Książka pokazuje arteterapię jako naukę leczenia poprzez sztukę i ukazuje możliwości jej stosowania w pracy z osobami niepełnosprawnymi psychicznie, społecznie i fizycznie. Autor przedstawia wartości terapeutyczne sztuki, polegające na przetwarzaniu reakcji na sztukę w pozytywne przeżycia pacjentów. Prezentowane są trzy modele psychoterapii, będące wynikiem wieloletnich badań Autora.
Współcześnie rozumiana psychologia rodziny jest dziedziną rozwojową, poszerzającą krąg obszarów badawczych. Dzięki interdyscyplinarnemu charakterowi podejmuje próby wnikliwego wyjaśniania uwarunkowań ludzkich zachowań w różnych obszarach życia. Wyrazem takiego podejścia do problematyki małżeństwa i rodziny jest przekazywana do rąk czytelnika książka. Przedstawiono niepodejmowane dotychczas w polskiej literaturze psychologicznej aspekty genetyczne, ewolucyjne i neuropsychologiczne uwarunkowania doboru partnerów; poglądy młodych Polaków na instytucję małżeństwa; zagadnienia jakości życia w małżeństwie poprzedzonym kohabitacją; empatii partnerów oraz rozwiązywania konfliktów małżeńskich. Cenną zaletą książki jest zwrócenie uwagi na specyfikę jakości życia członków rodzin z pacjentem chorym neurologicznie, a także z pacjentem o różnym zakresie niepełnosprawności fizycznej i umysłowej. W publikacji poruszono także problematykę aktywności zawodowej partnerów, w tym szczególnie roli pracoholizmu, lobbingu, równoważenia ról rodzinnych i zawodowych oraz ich wpływu na jakość życia małżeńskiego i rodzinnego.
W książce przedstawione zostały cele i zadania narodowych organizacji turystyki, jako nowoczesnego instrumentu polityki państwa, ich struktura wewnętrzna i źródła finansowania. Omówiony został również ich zakres działalności, w tym funkcje: analityczna i badawcza, promocyjna i marketingowa, informacyjna, koordynacyjna, konsultacyjno-doradcza, edukacyjno-szkoleniowa. Prezentacja narodowych organizacji turystyki 28 krajów Unii Europejskiej pozwala zapoznać się nie tylko z działalnością tych organizacji, ale także z kierunkami rozwoju turystyki w poszczególnych krajach.
W drugim, rozszerzonym i zaktualizowanym wydaniu Czytelnicy będą mieli okazję zapoznać się również z innymi aspektami funkcjonowania turystyki europejskiej. Przedstawiona została jej historia, wielkość i struktura turystyki przyjazdowej, najważniejsze rynki i najnowsze trendy rozwojowe. Omówiono politykę turystyczną Unii Europejskiej, w tym rolę instytucji europejskich i dorobek prawny Wspólnoty (acquis communautaire) w tej dziedzinie, a punktem wyjścia dla całości rozważań jest nowa strategia UE na lata 2014–2020 „Europa 2020. Strategia na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu”. Prezentowany jest także europejski model turystyki na przykładzie ośrodków będących laureatami konkursu EDEN. W studium przypadków znajduje się krótka charakterystyka 52 najlepszych europejskich destynacji nagrodzonych w pierwszych trzech edycjach tego konkursu.
Książka, która trafia do rąk Czytelników, pomyślana została jako opracowanie adresowane do szerokiego kręgu odbiorców. Szczególnie jednak może okazać się przydatna dla studentów kierunków i specjalności turystycznych, pracowników administracji państwowej i samorządowej, regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych, a także dla praktyków z branży turystycznej. Pozostaje mieć nadzieję, iż stanie się także przyczynkiem do dalszych badań nad niezwykle ważnym i wymagającym pogłębionej analizy zagadnieniem funkcjonowania turystyki w Unii Europejskiej.
W książce przedstawiano analizę struktury rynku turystycznego. W kolejnych rozdziałach omówiono zagadnienia:
- turystyki jako elementu struktury gospodarki,
- funkcjonowania rynku turystycznego,
- struktury podmiotowej rynku turystycznego, z wyodrębnieniem oferentów rynku turystycznego, konsumentów oraz podmiotów polityki turystycznej,
- struktury przedmiotowej rynku turystycznego (podaż turystyczna, popyt turystyczny, cena i jakość jakości produktu turystycznego),
- procesów strukturalnych na rynku turystycznym (oferta turystyczna, metody i instrumenty polityki turystycznej, marketing przedsiębiorstw i destynacji turystycznych, strategie rozwoju rynku turystycznego),
- współczesnych aspektów funkcjonowania rynku turystycznego (globalizacja, asymetria informacji, nowoczesne technologie informacyjne, procesy innowacyjne, funkcjonowanie rynków substytucyjnych, kształtowanie polityki turystycznej wobec zmian strukturalnych rynku turystycznego).
Wraz ze zmianami zachodzącymi współcześnie w otoczeniu przedsiębiorstw, zmienia się forma i uwarunkowania pracy zespołowej. Z jednej strony, coraz większym problemem staje się dostęp do wysoko wykwalifikowanych specjalistów. Z drugiej strony, zespół pracowników danego przedsiębiorstwa nie zawsze jest w stanie podołać wyznaczonym zadaniom. Konieczna jest współpraca międzyorganizacyjna, tworzenie zespołów złożonych ze specjalistów wielu współpracujących ze sobą organizacji. Inną przesłankę zmian w formie pracy zespołowej stanowi rozwój technologii teleinformatycznych, który umożliwił nowe, wirtualne formy komunikacji. Z tego powodu liczne organizacje decydują się na zmianę tradycyjnych form pracy zespołowej na zespoły wirtualne.
Książka niniejsza, poza prezentacją procesu komunikacji w zespołach wirtualnych, stara się udzielić odpowiedzi na pytanie: jak projektować system komunikacji zespołu wirtualnego, aby osiągnąć wysoką skuteczność jego działania. W kolejnych rozdziałach przedstawiono zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty funkcjonowania systemu komunikacji i jego projektowania w zespołach wirtualnych, będące wynikiem obserwacji poczynionych podczas pracy autora w tych zespołach oraz prowadzonych wywiadów z kierownikami zespołów, jak również badań ankietowych zrealizowanych wśród członków tych zespołów.
Książka adresowana jest zarówno dla praktyków – osób współpracujących biznesowo w środowisku wirtualnym, organizatorów i kierowników zespołów wirtualnych, jak również dla studentów kierunków ekonomicznych i informatycznych podejmujących w ramach studiów zagadnienia komunikacji.
Celem opracowania jest omówienie złożonej problematyki zarządzania projektami i ich roli w organizacji funkcjonującej na globalnym rynku oraz syntetyczne, a zarazem kompleksowe przedstawienie zagadnień związanych z projektami, przed którymi stają dzisiejsi decydenci w różnych podmiotach. Zarządzanie projektami odgrywa bowiem ważną, wręcz kluczową rolę w strategii działania współczesnych organizacji. W opracowaniu przedstawiono najważniejsze aspekty i elementy odnoszące się do kluczowych zagadnień koncepcji zarządzania projektami, ale także m.in. strategicznego podejścia do zarządzania organizacjami, w tym podejścia projektowego, planowania zasobów projektu, ryzyka w projektach, zarządzania jakością w projekcie, a także komunikacji w zespole projektowym. W płaszczyźnie metodycznej przedstawiono wiedzę z zakresu metodyki zarządzania projektami, tzw. metodyki uniwersalne i zwinne.
Przekazana do rąk czytelnika książka dotyczy szerokiego spektrum problemów wyjaśniających złożoność i specyfikę zachowań osób funkcjonujących w małżeństwie i innych związkach interpersonalnych opartych na miłości. W części I książki uwzględnione zostały najważniejsze teorie psychologiczne wyjaśniające dobór partnerów do małżeństwa. W części II autorzy koncentrują się głównie na psychologicznych i neuropsychologicznych uwarunkowaniach miłości małżeńskiej i partnerskiej. Takie zróżnicowanie problemów życia małżeńskiego i rodzinnego jest niewątpliwie nowatorskie i mało spotykane w opracowaniach z tego zakresu. Atutem książki jest komunikatywny język oraz rzetelne udokumentowanie omawianych problemów, o czym świadczy bogata literatura przedmiotu, głównie anglojęzyczna, załączona po każdej części. Książka kierowana jest do szerokiego grona czytelników profesjonalnie zajmujących się problemami życia małżeńskiego i rodzinnego oraz do osób zainteresowanych psychologicznymi uwarunkowaniami szczęścia małżeńskiego i rodzinnego.
Zastosowanie mediów cyfrowych i technologii informacyjno-komunikacyjnych w każdym obszarze życia człowieka wpłynęło także na przekształcenia i ewolucję w edukacji. Analiza i ocena tych przemian na przestrzeni dziejów pozwala na wyodrębnienie pięciu przełomów w komunikacji, w kształceniu, w pracy zawodowej i w innych obszarach aktywności człowieka. Obecnie mamy piąty, największy i najważniejszy przełom edukacyjny, łączący się z mediami interaktywnymi, z Internetem, z telewizją cyfrową, z telefonią komórkową. Te urządzenia cyfrowe zapewniają nie tylko multimedialną i komunikacyjną łączność, ale także globalny zasięg połączony z interakcyjnością i mobilnością. Cechy te mają wpływ na nową siłę, skalę i zasięg przekazów medialnych i multimedialnych, ale również aktywność najmłodszego pokolenia w cyberprzestrzeni i w świecie wirtualnym. Za pośrednictwem urządzeń programy i audycje o charakterze edukacyjnym i naukowym z całego świata trafiają do naszych domów i szkół. Celem Autorów jest przedstawienie nowych wyzwań i szans najnowszych mediów cyfrowych i technologii interaktywnych tworzących cyberprzestrzeń i świat wirtualny, ich nowych funkcji oraz wynikających z nich zadań i możliwości w różnych obszarach aktywności człowieka, zwłaszcza u najmłodszych.
Najnowsze media cyfrowe i interaktywne technologie informacyjno-komunikacyjne, tworzące cyberprzestrzeń oraz świat wirtualny stwarzają wiele możliwości, ale także zagrożeń dla najmłodszego pokolenia. Mają one charakter dynamiczny i powszechny, a ich wymiar jest globalny. Dzieci i młodzież są najbardziej narażone na niebezpieczeństwa występujące w cyberprzestrzeni. Z tego też powodu istotne znaczenie ma poznanie przyczyn rozwoju tych zagrożeń, obecnego stanu oraz skutków w aspekcie wychowawczym. W tej sytuacji istotnego wymiaru nabierają wszelkie działania pedagogiczne, profilaktyczne oraz terapeutyczne podejmowane nie tylko w rodzinach, ale także w szkołach oraz innych placówkach oświatowych.
Prezentowana monografia jest pracą interdyscyplinarną łączącą wiedzę pedagogiczną, psychologiczną oraz społeczną. Książka podejmuje w swych treściach nowy obszar, w dużej mierze nie rozpoznany na gruncie środowiska oświatowo-wychowawczego. W szczególności rodzice i nauczyciele nie mają świadomości bezpieczeństwa dzieci w cyberprzestrzeni. Nie potrafią diagnozować różnorodnych zagrożeń tam występujących i im przeciwstawiać.
W publikacji przedstawione zostały przyczyny, objawy oraz skutki zagrożeń cyberprzestrzeni dla dzieci i młodzieży. Omówiono działania edukacyjne i profilaktyczne w środowiskach oświatowo-wychowawczych w tym obszarze.
Prawa własności intelektualnej posiadają ogromny potencjał gospodarczy, którego wykorzystanie w coraz większym stopniu zależy od zdolności różnych podmiotów tych praw do współpracy i licencjonowania technologii, produktów i treści kreatywnych oraz do udostępniania nowych produktów i usług konsumentom. W publikacji ukazana została problematyka transferu własności intelektualnej, ze szczególnym uwzględnieniem umów licencyjnych, jako najbardziej skutecznego instrumentu pozwalającego na korzystanie z dóbr intelektualnych i rozwój działalności innowacyjnej przedsiębiorstw.
Zagrożenia cyberprzestrzeni i świata wirtualnego w ostatnich latach stają się coraz bardziej istotne dla współczesnej refleksji pedagogicznej. Dotyczą nowych niebezpiecznych zjawisk, zakłócających proces wychowawczy i kształcenia. Najbardziej narażoną grupą na niebezpieczeństwa generowane przez sieciową przestrzeń są dzieci i młodzież. Dlatego Autor poleca tę książkę szerokiemu gronu odbiorców, w szczególności rodzicom, pedagogom, psychologom, nauczycielom szkół różnych szczebli edukacji oraz specjalistom zajmującym się profilaktyką i terapią. Publikacja przydatna również będzie dla pracowników naukowo-dydaktycznych uczelni humanistycznych i społecznych, a także studentów.
Monografia jest odpowiedzią na zapotrzebowanie studentów kierunku studiów logistyka, inżynieria produkcji, zarządzanie i inżynieria produkcji oraz menedżerów zajmujących się procesami logistycznymi zachodzącymi w przedsiębiorstwie, które są ogniwem w łańcuchach dostaw. Zaprezentowany materiał dotyczy logistyki realizowanej w wymiarze gospodarki globalnej, ze szczególnym zwróceniem uwagi na wymagania i uwarunkowania europejskie. Dzisiaj czołowi ekonomiści dochodzą do wniosku, że efektywność gospodarki i dobrobyt społeczeństwa zależne są przede wszystkim od kondycji przedsiębiorstw, na którą ma wpływ poziom realizowanych procesów w ramach eurologistyki i która jest ściśle powiązana z biznesem globalnym.
Książka podejmuje próbę rozwikłania zagadki funkcjonowania międzynarodowych korporacji, porównując je do dziko żyjących plemion z różnych części świata. To współcześnie kształtujące się zjawisko pracy w grupie korporacyjnej możemy określić jako fenomen „trybalizmu korporacyjnego”. Książka integruje wiedzę z różnorodnych obszarów, min. ekonomii, antropologii i psychoanalizy, równocześnie ujmując ją z perspektyw: symboli, bohaterów, wierzeń i zwyczajów „współczesnych korporacyjnych plemion”. Jeśli prowadzisz lub zamierzasz prowadzić grupy biznesowe, korporacyjne to ta książka stanie się dla ciebie cennym źródłem nowego spojrzenia na twoją pracę z grupami. Publikacja przeznaczona jest dla trenerów biznesowych, coachów, psychologów, socjologów, a także studentów psychologii, ekonomii, marketingu i zarządzania, socjologii, zamierzających w przyszłości zająć się pracą z grupami.
W środkach masowego przekazu, dyskusjach autorytetów w dziedzinie wychowania i nauczania coraz częściej słyszy się głosy o kryzysie współczesnej szkoły w aspekcie jej funkcji wychowawczej. Odbiorca masmediów jest wręcz bombardowany informacjami na temat niewłaściwych zachowań uczniów, naruszających nie tylko reguły obowiązujące w szkole, ale również powszechnie uznawane normy społeczne. Tego typu informacje kończą się najczęściej pytaniami „co będzie dalej z polską szkołą?”, „w jakim kierunku ona zmierza?” Jedną z przyczyn takiej sytuacji jest najprawdopodobniej fakt, że współczesna polska szkoła nastawiona jest w przeważającej mierze na nauczanie nie zaś na wychowanie, które jest realizowane niejako „po drodze”, może trochę „na siłę”.
Konsekwencją postrzegania szkoły jedynie przez pryzmat jej funkcji kształcącej jest fakt, że nauczyciele czują się niejednokrotnie zwolnieni od prowadzenia działalności wychowawczej. Wychowanie staje się jedynie domeną wychowawcy klasy (ma on „wychować” ucznia w trakcie jednej godziny wychowawczej w tygodniu!) bądź pedagoga szkolnego. Zwłaszcza ten ostatni staje się w szkole swego rodzaju „specjalistą od spraw wychowawczych”, co z jednej strony należy uznać za właściwe, jednak oczekiwanie, iż „załatwi” on wszelkie problemy wychowawcze wydaje się już być mało realne.
Prezentowana publikacja dostarczy wskazówek, jak prowadzić działania o charakterze wychowawczym z uczniem. Książka zainteresuje wychowawców, studentów pedagogiki, psychologii i kierunków studiów nauczycielskich.
Książka została opracowana przez zespół autorski pracowników Katedry Zarządzania Turystyką Uniwersytetu Szczecińskiego w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki. Publikacja może być wykorzystana w środowisku akademickim, przez studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych oraz pracowników dydaktyczno-naukowych interesujących się problematyką środków Unii Europejskiej. Wyniki przeprowadzonych badań powinny zainteresować także przedstawicieli podmiotów gospodarki turystycznej, tj. przedsiębiorców turystycznych, jednostek samorządu terytorialnego wszystkich szczebli oraz organizacji turystycznych (regionalnych, lokalnych, samorządu gospodarczego turystyki).
W książce przedstawiono następujące zagadnienia:
- funkcjonowanie Unii Europejskiej oraz podstawy europejskiej polityki turystycznej;
- struktury funduszy Unii Europejskiej oddziałujące na rozwój gospodarki turystycznej;
- funkcjonowanie regionalnej i lokalnej gospodarki turystycznej, w tym analizę poziomu atrakcyjności turystycznej regionów;
- analizę aplikowania i wykorzystania funduszy europejskich w regionalnej gospodarce turystycznej w perspektywie finansowej na lata 2007-2013;
- efekty i kierunki wykorzystania funduszy europejskich w gospodarce turystycznej w kolejnej perspektywie finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020.
Celem pracy jest wskazanie na rolę i znaczenie sprawiedliwości w zarządzaniu organizacjami, a szczególnie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Pierwsza część publikacji dotyczy roli i znaczenia sprawiedliwości w wybranych procesach zarządzania zasobami ludzkimi. Autor zidentyfikował podstawowe związki i zależności występujące między sprawiedliwością a zaufaniem, satysfakcją, solidarnością, zaangażowaniem. Ukazał znaczenie sprawiedliwości w wybranych procesach zarządzania zasobami ludzkimi, takimi jak rekrutacja i selekcja, motywacja, wynagrodzenie, ocenianie pracowników, zwalnianie. W publikacji zostały omówione różne rodzaje sprawiedliwości w systemie awansów pracowniczych i w dyscyplinie pracy oraz podstawowe przyczyny i konsekwencje niesprawiedliwości. W drugiej części monografii została omówiona rola kierownictwa w utrzymaniu i doskonaleniu sprawiedliwości. W kolejnych rozdziałach Autor wskazał praktyczne możliwości kształtowania i utrzymywaniu sprawiedliwości przez kadrę kierowniczą oraz ukazał relację między wsparciem organizacyjnym, w tym menedżerskim, a sprawiedliwością.
Postulowane w prezentowanej monografii aksjonormatywne podejście do zarządzania zobowiązuje menedżerów i innych aktorów życia gospodarczego do podejmowania działań i kształtowania postaw, które są zgodne z wartościami Unii Europejskiej oraz przyczyniają się do urzeczywistniania celów przez nią przyjętych, bowiem stanowią one określoną formę dobra publicznego, będącego wyrazem chrześcijaństwa i kultury europejskiej.
Książka powstała z myślą o osobach zajmujących się zarządzaniem przedsięwzięciami i poszukujących podstawowej wiedzy na ten temat. Może być przydatna studentom uczącym się zarządzania projektami, słuchaczom studiów podyplomowych dotyczących zarządzania projektami oraz osobom przygotowującym się do egzaminów certyfikacyjnych.
Tematyka książki przedstawiona jest zgodnie z cyklem życia projektu. Autorka przedstawiła podstawową problematykę objętą programem Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami, Programami i Portfelami Przedsięwzięć1 prowadzonych przez Politechnikę Warszawską oraz programem przedmiotu Zarządzanie projektami prowadzonego w Politechnice Warszawskiej. Podobna tematyka jest również sprawdzana podczas różnych egzaminów certyfikacyjnych. Celem książki nie jest przedstawienie żadnej z istniejących metodyk. Omówiono przede wszystkim narzędzia i metody wykorzystywane podczas zarządzania projektami, w tym wiele przykładów i zadań, które powinny ułatwić Czytelnikowi zrozumienie wielu zagadnień.
Przedstawione w książce badania ukazują, w jaki to sposób organizacja i struktura systemu więziennego ułatwia hamowanie innowacji pedagogicznych. Przykładem takiej przerwanej innowacji był teoretycznie uzasadniony i praktycznie sprawdzony w Europie i Ameryce taki sposób oceniania więźniów, który mobilizuje ich do wszechstronnej prospołecznej aktywności a personel do aktywnych wychowawczo kontaktów ze skazanymi.
Aspekt etyczny, moralny stanowi integralny element treści pojęcia zarządzanie, wymagający uwzględniania we wszystkich działaniach gospodarczych. W prezentowanej publikacji czytelnik nie tylko znajdzie odpowiedź na pytanie, co to jest etyka biznesu, ale przede wszystkim dowie się: - Czy i w jakim zakresie moralność ma zastosowanie w zabieganiu o to, by gospodarka dobrze służyła tym, co ją uprawiają i tym, do których mają być kierowane efekty działalności gospodarczej? - Na jakiej drodze cel ten osiągnąć? - Jak rozpoznać, co jest a co nie jest dobrym stosowaniem zasad etycznego biznesu? - Co jest w tym zakresie iluzją, a co rzeczywistą możliwością, pozostającą w zasięgu realnego działania i oddziaływania firm? - Na ile rynek jest bezwzględnym władcą wszystkiego i wszystkich, dyktującym postępowanie biznesowe, na ile zaś i w jakich obszarach to my jesteśmy współkreatorami praw, jakie nim kierują, tworzą jego kształt?
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?