A kiedy... to zbiór opowiadań biblioterapeutycznych, które mają ""leczyć"" słowem, dodając dzieciom sił do walki z przeciwnościami losu. Udzielają mądrych rad na temat ludzkiej natury, przemawiają do dziecka ""językiem serca"", sprawiając, że nie tylko słyszy ono słowa, ale również czuje ich znaczenie. Przede wszystkim zaś wzbogacają wiedzę o życiu, budują poczucie własnej wartości, a zatem i bezpieczeństwa.
Publikacja została przygotowana dla dzieci, które rozpoczynają naukę pisania lub się do niej przygotowują. Teczka zawiera:30 dwustronnych kart ze szlaczkami;zeszyt z instrukcja;3 folie formatu A4.Uczeń rysuje szlaczki na folii położonej na karcie ze szlaczkami. Powinien to robić za pomocą mazaka niepermanentnego. Na początku, w trzech pierwszych liniaturach, kreśli szlaczki po śladzie. W dwóch kolejnych wierszach rysuje szlaczki samodzielnie. Karty do ćwiczeń można podzielić na dwie części. Na pierwszych kartach znajdują się szlaczki pojedyncze, składające się z dwóch elementów: dużego oraz takiego samego małego. Na pozostałych stronach umieszczono szlaczki łańcuchowe, które należy rysować bez odrywania ręki od kartki.
Karty edukacyjne do nauki kalendarza.
Kolorowy kalendarz to propozycja odkrywania w formie zabawy jednego z działów matematyki konkretnej. W przyjazny sposób zachęca do poznawania tajemnic kalendarza. Publikacja jest przeznaczona dla dzieci w wieku szkolnym, szczególnie dla uczniów klas I–IV, choć z wieloma zadaniami poradzą sobie także przedszkolaki.
Kolorowy kalendarz może być wykorzystany do indywidualnego treningu konkretnej wiedzy i umiejętności, ale również do wzbogacenia zajęć wyrównawczych czy dodatkowych w szkole oraz do urozmaicenia terapii pedagogicznej. Może też służyć jako narzędzie rozwijające wyobraźnię i kreatywność.
Zeszyt - 44 strony (A4 albumowy)
Karty - 35 kolorowych kart
Logopedyczna gra karcianaLogoświnki to gra wspomagająca terapię rotacyzmu między innymi poprzez utrwalanie wymowy głoski r po spółgłoskach oraz w nagłosie i między samogłoskami. Gra składa się z 3 zestawów po 52 karty:na talii oznaczonej kolorem niebieskim na rewersie znajdują się obrazki zawierające w nazwie głoskę r po spółgłoskach t, d, p, b;na talii oznaczonej kolorem zielonym na rewersie znajdują się obrazki zawierające w nazwie głoskę r po spółgłoskach k, g, h (ch), f, w, m, ś, ź;na talii oznaczonej kolorem różowym na rewersie znajdują się obrazki zawierające w nazwie głoskę r w nagłosie, wygłosie i między samogłoskami.
Poddany ocenie wydawniczej tom z jednej strony bezapelacyjnie podtrzymuje najwyższy naukowy poziom tomów wcześniejszych, z drugiej – z dużą naukową śmiałością [...] poszerza granice współczesnej logopedii, redefiniując jej przedmiot. [...] Opiniowane opracowanie składa się z trzech wyraźnie zaznaczonych części: I – Język i kultura; II – Rozwój osób dwujęzycznych; III – Różnice kulturowe i językowe a logopedia.
Z recenzji prof. UP, dra hab. Mirosława Michalika
„Logopedia międzykulturowa” to kolejny tom z serii LOGOPEDIA XXI WIEKU – jednego z najważniejszych projektów wydawnictwa naukowego Harmonia Universalis. Obejmuje on stworzenie serii monografii naukowych z zakresu najistotniejszych problemów współczesnej logopedii pod redakcją prof. UG, dra hab. Stanisława Milewskiego oraz prof. UG, dr hab. Ewy Czaplewskiej z Katedry Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego, pod oficjalnym patronatem Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.
W niniejszej książce znajduje się 50 zabaw plastycznych. Do wykonania większości z nich potrzebne są płatki kosmetyczne, patyczki higieniczne oraz papier. Ta nieskomplikowana i niedroga forma spędzania wolnego czasu z pewnością ucieszy dzieci. Rozwinie ich wyobraźnię, cierpliwość, sprawność manualną, wrażliwość, a także zwiększy poczucie własnej wartości. Proponowane zabawy zainspirują nie tylko najmłodszych, ale również nauczycieli przedszkolnych, wczesnoszkolnych, rodziców, dziadków, opiekunów. Mogą posłużyć im jako dydaktyczna pomoc w pracy z najmłodszymi.
Oddajemy do rąk czytelników kolejną – po Kaligrafii artystycznej – książkę służącą nabywaniu trudnej sztuki artystycznego pisania. Retrokaligrafia ma w zamierzeniu odgrywać rolę przewodnika po dawnych krojach pisma – eleganckich i znakomicie nadających się do przygotowania okolicznościowych kartek, zaproszeń czy życzeń. Dzięki umieszczonej w publikacji liniaturze czytelnik może zapoznać się z kształtem ozdobnych liter i cyfr oraz poćwiczyć ich samodzielne wykonanie. Dodatkowo w książce zawarte zostały porady i ciekawostki dotyczące sztuki kaligrafii, a także inicjały i finaliki – czyli ornamentacyjne elementy pozwalające rozpocząć i zakończyć retrokartkę w sposób niebanalny i uczynić z tekstów miniaturowe dzieła sztuki.
Zachowania autoagresywne występują u prawie połowy osób z autyzmem i stanowią jeden z najbardziej wyniszczających problemów, a zarazem najtrudniejszych do wyeliminowania. Autoagresja może przejawiać się w różnych formach – dana osoba może na przykład uderzać głową, gryźć się w ręce, ciągnąć się za włosy lub nadmiernie się drapać. Medyczne i behawioralne badania nad zachowaniami autoagresywnymi są prowadzone od ponad pięćdziesięciu lat, jednak wciąż wielu specjalistów i rodziców nie zna szerokiego spektrum przyczyn tych zachowań ani dostępnych możliwości terapii. Autorzy niniejszego tomu – wybitni badacze i praktycy – przedstawiają kompletną analizę zachowań autoagresywnych przejawianych przez osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub powiązanymi zaburzeniami rozwoju, a także prezentują różnorodne metody terapii.
„Książka ta łączy podejście medyczne, biomedyczne i behawioralne. To podstawowa lektura dla rodziców, nauczycieli, terapeutów i lekarzy, którzy pracują z osobami przejawiającymi zachowania autoagresywne”.
Z przedmowy Temple Grandin
Mówię i czytam słówka to pomoc edukacyjna stworzona z myślą o wspieraniu rozwoju małych dzieci przez zabawę. Zestaw składa się z kolorowych i czarno-białych obrazków przedstawiających przedmioty z najbliższego otoczenia dziecka oraz z podwójnych podpisów do ilustracji. Służy do ćwiczeń rozwoju mowy, percepcji wzrokowej oraz nauki globalnego rozpoznawania wyrazów (rzeczowników w mianowniku). Materiały można wykorzystać do wspólnych zabaw w domu, do ćwiczeń podczas terapii logopedycznej, pedagogicznej i psychologicznej zarówno dzieci zdrowych, jak i tych z trudnościami w nabywaniu systemu językowego.
Zeszyt przygotowuje dzieci w wieku wczesnoszkolnym do pisania w zeszycie w jedną linię, ułatwia płynne pisanie, umożliwia szybsze tempo pisania. Dzięki wyrazistej interlinii pomaga opanować umiejętność czytelnego i estetycznego pisania.
Publikacja stanowi zestaw kwestionariuszy obrazkowo-wyrazowych służących do badania kinestezji artykulacyjnej dzieci pięcioletnich i starszych. Składa się z części A, dotyczącej głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych, oraz części B, dotyczącej głosek ustnych i nosowych, twardych i miękkich, o różnych miejscach artykulacji i odmiennym stopniu zbliżenia narządów mowy. Do każdego kwestionariusza załączono kartę logopedyczną, która jest integralną częścią narzędzia badania kinestezji artykulacyjnej. Materiały adresowane są zarówno do specjalistów (logopedów, psychologów dziecięcych, pedagogów, terapeutów), jak i do rodziców, nauczycieli, wychowawców oraz opiekunów.
Zeszyt z węższą kratką ułatwi opanowanie estetycznego i czytelnego zapisu cyfr i działań matematycznych. Ćwiczenie pisma w węższej kratce wzmocni precyzję ruchów ręki piszącej dziecka.
Co możesz zrobić, aby dać swojemu maluszkowi dobrą bazę wychowawczą już od urodzenia? Jak komunikować się z maleństwem, aby zbudować prawidłową więź? Co powinno zawierać mądre wychowanie, aby ustrzec się problemów z zachowaniem dziecka w przyszłości? Czego unikać i jakie błędy popełniają najczęściej rodzice małych dzieci? Na te i wiele innych pytań odpowiada autorka książki Wychowanie maluszka od urodzenia do trzeciego roku życia. Poradnik dla rodziców i opiekunów doktor nauk humanistycznych, psycholog dziecięcy z wieloletnią praktyką, mediator rodzinny, a jednocześnie mama sześciorga dzieci.
Czytelnicy odnajdą w tej publikacji fabularyzowane zabawy ruchowe, które można wykorzystać w profilaktyce oraz korygowaniu płaskostopia przedszkolaków i uczniów kilku pierwszych klas szkół podstawowych. Książka adresowana jest do studentów fizjoterapii, wychowania fizycznego oraz pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, którzy zamierzają w przyszłości prowadzić zajęcia korekcyjne dla kilkulatków. Nauczyciele wykonujący ten zawód znajdą w niej przypomnienie znakomicie znanych sobie kanonów metodyki. Zaproponowane zabawy mogą wykorzystać także rodzice ćwiczący w domu z kilkulatkami.
Muzyka wprowadza malucha w świat wyobraźni, rozwija inteligencję emocjonalną oraz mowę. Niniejsza książeczka powstała z myślą o bardzo małych dzieciach oraz tych, u których rozwój nie przebiega harmonijnie. Uczy rozumienia i naśladowania mowy, imitowania ruchów i gestów z wykorzystaniem przedmiotów, rozwija umiejętności poznawcze. Wyrazy dźwiękonaśladowcze, rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki zawarte w piosenkach, wzbogacone o łatwą do odtworzenia melodię, poszerzają wiedzę o otaczającym świecie i rozbudzają w dziecku motywację do mówienia.
Dziennik wychowawcy pomoc psychologiczno-pedagogiczna został stworzony w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 1646) oraz o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. W dzienniku uzupełnia się zalecenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną oraz zalecone na podstawie diagnozy szkolnej ucznia.
Publikacja stanowi cykl opowiadań z wplecionymi ćwiczeniami artykulacyjnymi. Skierowane do młodszych dzieci opowieści o najbliższym otoczeniu nawiązują do tego, co znane i lubiane. Mogą więc być również doskonałym wprowadzeniem do rozmowy, a dołączony rysunek i pytania dodatkowo aktywizują dziecko. Dzieciom starszym dedykowane są opowiadania o polskich miastach, które ciekawie prezentują ich zabytki i atrakcje. Małe i duże języczka podróże to książka nie tylko dla logopedów, ale również dla rodziców i nauczycieli, którzy podczas ćwiczeń aparatu artykulacyjnego mogą rozbudzić w dzieciach chęć poznawania świata.
Pięć książeczek z serii poświęconej rodzeństwu Heli i Tomkowi jest adresowanych do dzieci 2- i 3-letnich oraz starszych, u których rozwój mowy przebiega trochę wolniej niż u rówieśników. Celem publikacji jest wprowadzenie dziecka w świat mowy poprzez poszerzanie zasobu słownictwa związanego z prostymi sytuacjami dnia codziennego, zdobywanie umiejętności rozumienia czytanego tekstu oraz prowadzenia dialogu. Bardzo ważnym elementem w rozwoju małego dziecka jest pojmowanie następstwa czasu, czyli poznanie rytmu dnia. To z kolei przyczynia się do prawidłowego rozwoju emocjonalnego. W publikacjach zamieszczono elementy ruchome, które mają na celu wzmocnić motywację do podjęcia przez dziecko aktywności intelektualnej, a przede wszystkim pomóc mu w rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych. Książeczki zawierają komplety obrazków do wycięcia i rzepów do naklejania.
Bardzo proste czytanki dla dzieci to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania prostych zdań ze zrozumieniem oraz zdobywanie wiadomości na temat różnych miejsc i zjawisk przyrody. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące zimy: zimowe miesiące, charakterystyczne cechy pogody, ubiór, zwyczaje związane z Bożym Narodzeniem, zimowe zabawy, dokarmianie zwierząt.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?