Celem pracy jest wskazanie na rolę i znaczenie sprawiedliwości w zarządzaniu organizacjami, a szczególnie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Pierwsza część publikacji dotyczy roli i znaczenia sprawiedliwości w wybranych procesach zarządzania zasobami ludzkimi. Autor zidentyfikował podstawowe związki i zależności występujące między sprawiedliwością a zaufaniem, satysfakcją, solidarnością, zaangażowaniem. Ukazał znaczenie sprawiedliwości w wybranych procesach zarządzania zasobami ludzkimi, takimi jak rekrutacja i selekcja, motywacja, wynagrodzenie, ocenianie pracowników, zwalnianie. W publikacji zostały omówione różne rodzaje sprawiedliwości w systemie awansów pracowniczych i w dyscyplinie pracy oraz podstawowe przyczyny i konsekwencje niesprawiedliwości. W drugiej części monografii została omówiona rola kierownictwa w utrzymaniu i doskonaleniu sprawiedliwości. W kolejnych rozdziałach Autor wskazał praktyczne możliwości kształtowania i utrzymywaniu sprawiedliwości przez kadrę kierowniczą oraz ukazał relację między wsparciem organizacyjnym, w tym menedżerskim, a sprawiedliwością.
Postulowane w prezentowanej monografii aksjonormatywne podejście do zarządzania zobowiązuje menedżerów i innych aktorów życia gospodarczego do podejmowania działań i kształtowania postaw, które są zgodne z wartościami Unii Europejskiej oraz przyczyniają się do urzeczywistniania celów przez nią przyjętych, bowiem stanowią one określoną formę dobra publicznego, będącego wyrazem chrześcijaństwa i kultury europejskiej.
Książka powstała z myślą o osobach zajmujących się zarządzaniem przedsięwzięciami i poszukujących podstawowej wiedzy na ten temat. Może być przydatna studentom uczącym się zarządzania projektami, słuchaczom studiów podyplomowych dotyczących zarządzania projektami oraz osobom przygotowującym się do egzaminów certyfikacyjnych.
Tematyka książki przedstawiona jest zgodnie z cyklem życia projektu. Autorka przedstawiła podstawową problematykę objętą programem Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami, Programami i Portfelami Przedsięwzięć1 prowadzonych przez Politechnikę Warszawską oraz programem przedmiotu Zarządzanie projektami prowadzonego w Politechnice Warszawskiej. Podobna tematyka jest również sprawdzana podczas różnych egzaminów certyfikacyjnych. Celem książki nie jest przedstawienie żadnej z istniejących metodyk. Omówiono przede wszystkim narzędzia i metody wykorzystywane podczas zarządzania projektami, w tym wiele przykładów i zadań, które powinny ułatwić Czytelnikowi zrozumienie wielu zagadnień.
Przedstawione w książce badania ukazują, w jaki to sposób organizacja i struktura systemu więziennego ułatwia hamowanie innowacji pedagogicznych. Przykładem takiej przerwanej innowacji był teoretycznie uzasadniony i praktycznie sprawdzony w Europie i Ameryce taki sposób oceniania więźniów, który mobilizuje ich do wszechstronnej prospołecznej aktywności a personel do aktywnych wychowawczo kontaktów ze skazanymi.
Aspekt etyczny, moralny stanowi integralny element treści pojęcia zarządzanie, wymagający uwzględniania we wszystkich działaniach gospodarczych. W prezentowanej publikacji czytelnik nie tylko znajdzie odpowiedź na pytanie, co to jest etyka biznesu, ale przede wszystkim dowie się: - Czy i w jakim zakresie moralność ma zastosowanie w zabieganiu o to, by gospodarka dobrze służyła tym, co ją uprawiają i tym, do których mają być kierowane efekty działalności gospodarczej? - Na jakiej drodze cel ten osiągnąć? - Jak rozpoznać, co jest a co nie jest dobrym stosowaniem zasad etycznego biznesu? - Co jest w tym zakresie iluzją, a co rzeczywistą możliwością, pozostającą w zasięgu realnego działania i oddziaływania firm? - Na ile rynek jest bezwzględnym władcą wszystkiego i wszystkich, dyktującym postępowanie biznesowe, na ile zaś i w jakich obszarach to my jesteśmy współkreatorami praw, jakie nim kierują, tworzą jego kształt?
Otoczenie organizacji nieustannie się rozwija, przynosząc nowe zagrożenia oraz nowe możliwości. Najważniejsze czynniki kształtujące zmiany w tym otoczeniu to rewolucja komunikacyjna, siła wiedzy, holizm i systemowość, sustainability, nowe rynki, Internet of things oraz zagrożenia bezpieczeństwa. Każda organizacja, aby być liderem, w obszarze którym działa lub ma tylko przetrwać i rozwijać się, musi zidentyfikować oraz monitorować czynniki wywołujące najistotniejsze zmiany w jej otoczeniu. Przeszkodą jest tutaj wielość oraz dynamika tych czynników, które powodują, iż organizacje mają duże trudności nie tylko z identyfikacją i monitorowaniem czynników, ale w konsekwencji ze skutecznym funkcjonowaniem i stawianiem czoła wyzwaniom współczesności. Doświadczenia światowe wskazują, iż jedną z obiecujących koncepcji w zakresie radzenia sobie z wyzwaniami współczesności jest wdrożenie orientacji procesowej i zarządzania procesami biznesowymi.
Książka przedstawia charakterystykę najbardziej znaczących czynników kształtujących współczesne otoczenie, ewolucję orientacji procesowej oraz wyzwania przed nią stojące, stan wdrożenia zarządzania procesami biznesowymi w Polsce i na świecie, przykłady efektywnego wdrożenia zarządzania procesami biznesowymi w różnych typach organizacji. Monografia ta daje również praktyczne wskazówki, jak wdrożyć i utrzymać w organizacjach sektora prywatnego, publicznego oraz non profit zarządzanie i dowodzenie oparte na orientacji procesowej, które pomóc ma organizacjom w podejmowaniu wyzwań przyszłości.
Książka jest bardzo praktycznym źródłem wiedzy, przeznaczona głównie dla działów kadr, biur rachunkowych oraz kancelarii doradztwa podatkowego. Zawiera porady w zakresie stosunku pracy, w tym w szczególności omawia:
- zatrudnianie cudzoziemców
- zatrudnianie młodocianych
- świadectwa pracy
- urlopy wypoczynkowe
- wynagrodzenia
- rozwiązanie umów o pracę
- czas pracy, telepracę, dokumentację związaną z zatrudnieniem pracownika oraz przychody pracownika, w tym m. in.:
- przychody ze stosunku pracy na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
- nieodpłatne świadczenia
- oddelegowania pracowników
- koszty pracownicze oraz świadczenia na rzecz pracowników ze środków obrotowych i ZFŚS
Publikacja dotyczy stanu prawnego na dzień 1 stycznia 2014 r.
Książka w syntetycznej i przystępnej formie omawia istotę, zakres, metody i narzędzia oceny kondycji finansowej przedsiębiorstwa. Ma ona stanowić podstawę wyjściową do projekcji gospodarki przedsiębiorstwa na okres najbliższych kilku lat. Publikacja składa się z dwóch części – teoretycznej i empirycznej. Autorzy wychodząc z części teoretycznej, przedstawili empiryczną ocenę kondycji finansowej wybranego przedsiębiorstwa, a także projekcje jego działalności na najbliższe lata. Ze względu na analizę studium przypadku książka stanowi wartościową pomoc zarówno dla studentów, jak i przedsiębiorców.
Książka jest usystematyzowanym źródłem wiedzy będącym podstawą zajęć prowadzonych z przedmiotów związanych z organizacją i zarządzaniem, mogąc być także przydatnym narzędziem wspomagającym pracę praktyków: menedżerów, kierowników jednostek organizacyjnych administracji publicznej, korporacyjnych szefów działów czy władz organizacji pozarządowych. Podręcznik zawiera nie tylko przedstawienie najsłynniejszych postaci historycznych oraz najważniejszych kierunków i koncepcji, które miały największy wpływ na kształtowanie się i rozwój nauki organizacji i zarządzania, ale również wybrane nurty współczesne, z których część nigdy wcześniej nie była omawiana w polskiej literaturze przedmiotu. Prezentowane są w nim zarówno znane postacie zachodniej nauki i praktyki organizatorskiej, jak i najważniejszych jej polskich przedstawicieli: przemysłowców, uczonych, biznesmenów, trenerów i mentorów.
Celem podręcznika jest przekazanie wiedzy z zakresu finansów przedsiębiorstwa z punktu widzenia strategicznych decyzji wspierających realizację strategii działania oraz determinujących osiągnięcie przewagi konkurencyjnej podmiotów gospodarczych. Książka może być wykorzystana zarówno na studiach ekonomicznych stacjonarnych i niestacjonarnych, jak również na studiach podyplomowych i kursach dla absolwentów szkół wyższych zatrudnionych w przedsiębiorstwach czy bankach. Będzie też pożyteczną lekturą dla tych, którzy z różnych powodów chcą poznać praktyczną stronę finansów przedsiębiorstwa i nabyć praktyczne umiejętności.
Książka stanowi całościowe i logiczne kompendium pewnego obszaru wiedzy wynikającej z wykonanych działań praktycznych i przeprowadzonych analiz teoretycznych na temat projektów i procesów różnych branż działalności gospodarczej. Może być przydatna dla osób, które zdobywają pierwsze szlify w zarządzaniu projektami, ale również osoby posiadające już pewną wiedzę na ten temat na pewno znajdą wiele ciekawych opisów.
Poszukiwanie kapitału niezbędnego do finansowania aktywów przedsiębiorstwa to stały element działań związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Firmy, szczególnie te znajdujące się w początkowej fazie swojego rozwoju, mają ograniczony dostęp do zasobów finansowych, a zapewnienie dostępności kapitału jest niejednokrotnie czynnikiem determinującym możliwość i tempo ich rozwoju. Wprawdzie współczesny rynek pieniądza i kapitału charakteryzuje się różnorodnością instrumentów finansowych, jednak w praktyce okazuje się, że każdy finansujący (kredytodawca, inwestor, nabywca obligacji itp.) ma swoje wymagania, którym niełatwo sprostać. U podstaw pracy legło założenie, że analogicznie jak na rynku konsumpcyjnym, gdzie trudności ze zbytem wyprodukowanych towarów spowodowały rozwój koncepcji marketingu, tak i na rynku finansowym problemy z pozyskaniem kapitału sprzyjać będą rozwojowi marketingu nazwanego tu marketingiem inwestorskim. Jego wykorzystanie w działaniach podejmowanych na rynku kapitałowym ma zwiększać szanse na skuteczne i efektywne pozyskiwanie finansowania. Celem książki jest pokazanie rynku kapitałowego z perspektywy koncepcji marketingu. Przedmiotem badań prezentowanych w opracowaniu jest marketing inwestorski rozumiany jako proces zarządczy, w ramach którego przedsiębiorstwo dąży do zwiększania swojej wartości poprzez umiejętne i efektywne pozyskiwanie kapitału oraz budowanie długotrwałych korzystnych relacji z podmiotami i osobami finansującymi jego działalność.
W XXI wieku informatyka i cyfryzacja objęły wszystkie dziedziny życia na świecie. Komputery, internet, telefony komórkowe opanowały nie tylko matematykę i informatykę, ale też inne nauki. Nastąpił ogromny postęp technologiczny w gromadzeniu, opracowywaniu i popularyzowaniu informacji i wiedzy. Nie ma już chyba dziedziny nauki, ekonomii czy gospodarki, która nie stosuje dzisiaj nowych technologii komunikowania się w cyberprzestrzeni. W 2011 roku było w Polsce więcej telefonów komórkowych niż mieszkańców (wiele osób posiadało więcej niż jedną komórkę). Dzisiaj nikt sobie nie wyobraża codziennego funkcjonowania (w szkole, na uczelni, w pracy, rodzinie i w wielu innych sytuacjach) bez telefonu komórkowego. Jest on potrzebny, a nawet niezbędny w sytuacjach zwyczajnych, codziennych, ale też w sytuacjach ratujących życie. Jednak internet i telefony komórkowe stwarzają również zagrożenia dla ludzi: techniczne, np. gdy wyczerpie się bateria w telefonie komórkowym, a nie mamy ładowarki, ale też społeczne (konflikty). Bardzo niebezpieczne są zachowania nieetyczne - agresja elektroniczna (jest już 20 jej odmian), i niemoralne w cyberprzestrzeni, a nawet czyny o charakterze przestępczym, np. stalking, lobbing, szantaż emocjonalny, sexting. Myślą przewodnią prezentowanej książki jest pogląd, że świata realnego (codziennego) nie można zastąpić światem wirtualnym ? w internecie czy telefonie komórkowym. Nomofobia (z ang. no mobile phone phobia), czyli lęk przed odcięciem od telefonu, staje się zjawiskiem powszechnym.
Współczesna szkoła nastawiona jest w przeważającej mierze na przekazywanie wiedzy. Jej funkcja wychowawcza częstokroć realizowana jest niejako na marginesie, często przypadkowo. Szkoła stanowi dla dziecka bardzo ważne środowisko wychowawcze. Biorąc pod uwagę fakt, iż w Polsce istnieje usankcjonowany prawnie obowiązek szkolny, każdy przedstawiciel młodego pokolenia musi z tym środowiskiem mieć styczność. Co więcej, dużą część swojego młodego życia uczniowie spędzają właśnie w szkole. Dlatego też tak istotne jest właściwe funkcjonowanie tego środowiska, prowadzenie działalności wychowawczej i wywieranie pozytywnych ze społecznego punktu widzenia wpływów, zwłaszcza na tych uczniów, których środowisko wychowawcze, jakim jest rodzina, zawiodło bądź w niewystarczającym stopniu spełnia swoją wychowawczą i socjalizacyjną rolę. W przypadku dzieci w wieku szkolnym istotny wpływ odgrywa również grupa rówieśnicza szczególnie z tego względu, że w tym okresie pojawia się potrzeba izolacji od osób dorosłych a na jej miejsce przychodzi zapotrzebowanie na przebywanie wśród osób w zbliżonym wieku i o podobnych zainteresowaniach czy upodobaniach. Grupy rówieśnicze rządzą się określonymi prawami ? dzielą dzieci na popularne i niepopularne, wyodrębniają przywódców i ich zwolenników. W przypadku dzieci odrzucanych, możemy mieć do czynienia z pewnymi negatywnymi konsekwencjami, jak społeczna izolacja, poczucie niekompetencji społecznej, a nawet nerwice czy zachowania przestępcze. Sytuacje takie można z całą pewnością zaobserwować w klasie szkolnej. Pamiętać należy, że z nieszczęśliwych dzieci wyrosną nieszczęśliwi dorośli dlatego też jak najwcześniej należy podjąć działania, aby udzielić im pomocy i wsparcia.
Książka opisuje doświadczenia z programów rozwojowych z końmi (Horse Assisted Education), w których – w ciągu ostatnich 10 lat – wzięli udział menedżerowie z kilkuset polskich i zagranicznych firm najróżniejszych branż. Inspiracją do powstania każdego rozdziału były doświadczenia uczestników programów prowadzonych przez autorki oraz dyskusje po ćwiczeniach, które często dotykały spraw ważnych i fundamentalnych dla zdrowego i satysfakcjonującego życia zawodowego. Z tego powodu książka może okazać się wartościowa nie tylko dla tytułowych menedżerów i osób pracujących w organizacjach, ale też wszystkich zainteresowanych własnym rozwojem, rozwojem innych osób oraz innowacyjnymi metodami uczenia się. Horse Assisted Education to metoda zaskakująca, której esencją jest uczenie się poprzez doświadczanie i eksperymentowanie, a efekty, jakie przynosi uczenie się od koni, wykraczają często poza stworzone do tej pory modele teoretyczne.
W prezentowanej publikacji odpowiadam na pytanie: jak - wykorzystując mechanizm rynkowy- władza publiczna może odpowiedzieć na potrzeby różnych grup obywateli z korzyścią dla nich, z korzyścią dla bogacenia się całego terytorium i umacniania jego tożsamości w globalizującym się świecie.
Autorka
W monografii wykazujemy liczne podobieństwa między kulturowymi figurami - błaznem i schizofrenikiem, a w konsekwencji ? także między funkcjami, które pełnią oni w kulturze i podzielanej przez społeczeństwo wizji rzeczywistości. Zarówno schizofrenik jak i błazen są zawsze outsiderami, są inni i obcy.
Autorzy
"Sformułowanie schizofrenik jako błazen może się wydać kontrowersyjne.
Używamy go jednak z rozmysłem i bynajmniej nie po to, by uwłaczać osobom
chorym psychicznie. Nasze intencje są całkowicie przeciwne. Jesteśmy przekonani,
że schizofrenik (jako stereotypowy szaleniec) oraz błazen pełnią w wyobraźni
kulturowej analogiczne i bardzo ważne role.
Są podobni do tego wręcz stopnia, że stanowią jedną figurę, a dokładniej . schizofrenik należy do szerszej kategorii błaznów. Twierdzenie to jest główną tezą naszej książki".
Jest to bardzo interesująca, świetnie napisana książka, dotycząca stosunku człowieka do pieniędzy.
Autorka przedstawia w niej opracowane przez siebie standardowe narzędzia kwestionariuszowe
( służące do pomiaru postaw wobec pieniędzy oraz zachowań i cech finansowych), które z pewnością będą wykorzystywane w wielu dalszych badaniach.
Czy gospodarując prywatnymi pieniędzmi, ludzie stosują kreatywną księgowość? Czy kryzys ekonomiczny zmienia postawy wobec pieniędzy? Dlaczego jedni zarządzają swoimi pieniędzmi a inni je spontanicznie wydają? Czy wychowanie dzieci akcentujące wytrwałość w dążeniu do celu wpływa na kompetencje finansowe w życiu dorosłym? To nieliczne z pytań na które Czytelnik znajdzie odpowiedź w niniejszej książce.
Zaradność człowieka w warunkach kryzysu jest szczególnie ciekawym przedmiotem badań psychologicznych, ponieważ jest wyrazem zdolności człowieka do przekraczania barier i granic do pokonywania własnych słabości, odkrywania w sobie nieznanych źródeł siły i pomysłowości. To jakby zaradność wyższej próby, ponieważ zachowanie się człowieka jest wystawione na próbę w związku ze wzrostem ryzyka straty większej niż by to miało miejsce w sytuacji normalnej.
Lektura szkiców psychologicznych powinna być przydatna do nowych przemyśleń, rozważań, a może także pomysłów badawczych, nie tylko w kręgu psychologów. Jest ona adresowana do odbiorców zatroskanych i zaniepokojonych narastaniem negatywnych zjawisk, które wymagają reakcji nietypowych, twórczych, angażujących zasoby człowieka, z których on sam często nie zdaje sobie sprawy.
Jeszcze do niedawna naturalnym było używanie określenia ?etosu zawodowego? ? i nie był to ani slogan reklamowy, ani komunał.
Etos zawodowy odnosił się do szczególnie rozumianej rzetelności zawodowej ? rzetelności, która była nie tylko
wysokiej jakości pracą, umiejętnością, szeroką wiedzą, lecz wyrażała się również w poszanowaniu i pielęgnowaniu pewnego, charakterystycznego dla danego zawodu systemu wartości.
Czy dzisiaj mówienie o etosie zawodowym to anachronizm?
Autor
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?