Zamek w Otranto (1765) pierwsza powieść gotycka łączy romans rycerski z nowoczesnym dreszczowcem. Na progu zaślubin młodego Konrada z Izabelą z nieba spada olbrzymi hełm i miażdży dziedzica rodu Manfreda; stare proroctwo budzi się do życia, a władca, owładnięty żądzą utrzymania władztwa, postanawia pojąć narzeczoną syna za żonę. Izabela ucieka labiryntem lochów do kościoła św. Mikołaja; portrety schodzą z ram, a mroczne krużganki szepczą o klątwie prawowitego pana Otranto. W tej opowieści groza stale sąsiaduje z litością, akcja pędzi prosto ku katastrofie, a postaci mają wyraźne kontury zgodnie z klasycznymi regułami dramatu. Zrodzona ze snu Horacea Walpolea, książka otworzyła epokę literackich upiorów i zamków: to tu rodzi się estetyka, która poprowadzi do Radcliffe, Poego i całej tradycji horroru. Zamek w Otranto wciąż działa: jako mroczna baśń o winie i dziedzictwie, o pysze karanej przez los i o niewinności, która w półmroku korytarzy znajduje odwagę, by ocalić siebie i prawdę. Nowe tłumaczeniePełna wersja tekstuWydanie ilustrowanePapier lux
Amerykańska biografia Tadeusza Kościuszki, napisana przystępnym i barwnym językiem, po raz pierwszy przetłumaczona na język polski. Tadeusz Kościuszko inżynier, żołnierz, symbol. Monica M. Gardner kreśli żywy portret człowieka, który wyrósł z litewskiego dworu, uformowany w Szkole Rycerskiej, by stać się bohaterem dwóch światów: współtwórcą umocnień West Point i współautorem amerykańskiego zwycięstwa pod Saratogą, cenionym przez Greenea i Waszyngtona. Następnie wraca do kraju, by stanąć u boku narodu od reform czasów Sejmu Czteroletniego po insurekcję 1794 roku, więzienie u Katarzyny i gorzki smak wygnania. Autorka łączy skrupulatność badaczki z narracyjnym nerwem, przybliżając młodość Kościuszki, jego amerykańską szkołę wolności, ideały równości i współczucia, które kazały mu bronić zarówno chłopów, jak i jeńców wojennych. To opowieść o charakterze hartowanym obowiązkiem i o nadziei silniejszej niż klęska biografia człowieka, który wszystko porzucił, by ocalić Rzeczpospolitą.
Straszliwe przygody składają się z sześciu cykli: od katastroficznego Listu z Wyspy Śmierci, gdzie wiosenna wyprawa na wieś zamienia się w wodny oblężniczy dziennik i nawet brydż ustępuje przed żywiołem, po ironiczny finał autora, który na premierę nie przybędzie. Dalej są rozświetlone Listy z Capri: piazza żyje plotką i poezją, Staff przysiada w cieniu winnic, a Grota Błękitna daje lazurowy sen esej o radości życia podszyty kinem i Non sputare. Z Listów z Lido Makuszyński pisze do Boya: o tańcach przy świcie u Ernesta i karnawale masek, gdzie kelner z Żółkwi zarabia więcej niż poeta. Potem Listy z Nicei do Kazimierza Sichulskiego nowe światło, nowa scena, ten sam bystry uśmiech. Jest i reportażowa Komedia o człowieku, który drukował gazetę ze strajkującego Lwowa, oraz Listy z Zakopanego felietony o snobizmach kurortu i cichej dobroci ludzi od Słonecznej i Lithuanji. Ta książka to mapa humoru, empatii i stylu, który nie blaknie.
Na Ile Saint-Louis w Paryżu mieszka Bndict Masson introwertyczny introligator o twarzy tak odrażającej, że wzbudza lęk i pogardę otoczenia. Jego obsesją staje się piękna Christine, córka tajemniczego zegarmistrza Norberta. W cieniu tej namiętności rozgrywa się seria zbrodni, które wstrząsają okolicą, a podejrzenia padają na Massona. Tymczasem w ponurym laboratorium zegarmistrza rodzi się eksperyment, który zdaje się przekraczać granice życia i śmierci. Krwawa lalka to niezwykłe połączenie romansu gotyckiego, powieści detektywistycznej i fantastyki naukowej. Gaston Leroux, autor Upiora w operze, tworzy tu mroczną opowieść o miłości, obsesji i granicach ludzkiego poznania. Kto naprawdę jest potworem oszpecony introligator, szalony uczony, czy może marionetka, w której płynie krew? Pierwsze tłumaczenie książki na język polski.
Nowa Francja, połowa XVIII wieku. Wśród dzikich puszcz nad Richelieu żyją Henri Bulain, jego żona Catherine i syn Jeems rodzina rozdarta między francuską i angielską krwią. Ich sąsiad, dumny seigneur Louis Tonteur, skrywa uczucie do Catherine, a jego żona Henriette podsyca nienawiść, której ofiarą padają także ich dzieci młody Jeems i córka Tonteura, Marie Antoinette. Gdy nad kolonią gromadzą się chmury wojny francusko-angielskiej, rodzinne spory i młodzieńcze uczucia splatają się z burzliwymi dziejami kontynentu. W tej opowieści o miłości, zazdrości i honorze Curwood łączy realizm historyczny z romantycznym rozmachem, ukazując narodziny Kanady i upadek świata rycerzy Nowej Francji. Równiny Abrahama to epicka powieść o ludziach, którzy muszą wybierać między lojalnością a uczuciem, ojczyzną a sercem. Pełna wersja tekstu z przypisami autorskimi i ilustracjami.Pierwsze tłumaczenie książki na język polski.Książka uznawana za najlepszą powieść autora.
W starym domu nad East River, odgrodzonym od miasta kamiennym murem i cieniem rodzinnej legendy, rozlegają się dwa strzały. Julia Greene ginie w swoim łóżku, najmłodsza Ada pada ranna a wszystko podczas wczesnej, śnieżnej nocy 9 listopada. Policja skłonna jest uznać sprawę za spartaczone włamanie. Philo Vance czuje jednak, że to tylko zasłona: światła zapalone w obu buduarach, kilka minut przerwy między wystrzałami, zatarte tropy nic tu nie pasuje do paniki. Wraz z prokuratorem Johnem F.-X. Markhamem Vance wnika w mroczny labirynt sekretów rodu, w którym zblakła chwała i pieniądze od lat karmią próżność, resentymenty i cichą nienawiść. Im głębiej sięga śledztwo, tym wyraźniej widać piekielną konsekwencję planu, który ktoś ułożył dla całej rodziny. Sprawa morderstwa Greenów to klasyczny amerykański kryminał: atmosfera posiadłości na skraju wody, precyzyjna dedukcja i finał, po którym motto z Hamleta najpodlejsze, dziwne i nienaturalne brzmi jak wyrok. Pełna wersja tekstu z przypisami autorskimi i rysunkami.Nowe tłumaczenie Powieść ekranizowana w 1929 r. W głównych rolach wystąpili m.in. William Powell i Jean Arthur.
Najpełniejsze wydanie twórczości Edgara Allana Poe w historii polskiego rynku wydawniczego! Edgar Allan Poe wraca tu w pełnym blasku: w tomie pierwszym Opowieści wszystkich spotykamy początki jego mroku, ironii i matematycznej precyzji. To opowieści o domach, które zapadają się w siebie jak pamięć; o sercach bijących zbyt głośno; o chorobach duszy, które przybierają kształt labiryntu, morza lub wiru. Poe prowadzi czytelnika przez salony i lochy, przez chłód rozumu i gorączkę urojenia, by w każdym akapicie sprawdzać, ile prawdy uniesie język. Znajdziesz tu narodziny detektywistycznej dedukcji, triumfy czarnej groteski i wizyjne parabole o śmierci, pięknie i winie. Edycja w układzie chronologicznym pozwala śledzić, jak rodzi się styl, a groza dojrzewa w muzykę. To nie jest zbiór do połknięcia jednym tchem, lecz księga, do której wraca się jak do lustra: raz odbija nasze lęki, raz wyostrza spojrzenie. Tom 1 obejmuje lata 183243 i zawiera 40 opowieści, w tym: Zagładę Domu Usherów, William Wilsona, Zabójstwo przy Rue Morgue, W bezdni Maelstrmu, Maskę śmierci szkarłatnej, Studnię i wahadło, Serce oskarżycielem oraz Złotego żuka. Układ chronologiczny.
Po latach emigracji z Paryża do Warszawy wraca Janusz Jałoń, znany reżyser filmowy. Wita go dawny przyjaciel, pisarz Gustaw Perlik, a wkrótce potem pojawia się też kobieta z przeszłości. Spotkanie po latach ożywia dawne emocje i tajemnice, które nie powinny już nigdy wyjść na jaw. Kiedy Jałoń zostaje znaleziony martwy w swoim pokoju hotelowym, śledztwo prowadzone przez porucznika Karwana ujawnia sieć powiązań, namiętności i zdrad sięgających jeszcze czasów wojny. Każdy z uczestników towarzyskiego przyjęcia u Perlika coś ukrywa, a pozory przyjaźni kryją rozpaczliwą walkę o przetrwanie.Pożółkły rękopis to klasyczny kryminał milicyjny lat sześćdziesiątych pełen napięcia, realizmu i psychologicznej finezji, z nastrojową Warszawą w tle.
Wiosną 1975 roku nad Zalewem Zegrzyńskim zostaje odnaleziony porzucony samochód fiat wypożyczony przez belgijskiego inżyniera, który zaginął bez śladu po wizycie w Warszawie. Z pozoru drobne śledztwo w sprawie kradzieży cementu i zbrojeń na budowie ośrodka wypoczynkowego przeradza się w dramatyczne dochodzenie prowadzone przez milicję i kontrwywiad. Z każdą stroną na jaw wychodzą fakty, które łączą tajemnicze zniknięcie cudzoziemca z wojenną przeszłością, przemysłem chemicznym i nowym, strategicznym wynalazkiem.Ślad prowadzi w przeszłość to modelowy przykład kryminału milicyjnego lat siedemdziesiątych realistyczny, osadzony w ówczesnych realiach, z wyrazistymi bohaterami i napięciem budowanym jak w najlepszych filmach sensacyjnych epoki.
Lot ParyżWarszawa 976 dopiero co siada na Okęciu, gdy celnicy rozcinają podszewkę eleganckiej walizki. W środku - dwadzieścia czarnych pakunków i 1,9 kg czystej heroiny. Pasażerem jest Jan Kowalewski, skromny urzędnik Corexu, wracający na urlop. Twierdzi, że o niczym nie wie. Czy naprawdę jest tylko pionkiem?Sprawę dostaje porucznik Paweł Wert z Komendy Głównej. Trop prowadzi od hali odpraw i warszawskich basenów po paryskie hotele i biura handlu zagranicznego; w grze pojawiają się Interpol, Corex i nazwiska, które nie lubią rozgłosu. Gdy w Paryżu z okna Royal wypada Lidia Rygielska - błyskotliwa koleżanka z biura - staje się jasne, że ktoś sprząta ślady.
W ośrodku wypoczynkowym Telimena wszystko miało wyglądać zwyczajnie: kilka dni spokoju, jezioro, las i towarzystwo przypadkowych wczasowiczów. Reporter, który przyjechał z Warszawy, marzy tylko o odpoczynku. Szybko jednak zauważa, że za fasadą sielanki kryją się sekrety, zazdrość i napięcia między ludźmi. Niewyjaśnione rozmowy, nagły wypadek na jeziorze, a potem morderstwo. Sielski urlop zamienia się w serię trzynastu dni pełnych lęku, podejrzeń i odkryć, które zmienią wszystkich uczestników.Zanim zabrzmi gwizdek odjazdu powrotnego pociągu, reporter musi odkryć, kto zabił i dlaczego. 13 dni Telimeny to pełen napięcia obraz powojennej rzeczywistości, w której nawet wczasy FWP potrafią zamienić się w śmiertelną pułapkę.
Klasyczna nowela grozy Edgara Allana Poego w niezrównanym przekładzie Bolesława Leśmiana. Bezimienny narrator przybywa do posępnej siedziby Usherów, gdzie dawna przyjaźń z Roderickiem przeradza się w świadectwo choroby, obłędu i rozpadu. Dom, co patrzy oczyma okien, zdaje się oddychać, a cień muzyki i ciszy zgęszcza mrok korytarzy. W tej przestrzeni kruchej jak porcelana drga tajemnica lady Magdaleny i dziedzictwa rodu, które więzi swoich mieszkańców niczym echo. Poe buduje hipnotyczną atmosferę, w której każdy dźwięk może być omenem, a każdy rys przepowiednią końca. To opowieść o mocy wyobraźni, która czyni z domu organizm, a z dziedzictwa klątwę. Nie ma tu tanich strachów jest osuwanie w noc, pytanie, czy domy i nazwiska umierają razem. Dla miłośników gotyku i subtelnego horroru.
Rok 1651. Gdy szlachta ciągnie na Beresteczko, w krakowskich dobrach tli się bunt podsycany przez ludzi Napierskiego. Krzysztof Wiszowaty, świeżo obrany wojski, rusza z garstką wiernych trzema Murzynami i Serbem Porfirym na ratunek Wrocieryżowi. Noc rozcina łuna pożaru, hukają samopały, a za bramą dworu drży pani Libiszowska. Zderzą się: honor i strach, sarmacka fantazja i chłopska rozpacz, rycerstwo i pokusa. Pożar we Wrocieryżu to powieść z rozmachem kroniki i nerwem sensacji: pędzące sceny bitewne, sejmiki, zakulisowe knowania oraz psychologiczny portret bohaterów w chwili próby. Przyborowski prowadzi nas przez ogień rebelii i żaru uczuć, pytając o cenę władzy i odpowiedzialności. Czy dwór ocaleje? Czy serce wojskiego oprze się wdzięczności, która bywa początkiem miłości? Historyczna przygoda z wysokiej półki pełna barw humoru, gorzkiej prawdy o Rzeczypospolitej. Powieść w nowej, uwspółcześnionej redakcji tekstu, zachowującej smak staropolskiej frazy.
Dzika kanadyjska Północ – kraina bezkresnych lasów, jezior i bagien, gdzie życie toczy się na granicy odwagi i strachu. To tutaj rodzi się opowieść o młodej Nadzie, uwięzionej w okrutnym świecie przemytu whisky, i o Jolly Rogerze – człowieku wyjętym spod prawa, który niespodziewanie staje się jej sprzymierzeńcem. Towarzyszy im Peter – kulawy szczeniak, w którego oczach odbija się prawda o ludzkich sercach. „Kraj poza Horyzontem” to historia miłości, walki o wolność i wiary w to, że nawet w najdzikszej puszczy możliwy jest blask nadziei. Curwood maluje pełen dramatyzmu obraz północnej przyrody, a jednocześnie ukazuje potęgę uczuć, które potrafią ocalić człowieka przed nienawiścią i upadkiem. To powieść o odwadze i wierności – zarówno ludzi, jak i psów – w świecie, gdzie każdy dzień jest próbą przetrwania i dowodem na siłę marzeń.
Kornel Makuszyński w „Ponurych igraszkach” rozbraja powagę felietonem, a gorycz – życzliwością. Z warszawskich ulic i zakopiańskich stoków, spod skrzypiącego pióra i w świetle gazetowego „atramentu”, wyprowadza apoteozę uśmiechu: uśmiechu, który nie unieważnia cierpienia, lecz je oswaja. To zbiór szkiców, mini-esejów i przypowieści o polskim smutku i jego przekornej terapii – radości. Obok „Najpierw ponure” znajdziesz „Kwiaty na grobach”, „Rady praktyczne dla młodych i starych”, „Igraszki” oraz obowiązkowe „coś o Zakopanem”. Autor portretuje poetów i biedaków, przepędza kalibanów mowy, broni honoru słowa, uczy czułości i odwagi w codziennym życiu. Styl jest jasny, a ironia – ludzka. To książka, która podaje dłoń tym, co znużeni, i uczy, że nawet w najciemniejszym czasie warto pielęgnować małe, ale prawdziwe szczęście: uśmiech, dobre słowo, chwilę zachwytu.
Zapomniany tytuł - pierwsze wydanie powojenne.
Gdy dwóch uczonych – Bensington i Redwood – wpada na trop substancji przyspieszającej wzrost, rzeczywistość zaczyna pęcznieć. Herakleoforbia IV rozsypuje się po świecie jak pył: kury zmieniają się w monstrualne nioski, rośliny pną się ponad dachy, a kilkoro dzieci wyrasta na istoty, którym ciasno w mieszczańskich ramach. Wells łączy przygodę z satyrą: jest śmiech przez zęby, pościgi za olbrzymami, panika gazet i gorączka gabinetów. Najmocniej jednak działa pytanie o granice odpowiedzialności: czy odkrywca odpowiada za każdy nieprzewidziany skutek? „Pokarm Bogów” to błyskotliwy traktat o nowoczesności podany jak sensacja – o sporze między tymi, którzy chcą utrzymać świat w skali 1:1, a tymi, dla których mur szkoły, kodeks i parlament są zbyt ciasne. Zderzenie rozumu, strachu i ambicji rozpędza fabułę do finału, w którym stawką jest nie tylko miasto, lecz i miara człowieka.
W śnieżną noc w czerwonej łunie pożaru Szydłowa ginie Haim Iskier, a jego kilkuletnia córka cudem ocalała trafia pod opiekę bogatego kupca Samuela Beniego. Dorastając między surową religijnością babki Ester a oświeconą opieką pani Deszamp Hinda uczy się świata, w którym stare prawa i nowe idee ścierają się jak lód z ogniem. Kiedy po drugiej stronie stawu pojawia się młody lekarz Henryk Sulima, rodzi się miłość piękna, niemożliwa i groźna, bo biegnąca przez granice wyznań, klas i rodowych uprzedzeń. A Beni ma już dla niej inny plan: błyskotliwego syna Abdela, prawnika po europejskich uniwersytetach. Hinda to porywająca powieść o dojrzewaniu, tożsamości i cenie wolności.O tym, czy lojalność wobec przeszłości może wygrać z głosem serca i co jesteśmy gotowi oddać, by ocalić siebie i tych, których kochamy.
Jesień roku Pańskiego 1359 przynosi nie tylko piękno śląskich pejzaży, lecz i wielkie namiętności, zdrady, rycerskie turnieje i skrywane sekrety. Na dwór książąt cieszyńskich zjeżdżają możni z całej Europy, a wśród nich księżna mazowiecka Ludmiła, słynąca z urody, i tajemniczy rycerz, który zaryzykuje wszystko w imię miłości. Gdy na arenie ścierają się kopie, a w zamkowych krużgankach skrada się zdrada, losy bohaterów splatają się w dramatyczną opowieść o pożądaniu, honorze i walce o wolność. Walery Przyborowski mistrz historycznej fabuły kreśli w tej średniowiecznej powieści z XIV wieku barwny świat Piastów, pokazując, że namiętności i intrygi nie znają czasu.
Wiosna 1809 roku. Nad Księstwem Warszawskim gromadzą się wojenne chmury. W cieniu wielkiej polityki i nadciągającej kampanii rozgrywa się dramat małego chłopca Janka który przypadkiem poznaje zdradziecki plan austriackiego dowództwa. Gdy życie księcia Józefa Poniatowskiego wisi na włosku, młody bohater wyrusza z tajną misją przez deszcz, błoto i niebezpieczeństwa samotnie, ale z sercem pełnym odwagi i poświęcenia. Walery Przyborowski, mistrz historycznej powieści patriotycznej, snuje opowieść o odwadze, honorze i duchu walki, splecioną z faktami historycznymi i barwnym obrazem epoki napoleońskiej. Bitwa pod Raszynem to poruszająca książka dla młodzieży i dorosłych, która łączy edukację z przygodą i przypomina, że nawet najmłodsi mogą odegrać wielką rolę w historii ojczyzny.
Maj 1794 roku. Warszawa w ogniu rewolucji, nadziei i grozy. Na tle dziejowych wstrząsów rozgrywa się dramat miłości, lojalności i zdrady. Porucznik Józef Balcer i piękna Klara Szmit próbują ocalić uczucie w cieniu narastającej wojennej zawieruchy. Na ulicach stolicy wrze, lud zbiera się na barykadach, a nad głowami obywateli zawisa groźba pruskiej inwazji. Wśród bohaterów – sprytny warszawski chłopak Wojtek, tajemniczy Kożuszek, wzruszająca Andzia – odżywa duch oporu, ale i ludzkich słabości. Przyborowski, mistrz barwnej narracji, łączy powieść romansową z pełną pasji kroniką insurekcji kościuszkowskiej. Oblężenie Warszawy to nie tylko historia miasta w oblężeniu, lecz również poruszający obraz narodu, który staje do walki – z wrogiem i z samym sobą.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?