W pracy omówiono istotę pojęcia zarządzanie wiedzą w obszarze aliansu innowacyjnego. Określono poziomy gotowości technologii NASA służące badaniu efektywności systemów zarządzania wiedzą. Na podstawie przeprowadzonych badań w ponad 60 organizacjach międzynarodowych stworzono własny model biznesowy aliansu innowacyjnego, który można stosować w praktyce badawczej i biznesowej.
Niezwykle aktualna tematyka badawcza pozwala czytelnikowi wychwycić problemy, z jakimi spotykają się menedżerowie wiodących międzynarodowych organizacji.
Książka przeznaczona jest dla wszystkich osób zatrudnionych w różnego rodzaju organizacjach, zarówno przedsiębiorstw, jak i podmiotów non-profit. W szczególności zainteresowani publikacją powinni być członkowie kadry menedżerskiej, przedsiębiorcy, ale również studenci (w tym słuchacze studiów podyplomowych) i konsultanci zajmujący się rozwiązywaniem problemów zarządzania.
W książce przedstawiono pogłębioną analizę teoretyczną, jak i wnioski praktyczne poparte wynikami kilkuletnich badań międzynarodowych dotyczących determinantów efektywności w zarządzaniu zasobami ludzkimi, w tym rekrutacji, selekcji i rozwoju. Uwarunkowania teoretyczne zarządzania jednostkami utalentowanymi oraz o podwyższonym i średnim poziomie kompetencji zostały zweryfikowane empirycznie, w oparciu o wyniki rynkowe największych międzynarodowych korporacji ubezpieczeń na życie działających w Polsce. Zaproponowano implementację modelu, łączącego dorobek akademicki z praktyką środowiska biznesowego, co umożliwia dynamiczne ujęcie efektywności oparte na prakseologicznych kanonach zarządzania.
Książka adresowana jest do studentów i pracowników naukowych zarządzania zasobami ludzkimi, a także pracowników działów human resource management najwyższego i średniego szczebla organizacji usługowych.
Współczesna gospodarka stanowi ogromne wyzwanie zarówno dla firm, organizacji, jak i marek, które chcą przetrwać i rozwijać się w warunkach ogromnej konkurencji w większości branż, coraz szybszym postępem technologicznym, większym nasyceniem informacji docierających każdego dnia do konsumentów. Niniejsza publikacja przedstawia sposoby odkrywania i wykorzystywania potencjału zawartego w potrzebach konsumentów, organizowania procesu komunikacji marketingowej z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, wykorzystania działań i zasad marketingowych do motywowania pracowników, skutecznego budowania długofalowych relacji z klientami oraz organizowania działań odpowiedzialnych społecznie.
Podstawową grupą odbiorców są pracownicy średniego i wyższego szczebla działów marketingu jak i działów promocji. Może być pomocą dydaktyczną dla studentów w takich przedmiotach, jak: podstawy marketingu, komunikacja w biznesie, nowoczesne koncepcje marketingu.
Relacje synowa-teściowa są postrzegane jako jedne z najbardziej problematycznych spośród relacji rodzinnych. O samych teściowych mówi się bardzo często, przywołując dowcipy, choć należy zauważyć, że dotyczą one przede wszystkim ich relacji z zięciem, nie z synową. Brakuje analiz naukowych, które podejmowałyby to zagadnienie. Odpowiedzią na ten brak jest przygotowana publikacja, która ma na celu odpowiedzieć na pytanie: jak wyglądają relacje synowa-teściowa we współczesnych rodzinach w środowisku wielkomiejskim?
Drugie wydanie „Świata w sieci...” zostało uaktualnione oraz wzbogacone o nowy podrozdział dotyczący analizy sieci społecznych – narzędzia, który pozwala lepiej zrozumieć funkcjonowanie świata sieciowego. Także i w tym przypadku autor, pozostając w ramach nauk o bezpieczeństwie, korzystał z osiągnięć innych dziedzin wiedzy, m.in.: z matematyki, a przede wszystkim teorii grafów.
Kompetencja sieciowa to jedna z kompetencji potrzebna pracownikom na współczesnym rynku pracy oraz zatrudnionych w organizacjach sieciowych. Pozwala pracownikom nawiązywać i utrzymywać kontakty potrzebne do osiągania sukcesów w pracy. Mogą wykorzystywać szybko rozwijające się narzędzia i aplikacje teleinformatyczne tj. fora tematyczne, media społecznościowe, korespondencję mailową czy też kontakt telefoniczny a także kontakt bezpośredni, np. spotkania robocze, nieformalne, konferencje czy targi branżowe. Znaczenie kompetencji sieciowej rośnie wśród pracowników wiedzy, gdyż to oni napędzają innowacyjność i rozwój organizacji i społeczeństw. Pracownicy wiedzy posiadający wysoką kompetencję sieciową zwiększają przepływ wiedzy oraz współtworzą nową wiedzę, potrzebną organizacjom i im osobiście do osiągania sukcesów zawodowych również w przyszłości. Książka to rezultat prac badawczych realizowanych w grancie finansowanym przez Narodowe Centrum Nauki.
Książka ma na celu przedstawienie zjawiska znachorstwa na przestrzeni wieków, zbudowanie autorskiej definicji terminów „znachor” i „praktyki znachorskie” oraz dokonanie analizy prawnej zjawiska znachorstwa w Polsce i w prawodawstwie wybranych krajów Europy. W tym miejscu należy wskazać, że medycyna niekonwencjonalna regulowana jest pod względem prawnym w większości krajów Europy. W książce przedstawiono też główne powody poddawania się ludzi chorych praktykom znachorskim, a także zaprezentowano metody i techniki, którymi posługuje się znachor, oraz wpływ znachora na psychikę pacjenta. W pracy omówiono również w sposób bardzo dokładny i rzetelny metodykę postępowania w miejscu, w którym przyjmował znachor. Zaprezentowano procedury i rodzaje zabezpieczania oraz ujawniania różnych śladów kryminalistycznych. Poświęcono wiele uwagi dowodom w sprawach, w których występuje element znachorstwa, a także ekspertyzom wszelkich śladów zabezpieczonych w miejscu, w którym przyjmował znachor. W sposób szczegółowy zaprezentowano również przebieg pracy biegłego oraz metody, którymi się posługuje podczas pracy wykrywczej.
Książka kierowana jest zarówno do środowiska medycznego, jak również prawniczego.
Treścią książki jest zarządzanie pozytywne, a w szczególności wybrane jego elementy: kapitał psychologiczny, organizacyjne zachowania obywatelskie, empowerment, motywacja prospołeczna, pasja harmonijna i przedsiębiorcza, pozytywna odmienność oraz postrzegane wsparcie organizacyjne. Książka przedstawia elementy zarządzania pozytywnego, a także odpowiada na pytanie, jakie znaczenie mają one w osiąganiu przez firmę przedsiębiorczości organizacyjnej oraz wysokiej efektywności. W tym celu przeprowadzone zostały badania, których wyniki oraz ich omówienie przedstawione są w książce.
Dla badaczy książka przedstawia empirycznie zweryfikowany model wpływu elementów zarządzania pozytywnego na przedsiębiorczość organizacyjną i efektywność organizacji, a praktykom w dziedzinie zarządzania dostarcza wskazówek, jak wykorzystać zarządzanie pozytywne w prowadzeniu swoich przedsiębiorstw do sukcesu.
Czy chcesz podjąć wyzwanie, jakim jest zbudowanie zgranego i skutecznego zespołu? Zastanawiasz się, jak poradzisz sobie w roli początkującego lidera i mentora? Dzięki tej książce wszystko stanie się łatwe i oczywiste. Dowiesz się, jak osiągać sukcesy zawodowe jako nauczyciel, trener czy pedagog. Na tych stronach znajdziesz gotowy sposób, jak krok po kroku przejść przez planowanie, realizację oraz ewaluację swoich działań tak, by były one skuteczne! Znajdziesz tu konkretne narzędzia, najważniejsze informacje i pozytywną energię. Trzymasz w rękach sprawdzony przepis na sukces wychowania.
Patronat: Magazyn Trenera, Głos Nauczycielski.
Czy korporacja to „piękna” czy „bestia”? My sami decydujemy, na ile korporacja nas „przeżuje i wypluje”! Celem Autorki książki jest pomagać ludziom i firmom – osiągać cele biznesowe… i jednocześnie pozostawać w zgodzie ze sobą. Pracownicy firm – oprócz inspiracji – odkryją, że praca jest także czymś, z czego czerpiemy radość. Odkryją również, że możliwe jest zwiększenie poczucia własnego wpływu w pracy i w życiu prywatnym. A co jeśli straciliście, jak by się wydawało, pracę życia? Przelew na konto każdego miesiąca w określonej dacie? Czy to koniec świata? A może początek?
Książka będzie inspiracją dla pracowników na rynku pracy, szukających drogi rozwoju, pracowników korporacji, coachów rozwoju zawodowego i rozwoju osobistego, psychologów pracujących z osobami wypalonymi, trenerów „zmiany”, menedżerów borykających się z „chorobami korporacyjnymi”.
Tematyka pracy jest istotna oraz aktualna z uwagi na rozwój dotychczasowych oraz powstawanie nowych relacji kształtujących się w obszarze współpracy przedsiębiorstw. Zagadnienie kapitału intelektualnego, relacji międzyorganizacyjnych oraz ich wpływu na innowacyjność przedsiębiorstw w literaturze nauk zarządzania jest stosunkowo nowe i wymaga poznania zarówno na niwie teoretycznej, jak i praktycznych badań. Współczesne przedsiębiorstwa funkcjonują w powiązaniu z innym podmiotami, które w sposób bezpośredni lub pośredni na nie oddziałują. Wobec tego kształtują one relacje polegające na tworzeniu więzi w postaci sieci, które w miarę upływu czasu podlegają ciągłemu rozwojowi. Tematyka ta jest interesująca ze względu na uwarunkowania relacji zachodzących pomiędzy organizacjami. Czynniki wpływające na kształtowanie się owych relacji stanowią jedną z kluczowych determinant podejmowania współpracy pomiędzy podmiotami gospodarczymi lub rezygnacji z niej.
Po raz pierwszy na rynek trafia monografia, która dotyczy pomiaru w zarządzaniu oraz opisu metod teoretycznych w zastosowaniu praktycznym optymalizacji prowadzenia biznesu. Treści zawarte są na tyle uniwersalne, że przez długi okres czasu nie ulegną dezaktualizacji. Zaproponowane modele postępowania w konkretnych problemach zarządzania wynikają na ogół z dobrych praktyk stosowanych przez czołowe organizacje. Monografia wnosi również duży ładunek teoretyczny wynikający z interdyscyplinarnego podejścia do zagadnień teorii zarządzania. Przede wszystkim porządkuje wiedzę w zakresie modelowania na poziomie ontologicznym i epistemologicznym. Ukazuje nowe ujęcie podejścia systemowego do działalności gospodarczej. Omawia korelacje pomiędzy pomiarami makro i mikro. Treść opiera się na 300 pozycjach literaturowych, w większości nowych i dostępnych w internecie. W ten sposób piszący opracowania zyskują szybki dostęp do wiedzy i cytowań. Posiadanie tej pozycji umożliwia szybkie dotarcie do praktycznych rozwiązań problemów złożonych zarządzania, dlatego warto ją mieć pod ręką.
W książce zamieszczono odpowiedzi na interesujące pytania z zakresu sportu turystyki i rekreacji, przykłady najlepszych wzorców przekazanych w aspekcie historyczno-porównawczym z dziedziny kultury fizycznej, czasu wolnego i wypoczynku, troski o dobrostan zdrowotny, rady i wskazówki tworzenia własnego stylu bycia i obcowania z naturą i kulturą. Czytelnik dowie się jak filmować i fotografować, gromadzić materiał i tworzyć własną kronikę przeżyć, doznań niepowtarzalnych emocji. Opracowanie zawiera wyczerpujące rady w zakresu wyboru i wykorzystania sprzętu fotograficznego dla profesjonalistów i amatorów, cenne wskazówki instruktorsko metodyczne dla każdego. Także uchwycone czujnym okiem fotoreportera momenty przeżywania zwycięstwa i porażki najwyższej rangi sportowców podczas występów międzynarodowych na stadionach świata tworzą klimat autentycznych doznań.
Zdrowa osoba społeczna to przedmiot zainteresowania szerokiego grona odbiorców, zaczynając od rodziców, po nauczycieli, pedagogów, lekarzy, trenerów, stowarzyszenia i zwykłych czytelników pracujących nad rozwojem osobowym. Przedstawione determinanty rozwojowe w interdyscyplinarnym ujęciu integrują wiedzę w celu: po pierwsze zrozumienia prawidłowości rozwojowych, po drugie przedstawienia metody analizy trzech zmiennych warunkujących mentalne i fizyczne blokady życia: szczególnie fakty społeczne, reguły systemu rodzinnego oraz role poszczególnych jednostek. Po trzecie zawiera narzędzia umożliwiające osobistą pracę nad poprawą jakości życia, intencjonalną pracą z zaburzeniami rozwojowymi. Książka zawiera ponadto informacje związane z taką degradacją struktury biologicznej człowieka w wyniku dewiacyjnej wielopokoleniowej socjalizacji, która finalnie kończy się zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Reasumując, zrozumienie czynników warunkujących konstytuowanie się istoty biologicznej w osobę społeczną, otwiera drzwi do intencjonalnej celowej socjalizacji wtórnej, skutkującej odzyskaniem w wielu wypadkach całkowitego zdrowia jednostki, nawet tej z zaburzeniami rozwojowymi.
Będące domeną logistyki zarządzanie strumieniami przepływów fizycznych i informacji w przedsiębiorstwie oraz między podmiotami gospodarującymi uczestniczącymi w dostarczaniu produktu do klienta w warunkach globalizacji i bezprecedensowego poziomu zmienności jest bardzo złożonym procesem, determinuje niezakłócone funkcjonowanie, wyniki działalności oraz konkurencyjność przedsiębiorstw. W książce przedstawiono w szerokim zakresie problematykę logistyki w procesie budowania konkurencyjności przedsiębiorstwa. Zaprezentowano w niej logistyczny model, pozwalający osiągnąć odpowiedni poziom konkurencyjności przedsiębiorstwa w dynamicznym otoczeniu oraz wnioski z teoretycznych rozważań i prezentowanych badań empirycznych będące wkładem własnym autorki w rozwój nauk o zarządzaniu. Publikacja napisana została na podstawie studiów literatury z zakresu nauk o zarządzaniu, ekonomii i finansów w skali światowej, wyników badań wykonanych przez ośrodki naukowe i instytuty badawcze z różnych krajów oraz własnych badań empirycznych przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych.
Narastające zagrożenia w skali makro (polityczne, ekologiczne, terroryzm) i w otoczeniu osobistym wywołują niepokój o własną przyszłość (o status, pracę, powodzenie, szczęście osobiste). Autor naświetla naturę tego niepokoju, gdy człowiek uświadamia sobie niepewność przyszłości na różnych polach życia. Pokazuje, na czym on polega, co go wywołuje, jak wpływa na funkcjonowanie w życiu zawodowym i osobistym. Wskazuje na sposoby radzenia sobie z tym kłopotliwym stanem emocjonalnym. Sugeruje pozytywne aspekty tego lęku, gdy ma on odpowiednie nasilenie, aby zapobiegać (prewencja) niekorzystnym zdarzeniom w przyszłości.
Jednym z czynników wpływających na skuteczność podejmowanych działań zawodowych jest to, w jaki sposób zostaną zaprezentowane efekty pracy, jak będzie przedstawiona firma czy też jej oferta handlowa. W relacjach z pracownikami istotny staje się sposób komunikowania wzajemnych oczekiwań. Innymi słowy, to co mówimy, jest równie ważne jak to, w jaki sposób o tym komunikujemy.
Książka powstała z myślą o tych, którzy na co dzień dokonują prezentacji i oczekują wiedzy związanej z mechanizmami komunikacji ze sfery psychologii społecznej oraz poszukują konkretnych wskazówek związanych z jej przygotowaniem oraz realizacją. Intencją autorów było przedstawienie praktycznych wskazań poprzez pryzmat koncepcji teoretycznych. Tego typu ujęcie pozwala na wykorzystanie treści książki w wielu sytuacjach, np. prezentacji projektu, oferty handlowej czy planu działań marketingowych.
Otoczenie przedsiębiorstwa warunkuje jego działalność. Niemniej jednak turbulentny charakter, złożoność, jak i różnorodność natury otoczenia powodować może wrażenie chaosu w obecnych realiach gospodarczych. Tym samym istotnym staje się, by identyfikować zachodzące zmiany, badać ich naturę oraz przewidywać ich kierunek. Pomocna w tym zakresie staje się umiejętna analiza otoczenia bliższego oraz dalszego, badanie rynku, a następnie modelowanie biznesowe. Aspekty te są szczególnie istotne w kontekście złożonego i ryzykownego procesu wdrażania w przedsiębiorstwach innowacji, jak i w zastosowaniu koncepcji zarządzania designem.
Książka prezentuje podejście do modelowania biznesowego poprzez zagadnienia związane z modą, trendami, które mogą stanowić istotne wyzwania dla przedsiębiorstw, a w konsekwencji decydować o sukcesie lub porażce rynkowej.
Modzie i trendom nie należy się poddawać. W celu skutecznego zarządzania nimi pomocne mogą być modele biznesowe, które pozwalają na tworzenie rzeczywistości gospodarczej, a nie jedynie bycie jej biernym odbiorcą. Co więcej, czynna analiza trendów, prowadzenie badań dotyczących otoczenia przedsiębiorstwa oraz zastosowanie designu jako elementu strategicznego w przedsiębiorstwie istotnie wspomóc może podmioty w walce o silną pozycję konkurencyjną na rynku.
Książka jest pierwszą publikacją na rynku polskim z zakresu zrównoważonego marketingu mix. W opracowaniu dokonano analizy stanu wiedzy w zakresie podjętego tematu poprzez studium teoretyczne. Ponadto, oprócz rozważań teoretycznych, publikacja zawiera wyniki badań własnych przeprowadzonych wśród przedsiębiorstw przemysłu cukierniczego, odnoszące się do zrównoważonego marketingu mix produktów. W książce zaprezentowano procedury postępowania dotyczące poszczególnych instrumentów marketingu mix – produktu, ceny, dystrybucji oraz promocji mix. Na podstawie opracowanych procedur stworzono modelową procedurę wdrażania zrównoważonego marketingu mix produktów w przedsiębiorstwach przemysłu cukierniczego.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?