Książka jest adresowana do osób zarządzających małymi i średnimi przedsiębiorstwami, poszukujących możliwości doskonalenia systemów zarządzania, jak też do osób zajmujących się small businessem naukowo.
Zaprezentowano w niej takie ujęcia poszczególnych funkcji zarządzania, które mają charakter reinterpretacji znanych koncepcji, bądź mają charakter autorski.
Książka łączy jakościowy opis praktyk w zarządzaniu zespołami sprzedaży z perspektywą nauk o zarządzaniu. Możemy znaleźć w niej perspektywę badacza i jego obraz rytualnego zarządzania w zarządzaniu zespołami sprzedaży, uchwyconego za pomocą długotrwałych badań metodami jakościowymi, głównie w oparciu o metodę teorii ugruntowanej stosowanej dość rzadko w badaniach nad zarządzaniem.
Publikacja może być również kompendium, pokazującym jak prowadzić badania jakościowe w oparciu o teorię ugruntowaną, co oznacza, że może służyć jako podręcznik w zakresie badań jakościowych w zarządzaniu przy użyciu teorii ugruntowanej.
Praca szeroko obejmuje kategorie akredytacji, ale przede wszystkim wskazuje nowe perspektywy zarządzania szpitalem. W publikacji omówiono zarządzanie jakością, scharakteryzowano rynek usług medycznych, a także przyjęto autorskie ujęcie uwarunkowań wdrożenia orientacji projakościowej.
Kompleksowo zaprezentowano Program Akredytacji Szpitali, zakres standardów akredytacyjnych oraz szanse i zagrożenia wynikające z wdrożenia standardów wymaganych przez Centrum Monitorowania Jakością.
Książka porusza aktualną problematykę zarządzania zasobami ludzkimi w administracji samorządowej w kontekście zintegrowanego systemu zarządzania jakością w oparciu o normę ISO 9001 i ustawę o pracownikach samorządowych. Rozważaniom towarzyszy założenie, iż czynnik ludzki pełni jedną z wiodących ról w systemowym zarządzaniu jakością i przesądza o osiąganiu przyjętych przez organizację celów. Dążenie do podnoszenia sprawności instytucji publicznych oraz świadczonych przez nie usług jest przecież ciągle czynnikiem priorytetowym w sektorze publicznym, a wysoka jakość świadczonych usług to jeden z istotnych elementów funkcjonowania administracji, stanowiący podstawę oceny sprawności państwa.
Kryzys jest pojęciem, które kojarzy się zarówno z problemami osobistymi, jak i organizacyjnymi, państwowymi, czy nawet globalnymi. Współczesna rzeczywistość sprzyja powstawaniu kryzysów, a zagrożenie nimi dotyczy wszystkich. Zasadniczym celem publikacji jest analiza zarządzania w warunkach, jakie wywołane są przez sytuacje kryzysowe, zarówno w skali makro, jak i mikro. Zakres opracowania obejmuje zagadnienia, z którymi można spotkać się w różnych sferach życia: w sytuacjach prywatnych, w organizacji, w społeczeństwie, w państwie, dlatego też znajomość tej problematyki wydaje się być niezbędna w funkcjonowaniu we współczesnym świecie.
Niniejsza książka jest podzielona na dwie zasadnicze części. Pierwsza ogranicza się do możliwych zagrożeń, rodzajów kryzysów i zarządzania w sytuacjach kryzysowych, natomiast druga pozwala poznać wybrane problemy psychologii, z punktu widzenia człowieka narażonego na kryzysy. Z jednej strony - praca systematyzuje i wyjaśnia pojęcia związane z kryzysem, ukazuje jakie mogą być jego źródła oraz jak prawidłowo zarządzać w takich sytuacjach. Z drugiej strony - przedstawiony jest człowiek i mechanizmy jego działania w sytuacjach zagrożenia, uwarunkowane wcześniejszymi doświadczeniami emocjonalnymi, nabytymi umiejętnościami i potencjałem kompetencyjnym.
Proponowane interdyscyplinarne spojrzenie pozwala lepiej zrozumieć istotę działań kryzysowych oraz uwarunkowań zachowania się ludzi w sytuacji zagrożenia i wystąpienia kryzysu.
Książka stanowi syntetyczną analizę rozwiązań controllingowych istniejących w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach produkcyjnych. Zamysłem autorki było przybliżenie menedżerom narzędzia, jakim jest controlling, dzięki któremu można doprowadzić do poprawy efektywności oraz zwiększyć wartość przedsiębiorstwa.Opracowanie zawiera przykłady funkcjonujących w przedsiębiorstwach rozwiązań, które mogą posłużyć czytelnikowi jako wzór do wdrożenia nowych czy modyfikacji istniejących rozwiązań controllingowych.Książka została przygotowana z myślą o menedżerach różnych szczebli, pracownikach działów controllingu oraz studentach kierunków ekonomicznych.Może również być pomocna osobom prowadzącym własną działalność gospodarczą.
Wymiana wartości pomiędzy przedsiębiorstwem i klientem odbywa się w warunkach dynamicznych zmian otoczenia, co z perspektywy realizacji celów przedsiębiorstwa oznacza m.in. konieczność ustawicznej rekombinacji działań, rekonstrukcji map biznesu, szukania nowych czy też skoncentrowania działań na utrzymaniu dotychczasowych przewag, tworzenia kanałów komunikacyjnych umożliwiających transfer wiedzy dla i od jego interesariuszy.
Książka omawiając istotę i znaczenie kapitału klientów w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa oraz prezentując wyniki badań empirycznych zrealizowanych na rynku piwowarskicm w Polsce, jest adresowana zarówno do pracowników naukowych, jak i praktyków zainteresowanych problematyką kreowania relacji z klientami oraz zarządzania wartością klienta.
Publikacja może być również wykorzystana jako podręcznik dla:
studentów wydziałów ekonomicznych i wydziałów zarządzania, a także słuchaczy kursów i studiów podyplomowych, szczególnie z zakresu: zarządzania, marketingu oraz finansów.
Pierwsza w Polsce książka będąca kompendium wiedzy o nowoczesnym modelu biznesu dynamicznie rozwijającym się na całym świecie, jakim jest franczyza. Zaprezentowano w niej istotę i genezę powiązań franczyzowych wraz ze szczegółową typologią franczyzy oraz wpływ powiązań franczyzowych na rozwój przedsiębiorstwa. Autorka szczegółowo przedstawiła zalety i wady oraz szanse i zagrożenia rozwoju tej metody prowadzenia działalności gospodarczej zarówno dla franczyzodawcy, jak i dla franczyzobiorcy.
Książka niniejsza napisana została z myślą o tych, którzy muszą sprowadzić mniej lub bardziej złożone problemy menedżerskie, w tym założenie lub rozwój własnego przedsiębiorstwa, do podstawowego pytania: Czy to się opłaci?
Współczesny rynek generuje nowe wyzwania, które z jednej strony należy rozpatrywać w kontekście szans dla przedsiębiorców, z drugiej jako zagrożenie. W obecnych czasach warunkiem koniecznym dla przetrwania przedsiębiorstw jest inicjowanie procesów rozwojowych, przy zaprojektowaniu i wdrożeniu skutecznych metod, technik i instrumentów w sferze organizacji oraz zarządzania, a także zapewnieniu odpowiedniego wsparcia technicznego, finansowego, ludzkiego i organizacyjnego.
Niniejsza publikacja wychodząc naprzeciw oczekiwaniom zarówno studentów, jak i przedsiębiorców, dostarcza kolejną porcję nowoczesnej wiedzy związanej z funkcjonowaniem organizacji w gospodarce rynkowej.
Monografia stanowi swoistą syntezę badań, dotyczących zarządzania procesami w przedsiębiorstwach medialnych, możliwości i barier występujących w tym zakresie w praktyce gospodarczej.
Może być użyteczna dla tych czytelników, którzy są zainteresowani problemami zarządzania współczesnymi przedsiębiorstwami oraz poprawą skuteczności i efektywności ich działania.
Obsługa klienta w dzisiejszych czasach to zagadnienie coraz bardziej złożone, które zdążyło już obrosnąć w wiele mitów. Rosnąca konkurencja na rynku zmusza do wzmożonych wysiłków na polu budowania lojalności konsumenta.
Wielu menedżerów stawia sobie za cel wprawianie klienta w zachwyt.
Książka może być wykorzystana jako materiał szkoleniowy dla wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie w sposób prawidłowy opracować biznesplan. Pokazano w niej, na praktycznych przykładach, jak stosować metody planowania biznesowego w różnych sytuacjach i dla różnych celów.
OBRAZKOWE MEMY INERNETOWE to oryginalna ciekawa praca Jakuba Sroki. Stanowi swoistą próbę monografii, względnie nowego pojęcia/zjawiska - obrazkowych memów internetowych. Znaczną jej część tworzy umiejętna próba kategoryzacji memów. Jest to niewątpliwie oryginalne, twórcze, warte poznania dokonanie Autora. Wskazuje jednocześnie na otwierający się, nowy obszar badawczy w zakresie komunikacji z udziałem maszyn i sieci. prof. dr hab. inż. Włodzimierz Gogołek (Kierownik Pracowni Dziennikarstwo Online, ID UW) Memy internetowe, nowy i niezwykle popularny gatunek komunikacyjny, współtworzą naszą kulturę także w zakresie języka. Opis ich fenomenu, próba porządkującej klasyfikacji i pokazanie, w jaki sposób bywają wykorzystywane - to ambitny zamiar autora, który wykazuje się nie tylko znaczną kompetencją, ale również rzadką umiejętnością atrakcyjnego formułowania myśli. prof. dr hab. Jerzy Bralczyk (Kierownik Zakładu Retoryki Dziennikarskiej, ID UW)
Książka jest adresowana do studentów i wykładowców kierunków ekonomicznych, badaczy stosunków międzynarodowych i internacjonalizacji działalności polskich firm.
Ponadto powinni się nią zainteresować pracownicy firm międzynarodowych współpracujący na co dzień z obcokrajowcami, jak również polscy menedżerowie planujący swoje kariery za granicą.
Zagadnienia związane z analizą i zarządzaniem ryzykiem finansowym krajowych oraz zagranicznych korporacji na przykładach sprawozdań finansowych
Wybrane metody analizy wskaźnikowej sprawozdań finansowych, źródła finansowania korporacji poprzez reinwestowanie zysków i określone instrumenty finansowe
Zastosowania praktyczne metody prognozowania z zastosowaniem modeli ekonometrycznych liniowych i nieliniowych w odniesieniu do sprawozdań finansowych
Formuły oceny inwestycyjnej wraz z możliwościami symulacji opartej na metodzie Monte Carlo, np. NPV.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?