Autyzm. Rozumiem – książka, która otwiera drzwi do zrozumienia
Poznaj bohaterów, którzy pokażą Ci swój niezwykły świat. Szymek, Antek, Mikołaj, Olek i Maks – to pięciu wyjątkowych chłopców, których historie spotkasz na kartach tej książki. Chłopcy, jak każde dziecko, są pełni energii i ciekawości, ale jest coś, co sprawia, że postrzegają świat trochę inaczej. To spektrum autyzmu, które wpływa na ich zmysły – czasem widzą, słyszą czy czują inaczej niż my. Może ich dotyk nie działa tak samo, a smak lub zapach potrafią ich zaskakiwać.
Ich zachowania mogą budzić zdziwienie, czasem nawet frustrację u innych, bo są inne, a to, co nieznane, często budzi w nas lęk. Książka „Autyzm. Rozumiem” wprowadza nas w ten unikalny świat z czułością i zrozumieniem. To nie jest naukowa lektura o objawach autyzmu – to opowieść o codzienności, którą możesz odkrywać razem ze swoim dzieckiem, uczniem czy przyjacielem.
Dzięki tej książce zrozumiesz, dlaczego osoby w spektrum autyzmu mogą potrzebować czegoś innego niż większość z nas, a jednocześnie nauczysz się, jak być przyjacielem i wsparciem dla kogoś, kto funkcjonuje nieco inaczej.
„Autyzm. Rozumiem” – Jak ta książka zmieni Twoje spojrzenie na autyzm?
Książka „Autyzm. Rozumiem” to coś więcej niż tylko opowieść – to klucz do zrozumienia świata dzieci w spektrum autyzmu, które często spotykamy w naszym codziennym życiu – w szkołach, przedszkolach czy na placach zabaw.
Dzięki niej możemy lepiej pojąć, dlaczego te dzieci mogą zachowywać się inaczej, dlaczego ich reakcje bywają dla nas trudne do zrozumienia. To doskonałe narzędzie, które pomaga przełamać bariery i obawy przed nieznanym, ucząc empatii i akceptacji.
Gdzie i jak wykorzystać książkę „AUTYZM. Rozumiem”?
W przedszkolach i szkołach
Książka idealnie nadaje się do wykorzystania podczas zajęć edukacyjnych w przedszkolach i szkołach. Czytanie jej na lekcjach może pomóc uczniom lepiej zrozumieć kolegów i koleżanki w spektrum autyzmu, a także nauczyć się, jak wspólnie budować relacje oparte na zrozumieniu i szacunku.
Na zajęciach terapeutycznych
Pedagodzy specjalni oraz terapeuci mogą wykorzystać tę książkę jako narzędzie do wprowadzenia tematyki autyzmu w sposób przystępny i pełen ciepła. Ilustracje i historie chłopców będą doskonałym punktem wyjścia do rozmowy o autyzmie i o tym, jak dzieci mogą sobie wzajemnie pomagać.
W domach rodzinnych
To świetna lektura do czytania razem z dziećmi, która stwarza przestrzeń do otwartych rozmów o różnorodności i odmienności. Rodzice, którzy pragną, aby ich dzieci rozumiały innych i były otwarte na różnorodność, mogą dzięki tej książce uczyć empatii i tolerancji od najmłodszych lat.
Książka, pokazując naszych małych przyjaciół w barwny, pięknie zilustrowany, kolorowy i dostępny dla każdego sposób, przybliża zarówno młodszym, jak i starszym czytelnikom tematykę spektrum autyzmu. Nie jest to pozycja naukowa, opisująca wnikliwie objawy autyzmu. To książka, którą możesz przeczytać sam, ze swoim dzieckiem, ze swoim uczniem, ze swoim przyjacielem.
Ważne jest jedno – chęć lepszego zrozumienia osób z autyzmem, chęć ich poznania i otwarcia się na ten odmienny, a coraz częściej pojawiający się wśród nas sposób funkcjonowania.
To książka, którą napisało życie. Książka dająca głos tym, którzy sami go zabrać nie mogą, nie chcą, nie potrafią. To książka pisana przy współpracy tych, dla których autyzm stanowi element dnia codziennego.
Dałyśmy głos osobom w spektrum autyzmu oraz ich najbliższym. To oni wołają o Twój czas i Twoje zrozumienie.
Pakiet zawiera:3 gry interaktywne przystosowane do wykorzystania na tablicy multimedialnej:- Interaktywna mapa Polski- Polskie legendy i lokalizowanie ich na mapie- Obrazkowe układanie zdarzeń każdej z legend we właściwej kolejności12 karty pracy do wydrukowania lub kopiowania, zawierające ćwiczenia indywidualne i zespołowe:- Herb- Flaga Polski- Legendy- Warszawska Syrenka- Mandala Pory roku- Puzzle Tydzień- Orzeł- Kalendarz- Mandala świąteczna- Andrzejkowe wróżby- Święto zmarłych- Pierwszy dzień wiosny- Gra wielkoformatowa Kalendarz klasowyKalendarz obejmuje dni, tygodnie i rok również przez bezpośrednie doświadczenie zmysłami wzroku, słuchu, zapachu, dotyku, a także równowagi i ruchu. Uczy poprzez wspólne działanie, przeżywanie iaktywność dzieci. Gra wykonana z kartonów o dużym formacie, przeznaczoną do wykorzystania przez całą grupę/klasę. Składa się on z trzech dwustronnych okręgów (średnica największego okręgu to 60 cm).
Pakiet pomaga wychowawcom oraz wspierającym ich specjalistom radzić sobie z problemami uczniów w wieku 7-10 lat przejawiającymi ryzyko dysleksji lub dyskalkulii. Karty pracy i pomoce dydaktyczne zostały opracowane w taki sposób, żeby mogły być zastosowane w całej klasie z korzyścią dla wszystkich uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnych predyspozycji i możliwości, ale mogą być też stosowane na grupowych lub indywidualnych zajęciach wyrównawczych i kompensacyjno-rewalidacyjnych. Zupełną NOWOŚCIĄ są pomoce dydaktyczne do pracy z uczniami w klasie lub na zajęciach dodatkowych. Pomoce to gry służące m.in. do rozwijania: analizy i syntezy wzrokowej, analizy i syntezy słuchowej, pamięci i orientacji w przestrzeni, porównywania długości i wielkości, myślenia operacyjnego, umiejętności językowych, motoryki oraz koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, koncentracji i umiejętności społecznych, grafomotoryki.Pakiet zawiera: poradnik metodyczny, 279 ćwiczeń multimedialnych, 229 kart pracy do drukowania i kopiowania, grę Figu-miku - pomoc i urozmaicenie zajęć zarówno indywidualnych jak i grupowych z dziećmi od 5 do 11 lat. Szczególnie przydaje się w pracy z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji ze specyficznymi problemami w nauce. Gra rozwija analizę i syntezę wzrokową i słuchową, orientację przestrzenną (także w obrębie własnego ciała). Podczas gry uczniowie nabywają umiejętności: poszukiwania, planowania, odpowiedzialności, refleksyjnego spojrzenia na własną pracę. Gra pozwala usprawnić grafomotorykę i koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową a dzięki zaangażowaniu w proces twórczy dzieci wzbogacają umiejętności społeczne, językowe, myślenie operacyjne, pamięć i koncentrację uwagi. Dzięki wielu możliwym wariantom każdy z graczy znajdzie coś, w czym jest dobry, a odniesione sukcesy pozwolą stać się bardziej pewnymi siebie. W dołączonej instrukcji zamieszczono kilkanaście przykładowych wariantów gry, ale kolorowe figury można wykorzystać także do stworzenia własnych wariacji - w zależności od potrzeb i możliwości uczniów. Gra składa się z 72 kartonowych kolorowych elementów, 4 kart dla nauczyciela i 5 kart pracy dla uczniów oraz dwóch instrukcji obrazkowych. grę wielkoformatową Pajacyk (do zabawy na dywanie) - pomoc do zajęć grupowych z dziećmi w wieku od 3 do 12 lat. Szczególnie przydaje się w pracy z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji ze specyficznymi problemami w nauce. Pajacyk pomaga w usprawnianiu motoryki i koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, a nauka poprzez ruch i zabawę służy nie tylko kinestetykom. Grę można też stosować jako ćwiczenie śródlekcyjne. Rozładowuje emocje, nadaje się również jako wypełnienie wolnego czasu uczniów, którzy szybciej od innych skończyli wykonywanie zadań w ławkach. Podczas gry dzieci rozwijają analizę i syntezę wzrokową i słuchową, ćwiczą orientację przestrzenną (także w obrębie własnego ciała), nabywają też umiejętność planowania. Z kolei nauczanie i zabawy na konkretach pozwalają uczniom łatwiej przyswoić umiejętności matematyczne, polonistyczne i muzyczne. Do Pajacyka dołączono instrukcję, w której zawarto kilkanaście różnych pomysłów na to, jak tę wielkoformatową grę można wykorzystać w pracy z uczniami.
Złapmy Lwa 3×4! Gra dywanowaZłapmy lwa wersja dywanowa w formie wielkowymiarowej gry składa się z kolorowej planszy i poduszek (plansza ma wymiar 150 na 220 cm, osiem poduszek ma wymiar 40 na 40 cm).Gra w tym formacie doskonale sprawdza się podczas: demonstrowaniu dzieciom zasad gry, wspólnym analizowaniu zadań i problemów, do zabawy w świetlicy, do rozgrywania partii finałowych w turniejach, do zabawy w stałym lub czasowym kąciku zabaw (z możliwością użycia w plenerze).Poduszki ze ślicznymi rysunkami zwierząt i kolorową planszą zamienią każdą grę w miłą i twórczą zabawę.Do zestawu dołączono poradnik metodyczny.
Multimedialne i wielkoformatowe gry oraz zabawy
wspierające wszechstronny rozwój dzieci w wieku 5-7 lat
Pakiet zawiera:
• trzy interaktywne gry specjalnie przystosowane do zespołowego wykorzystania na tablicy multimedialnej: Sklep, Opowiadania, Detektywi
• wielkoformatową grę dydaktyczną "Sklep" wykonaną z kartonów o dużym formacie, przeznaczoną do wykorzystania przez całą klasę lub duże grypy dzieci
• karty pracy do wydrukowania lub kopiowania zawierające ćwiczenia do wykonania indywidualnego, zespołowego lub materiały do przygotowania przedstawień teatralnych.
Multimedialne i wielkoformatowe gry oraz zabawy
wspierające wszechstronny rozwój dzieci w wieku 5-7 lat
Pakiet zawiera:
• trzy interaktywne gry specjalnie przystosowane do zespołowego wykorzystania na tablicy multimedialnej: Budowniczowie, Łap i unikaj, Piraci
• wielkoformatową grę dydaktyczną "Kierunki i kolory" wykonaną z kartonów o dużym formacie, przeznaczoną do wykorzystania przez całą klasę lub duże grypy dzieci
• karty pracy do wydrukowania lub kopiowania zawierające ćwiczenia do wykonania indywidualnego, zespołowego lub materiały do przygotowania przedstawień teatralnych.
Multimedialne i wielkoformatowe gry oraz zabawy
wspierające wszechstronny rozwój dzieci w wieku 5-7 lat
Pakiet zawiera:
• trzy interaktywne gry specjalnie przystosowane do zespołowego wykorzystania na tablicy multimedialnej: Segregacja śmieci, Ekosystem, Ekoskrzaty
• wielkoformatową grę dydaktyczną "Segregacja śmieci" wykonaną z kartonów o dużym formacie, przeznaczoną do wykorzystania przez całą klasę lub duże grypy dzieci
• karty pracy do wydrukowania lub kopiowania zawierające ćwiczenia do wykonania indywidualnego, zespołowego lub materiały do przygotowania przedstawień teatralnych.
Multimedialne i wielkoformatowe gry oraz zabawy
wspierające wszechstronny rozwój dzieci w wieku 5-7 lat
Pakiet zawiera:
• trzy interaktywne gry specjalnie przystosowane do zespołowego wykorzystania na tablicy multimedialnej: Rysujmy razem, Dopasuj do obrazka, Muzykanci
• wielkoformatową grę dydaktyczną "Miasto" wykonaną z kartonów o dużym formacie, przeznaczoną do wykorzystania przez całą klasę lub duże grypy dzieci
• karty pracy do wydrukowania lub kopiowania zawierające ćwiczenia do wykonania indywidualnego, zespołowego lub materiały do przygotowania przedstawień teatralnych.
Multimedialne i wielkoformatowe gry oraz zabawy
wspierające wszechstronny rozwój dzieci w wieku 5-7 lat
Pakiet zawiera:
• trzy interaktywne gry specjalnie przystosowane do zespołowego wykorzystania na tablicy multimedialnej: Dopasuj przeciwnie, Ułóż zdania, Poeci
• wielkoformatową grę dydaktyczną "Słowa, litery, wyrazy" wykonaną z kartonów o dużym formacie, przeznaczoną do wykorzystania przez całą klasę lub duże grypy dzieci
• karty pracy do wydrukowania lub kopiowania zawierające ćwiczenia do wykonania indywidualnego, zespołowego lub materiały do przygotowania przedstawień teatralnych.
Zainteresujesz uczniów atrakcyjną formą zajęć Eduterapeutica Nastolatki to multimedialny program do terapii dysleksji rozwojowej i dyskalkulii wśród uczniów szkół ponadpodstawowych. Program jest wsparciem dla nauczycieli specjalistów oraz pedagogów odpowiedzialnych za udzielenie pomocy uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zestaw zawiera: 230 interaktywnych gier, zabaw i ćwiczeń komputerowych na różnych poziomach trudności nawiązujących do gier komputerowych (na pen-drive).Wykorzystanie komputera wraz z ćwiczeniami multimedialnymi daje znacznie lepsze efekty i jest bardzo atrakcyjne dla ucznia. Terapia wspomagana ćwiczeniami multimedialnymi w rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną przynosi bardzo dobre rezultaty.Ćwiczenia wspierają:- percepcję wzrokową,- pamięć,- koncentrację,- rozwój motoryki, koordynacji oraz integracji sensorycznej uczniów,- myślenie matematyczne,- umiejętności ortograficzne i językowe. 317 kart pracy w programie - utrwalają ćwiczenia w wersji multimedialnej, poradnik metodyczny, Długopis Banach 3D z kartami pracy - pracując z długopisem uczniowie uczą się koncentracji, cierpliwości, ćwiczą umiejętności manualne (np. właściwy chwytpisarski); praca z długopisem 3D wyzwala pozytywne emocje, które wspomagają proces uczenia. Długopis 3D zmienia rysunki w przestrzenne obiekty. materiał do Długopisu Banach 3D na start - 30m filamentu w 3 kolorach.
Jedyny taki program z bogatą i różnorodną bazą ćwiczeń dla uczniów w wieku 10-15 lat! Program multimedialny skierowany jest do nauczycieli oraz pedagogów-psychologów do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych i kompensacyjnych z uczniami w wieku 10-15 lat. Eduterapeutica Specjalne Potrzeby Edukacyjne dla uczniów klas 4 - 8 koncentruje się na czterech najpowszechniejszych zaburzeniach tj: Dysleksja (w wąskim rozumieniu) - trudności w czytaniu, Dysortografia - trudności z opanowaniem poprawnej pisowni, Dysgrafia - trudności z opanowaniem czytelnego graficznie pisania Dyskalkulia - trudność w rozumieniuDzięki temu, że program ""Eduterapeutica. Specjalne potrzeby edukacyjne"" jest spójnym rozwiązaniem obejmującym całość zagadnień z zakresu dysleksji rozwojowej, praca z uczniami staje się wyjątkowo skuteczna. Jądrem programu są multimedialne ćwiczenia oraz karty pracy.Część materiału ćwiczeniowego może być równolegle wykorzystany do wspierania rozwoju kluczowych kompetencji językowych i matematycznych wśród uczniów: zaniedbanych społecznie z niewielkim deficytem rozwoju intelektualnego, z niewielkimi problemami widzenia i słyszenia, z różnymi formami nadpobudliwości (np. ADHD), z problemami emocjonalnymi w tym problemami ze spektrum autyzmu.Program uwzględnia najnowsze rozporządzenia w zakresie Pomocy Psychologiczno Pedagogicznej, w tym praktyczne materiały dla rodziców (prezentacje, poradniki, ulotki), jest prosty w obsłudze i przystępny, można go zainstalować na dowolnej ilości komputerów w szkole (licencja otwarta).Zestaw zawiera: blisko 500 ćwiczeń multimedialnych, które można komponować zależnie od zdiagnozowanych problemów ucznia, zestaw interaktywnych ćwiczeń, zabaw i gier edukacyjnych nawiązujących do znanych gier komputerowych, 420 wydrukowanych kart pracy dostępnych również w programie, kwestionariusze diagnostyczne i teksty umiejętności z arkuszami odpowiedzi, poradnik metodyczny z instrukcją obsługi, poradnik dla rodziców, długopis 3D wraz z szablonami rysunków dla uczniów z problemami matematycznymi, które zmieniają je w przestrzenne obiekty.
Uzależnienia to program z serii Eduterapeutica pozwalający w sposób spójny i planowy wdrożyć działania zwiększające bezpieczeństwo psychologiczne i społeczne uczniów szkół podstawowych.
Program pomaga w uświadomieniu mechanizmu powstawania uzależnienia, rozpoznawaniu symptomów oraz właściwego reagowania na zdarzenia. Przeznaczony jest dla szkoły jako placówki edukacyjnej, a jego poszczególne części i materiały są adresowane do:
1. dyrektorów placówek, którzy wdrażają odpowiednie procedury w szkole;
2. pedagogów i psychologów, którzy poza kluczową rolą w wypadku zaistnienia problemów związanych z uzależnieniami wspierają i przygotowują nauczycieli m.in. prowadząc wewnętrzne szkolenia;
3. nauczycieli-wychowawców, którzy zawsze stanowią pierwszą, kluczową linię profilaktyki, rozpoznawania i reagowania na symptomy uzależnień;
4. wszystkich nauczycieli w szkole, którzy podobnie do wychowawców powinni potrafić rozpoznawać problemy z zakresu uzależnień, odpowiednio na nie reagować, a także, przez tworzenie przyjaznego środowiska nauczania zapobiegać ich występowaniu.
Przeciwdziałanie i rozwiązanie problemu uzależnień wymaga w pierwszej kolejności przygotowania do działań profilaktycznych wszystkich nauczycieli a szczególnie wychowawców.
Z materiałów szkoleniowych nauczyciele dowiedzą się:
• na czym polega uzależnienie,
• jakie są fazy uzależnienia,
• po czym można poznać, że uczeń jest uzależniony,
• jakie są czynniki ryzyka wejścia w uzależnienie,
• jak media i otoczenie przyczyniają się do uzależnień,
• jak pomóc uczniowi i jego rodzicom poradzić sobie z uzależnieniem,
• jak budować zdrową, silną i odporna na uzależnienia osobowość młodych ludzi.
Zakres tematyczny modułu obejmuje nie tylko „klasyczne” uzależnienia od alkoholu, nikotyny i substancji psychoaktywnych, ale też inne formy i źródła uzależnień takie jak:
• gry komputerowe,
• Internet,
• zakupy,
• ryzykowne zachowania.
Uzależnienia zawierają komplet materiałów potrzebnych szkole do zapobiegania i reagowania na uzależnienia:
• opis obowiązków prawnych oraz propozycje tworzenia programu zapobiegania uzależnieniom w szkole, graficzne schematy procedur;
• poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne i kompletne materiały na wewnętrzne szkolenia nauczycieli prowadzone przez pedagogów i psychologów;
• narzędzia ułatwiające rozpoznanie uzależnień – formularze diagnostyczne
• scenariusze i materiały na lekcje wychowawcze – prezentacje multimedialne, karty pracy
• scenariusze i materiały na spotkania z rodzicami – m.in. ulotki informacyjne dla rodziców.
Zestaw zawiera:
1. płytę CD z 40 elektronicznymi dokumentami (poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne, ulotki, formularze) z możliwością użycia ich na ekranie i wydruku,
2. poradnik metodyczny,
3. gry na zajęcia wychowawcze w formie kartonowych elementów:
• 6 większych kół z symbolami różnych sfer naszego życia z białymi polami do umieszczania mniejszych kół (rodzina, rówieśnicy, szkoła, plan dnia, emocje w ciągu dnia, życie bez tego co nas może uzależniać),
• 12 mniejszych kół symbolizujących potencjalne źródła uzależnień – celowo wybrano obszary, które nie są w oczywisty sposób negatywne, a jednak mogą powodować uzależnienia,
• 12 dwustronnych kół z różnymi ocenami sytuacji, służących do wyrażania opinii przez uczniów.
Zastosowane na kartonowych kołach ilustracje kojarzą się z ikonami stosowanymi w portalach społecznościowych, co sprawia, że są zrozumiałe nawet dla najmłodszych uczniów, a jednocześnie akceptowane nawet przez ósmoklasistów
„Problemy wychowawcze” to zbiór kilkuset dokumentów, konspektów i pomocy dydaktycznych w wersji elektronicznej, który kompleksowo wspiera szkołę (dyrektora, nauczycieli, wychowawców i specjalistów) oraz rodziców w obszarach problemami rozwojowymi w zakresie psychologicznym i społecznym uczniów w rożnym wieku. Dokumenty ze względu na swoją obszerność oraz łatwość dostępu dla całej kadry pedagogicznej, zostały zamieszczone w programie komputerowym gwarantując wygodę w ich użytkowaniu. Dokumenty można wydrukować i w łatwy sposób przeszukiwać. Zestaw „Problemy wychowawcze” pozwala przygotować szkołę podstawową do skutecznego przeciwdziałania przemocy, agresji i uzależnieniom, a także wspierania rodziców i dzieci z problemami emocjonalnymi. Zestaw obejmuje szkolenia, propozycje działań i gotowe materiały dla psychologów i pedagogów, wychowawców, nauczycieli przedmiotowych, rodziców i dzieci. Materiały podzielono na trzy grupy wiekowe odpowiadające klasom 1-3, 4-6 i 7-8 szkoły podstawowej. Zestaw zawiera scenariusze szkoleń i szkoleń dla nauczycieli, scenariusze lekcji wychowawczych, spotkań z rodzicami, gier społecznych dla dzieci i kompletne programy profilaktyczne, diagnostyczne i terapeutyczne. Kompleksowe materiały, które przygotowaliśmy pomogą nauczycielom realizować działania wychowawcze a zajęcia z uczniami staną się atrakcyjne i wartościowe. Materiały dla nauczycieli: • poradniki metodyczne podzielone na moduły tematyczne i grupy wiekowe uczniów, • scenariusze zajęć wychowawczych oraz materiały do ich prowadzenia, • prezentacje tematyczne (w tym na wywiadówki dla rodziców) oraz poradniki, • ulotki informacyjne dla rodziców (wydrukowane z możliwość ich dodruku z programu) Zestaw zawiera zebrane materiały trzech osobnych publikacji: • Przemoc i agresja, • Problemy emocjonalne, • Uzależnienia, oraz • bardzo obszerny moduł terapeutyczny. Moduł terapeutyczny oparty jest na rozwijaniu 6 kompetencji niezbędnych do prawidłowego wypełniania ról społecznych: • funkcjonowania w grupie społecznej, • komunikacji interpersonalnej, • empatii, • radzenia sobie z emocjami, • samooceny. Scenariusze zajęć uzupełnione są materiałami szkoleniowymi i informacyjnymi dla nauczycieli i rodziców w tym szkoleniami online przeznaczone dla użytkowników programu. Zestaw zawiera: 1. płytę CD ze zbiorem różnorodnych materiałów (poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne, ulotki, formularze) z możliwością użycia ich na ekranie i wydruku, 2. poradnik metodyczny, 3. NOWOŚĆ ! Gry na zajęcia wychowawcze w formie kartonowych elementów: Przemoc i agresja: • 6 większych kół symbolizujących typowe reakcje na przemoc lub agresję wokół nas • 24 mniejszych kół służące do oceniania przedstawianych sytuacji i reakcji. Problemy emocjonalne: • 6 większych kół z „emotikonami” symbolizującymi główne kategorie uzewnętrznianych emocji (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne), • 24 mniejsze koła z symbolami twarzy reprezentujących warianty powyższych emocji. Uzależnienia: • 6 większych kół z symbolami różnych sfer naszego życia z białymi polami do umieszczania mniejszych kół (rodzina, rówieśnicy, szkoła, plan dnia, emocje w ciągu dnia, życie bez tego co nas może uzależniać), • 12 mniejszych kół symbolizujących potencjalne źródła uzależnień – celowo wybrano obszary, które nie są w oczywisty sposób negatywne, a jednak mogą powodować uzależnienia, • 12 dwustronnych kół z różnymi ocenami sytuacji, służących do wyrażania opinii przez uczniów. Te proste pomoce ułatwiają zaangażowanie całej klasy lub grupy uczniów w zajęcia wychowawcze. Zastosowane na kartonowych kołach ilustracje kojarzą się z ikonami stosowanymi w portalach społecznościowych, co sprawia, że są zrozumiałe nawet dla najmłodszych uczniów, a jednocześnie akceptowane nawet przez ósmoklasistów.
Problemy emocjonalne objawiają się nadmierną nieśmiałością, wycofaniem, autoagresją, wyuczoną bezradnością, a nawet zaburzeniami jedzenia. Pakiet Problemy wychowawcze: problemy emocjonalne pomoże określić:jakie reakcje emocjonalne mieszczą się w normie rozwojowej, a jakie wymagają już korekty,co to jest inteligencja emocjonalna, jakie jest jej znaczenie i jak ją rozwijać u uczniów,jaka jest natura emocji i dlaczego trzeba uczyć dzieci radzenia sobie z emocjami, zamiast ich tłumienia,jakie mogą być negatywne skutki tłumienia emocji,jak rozpoznawać problemy emocjonalne u uczniów. Program opiera się na założeniu, że rozwój emocjonalny, jest jednym z najważniejszych obszarów funkcjonowania człowieka, ponieważ zaburzenia w na tej płaszczyźnie nie pozwalają na rozwinięcie swojego potencjału w innych dziedzinach. W skrajnych przypadkach np.: autoagresji, prowadzą wręcz do destrukcji i śmierci. Zestaw zawiera: 1. płytę CD z elektronicznymi dokumentami (poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne, ulotki, formularze) z możliwością użycia ich na ekranie i wydruku, 2. poradnik metodyczny, 3. gry na zajęcia wychowawcze w formie kartonowych elementów:6 większych kół z emotikonami symbolizującymi główne kategorie uzewnętrznianych emocji (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne),24 mniejsze koła z symbolami twarzy reprezentujących warianty powyższych emocji. Kartonowe koła służą młodszym dzieciom do poznawania emocji, ich nazywania i kojarzenia, a dla starszych uczniów są doskonałym materiałem wprowadzającym do klasowej lub grupowej dyskusji o emocjach. Zastosowane na kartonowych kołach ilustracje kojarzą się z ikonami stosowanymi w portalach społecznościowych, co sprawia, że są zrozumiałe nawet dla najmłodszych uczniów, a jednocześnie akceptowane nawet przez ósmoklasistów.
Pakiet Problemy wychowawcze: przemoc i agresja pomoże:komunikować się z uczniem, tak by w sposób naturalny, w trakcie rozwiązywania bieżących problemów, wspierać i rozwijać u niego kompetencje niezbędne do budowania prawidłowych relacji z rówieśnikami i dorosłymi,budować w szkole klimat sprzyjający rozwojowi postaw prospołecznych,stawiać granice w sposób zdecydowany i konsekwentny, a za razem łagodny,doprowadzić do tego, aby wszyscy znali i stosowali te same reguły i normy,zrezygnować z zachowań agresywnych, dając uczniowi w zamian nowe strategie niezbędne do budowania satysfakcjonujących związków.Scenariusze zajęć uzupełnione są materiałami szkoleniowymi i informacyjnymi dla nauczycieli i rodziców w tym szkoleniami online przeznaczone dla użytkowników programu.Zestaw zawiera:płytę CD z elektronicznymi dokumentami (poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne, ulotki, formularze) z możliwością użycia ich na ekranie i wydruku,poradnik metodyczny,gry na zajęcia wychowawcze w formie kartonowych elementów:6 większych kół symbolizujących typowe reakcje na przemoc lub agresję wokół nas,24 mniejsze koła służące do oceniania przedstawianych sytuacji i reakcji.Te proste pomoce ułatwiają zaangażowanie całej klasy lub grupy uczniów w zajęcia wychowawcze. Zastosowane na kartonowych kołach ilustracje kojarzą się z ikonami stosowanymi w portalach społecznościowych, co sprawia, że są zrozumiałe nawet dla najmłodszych uczniów, a jednocześnie akceptowane nawet przez ósmoklasistów.
Program pomaga w uświadomieniu mechanizmu powstawania uzależnienia, rozpoznawaniu symptomów oraz właściwego reagowania na zdarzenia.
Przeciwdziałanie i rozwiązanie problemu uzależnień wymaga w pierwszej kolejności przygotowania do działań profilaktycznych wszystkich nauczycieli a szczególnie wychowawców.
Z materiałów szkoleniowych nauczyciele dowiedzą się:
na czym polega uzależnienie,
jakie są fazy uzależnienia,
po czym można poznać, że uczeń jest uzależniony,
jakie są czynniki ryzyka wejścia w uzależnienie,
jak media i otoczenie przyczyniają się do uzależnień,
jak pomóc uczniowi i jego rodzicom poradzić sobie z uzależnieniem,
jak budować zdrową, silną i odporna na uzależnienia osobowość młodych ludzi.
Zakres tematyczny modułu obejmuje nie tylko „klasyczne” uzależnienia od alkoholu, nikotyny i substancji psychoaktywnych, ale też inne formy i źródła uzależnień takie jak:
gry komputerowe,
Internet,
zakupy,
ryzykowne zachowania.
Zestaw zawiera:
płytę CD z 40 elektronicznymi dokumentami (poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne, ulotki, formularze) z możliwością użycia ich na ekranie i wydruku
wydrukowane, kolorowe ulotki dla rodziców – 4 wzory po 30 szt.
plakaty dla uczniów – 4 wzory po 2 szt. w formacie A3
formularze diagnostyczne do wygodnego kopiowania
Gotowy program zapobiegania i reagowanie w zakresie:
1.Uzależnień
2.Problemów emocjonalnych
3.Przemocy i agresji.
Zestaw zawiera wskazówki i gotowe materiały pozwalające dyrektorowi i radzie pedagogicznej przygotować szkolne procedury, plany i regulaminy. Wyposaża współpracujących pedagogów w skuteczne narzędzia, w tym również kompletne materiały i scenariusze szkoleń dla nauczycieli. A wśród samych nauczycieli rozszerza wiedzę i umiejętności w zakresie prowadzenia działań profilaktycznych skierowanych do dzieci. Zapewnia kadrze pedagogicznej umiejętność rozpoznawania sygnałów zagrożeń oraz wyposaża w narzędzia diagnostyczne pozwalające skutecznie wykrywać pojawiające się w szkole lub w jej otoczeniu problemy.
Zestaw zawiera:
1.Płytę CD z elektronicznymi dokumentami, również z możliwością ich edycji i druku:
2.Poradniki dla dyrektora, pedagoga i nauczycieli
3.Schematy procedur
4.Kwestionariusze diagnostyczne
5.Scenariusze szkoleń, spotkań z rodzicami i lekcji wychowawczych
6.Prezentacje multimedialne na zajęcia
7.Wydrukowane, kolorowe plakaty skierowane dla uczniów i nauczycieli – 7 wzorów, w sumie 13 szt. plakatów
8.Wydrukowane, kolorowe ulotki dla rodziców – 6 wzorów, w sumie 180 szt. ulotek
Licencja otwarta dla szkoły
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?