W podróż okrutną i złą trzech wojów wyruszyło. Najszlachetniejszy, najsilniejszy oraz najsłabszy. Tylko ostatni z nich kontynuuje wyprawę. Czy Szczyl będzie miał w sobie tyle siły, aby uratować świat? Podążaj z nim po bezkresach Morza północnego.
Lakier to rodzinna przypowieść. Taka gawęda przy stole o współuzależnieniu, zdradach, szantażach i o więzach, na które nikt nie ma wpływu, i o zmianach, które wywracają codzienność do góry nogami. Wszystko to prowadzi do zatracania siebie.A zaczyna się od narady rodzinnej, narady wojennej, co zrobić z chorującym na Alzheimera ojcem? Wszystko na barkach matki. Dźwigała go przecież przez całe życie. Oddać? Zostawić? Co się robi z chorującymi tyranami?Poszła do kuchni. Do tej starej, szarej kuchni. Do krzywych szafek, nierównych szuflad, niedomykających się drzwiczek i kapiącego kranu. Do starego piekarnika, jeszcze na gaz, bo przecież prąd drogi. Ale że pali jej wszystkie ciasta, to już nikogo nie obchodzi. Musi się dobrze nagimnastykować, żeby odpowiednią temperaturę ustawić, ale i tak po bokach mocniej grzeje. Ile to ciast miała niedopieczonych w środku, a na brzegach spalonych. O pieczeniu biszkopta mogła tylko pomarzyć każdy jej się na spodzie palił, a zapadał na środku. Ten piekarnik nadaje się jedynie do zapiekanek. Taka zapiekanka z makaronu, jak się nawet przypali, to jest lepsza. Chrupka fragment książki.Publikacja powstała dzięki wsparciu finansowemu Instytutu Literatury w ramach Tarczy dla Literatów.
Trzeba myśleć koszykówką, żyć nią, niemal oddychać te słowa, które padają w książce potwierdzają, że koszykówka kobiet skupia wokół siebie ludzi, dla których sport ten jest prawdziwą pasją, a klub z Konwiktorskiej i osoby z nim związane są tego idealnym przykładem. Emocjonująca relacja powrotu sekcji kobiecej na parkiety najwyższej klasy rozgrywek potwierdza, że klub to żywy organizm, który opiera się na wielu pozytywnych relacjach pomiędzy samymi zawodniczkami i trenerami, ale także pomiędzy lokalnymi rywalami. Między wierszami autor odsłania także karty z burzliwej przeszłości Polonii i choć historia klubu pokazuje, że sekcja koszykówki kobiet ma za sobą wiele wzlotów i upadków, to wszystkie osoby, które były związane z klubem, choć na chwilę mają do niego ogromny sentyment. Klub, to żywy organizm, w którym relacje oparte na zaufaniu mają ogromne znaczenie, co przy okazji zapewnia wszechstronny rozwój zawodniczek.Patrycja Gulak-Lipka, pierwsza w historii kobieta-komisarz krajowych i międzynarodowych zawodowych rozgrywek koszykarskich
Elementarz feministyczny. Subiektywny przewodnik po historii polskiego ruchu kobiecego z odrobiną teorii feministycznejKomiks Natalii Cholewczuk to rysunkowa podróż przez historię polskiego feminizmu. Autorka pokazuje przekrojowo ważne dla przemian społecznych i kulturowych od ponad dwóch wieków momenty i bohaterki. Narcyza Żmichowska, Eliza Orzeszkowa, Róża Luksemburg i Maria Janion to tylko część kobiet, których walkę o równouprawnienie poznajemy.Publikacja jest idealnym początkiem drogi prowadzącej do poszerzenia wiedzy dotyczącej emancypacji kobiet. To subiektywna podróż. Mnóstwo w niej drogowskazów i znaków, które mogą kształtować naszą własną ścieżkę do zrozumienia, jakie odcienie ma feminizm i dlaczego równość jest tak istotna.Natalia Cholewczuk (ur. 1996) ilustratorka i graficzka. Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Katowicach na kierunku projektowanie graficzne. Doświadczenie pracy z wyidealizowanym wizerunkiem kobiecym skierowały jej zainteresowania w stronę literatury feministycznej. Debiutancki Elementarz feministyczny powstał jako dyplom magisterski. Obecnie autorka mieszka w Katowicach. Próbuje wykorzystać zdobytą w tekstach feministycznych wiedzę w codziennej pracy graficzki.
Historie z Werku powracają. Drugi tom komiksu nosi tytuł Pasja. Wszyscy, którzy polubili brudny i mroczny świat Werku, nie będą zawiedzeni.Czym byłby portret kryminalnej Polski bez opowieści o dziewczynie aspirującej do ASP?Najciekawsze akcenty tego albumu są zawarte w samych kreskach Wu Zielińskiego. Dzikich i paranoicznych, razem tworzących postaci zamknięte w swoich szaleństwach. Autorzy postarali się, by kolizje tych szaleństw rozsadzały formę doszczętnie, a z klasycznej opowieści o szaleństwie artysty zostały prowokujące niejasności. Michał Olech
To nie jest książka o piłce nożnej. Jeśli szukasz wyliczeń asyst i bramek skrzydłowych, taktycznej analizy gry systemu z trzema obrońcami albo porównania poszczególnych trenerów – odłóż ją, bo najprawdopodobniej nie spełni twoich oczekiwań. Albo przeczytaj kolejne strony i przekonaj się?, z?e w futbolu chodzi o coś zupełnie innego. Oczywiście w rozmowach z legendami klubu czy jego wieloletnimi kibicami nie da się pominąć wątków meczów, goli, sportowych sukcesów i porażek, ale jest to przede wszystkim opowieść o emocjach, które potrafi wywoływać z pozoru przeciętny klub sportowy.
W książce znajdują się rozmowy z: Izabella Woronowicz Tian Wang Radosław Janukiewicz Maciej Milczanowski Piotr Celeban Artur Kałużny Radosław Majdan Tomasz Skuza Edi Andradina Robert Dymkowski Jarosław Stępski
Tobiasz Madejski (ur. 1992) – obecnie jest producentem treści wideo w HS concept Studio. Wcześniej pracował jako dziennikarz w Radiu Szczecin i “Głosie Szczecińskim”. Pierwsze doświadczenia w mediach zdobywał w wieku 17. lat na portalu PogonOnline.pl. Kibic Pogoni i piłki od dziecka.
Książka zawiera opowiadania, kartki z dziennika, wiersze oraz kolaże. Opowiadania, które często przybierają kształt próz poetyckich, wspomnień, podkreślają podziały na to, co męskie i kobiece, zwracają uwagę na cielesność, a przede wszystkim pamięć ciała. Natomiast kartki z dziennika to już wielomiesięczny, fragmentaryczny zapis zmagań z Alzheimerem, które nie pozbawione są trudnych przeżyć, przykrych niespodzianek losu, jak i humoru. Z kolei poezja to głównie „głos Chorej”. Całość ilustrują kolaże Anny Paszkowskiej.
Zuzanna Beata Borawska zapisuje życie z osobą chorującą, tracącą pamięć. Czyni to z dwóch poziomów: codzienności oraz teorii. Codzienność to zdziwienia, styki, fragmenty, swoiste pogłosy narracji niemogących się spotkać. Zanikająca komunikacja jest jedyną, którą można zaobserwować. Opowiadająca tworzy jednocześnie zapis własnej obserwacji życia oraz refleksji na temat kobiecości. Oscylowanie pomiędzy tym, co można zgłębić, a tym, co widoczne, lecz nieprzeniknione, tworzy kolaże. Tekstowe i wizualne, włączone do książki.
Inga Iwasiów
To nie tylko książka o chorobie
To książka o niemocy języka, o języku kalekim. Nie tylko wówczas, gdy choroba zjada słowa i sensy. Bo przecież nasz język bezsilny jest wobec naszych odkryć, zachwytów, wobec Innego, wreszcie: naszego ciała, które nie daje się – mówiąc Białoszewskim – wyjęzyczyć. Stąd ucieczka w obraz, próba znalezienia w nim sojusznika. Albo: chwiejnej kładki nad przepaścią niewypowiadalnego.
Eliza Kącka
Jeśli mówimy o współczesnej kulturze wysokiej i jej twórcach, to w dziedzinie literatury niewątpliwie jednym z pierwszych nazwisk, jakie powinno przyjść nam do głowy, jest nazwisko Dariusza Bitnera. Jest on pisarzem oddanym literaturze w całości i bez kompromisów, co sprawia, że jego prozatorskie poszukiwania zawsze wiodły i wiodą poprzez różne ścieżki prozatorskich form, świadcząc o niepospolitej wyobraźni, wyjątkowym talencie i pracowitości. Niewątpliwą zaletą twórczości Bitnera jest uniwersalizm jego dzieła - jego książki są interesujące i możliwe do odczytania przez szerokie spektrum odbiorców: tych wyrobionych, poszukujących nowych wyzwań, ambitnych czytelników, jak i tych, którzy potrafią zachwycić się pierwszymi warstwami fabuł. I z tego m.in. powodu każda zapowiedziana nowa pozycja autorstwa Bitnera budzi ciekawość, uruchamia wyobraźnię, każe domyślać się i ekstrapolować wcześniejszą twórczość i trajektorie intelektualnych labiryntów, w jakie pisarz może powieść swoją publiczność.
Autor zwykle wymyka się standardowej narracji, odkrywając nowe możliwości kompozycyjne, wikłając swoich bohaterów i własne konstrukty w nieprzewidywalne okoliczności, związki osób i zdarzeń, konsekwencje (bez względu na ich oczywistość). Osiąga to, co dane jest najwybitniejszym przedstawicielom wszelkich dyscyplin sztuki - bada, wyprzedza, wytycza. Nie daje się zwieść popularnym, łatwym formom czy obowiązującym trendom. Wręcz przeciwnie: wciąż nieugłaskany - niepokoi, ciągle poszukujący - eksperymentuje, wiecznie niespokojny - prowokuje. I tylko sam pisarz wie, jakie są osobiste koszty tego rodzaju twórczości, swoistego ekshibicjonizmu emocjonalno-intelektualnego. Marek Maj
Kto jest bez winy, niechaj pierwszy rzuci kamień. Odważysz się?Nocna podróż pociągiem jest dla znanego i cenionego architekta niczym droga na szafot. Jest pewien, że w miejscu, do którego zmierza, czyli w warszawskim ratuszu, skończy się jego kariera zawodowa i życie, jakie do tej pory prowadził. Jest na skraju załamania z powodu nieudanego kontraktu, który będzie go kosztować wszystko, ale ma na sumieniu coś jeszcze. Podobnie jak wielu z jego towarzyszy podróży oni również skrywają swoje mroczne tajemnice, które w tej dziwnej podróży poza czasem i przestrzenią będą wypełzać wbrew ich woli niczym robactwo spod wzruszonego kamienia.Co łączy architekta, księgowego, młodego dramatopisarza, wspaniałego aktora, ukraińskiego budowlańca, piękną dziewczynę, kibola i znęcającego się nad żoną gbura? Kto bawi się nimi wszystkimi? Kto wystawia ich na próbę ponad siły? Kto chce ich śmierci? Sedno to mroczna opowieść o najgorszych ludzkich przywarach i instynktach, winie bez przebaczenia i grzechu bez odpuszczenia. To historia, która nie może skończyć się dobrze. Nie dla wszystkichKsiążka dofinansowana z budżetu miasta Szczecin.
Nowa powieść Krzysztofa Niewrzędy ma wymiar zarówno lokalny - wyrażający się w opisie procesu przechodzenia Szczecina spod panowania niemieckiego ku polskości, zaszczepianej w mieście przez przybyszów z różnych stron Polski po zakończeniu drugiej wojny światowej - jak i symboliczny. Przedstawiając historię żyjącego w wiecznym strachu, zlagrowanego, młodego mężczyzny, który z ofiary zamienia się w kata, podsuwa niepokojącą tezę wskazującą na to, iż wojny bywają najokrutniejsze nie w trakcie ich trwania, ale wtedy, gdy się kończą.Confinium ukazuje dzieje miasta porzucanego i zagarnianego oraz los pospiesznie dorastającego Tadeusza, który konfrontuje się z samym sobą, rozpaczliwie szuka swojej tożsamości, wyzwala się spod wpływów i walczy ze strachem, jakim naznaczył go koszmar bycia więźniem niemieckiego obozu. Jest to wielowątkowa opowieść o ludziach wplątanych w Historię, która z chaosu powojennych zdarzeń wywołuje tych, których wcale nie naznacza narodowość. Jest to opowieść o klątwie tamtego okresu, braku sprawiedliwości, a także o fatalnym wpływie przypadków na ludzkie losy, które niosą z sobą grozę niepewności trwania na przekór zmianom. Tym zmianom, które dokonują spustoszeń, choć mają być gwarantem nowego ładu.
W prosty, bezpośredni, praktyczny sposób autor pisze o sprawach najtrudniejszych i pisze tak, jak tego potrzebują rodzice; z szacunkiem dla nich samych, dla ich dzieci oraz, co najważniejsze, z informacją, co można zrobić. Bardzo takiej książki brakuje rodzicom w chwili, kiedy ich życie zmienia się nieodwracalnie.Książka nie tylko podnosi na duchu, nazywa uczucia i wydarzenia, ale zawiera też katalog spraw do załatwienia i pomocy, po które można niezwłocznie sięgnąć.Największą wartością tej książki jest jej wpływ na fundamentalne emocje rodzin zdruzgotanych po diagnozie autyzmu u dziecka; przywrócenie im poczucia godności i sprawczości. Dlatego uważam książkę za bardzo ważną i cenną.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?