Książka jest przewodnikiem jak wdrażać koncepcję zarządzania przez odpowiedzialność.
Stawia trudne pytania, które wychodzą w przyszłość:
Jak spowodować, by ludzie pracujący w firmie czuli się za nią odpowiedzialni?
Czy jest możliwe, by ludzie czuli się odpowiedzialni za coś co nie jest ich własnością?
Jak motywować ludzi bez naruszenia ich godności oraz bez ?kija i marchewki??
Książka pokazuje głęboki długofalowy sens zarządzania przez odpowiedzialność. Określa, jak zbudować podwaliny długotrwałego rozwoju oraz fundamenty czegoś, co dziś nazywa się modnie CSR.
Zmiana ustawodastwa spowodował, że sześciolatki opuszczają przedszkola i rozpoczynają naukę w szkole. Decyzja ta nie pozostała jednak bez konsekwencji, mianowicie powszechną praktyką stało się kierowanie coraz młodszych dzieci (już dwuletnich) pod opiekę przedszkoli i różnego typu placówek spełniających kryteria oświaty.
Książka dostarcza informacji, jak przygotować się na sprostania wyzwaniom przyszłości oraz pokazuje, jak doskonalić zarządzanie, czyli stawiać wieloaspektowe cele, realizować je oraz mierzyć i analizować wyniki, tak aby zagwarantować jej przetrwanie i rozwój, czyli realizację najważniejszego celu funkcjonowania każdej organizacji.
Aby w przyszłości osiągnąć sukces ekonomiczny przy zapewnieniu rozwoju społeczności lokalnych oraz poszanowaniu lub wzbogaceniu walorów środowiska powinno się ustalać cele w obszarach ekonomicznym, społecznym i środowiskowym oraz je konsekwentnie realizować. Analiza tendencji rozwojowych wskazuje, iż aktywna postawa w tych obszarach będzie nie tylko warunkiem sukcesu, ale będzie wymagana normami międzynarodowymi oraz przepisami prawa.
Organizacje, które w krótkim czasie skoncentrują się na wdrożeniu zasad koncepcji sustainability nie tylko spełniają wymagania, ale będą miały szanse na zbudowanie długookresowej przewagi konkurencyjnej.
Dekalog współczesnego zarządzania to książka, która wyznacza nowe trendy w nauczaniu koncepcji i metod zarządzania. Autorzy celowo pomijają w niej powszechnie znane podejścia, które można byłoby już zaliczyć do historii nauk o zarządzaniu, akcentując jednocześnie nowoczesne aspekty problematyki.
Praca zawiera szczegółową charakterystykę różnorodnych metod i technik zarządzania, które zostały uporządkowane wokół dziesięciu wyodrębnionych nurtów badawczych. To cenny materiał źródłowy dla pracowników naukowo-dydaktycznych, doktorantów, studentów, przedstawicieli praktyki gospodarczej oraz administracji publicznej.
Publikacja jest poświęcona trzem ważnym procesom finansowym-zarządzania, zarządzania zobowiązaniami i kształtowania struktury kapitału w przedsiębiorstwie.
Łączy je faktoring jako instrument, który może być w tych procesach wykorzystywany.
W książce po raz pierwszy w Polce zostały opisane etapy i narzędzia zarządzania zobowiązaniami.
Treść książki odpowiada na pytanie: jak poprawić skuteczność zarządzania należnościami oraz zobowiązaniami handlowymi i dzięki temu uzyskać oczekiwaną strukturę kapitału.
W książce autor poszukuje odpowiedzi na pytanie jakiego rodzaju powiązania sieciowe kształtowane z podmiotami na rynkach zagranicznych mogą w największym stopniu przyczynić się do poprawy wyników przedsiębiorstwa.
Monografia stanowi wszechstronną i kompleksową analizę kryterium pracowniczego podporządkowania, które w literaturze przedmiotu i orzecznictwie sądowym od samego początku prawa pracy stanowiło nieodłączny (konieczny) element stosunku pracy (najbardziej podstawową konstrukcyjną cechę tego stosunku), odróżniający go od pozostałych form zatrudnienia, zwłaszcza tych o charakterze cywilnoprawnym i wyznaczający zakres wykorzystania stosunku pracy. Autor rozprawy zdecydował się na charakterystykę tego kryterium w nietypowym ujęciu, konfrontując tę cechę stosunku pracy ze szczególną sytuacją pracowników zajmujących stanowiska kierownicze w organizacjach, którzy działają w warunkach daleko idącej niezależności i autonomii. Taka perspektywa ma wymiar uniwersalny. Pozwala bowiem zastanowić się nad minimalnym zakresem podporządkowania (?rdzeniem?), który musi wystąpić w przypadku każdej osoby, aby możliwe było jej zatrudnienie na podstawie stosunku pracy. W tym kontekście, niniejsza monografia stanowi głos w debacie nad kształtem podporządkowania, a także przyszłym modelem stosunku pracy.
Książka przyczynia się do rozwoju teorii, metodologii i rozwiązań praktycznych w ramach rachunkowości odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa.
Autorka zaproponowała metodę pomiaru oddziaływania społecznego, ekonomicznego i środowiskowego przedsięwzięć, szczególnie inwestycyjnych, podejmowanych przez przedsiębiorstwa, na swoje otoczenie zewnętrzne i wewnętrzne. Opracowana metoda wykorzystuje wskaźniki finansowe i ekonomiczne, które mierzone są na bazie rachunku kosztów i korzyści związanych z projektem. Dzięki temu ocena projektów inwestycyjnych może być dokonywana nie tylko z punktu widzenia ich efektywności dla przedsiębiorstwa, ale z uwzględnieniem problemów i potrzeb interesariuszy zewnętrznych i wewnętrznych.
Opracowana metoda oceny społeczno-ekonomicznego oddziaływania projektów inwestycyjnych na swoje otoczenie ma duże walory praktyczne, gdyż może być zastosowana bez większych utrudnień w każdym przedsiębiorstwie, ponieważ stanowi rozwinięcie tradycyjnego pomiaru efektywności projektów inwestycyjnych, przeprowadzanego z wykorzystaniem wybranych metod dyskontowych.
dr Krzysztof Liedel:
Od dłuższego już czasu pogłębiamy swoją wiedzę o analizie informacji, mówimy o niej i piszemy, starając się tę wiedzę upowszechniać. Nie można jednak zapominać, że choć analiza informacji jest niezwykle frapującym, szerokim i zasługującym na intelektualny wysiłek zjawiskiem, to w swojej istocie jest narzędziem, służącym celom praktycznym. Ta świadomość sprawia, że ? nie rezygnując z teoretycznych rozważań nad jej istotą ? musimy poświęcać równie wiele uwagi zagadnieniom związanym z tym, w jaki sposób prawidłowo i efektywnie stosować narzędzia analityczne w różnych sferach działalności, tak pojedynczych osób, jak instytucji i państw. Temu rodzajowi rozważań poświęcona jest niniejsza publikacja, w której wiele miejsca zajmuje tak analiza i jej metodologia, jak i praktyczne jej aspekty. Tym samym stanowi podręcznik zarówno w kontekście wykonywania analiz, jak i implementowania procesów analitycznych w organizacji. Mamy nadzieję, że Czytelnicy dwóch wcześniejszych publikacji dotyczących analizy informacji i tym razem poświęcą uwagę przygotowanej przez nas pozycji. Z wielu względów za interesującą uznać ją bowiem powinni zarówno analitycy, szefowie zespołów analitycznych, jak i osoby na stanowiskach decyzyjnych, którym może ona pomóc w pełnym wykorzystaniu zasobów analitycznych i informacyjnych w ich otoczeniu.
Państwa tworzą polityki publiczne, ponieważ chcą sprawnie rozwiązywać swoje problemy, dobrze rozwijać się i zapewniać obywatelom wysoką jakość życia. Chcą także uniknąć losu Grecji. Tam rządy i obywatele nie poradzili sobie ze złożonością problemów publicznych. W konsekwencji kraj wpadł w ogromne turbulencje, a miliony obywateli popadło w biedę. Książka poświęcona jest dyscyplinie wiedzy, która jest znana od ponad pół wieku na Zachodzie pod nazwą nauka o polityce publicznej (public policy), czyli traktuje o tym, w jaki sposób państwo i jego obywatele organizują proces rozwiązywania problemów publicznych (np. starzenie się populacji, bieda, bezrobocie, rozwój gospodarczy, edukacja, zdrowie). W Polsce nauka o polityce publicznej dopiero rozpoczyna swój systemowy rozwój.
Dr hab. Wojciech Łukowski, prof. UW:
Uważam książkę Andrzeja Zybały za pionierską i niezwykle potrzebną próbę pokazania, czym są polityki publiczne we współczesnym państwie demokratycznym. Bardzo cenne jest ulokowanie w centrum uwagi doświadczeń i wyzwań polskich, przy jednoczesnym uwzględnieniu doświadczeń innych krajów czy kręgów kulturowych.
?Sprawnie funkcjonująca gospodarka każdego kraju opiera się na trzech podstawowych sektorach: publicznym, prywatnym oraz sektorze organizacji non profit. W ostatnich latach można zaobserwować nie tylko wzrost zainteresowania problemami funkcjonowania organizacji trzeciego sektora, ale wręcz swoistego rodzaju logarytmicznie rosnącą, szeroko zakrojoną i stale zwiększającą się potrzebę analizy roli, funkcji i zadań do nich przypisanych. Ich spektrum powiększa się nie tylko w zakresie ilościowym, ale przyjmuje również coraz bardziej skomplikowaną strukturę jakościową, ściśle skorelowaną z narastającymi w skali globalnej problemami, które nie tylko nie znajdują rozwiązania w oparciu o klasyczne, dotychczas się sprawdzające formuły postępowania, ale wymagają aplikacji odmiennych koncepcji myślenia i działania. Dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość i nowe wyzwania z tym związane, spowodowały konieczność poszukiwania nowych sposobów, idei czy koncepcji mogących sprostać pojawiającym się wyzwaniom.
dr hab. Hanna Liberska, prof. UKW:
Autorka na podstawie zaprezentowanych w monografii wyników badań własnych rozpoznała procesy, które zostają uruchomione w systemie rodziny w związku z wydarzeniami normatywnymi i nienormatywnymi, pożądanymi z punktu widzenia rozwoju rodziny i jej członków, jak i niepożądanymi, zagrażającymi patologizacją życia rodziny i jednostek (dorosłych i dzieci). Wskazuje także zasoby tkwiące w systemie rodziny przydatne w rozwiązaniu różnych sytuacji trudnych, a szczególnie na bliskie, nasycone dodatnimi emocjami, relacje międzypokoleniowe. Zostały one rozpoznane jako odgrywające ważną rolę w stabilizowaniu pozytywnego kierunku zmian rozwojowych systemów rodziny, reprezentujących różne pokolenia dorosłych i mające zasadnicze znaczenie dla satysfakcjonującego rozwoju indywidualnego każdej osoby w rodzinie. Pozytywne bliskie relacje w rodzinie, także wielopokoleniowej, są koniecznym warunkiem utrzymania dynamicznej równowagi całego systemu rodziny i jego podsystemów, która z kolei stanowi o ich dalszym rozwoju. (…) Wyniki badań referowanych przez dr Marzannę Farnicką wraz z ich omówieniem mogą zainteresować specjalistów pracujących z rodzinami (psychologów, pedagogów, terapeutów, pracowników socjalnych, prawników i innych). Zapewne zainteresują także studentów różnych kierunków studiów (np. nauk o rodzinie), przygotowujących się do pracy z rodzinami bez dysfunkcji, „modelowymi”, jak i dysfunkcyjnymi. Recenzowana monografia jest warta uwagi każdego z nas – członka większej lub mniejszej rodziny, gdyż pomoże nam uniknąć pułapek życia rodzinnego lub znaleźć pozytywne rozwiązanie przynajmniej niektórych problemów rodzinnych.
Książka Klient w sieci organizacyjnej podejmuje problem sieci organizacyjnych z perspektywy klienta. Odpowiada na pytania: na czym polegają procesy zachodzące w sieci międzyorganizacyjnej? czy sieć organizacji stwarza dla klienta dodatkową wartość w stosunku do jego relacji z pojedynczą organizacją (tzw. synergia sieci)? czy klient, wykorzystując technologie informacyjne, ma możliwości integrowania się w formie własnej sieci (wspólnoty o charakterze sieciowym)? jakie mogą zachodzić relacje między obiema sieciami, tj. siecią organizacyjną i siecią klienta? jakie strategie może formułować sieć organizacyjna z punktu widzenia obsługi klienta sieciowego? Autor formułuje śmiałą hipotezę, iż miejsce i rola klienta w sieci (jako celu i zasobu sieci oraz kryterium decyzji menedżerskich) jest pochodną oddziaływania dwu sieci: sieci organizacyjnej i sieci klienta. Kryterium interferencji obu sieci, wraz z kryterium dominującego typu użyteczności, jakiej klientowi dostarcza sieć, rozstrzygają z kolei o wyborze strategii sieci organizacyjnej ukierunkowanej na klienta. Hipoteza o wzajemnym oddziaływaniu sieci organizacyjnej i sieci klienta, gdzie obaj aktorzy gry rynkowej sięgają po potężny oręż w postaci coraz doskonalszych instrumentów technologii informacyjnej, wydaje się odpowiadać wyzwaniom dzisiejszej gospodarki i społeczeństwa. Biznes sieciowy, z jednej strony, i wspólnoty sieciowe klientów z drugiej, stanowią dwie przenikające się kultury, wyznaczają przestrzeń dla konfrontacji i zrozumienia. Szczególnie dostrzegać to muszą menedżerowie biznesu sieciowego, przyjmując realne założenie, że klient ?uczy się? szybko, a klient sieciowy jeszcze szybciej.
Prezentowana publikacja stanowi komentarz do wybranych przepisów ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii, które obowiązują od 9 grudnia 2011 r. Zmiany w przepisach, które dokonały się w związku z nowelizacją mają charakter przełomowy nie tylko dla litery, ale także dla praktyki stosowania przepisów prawa karnego. Od roku 2000 do 2011 mieliśmy do czynienia w polskim prawie karnym z pełną kryminalizacją przestępstw posiadania narkotyków, która miała doprowadzić do zwiększenia wykrywalności przestępstw wprowadzania do obrotu i produkcji środków odurzających i substancji psychotropowych. Nowelizacja z 2000 r. nie spełniła jednak zamierzeń ustawodawcy. Wykrywalność przestępstw handlu i produkcji narkotyków była niższa niż przed wprowadzeniem restrykcyjnych przepisów. Negatywną konsekwencją pełnej kryminalizacji posiadania narkotyków stała się wzrastająca liczba skazań osób uzależnionych od narkotyków. Dlatego zmiana ustawy stała się konieczna. Do przepisów karnych ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii wprowadzone zostały regulacje, które pozwalają, po spełnieniu określonych przesłanek ustawowych, umorzyć postępowanie karne wobec użytkownika narkotyków. Wśród nich najważniejszy wydaje się przepis art. 62a u.p.n., dający prokuratorowi oraz sądowi możliwość umorzenia postępowania karnego wobec sprawcy posiadającego nieznaczne ilości środków odurzających lub substancji psychotropowych przeznaczonych na jego własny użytek. Przepis ten, który można określić jako instytucję oportunizmu ścigania, zawiera szereg znamion ocennych - wymaga zatem komentarza. Wiele środowisk prawniczych, w tym w szczególności sędziowie, prokuratorzy, a także policjanci, którzy mają do czynienia z nowymi regulacjami poszukuje na rynku wydawniczym pomocy w stosowaniu nowych przepisów prawa. Niniejsza publikacja jest odpowiedzią na to zapotrzebowanie. Prezentowany komentarz szeroko odnosi się nie tylko do znowelizowanych czy nowowprowadzonych przepisów ustawy, ale również wnikliwie omawia praktykę ich stosowania.
Dr hab. Agnieszka Sitko-Lutek, prof. UMCS:
Podjęta przez Autorkę problematyka ma charakter nowatorski i trafnie wypełnia lukę w polskiej literaturze naukowej. [?] Publikacja posiada walory naukowe, polegające na wieloaspektowej analizie prezentowanej problematyki z zakresu uczenia i samodoskonalenia się menedżerów oraz przywództwa, a także autorskim modelu badawczym, rzetelnych badaniach zaprezentowanych w sposób klarowny i zrozumiały. Jednocześnie nie można odmówić jej cech aplikacyjnych, a wnioski z badań stanowią niewątpliwy wkład do dyscypliny nauk o zarządzaniu.
Prof. zw. dr hab. Arkadiusz Potocki:
Autorka nie ?upiększyła? rzeczywistości gospodarczej i przedstawiła szereg dysfunkcji w obszarze rozwoju zawodowego naszych menedżerów. [?] Autorka udowodniła, że nowe trendy w zarządzaniu np.: zarządzanie oparte na wiedzy są w naszej praktyce zarządzania nieznane.
Dr hab. Jacek Rąb, prof. Pol. Śl.:
Publikacja stanowi wnikliwe studium na temat samodoskonalenia menedżerów, dokonane z nowej perspektywy z naciskiem na zastosowanie modelu samodoskonalenia w rozwoju kompetencji przywódczych. To interesujące połączenie przemyśleń teoretycznych z rzetelną analizą materiału empirycznego, które poświęcone zostało problemom istotnym i aktualnym. Praca ma zdecydowanie charakter interdyscyplinarny. Świadczy o tym chociażby szeroki dobór źródeł literaturowych z zakresu zarządzania, socjologii, psychologii, a nawet filozofii. Polecam tę książkę każdemu, kto szuka swej drogi doskonalenia. Natomiast uważam, że najwięcej korzyści z lektury odniosą menedżerowie, przedsiębiorcy i studenci zarządzania.
prof. dr hab. Bogusława Dobek-Ostrowska, Uniwersytet Wrocławski:
Dawno nie miałam przyjemności opiniować tak interesującej lektury. Jest to nowatorska praca, która wpisuje się w lukę badawczą w polskich naukach społecznych, w obszarze socjologii, kulturoznawstwa i nauk o mediach. Pod względem merytorycznym mamy dojrzałą, samodzielną i niezwykle wartościową monografię, która z nadmiarem spełnia wymagania rozprawy habilitacyjnej. Autorka doskonale zna literaturę przedmiotu, świetnie się w niej porusza, potrafi analitycznie i krytycznie się do niej odnieść.
dr hab. Małgorzata Lisowska-Magdziarz, Uniwersytet Jagielloński:
(...) to wartościowy przegląd koncepcji mediatyzacji i celebrytyzacji. Zawiera też ciekawą autorską koncepcję powiązania tych terminów i usytuowania ich na tle kultury ponowoczesnej. Książka ma sporą wartość poznawczą, może się okazać użyteczna dla studentów dziennikarstwa, teorii komunikowania, socjologii mediów, a także dla dziennikarzy i dla wszystkich czytelników zainteresowanych problematyką współczesnych mediów.
Globalizacja oraz rozwój nowoczesnych technologii informacyjnych zasadniczo zmieniły binarny podział na kulturę wysoką i niską. Okazało się, że kultura popularna może być poważnym przedmiotem badań. A nawet musi. Zachodzące w ostatnich latach dynamiczne przemiany społeczno- -polityczne w państwach Bliskiego Wschodu ukazały jej siłę. To zaangażowany hip-hop zagrzewał młodych ludzi do demonstracji, a mury budynków pokryło rewolucyjne graffi ti. Nie można jednak zakładać, że przed Arabską Wiosną kultury popularnej w regionie nie było. Arabska Wiosna dopiero ją wydobyła i za sprawą globalnych środków masowego przekazu, przedstawiła całemu światu. Okazało się tym samym, że kultura popularna jest warta badania, gdyż w nierozerwalny sposób wiąże się z religią i polityką, pokazuje jak sami muzułmanie próbują odnaleźć się w McŚwiecie.
Z recenzji profesora Janusza Daneckiego ? Wydział Orientalistyczny Uniwersytetu Warszawskiego
Bliski Wschód, pokazany w tej książce, wcale nie jest dla nas taki daleki. Autorzy opisują ludzi chodzących do sklepów Ikea, tkwiących godzinami na Facebooku, oglądających seriale, pasjonujących się piłką nożną, wyrażających za pośrednictwem graffi ti swoje problemy. Nie zapominają jednak o własnym dziedzictwie i tradycjach. Takie przedstawienie rzeczywistości Bliskiego Wschodu jest ze wszech miar potrzebne, ponieważ kultura popularna świata muzułmańskiego i bliskowschodniego to w Polsce terra incognita. A przemiany na Bliskim Wschodzie są fascynujące. Młodzi polscy badacze kultur bliskowschodnich przeniknęli w tamtejsze środowisko dzięki temu, że znają języki, umieją się swobodnie poruszać wśród podobnych sobie młodych ludzi i przekazują nam rzetelną i obiektywną wiedzę.
prof. dr hab. Wiesław Kowalczewski:
Zakres merytoryczny publikacji dotyczy aktualnych problemów związanych z marketingiem. Należy podkreślić bardzo interesującą i specyficzną formę, w jakiej Autor przedstawia zagadnienia marketingu i związanej z nim logistyki i zarządzania marketingowo-logistycznego, tj. formę pytań i odpowiedzi. Książka ma charakter praktyczny i może służyć jako podręcznik uzupełniający z podstaw marketingu dla studentów kierunków zarządzania oraz ekonomii. Może być przydatna dla studentów przygotowujących się do egzaminów oraz przy rozwiązywaniu testów egzaminacyjnych, a także dla wykładowców przy ustalaniu pytań egzaminacyjnych. Wykorzystana może być również na organizowanych kursach z tematyki marketingu.
Ustawa z 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych określa audyt wewnętrzny, jako działalność niezależną i obiektywną, której celem jest wspieranie kierownika jednostki w realizacji jej celów i zadań dzięki systematycznej ocenie efektywności i skuteczności kontroli zarządczej. Audyt zatem, oprócz czynności doradczych i wskazywania propozycji usprawnień, stał się narzędziem monitorowania i oceny funkcjonowania kontroli zarządczej. Jego przeprowadzenie wiąże się z szeregiem złożonych czynności i wymaga rozległej wiedzy ? zarówno o ogólnych zasadach audytu wewnętrznego i kontroli zarządczej, jak i o relacjach między nimi, a także o specyfice poszczególnych obszarów badań audytowych i związanych z nimi problemów w jednostkach sektora finansów publicznych. Aspekty te są zaprezentowane w niniejszej pracy, której:
- część I zawiera ogólną charakterystykę zasad audytu wewnętrznego i kontroli zarządczej, w tym omówienie standardów audytu wewnętrznego i kontroli zarządczej, szacowania ryzyka i stosowania technik przydatnych w planowaniu i realizowaniu zadań audytowych,
- część II została poświęcona podstawowym obszarom audytu: kontroli zarządczej, systemom informatycznym, organizacji kadr i wynagrodzeń, a także funduszom ze źródeł zagranicznych i zasadom audytu finansowego z uwzględnieniem specyficznych cech sprawozdawczości finansowej i budżetowej oraz ksiąg rachunkowych stanowiących podstawę ich sporządzania. Zwraca się przy tym uwagę na problemy oceny mechanizmów kontroli zarządczej w tych obszarach.
Opracowanie jest adresowane do audytorów oraz przedstawicieli kierownictw jednostek korzystających z ustaleń audytu. Praca może być też przydatna osobom przygotowującym się do zawodu audytora, studentom specjalności obejmujących problematykę audytu, słuchaczom studiów podyplomowych i kursów z zakresu audytu wewnętrznego. W opracowaniu uwzględniono najnowsze regulacje obowiązujące w zakresie metod i celów audytu wewnętrznego, zgodne z ustawą o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009r., która weszła w życie od 1 stycznia 2010r.
prof. UG dr hab. Mariola Bidzan:
Oceniając całościowo monografię Autorki należy podkreślić nowatorstwo podjętych problemów, jak również obecną w pracy troskę o interpretacje aplikacyjne, w formie wskazań i sugestii praktycznych. Poruszenie problemu niezmiernie istotnego, o którym coraz częściej się mówi, ale dotąd często pomijany jest w praktyce klinicznej, a jednocześnie mało eksplorowany przez specjalistów różnych profesji, sprawia, że książka stanowi uzupełnienie istniejącej luki w tym zakresie.
prof. UMK dr hab. Jacek J. Błeszyński:
Z wielkim zaciekawieniem przeczytałem książkę pt. Uwarunkowania jakości życia rodziców dzieci i młodzieży z zespołem Downa autorstwa Lucyny Bobkowicz-Lewartowskiej, znanej i cenionej terapeutki, naukowca. Bardzo się cieszę, iż powstała kolejna Jej praca, ponieważ duże wyczucie badawcze, jak i kompetencje Autorki są cennym źródłem wiedzy dla wielu środowisk m.in. psychologicznego, pedagogicznego, logopedycznego, medycznego i innych.
prof. UWM dr hab. Agnieszka Żyta:
Autorka podejmuje problem jakości życia rodziców dzieci i młodzieży z zespołem Downa, wpisując się w tym samym w nurt badań coraz częściej podejmowanych przez psychologów i pedagogów specjalnych, zajmujących się funkcjonowaniem psychospołecznym rodzin dzieci z niepełnosprawnością. Książka Lucyny Bobkowicz-Lewartowskiej będzie wartościową pozycją wzbogacającą wiedzę na temat jakości życia rodziców dzieci z zespołem Downa.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?