Czy korporacja to „piękna” czy „bestia”? My sami decydujemy, na ile korporacja nas „przeżuje i wypluje”! Celem Autorki książki jest pomagać ludziom i firmom – osiągać cele biznesowe… i jednocześnie pozostawać w zgodzie ze sobą. Pracownicy firm – oprócz inspiracji – odkryją, że praca jest także czymś, z czego czerpiemy radość. Odkryją również, że możliwe jest zwiększenie poczucia własnego wpływu w pracy i w życiu prywatnym. A co jeśli straciliście, jak by się wydawało, pracę życia? Przelew na konto każdego miesiąca w określonej dacie? Czy to koniec świata? A może początek?
Książka będzie inspiracją dla pracowników na rynku pracy, szukających drogi rozwoju, pracowników korporacji, coachów rozwoju zawodowego i rozwoju osobistego, psychologów pracujących z osobami wypalonymi, trenerów „zmiany”, menedżerów borykających się z „chorobami korporacyjnymi”.
Tematyka pracy jest istotna oraz aktualna z uwagi na rozwój dotychczasowych oraz powstawanie nowych relacji kształtujących się w obszarze współpracy przedsiębiorstw. Zagadnienie kapitału intelektualnego, relacji międzyorganizacyjnych oraz ich wpływu na innowacyjność przedsiębiorstw w literaturze nauk zarządzania jest stosunkowo nowe i wymaga poznania zarówno na niwie teoretycznej, jak i praktycznych badań. Współczesne przedsiębiorstwa funkcjonują w powiązaniu z innym podmiotami, które w sposób bezpośredni lub pośredni na nie oddziałują. Wobec tego kształtują one relacje polegające na tworzeniu więzi w postaci sieci, które w miarę upływu czasu podlegają ciągłemu rozwojowi. Tematyka ta jest interesująca ze względu na uwarunkowania relacji zachodzących pomiędzy organizacjami. Czynniki wpływające na kształtowanie się owych relacji stanowią jedną z kluczowych determinant podejmowania współpracy pomiędzy podmiotami gospodarczymi lub rezygnacji z niej.
Po raz pierwszy na rynek trafia monografia, która dotyczy pomiaru w zarządzaniu oraz opisu metod teoretycznych w zastosowaniu praktycznym optymalizacji prowadzenia biznesu. Treści zawarte są na tyle uniwersalne, że przez długi okres czasu nie ulegną dezaktualizacji. Zaproponowane modele postępowania w konkretnych problemach zarządzania wynikają na ogół z dobrych praktyk stosowanych przez czołowe organizacje. Monografia wnosi również duży ładunek teoretyczny wynikający z interdyscyplinarnego podejścia do zagadnień teorii zarządzania. Przede wszystkim porządkuje wiedzę w zakresie modelowania na poziomie ontologicznym i epistemologicznym. Ukazuje nowe ujęcie podejścia systemowego do działalności gospodarczej. Omawia korelacje pomiędzy pomiarami makro i mikro. Treść opiera się na 300 pozycjach literaturowych, w większości nowych i dostępnych w internecie. W ten sposób piszący opracowania zyskują szybki dostęp do wiedzy i cytowań. Posiadanie tej pozycji umożliwia szybkie dotarcie do praktycznych rozwiązań problemów złożonych zarządzania, dlatego warto ją mieć pod ręką.
W książce zamieszczono odpowiedzi na interesujące pytania z zakresu sportu turystyki i rekreacji, przykłady najlepszych wzorców przekazanych w aspekcie historyczno-porównawczym z dziedziny kultury fizycznej, czasu wolnego i wypoczynku, troski o dobrostan zdrowotny, rady i wskazówki tworzenia własnego stylu bycia i obcowania z naturą i kulturą. Czytelnik dowie się jak filmować i fotografować, gromadzić materiał i tworzyć własną kronikę przeżyć, doznań niepowtarzalnych emocji. Opracowanie zawiera wyczerpujące rady w zakresu wyboru i wykorzystania sprzętu fotograficznego dla profesjonalistów i amatorów, cenne wskazówki instruktorsko metodyczne dla każdego. Także uchwycone czujnym okiem fotoreportera momenty przeżywania zwycięstwa i porażki najwyższej rangi sportowców podczas występów międzynarodowych na stadionach świata tworzą klimat autentycznych doznań.
Zdrowa osoba społeczna to przedmiot zainteresowania szerokiego grona odbiorców, zaczynając od rodziców, po nauczycieli, pedagogów, lekarzy, trenerów, stowarzyszenia i zwykłych czytelników pracujących nad rozwojem osobowym. Przedstawione determinanty rozwojowe w interdyscyplinarnym ujęciu integrują wiedzę w celu: po pierwsze zrozumienia prawidłowości rozwojowych, po drugie przedstawienia metody analizy trzech zmiennych warunkujących mentalne i fizyczne blokady życia: szczególnie fakty społeczne, reguły systemu rodzinnego oraz role poszczególnych jednostek. Po trzecie zawiera narzędzia umożliwiające osobistą pracę nad poprawą jakości życia, intencjonalną pracą z zaburzeniami rozwojowymi. Książka zawiera ponadto informacje związane z taką degradacją struktury biologicznej człowieka w wyniku dewiacyjnej wielopokoleniowej socjalizacji, która finalnie kończy się zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Reasumując, zrozumienie czynników warunkujących konstytuowanie się istoty biologicznej w osobę społeczną, otwiera drzwi do intencjonalnej celowej socjalizacji wtórnej, skutkującej odzyskaniem w wielu wypadkach całkowitego zdrowia jednostki, nawet tej z zaburzeniami rozwojowymi.
Będące domeną logistyki zarządzanie strumieniami przepływów fizycznych i informacji w przedsiębiorstwie oraz między podmiotami gospodarującymi uczestniczącymi w dostarczaniu produktu do klienta w warunkach globalizacji i bezprecedensowego poziomu zmienności jest bardzo złożonym procesem, determinuje niezakłócone funkcjonowanie, wyniki działalności oraz konkurencyjność przedsiębiorstw. W książce przedstawiono w szerokim zakresie problematykę logistyki w procesie budowania konkurencyjności przedsiębiorstwa. Zaprezentowano w niej logistyczny model, pozwalający osiągnąć odpowiedni poziom konkurencyjności przedsiębiorstwa w dynamicznym otoczeniu oraz wnioski z teoretycznych rozważań i prezentowanych badań empirycznych będące wkładem własnym autorki w rozwój nauk o zarządzaniu. Publikacja napisana została na podstawie studiów literatury z zakresu nauk o zarządzaniu, ekonomii i finansów w skali światowej, wyników badań wykonanych przez ośrodki naukowe i instytuty badawcze z różnych krajów oraz własnych badań empirycznych przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych.
Narastające zagrożenia w skali makro (polityczne, ekologiczne, terroryzm) i w otoczeniu osobistym wywołują niepokój o własną przyszłość (o status, pracę, powodzenie, szczęście osobiste). Autor naświetla naturę tego niepokoju, gdy człowiek uświadamia sobie niepewność przyszłości na różnych polach życia. Pokazuje, na czym on polega, co go wywołuje, jak wpływa na funkcjonowanie w życiu zawodowym i osobistym. Wskazuje na sposoby radzenia sobie z tym kłopotliwym stanem emocjonalnym. Sugeruje pozytywne aspekty tego lęku, gdy ma on odpowiednie nasilenie, aby zapobiegać (prewencja) niekorzystnym zdarzeniom w przyszłości.
Jednym z czynników wpływających na skuteczność podejmowanych działań zawodowych jest to, w jaki sposób zostaną zaprezentowane efekty pracy, jak będzie przedstawiona firma czy też jej oferta handlowa. W relacjach z pracownikami istotny staje się sposób komunikowania wzajemnych oczekiwań. Innymi słowy, to co mówimy, jest równie ważne jak to, w jaki sposób o tym komunikujemy.
Książka powstała z myślą o tych, którzy na co dzień dokonują prezentacji i oczekują wiedzy związanej z mechanizmami komunikacji ze sfery psychologii społecznej oraz poszukują konkretnych wskazówek związanych z jej przygotowaniem oraz realizacją. Intencją autorów było przedstawienie praktycznych wskazań poprzez pryzmat koncepcji teoretycznych. Tego typu ujęcie pozwala na wykorzystanie treści książki w wielu sytuacjach, np. prezentacji projektu, oferty handlowej czy planu działań marketingowych.
Otoczenie przedsiębiorstwa warunkuje jego działalność. Niemniej jednak turbulentny charakter, złożoność, jak i różnorodność natury otoczenia powodować może wrażenie chaosu w obecnych realiach gospodarczych. Tym samym istotnym staje się, by identyfikować zachodzące zmiany, badać ich naturę oraz przewidywać ich kierunek. Pomocna w tym zakresie staje się umiejętna analiza otoczenia bliższego oraz dalszego, badanie rynku, a następnie modelowanie biznesowe. Aspekty te są szczególnie istotne w kontekście złożonego i ryzykownego procesu wdrażania w przedsiębiorstwach innowacji, jak i w zastosowaniu koncepcji zarządzania designem.
Książka prezentuje podejście do modelowania biznesowego poprzez zagadnienia związane z modą, trendami, które mogą stanowić istotne wyzwania dla przedsiębiorstw, a w konsekwencji decydować o sukcesie lub porażce rynkowej.
Modzie i trendom nie należy się poddawać. W celu skutecznego zarządzania nimi pomocne mogą być modele biznesowe, które pozwalają na tworzenie rzeczywistości gospodarczej, a nie jedynie bycie jej biernym odbiorcą. Co więcej, czynna analiza trendów, prowadzenie badań dotyczących otoczenia przedsiębiorstwa oraz zastosowanie designu jako elementu strategicznego w przedsiębiorstwie istotnie wspomóc może podmioty w walce o silną pozycję konkurencyjną na rynku.
Książka jest pierwszą publikacją na rynku polskim z zakresu zrównoważonego marketingu mix. W opracowaniu dokonano analizy stanu wiedzy w zakresie podjętego tematu poprzez studium teoretyczne. Ponadto, oprócz rozważań teoretycznych, publikacja zawiera wyniki badań własnych przeprowadzonych wśród przedsiębiorstw przemysłu cukierniczego, odnoszące się do zrównoważonego marketingu mix produktów. W książce zaprezentowano procedury postępowania dotyczące poszczególnych instrumentów marketingu mix – produktu, ceny, dystrybucji oraz promocji mix. Na podstawie opracowanych procedur stworzono modelową procedurę wdrażania zrównoważonego marketingu mix produktów w przedsiębiorstwach przemysłu cukierniczego.
Przedsiębiorczość we współczesnym społeczeństwie ma ogromne znaczenie nie tylko ekonomiczne, ale również społeczne, gdyż jest istotnym elementem kapitału ludzkiego oraz siłą napędową wszelkich działań, których celem jest wzrost efektywności i uzyskanie przewagi konkurencyjne. Odnosi się to przede wszystkim do sektora małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących swoją działalność na obszarach chronionych (obszary Natura 2000).
Do zalet książki należą:
- Zwrócenie uwagi na problemy przedsiębiorczości na obszarach Natura 2000;
- Przedstawienie systemu obszarów naturowych w Polsce;
- Przedstawienie instytucjonalnego wsparcia dla realizacji rozwoju przedsiębiorczości;
- Umiejscowienie ochrony środowiska w naukach ekonomicznych;
- Wskazanie głównych determinant rozwoju sektora MSP na obszarach chronionych;
- Projekcja utworzenia Specjalnych Stref Wsparcia Gospodarczego Obszarów Natura 2000.
Praktyczny poradnik prawny dla lekarzy psychiatrów.
Książka stanowi kompleksowe opracowanie prawnych aspektów wykonywania zawodu lekarza psychiatry. Omawia w szczególności:
- Nowe regulacje prawne dotyczące stosowania przymusu bezpośredniego;
- Wykonywanie zawodu lekarza psychiatry;
- Udzielanie świadczeń zdrowotnych przez lekarzy psychiatrów;
- Leczenie szpitalne w rodzaju opieka psychiatryczna i leczenie uzależnień;
- Prawa pacjenta z zaburzeniami psychicznymi;
- Zasady podlegania odpowiedzialności prawnej lekarza psychiatry.
Książka opisuje podróż w świat rocka i jej (edukacyjne) konsekwencje, opowiada o edukacyjnych sensach i znaczeniach, jakie nadali rockowym tekstom studenci pedagogiki oraz twórcy rocka, opisuje metodologiczne podstawy tej podróży oraz implikacje dla praktyki badawczej i edukacyjnej. W książce znajdują się wywiady z Wojciechem Waglewskim, Jackiem Śliwczyńskim, Samem Davidsonem, Jarosławem Woszczyną, Mikserem – Mikołajem Mądrzykiem, Rafałem Nowakowskim oraz Kubą Cabajem, opowiadające o edukacyjnych aspektach artystycznego, w tym rockowego, świata.
Książka jest pozycją teoretyczno-empiryczną. Po analizie literatury dotyczącej procesów profesjonalizacji, tożsamości zawodowej, zaangażowania organizacyjnego i motywacji przeanalizowanej głównie w odniesieniu do tak zwanych pracowników wiedzy książka przedstawia wyniki badania tożsamości zawodowej przeprowadzonego w grupie pracowników branży badań klinicznych. Połączenie analizy teoretycznej z wynikami badania przeprowadzonego w grupie zawodowej, która jeszcze nigdy dotąd nie była przedmiotem badań specjalistów z dziedziny zarządzania może okazać się interesująca dla naukowców z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi, socjologii i psychologii. Tożsamość zawodowa jest ważnym elementem procesu zarządzania i kontroli, szczególnie w grupie pracowników wiedzy. Sposób kierowania pracownikami wiedzy, pracownikami nowopowstających profesji oraz pracownikami zmieniającymi zawód, stawia przed kierującymi nowe wyzwania. Ma to istotne znaczenie dla działań podejmowanych przez menedżerów w celu efektywnego kierowania zespołem pracowniczym. Z tego powodu książka może być interesująca dla osób kierujących tak zwanymi pracownikami wiedzy. W końcu książka zawiera analizę konkretnej grupy zawodowej, pracowników branży badań klinicznych w Polsce, okaże się więc ciekawą lekturą dla samych pracowników tego sektora oraz tych, którzy planują rozpocząć karierę w tej branży.
Celem książki jest przedstawienie problematyki działalności, sylwetki oraz profilu zawodowego księgowych we współczesnych organizacjach biznesowych. Książka odpowiada na pytanie, jaki powinien być księgowy, co kształtuje jego tożsamość, dlaczego można nazwać go menedżerem rachunkowości, a także z jakimi spotyka się w swojej pracy zawodowej problemami natury psychologicznej i etycznej.
Książka pokazuje, że w środowisku osób zajmujących się rachunkowością pojawia się wiele patologicznych zachowań, będących efektem działania niezgodnego z prawem, czynionego niekiedy świadomie, z premedytacją, a także ze względu na problemy jego zawiłości i interpretacji. Kwestia nieuczciwości i nierzetelności w sferze rachunkowości nie leży jednak wyłącznie po stronie księgowych, ale w dużej mierze po stronie ich pracodawców, właściciel i przedsiębiorstw, klientów biur rachunkowych, ogólnie ujmując - różnych relacji personalnych. Wobec powyższego, księgowi z jednej strony, ze względu na wykonywanie zawodu zaufania publicznego, powinni w swoim zachowaniu być transparentni, uczciwi, rzetelni, z drugiej zaś, są ograniczeni zależnościami personalnymi, okolicznościami zawodowymi, w tym lojalnością wobec swoich przełożonych oraz specyfiką obowiązującego prawa.
Sukces przedsiębiorstwa w kooperacji międzyorganizacyjnej/współpracy gospodarczej wymaga, m.in. posiadania szczególnych kompetencji zarządzania relacjami. Kompetencje te tworzą kompetencję relacyjną, meta kompetencję, na którą składają się procedury i umiejętności cząstkowe organizacji budujące kompetencje niezbędne do prowadzenia procesu współpracy na wszystkich jego etapach. Wyniki badań zaprezentowanych w książce wskazują na pozytywny wpływ kompetencji relacyjnej (jako całości) na sukces przedsiębiorstwa w niekapitałowej kooperacji gospodarczej różnego typu (m.in. współpracy marketingowej) oraz na zróżnicowane znaczenie poszczególnych kompetencji składowych: wyboru partnera; planowania relacji; zarządzania wspólnymi czynnościami, integracyjnej, rozwiązywania problemów, zarządzania wiedzą i zarządzania efektywnością relacji. Patron wydania: Uniwersytet Śląski w Katowicach.
Opracowanie, które oddajemy do rąk Czytelnika, dotyczy agresji - zjawiska z jednej strony powszechnego, będącego integralną częścią ludzkiej kondycji, z drugiej zaś na tyle złożonego i wielopłaszczyznowego, że fascynuje kolejne pokolenia badaczy. Dociekania naukowców, będących reprezentantami nauk społecznych, wpisują się w kilka głównych tradycji metodologicznych. Jedną z tych, które w ciągu kilku minionych dekad stale zyskują zwolenników, jest podejście narracyjne.Autorzy kolejnych rozdziałów monografii odnoszą się do wybranych przejawów oraz mechanizmów agresji. Tym, co łączy wszystkie teksty, jest właśnie analizowanie ich przez pryzmat narracji, a więc skupienie się na ""opowieściach o agresji"", które są elementami otaczającej nas rzeczywistości społecznej.
Książka stanowi kwintesencję wiedzy o współczesnych przejawach mobilności zachodzących na terenach peryferyjnych i ich konsekwencjach w wymiarze ekonomicznym, społecznym i rolno-środowiskowym. Monografia jest efektem badań Autora przeprowadzonych w gminach górskich klasyfikowanych jako obszary o niekorzystnych warunkach gospodarowania (ONW) z udziałem przedstawicieli samorządów lokalnych. W całościowej ocenie konsekwencji procesów migracyjnych wykorzystana została grupa wielokryterialnych metod analitycznych – Analityczny Proces Hierarchiczny (AHP) i Analityczny Proces Sieciowy (ANP), zastosowana w tego typu badaniach po raz pierwszy. Dokonana analiza obejmuje część diagnostyczną dotyczącą korzyści i kosztów migracyjnych, oraz prognostyczną, odnoszącą się do szans i zagrożeń wynikających z odpływów migracyjnych. Ocena skutków migracji dokonana została w odniesieniu do sytuacji osobistej migrantów i ich rodzin, konsekwencji związanych z funkcjonowaniem środowisk lokalnych, a także ponadregionalnym wymiarem następstw mobilności i ich wpływem na ogólnokrajowy wymiar gospodarczo-społeczny.
Opracowanie zainteresuje studentów oraz wykładowców kierunków ekonomicznych w obszarze przedmiotów związanych z procesami migracji ludności, rozwojem regionalnym czy polityką gospodarczą i społeczną obszarów o ograniczonym potencjale rozwojowym.
Książka posiada również istotny aspekt praktyczny. Wskazuje osobom odpowiedzialnym za funkcjonowanie jednostek dotkniętych zjawiskiem migracji - w tym władzom centralnym oraz przedstawicielom władz samorządowych różnych szczebli i liderom lokalnym - możliwości i główne kierunki rozwoju obszarów peryferyjnych, nie tylko w odniesieniu do regionów górskich.
Pojęcie „praca socjalna” często obejmuje bardzo różne koncepcje i rzeczywistości. Literatura poświęcona tej dziedzinie jest bardzo bogata. Czy jest możliwe i potrzebne uzgodnienie jednakowego międzynarodowego rozumienia pracy socjalnej ponad podziałami geograficznymi, politycznymi i kulturowymi? Czy warto doszukiwać się tożsamości tej dziedziny lub choćby jej wspólnych cech, czy podobieństw? Debata nad tym, czy praca socjalna jest jedna, czy jest ich wiele, nie ustaje w międzynarodowych organizacjach praktyków i nauczycieli pracy socjalnej. Celem tej książki jest zapoznanie czytelników z głównymi i najciekawszymi wątkami owej debaty.
Książka dotyczy tematyki outsourcingu usług informatycznych(IT)w wymiarze międzynarodowym. Analizuje rozwój outsourcingu na tle najważniejszych teorii ekonomicznych, a także przedstawia główne światowe centra outsourcingu, takie jak Indie, Chiny, czy Europa Środkowa i Wschodnia. Autorka zajmuje się porównaniem tych lokalizacji pod względem czynników, takich jak koszty pracy, dostępność siły roboczej, ogólne warunki prowadzenia biznesu, a także perspektyw rozwoju outsourcingu w poszczególnych państwach.
Praca ma także wymiar bardzo praktyczny, przedstawiając doświadczenia podmiotów stosujących outsourcing usług IT, sposoby organizacji projektów outsourcingowych, a także szanse i zagrożenia dla przedsiębiorstw. Szczególną uwagę zwraca autorka na rozwój nowych form outsourcingu, takich jak platformy internetowe, analizując ich działanie, możliwe korzyści związane z ich wykorzystaniem oraz ich wpływ na rynek pracy. Obszernej analizie poddana jest także sytuacja Polski na światowym rynku outsourcingu.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?