Jednym z czynników wpływających na skuteczność podejmowanych działań zawodowych jest to, w jaki sposób zostaną zaprezentowane efekty pracy, jak będzie przedstawiona firma czy też jej oferta handlowa. W relacjach z pracownikami istotny staje się sposób komunikowania wzajemnych oczekiwań. Innymi słowy, to co mówimy, jest równie ważne jak to, w jaki sposób o tym komunikujemy.
Książka powstała z myślą o tych, którzy na co dzień dokonują prezentacji i oczekują wiedzy związanej z mechanizmami komunikacji ze sfery psychologii społecznej oraz poszukują konkretnych wskazówek związanych z jej przygotowaniem oraz realizacją. Intencją autorów było przedstawienie praktycznych wskazań poprzez pryzmat koncepcji teoretycznych. Tego typu ujęcie pozwala na wykorzystanie treści książki w wielu sytuacjach, np. prezentacji projektu, oferty handlowej czy planu działań marketingowych.
Otoczenie przedsiębiorstwa warunkuje jego działalność. Niemniej jednak turbulentny charakter, złożoność, jak i różnorodność natury otoczenia powodować może wrażenie chaosu w obecnych realiach gospodarczych. Tym samym istotnym staje się, by identyfikować zachodzące zmiany, badać ich naturę oraz przewidywać ich kierunek. Pomocna w tym zakresie staje się umiejętna analiza otoczenia bliższego oraz dalszego, badanie rynku, a następnie modelowanie biznesowe. Aspekty te są szczególnie istotne w kontekście złożonego i ryzykownego procesu wdrażania w przedsiębiorstwach innowacji, jak i w zastosowaniu koncepcji zarządzania designem.
Książka prezentuje podejście do modelowania biznesowego poprzez zagadnienia związane z modą, trendami, które mogą stanowić istotne wyzwania dla przedsiębiorstw, a w konsekwencji decydować o sukcesie lub porażce rynkowej.
Modzie i trendom nie należy się poddawać. W celu skutecznego zarządzania nimi pomocne mogą być modele biznesowe, które pozwalają na tworzenie rzeczywistości gospodarczej, a nie jedynie bycie jej biernym odbiorcą. Co więcej, czynna analiza trendów, prowadzenie badań dotyczących otoczenia przedsiębiorstwa oraz zastosowanie designu jako elementu strategicznego w przedsiębiorstwie istotnie wspomóc może podmioty w walce o silną pozycję konkurencyjną na rynku.
Książka jest pierwszą publikacją na rynku polskim z zakresu zrównoważonego marketingu mix. W opracowaniu dokonano analizy stanu wiedzy w zakresie podjętego tematu poprzez studium teoretyczne. Ponadto, oprócz rozważań teoretycznych, publikacja zawiera wyniki badań własnych przeprowadzonych wśród przedsiębiorstw przemysłu cukierniczego, odnoszące się do zrównoważonego marketingu mix produktów. W książce zaprezentowano procedury postępowania dotyczące poszczególnych instrumentów marketingu mix – produktu, ceny, dystrybucji oraz promocji mix. Na podstawie opracowanych procedur stworzono modelową procedurę wdrażania zrównoważonego marketingu mix produktów w przedsiębiorstwach przemysłu cukierniczego.
Przedsiębiorczość we współczesnym społeczeństwie ma ogromne znaczenie nie tylko ekonomiczne, ale również społeczne, gdyż jest istotnym elementem kapitału ludzkiego oraz siłą napędową wszelkich działań, których celem jest wzrost efektywności i uzyskanie przewagi konkurencyjne. Odnosi się to przede wszystkim do sektora małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących swoją działalność na obszarach chronionych (obszary Natura 2000).
Do zalet książki należą:
- Zwrócenie uwagi na problemy przedsiębiorczości na obszarach Natura 2000;
- Przedstawienie systemu obszarów naturowych w Polsce;
- Przedstawienie instytucjonalnego wsparcia dla realizacji rozwoju przedsiębiorczości;
- Umiejscowienie ochrony środowiska w naukach ekonomicznych;
- Wskazanie głównych determinant rozwoju sektora MSP na obszarach chronionych;
- Projekcja utworzenia Specjalnych Stref Wsparcia Gospodarczego Obszarów Natura 2000.
Praktyczny poradnik prawny dla lekarzy psychiatrów.
Książka stanowi kompleksowe opracowanie prawnych aspektów wykonywania zawodu lekarza psychiatry. Omawia w szczególności:
- Nowe regulacje prawne dotyczące stosowania przymusu bezpośredniego;
- Wykonywanie zawodu lekarza psychiatry;
- Udzielanie świadczeń zdrowotnych przez lekarzy psychiatrów;
- Leczenie szpitalne w rodzaju opieka psychiatryczna i leczenie uzależnień;
- Prawa pacjenta z zaburzeniami psychicznymi;
- Zasady podlegania odpowiedzialności prawnej lekarza psychiatry.
Książka opisuje podróż w świat rocka i jej (edukacyjne) konsekwencje, opowiada o edukacyjnych sensach i znaczeniach, jakie nadali rockowym tekstom studenci pedagogiki oraz twórcy rocka, opisuje metodologiczne podstawy tej podróży oraz implikacje dla praktyki badawczej i edukacyjnej. W książce znajdują się wywiady z Wojciechem Waglewskim, Jackiem Śliwczyńskim, Samem Davidsonem, Jarosławem Woszczyną, Mikserem – Mikołajem Mądrzykiem, Rafałem Nowakowskim oraz Kubą Cabajem, opowiadające o edukacyjnych aspektach artystycznego, w tym rockowego, świata.
Książka jest pozycją teoretyczno-empiryczną. Po analizie literatury dotyczącej procesów profesjonalizacji, tożsamości zawodowej, zaangażowania organizacyjnego i motywacji przeanalizowanej głównie w odniesieniu do tak zwanych pracowników wiedzy książka przedstawia wyniki badania tożsamości zawodowej przeprowadzonego w grupie pracowników branży badań klinicznych. Połączenie analizy teoretycznej z wynikami badania przeprowadzonego w grupie zawodowej, która jeszcze nigdy dotąd nie była przedmiotem badań specjalistów z dziedziny zarządzania może okazać się interesująca dla naukowców z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi, socjologii i psychologii. Tożsamość zawodowa jest ważnym elementem procesu zarządzania i kontroli, szczególnie w grupie pracowników wiedzy. Sposób kierowania pracownikami wiedzy, pracownikami nowopowstających profesji oraz pracownikami zmieniającymi zawód, stawia przed kierującymi nowe wyzwania. Ma to istotne znaczenie dla działań podejmowanych przez menedżerów w celu efektywnego kierowania zespołem pracowniczym. Z tego powodu książka może być interesująca dla osób kierujących tak zwanymi pracownikami wiedzy. W końcu książka zawiera analizę konkretnej grupy zawodowej, pracowników branży badań klinicznych w Polsce, okaże się więc ciekawą lekturą dla samych pracowników tego sektora oraz tych, którzy planują rozpocząć karierę w tej branży.
Celem książki jest przedstawienie problematyki działalności, sylwetki oraz profilu zawodowego księgowych we współczesnych organizacjach biznesowych. Książka odpowiada na pytanie, jaki powinien być księgowy, co kształtuje jego tożsamość, dlaczego można nazwać go menedżerem rachunkowości, a także z jakimi spotyka się w swojej pracy zawodowej problemami natury psychologicznej i etycznej.
Książka pokazuje, że w środowisku osób zajmujących się rachunkowością pojawia się wiele patologicznych zachowań, będących efektem działania niezgodnego z prawem, czynionego niekiedy świadomie, z premedytacją, a także ze względu na problemy jego zawiłości i interpretacji. Kwestia nieuczciwości i nierzetelności w sferze rachunkowości nie leży jednak wyłącznie po stronie księgowych, ale w dużej mierze po stronie ich pracodawców, właściciel i przedsiębiorstw, klientów biur rachunkowych, ogólnie ujmując - różnych relacji personalnych. Wobec powyższego, księgowi z jednej strony, ze względu na wykonywanie zawodu zaufania publicznego, powinni w swoim zachowaniu być transparentni, uczciwi, rzetelni, z drugiej zaś, są ograniczeni zależnościami personalnymi, okolicznościami zawodowymi, w tym lojalnością wobec swoich przełożonych oraz specyfiką obowiązującego prawa.
Sukces przedsiębiorstwa w kooperacji międzyorganizacyjnej/współpracy gospodarczej wymaga, m.in. posiadania szczególnych kompetencji zarządzania relacjami. Kompetencje te tworzą kompetencję relacyjną, meta kompetencję, na którą składają się procedury i umiejętności cząstkowe organizacji budujące kompetencje niezbędne do prowadzenia procesu współpracy na wszystkich jego etapach. Wyniki badań zaprezentowanych w książce wskazują na pozytywny wpływ kompetencji relacyjnej (jako całości) na sukces przedsiębiorstwa w niekapitałowej kooperacji gospodarczej różnego typu (m.in. współpracy marketingowej) oraz na zróżnicowane znaczenie poszczególnych kompetencji składowych: wyboru partnera; planowania relacji; zarządzania wspólnymi czynnościami, integracyjnej, rozwiązywania problemów, zarządzania wiedzą i zarządzania efektywnością relacji. Patron wydania: Uniwersytet Śląski w Katowicach.
Książka stanowi kwintesencję wiedzy o współczesnych przejawach mobilności zachodzących na terenach peryferyjnych i ich konsekwencjach w wymiarze ekonomicznym, społecznym i rolno-środowiskowym. Monografia jest efektem badań Autora przeprowadzonych w gminach górskich klasyfikowanych jako obszary o niekorzystnych warunkach gospodarowania (ONW) z udziałem przedstawicieli samorządów lokalnych. W całościowej ocenie konsekwencji procesów migracyjnych wykorzystana została grupa wielokryterialnych metod analitycznych – Analityczny Proces Hierarchiczny (AHP) i Analityczny Proces Sieciowy (ANP), zastosowana w tego typu badaniach po raz pierwszy. Dokonana analiza obejmuje część diagnostyczną dotyczącą korzyści i kosztów migracyjnych, oraz prognostyczną, odnoszącą się do szans i zagrożeń wynikających z odpływów migracyjnych. Ocena skutków migracji dokonana została w odniesieniu do sytuacji osobistej migrantów i ich rodzin, konsekwencji związanych z funkcjonowaniem środowisk lokalnych, a także ponadregionalnym wymiarem następstw mobilności i ich wpływem na ogólnokrajowy wymiar gospodarczo-społeczny.
Opracowanie zainteresuje studentów oraz wykładowców kierunków ekonomicznych w obszarze przedmiotów związanych z procesami migracji ludności, rozwojem regionalnym czy polityką gospodarczą i społeczną obszarów o ograniczonym potencjale rozwojowym.
Książka posiada również istotny aspekt praktyczny. Wskazuje osobom odpowiedzialnym za funkcjonowanie jednostek dotkniętych zjawiskiem migracji - w tym władzom centralnym oraz przedstawicielom władz samorządowych różnych szczebli i liderom lokalnym - możliwości i główne kierunki rozwoju obszarów peryferyjnych, nie tylko w odniesieniu do regionów górskich.
Pojęcie „praca socjalna” często obejmuje bardzo różne koncepcje i rzeczywistości. Literatura poświęcona tej dziedzinie jest bardzo bogata. Czy jest możliwe i potrzebne uzgodnienie jednakowego międzynarodowego rozumienia pracy socjalnej ponad podziałami geograficznymi, politycznymi i kulturowymi? Czy warto doszukiwać się tożsamości tej dziedziny lub choćby jej wspólnych cech, czy podobieństw? Debata nad tym, czy praca socjalna jest jedna, czy jest ich wiele, nie ustaje w międzynarodowych organizacjach praktyków i nauczycieli pracy socjalnej. Celem tej książki jest zapoznanie czytelników z głównymi i najciekawszymi wątkami owej debaty.
Książka dotyczy tematyki outsourcingu usług informatycznych(IT)w wymiarze międzynarodowym. Analizuje rozwój outsourcingu na tle najważniejszych teorii ekonomicznych, a także przedstawia główne światowe centra outsourcingu, takie jak Indie, Chiny, czy Europa Środkowa i Wschodnia. Autorka zajmuje się porównaniem tych lokalizacji pod względem czynników, takich jak koszty pracy, dostępność siły roboczej, ogólne warunki prowadzenia biznesu, a także perspektyw rozwoju outsourcingu w poszczególnych państwach.
Praca ma także wymiar bardzo praktyczny, przedstawiając doświadczenia podmiotów stosujących outsourcing usług IT, sposoby organizacji projektów outsourcingowych, a także szanse i zagrożenia dla przedsiębiorstw. Szczególną uwagę zwraca autorka na rozwój nowych form outsourcingu, takich jak platformy internetowe, analizując ich działanie, możliwe korzyści związane z ich wykorzystaniem oraz ich wpływ na rynek pracy. Obszernej analizie poddana jest także sytuacja Polski na światowym rynku outsourcingu.
Zagrożenie ze strony radykalnego islamu i terroryzmu motywowanego religijnie jest jednym z tematów regularnie pojawiających się w środkach masowego przekazu. Dominuje w nich jednak ujęcie defensywne, nastawione na radzenie sobie ze skutkami terroryzmu bądź ofensywne – nastawione na rozwiązania siłowe. W obu przypadkach działania stanowią reakcję na wydarzenie o charakterze terrorystycznym.
Autorzy publikacji podeszli do tego zagadnienia od drugiej strony – zamiast reagować na skutki terroryzmu starają się sprawdzić, czy możliwe jest zgaszenie go w zarodku, a zatem zdeprogramowanie, czy zderadykalizowanie terrorystów.
Książka została podzielona na trzy części tematyczne. Pierwsza omawia problematykę deradykalizacji z perspektywy teoretycznej, jak również w odniesieniu do przykładów nie odnoszących się do islamu. Dwie pozostałe części poświęcone są studiom przypadku programów deradykalizacyjnych w państwach muzułmańskich oraz w państwach zachodnich a poświęconych muzułmanom.
Tym razem w innej, niebiznesowej odsłonie. To zbiór prywatnych zasad i porad życiowych na różne tematy, zbiór zasad i „prawd”, dzięki którym osiągnął wiele sukcesów i miał mnóstwo wpadek. Miłe chwile nas cieszą, trudne uczą. Jak sobie z nimi radzić i wiele innych porad właśnie w tej książce. „Gdybym to wiedział w wieku 25 lat, a nie 50., osiągnąłbym zapewne znacznie więcej, przy mniejszej ilości pomyłek i z dużo mniejszym wykorzystaniem własnej energii”.
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii kryminalistycznej wynika w znacznej mierze ze specyfiki samej kryminalistyki. Wiadomo, że kryminalistyka jest nauką w znaczącym stopniu praktyczną. Niemniej jednak nie jest jedynie uogólnieniem praktyki śledczej, co niewątpliwie ograniczałoby lub wręcz uniemożliwiałoby jej rozwój.
Wydanie IV różni się od poprzednich wydań. Dodano podtytuł Diagnoza i praktyka wskazujący na zakres podręcznika, zrezygnowano z omówienia problemów metodologii badań (b. część druga).
Wprowadzono nową część szóstą Wybrane zjawiska społeczne stanowiące potencjalne zagrożenia. Dotyczy to np. agresji w ruchu drogowym.
Nowym zagadnieniem jest również moralność podatkowa. Analizie poddano następujące zagadnienia: obowiązek podatkowy, uchylanie się od opodatkowania, poziom moralności podatkowej, subiektywna sprawiedliwość podatkowa.
Patronat: Polskie Towarzystwo Kryminalistyczne, kryminalistyka.org.pl
W tej wieloautorskiej monografii skoncentrowano się na ukazaniu wielości determinant efektywności działania przedsiębiorstwa. Uporządkowano je generalnie w zgodzie z kryterium funkcjonalnym. Zaprezentowano więc determinanty z obszaru marketingu i sprzedaży, funkcji kadrowej, finansowej, zarządzania informacją i ryzykiem. Wprowadzeniem do pracy jest rozdział poświęcony efektywności, jako cesze działania przedsiębiorstwa i jej rozumienia, a także modelom oceny efektywności, które ewoluowały od ujęć najprostszych, bazujących wyłącznie na kryteriach finansowych, aż do współczesnych, wielowymiarowych, łączących kryteria finansowe z pozafinansowymi i sięgającymi do najbardziej zaawansowanych koncepcji zarządzania, na przykład uwzględniających rolę interesariuszy czy zaangażowania pracowników w procesie kształtowanie efektywności przedsiębiorstwa.
To właśnie walka kulturowo – cywilizacyjna stała się inspiracją do napisania niniejszej monografii, w której Autor dokonuje analiz podstaw islamu i kultury arabsko – islamskiej, przyczyn kryzysu migracyjnego w Europie, zderzenia kultur na przykładzie statusu płci, problemów asymilacyjnych diaspor muzułmańskich, radykalizacji islamskich imigrantów, sekurytyzacji problemu imigracyjnego w Europie i stosunku Polaków do imigrantów muzułmańskich. Podjęto również kwestię przyjętej przez rząd Polski postawy nieprzyjmowania imigrantów muzułmańskich w kontekście teorii szkoły kopenhaskiej tj. sekurytyzacji kryzysu migracyjnego i wpływu na bezpieczeństwo Polski.
Publikacja poświęcona jest roli jakości pracy w procesie rywalizowania o kapitał ludzki przez podmioty gospodarki turystycznej. Jakość pracy, jako instrument konkurowania, za pośrednictwem którego dostarczana jest nosicielom kapitału ludzkiego wartość, jest ważnym narzędziem tworzenia przewagi konkurencyjnej na rynku turystycznym, gdyż oddziałuje na decyzje pracobiorców dotyczące nawiązywania i rozwiązywania relacji z pracodawcami oraz na ich gotowość do aktywnego angażowania swojego potencjału w osiąganie celów zatrudniających organizacji.
Monografia składa się z dwóch części. Pierwsza część poświęcona jest teoretycznym podstawom rozważań nad rolą jakości pracy w konkurowaniu o kapitał ludzki na współczesnym rynku turystycznym. W szczególności uwagę poświęcono istocie i cechom kapitału ludzkiego oraz jego miejscu w strukturze źródeł przewagi konkurencyjnej. Na tym tle zaprezentowano koncepcję jakości pracy oraz jej determinanty i następstwa, a także ilościowe i jakościowe aspekty zatrudnienia w gospodarce turystycznej.
Druga część opracowania stanowi empiryczną weryfikację zależności pomiędzy jakością pracy a potencjałem konkurencyjności na rynku turystycznym. Weryfikacji tej dokonano na podstawie ogólnopolskich badań pierwotnych przeprowadzonych wśród aktualnych i potencjalnych pracobiorców. Aktualnymi pracobiorcami są osoby świadczące pracę w tzw. charakterystycznych rodzajach działalności turystycznej (tj. podmiotach prowadzących działalność usługową związaną z zakwaterowaniem, wyżywieniem, organizacją turystyki i pośrednictwem turystycznym, transportem pasażerskim oraz kulturą, rozrywką i rekreacją).
Książka zainteresuje specjalistów zajmujących się planowaniem rozwoju turystyki na szczeblu lokalnym, regionalnym i krajowym, w szczególności przedstawicieli organów administracji rządowej i samorządowej oraz lokalnych i regionalnych organizacji turystycznych, członków stowarzyszeń i organizacji branżowych skupiających przedsiębiorców funkcjonujących na rynku turystycznym oraz osoby odpowiedzialne za kształtowanie programów studiów dla kierunków związanych z turystyką.
Branża nowoczesnych usług biznesowych obejmującą działalność centrów outsourcingu procesów biznesowych (BPO), centrów usług wspólnych (SSC), centrów IT oraz centrów badawczo-rozwojowych (R&D) jest jedną z czołowych gałęzi gospodarki kraju pod względem znaczenia dla rynku w Polsce zatrudniając około 244 000 wysoko kwalifikowanych pracowników w 2017 roku.
Skala oraz systematyczny wzrost zatrudnienia w tych firmach pozwalają na wyszczególnienie Polski w gronie najważniejszych miejsc na globalnej mapie usług dla biznesu. Lektura książki umożliwia zapoznanie się ze specyfiką działalności firm z branży nowoczesnych usług biznesowych a w szczególności pozwala zrozumieć mechanizmy pozwalające na efektywne jej działanie – kluczowe determinanty mające wpływ na kształtowanie ich rentowności.
Celem głównym pracy jest utworzenie teoretycznych podstaw dla modelowania elastycznie zintegrowanych organizacji opartych na wiedzy (ZOOW). Zaprezentowana w książce metodyka postępowania projektowego uwypukla także merytoryczne znaczenie kreatywności, wiedzy i innowacyjności w powstającym modelu ZOOW, a zarządzanie nimi ściśle wiąże się z możliwościami proponowanej metodyki ich modelowania. Budowane są więc podstawy teoretyczne dla elastycznie zintegrowanych form i odmian organizacji tworzących ZOOW, gdzie wiedza i procesy uczenia się są istotą adaptacji nowoczesnych organizacji do dynamiki otoczenia, poprzez strukturalne – wertykalne i horyzontalne – połączenia w postaci sieci ZOOW. Oczywiście teoria zintegrowanych organizacji opartych na wiedzy znajduje się na określonym etapie rozwoju, jako podstawy tworzenia takich organizacji przyszłości.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?