W książce zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych za pomocą wywiadów pogłębionych z osadzonymi z zakładów karnych, którzy dawniej byli już podsądnymi sądów dla nieletnich. Są to zatem osoby, które z prawnokarnego punktu widzenia dowodzą porażki w polu prowadzonej wobec nich w przeszłości resocjalizacji. Założono jednak, co finalnie okazało się słusznym przypuszczeniem, że osoby takie mogą dostarczyć ważnych informacji o skutecznej resocjalizacji, ponieważ mają zarówno pozytywne, jak i negatywne doświadczenia z resocjalizacją w okresie, gdy były nieletnie. Jako osoby osadzone dysponują unikatową wiedzą na temat tego, z czego nie udało im się skorzystać w zakresie oferowanej im resocjalizacji i dlaczego doszło w ich życiu do przestępczości powrotnej.
Książka dotyczy sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa jakich doświadczaja pracownicy pedagogiczni placówek resocjalizacyjnych dla nieletnich w praktyce. Zaproponowana definicja, tych sytuacji oraz propozycje profesjonalnego reagowania wobec ich pojawienia się nie były podejmowane przez żadnego z polskich autorów. Wśród następstw takich sytuacji, oprócz stresu i wypalenia zawodowego opisano i zlilustrowano wynikami badań, również inne reakcje wraz z ich konsekwencjami dla procesu resocjalizacji. Ponadto dostępne opracowania na temat stresu i wypalenia zawodowego nie odnoszą się opisywanej grupy zawodowej pedagogów resocjalizacji. Zaproponowane rozwiązania mogą być przydatne dla potencjalnego odbiorcy w przyswojeniu sobie podstawowych zasad związanych z reagowaniem wobec sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa w pracy z nieletnimi.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?