuli niemal magiczną więź. Rozpoczynają wspólną grę, każde ze swoją talią kart. Odkrywają je po kolei i przekonują się, że karty są identyczne. Na pozór wszystko wygląda wspaniale, ale czeka ich trudna walka o szczęście. Zakochani zmagają się nie tylko z własnymi przyzwyczajeniami, schematami wyniesionymi z domu czy obawami przed nowym związkiem, ale także z dezaprobatą najbliższych. Ta historia to samo życie, choć jak baśń pokazuje, że nie ma rzeczy niemożliwych. Jej bohaterowie są szczerzy do bólu, pełni entuzjazmu i świadomi własnej wartości. To sprawia, że z każdą stroną mamy coraz większą ochotę poznać ich bliżej. Z kolei jej autorzy przyjmują podwójną rolę: snują opowieść o perypetiach Laury i Witka, ale także odnoszą się do niej, komentują, udzielają czytelnikom rad. Każdy rozdział opatrzony jest konkretnymi i praktycznymi wskazówkami coachów, a także artykułami psycholog Agaty Wilskiej. To działa!
Wersja rozszerzona o nowe rozdziały autorstwa Joan M. Erikson poświęcone dziewiątemu etapowi rozwoju osobowości człowiekaKsiążka ta wystarczy na długie lata, ponieważ zawiera ona wiedzę zgromadzoną przez dwóch niezwykle inteligentnych obserwatorów ludzkiego przeznaczenia. Robert Coles Stworzona przez Erika H. Eriksona koncepcja wieloetapowego rozwoju jest jedną z kluczowych we współczesnej psychologii. Dzięki temu wybitnemu psychologowi po raz pierwszy pojawiła się teoria obejmująca cały cykl ludzkiego życia -- od najmłodszych lat, aż po starość. Wcześniej zakładano, że etap dorastania jest ostatnim w rozwoju jednostki i że na nim proces kształtowania osobowości zostaje zakończony. Niniejsza książka stanowi rozszerzoną wersję ostatecznego dzieła Eriksona. Osiem etapów rozwoju wzbogaconych zostało o nowy materiał napisany przez Joan M. Erikson. Dziewiąty etap koncentruje się na nagrodach i wyzwaniach, tak dla jednostek, jak i grup społecznych, wynikających z bardzo podeszłego wieku. Dopełniony cykl życia sprawnie domyka krąg teorii Eriksona. To bez wątpienia obowiązkowa lektura w bibliotece każdego psychologa, fascynująca jako teoria i pomocna w praktyce.Psychoseksualność i cykl pokoleniowyGłówne etapy rozwoju psychospołecznego - rozróżnienie i przebiegDziewiąty etap -- cechy charakterystyczneStarość i społecznośćGerotranscendencjaErik H. Erikson, zdobywca Nagrody Pulitzera i Narodowej Nagrody Literackiej, był uczniem Anny Freud i jednym z najwybitniejszych badaczy na polu psychoanalizy i rozwoju psychicznego człowieka. Wśród jego wpływowych książek znajdują się: Dzieciństwo i społeczeństwo, Young Man Luther i Gandhi's Truth.Joan M. Erikson, żona i wieloletnia współpracowniczka Erika H. Eriksona, jest autorką książek The Universal Bead, Wisdom of the Senses i innych.
Twórz logotypy, które rzucają na kolana!Jak czerpać od najlepszych i zachować oryginalność?Gdzie szukać twórczych inspiracji?Jak negocjować z klientami?Logo to jeden z kluczowych elementów tożsamości wizualnej każdej marki. Może pomóc jej osiągnąć szczyt popularności albo zepchnąć ją w otchłań niebytu. Wszystko zależy od Ciebie. Dlatego zanim otworzysz jakikolwiek program graficzny lub weźmiesz do ręki ołówek, zobacz, jak robią to najlepsi, i zaczerpnij wiedzę całymi garściami.Powraca kultowa książka, którą pokochali wszyscy kreatywni projektanci! W wydaniu drugim, zaktualizowanym i rozszerzonym, autor otwiera przed Tobą fascynujący świat wizualnej identyfikacji marki. Pozwól mu przeprowadzić się bezpiecznie przez wszystkie etapy projektowania. Znajdziesz tu jeszcze więcej analiz przypadków, szkiców, logotypów, wskazówek dotyczących współpracy z klientami, anegdot oraz praktycznych informacji o tym, jak skutecznie zamknąć projekt i zrobić to dobrze. Ta książka da także solidnego kopa Twojemu zmysłowi twórczemu i pomoże uniknąć zabójczej rutyny.
Wiedza niezbędna mikroprzedsiębiorcy Masz pomysł na własną firmę, ale brakuje Ci wiedzy na temat formalności? A może przekroczyłeś już Rubikon i dołączyłeś do grona prywatnych przedsiębiorców? Zastanawiasz się, jak budować skuteczną sprzedaż, jakie narzędzia marketingowe będą Ci potrzebne? Rozważasz, czy warto zostać franczyzodawcą? Próbujesz wszystkie zadania wykonywać osobiście i czujesz, że powoli grzęźniesz w niezałatwionych sprawach i niezrozumiałych przepisach? Oto typowe problemy, z jakimi na co dzień zmaga się początkujący przedsiębiorca. Za kilka lat pewnie będziesz się z tego śmiać, dziś jednak spędzają Ci sen z oczu. To zrozumiałe — nikt nie jest ekspertem od prowadzenia firmy od samego początku! Dobrze jednak mieć przy sobie mądrego doradcę. Takiego, który zna odpowiedzi na wiele Twoich pytań, a ponadto potrafi wyjaśnić każde zagadnienie w sposób prosty i zrozumiały. Krótko i treściwie. Jeszcze lepiej, gdy swego mentora możesz mieć zawsze... ze sobą. Gdy możesz przeczytać interesujący Cię fragment rozdziału i wyjaśnić wszelkie wątpliwości. Teraz masz szansę zyskać takiego doradcę: To Twoja Firma jest poradnikiem początkującego przedsiębiorcy przygotowanym przez praktyków biznesu. To książka napisana specjalnie po to, by pomóc Ci założyć i skutecznie rozwinąć Twoją firmę!
Przestań myśleć, zacznij czuć! Nawet kiedy jesteśmy nadzy, nosimy rękawiczki. Cywilizacja zmieniła nas w narzędzia, bronie, palce do naciskania przycisków. Służymy słowom, lecz nasze słowa służą jedynie pojęciom. Przestały ukazywać duszę. (...) Nie masz pary rąk, ale przepojone poczuciem winy szczypce. Czegokolwiek byś nie dotknął, kradniesz to. Musisz nauczyć się odczuwać swoje ręce. Rozłóż palce i otwórz dłonie tak mocno, jak zdołasz. Widzisz? Nie możesz ich otworzyć w pełni. Masz problem z puszczeniem tego, co uważasz za swoje. Krążysz wokół niewidzialnych zwłok: swojego poczucia bezpieczeństwa i obawy, że nie będziesz nic posiadać, że utracisz to, co uważasz za niezbędne. Zadowalasz się garścią monet, ale nie zdajesz sobie sprawy z tego, że należą do ciebie wszystkie pieniądze na tej planecie... (z książki) Życie to tak naprawdę bardzo prosta sprawa. Wystarczy być tu i teraz, odczuwać, cieszyć się piękną chwilą, przeżywać ją w swoim sercu, brzuchu, swoich dłoniach i stopach. W końcu czas tak szybko płynie... Tymczasem my, ludzie, mamy tendencję do niezwykłego komplikowania swojej egzystencji: te wszystkie „chcę”, „muszę”, „powinienem”. Chcemy wciąż kreować obraz własnej osoby przed innymi. I jeszcze przeszłość. Niepowodzenia, krzywdy, źli ludzie, których spotkaliśmy na swej drodze – nie potrafimy uwolnić się od bagażu dawnych traum, zabieramy je ze sobą w dalszą drogę. W efekcie żyjemy – nie żyjąc. Bez dostępu do prawdziwego „ja”. Do siebie samych. Na szczęście czasami wystarczy jedno zdanie, jeden gest, jakiś pozornie mało znaczący rytuał, by obudzić się ze snu i doświadczyć stanu: JA JESTEM. Ta książka jest dla wszystkich, którzy... chcą być bliżej siebie.
Praca w call center to nie bułka z masłem. Żeby podjąć wyzwanie, podnieść słuchawkę i wykręcić kolejny numer, musisz znać odpowiedź na kilka pytań:Czy oferta, jaką przedstawiasz klientowi, jest atrakcyjna również dla Ciebie?Z jakiego powodu klienci nie chcą rozmawiać, umawiać się na spotkania, podpisywać umowy?Co może być przyczyną tego, że handlowcy zaprzepaszczają szanse, jakie dają im bezpośrednie spotkania?Czy cicha wojna między call center a działem handlowym to fakt?Pytania można mnożyć...Ta książka to Twoja lektura obowiązkowa. Daje instrukcje pozwalające prowadzić skuteczne rozmowy telefoniczne i pomaga eliminować tzw. niechciejstwo, czyli sytuację, w której wiesz, jak należy postąpić, ale nie robisz tego, bo hamują Cię ograniczenia własnej psychiki, wychowania, zakodowanych schematów zachowań. Podręcznik ten działa więc dwutorowo i stanowi treściwy kurs skutecznego telemarketingu. Wyposaża zarówno w umiejętności twarde, jak i miękkie. Robi to w przystępny, niespieszny sposób, zmusza do zastanowienia się nad przyczynami i podpowiada niezwykle skuteczne rozwiązania.UWAGA! Wewnątrz znajduje się tajny raport na temat najskuteczniejszej obecnie techniki zarządzania strukturą call center.
Ta książka to poradnik dla lidera. Pomoże Ci zbudować dobre relacje z zespołem — tak, by rósł i rozkwitał, a nie grzązł we wzajemnych pretensjach, animozjach i chorej rywalizacji. Zobaczysz też, jak stosować szeroko omówioną w tej książce strategię opartą na typologii, która pozwoli Ci wypracować najlepsze podejście do każdego z charakterologicznych typów sprzedawcy.
Powiedzmy, że jesteś naprawdę dobrym sprzedawcą, jednym z „młodych gniewnych” zespołu handlowców w Twojej firmie. Masz sukcesy, słupki idą w górę, koledzy Cię lubią, szef docenia, klienci powracają. Nagle – awansujesz. Zostajesz szefem tych, z którymi do tej pory przyjacielsko rywalizowałeś o wyniki sprzedaży. Stajesz się formalnym (albo nawet nieformalnym) liderem sprzedaży. W teorii. Ponieważ praktyka jest inna. W praktyce dobry handlowiec niekoniecznie od razu stanie się dobrym szefem handlowców. Jednak, choć samotnie awansowany, nie jesteś sam. W podobnej Tobie sytuacji było wcześniej wielu innych. Także autor tej książki – doświadczony lider sprzedaży i trener liderów.
Z czym masz największy problem, jako świeżo upieczony lider? Nie możesz się zdecydować, jakim być szefem – demokratą, czy despotą? Próbujesz pogodzić ze sobą interesy pracowników w różnym wieku? Chciałbyś nauczyć się skuteczniej motywować pracowników? Dodajmy – bardzo różnych pracowników? Prowadzić efektywniejsze meetingi handlowe? Masz w zespole osobę, która wciąż próbuje podważać Twój autorytet? A może jeden z handlowców unika pracy, jednak to Twój najlepszy kumpel i nie masz serca do tego, by go skutecznie upomnieć? Albo – nie daj Boże! - wyniki sprzedaży spadają, a Ty wciąż zastanawiasz się, jak je poprawić, nie wprowadzając przy tym systemu restrykcyjnych kontroli? Jak widzisz, problemy nowych liderów sprzedaży, są powtarzalne. Na szczęście także rozwiązywalne. Przekonasz się o tym, zagłębiając się w niniejszą książkę.
Wspieraj swój zespół
Zbuduj autorytet lidera
Motywuj sprzedawców
Ucz się na przykładach z polskiego rynku
Wyrusz w podróż do źródeł rozwoju
Wyobraź sobie, że idziesz przez las. Błądzisz, szukając najlepszej drogi. Raz za razem rozglądasz się za nową ścieżką, wracasz w to samo miejsce, znowu szukasz i znowu się orientujesz, że jednak nie idziesz w dobrą stronę. Nagle nad głową, ponad drzewami widzisz szybującego sokoła. Postanawiasz iść za nim. Ścieżki przechodzą jedne w drugie, ale za każdym razem stają się szersze i idzie Ci się łatwiej. W końcu, wciąż za krążącym po niebie sokołem, trafiasz na gościniec prowadzący do ogrodu. Na jego końcu widzisz majaczący w oddali dom. I kiedy się doń zbliżasz, spostrzegasz, że nie ma już sokoła. Zniknął dokładnie w tym momencie, w którym zobaczyłeś swój prawdziwy CEL. Zniknął, bo nie był Ci już potrzebny!
Coaching transpersonalny podchodzi do człowieka jako do fizycznej, psychicznej i duchowej całości. Rola coacha polega na upewnieniu się, że wybory, których dokonuje klient, są rzeczywiście jego wyborami: są dyktowane sercem, płyną z głębi duszy, są zgodne z tym, kim klient jest naprawdę i kim faktycznie chce zostać. Coach musi wiedzieć, że kierunek, w którym klient chce iść, nie jest jedynie mrzonką i nie wynika z presji społecznej. Musi także przekonać się, iż zmiana, która dokonuje się w kliencie, będzie trwała. Reszta — autodiagnoza, zdefiniowanie celu i wybór właściwej drogi ku przyszłości — leży po stronie klienta procesu coachingowego. Dlaczego? Ponieważ w coachingu, jak w życiu, naprawdę wszystko zależy od Ciebie!
Co zrobić, gdy Twoim największym wrogiem jesteś… Ty? Zanim sięgniesz po tę książkę, zastanów się: ile razy w życiu udało Ci się storpedować własne ambitne plany? Nadal jesz za dużo słodyczy, chociaż codziennie obiecujesz sobie: „Od jutra to rzucam”? Wciąż palisz, mimo że wiesz, jakie to dla Ciebie szkodliwe? Nie uczęszczasz na kurs angielskiego, choć w pełni rozumiesz, że zamykasz przed sobą drogę do awansu? Wiesz, dlaczego robisz sobie krzywdę? Brakuje Ci siły woli, prawda? Wszyscy mamy ten problem — w mniejszym bądź większym stopniu. Wiemy, że powinniśmy kontrolować w zasadzie każdą dziedzinę swojego życia: począwszy od tego, co jemy, a skończywszy na tym, co robimy, mówimy, kupujemy. A jednak poddajemy się i nie doprowadzamy spraw do takiego finału, jakiego byśmy pragnęli. Ta książka powstała w oparciu o kurs pod tytułem The Science of Willpower, odbywający się w ramach programu kształcenia ustawicznego na Uniwersytecie Stanforda. Na ten kurs Kelly McGonigal zaprasza wszystkich chętnych i z roku na rok uczestniczy w nim coraz więcej słuchaczy. Poznają oni wyniki najnowszych badań naukowych dotyczących samokontroli w takich dziedzinach, jak psychologia, ekonomia, neurologia, medycyna. Kurs uczy, jak uwalniać się od dotychczasowych nawyków i kształtować zdrowe przyzwyczajenia, jak pokonywać skłonność do odkładania wszystkiego na później, jak rozwijać umiejętność koncentracji, jak zarządzać stresem; pozwala także zrozumieć, dlaczego ulegamy pokusom, i odkryć, jak można się im opierać. Poza treściami przekazywanymi kursantom niniejsza książka zawiera najciekawsze badania i ćwiczenia praktyczne, wykorzystywane w ramach zajęć, a także najnowsze odkrycia i mądre spostrzeżenia setek uczestników szkolenia.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?