Koniec poprzedniego tomu postawił Thorfinna oko w oko ze śmiercią. Czy tym razem będzie łowcą czy zwierzyną? Kto na kogo będzie polował? Przeszłość wciąż ściga Thorfinna i nie daje o sobie zapomnieć.
Saga Winlandzka to epopeja, w której nie brak intryg, pokazanych z rozmachem scen walk, berserków czy Jomswikingów - elitarnych wojowników (niektórzy badacze twierdzą, że stacjonowali oni na Wolinie!). To też barwne, nierzadko historyczne, postacie - Thorfinn, Askeladd, Floki czy Leif.
Tenma, który wpadł w pułapkę zastawioną przez “Johana”, jest teraz poszukiwanym seryjnym zabójcą. Za każdym razem o włos wymykając się policji, ściga “Johana”, aby zapobiec kolejnym morderstwom i udowodnić swoją niewinność. Zbliża się do monstrum, śledząc jego tajemniczą przeszłość.
Ninę złapała grupa neo-nazistów. Tenma jej szuka, gdyż Nina to jedyna osoba, która jest w stanie powiedzieć, czym jest “Johan”. W międzyczasie Tenma dowiaduje się strasznej rzeczy. Ultraprawicowcy planują uczynić “Johana” nowym Hitlerem.
Naoki Urasawa urodził się w 1960 w Tokio. Sławę przyniosła mu seria YAWARA! - opowieść o dziewczynie uprawiającej judo. Obecnie jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych japońskich twórców komiksowych. Na Zachodzie znany głównie z ostatnich dzieł – MONSTER, 20th Century Boys i PLUTO. Otrzymał wiele nagród i nominacji, w tym jako jedyny twórca zdobył dwukrotnie Tezuka Osamu Shō. Wśród swoich inspiracji wymienia prace Katsushiro Ōtomo (autora Akiry).
Każdy czasem odczuwa niepokój. Nawet zdolny doktor Kenzō Tenma nie jest żadnym wyjątkiem. Skąd mógł wiedzieć, że powrót do zajęcia, jakim jest ratowanie ludzi, nie przyniesie mu sukcesu, lecz powoła do życia niesamowitą istotę? Czym jest sprawiedliwość, czym jest zło? Te pytania pozostawiam Tobie.
W Niemczech, gdzie panuje zamieszanie po zjednoczeniu, bezdzietne pary w średnim wieku giną jedna po drugiej. Zabójcą był Johan! Dlaczego atakuje takie osoby? Kenzō Tenma wyrusza w podróż, by odnaleźć siostrę bliźniaczkę Johana, która może dać mu wskazówki pozwalające rozwikłać tajemnicę potwora.
Naoki Urasawa urodził się w 1960 w Tokio. Sławę przyniosła mu seria YAWARA! - opowieść o dziewczynie uprawiającej judo. Obecnie jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych japońskich twórców komiksowych. Na Zachodzie znany głównie z ostatnich dzieł – MONSTER, 20th Century Boys i PLUTO. Otrzymał wiele nagród i nominacji, w tym jako jedyny twórca zdobył dwukrotnie Tezuka Osamu Shō. Wśród swoich inspiracji wymienia prace Katsushiro Ōtomo (autora Akiry).
Czy „Johan” ma w sobie dwie osobowości? Czy jest Jekyllem i Hyde'em? Tenma prosi o pomoc doktora Gillena, autorytet z psychologi kryminalnej, aby ten zrobił analizę psychologiczną „Johana”. Jednakże doktor Gillen odkrywa, że to nie „Johan” a Tenma popełnił seryjne morderstwa. Próbuje zwabić go w sidła, by przeprowadzić swoje eksperymenty. Tym razem Tenma jest naprawdę w potrzasku!!!
Karl, student na Uniwersytecie Monachijskim, co tydzień odwiedza niewidomego milionera i czyta mu książki, by móc pokryć szkolne wydatki. Pewnego dni poznaje młodego człowieka, który również wykonywał tę samą pracę w domu milionera. Ten człowiek nazywa się Johan! Od tej chwili wokół Karla dzieją się dziwne rzeczy... Co to za młody człowiek o imieniu Johan? Czy to „Johan”, którego znamy?
Naoki Urasawa urodził się w 1960 w Tokio. Sławę przyniosła mu seria YAWARA! - opowieść o dziewczynie uprawiającej judo. Obecnie jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych japońskich twórców komiksowych. Na Zachodzie znany głównie z ostatnich dzieł – MONSTER, 20th Century Boys i PLUTO. Otrzymał wiele nagród i nominacji, w tym jako jedyny twórca zdobył dwukrotnie Tezuka Osamu Shō. Wśród swoich inspiracji wymienia prace Katsushiro Ōtomo (autora Akiry).
Pachnące cynamonowe bułeczki serwowane do kawy, krągłe soczyste klopsiki czy śledzie na sto różnych sposobów – to tylko przykładowe dania kuchni szwedzkiej. Skandynawska kultura kulinarna to również opowieść o tym, co jedli wikingowie, ukryta między wersami sag o bogach i bohaterach, wyprawa Karola Linneusza do Laponii czy anegdota o słodkich wypiekach, które zabiły szwedzkiego króla. To również historia produktów i ludzi, którzy mieli wkład w powstawanie współczesnej kuchni.
Tradycje kulinarne Szwecji to kolejna książka poświęcona nordyckiej kulturze kulinarnej autorstwa Magdaleny Tomaszewskiej-Bolałek – kulturoznawcy, dziennikarki i zdobywczyni wielu światowych nagród.
Dla człowieka ważne są w życiu cele. Niektórym wystarczają wyzwania dnia codziennego, inni patrzą w kierunku gór. Gdy wszystkie szczyty zostały zdobyte, ludzie zaczęli rzucać kolejne wyzwania. Zimowa wyprawa na K2, samotna wspinaczka na Mount Everest, każdy następny cel jest coraz trudniejszy. Gdzie jest granica? Czy niektórzy nie są zbyt aroganccy w swoich dążeniach? Tytułowy bohater komiksu - K jest postacią tajemniczą, wybitnym alpinistą. Mimo nadludzkich wręcz umiejętności, szanuje góry i stara się wsłuchać w ich głos. Wie, że nie zawsze należy iść do przodu, żeby dotrzeć do celu czasami trzeba odpuścić.
Taniguchi i Tōsaki nie nakreślili jedynie historii o intrygującym człowieku. Rozprawiają też o górach, które są zarazem piękne i niebezpieczne. Przede wszystkim jednak opowiadają o słabościach dopadających ludzi w każdym miejscu na świecie.
Fujii Minami jest 27-letnią kobietą pracującą w renomowanej agencji reklamowej. Sukces zawodowy wymaga jednak wielu wyrzeczeń. Nadgodziny, praca w niedziele to tylko niektóre z „uroków” budowania mocnej pozycji w firmie. W takich warunkach bardzo ciężko jest zorganizować swoje życie osobiste. Fujii od siedmiu lat ma stałego partnera, jednak coraz częściej zastanawia się, ile tak naprawdę wart jest ten związek. Kariera zawodowa, mechanizmy działania agencji reklamowej, a także samotność oraz usilne poszukiwanie akceptacji i miłości, to tematy poruszane w komiksie Suppli.
Suppli zostało wydane na nowoczesnym, niepowlekanym papierze o wysokiej białości i jakości, który dobrze chłonie farbę drukarską. Surowiec ten ma wysoką odporność na żółknięcie, jest wytrzymały, ma mniejszą gnietliwość.
„Czy chcesz zostać starą panną?” – prawie każda kobieta słyszała to pytanie. Najgorsze są imprezy rodzinne – wesela, pogrzeby… albo spotkania klasowe. Tam dodatkowo można się jeszcze natknąć na swojego byłego. Ale czy każdy musi kogoś mieć? Czy nie można być szczęśliwym bez stałego związku?
Czy chcesz zostać starą panną? to zbiór nowel graficznych na podstawie książki Mami Amamiyi (1976-2016), której adaptacją zajęła się Mari Okazaki, twórczyni Suppli. Jak w jej bestsellerowej serii, tak i tu możemy liczyć na nietuzinkowe kadrowanie, wspaniałą narrację i doskonałe wyczucie medium komiksowego.
„Dekret o nieustannym rozwoju kraju” – wspomaga wzrost gospodarczy oraz zmniejsza przestępczość, a jednocześnie pomaga zrozumieć, jak wielkim dobrem jest życie. Koszty, jakie ponosi naród są niewspółmiernie niskie w porównaniu z korzyściami. Czy można nazwać wysoką ceną to, że jeden na tysiąc obywateli w wieku 18-24 lat jest uśmiercany przez eksplozję krążącej w jego ciele nanokapsuły? Oczywiście każdy może mieć swoje zdanie na ten temat, ale jedynie krzywomyśliciele uznają to prawo za złe…
Główny bohater, Fujimoto, pełni honory doręczyciela „Ikigami” – „Zawiadomień o śmierci”. Nie jest to łatwa praca, bo nie każdy jest gotów pogodzić się z przeznaczeniem. Niektórzy ludzie chcą jeszcze coś zmienić, zanim umrą. Czy wystarczą im 24 godziny?
To już finał serii o Ginko. W tym tomie na pierwszy plan zdaje się wysuwać się cała mitologia opowieści: promienista żyła, która ma wpływ na to co się dzieje nad nią; władca, który utrzymuje równowagę góry; kolej rzeczy, która kieruje wszystkim. Doceniany przez czytelników i krytyków komiks doczekał się świetnej wersji animowanej. Kolejne historie dotykają uniwersalnych problemów dotyczących zarówno środowiska naturalnego, jak i człowieczeństwa.
Każde stworzenie ma swoje miejsce na Ziemi i ma prawo do egzystencji. Mushi też są częścią porządku rzeczy, fragmentem świata, który pozostaje w równowadze. Jeśli wyciąga się rękę po ich pomoc, należy pamiętać o konsekwencjach. Żadne działanie z udziałem mushi nie pozostaje w próżni, każda akcja powoduje reakcję. Gdy ten porządek zostaje zaburzony, skutki mogą być być tragiczne.
Yuki Urushibara - urodzona 29.01.1974 w prefekturze Yamaguchi. Najbardziej znana ze swojego dzieła Mushishi za które otrzymała między innymi Nagrodę Kōdansha Manga oraz grand prix Japan Media Arts Festival.
Mushi zazwyczaj są pasożytami żerującymi na innych organizmach. Stają się częścią ludzkiego życia, czasami wręcz je ułatwiając. Jednak wszystko ma swoją cenę. Korzystając z ich mocy, pozbawiamy się części człowieczeństwa. Po raz kolejny cykl „Mushishi” pod pretekstem krótkich historii stawia pytania na temat człowieczeństwa, ale również o granicę poświęceń czy o zemstę i karę.
Yuki Urushibara - urodzona 29.01.1974 w prefekturze Yamaguchi. Najbardziej znana ze swojego dzieła Mushishi za które otrzymała między innymi Nagrodę Kōdansha Manga oraz grand prix Japan Media Arts Festival.
Mushi to przedziwne stworzenia, które nieustannie oddziałują na otaczający je świat. Niejednokrotnie zmieniają na zawsze ludzkie życia. Jednak bohaterów opowieści kreślonych przez Urushibarę nie nękają jedynie mushi. Problemy pojawiające się w tych historiach dotyczą również bardziej przyziemnych spraw, jak depresja, relacje międzyludzkie czy uzależnienia.
Mushi potrafią odwrócić los niejednego człowieka. Czasami na lepsze, a czasami na gorsze.
Badacze mushi, czyli mushishi, latami zbierają informacje i starają się poszerzać swoją wiedzę na temat tych stworzeń oraz niwelowania skutków ich działań. W tym ostatnim przypadku pomocny może się okazać promienisty alkohol...
Nikt nie zna dnia ani godziny, gdy zetknie się z mushi.
Mogą czaić się pod kamieniem albo w cieniu drzewa.
Mogą wejść w ciało nosiciela przez uszy lub oczy.
Nigdy nie wiadomo, jak bardzo zmieniają świat, którego są nierozłączną częścią.
Mushi można się bać albo starać się je polubić. Można spotkać je wszędzie – w górach, w gajach bambusowych, w zbiornikach wodnych, a czasem nawet w domach. Zdarza się, że egzystują obok ludzi nie wadząc nikomu, a czasami potrafią być bardzo dokuczliwe. Bo mushi to sąsiedzi, których nie trzeba kochać, ale z którymi należy nauczyć się żyć.
Mushi to byty, które mogą przybierać różne formy. Często sprowadzają choroby, cierpienie. Ale czy to ich wina? Czy trzeba je wytępić? Dla wielu mushishi, badaczy mushi, odpowiedź jest oczywista. Jednak nie dla Ginko. On stara się ich nie osądzać i nie tępić za wszelką cenę.
Kuchnia koreańska przypomina kocioł, do którego różne ludy i plemiona dorzuciły swoje ulubione składniki. Chiński ryż i herbata, mandżurska soja, mongolskie pierogi oraz mocny alkohol destylowany, chilli z Nowego Świata i japońskie sushi. Na przestrzeni wieków mieszały się w owym kotle smaki, zapachy i techniki kulinarne, tworząc niezwykłą kuchnię Kraju Porannej Ciszy. Sztukę kulinarną będącą ogniwem łączącym kontynent azjatycki z Wyspami Japońskimi. Tradycje kulinarne Korei to nie tylko przewodnik po składnikach, sposobach przygotowywania dań i potrawach, to również książka ukazująca rolę oraz znaczenie kuchni na Półwyspie Koreańskim. Między kartkami pierwszych rękopisów z recepturami, wśród talerzy z ofiarami składanymi przodkom i bogom w ofierze, w bajkach oraz legendach kryje się bowiem historia kultury opowiedziana poprzez jedzenie. Uzupełnieniem książki jest zestaw przepisów na popularne koreańskie dania.
Po ostatnim wyznaniu Shinjuro, Azuki nie może się pozbierać. Dodatkowo w podjęciu decyzji nie pomaga miły, sympatyczny i oddany pan Wao. Bycie balsamistą to nie praca, to posługa.
Również Mamiya nie radzi sobie z uczuciami. Miłość przeplata się z trudnymi pytaniami. Czy Shinjuro byłby w stanie zabalsamować ukochaną osobę?
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?