KATEGORIE [rozwiń]

Wojciechowska Maja

Okładka książki Gdańsk jako miasto literatury.

30,00 zł 20,68 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Badania zaprezentowane w tomie ilustrują  sytuację pisarzy, wydawców oraz czytelników związanych z Gdańskiem. […] Publikacja składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy poświęcony jest tożsamości gdańskich pisarzy, drugi sytuacji gdańskich wydawców, w trzecim przedstawione są badania wizerunku Gdańska jako miasta literatury. […] Działań związanych z promocją książki i czytelnictwa nie da się skoncentrować w rękach jednej instytucji. To skomplikowany zespół wzajemnie połączonych ze sobą czynników – ważne zatem jest wsparcie miasta, ale również działalność środowiska naukowego, instytucji kultury, aktywne zaangażowanie nauczycieli w szkołach by wykształcić zainteresowanych literaturą uczniów, wydawców – którzy nie będą się obawiali nowych ciekawych projektów, ale również działania oddolne – biblioteki społeczne, dyskusyjne kluby książki czy imprezy czytelnicze, jak choćby Wielki Maraton Czytelniczy, w którym wzięło już udział ponad 72 tys. osób. Dopiero aktywność we wszystkich tych sferach może przynieść sukces w postaci wykształcenia się aktywnego środowiska osób, których łączy literatura.
Okładka książki Mobilna biblioteka

47,00 zł 38,05 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Przekazywany na ręce Czytelników tom stanowi zbiór tekstów poświęconych nowym funkcjom, zadaniom, technikom i narzędziom pracy bibliotek. Przygotowany przez kadrę naukową oraz kierowniczą, a także dynamicznie działających na co dzień pracowników bibliotek, pokazuje z różnych punktów widzenia zmiany zachodzące w tych placówkach i ich otoczeniu. Publikacja umożliwia szerokie spojrzenie na to, jak wielowymiarową instytucją może być współczesna biblioteka.
Okładka książki Mobilnie interaktywnie kompetentnie

38,00 zł 30,76 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Oddawana do rąk Czytelników publikacja ma na celu zwrócenie uwagi na wielowymiarowy charakter usług i organizację pracy współczesnych bibliotek różnych typów. Doświadczenia pierwszych dwóch dekad XXI wieku pokazały, że rola bibliotek w procesie społecznego komunikowania się nieustannie ewoluuje. Wielość funkcji tych instytucji – począwszy od informacyjnej, edukacyjnej, przez rozrywkową i estetyczną, a skończywszy na integracyjnej i substytutywnej – prowokuje do nadążania za zmianami w potrzebach czytelników i przekształcania oferty w bardziej adekwatną i aktualną. Z książnicy, która gromadzi, opracowuje i udostępnia zbiory, biblioteka, w szczególności publiczna i powoli także akademicka, przekształcają się w ośrodki kultury, które dbają o budowanie pozytywnych relacji z otoczeniem społecznym i gospodarczym. Oczekiwania społeczeństwa i rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych spowodowały pojawianie się nowych form usług jak na przykład rent a librarian czy dostosowanie tradycyjnych form korzystania z katalogów do wersji mobilnej. Te i wiele innych aspektów funkcjonowania współczesnych bibliotek w Polsce, jak i zagranicą, będą wybrzmiewały w polecanej Państwu publikacji.
Okładka książki Kształtowanie kapitału społecznego

99,00 zł 80,14 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W czasach, gdy czytelnictwo w Polsce według szerokich badań socjologicznych, jest bardzo niskie, trudno mówić o satysfakcjonującym rozwoju intelektualnym poszczególnych grup społecznych. Rozwijający się w bardzo szybkim tempie powszechny dostęp do internetu, niezliczone ilości informacji na dowolny temat, dostępne nawet w niewielkich urządzeniach mobilnych stwarza najczęściej ludziom pozory posiadania wiedzy i umiejętności. Biblioteki, w odróżnieniu od wspomnianych mediów, oferują zdecydowanie większe zasoby wiedzy uporządkowanej, kompletnej i kompetentnej, dostępnej na trwałych nośnikach (księgozbiory, fonoteki, filmoteki itp.). Biblioteki zawsze były trwałym źródłem postępu społecznego, organizatorem życia intelektualnego wielu środowisk. W Polsce na przestrzeni wieków biblioteki były narodowym kapitałem kulturotwórczym, nośnikiem polskości, gwarantem wysokiej jakości wiedzy. Opracowanie, poza teoretycznym wprowadzeniem dotyczącym form, typologii kapitału, zarządzaniem nim, poświęcone jest problemom funkcjonowania kapitału społecznego bibliotek, jego roli w podnoszeniu jakości życia, przeciwdziałania wykluczeniom społecznym, kształtowaniu postaw obywatelskich, pobudzaniu aktywności społecznej, budowaniu tożsamości lokalnej i regionalnej. Ostatni rozdział poświęcony jest badaniom kapitału społecznego bibliotek.
Okładka książki Zarządzanie biblioteką

85,00 zł 77,31 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Publikacja zbiorowa Mai Wojciechowskiej prezentuje całe spectrum zagadnień dotyczących współczesnego zarządzania biblioteką. Książka zawiera ważny zarówno z poznawczego punktu widzenia, jak i praktycznego kompleks zagadnień dotyczących współczesnego zarządzania biblioteką. Wprawdzie istnieją już na ten temat liczne monografie i artykuły, ale wiele omówionych w nich problemów jest już zdezaktualizowanych lub częściowo zdezaktualizowanych, a najnowsze piśmiennictwo na ten temat jest bardzo rozproszone. Stąd potrzeba nowego opracowania i kompleksowego zaprezentowania współczesnych problemów zarządzania biblioteką. Recenzowana praca bardzo dobrze wpisuje się i wypełnia tę obecnie istniejącą na rynku lukę wydawniczą.
Okładka książki Leksykon zarządzania i marketingu w bibliotekoznawstwie

30,00 zł 27,28 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W ostatnich latach tematyka marketingu i zarządzania stała się jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się obszarów badawczych w dyscyplinie, jaką jest bibliotekoznawstwo i informacja naukowa. O dużej popularności tej tematyki świadczy jej stała obecność na konferencjach naukowych oraz znacząca i stale rosnąca liczba publikacji z tego zakresu. Jest ona także uwzględniona w ofercie dydaktycznej większości placówek kształcących bibliotekarzy. Implikuje to proces pojawiania się nowego słownictwa oraz adaptowania terminów z zakresu organizacji i zarządzania do potrzeb bibliotekoznawstwa. Można jednak zauważyć, że przy stosunkowo dużej liczbie publikacji poświęconej określonym problemom zarządzania bibliotekami i stosowaniu przez nie narzędzi marketingowych, stanowczo brakuje prób uporządkowania sfery semantycznej i syntezy dotychczasowego dorobku terminologicznego w tej dziedzinie. Niniejsza publikacja stanowi próbę wypełnienia tej luki. Adresowana jest do pracowników naukowych, kierowników i pracowników bibliotek oraz studentów, którzy spotykają się na co dzień z wieloma koncepcjami i pojęciami z zakresu zarządzania i marketingu bibliotecznego.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj