Jak może powstać największy sztuczny umysł? Czy robot, którego tok rozumowania obejmuje wszystkie decyzje, jakie mógłby podjąć każdy człowiek na Ziemi, będzie faktycznie najwspanialszy? Przy takim natłoku informacji można zarówno być geniuszem, jak i popaść w szaleństwo.
W świecie przedstawionym w PLUTO roboty często przyjmują bardziej ludzkie postawy niż sami ludzie. To one przeżywają traumę powojenną, cierpią po utracie najbliższych, rzucają się w gniewie w wir walki albo wręcz przeciwnie – przyjmują pacyfistyczną postawę. Dzięki temu łatwiej jest nam zrozumieć, co znaczy być człowiekiem.
Atom Żelaznoręki to jedno z nieśmiertelnych dzieł japońskiej sztuki komiksowej, stworzone przez nieodżałowanego mistrza Osamu Tezukę, którego zawsze podziwiałem. Dzieło porywa pokolenia czytelników od momentu powstania w 1950 roku do dziś. Praca nad PLUTO była dla mnie okazją, aby tchnąć nowego ducha w komiks Atom Żelaznoręki: Największy robot na Ziemi, utwór, który wzruszał mnie, gdy byłem dzieckiem.
Naoki Urasawa
Najnowocześniejsze roboty na Ziemi giną jeden po drugim. Nic i nikt nie jest w stanie tego powstrzymać. Mimo że pojawiają się kolejne elementy układanki, wszystko okazuje się znacznie bardziej skomplikowane niż się początkowo wydawało. Kto za tym wszystkim stoi i kto kim kieruje?
PLUTO to seria obsypana licznymi nagrodami na całym świecie. Ten fenomen można łatwo wytłumaczyć. Za, sprawnie napisaną i świetnie narysowaną, opowieścią o robotach kryje się historia o nietolerancji i ludzkim okrucieństwie – tym co, niestety, bez względu na czas i miejsce, prawdopodobnie nigdy całkowicie nie zniknie.
Czy maszyna może czuć? Czy może jej być przykro, gdy straci kogoś bliskiego? Czy ma sumienie i czy jest zdolna zabić? Autorzy PLUTO już niejednokrotnie stawiali przed czytelnikami te pytania, ale z tomu na tom nabierają one nowego wydźwięku. Oprócz samych uczuć robotów w serii ważną rolę grają również ludzkie zachowania wobec mechanicznych stworzeń. Ludzie, jak Profesor Ochanomizu, są w stanie z zapałem próbować reanimować sztucznego psa. Inni - z zimną krwią zatłuc człowiekokształtną maszynę.
Grupka przyjaciół nadal stoi przed wyzwaniami, które zgotował im bezwzględny świat dorosłych. Czekają na nich trudne decyzje… Czy wydarzenia kończące pierwszy tom, wpłyną istotnie na życie paczki przyjaciół? Czy nadal będą mieli tyle zapału, by zajmować się muzyką?
Drugi tom kończy nominowaną do prestiżowych nagród Eisnera i Harveya mini-serię Solanin. W 2010 roku do kin w Japonii trafi adaptacja filmowa tej opowieści.
Inio Asano urodził się w 1980 roku. Pochodzi z prefektury Ibaraki, karierę komiksową rozpoczął w 1997 roku, a w 2001 zdobył nagrodę GX dla nowych talentów. Cechą charakterystyczną jego twórczości są szczegółowo zagospodarowane tła, na drugim planie można odnaleźć żarty czy ukryte przesłania. Asano w nienachalny sposób wplata w rysunki komiksowe elementy fotografii. Jeden ze stworzonych przez niego bohaterów, surrealistyczny ptaszek Punpun, już stał się swoistą ikoną popkultury – w Japonii sprzedawane są gadżety z jego podobizną.
Miho i Seiichi od półtorej roku mieszkają razem w niewielkim mieszkaniu. Ona pracuje w sklepie i jest przeciętną japońską dziewczyną. On to młody muzyk, który marzy o karierze w branży. Niestety ciągle jest bezrobotny, przez co cały ciężar utrzymania spada na Miho. Ze względu na trudną sytuację finansową dziewczyna podejmuję dodatkową pracę w nocnym klubie.
Dynia z majonezem to historia o problemach współczesnych młodych ludzi. To opowieść o szukaniu swojego miejsca na ziemi, stworzona przez Kiriko Nananan - twórczynię słynącą z subtelnej, realistycznej kreski i wnikliwej obserwacji otaczającego nas świata.
Kriko Nananan jest zarówno rysowniczką, jak i autorką scenariuszy. Zadebiutowała w 1993 roku w magazynie Garo. Jej prace cechuje realistyczna kreska oraz prosta forma. Stworzone przez autorkę historie opisują życie młodych Japończyków. Prawdziwych ludzi, którzy popełniają błędy, szukają celu w życiu i mierzą się z codziennymi wyzwaniami.
Uniwersalność tematyki poruszanej przez Kriko Nananan sprawia, że jej komiksy cieszą się popularnością nie tylko w Japonii. Prace autorki zostały wydane między innymi w Stanach Zjednoczonych oraz we Francji, gdzie spotkały się z wyjątkowo entuzjastycznym przyjęciem.
O talencie młodej rysowniczki (ur. 1972 roku) świadczy również fakt, że na podstawie jej dwóch komiksów nakręcono filmy fabularne.
Książka ""Mistrz Pu Pu"" zdobyła główną nagrodę Japan Fantasy Novel Award w 2006 roku. Chiny, czasy dynastii Tang. Wang Bian - dwudziestodwuletni młodzieniec, syn emerytowanego urzędnika, choć nie jest już dzieckiem, nie pali się ani do pracy, ani do ożenku. Całymi dniami snuje się bez celu, czym spędza ojcu sen z powiek. Sielanka kończy się bezpowrotnie, gdy chłopak spotyka nieśmiertelnego maga-pustelnika. Pustelnik, którego wygląd i zachowanie odbiegają od wyobrażeń Biana o tego rodzaju istotach, przyjmuje młodzieńca na swojego ucznia. Niezwykła para rozpoczyna pełną przygód podróż, obfitującą w spotkania z wieloma dziwnymi stworzeniami, które do tej pory były dla młodego mężczyzny jedynie postaciami z mitologii. Co czeka bohatera u kresu podróży?
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?