Walery Przyborowski obala wygodne dla mocarstw rozbiorowych mity. Upadku Rzeczypospolitej nie przesądziła rzekoma anarchia, moralna zgnilizna szlachty ani brak mieszczaństwa, lecz przemoc obcych i przegrane wojny nie z braku serca, ale z braku wodza, który potrafiłby skupić narodowy wysiłek i wykorzystać sprzyjające okoliczności. Autor z pasją rozprawia się z narzuconą nam czarną legendą, która zatruła własną samoocenę Polaków, pokazując zarazem trwałość rodziny, poczucie obowiązku i heroizm mieszkańców. Prowadzi czytelnika przez kluczowe kampanie od konfederacji barskiej przez wojnę 1792 roku po powstania listopadowe i styczniowe wskazując błędy dowodzenia, niewykorzystane szanse i realny potencjał armii. Tylko siła odbudować może, co siła zniszczyła ta maksyma staje się mottem nie tyle rozprawy, ile programu odzyskiwania wiary w siebie. Książka żywa, polemiczna i odbrązawiająca bezkrytyczne uwielbienie dla wodzów armii polskiej XVIII i XIX w.
Z toruńskiej sutereny na rozżarzone słońcem wybrzeże Mirek Karolak wraca do wolności i od razu wpada w wir złych decyzji. Po pijackiej stypie znika obrączka, pojawiają się podejrzenia i milicyjne pytania. Ucieczka do Międzyzdrojów, sprzedaż złota na plaży, dyskoteki i dziewczyna spod mola, coraz cieńszy portfel a za plecami długi cień przeszłości. Gdy w kieszeni szeleści kartka z adresem łatwego łupu, chłopak balansuje między pokusą a próbą zaczęcia od nowa. Od zmroku do zmroku to duszny, realistyczny kryminał obyczajowy o PRL- owskiej codzienności, gniewie i bezradności, o matczynej miłości i o tym, jak jeden gest potrafi przesądzić o losie.
Gorycz spełnionej zemsty przedstawia nowe przeżycia bohaterów nominowanej do Nagrody Wielkiego Kalibru Obsesji powziętej zemsty. Całkowicie autonomiczna fabuła pozwala czytać obie powieści w dowolnej kolejności. Akcja toczy się w okolicach Głogowa. Zwolniony z policji sierżant Hieronim Wrosta przyjmuje propozycję podjęcia prywatnego śledztwa w sprawie zaginięcia przed siedemnastu laty młodej dziewczyny, córki miejscowych biznesmenów. Czy poradzi sobie ze sprawą, której nie udźwignęli ani śledczy, ani prokuratorzy? Zanim zostanie to wyjaśnione, przeżyje sporo trudnych momentów, rozwikła mnóstwo kryminalnych zagwozdek, narazi się wielu osobom i wpadnie w śmiertelne niebezpieczeństwo. Książka ma równoległy do kryminalnego mocno rozbudowany wątek obyczajowy. Tutaj życie daruje sierżantowi rezerwy zupełnie inne doświadczenia, przede wszystkim rozkwitające uczucie. Niestety, ktoś próbuje zepsuć ten słodki smak miłości.Autor, jak zwykle, wikła swoich bohaterów w trudne życiowe sytuacje, traumy wynikające z doświadczeń przeszłości i psychologiczne problemy, ale pozwala też pocieszyć się im życiem, nie stroni także od wysmakowanych scen erotycznych.
Zamek w Otranto (1765) pierwsza powieść gotycka łączy romans rycerski z nowoczesnym dreszczowcem. Na progu zaślubin młodego Konrada z Izabelą z nieba spada olbrzymi hełm i miażdży dziedzica rodu Manfreda; stare proroctwo budzi się do życia, a władca, owładnięty żądzą utrzymania władztwa, postanawia pojąć narzeczoną syna za żonę. Izabela ucieka labiryntem lochów do kościoła św. Mikołaja; portrety schodzą z ram, a mroczne krużganki szepczą o klątwie prawowitego pana Otranto. W tej opowieści groza stale sąsiaduje z litością, akcja pędzi prosto ku katastrofie, a postaci mają wyraźne kontury zgodnie z klasycznymi regułami dramatu. Zrodzona ze snu Horacea Walpolea, książka otworzyła epokę literackich upiorów i zamków: to tu rodzi się estetyka, która poprowadzi do Radcliffe, Poego i całej tradycji horroru. Zamek w Otranto wciąż działa: jako mroczna baśń o winie i dziedzictwie, o pysze karanej przez los i o niewinności, która w półmroku korytarzy znajduje odwagę, by ocalić siebie i prawdę. Nowe tłumaczeniePełna wersja tekstuWydanie ilustrowanePapier lux
Amerykańska biografia Tadeusza Kościuszki, napisana przystępnym i barwnym językiem, po raz pierwszy przetłumaczona na język polski. Tadeusz Kościuszko inżynier, żołnierz, symbol. Monica M. Gardner kreśli żywy portret człowieka, który wyrósł z litewskiego dworu, uformowany w Szkole Rycerskiej, by stać się bohaterem dwóch światów: współtwórcą umocnień West Point i współautorem amerykańskiego zwycięstwa pod Saratogą, cenionym przez Greenea i Waszyngtona. Następnie wraca do kraju, by stanąć u boku narodu od reform czasów Sejmu Czteroletniego po insurekcję 1794 roku, więzienie u Katarzyny i gorzki smak wygnania. Autorka łączy skrupulatność badaczki z narracyjnym nerwem, przybliżając młodość Kościuszki, jego amerykańską szkołę wolności, ideały równości i współczucia, które kazały mu bronić zarówno chłopów, jak i jeńców wojennych. To opowieść o charakterze hartowanym obowiązkiem i o nadziei silniejszej niż klęska biografia człowieka, który wszystko porzucił, by ocalić Rzeczpospolitą.
Straszliwe przygody składają się z sześciu cykli: od katastroficznego Listu z Wyspy Śmierci, gdzie wiosenna wyprawa na wieś zamienia się w wodny oblężniczy dziennik i nawet brydż ustępuje przed żywiołem, po ironiczny finał autora, który na premierę nie przybędzie. Dalej są rozświetlone Listy z Capri: piazza żyje plotką i poezją, Staff przysiada w cieniu winnic, a Grota Błękitna daje lazurowy sen esej o radości życia podszyty kinem i Non sputare. Z Listów z Lido Makuszyński pisze do Boya: o tańcach przy świcie u Ernesta i karnawale masek, gdzie kelner z Żółkwi zarabia więcej niż poeta. Potem Listy z Nicei do Kazimierza Sichulskiego nowe światło, nowa scena, ten sam bystry uśmiech. Jest i reportażowa Komedia o człowieku, który drukował gazetę ze strajkującego Lwowa, oraz Listy z Zakopanego felietony o snobizmach kurortu i cichej dobroci ludzi od Słonecznej i Lithuanji. Ta książka to mapa humoru, empatii i stylu, który nie blaknie.
Na Ile Saint-Louis w Paryżu mieszka Bndict Masson introwertyczny introligator o twarzy tak odrażającej, że wzbudza lęk i pogardę otoczenia. Jego obsesją staje się piękna Christine, córka tajemniczego zegarmistrza Norberta. W cieniu tej namiętności rozgrywa się seria zbrodni, które wstrząsają okolicą, a podejrzenia padają na Massona. Tymczasem w ponurym laboratorium zegarmistrza rodzi się eksperyment, który zdaje się przekraczać granice życia i śmierci. Krwawa lalka to niezwykłe połączenie romansu gotyckiego, powieści detektywistycznej i fantastyki naukowej. Gaston Leroux, autor Upiora w operze, tworzy tu mroczną opowieść o miłości, obsesji i granicach ludzkiego poznania. Kto naprawdę jest potworem oszpecony introligator, szalony uczony, czy może marionetka, w której płynie krew? Pierwsze tłumaczenie książki na język polski.
Nowa Francja, połowa XVIII wieku. Wśród dzikich puszcz nad Richelieu żyją Henri Bulain, jego żona Catherine i syn Jeems rodzina rozdarta między francuską i angielską krwią. Ich sąsiad, dumny seigneur Louis Tonteur, skrywa uczucie do Catherine, a jego żona Henriette podsyca nienawiść, której ofiarą padają także ich dzieci młody Jeems i córka Tonteura, Marie Antoinette. Gdy nad kolonią gromadzą się chmury wojny francusko-angielskiej, rodzinne spory i młodzieńcze uczucia splatają się z burzliwymi dziejami kontynentu. W tej opowieści o miłości, zazdrości i honorze Curwood łączy realizm historyczny z romantycznym rozmachem, ukazując narodziny Kanady i upadek świata rycerzy Nowej Francji. Równiny Abrahama to epicka powieść o ludziach, którzy muszą wybierać między lojalnością a uczuciem, ojczyzną a sercem. Pełna wersja tekstu z przypisami autorskimi i ilustracjami.Pierwsze tłumaczenie książki na język polski.Książka uznawana za najlepszą powieść autora.
W starym domu nad East River, odgrodzonym od miasta kamiennym murem i cieniem rodzinnej legendy, rozlegają się dwa strzały. Julia Greene ginie w swoim łóżku, najmłodsza Ada pada ranna a wszystko podczas wczesnej, śnieżnej nocy 9 listopada. Policja skłonna jest uznać sprawę za spartaczone włamanie. Philo Vance czuje jednak, że to tylko zasłona: światła zapalone w obu buduarach, kilka minut przerwy między wystrzałami, zatarte tropy nic tu nie pasuje do paniki. Wraz z prokuratorem Johnem F.-X. Markhamem Vance wnika w mroczny labirynt sekretów rodu, w którym zblakła chwała i pieniądze od lat karmią próżność, resentymenty i cichą nienawiść. Im głębiej sięga śledztwo, tym wyraźniej widać piekielną konsekwencję planu, który ktoś ułożył dla całej rodziny. Sprawa morderstwa Greenów to klasyczny amerykański kryminał: atmosfera posiadłości na skraju wody, precyzyjna dedukcja i finał, po którym motto z Hamleta najpodlejsze, dziwne i nienaturalne brzmi jak wyrok. Pełna wersja tekstu z przypisami autorskimi i rysunkami.Nowe tłumaczenie Powieść ekranizowana w 1929 r. W głównych rolach wystąpili m.in. William Powell i Jean Arthur.
Najpełniejsze wydanie twórczości Edgara Allana Poe w historii polskiego rynku wydawniczego! Edgar Allan Poe wraca tu w pełnym blasku: w tomie pierwszym Opowieści wszystkich spotykamy początki jego mroku, ironii i matematycznej precyzji. To opowieści o domach, które zapadają się w siebie jak pamięć; o sercach bijących zbyt głośno; o chorobach duszy, które przybierają kształt labiryntu, morza lub wiru. Poe prowadzi czytelnika przez salony i lochy, przez chłód rozumu i gorączkę urojenia, by w każdym akapicie sprawdzać, ile prawdy uniesie język. Znajdziesz tu narodziny detektywistycznej dedukcji, triumfy czarnej groteski i wizyjne parabole o śmierci, pięknie i winie. Edycja w układzie chronologicznym pozwala śledzić, jak rodzi się styl, a groza dojrzewa w muzykę. To nie jest zbiór do połknięcia jednym tchem, lecz księga, do której wraca się jak do lustra: raz odbija nasze lęki, raz wyostrza spojrzenie. Tom 1 obejmuje lata 183243 i zawiera 40 opowieści, w tym: Zagładę Domu Usherów, William Wilsona, Zabójstwo przy Rue Morgue, W bezdni Maelstrmu, Maskę śmierci szkarłatnej, Studnię i wahadło, Serce oskarżycielem oraz Złotego żuka. Układ chronologiczny.
Po latach emigracji z Paryża do Warszawy wraca Janusz Jałoń, znany reżyser filmowy. Wita go dawny przyjaciel, pisarz Gustaw Perlik, a wkrótce potem pojawia się też kobieta z przeszłości. Spotkanie po latach ożywia dawne emocje i tajemnice, które nie powinny już nigdy wyjść na jaw. Kiedy Jałoń zostaje znaleziony martwy w swoim pokoju hotelowym, śledztwo prowadzone przez porucznika Karwana ujawnia sieć powiązań, namiętności i zdrad sięgających jeszcze czasów wojny. Każdy z uczestników towarzyskiego przyjęcia u Perlika coś ukrywa, a pozory przyjaźni kryją rozpaczliwą walkę o przetrwanie.Pożółkły rękopis to klasyczny kryminał milicyjny lat sześćdziesiątych pełen napięcia, realizmu i psychologicznej finezji, z nastrojową Warszawą w tle.
Wiosną 1975 roku nad Zalewem Zegrzyńskim zostaje odnaleziony porzucony samochód fiat wypożyczony przez belgijskiego inżyniera, który zaginął bez śladu po wizycie w Warszawie. Z pozoru drobne śledztwo w sprawie kradzieży cementu i zbrojeń na budowie ośrodka wypoczynkowego przeradza się w dramatyczne dochodzenie prowadzone przez milicję i kontrwywiad. Z każdą stroną na jaw wychodzą fakty, które łączą tajemnicze zniknięcie cudzoziemca z wojenną przeszłością, przemysłem chemicznym i nowym, strategicznym wynalazkiem.Ślad prowadzi w przeszłość to modelowy przykład kryminału milicyjnego lat siedemdziesiątych realistyczny, osadzony w ówczesnych realiach, z wyrazistymi bohaterami i napięciem budowanym jak w najlepszych filmach sensacyjnych epoki.
Lot ParyżWarszawa 976 dopiero co siada na Okęciu, gdy celnicy rozcinają podszewkę eleganckiej walizki. W środku - dwadzieścia czarnych pakunków i 1,9 kg czystej heroiny. Pasażerem jest Jan Kowalewski, skromny urzędnik Corexu, wracający na urlop. Twierdzi, że o niczym nie wie. Czy naprawdę jest tylko pionkiem?Sprawę dostaje porucznik Paweł Wert z Komendy Głównej. Trop prowadzi od hali odpraw i warszawskich basenów po paryskie hotele i biura handlu zagranicznego; w grze pojawiają się Interpol, Corex i nazwiska, które nie lubią rozgłosu. Gdy w Paryżu z okna Royal wypada Lidia Rygielska - błyskotliwa koleżanka z biura - staje się jasne, że ktoś sprząta ślady.
W ośrodku wypoczynkowym Telimena wszystko miało wyglądać zwyczajnie: kilka dni spokoju, jezioro, las i towarzystwo przypadkowych wczasowiczów. Reporter, który przyjechał z Warszawy, marzy tylko o odpoczynku. Szybko jednak zauważa, że za fasadą sielanki kryją się sekrety, zazdrość i napięcia między ludźmi. Niewyjaśnione rozmowy, nagły wypadek na jeziorze, a potem morderstwo. Sielski urlop zamienia się w serię trzynastu dni pełnych lęku, podejrzeń i odkryć, które zmienią wszystkich uczestników.Zanim zabrzmi gwizdek odjazdu powrotnego pociągu, reporter musi odkryć, kto zabił i dlaczego. 13 dni Telimeny to pełen napięcia obraz powojennej rzeczywistości, w której nawet wczasy FWP potrafią zamienić się w śmiertelną pułapkę.
Klasyczna nowela grozy Edgara Allana Poego w niezrównanym przekładzie Bolesława Leśmiana. Bezimienny narrator przybywa do posępnej siedziby Usherów, gdzie dawna przyjaźń z Roderickiem przeradza się w świadectwo choroby, obłędu i rozpadu. Dom, co patrzy oczyma okien, zdaje się oddychać, a cień muzyki i ciszy zgęszcza mrok korytarzy. W tej przestrzeni kruchej jak porcelana drga tajemnica lady Magdaleny i dziedzictwa rodu, które więzi swoich mieszkańców niczym echo. Poe buduje hipnotyczną atmosferę, w której każdy dźwięk może być omenem, a każdy rys przepowiednią końca. To opowieść o mocy wyobraźni, która czyni z domu organizm, a z dziedzictwa klątwę. Nie ma tu tanich strachów jest osuwanie w noc, pytanie, czy domy i nazwiska umierają razem. Dla miłośników gotyku i subtelnego horroru.
Rok 1651. Gdy szlachta ciągnie na Beresteczko, w krakowskich dobrach tli się bunt podsycany przez ludzi Napierskiego. Krzysztof Wiszowaty, świeżo obrany wojski, rusza z garstką wiernych trzema Murzynami i Serbem Porfirym na ratunek Wrocieryżowi. Noc rozcina łuna pożaru, hukają samopały, a za bramą dworu drży pani Libiszowska. Zderzą się: honor i strach, sarmacka fantazja i chłopska rozpacz, rycerstwo i pokusa. Pożar we Wrocieryżu to powieść z rozmachem kroniki i nerwem sensacji: pędzące sceny bitewne, sejmiki, zakulisowe knowania oraz psychologiczny portret bohaterów w chwili próby. Przyborowski prowadzi nas przez ogień rebelii i żaru uczuć, pytając o cenę władzy i odpowiedzialności. Czy dwór ocaleje? Czy serce wojskiego oprze się wdzięczności, która bywa początkiem miłości? Historyczna przygoda z wysokiej półki pełna barw humoru, gorzkiej prawdy o Rzeczypospolitej. Powieść w nowej, uwspółcześnionej redakcji tekstu, zachowującej smak staropolskiej frazy.
Dzika kanadyjska Północ – kraina bezkresnych lasów, jezior i bagien, gdzie życie toczy się na granicy odwagi i strachu. To tutaj rodzi się opowieść o młodej Nadzie, uwięzionej w okrutnym świecie przemytu whisky, i o Jolly Rogerze – człowieku wyjętym spod prawa, który niespodziewanie staje się jej sprzymierzeńcem. Towarzyszy im Peter – kulawy szczeniak, w którego oczach odbija się prawda o ludzkich sercach. „Kraj poza Horyzontem” to historia miłości, walki o wolność i wiary w to, że nawet w najdzikszej puszczy możliwy jest blask nadziei. Curwood maluje pełen dramatyzmu obraz północnej przyrody, a jednocześnie ukazuje potęgę uczuć, które potrafią ocalić człowieka przed nienawiścią i upadkiem. To powieść o odwadze i wierności – zarówno ludzi, jak i psów – w świecie, gdzie każdy dzień jest próbą przetrwania i dowodem na siłę marzeń.
Kornel Makuszyński w „Ponurych igraszkach” rozbraja powagę felietonem, a gorycz – życzliwością. Z warszawskich ulic i zakopiańskich stoków, spod skrzypiącego pióra i w świetle gazetowego „atramentu”, wyprowadza apoteozę uśmiechu: uśmiechu, który nie unieważnia cierpienia, lecz je oswaja. To zbiór szkiców, mini-esejów i przypowieści o polskim smutku i jego przekornej terapii – radości. Obok „Najpierw ponure” znajdziesz „Kwiaty na grobach”, „Rady praktyczne dla młodych i starych”, „Igraszki” oraz obowiązkowe „coś o Zakopanem”. Autor portretuje poetów i biedaków, przepędza kalibanów mowy, broni honoru słowa, uczy czułości i odwagi w codziennym życiu. Styl jest jasny, a ironia – ludzka. To książka, która podaje dłoń tym, co znużeni, i uczy, że nawet w najciemniejszym czasie warto pielęgnować małe, ale prawdziwe szczęście: uśmiech, dobre słowo, chwilę zachwytu.
Zapomniany tytuł - pierwsze wydanie powojenne.
Gdy dwóch uczonych – Bensington i Redwood – wpada na trop substancji przyspieszającej wzrost, rzeczywistość zaczyna pęcznieć. Herakleoforbia IV rozsypuje się po świecie jak pył: kury zmieniają się w monstrualne nioski, rośliny pną się ponad dachy, a kilkoro dzieci wyrasta na istoty, którym ciasno w mieszczańskich ramach. Wells łączy przygodę z satyrą: jest śmiech przez zęby, pościgi za olbrzymami, panika gazet i gorączka gabinetów. Najmocniej jednak działa pytanie o granice odpowiedzialności: czy odkrywca odpowiada za każdy nieprzewidziany skutek? „Pokarm Bogów” to błyskotliwy traktat o nowoczesności podany jak sensacja – o sporze między tymi, którzy chcą utrzymać świat w skali 1:1, a tymi, dla których mur szkoły, kodeks i parlament są zbyt ciasne. Zderzenie rozumu, strachu i ambicji rozpędza fabułę do finału, w którym stawką jest nie tylko miasto, lecz i miara człowieka.
W śnieżną noc w czerwonej łunie pożaru Szydłowa ginie Haim Iskier, a jego kilkuletnia córka cudem ocalała trafia pod opiekę bogatego kupca Samuela Beniego. Dorastając między surową religijnością babki Ester a oświeconą opieką pani Deszamp Hinda uczy się świata, w którym stare prawa i nowe idee ścierają się jak lód z ogniem. Kiedy po drugiej stronie stawu pojawia się młody lekarz Henryk Sulima, rodzi się miłość piękna, niemożliwa i groźna, bo biegnąca przez granice wyznań, klas i rodowych uprzedzeń. A Beni ma już dla niej inny plan: błyskotliwego syna Abdela, prawnika po europejskich uniwersytetach. Hinda to porywająca powieść o dojrzewaniu, tożsamości i cenie wolności.O tym, czy lojalność wobec przeszłości może wygrać z głosem serca i co jesteśmy gotowi oddać, by ocalić siebie i tych, których kochamy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?