Normanowe, Danowie, Rusini... obecnie znani jako wikingowie. Niezłomni wojownicy, których bała się cała Europa. Jednym z nich jest Thorfinn, syn Thorsa. Mimo swojego młodego wieku, rzadko kto może się z nim równać w walce. Kim jest ten chłopak, w którego oczach nie ma strachu, ale płonie nienawiść? Czemu zawdzięcza swoje umiejętności? Skąd pochodzi?Saga Winlandzka to epopeja, w której nie brak intryg, pokazanych z rozmachem scen walk, berserków czy Jomswikingów - elitarnych wojowników (niektórzy badacze twierdzą, że stacjonowali oni na Wolinie!). To też barwne, nierzadko historyczne, postacie - Thorfinn, Askeladd, Floki czy Leif.
Kolejna seria mistrza Urasawy, autora takich hitów, jak "MONSTER" czy "PLUTO". Tym razem akcja będzie pędzić przez historię XX i XXI wieku, począwszy od lat sześćdziesiątych poprzedniego stulecia, do roku 2015, który jest alternatywną wizją naszej historii.
Współtwórca: Takashi Nagasaki;Koordynacja: Macoto Tezka;Współpraca: Tezuka Productions.Pluto to opowieść bazująca na jednym z najbardziej znanych dzieł Osamu Tezuki - Atom Żelaznoręki, współczesnej historii Pinokia, w której rolę drewnianego chłopca odgrywa robot. Tytułowy Atom stał się popkulturową ikoną. Na całym świecie można kupić różne gadżety z nim związane, a w Hollywood wyprodukowano film bazujący na jego przygodach. Jednak to nie on jest głównym bohaterem Pluto. Historia skupia się na postaciach drugoplanowych, głównie robotach zastanawiających się nad swoim człowieczeństwem, efektem czego jest opowieść duchem bliższa Łowcy Androidów niż bajce pt. Pinokio.* * *Atom Żelaznoręki to jedno z nieśmiertelnych dzieł japońskiej sztuki komiksowej, stworzone przez nieodżałowanego mistrza Osamu Tezukę, którego zawsze podziwiałem. Dzieło porywa pokolenia czytelników od momentu powstania w 1950 roku do dziś. Praca nad Pluto była dla mnie okazją, aby tchnąć nowego ducha w komiks Atom Żelaznoręki: Największy robot na Ziemi, utwór, który wzruszał mnie, gdy byłem dzieckiem.Naoki UrasawaPo śmierci Osamu Tezuki nie ma japońskiej mangi. Był Leonardem Da Vincim, Goethem i Dostojewskim świata komiksu. Naoki Urasawa i ja nie chcieliśmy, aby osiągnięcia Tezuki odeszły w niepamięć, dlatego w 2003 roku, w okrągłą rocznicę urodzin głównego bohatera, z jego sztandarowego dzieła - Atoma Żelaznorękiego, stworzyliśmy remake epizodu pod tytułem: Największy robot na Ziemi.Jakim człowiekiem był Osamu Tezuka? Co takiego chciał przekazać?Tym, których zainteresował Pluto, polecam też pozostałe komiksy Osamu Tezuki.Takashi Nagasaki
Współtwórca: Takashi Nagasaki;Koordynacja: Macoto Tezka;Współpraca: Tezuka Productions.Rozwój technologiczny zawsze niesie ze sobą zmiany społeczne i ekonomiczne. Pojawia się zapotrzebowanie na nowych specjalistów, ale jednocześnie niektóre zawody zanikają. Maszyny ułatwiają życie jednym, ale koszt ich pracy bywa niższa niż ludzi, przez co niektórzy tracą zatrudnienie. Dlatego też sytuacja robotów w świecie PLUTO przypomina tę, w jakiej znajdują się imigranci w naszej rzeczywistości. Są tanią siłą roboczą, która nie zawsze jest traktowana na równi z resztą społeczeństwa. Niektórzy cieszą się z ich obecności, ale są i tacy, którzy szczerze ich nienawidzą.Pluto to opowieść bazująca na jednym z najbardziej znanych dzieł Osamu Tezuki - Atom Żelaznoręki, współczesnej historii Pinokia, w której rolę drewnianego chłopca odgrywa robot. Tytułowy Atom stał się popkulturową ikoną. Na całym świecie można kupić różne gadżety z nim związane, a w Hollywood wyprodukowano film bazujący na jego przygodach. Jednak to nie on jest głównym bohaterem Pluto. Historia skupia się na postaciach drugoplanowych, głównie robotach zastanawiających się nad swoim człowieczeństwem, efektem czego jest opowieść duchem bliższa Łowcy Androidów niż bajce pt. Pinokio.* * *Atom Żelaznoręki to jedno z nieśmiertelnych dzieł japońskiej sztuki komiksowej, stworzone przez nieodżałowanego mistrza Osamu Tezukę, którego zawsze podziwiałem. Dzieło porywa pokolenia czytelników od momentu powstania w 1950 roku do dziś. Praca nad Pluto była dla mnie okazją, aby tchnąć nowego ducha w komiks Atom Żelaznoręki: Największy robot na Ziemi, utwór, który wzruszał mnie, gdy byłem dzieckiem.Naoki UrasawaPo śmierci Osamu Tezuki nie ma japońskiej mangi. Był Leonardem Da Vincim, Goethem i Dostojewskim świata komiksu. Naoki Urasawa i ja nie chcieliśmy, aby osiągnięcia Tezuki odeszły w niepamięć, dlatego w 2003 roku, w okrągłą rocznicę urodzin głównego bohatera, z jego sztandarowego dzieła - Atoma Żelaznorękiego, stworzyliśmy remake epizodu pod tytułem: Największy robot na Ziemi.Jakim człowiekiem był Osamu Tezuka? Co takiego chciał przekazać?Tym, których zainteresował Pluto, polecam też pozostałe komiksy Osamu Tezuki.Takashi NagasakiOsamu Tezuka (1928-1989) uważany jest za ojca japońskiego komiksu (czasami zwany jest nawet Bogiem Mangi). Człowiek wszechstronny, z wykształcenia lekarz. Trudno wymienić twórcę z Kraju Kwitnącej Wiśni, który nie inspirowałby się jego dziełami. Nie sposób też wyliczyć wszystkich znanych tytułów, jakie stworzył, ale do najbardziej rozpoznawalnych należą Atom Żelaznoręki, Black Jack, Król Dżungli oraz Budda. Jego imię nosi jedna z najbardziej prestiżowych nagród japońskiego przemysłu komiksowego. W Takarazuce mieści się Muzeum Osamu Tezuki.Naoki Urasawa urodził się w 1960 w Tokio. Sławę przyniosła mu seria Yawara! - opowieść o dziewczynie uprawiającej judo. Obecnie jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych japońskich twórców komiksowych. Na Zachodzie znany głównie z ostatnich dzieł - Monster, 20th Century Boys i Pluto. Otrzymał wiele nagród i nominacji, w tym jako jedyny twórca zdobył dwukrotnie Tezuka Osamu Sho. Wśród swoich inspiracji wymienia prace Katsushiro Otomo (autora Akiry).
Koniec poprzedniego tomu pozostawił Thorfinna oko w oko ze śmiercią. Czy tym razem będzie łowcą czy zwierzyną? Kto na kogo będzie polował/? Przeszłość wciąż ściga Thorfinna i nie daje o sobie zapomnieć.Saga Winlandzka to epopeja, w której nie brak intryg, pokazanych z rozmachem scen walk, berserków czy Jomswikingów, elitarnych wojowników (niektórzy badacze twierdzą, że stacjonowali oni na Wolinie!). To też barwne, nierzadko historyczne, postacie Thorfinn, Askeladd, Floki czy Leif.Zapraszamy na niesamowitą sagę, która zdobyła szereg nagród i jest uznawana za jedną z najlepszych serii o wikingach, jaka kiedykolwiek powstała! W roku 2019 komiks został przeniesiony na ekrany jako serial animowany.
Tenma, który wpadł w pułapkę zastawioną przez “Johana”, jest teraz poszukiwanym seryjnym zabójcą. Za każdym razem o włos wymykając się policji, ściga “Johana”, aby zapobiec kolejnym morderstwom i udowodnić swoją niewinność. Zbliża się do monstrum, śledząc jego tajemniczą przeszłość.
Ninę złapała grupa neo-nazistów. Tenma jej szuka, gdyż Nina to jedyna osoba, która jest w stanie powiedzieć, czym jest “Johan”. W międzyczasie Tenma dowiaduje się strasznej rzeczy. Ultraprawicowcy planują uczynić “Johana” nowym Hitlerem.
Naoki Urasawa urodził się w 1960 w Tokio. Sławę przyniosła mu seria YAWARA! - opowieść o dziewczynie uprawiającej judo. Obecnie jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych japońskich twórców komiksowych. Na Zachodzie znany głównie z ostatnich dzieł – MONSTER, 20th Century Boys i PLUTO. Otrzymał wiele nagród i nominacji, w tym jako jedyny twórca zdobył dwukrotnie Tezuka Osamu Shō. Wśród swoich inspiracji wymienia prace Katsushiro Ōtomo (autora Akiry).
Każdy czasem odczuwa niepokój. Nawet zdolny doktor Kenzō Tenma nie jest żadnym wyjątkiem. Skąd mógł wiedzieć, że powrót do zajęcia, jakim jest ratowanie ludzi, nie przyniesie mu sukcesu, lecz powoła do życia niesamowitą istotę? Czym jest sprawiedliwość, czym jest zło? Te pytania pozostawiam Tobie.
W Niemczech, gdzie panuje zamieszanie po zjednoczeniu, bezdzietne pary w średnim wieku giną jedna po drugiej. Zabójcą był Johan! Dlaczego atakuje takie osoby? Kenzō Tenma wyrusza w podróż, by odnaleźć siostrę bliźniaczkę Johana, która może dać mu wskazówki pozwalające rozwikłać tajemnicę potwora.
Naoki Urasawa urodził się w 1960 w Tokio. Sławę przyniosła mu seria YAWARA! - opowieść o dziewczynie uprawiającej judo. Obecnie jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych japońskich twórców komiksowych. Na Zachodzie znany głównie z ostatnich dzieł – MONSTER, 20th Century Boys i PLUTO. Otrzymał wiele nagród i nominacji, w tym jako jedyny twórca zdobył dwukrotnie Tezuka Osamu Shō. Wśród swoich inspiracji wymienia prace Katsushiro Ōtomo (autora Akiry).
Czy „Johan” ma w sobie dwie osobowości? Czy jest Jekyllem i Hyde'em? Tenma prosi o pomoc doktora Gillena, autorytet z psychologi kryminalnej, aby ten zrobił analizę psychologiczną „Johana”. Jednakże doktor Gillen odkrywa, że to nie „Johan” a Tenma popełnił seryjne morderstwa. Próbuje zwabić go w sidła, by przeprowadzić swoje eksperymenty. Tym razem Tenma jest naprawdę w potrzasku!!!
Karl, student na Uniwersytecie Monachijskim, co tydzień odwiedza niewidomego milionera i czyta mu książki, by móc pokryć szkolne wydatki. Pewnego dni poznaje młodego człowieka, który również wykonywał tę samą pracę w domu milionera. Ten człowiek nazywa się Johan! Od tej chwili wokół Karla dzieją się dziwne rzeczy... Co to za młody człowiek o imieniu Johan? Czy to „Johan”, którego znamy?
Naoki Urasawa urodził się w 1960 w Tokio. Sławę przyniosła mu seria YAWARA! - opowieść o dziewczynie uprawiającej judo. Obecnie jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych japońskich twórców komiksowych. Na Zachodzie znany głównie z ostatnich dzieł – MONSTER, 20th Century Boys i PLUTO. Otrzymał wiele nagród i nominacji, w tym jako jedyny twórca zdobył dwukrotnie Tezuka Osamu Shō. Wśród swoich inspiracji wymienia prace Katsushiro Ōtomo (autora Akiry).
Pachnące cynamonowe bułeczki serwowane do kawy, krągłe soczyste klopsiki czy śledzie na sto różnych sposobów to tylko przykładowe dania kuchni szwedzkiej. Skandynawska kultura kulinarna to również opowieść o tym, co jedli wikingowie, ukryta między wersami sag o bogach i bohaterach, wyprawa Karola Linneusza do Laponii czy anegdota o słodkich wypiekach, które zabiły szwedzkiego króla. To również historia produktów i ludzi, którzy mieli wkład w powstawanie współczesnej kuchni.Tradycje kulinarne Szwecji to kolejna książka poświęcona nordyckiej kulturze kulinarnej autorstwa Magdaleny Tomaszewskiej-Bolałek kulturoznawcy, dziennikarki i zdobywczyni wielu światowych nagród.
Dla człowieka ważne są w życiu cele. Niektórym wystarczają wyzwania dnia codziennego, inni patrzą w kierunku gór. Gdy wszystkie szczyty zostały zdobyte, ludzie zaczęli rzucać kolejne wyzwania. Zimowa wyprawa na K2, samotna wspinaczka na Mount Everest, każdy następny cel jest coraz trudniejszy. Gdzie jest granica? Czy niektórzy nie są zbyt aroganccy w swoich dążeniach? Tytułowy bohater komiksu - K jest postacią tajemniczą, wybitnym alpinistą. Mimo nadludzkich wręcz umiejętności, szanuje góry i stara się wsłuchać w ich głos. Wie, że nie zawsze należy iść do przodu, żeby dotrzeć do celu czasami trzeba odpuścić. Taniguchi i Tosaki nie nakreślili jedynie historii o intrygującym człowieku. Rozprawiają też o górach, które są zarazem piękne i niebezpieczne. Przede wszystkim jednak opowiadają o słabościach dopadających ludzi w każdym miejscu na świecie.
Minami Fujii jest 27 letnią kobietą pracującą w renomowanej agencji reklamowej. Sukces zawodowy wymaga jednak wielu wyrzeczeń. Nadgodziny, praca w niedziele to tylko niektóre z "uroków" budowania mocnej pozycji w firmie. W takich warunkach bardzo ciężko jest zorganizować swoje życie osobiste. Fujii od siedmiu lat ma stałego partnera, jednak coraz częściej zastanawia się, ile tak naprawdę wart jest ten związek. Kariera zawodowa, mechanizmy działania agencji reklamowej, a także samotność oraz usilne poszukiwanie akceptacji i miłości, to tematy poruszane w komiksie Suppli. Autorka pokazuje, że świetnie rozumie medium, jakim jest komiks i wykorzystuje je do prowadzenia narracji na różnych płaszczyznach. Niesamowicie dynamiczne kadrowanie i piękna kreska sprawiają, że utwór ten zachwyca czytelnika nie tylko podejmowaną tematyką, lecz fascynuje niezwykle interesującą grafiką. Komiks Suppli zyskał w Japonii bardzo dużą popularność, o czym świadczy fakt, że w 2006 roku na bazie historii stworzonej przez Okazaki Mari nakręcono serial z gwiazdorską obsadą. Każdy odcinek telewizyjnej wersji komiksu przyciągał przed ekrany telewizorów miliony widzów.
"Czy chcesz zostać starą panną?" - prawie każda kobieta słyszała to pytanie. Najgorsze są imprezy rodzinne - wesela, pogrzeby albo spotkania klasowe. Tam dodatkowo można się jeszcze natknąć na swojego byłego. Ale czy każdy musi kogoś mieć? Czy nie można być szczęśliwym bez stałego związku?Czy chcesz zostać starą panną? to zbiór nowel graficznych na podstawie książki Mami Amamiyi (1976-2016), której adaptacją zajęła się Mari Okazaki, twórczyni Suppli. Jak w jej bestsellerowej serii, tak i tu możemy liczyć na nietuzinkowe kadrowanie, wspaniałą narrację i doskonałe wyczucie medium komiksowego.
Dekret o nieustannym rozwoju kraju wspomaga wzrost gospodarczy oraz zmniejsza przestępczość, a jednocześnie pomaga zrozumieć, jak wielkim dobrem jest życie. Koszty, jakie ponosi naród, są niewspółmiernie niskie w porównaniu z korzyściami. Czy można nazwać wysoką ceną to, że jeden na tysiąc obywateli w wieku od 18 do 24 lat jest uśmiercany przez eksplozję krążącej w jego ciele nanokapsuły? Oczywiście każdy może mieć swoje zdanie na ten temat, ale jedynie krzywomyśliciele uznają to prawo za złe...Główny bohater, Fujimoto, pełni honory doręczyciela Ikigami, czyli Zawiadomień o śmierci. Nie jest to łatwa praca, bo nie każdy jest gotów pogodzić się z przeznaczeniem. Niektórzy ludzie chcą jeszcze coś zmienić, zanim umrą. Czy wystarczą im 24 godziny?
To już finał serii o Ginko. W tym tomie na pierwszy plan zdaje się wysuwać się cała mitologia opowieści: promienista żyła, która ma wpływ na to co się dzieje nad nią; władca, który utrzymuje równowagę góry; kolej rzeczy, która kieruje wszystkim. Doceniany przez czytelników i krytyków komiks doczekał się świetnej wersji animowanej. Kolejne historie dotykają uniwersalnych problemów dotyczących zarówno środowiska naturalnego, jak i człowieczeństwa.
Każde stworzenie ma swoje miejsce na Ziemi i ma prawo do egzystencji. Mushi też są częścią porządku rzeczy, fragmentem świata, który pozostaje w równowadze. Jeśli wyciąga się rękę po ich pomoc, należy pamiętać o konsekwencjach. Żadne działanie z udziałem mushi nie pozostaje w próżni, każda akcja powoduje reakcję. Gdy ten porządek zostaje zaburzony, skutki mogą być być tragiczne.Yuki Urushibara - urodzona 29.01.1974 w prefekturze Yamaguchi. Najbardziej znana ze swojego dzieła Mushishi, za które otrzymała między innymi Nagrodę Kdansha Manga oraz grand prix Japan Media Arts Festival.
Mushi zazwyczaj są pasożytami żerującymi na innych organizmach. Stają się częścią ludzkiego życia, czasami wręcz je ułatwiając. Jednak wszystko ma swoją cenę. Korzystając z ich mocy, pozbawiamy się części człowieczeństwa. Po raz kolejny cykl „Mushishi” pod pretekstem krótkich historii stawia pytania na temat człowieczeństwa, ale również o granicę poświęceń czy o zemstę i karę.
Yuki Urushibara - urodzona 29.01.1974 w prefekturze Yamaguchi. Najbardziej znana ze swojego dzieła Mushishi za które otrzymała między innymi Nagrodę Kōdansha Manga oraz grand prix Japan Media Arts Festival.
Mushi potrafią odwrócić los niejednego człowieka. Czasami na lepsze, a czasami na gorsze.Badacze mushi, czyli mushishi, latami zbierają informacje i starają się poszerzać swoją wiedzę na temat tych stworzeń oraz niwelowania skutków ich działań. W tym ostatnim przypadku pomocny może się okazać promienisty alkohol...Yuki Urushibara - urodzona 29.01.1974 w prefekturze Yamaguchi. Najbardziej znana ze swojego dzieła Mushishi, za które otrzymała między innymi Nagrodę Kdansha Manga oraz grand prix Japan Media Arts Festival.
Mushi potrafią odwrócić los niejednego człowieka. Czasami na lepsze, a czasami na gorsze.Badacze mushi, czyli mushishi, latami zbierają informacje i starają się poszerzać swoją wiedzę na temat tych stworzeń oraz niwelowania skutków ich działań. W tym ostatnim przypadku pomocny może się okazać promienisty alkohol...
Nikt nie zna dnia ani godziny, gdy zetknie się z mushi.
Mogą czaić się pod kamieniem albo w cieniu drzewa.
Mogą wejść w ciało nosiciela przez uszy lub oczy.
Nigdy nie wiadomo, jak bardzo zmieniają świat, którego są nierozłączną częścią.
Mushi można się bać albo starać się je polubić. Można spotkać je wszędzie – w górach, w gajach bambusowych, w zbiornikach wodnych, a czasem nawet w domach. Zdarza się, że egzystują obok ludzi nie wadząc nikomu, a czasami potrafią być bardzo dokuczliwe. Bo mushi to sąsiedzi, których nie trzeba kochać, ale z którymi należy nauczyć się żyć.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?