Cały wszechświat ubóstwia Małego Księcia, który wszystko "widzi sercem", ale nikt nie zwraca uwagi na jego kuzynkę, grubą księżniczkę Petronię. W przeciwieństwie do tego słodkiego chłopca o blond włosach jest ona markotna i pozbawiona sentymentów, W ogóle nie pasuje do stereotypu księżniczki: nienawidzi różowych falbanek, a za to uwielbia matematykę. Mały Książę posiada oczywiście całkiem spore ciało niebieskie, podczas gdy Petronia musi mieszkać na najmniejszej i najnudniejszej planecie w całym wszechświecie. Wspierana przez wielofunkcyjnego robaka Mirco usiłuje nadać swej smutnej egzystencji nieco kolorów, podróżuje przez kosmos korzystając z tuneli czasoprzestrzennych i wciąż podejmuje próby, by spotkać się z Davidem Bowie - najczęściej bez najmniejszego powodzenia. Absurdalne i zabawne przygody Petronii cytują motywy znane z "Małego Księcia", baśni, fantastyki naukowej i klasycznych dzieł literatury jak "Faust". W warstwie graficznej także pełno tu nawiązań: czasami rysunki
wyglądają jak gazetka reklamowa. a innym razem jak gra planszowa lub jak wycinanka dla dzieci.
Kosmiczny komiks Greve zręcznie parodiuje różne klasyki science fiction, takie jak "Autostopem przez galaktykę", "Star Trek", "Obcy" oraz koncepcję światów równoległych we wszechświecie. Greve udaje się za pomocą kilku kresek przedstawić emocjonalny świat swojej tytułowej bohaterki.
Holger Moose, Goethe Institut
Katharina Greve urodziła się w 1972 roku w Hamburgu, studiowała architekturę i mieszka w Berlinie, wiodąc życie twórczyni komiksów, artystki i byłej architektki. Rysuje między innymi dla Titanica, taz, Zitty i w razie potrzeby przepowiada w komiksie ustąpienie papieża.
Gruba księżniczka Petronia ukazywała się od 2015 roku jako seria w czasopiśmie Das Magazin i jest piątym albumem komiksowym Kathariny Greve.
Autorka otrzymała liczne nagrody za swoje prace, na przykład w 2010 roku nagrodę komiksu niezależnego ICOM za "wybitną grafikę", w 2013 roku nagrodę Sondermanna dla młodych talentów sztuki komiksowej, w 2016 roku nagrodę artystyczną "Der freche Mario" i w 2017 roku Niemiecką Nagrodę Komiksową.
Komiks internetowy Kathariny Greve "Wieżowiec" (avant-verlag, 2017) został uhonorowany w 2016 roku Nagrodą Maksa i Moryca w kategorii "Najlepszy niemieckojęzyczny pasek komiksowy", a także w 2018 roku Nagrodą Rudolpha Dirka za literaturę graficzną
Jedenaście poetyckich spojrzeń na zwykłe, codzienne życie we współczesnej Japonii, z dala od gejsz, robotów, otaku, automatów z majtkami i innych stereotypowych wyobrażeń na temat Kraju Wschodzącego Słońca.
Japoński salaryman decyduje się rzucić wszystko i wyjechać na odległą wyspę, by pracować na farmie solnej. Rock‘n‘rollowiec w nocy gra z zespołem w lokalnych klubach, a w ciągu dnia pracuje jako śmieciarz. Autor mangi nagrodzonej w Angoulême dorabia jako opiekun w domu spokojnej starości, by zachować integralność siebie jako autora. W weekendy ojciec uroczyście zabiera swojego niepełnosprawnego syna na znajdujący się w sąsiedztwie basen...
Jedenaście historii rozgrywających się przede wszystkim w typowej dzielnicy mieszkalnej Suginami, położonej w zachodniej części Tokio, wokół stacji Iogi, które powstały pod kierownictwem artystycznym uznanego artysty komiksowego Václava Šlajcha, na podstawie scenariuszy poety Jeana-Gasparda Páleníčka. Jedenaście różnych form artystycznych stworzonych przez rysowników z Czech, Słowacji, Ukrainy i Rosji w książce, która zdobyła Japan International Manga Award (Tokio, 2021) i Muriel Award za najlepszy scenariusz (Praga, 2022).
Kobiety nazywane „pocieszycielkami” pochodziły z terenów podbitych i okupowanych przez Japończyków w I połowie XX wieku. Chinki, Koreanki, Malezyjki, Filipinki, kobiety z Indonezji i innych terenów Azji Południowej-Wschodniej zostały sprzedane, porwane i zniewolone seksualnie w wojskowych domach publicznych. Do początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku ocalone milczały. W 1991 roku jedna z nich Kim Hak-Sun wystąpiła publicznie w Seulu, wzywając Japończyków do przeprosin i zadośćuczynienia. Od tego momentu każde świadectwo stało się orężem w walce z milczeniem i powszechną pogardą.
Ze wstępu napisanego przez Joannę Ostrowską, autorkę książki Przemilczane: seksualna praca przymusowa w czasie II wojny światowej
Trawa” to głośna antywojenna powieść graficzna, przedstawiająca historię życia koreańskiej dziewczyny, Lee Ok-sun, która została zmuszona do świadczenia usług seksualnych w japońskiej armii cesarskiej podczas drugiej wojny światowej – spornego rozdziału w historii Azji XX wieku.
Począwszy od dzieciństwa Ok-seon, „Trawa” pokazuje rozpoczęcie II wojny światowej z perspektywy bezbronnego dziecka, szczegółowo opisując, jak jednostka doświadczyła japońskiej okupacji i pokazując powszechne cierpienie, jakie spowodowała ona dla zwykłych Koreańczyków. Kim Geum-suk podkreśla siłę bohaterki w pokonywaniu wielu form przeciwności. „Trawa” namalowana została czarnym tuszem, przedstawia szczegółowo i pięknie krajobrazy Korei, a do namalowania pełnych mroku wspomnień Ok-seon autorka użyła ciężkiego pędzla.
Wywiady rysowniczki ze starszą już panią Lee Ok-seon stają się integralną częścią komiksu, tworząc serce i strukturę tej powieści graficznej, dając nam całościowy obraz tego, jak cierpienie zmieniło bohaterkę w czasie wojny. „Trawa” to przełomowa powieść graficzna, która ukazuje przerażającą cenę wojny i znaczenie pokoju.
Mocna powieść będąca świadectwem prawdziwej historii młodej kobiety która jest niewolnicą seksualną podczas II Wojny Światowej. Words Without Borders
Historia życia Lee, przedstawiona w pełnym współczucia graficznym wspomnieniu, zasługuje na to, by ją przeczytać w równym stopniu ze względu na lekcję historii, jak i przepiękne wizualne opowiadanie. Winnipeg Free Press
„Niebywałe … Kim może na jednej stronie uchwycić zuchwałość szczerbatej dziewczynki, a na następnej pogrążyć nas całkowicie w koszmarze. ‘Nigdy nie zaznałam szczęścia od chwili, gdy wyszłam z łona matki’ mówi Lee. Pod koniec tej niesamowitej opowieści słowa te brzmią bardziej jako niedopowiedzenie niż przesada”. The New York Times
Rusty Brown to wybitna i zakrojona na szeroką skalę powieść graficzna, która bierze pod mikroskop najważniejsze motywy ludzkiego życia i ukazuje nam je w niespotykanej dotąd rozdzielczości.
Autor z empatią ale i drobiazgowością naukowca obnaża niemiarodajność, która charakteryzuje każdy rodzaj ludzkiego doświadczenia - od takiego, które wzbudza dreszcz emocji, aż po całkiem przyziemne epizody. Niczym entomolodzy obserwujemy wszystkie fazy cyklu życia człowieka - od dzieciństwa do późnej starości: dziecko, które budzi się pozbawione supermocy; nastolatka, który dojrzewa pod okiem despotycznego ojca; ojca, który przepracowuje swoje emocjonalne problemy na powierzchni Marsa; oraz kobietę w średnim wieku, która próbuje odnaleźć miłość na planecie Ziemia.
Chris Ware jest stałym współpracownikiem New Yorkera, dla którego stworzył ponad 20 okładek i w którym publikuje paski komiksowe. Jego prace były wystawiane w MoCa Los Angeles, MCA Chicago. W 2002 r. Ware został pierwszym artystą komiksowym zaproszonym do udziału w biennale w Whitney Museum of American Art. Wraz z Willem Eisnerem, Jackiem Kirbym, Harveyem Kurtzmanem, Robertem Crumbem i Garym Panterem, Ware znalazł się w gronie artystów uhonorowanych na wystawie "Masters of American Comics" w Muzeum Żydowskim w Nowym Jorku od 16 września 2006 r. do 28 stycznia 2007 r.
W 2020 roku Rusty Brown Ware'a został nominowany do nagrody PEN/Jean Stein Book Award.
W 2020 roku nakładem prestiżowego nowojorskiego Rizzoli ukazała się poświęcona twórczości Chrisa Ware’a monografia.
W 2021 roku otrzymał Grand Prix de la ville d'Angoulême za całokształt twórczości.
Historia tajemniczego zła unoszącego się nad dwiema starzejącymi się siostrami. Nastrojem przypomina Black Hole Charlesa Burnsa, w specyficznym czeskim wydaniu. Horror kryminalny o dwóch siostrach, których świat stworzony jest z surrealistycznych wizji Vojtcha Maka, jednego z najbardziej uznanych czeskich autorów komiksów.
Co za zaskakująco urocza książka. Przejmowałem się losem księżniczki z pieńka, podobały mi się wszystkie przygody, których nie dane nam było zobaczyć, a także kibicowałem rodzinie żuczków Neil Gaiman
Komiks powstał na podstawie rozmów z pięcioma Polkami, które anonimowo podzieliły się z autorkami swoim doświadczeniem aborcji. Nie jest to jednak suche sprawozdanie ani reportaż. W nurt prawdziwych historii, poetyckimi przesunięciami wplatane są fantastyczne postaci, porządek marzeń sennych i symboli. Autorki odważnie wniosły swoje osobiste wrażliwości i wyobraźnie tworząc angażujący, wyrazisty styl opowiadania.
Od bolesnej straty, po ulgę, od poczucia wsparcia i bezpieczeństwa po duszną atmosferę zaszczucia – już tych pięć historii pokazuje jak szerokie jest spektrum okoliczności i emocji, które mogą towarzyszyć aborcji. Wolne od oceny narracje rozwijają się we właściwym sobie rytmie dając bohaterkom czas i przestrzeń do podzielenia się swoimi doświadczeniami w sposób, który jest dla nich wzmacniający i bezpieczny a czytelniczki/czytelników zapraszają do czułego, uważnego słuchania.
O komiksie napisały:
Sylwia Chutnik: Ważna publikacja oddająca głos osobom z doświadczeniem aborcji. Różne historie, różne emocje – bez oceniania i komentowania.
Marta Niedźwiecka, podcast O zmierzchu: Czym jest czarna skrzynka polskiej kobiety? Zapisem jej traum, dramatów i wyborów, precyzyjnie wpisanych w dynamikę przemocy obecnej w społeczeństwie. Czym jest czarna matka? Aspektem kobiecości, który długo był spychany w niebyt i pomijany. To różnicującą część nas, która podaje pełniejszą pierś mocniejszemu dziecku. Ta opowieść nie wprawi was w dobry nastrój. To relacja, która bywa mroczniejsza, niż złe sny i prawdziwsza, niż cokolwiek co widzicie w rzeczywistości.
„Gender queer” to mega potrzebna rzecz w tym kraju. Do tej pory po polsku po prostu nie było tak przystępnej, nowoczesnej i inkluzywnej pozycji o dorastaniu jako osoba trans we wszystkich, najtrudniejszych nawet aspektach i to takiej od transa dla transa. Brak tu medykalizmu, postrzegania nas tylko i wyłącznie przez pryzmat naszych traum, sensacjonalizacji tego, że istniejemy. Musimy też pochwalić naprawdę super jakości, kompetentne tłumaczenie, niestroniące od form neutralnych i neozaimków. Jesteśmy dumni, że to nasz pierwszy patronat medialny!
Stop Bzdurom
Ta niezwykle oczyszczająca autobiografia pokazuje droge?, jaka? przeszłu Maia w poszukiwaniu własnej toz˙samos´ci – od przeraz˙enia i zagubienia wywołanych młodzien´czymi zauroczeniami, przez pro´by coming outu przed rodzina? i społeczen´stwem oraz zacies´nianie przyjaz´ni dzie?ki wspo´lnej fascynacji gejowskimi fanfikami, az˙ do traumy i poczucia naruszenia granic, jaka? pozostawia badanie cytologiczne.
Choc´ pocza?tkowo Gender Queer miał tylko pomo´c rodzinie Mai zrozumiec´, co to znaczy byc´ osoba? niebinarna? i aseksualna?, ostatecznie stał sie? nie tylko osobistym wspomnieniem, ale i poz˙ytecznym oraz poruszaja?cym przewodnikiem, kto´ry przybliz˙a aktywistom, przyjaciołom i ludziom na całym s´wiecie problematyke? toz˙samos´ci płciowej: czym ona jest i jak o niej mys´lec´.
Wyjątkowy leksykon nieprzeciętnych postaci, dyscyplin, wyczynów i osiągnięć ale i porażek. Sportowa księga rekordów, które nie zawsze da się mierzyć cyframi.
Na miejsca, gotowi, start! I w drogę. 50 niesamowitych atletek i atletów wytęża swoje ciała i umysły w wielkich zawodach sportowych. Kto z nich zdobędzie medale, a kto serca? Wędrując przez wieki, czytelnik dowie się, na czym polega prawdziwy duch sportu. Niezależnie od tego, czy atleci zawdzięczają wytrwałość nadludzkim zdolnościom fizycznym czy niewiarygodnej sile woli, wszyscy mają ze sobą coś wspólnego - odwagę, by pójść o krok dalej niż tylko do linii mety.
O autorze Till Lukat urodził się w Walentynki 1991 w Berlinie w Niemczech. Studiował ilustrację i komunikację wizualną na Uniwersytecie Artystycznym w Berlinie oraz na University of the West of Englandi w Bristolu, które ukończył w 2015 roku z tytułem licencjata. Od tego czasu wydał trzy książki, które zostały przetłumaczone na wiele języków, wygrał Ligatura Pitching i drugą nagrodę w Międzynarodowym Festiwalu Komiksu Fumetto w Lucernie w 2019 r. Jego prace ukazały się w takich publikacjach jak Le Monde Diplomatique. , Strapazine, Stripburger, Beneficial Shock !, Kuš !, O' Life i wiele innych. Niedawno przeniósł się do Bristolu w Wielkiej Brytanii. W 2019 roku współpracował z Europejską Radą ds.Badań nad stworzeniem komiksu internetowego o początkach życia na naszej planecie na podstawie prac badawczych projektu PROMETHEUS. Nakładem wydawnictwa Centrala ukazał się również jego debiutancki komiks: Tu' Ladies.
Jeśli podoba Wam się świat komiksów o Hildzie lub wyrośliście na nim i szukacie kolejnych mądrych miejsc, to Skok jet dla Was. Wpadniecie w tą książkę na długo.
Wyrostek przenosi się nagle do innego świata, gdzie spotyka pogodnego banitę, Kleksa. Oboje stają się dla siebie długo wyczekiwanymi, bratnimi duszami. Razem przeskakują pomiędzy wymiarami, trafiając na płaczliwych olbrzymów, wyspy krokodyli i postawione na głowie dwuwymiarowe światy. Okazuje się jednak, że największe wyzwanie czeka na nich w domu – muszą się tam zmierzyć z własnymi obawami.
Molly Mendoza jest amerykańską ilustratorką i autorką komiksów, która ukończyła Pacific Northwest College of Art. Prowadzi bogatą działalność artystyczną, samodzielnie publikując swoje komiksy i pracując jako redaktorka. Swoimi rysunkami i historiami stara się sięgnąć do najgłębszych uczuć swoich czytelników. Obecnie mieszka w Portland w stanie Oregon.
„Skok” to eksplozja odważnych i wyrazistych ilustracji. Na każdej stronie znajdowałem taką porcję oryginalnych rysunków, że miałem ochotę ciągle do nich wracać i na nowo karmić oczy wszystkimi szczegółami.”
Sloane Leong, twórca Prism Stalker
„Skok to praca sensoryczna. Przemierzamy światy, doświadczając nastrojów i kultur poprzez wzory i kolory.”
„W tej książce jest ogromna ilość atrakcji dla wszystkich grup wiekowych – zwłaszcza bujne dzieła sztuki, którymi zachwycą się zarówno dorośli, jak i dzieci”.
„Skok to ciepła i piękna książka, która pobudzi wyobraźnię na długie lata”.
Daredevils and Warriors
Zainspirowana prawdziwa historia zasiedlenia Grenlandii opowiesc o Dzikiej Polnocy, mistrzowsko poprowadzona przez dunskiego autora Sorena Mosdala.W roku 982 Eryk Thordwaldsson, znany jako Eryk Rudy, opuscil Islandie w nastepstwie krwawej wasni z sasiadami. Wyruszyl na poszukiwanie tajemniczej wyspy na polnocy. Wyspe te odnalazl i nazwal Grenlandia - ""Zielona Kraina"" - w nadziei ze przyciagnie ona wielu nowych osadnikow.Dzieki podarunkom i przekupstwie sprawowal wladze na kolonia, z dala od chrzescijanskich ksiezy i krolow, az do poczatku roku 1000 n.e. Komiks w angielskiej wersji językowej.
Zainspirowana prawdziwą historią zasiedlenia Grenlandii opowieść o Dzikiej Północy, mistrzowsko poprowadzona przez duńskiego autora Sorena Mosdala.
W roku 982 Eryk Thordwaldsson, znany jako Eryk Rudy, opuścił Islandię w następstwie krwawej waśni z sąsiadami. Wyruszył na poszukiwanie tajemniczej wyspy na północy. Wyspę tę odnalazł i nazwał Grenlandią - "Zieloną Krainą" - w nadziei że przyciągnie ona wielu nowych osadników.
Dzięki podarunkom i przekupstwie sprawował władzę na kolonią, z dala od chrześcijańskich księży i królów, aż do początku roku 1000 n.e.
Dziesięcioletnia Matylda spędza wakacje w mieście dużo czyta, pisze pamiętnik i nie może doczekać się powrotu Mai, najlepszej przyjaciółki, która pojechała z rodzicami na wczasy do Hiszpanii.Na razie Matylda musi zadowolić się towarzystwem starszej siostry Kornelii, która wpadła do rodzinnego domu, by uzupełnić zapasy słodkiej wody. Brzmi dziwnie? Być może. Kornelia para się bowiem trudną i nietypową działalnościąDo kroćset! to książka dla dzieci, głównie tych około trzydziestego roku życia.To jest świat przedstawiony, w którym chciałabym żyć: świat w którym nos widzi wakacje, piosenki są świeże i chrupiące, a rodzaje wiatrów wyglądają jak warkocze. Kupujcie dzieciom i czytajcie sami. Tak wspaniale skondensowanej formy wyobraźni nie widziałam od czasu Żółtej Łodzi Podwodnej.Małgorzata Halber
Temat emigracji dotyczy każdego Polaka: jeśli nie bezpośrednio, to ze strony rodziny lub znajomych. Emigrantem może być każdy: od mechanika do skrzypka, a rozmowy z bliskimi na Skype’ie, zakupy w polskich sklepach czy oczekiwanie na pierwszą wypłatę w funtach bądź euro stały się doświadczeniem pokoleniowym.
Ten uniwersalny temat podejmuje blog Na emigracji, prowadzony od października 2013 roku i obserwowany przez ponad 10 000 fanów. Za pomocą przywodzących na myśl komiks ilustracji opowiada on perypetie emigrantki, która zdecydowała się wyjechać na Wyspy.
Minimalistyczne akwarele wzbogacone są o tekst (zarówno polski, jak i angielski), stosowany dla uwydatnienia niuansów bądź nakreślenia częstych doświadczeń i nieoczekiwanych sytuacji napotykanych przez Polkę poza granicami kraju. Mają one często charakter komiczny — czy to dzięki obnażeniu panujących po obu stronach stereotypów, czy też za sprawą cierpkich spostrzeżeń na temat różnic kulturowych.
W opowiadanej na blogu historii silnie widoczne są wątki autobiograficzne, przez co często zbliża się on do dokumentu. To po trosze reportaż, po trosze pamiętnik, a przede wszystkim artystyczny zapis przeżyć, w którym mogą się przejrzeć jak w lustrze miliony polskich emigrantów i ich bliscy.
Karolina urodziła się co prawda w Niemczech, ale ma polskie korzenie. Jakie znaczenie może mieć dla niej to, czy jest Polką czy Niemką, skoro związana jest z obydwoma krajami?
Początkiem poszukiwań własnej tożsamości jest dla Karoliny wyjazd do Krakowa, gdzie rozpoczyna semestr na zagranicznej uczelni. Kraków to miasto młodości jej mamy. Teraz Karolina zdobywa własne doświadczenia idąc jej śladami. To tu zrozumie, że wszystko, czym jest, pochodzi od rodziny, a nie od kraju, w którym się wychowała.
Karolina Chyżewska postanowiła skonfrontować się z tą planetą dokładnie w Nowy Rok. Urodziła się i wychowała w polskiej rodzinie w pięknym miasteczku Getynga w Niemczech. Po szkole studiowała na Akademii Sztuk Pięknych w Kassel, gdzie wyspecjalizowała się w dziedzinach animacji i komiksu. W 2012 roku studiowała przez sześć miesięcy na ASP w Krakowie, aby wzbogacić i rozwinąć swoje zdolności. Po powrocie do Niemiec brała udział w różnych wystawach i małych publikacjach ze swoim kolektywem „Die Goldene Discofaust“ oraz ukończyła Akademię w Kassel. Wkrótce po studiach zdecydowała się na kolejny ważny krok w swoim życiu artystycznym i przeprowadziła się do Berlina. Obecnie pracuje tam jako freelancer – tworzy komiksy i animacje.
Jej prace zostały opublikowane w magazynach Strapazin 112 i Triebwerk 6, który w 2014 roku wygrał nagrodę Max und Moritz dla najlepszej studenckiej pracy. W tym samym roku Karolina otrzymała również wyróżnienie w konkursie Comics Workbook Composition Competition za komiks „Come with me“.?
Dwóch przyjaciół jest w drodze na spotkanie Ku-Klux-Klanu landu Badenia-Wirtembergia. Głupio tylko, że instrukcje w mailu nie były wystarczająco dokładne.
Historia oparta jest na prawdziwych wydarzeniach.
Na początku pierwszej dekady XXI wieku. wyszło na jaw, że dwóch niemieckich policjantów należało do grupy powiązanej z Ku-Klux-Klanem, działającej w landzie Badenia-Wirtembergia. Podczas przesłuchania w ramach późniejszego śledztwa dwaj policjanci zaprzeczyli oskarżeniom o rasizm, twierdząc, że do klanu dołączyli wyłącznie w celu poznania nowych ludzi, zwłaszcza płci przeciwnej. Skrytykowali również ceremonię inicjacyjną klanu, która odbyła się w lesie podobno była źle zorganizowana. Wobec obu funkcjonariuszy zostało wszczęte postępowanie dyscyplinarne, jednak z uwagi na ich rzekomą naiwność pozwolono im zachować pracę w niemieckiej policji.
Największą tajemnicą Batmana nie jest Bruce Wayne. Pewnego razu było sobie dwóch młodych komiksiarzy. Jeden nazywał się Bill Finger, a drugi Bob Kane. Bill uwielbiał wymyślać przygodowe historie, a Bob rysować. Kiedyś wymyślili razem nowy rodzaj bohatera - nocnego mściciela, który sączy terror w serca przestępców. Nazwali go Batmanem. Reszta to historia. Tylko czyja? Na każdym komiksie z Batmanem widniało nazwisko Boba - dzięki temu zyskał sławę i bogactwo. Ale nazwisko Billa nie pojawiło się tam ani razu. Umarł w biedzie, nieznany praktycznie nikomu. Jak mogło do tego dojść? Marc Tyler Nobleman, autor przełomowej książki Boys of Steel: The Creators of Superman łączy siły z Ty'em Templetonem, znanym rysownikiem Batmana, by wspólnie walczyć o sprawiedliwość dla Billa Fingera. Operając się na własnym, wyczerpującym śledztwie, autorzy Cudownego chłopaka Billego po raz pierwszy w historii odkrywają przed nami nieznanego dotąd człowieka, który stoi za znaną na cały świat legendą. Oto prawdziwa opowieść o tym, jak powstał Batman.
Te samice nie są podobne do żadnej znanej mi kobiety. Są zupełnie inaczej wychowane. Jakikolwiek przyjacielski kontakt z nimi jest niemożliwy. Ich broń i sieci są bardzo dobrej jakości. Mają talent. Swój brak siły rekompensują dużą zręcznością. Ta `wada` świadczy o ich inteligencji.
Pasterz opowiada historię krainy położonej na północy oraz młodego mężczyzny, który w drodze do pracy znajduje w lesie martwego łabędzia. Wydarzenia rozgrywają się w przeciągu niewiele ponad dwudziestu czterech godzin w małym miasteczku w północnej Finlandii. Tematem opowieści jest smutek wiążący się z ulotnością życia. Pasterz pokazuje życie na Północy, skąd młodzi ludzie emigrują na Południe w poszukiwaniu pracy, i gdzie reszta mieszkańców zmaga się z bezrobociem i innymi problemami społecznymi.
Imperium jest u szczytu swojej potęgi. Żadna armia świata nie jest w stanie przeciwstawić się niepokonanym legionom. W tym czasie kapitan Glorim Cortis otrzymuje rozkaz od Cesarza, aby udać się ze swoim elitarnym oddziałem na niezwykłą misję, która ma zapoczątkować nową epokę: poszukiwanie nieodkrytych terytoriów poza granicami Imperium.Jeśli dotychczas Bastien Vives prezentował swój ilustratorski i narracyjny talent raczej w krótkich historiach, to tym razem udowodnił, w liczącej 3 tomy, współpracy z Merwanem, że posiada spektakularny warsztat.Bastien Vives żyje i pracuje w Paryżu.Merwan rozpoczął karierę jako projektant gier wideo i rysownik storyboardów. Następnie od 2002 produkował filmy animowane, m.in. film Clichés de soirée. Jako rysownik komiksów zyskał uznanie dzięki książce Lor et le sang.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?