Kiedy miłość przynosi ból...
Lena zdaje sobie sprawę z tego, że temperatura jej uczuć do Adama dawno wykroczyła poza skalę przewidzianą dla zawodowych relacji między podwładną a szefem. On także to wie, jak również to, że sam czuje do dziewczyny o wiele więcej, niżby sobie życzył. Dwoje ludzi - młodych, pięknych, zakochanych w sobie nawzajem. Mogłoby się wydawać, że to miłość jak ze snu... Ale rzeczywistość to nie sen. W życiu Leny jest przecież Paweł, którego też darzy uczuciem - sama do końca nie wie jakim, jednak z pewnością zbyt silnym, by można było łatwo o nim zapomnieć - i który, tak jak Adam, jest przystojny, opiekuńczy, czuły i w niej zakochany. A do tego zazdrosny. Bardzo zazdrosny. Sytuacja staje się coraz bardziej napięta i zmierza ku nieuniknionemu. Co zrobi Lena? I czy przypadkiem jej decyzja nie przyniesie wszystkim więcej bólu niż ulgi? Jedno jest pewne - nikt z tej uczuciowej kraksy nie wyjdzie bez szwanku.
Nie zaznam upragnionego spokoju, dopóki nie podejmę właściwej decyzji.
Nie podejmę właściwej decyzji, dopóki nie zaakceptuję własnych uczuć.
Nie zaakceptuję własnych uczyć, dopóki nie zdołam ich zrozumieć, a nie dokonam tego, jeśli dalej będę żyć w kłamstwie.
O autorze
Kamila Mikołajczyk znana jest pod pseudonimem Sinkingindreams, pod którym publikuje w portalu wattpad.com. Tysiące fanów, jakich zyskała wśród jego bywalców, cenią ją zwłaszcza za obrazowe opisy uczuć i emocji bohaterów. Kocha książki, koty i seriale. Z wykształcenia pedagog, z natury niepoprawna optymistka. Inspiracji (z powodzeniem!) szuka po prostu w życiu.
Forex budzi ogromne emocje. Pozwala zdobyć lub... stracić fortunę w ciągu kilku minut. To, a także szybkość i prostota wykonywania operacji decydują o jego rosnącej popularności. Z jednej strony jest jednym z najbardziej zmiennych rynków finansowych, z drugiej - jako rynek wymiany walut charakteryzuje się na ogół stabilnymi trendami, trwającymi często kilka tygodni. Co więcej, płynność i dynamika rynków walutowych tworzą przystępne i dające wiele okazji środowisko. Najważniejsze jednak jest, aby do ekscytujących możliwości foreksa podejść w sposób systemowy: najpierw dobrze poznać mechanizmy jego działania, później zastanowić się nad własnym doświadczeniem i poziomem akceptowanego ryzyka, a dopiero potem zacząć rozwijać swoje umiejętności.
Ta książka umożliwi Ci bezpieczny start w świecie foreksa. Została napisana w przystępny sposób, a materiał podzielono na niewielkie rozdziały, co ułatwia odnalezienie potrzebnych informacji. Krok po kroku wyjaśniono tu mechanizmy działania rynku walutowego i czynniki, które wprawiają go w ruch. Dowiesz się wszystkiego, co powinieneś wiedzieć, by postawić pierwsze kroki na tym rynku. Nauczysz się uwzględniać cele inwestycyjne, poziom swojego doświadczenia i apetyt na ryzyko. Opanujesz ważne narzędzia, nauczysz się wykorzystywać zalety nowoczesnych rozwiązań oraz analizę techniczną do znajdowania okazji do otwarcia pozycji. W książce nie zabrakło wskazówek do interpretacji danych ekonomicznych, a także korzystania z tajników psychologii rynku, sentymentu i pozycjonowania.
W tej książce między innymi:
czym jest forex i jak funkcjonuje
czego potrzeba, aby odnieść sukces na tym rynku
żelazne zasady zarządzania ekspozycją na ryzyko
jak badać rynek
jak pracuje dobry trader
Poznaj forex. Opanuj forex. Czerp satysfakcję i zyski!
O autorach
Kathleen Brooks - specjalizuje się w badaniu rynku walut z koszyka G10 i walut krajów wschodzących. Jest dyrektorem działu analitycznego w serwisie FOREX.com. Często wypowiada się na łamach najważniejszych periodyków ekonomicznych.
Brian Dolan - jest głównym strategiem ds. walut GAIN Capital Group, Inc. oraz weteranem rynku międzybankowego z osiemnastoletnim stażem. Jest on odpowiedzialny za dostarczanie analiz rynkowych klientom GAIN Capital oraz przedsiębiorstwu FOREX.com. Brian specjalizuje się w analizie rynków finansowych państw zrzeszonych w grupie G10. Jest autorem licznych artykułów na temat handlu walutami, zarządzania ryzykiem i analizy technicznej. Pisze dla magazynów takich, jak „Currency Trader”, „Active Trader”, „SFO Magazine”, czy „Technical Analysis of Stocks & Commodities”.
TO COŚ, co przyciąga do firmy najlepszych ludzi
Employer branding - kolejne modne angielskobrzmiące określenie wymyślone przez dział HR po to, by wyciągnąć od zarządu pieniądze na następne niewiele wnoszące szkolenie? Absolutnie nie! Właściwie przeprowadzone działania z zakresu employer brandingu wcale nie muszą być drogie. Ba, przykład wielu rodzimych firm pokazuje wręcz, że koszty mogą być równe zeru, a i tak przedsiębiorstwo staje się pracodawcą z wyboru. Albo inaczej - pracodawcą pierwszego wyboru. Firmą, w której ludzie chcą pracować.
Dostrzegasz korzyści takiego stanu rzeczy, prawda? Szczególnie dziś, gdy - mówiąc językiem biznesu - spory popyt na pracownika nie spotyka się z odpowiednią podażą, a na rynku pracy wygrywają te firmy, które oferują ludziom TO COŚ. Coś więcej niż pensję, owocowe poniedziałki, pizzę w czwartek, strefę relaksu i pakiet MultiSport. Coś, dla czego warto wstawać z łóżka w poniedziałkowy poranek. Coś, dla czego można od czasu do czasu zostać w biurze godzinę dłużej. Coś, co sprawia, że chce się działać dla szefa, zespołu, klientów i samego siebie.
Chcesz się wiedzieć, czym jest TO COŚ? Chcesz z tego korzystać we własnej firmie? Zacznij zatem czytać - i dowiedz się, jak robić skuteczny employer branding po polsku.
O autorze
Urszula Zając-Pałdyna - prawnik z wykształcenia, HR-owiec z krwi i kości. Ekspertka z zakresu employer brandingu, rekrutacji oraz tematyki transparentności wynagrodzeń. Na co dzień właścicielka butikowej agencji doradztwa let’s HR oraz autorka bloga HR na obcasach. Szkoli, konsultuje i doradza klientom w obszarze marki pracodawcy, rekrutacji oraz prawnych aspektów zatrudnienia. Pisze doktorat w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, wykłada na uczelniach wyższych, prowadzi warsztaty i prelekcje. Uwielbia ludzi, książki, nowe technologie i media społecznościowe.
W lutym 1959 roku w górach Ural doszło do tragedii. Grupa młodych, doświadczonych turystów zginęła w miejscu zwanym Martwą Górą. Ekspedycja ratunkowa, która przybyła tam niespełna dwa tygodnie później, znalazła opuszczone obozowisko. Uszkodzony namiot, ślady na śniegu, porozrzucane rzeczy osobiste turystów wyglądały osobliwie. Tajemnicy śmierci dziewięciorga młodych ludzi nie udało się wyjaśnić nawet po odnalezieniu ich ciał. Do rozwiązania nie przybliżały kolejne dowody: znalezione buty, napromieniowana odzież czy dziwne zdjęcie zrobione przez jedną z ofiar. Upływały lata, pojawiały się coraz to nowsze teorie i spekulacje, jednak okoliczności tej dziwnej tragedii pozostawały niewyjaśnione przez całe dekady.Ta trzymająca w napięciu książka powstała dzięki uporowi autora, który odważył się podjąć własne śledztwo. Przeanalizował dzienniki turystów i ich zdjęcia, dotarł do trudno dostępnych rosyjskich dokumentów rządowych, zebrał dziesiątki wywiadów i przeprowadził własne dochodzenie w miejscu tragedii. Efektem jest całkowicie odmienne spojrzenie na tajemnicę Martwej Góry. Powstał fascynujący portret młodych poszukiwaczy przygód, umiejętnie przeplatany wątkami działań ówczesnych śledczych i wysuwanych w tamtych latach hipotez. Stopniowo wyłania się dramatyczna, prawdziwa historia zdarzeń, które miały miejsce pewnej lutowej, zimnej, skrajnie nieprzyjaznej nocy w rosyjskiej dziczy...O czym milczy Martwa Góra?O autorzeDonnie Eichar - amerykański producent filmowy i telewizyjny, reżyser i autor książek, znany z wielokrotnie nagradzanych filmów dokumentalnych, w których porusza tajemnicze, kontrowersyjne lub sensacyjne tematy. Mieszka z żoną w Malibu w Kalifornii. Jest zapalonym surferem i pasjonatem sztuk walki.
By Twój e-biznes był prowadzony legalnie
Zbiór praw dotyczących firm prowadzących działalność online poszerza się w tempie odpowiadającym rozwojowi tego sektora rynku. Każdemu kolejnemu rodzajowi e-narzędzia przypisuje się całą listę nowych paragrafów, zakazów, nakazów i zaleceń. Kolejne precedensy i związane z nimi sprawy mnożą listę pytań i wątpliwości. Coraz więcej jest mało zrozumiałych dla przeciętnego Kowalskiego przepisów, w których jednak musi on nauczyć się poruszać, jeśli nie chce przepaść na e-rynku wskutek kar finansowych.
Nie sposób wiedzieć wszystkiego na temat legalnej strony biznesu online. Nie ma też konieczności recytowania kolejnych wyjątków z praw, które dotyczą e-przedsiębiorców. Z takiego założenia wyszli zresztą autorzy tej książki. Przyjęli, że jej czytelnik będzie chciał dowiedzieć się z niej przede wszystkim tego, co najważniejsze dla jego firmy, bez czego nie da się jej prowadzić legalnie, a tym samym - bezpiecznie. Publikacja jest dość obszerna, ponieważ zawiera mnóstwo użytecznych wskazówek oraz wzorów dokumentów, do wykorzystania 1:1 w biznesie prowadzonym w sieci. Skonstruowana została jednak prosto, z czytelnym spisem treści, który ułatwia natychmiastowe dotarcie do tych zagadnień, które są aktualnie w obszarze zainteresowania odbiorcy.
O autorach
Piotr Kantorowski - przedsiębiorca, prawnik, podcaster, ultramaratończyk. Od ponad pięciu lat prowadzi Kancelarię Prawną Kantorowski, Głąb i Wspólnicy, która wspiera przedsiębiorców w ich codziennych wyzwaniach, w tym przede wszystkim na rynkach e-commerce, digital marketingu i IT. Od ponad dwóch lat nagrywa podcast Prawo dla Biznesu. Za jego pośrednictwem pomaga przedsiębiorcom wykorzystać prawo na ich rzecz w biznesie.
Paweł Głąb - radca prawny. Wspólnik w Kancelarii Prawnej Kantorowski i Wspólnicy. Specjalista w zakresie prawa handlu elektronicznego, ochrony danych osobowych oraz prawa własności intelektualnej. Obszar jego praktyki obejmuje obsługę prawną podmiotów branży internetowej, usług mobilnych oraz handlu elektronicznego. Autor licznych artykułów w prasie branżowej sektora e-commerce.
Facebook na kozetceKażdy z nas w pewien sposób z nich korzysta. Piszemy posty i komentarze na Facebooku, wrzucamy zdjęcia na Instagrama, tweetujemy, dzielimy się filmikami na TikToku. Nie masz konta w żadnym z portali społecznościowych i uważasz, że jesteś całkowicie wolny od ich wpływu? Mylisz się. Skoro bowiem z Facebooka, Twittera, albo YouTube'a korzystają ludzie wokół Ciebie, Twoja rodzina, znajomi, politycy i dziennikarze, którzy komentują w telewizji otaczającą Cię rzeczywistość, to i tak masz na co dzień do czynienia z mediami społecznościowymi. A ponieważ są to potężne narzędzia kreowania trendów, wywierania presji politycznej, społecznej i sprzedażowej, dobrze, by każdy z nas wiedział, jak działają i jak się pod ich wpływem zmieniamy.Sięgnij po książkę Artura Roguskiego i dowiedz się między innymi:Dlaczego w ogóle korzystamy z mediów społecznościowychCo powoduje, że się od nich uzależniamy, i czy możemy się przed tym bronićJak firmy i politycy wykorzystują to, czym dzielimy się w sieci dla swoich celówW jaki sposób mądrze używać mocy mediów społecznościowychO autorzeArtur Roguski - psycholog ze specjalizacją w zakresie mediów i reklamy. Był dyrektorem do spraw mediów internetowych w magazynie branżowym Brief, product managerem w Grupie Onet-RAS (Fakt i Fakt24.pl) oraz social media managerem w Edipresse Polska (marki Viva!, Wizaz.pl i Party). Prowadzi blog Why So Social, angażuje się w działania mające na celu edukację młodych osób oraz ich rodziców na temat szkodliwego wpływu social mediów.
y angielskie dać rzeczy słowo......należy je najpierw poznać. Idealnie, jeżeli nie tylko znamy i rozumiemy samo słowo, ale także potrafimy podać jego definicję. Wówczas, nawet jeśli umknie nam wyraz lub nasi rozmówcy nie pojmą, co mamy na myśli, będziemy mogli go rozwinąć w kilku innych słowach - i na pewno się zrozumiemy. Czy słowo i jego krótka, zwięzła definicja nie kojarzy się przypadkiem z pewną rozrywką umysłową, do której uprawiania należy uzbroić się w ołówek lub długopis, by następnie tym narzędziem wypełniać kratki odpowiednimi literami?Krzyżówka, bo o niej mowa, jest idealną łamigłówką dla tych, którzy uczą się języka obcego. Nie tylko pomaga przyswoić nowe słownictwo, lecz także pozwala stworzyć - na własny użytek - definicję każdego opanowywanego wyrazu. Dzięki temu nauka języka staje się bardziej emocjonująca, przyjemniejsza, a przez to efektywniejsza - słówka, które stanowią rozwiązanie krzyżówki, zapamiętuje się szybciej i na dłużej.Chcesz się sprawdzić i pobawić językiem Szekspira? Zatem przygotuj coś do pisania, otwórz książkę - i zaczynamy!Krzyżówki zostały dostosowane do poziomu B1 i B2.O autorzeMałgorzata Szewczak - absolwentka filologii angielskiej, od lat pracuje jako lektor i nauczyciel języka angielskiego. Jest autorką około dwudziestu książek do nauki tego języka i wielką jego pasjonatką. W wolnym czasie pochłania książki, uprawia sport, chętnie podróżuje.
Trzech młodych mężczyzn spotyka się na uniwersytecie, gdzie rodzi się między nimi przyjaźń na całe życie. Ich przeszłość wpływa na to, jacy są teraz, ale to teraźniejszość kształtuje ich przyszłość.
Co się stanie, jeśli każdy z nich spotka tę jedyną osobę, która jest mu przeznaczona? Czy będą potrafili zwalczyć uczucia i odejść? A może jednak złamią się i poznają słodką agonię, jaką jest miłość?
Bentley.
Lider grupy. Spięty, formalny i chłodny. Sztywny i nielubiący zmian, zawsze podążający tą samą ścieżką. Aż do dnia, gdy wpadł na nią. Nie zdawał sobie sprawy, jak bardzo był samotny w świecie interesów. To był świat, w którym czuł się dobrze, wiedział, kiedy i jaką decyzję podjąć. Ale pieniądze nie zapewnią mu pełni szczęścia...
Emmy.
Ona wnosi do życia Bentleya spontaniczność i światło. Jej świat różni się całkowicie od jego świata, a mimo to mężczyzna nie potrafi kontrolować pożądania, które ona w nim wzbudza. Nie potrafi też wyjaśnić, że pragnie się nią opiekować, ani wyznać, jak się przy niej czuje. Szczęśliwy. Kochany.
Tłem uczucia Emmy i Bentleya są interesy i ogromne pieniądze. A finanse to często niebezpieczeństwo i problemy...
Melanie Moreland - autorka bestsellerów New York Timesa i USA Today. Wiedzie szczęśliwe życie w spokojnej dzielnicy Ontario z ukochanym mężem i kotką Amber. Jest uzależniona od kawy. Wszystko, co wiąże się z komputerami i technologią, stanowi dla niej wyzwanie. Uwielbia piec, gotować i testować nowe przepisy. Lubi podróżować, ale uważa, że powrót do domu jest najlepszą częścią każdej podróży.
Z odwagą, w podróż do wnętrza siebie
Rdzenni mieszkańcy Amazonii mają wielki szacunek do przyrody, wśród której żyją. Przyglądają się jej uważnie, uczą się od niej i szanują jej przedstawicieli. Jednym z najważniejszych z nich jest Jaguar. Dla Indian symbol wewnętrznej mocy, odwagi, pewności siebie i prawości. To właśnie on jest przewodnikiem tej książki. Jeśli aktywujesz w sobie moc Jaguara, łatwiej Ci będzie realizować swoje cele, kierując się intuicją i używając pełni swojego potencjału.
Stań oko w oko z Jaguarem:
Odważ się zatrzymać w życiowym biegu i spojrzeć w głąb siebie
Nazwij swoje cele i stwórz jasną wizję życia
Przekształć swoje lęki w moc
Wzmocnij poczucie własnej wartości
Wyćwicz pewność siebie
Działaj w odpowiednim momencie
Jaguar jest samotnikiem i lubi kontakt ze sobą. Właśnie dlatego może być wspaniałym nauczycielem samoakceptacji, pokazuje bowiem, jak się zaprzyjaźnić z samym sobą i docenić atuty swojej osobowości. Daje lekcje poczucia własnej wartości i godności. Uczy, jak pozostać wolnym w relacjach z innym, jak utrzymać swoją wewnętrzną moc, mając otwarte serce. Jaguar symbolizuje również nasze połączenie z planetą - Matką Ziemią. Uczy szacunku dla tajemnicy życia. Warto korzystać z jego przewodnictwa.
Dagmara Gmitrzak w wywiadzie dla Zwierciadło, Agnieszka Passendorfer
O autorze
Dagmara Gmitrzak - trenerka rozwoju osobistego, socjolog, terapeutka holistyczna, dziennikarka. Ukończyła Instytut Stosowanych Nauk Społecznych na Uniwersytecie Warszawskim i trzyletnią specjalizację z zakresu pomocy społeczno-terapeutycznej. Jest absolwentką podyplomowego dziennikarstwa na UW oraz trzyletniego szkolenia z muzykoterapii i psychodramy. Od 2001 roku prowadzi warsztaty rozwoju osobistego, sesje indywidualne oraz szkolenia dla firm w Polsce i za granicą. Autorka ośmiu książek, m.in. Obudź swoją kreatywność i Treningu jagura.
Zapraszamy na stronę Autorki: www.rozwojosobisty.waw.pl
Efektywność stała się bardzo ważna. Wymagamy jej od siebie i innych. Bycie produktywnym nie jest jednak łatwe. W natłoku zadań, newsów, e-maili i innych rozpraszaczy uwagi trudno o właściwe zarządzanie czasem, dokonywanie odpowiednich wyborów i konsekwentne realizowanie wyznaczonych celów, a skutkiem popełnionych błędów, poza niepowodzeniem, jest narastający stres i poczucie przytłoczenia. Na szczęście tak być nie musi. Dzięki metodzie Getting Things Done wykonasz wszystkie ważne zadania, zwiększysz swoją kreatywność, a dodatkowo odzyskasz spokój i radość z życia.
To wyjątkowo przystępny podręcznik praktycznego stosowania metody GTD. Wyjaśniono tu wszystkie potrzebne zasady i prawidła oraz wskazano cele do osiągnięcia na poszczególnych etapach. W każdym rozdziale przedstawiono wyzwanie, z którym musisz się uporać, techniki pracy, szereg porad, a także nieco bardziej szczegółowe wskazówki. Dowiesz się również, jak monitorować swoje postępy. Podręcznik zawiera łatwe do przyswojenia zagadnienia, z którymi można zapoznać się w niemal dowolnej kolejności. Został przygotowany tak, aby stanowić możliwie jak najprzydatniejszy zestaw instrukcji, z którego skorzystają zarówno doświadczeni praktycy GTD, jak i osoby początkujące. Przekonaj się, jak bardzo satysfakcjonująca jest osobista efektywność!
W tej książce:
praktyczne podstawy metody GTD i 10 działań GTD
dokładny opis 10 działań
stosowanie zasady 2 minut oraz list GTD
przeglądy dzienne i tygodniowe oraz ich znaczenie
techniki przydatnej samooceny i śledzenia postępów
O autorach
David Allen jest światowej rangi autorytetem w dziedzinie efektywności. Jest twórcą przełomowej metody GTD (Getting Things Done), dzięki której każdy może odzyskać kontrolę nad własnym życiem, przeładowanym informacjami, gwałtownymi zmianami i nieskończoną liczbą możliwości. Allen twierdzi, że do ukończenia 35. roku życia imał się 35 zawodów. Obecnie szkoli kadry zarządzające i pisze książki, artykuły i eseje dotyczące produktywności i zarządzania czasem. Wraz z żoną Kathryn mieszka w Kalifornii.
Dr Brandon Hall - specjalizuje się w nauczaniu, jak osiągać ambitne cele osobiste. Uczestniczy w konferencjach na całym świecie. Pracował z takimi firmami jak IBM, Apple, GE, Cisco, Microsoft, a także z Departamentem Obrony Stanów Zjednoczonych.
Aby dobrze się czuć i świetnie wyglądać, trzeba zdrowo jeść. Rzadko jednak wiemy, czym właściwie jest zdrowe odżywianie. Zalecenia w tym zakresie zmieniają się dynamicznie - dotyczy to zarówno oficjalnej dietetyki, jak i modnych diet lansowanych przez celebrytów. Ostatnio szczególnie dużym zainteresowaniem cieszy się kolagen. Jest to białko charakteryzujące się specyficznym połączeniem aminokwasów - niezwykle istotne dla zdrowia. Funkcjonowanie mięśni, stawów, skóry, jelit, układu odpornościowego i wielu innych organów jest od niego uzależnione. Czy warto więc systematycznie wzbogacać dietę w kolagen?
Owszem, warto! Jak zrobić to dobrze, dowiesz się z tej książki. Dzięki niej zrozumiesz, jak działa kolagen i dlaczego jest tak ważny dla organizmu. Dowiesz się, co mówi nauka o bezpiecznym odzyskiwaniu witalności, przywracaniu równowagi hormonalnej i poprawianiu odporności za pomocą diety kolagenowej. Nauczysz się także dostarczać sobie kluczowych składników i wykonywać odpowiednie ćwiczenia, dzięki którym Twoje ciało będzie sprawnie produkować kolagen. Zapoznasz się z dwoma różnymi planami dietetycznymi i mnóstwem sprawdzonych przepisów. Książka zawiera wiele praktycznych porad i konkretnych wskazówek, dzięki którym już niedługo będziesz się cieszyć sprawnością, zdrowiem i urodą!
W tej książce:
co nauka mówi o kolagenie i jego znaczeniu dla zdrowia
jak kolagen wpływa na regenerację i odmłodzenie organizmu
informacje o produktach bogatych w kolagen oraz korzystnych ziołach i olejkach
kolagenowe terapie dla skóry, jelit i układu odpornościowego
szczegółowe plany diet
najlepsze przepisy na kolagenowe pyszności
Kolagen? Twój niezawodny patent na młodość i urodę!
O autorze
Dr Josh Axe - jest lekarzem medycyny naturalnej, dietetykiem i chiropraktykiem. W 2008 roku założył centrum medycyny funkcjonalnej w Nashville, które bardzo szybko zyskało rozgłos i renomę. Jest ekspertem w dziedzinie zdrowego odżywiania i medycyny naturalnej, bada też starożytne techniki leczenia. Często udziela porad żywieniowych dla sportowców zawodowych. Jego pasją jest przekazywanie wiedzy innym — napisał kilka znakomicie sprzedających się książek, dzięki którym miliony ludzi na całym świecie uczą się, jak jeść mądrzej i żyć zdrowiej.
Zbyt często zadręcza się odbiorców prezentacji slajdami, które są źle zaprojektowane, nieczytelne i przynoszą więcej szkody niż pożytku. W biznesie i w nauce przeważają prezentacje multimedialne, które wywierają złe wrażenie na odbiorcach i utrudniają przyswojenie przedstawianych kwestii. Takie błędy jak wykorzystywanie elementów wizualnych wyłącznie jako kontenery na duże ilości tekstu czy też zmuszanie odbiorców do równoczesnego słuchania i czytania wynikają z nieuwzględniania sposobu przetwarzania informacji przez ludzki umysł. Filozofia zen, której podstawą jest podejście "tu i teraz" oraz rozwijanie samoświadomości i dostrzegania, dostarcza narzędzi, dzięki którym tworzenie i wygłaszanie prezentacji okaże się prostsze, naturalniejsze i dużo bardziej skuteczne.
Dzięki tej książce zmienisz podejście do projektowania prezentacji slajdowych. Dowiesz się, jak przebić się przez szum informacyjny, nawiązać kontakt z odbiorcami i sprawić, by dobrze zapamiętali treść i zaangażowali się w to, co chcesz im przekazać. Nauczysz się łączyć zasady projektowania z koncepcją prostoty zen. Przekonasz się, że sukces prezentacji ostatecznie zależy od umiaru w przygotowaniu, prostoty w projektowaniu i naturalności w przekazywaniu. Innymi słowy, ten poradnik zainspiruje Cię do porzucenia złych nawyków, wyzwolenia swojej kreatywności i przygotowania się do takiej pracy, aby Twoje prezentacje stały się krótkie, proste, czytelne i... nieodparcie interesujące!
W tej książce między innymi:
koncepcja prezentacji w duchu zen
jak rozpoznawać ograniczenia i wyzwalać kreatywność
o wyższości prostoty i umiaru
jak uzyskać doskonały design prezentacji
jak nawiązać więź z odbiorcami i ich zaangażować
Prezentacja idealna? Umiar, prostota, naturalność!
O autorze
Garr Reynolds - jest autorem bestsellerów Zen prezentacji i Zen prezentacji - pomysły i projekty, czołowym autorytetem w zakresie projektowania i wygłaszania prezentacji oraz wziętym mówcą i konsultantem. Swoje usługi udziela wielu spółkom z listy Fortune 500. Pisarz, designer, muzyk i długoletni praktyk Zen - obecnie wykłada zarządzanie jako profesor nadzwyczajny uniwersytetu Kansai Gaidai w Japonii oraz pracuje na stanowisku dyrektora Design Matters Japan. Popularny blog Garra, poruszający tematykę projektowania i wygłaszania prezentacji, znajduje się na stronie www.presentationzen.com.
Zacznij zarządzać produktem jak prawdziwy profesjonalista!
Jak wejść w rolę kierownika produktu i na czym ona polega?
Co należy wiedzieć o procesie budowania produktu?
Jak poradzić sobie z wprowadzaniem go na rynek?
Po czym poznać, czy produkt odniósł sukces?
Rola lidera produktu jest wyjątkowa. Trzeba się wykazać szeroką gamą talentów i umiejętności. Obowiązkiem lidera jest kreowanie wizji i strategii produktu, tworzenie zespołu produktowego oraz kierowanie nim, wreszcie - eksperymentowanie, sprawdzanie, ryzykowanie! Sukces lub porażka leżą w rękach lidera. Zarządzanie produktem to trudna sztuka, której opanowanie może jednak dać wiele satysfakcji i... przynieść całkiem niezłe pieniądze.
Jeśli zastanawiasz się nad wyborem nowej, interesującej ścieżki kariery, stoisz przed wyzwaniami przekraczającymi zwykłe kompetencje kierownika projektu czy lidera zespołu albo zostałeś właśnie osobą odpowiedzialną za opracowanie nowego produktu lub rozwój już istniejącego, nie mogłeś trafić lepiej! Ta książka - jak żadna inna - sprawnie przeprowadzi Cię przez meandry zarządzania produktem. Pokaże, na co trzeba zwracać szczególną uwagę, kiedy zaczyna się przygodę z tą dziedziną, a także ostrzeże przed sytuacjami, których należy za wszelką cenę unikać. W przystępny sposób podpowie, co robić, aby odnieść sukces i ustrzec się typowych błędów popełnianych przez początkujących. Pomoże Ci zdobyć niezbędne doświadczenie i stać się prawdziwym kierownikiem produktu.
W książce znajdziesz:
Znaczenie i zakres odpowiedzialności kierownika produktu
Rozpoczęcie kariery product managera
Środowisko pracy i przydatne narzędzia
Cykl życia produktu i fazy jego tworzenia
Projektowanie, planowanie i budowanie produktu
Analiza rynku i tworzenie prototypów
Wdrażanie użytkowników i strategia komunikacji
Zbieranie i analizowanie informacji zwrotnych
Poznaj tajniki product managementu!
O autorze
Dawid Pacholczyk jest obecny w branży IT od 15 lat. Jest doktorantem i dydaktykiem w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. Karierę zaczął jako programista, później zajął się zarządzaniem projektami i produktami cyfrowymi. Pracował przy projektach z szerokiego spektrum – od stron WWW, przez e-commerce, międzynarodowe projekty w tym z zakresu edukacji, po projekty związane z AI.
Czy wiesz, co czujesz?
Żyjemy w kulturze, w której ujawnianie własnych odczuć jest z jakiegoś powodu źle widziane. Zaczyna się już w dzieciństwie, kiedy dziewczynkom nie wypada się złościć, a chłopcy nie powinni płakać. Potem idziemy do szkoły, gdzie nagradza się za zdolności umysłowe, za okazywanie emocji zaś wpisuje uwagi do dzienniczka. Potem jest tylko gorzej. Zdenerwowane kobiety określamy mianem histeryczek, spanikowanym mężczyznom radzimy, by "zjedli snickersa". Mamy być profesjonalnie uśmiechnięci i opanowani. Zawsze i w każdej sytuacji.
Tyle że emocje stanowią naturalny element ludzkiego wyposażenia. Każdy z nas - o ile nie jest psychopatą - odczuwa radość, smutek, gniew, strach. I wbrew temu, co wmawia nam świat, tak właśnie powinno być. Blokowanie swoich emocji, w czym trenujemy się od wczesnego dzieciństwa, jest szkodliwe dla psychiki. Jeśli wyłączamy emocje, tracimy dostęp do nas samych i chorujemy. Świat opanowuje epidemia problemów psychicznych - zestresowania, wypalenia, depresji... By im zapobiec, trzeba zrozumieć, co się naprawdę czuje, nazwać własne emocje, pozwolić sobie je odczuwać i nauczyć się na nowo z nimi żyć.
Po prostu!
O autorze
Anita Rawa-Kochanowska - doktor psychologii, terapeutka i trenerka warsztatów grupowych z dwudziestoletnim doświadczeniem zawodowym. Autorka książek poświęconych psychologii oraz bloga pod adresem https://www.rawa-kochanowska.pl/blog/. Znajdziesz ją także na Facebooku: www.facebook.com/psychowsparcie/.
W złożonej rzeczywistości myślenie systemowe jest kluczowym narzędziem pozwalającym odnieść się do licznych wyzwań: gospodarczych, ekologicznych, politycznych czy społecznych. Tylko w ten sposób w codziennych wiadomościach można dostrzec przejawy trendów, a w trendach - przejawy struktury. Zrozumienie tych procesów pozwala nie tylko na łatwiejszą egzystencję w świecie złożonych systemów, ale także na podejmowanie racjonalnych decyzji biznesowych czy politycznych. Bez myślenia systemowego nie można wprowadzać trwałych zmian w systemie na jego różnych poziomach.
Oto prosta książka o złożonym świecie, napisana dla każdego, kto chce zainspirować się do rozwiązywania problemów w skali zarówno osobistej, jak i globalnej. Zawartą tu wiedzę gromadzono przez wiele lat modelowania systemów, aby w interesujący sposób przenieść myślenie systemowe z królestwa komputerów i matematyki do świata materialnego i pokazać, jak rozwinąć umiejętności takiego myślenia właściwe dla charyzmatycznych liderów i wizjonerów. Podczas lektury łatwo dojść do przekonania, że największe światowe problemy - wojna, głód, ubóstwo i degradacja środowiska - są awariami systemu. Aby sobie z nimi poradzić, nie można wpadać w pułapkę zbyt wąskiego myślenia. Świat stanie się lepszy, jeśli ludzie rozwiną podstawowe umiejętności rozumienia złożonych systemów i radzenia sobie z nimi - i temu właśnie służy ta publikacja.
W tej książce między innymi:
co to jest system i czym się charakteryzuje
jak działają systemy i dlaczego są tak sprawne
myślenie systemowe a procesy w biznesie, polityce i światowej ekonomii
ingerencja w system: kiedy, w jaki sposób i z jakimi konsekwencjami
jak żyć w świecie powiązanych systemów
Nie mów o systemie, tylko zrozum, jak działa!
Maxine, utalentowana programistka i architektka oprogramowania, zbudowała wiele systemów w niesprzyjających środowiskach. Była obdarzona znakomitą intuicją i imponowała wiedzą. Nie miała sobie równych, jednak i tak została kozłem ofiarnym. Afera z listą płac trafiła na pierwsze strony gazet. Jej przełożeni bez wahania obarczyli Maxine winą za problem i ukarali ją zesłaniem do pracy przy projekcie Feniks. Projekt oficjalnie nazywano prestiżowym, ale prawda przedstawiała się dużo mniej atrakcyjnie: Feniks był beznadziejny, nie rokował szans na sukces, a praca przy nim była pasmem udręk.
Pierwsze tygodnie minęły Maxine na nauce przetrwania w bezdusznym środowisku pełnym obojętnej biurokracji i próbach pracy w systemie, w którym nie można było niczego zrobić bez wypełniania mnóstwa dokumentów i żebrania o zgody niezliczonych komitetów. Któregoś dnia Maxine zaczepiła grupa rebeliantów. Zbuntowani programiści chcieli przywrócenia poczucia sensu i radości płynących z pracy. Uważali, że to jedyny sposób na sukces firmy w rzeczywistości cyfrowego przełomu. Maxine przyłączyła się do Rebelii, a wkrótce została jedną jej z liderek. Nie wszyscy przyglądali się temu z życzliwością. Przyczajeni wrogowie postanowili wykorzystać swoje możliwości przeciwko Maxine...
Ta książka jest wciągającą powieścią o zbuntowanych programistach i liderach biznesowych, którzy walczą o prosperity swojej firmy w czasach wielkiej niepewności. Równocześnie jest to szalenie użyteczne studium przypadku, pokazujące, jak bardzo technologie mogą usprawnić biznes - o ile zapewni im się odpowiednie warunki. Książka opisuje niezbędne, choć niewidoczne struktury potrzebne do podniesienia produktywności inżynierów oprogramowania, a także przestrzega przed wyniszczającymi efektami długu technologicznego oraz złożoności systemów.
Pięć idei Rebelii:
działaj lokalnie i wybieraj prostotę
skoncentruj się, dbaj o przepływ pracy i ciesz się nią
doskonal wykonywanie codziennej pracy
zapewnij zespołowi poczucie bezpieczeństwa
koncentruj się na wymaganiach klienta
Zbuntowani programiści, niepokorni liderzy, czasy wielkich szans!
O autorze
Gene Kim - jest założycielem firmy Tripwire, w której pełni funkcję dyrektora ds. technologii. Jest również autorem książek i badaczem transformacji technologicznych w dużych, złożonych organizacjach. Szczególnie interesuje się osiąganiem wysokich wyników przez przedsiębiorstwa z branży IT. Został kilkukrotnie wyróżniony prestiżowymi nagrodami za innowacyjność i przywództwo. Mieszka z rodziną w Portland w stanie Oregon.
Świat po apokalipsie: puste ulice, szkielety wieżowców opanowane przez żywioły, rośliny i zwierzęta, drzewa wgryzające się w beton, zardzewiała karuzela i porzucone dziecięce zabawki...
To nie film katastroficzny, to rzeczywistość. Jej bohaterami są dwa ukraińskie miasta i Czarnobylska Elektrownia Jądrowa, w której 26 kwietnia 1986 roku doszło do tragicznej w skutkach awarii reaktora atomowego.
Ponad 30 lat temu miejsce, gdzie człowiek przegrał z fizyką jądrową, zagrodzono i nazwano Strefą Wykluczenia. Obecnie można ją bezpiecznie zwiedzać i wiele osób przyjeżdża tu, by przeżyć niezapomnianą przygodę.
Prypeć – miasto idealne
Nowa Bezpieczna Powłoka
Radar Oko Moskwy
Garnizonowy Czarnobyl-2
Wesołe miasteczko w Prypeci
Pomnik „Tym, którzy uratowali świat”
Travelbook to Twój niezastąpiony towarzysz podróży. Wskaże Ci najważniejsze atrakcje, podpowie, czego szukać poza głównymi szlakami i wprowadzi w świat miejscowych obyczajów. Znajdziesz w nim opisy najciekawszych regionów i miast, a sprawdzone informacje praktyczne umożliwią staranne zaplanowanie podróży. Przewodnik wspaniale uzupełniają czytelne mapy, świetne zdjęcia i liczne ramki z ciekawostkami. Wszystko to w połączeniu z poręcznym formatem i atrakcyjną szatą graficzną sprawia, że Travelbook to najlepszy wybór dla ciekawych świata.
7 opowiadań połączonych motywem piętnastowiecznej mapy świata. „Mapy niegdyś pokazywały znany świat i jego krańce, koiły lęk. Ale też rozpalały wyobraźnię. Białe plamy wzywały. Mapa Barbary Sadurskiej – literacko zadziorna i odświeżająca, narracyjnie łotrzykowska i nostalgiczna, konstrukcyjnie nielinearna i precyzyjnie domknięta – nie próbuje pokrywać wyślizganego przez pisarzy terytorium. Ona idzie znacznie dalej. Bawiąc, uczy. Ucząc, przeraża. Że tyle człowiek wie o sobie, ile pierwsi kartografowie wiedzieli o świecie” – Adam Pluszka.
Sycylia jest nazywana perłą Morza Śródziemnego
Sławny niemiecki poeta Goethe określił ją mianem "raju" i "królowej wysp". Rzeczywiście, są tu rajskie plaże, cudowne zatoki, malownicze klify i góry graniczące z morzem.
Wyspa jest fantastycznym miejscem do odpoczynku w harmonii z przyrodą. A ponieważ przez wieki pozostawała pod panowaniem wielu różnych ludów i władców nie tylko europejskich dynastii, są tu wspaniałe ślady wielu kultur i fascynujące zabytki: greckie świątynie i teatry, rzymskie wille, arabskie meczety, normańskie zamki i barokowe kościoły. Wyspa kusi także wyśmienitą, regionalną kuchnią.
Japonia to kraj, gdzie nowoczesność przeplata się z tradycją, a zabytki i współczesna architektura są równie godne uwagi jak urzekająca przyroda i egzotyczna kuchnia.
W tym fascynującym tyglu mieszają się szklane wieżowce Tokio i tysiącletnie świątynie, superszybkie shinkanseny i urokliwe dzielnice gejsz, ośnieżone szczyty Alp Japońskich i tropikalne plaże Okinawy... Każdy znajdzie tu coś dla siebie: widoki zapierające dech w piersiach, gwarne kurorty, szlaki turystyczne, nowoczesne muzea czy parki rozrywki. Jeśli dodać do tego atrakcje kulinarne, wysoką technologię i niezwykłą kulturę, okaże się, że podróż do tego wyspiarskiego kraju jest przeżyciem jedynym w swoim rodzaju.
O autorze
Krzysztof Dopierała – z wykształcenia logistyk, który porzucił fach, by bezskutecznie walczyć z głosami w głowie, które namawiają do kolejnych podróży – głównie w kierunku Azji. Cofnięty czas wykorzystałby na edukację turystyczno-dziennikarską. Intensywnie szuka metod zespolenia pasji z życiem zawodowym, w czym współpraca z Bezdrożami ma istotny udział. Pracując dla wydawnictwa przez wiele miesięcy przemierzał Europę Południowo-Wschodnią i Azję. Jego teksty wzbogaciły m.in. przewodniki po Turcji, Bałkanach i Szlaku Transsyberyjskim. Swoje wojaże po świecie opisuje na blogu podróżniczym www.1000krokow.eu
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?