Książka niniejsza napisana została z myślą o tych, którzy muszą sprowadzić mniej lub bardziej złożone problemy menedżerskie, w tym założenie lub rozwój własnego przedsiębiorstwa, do podstawowego pytania: Czy to się opłaci?
Współczesny rynek generuje nowe wyzwania, które z jednej strony należy rozpatrywać w kontekście szans dla przedsiębiorców, z drugiej jako zagrożenie. W obecnych czasach warunkiem koniecznym dla przetrwania przedsiębiorstw jest inicjowanie procesów rozwojowych, przy zaprojektowaniu i wdrożeniu skutecznych metod, technik i instrumentów w sferze organizacji oraz zarządzania, a także zapewnieniu odpowiedniego wsparcia technicznego, finansowego, ludzkiego i organizacyjnego.
Niniejsza publikacja wychodząc naprzeciw oczekiwaniom zarówno studentów, jak i przedsiębiorców, dostarcza kolejną porcję nowoczesnej wiedzy związanej z funkcjonowaniem organizacji w gospodarce rynkowej.
Obsługa klienta w dzisiejszych czasach to zagadnienie coraz bardziej złożone, które zdążyło już obrosnąć w wiele mitów. Rosnąca konkurencja na rynku zmusza do wzmożonych wysiłków na polu budowania lojalności konsumenta.
Wielu menedżerów stawia sobie za cel wprawianie klienta w zachwyt.
Monografia stanowi swoistą syntezę badań, dotyczących zarządzania procesami w przedsiębiorstwach medialnych, możliwości i barier występujących w tym zakresie w praktyce gospodarczej.
Może być użyteczna dla tych czytelników, którzy są zainteresowani problemami zarządzania współczesnymi przedsiębiorstwami oraz poprawą skuteczności i efektywności ich działania.
Książka może być wykorzystana jako materiał szkoleniowy dla wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie w sposób prawidłowy opracować biznesplan. Pokazano w niej, na praktycznych przykładach, jak stosować metody planowania biznesowego w różnych sytuacjach i dla różnych celów.
OBRAZKOWE MEMY INERNETOWE to oryginalna ciekawa praca Jakuba Sroki. Stanowi swoistą próbę monografii, względnie nowego pojęcia/zjawiska - obrazkowych memów internetowych. Znaczną jej część tworzy umiejętna próba kategoryzacji memów. Jest to niewątpliwie oryginalne, twórcze, warte poznania dokonanie Autora. Wskazuje jednocześnie na otwierający się, nowy obszar badawczy w zakresie komunikacji z udziałem maszyn i sieci. prof. dr hab. inż. Włodzimierz Gogołek (Kierownik Pracowni Dziennikarstwo Online, ID UW) Memy internetowe, nowy i niezwykle popularny gatunek komunikacyjny, współtworzą naszą kulturę także w zakresie języka. Opis ich fenomenu, próba porządkującej klasyfikacji i pokazanie, w jaki sposób bywają wykorzystywane - to ambitny zamiar autora, który wykazuje się nie tylko znaczną kompetencją, ale również rzadką umiejętnością atrakcyjnego formułowania myśli. prof. dr hab. Jerzy Bralczyk (Kierownik Zakładu Retoryki Dziennikarskiej, ID UW)
Zagadnienia związane z analizą i zarządzaniem ryzykiem finansowym krajowych oraz zagranicznych korporacji na przykładach sprawozdań finansowych
Wybrane metody analizy wskaźnikowej sprawozdań finansowych, źródła finansowania korporacji poprzez reinwestowanie zysków i określone instrumenty finansowe
Zastosowania praktyczne metody prognozowania z zastosowaniem modeli ekonometrycznych liniowych i nieliniowych w odniesieniu do sprawozdań finansowych
Formuły oceny inwestycyjnej wraz z możliwościami symulacji opartej na metodzie Monte Carlo, np. NPV.
Zakresem opracowania objęto:
- gradację i specyfikę finansowania małych przedsiębiorstw
- samofinansowanie działalności inwestycyjnej
- pozyskiwanie środków pieniężnych za pomocą równoważnika odpisów amortyzacyjnych w przychodach
- możliwość wykorzystania zasad amortyzacji podatkowej w samofinansowaniu
- wpływ polityki finansowej państwa na potencjalne decyzje małych przedsiębiorstw.
Książka stanowi unikalne na polskim rynku wydawniczym opracowanie poruszające aktualne problemy finansowania świadczeń opieki zdrowotnej. Impulsem skłaniającym do podjęcia zawartych w niej problemów była nie tylko społeczna doniosłość spraw sektora ochrony zdrowia, ale także rzeczywiste potrzeby praktyków. Wyróżniającą cechą prezentowanej publikacji jest interdyscyplinarne podejście oraz szerokie spektrum omawianych zagadnień. W książce poruszono m.in. problemy: - konstytucyjnych podstaw systemu opieki zdrowotnej, - zasad finansowania usług medycznych w Polsce, - refundacji leków, - dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych, - relacji świadczeniodawców z Narodowym Funduszem Zdrowia, - Elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorców (eWUŚ), - transgranicznej opieki zdrowotnej. Książka jest adresowana do osób związanych zawodowo z zarządzaniem oraz doradztwem w sektorze ochrony zdrowia, w tym prawników i menedżerów kierujących podmiotami leczniczymi.
Twój styl kierowania traci na skuteczności, realizacja powierzonych zadań nie przynosi zamierzonych efektów. Twoje dotychczasowe umiejętności i przyzwyczajenia nie sprawdzają się. Zastanawiasz się, jak sprostać oczekiwaniom menedżera nowej generacji. A może sam chcesz się doskonalić, osiągnąć więcej i poznawać nowe tajniki bycia menedżerem wywierającym wpływ na bieżące sprawy. Oto trzymasz w rękach instrukcję do efektywnego kierowania zespołem. Wskaże Ci ona drogę jak zmodyfikować dotychczasowy styl kierowania. Rozwój Twojej osobowości, kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej stanie się przepustką do osiągnięcia wymarzonego sukcesu. Wszystko czego potrzebujesz tkwi w Tobie. Pamiętaj, że zawsze możesz to rozwijać i doskonalić! To co wyróżnia tę publikację: o interdyscyplinarność - nurt badań wspólnych nauk o zarządzaniu i psychologii o nowatorskie ujęcie ,,miękkich czynników"" w kontekście stylów kierowania o walor teoretyczno- poznawczy z punktu widzenia praktyki zarządczej o walor aplikacyjny badań
Celem publikacji jest dostarczenie praktycznej wiedzy na temat efektywnej komunikacji i sprzedaży skierowanej do kobiet zgodnej z kobiecymi kodami komunikacji oraz oczekiwaniami i zachowaniami konsumentek. Książka prezentuje aktualne informacje służące budowaniu strategii zwiększenia udziału firm w bardzo szybko rosnącym rynku oraz wspiera czytelników w procesie wypracowania własnych, efektywnych metod działania.
Książka pozwoli na:
zmianę optyki postrzegania specyfiki przebiegu procesu innowacji w turystyce
- poznanie i skuteczne wykorzystanie efektów synergii wewnętrznych i zewnętrznych źródeł zdolności do innowacji mikro, małych i średnich przedsiębiorstw turystycznych
- efektywną budowę regionalnej przestrzeni współpracy zorientowanej na wzrost innowacyjności turystyki w regionie
Technologia informacyjno-komunikacyjna zawsze miała silny wpływ na organizacje i społeczeństwo. Prawdziwą rewolucję przyniósł jednak Internet, bowiem umożliwił funkcjonowanie w cyberprzestrzeni organizacji, które coraz chętniej przenoszą pewne obszary swojej działalności do wirtualnego świata.
W dynamicznie rozwijającej się gospodarce zachodzą ciągłe zmiany zarówno w sferze społecznej, jak i demograficznej, wpływając na bezpieczeństwo na świecie. Szczególnie istotne zmiany dotyczą liczby ludności. Przeobrażenia demograficzne wynikają nie tylko z poziomu dzietności czy umieralności, ale także dotyczą struktury narodowościowej państw. Struktura ta jest kształtowana przez zjawisko migracji. Jednym z najważniejszych motywów migracji jest niski poziom bezpieczeństwa społecznego w danym kraju. Wynika on z niewypełniania przez państwo takich funkcji, jak: ochrona egzystencjalnych podstaw życia, tworzenie warunków do zaspokajania indywidualnych potrzeb oraz realizacji aspiracji życiowych, zapewnienie ochrony zdrowia czy gwarancji emerytalnych.
Wokół relacji pomiędzy kulturą a mechanizmami rynkowymi narosło wiele mitów. Najogólniej rzecz ujmując można wyróżnić dwa przeciwstawne ujęcia problemu: rynkowe i antyrynkowe. Zwolennicy pierwszej opcji są przekonani, że rynek jest najskuteczniejszym remedium na wszelkie problemy, równowaga pomiędzy podażą i popytem jest mechanizmem najskuteczniej regulującym społeczne relacje, kulturowe także. Z kolei przeciwnicy takiego stanowiska są przekonani, że mechanizmy rynkowe są największym przekleństwem kultury, a zwłaszcza sztuki. Z recenzji prof. dr hab. Bogusława Nierenberga, Uniwersytet Jagielloński
Przedsiębiorczość jest złożonym zjawiskiem o charakterze interdyscyplinarnym, ponieważ system ekonomiczny nie istnieje samodzielnie. Jest powiązany z szeroko rozumianymi strukturami społecznymi, kulturą, otoczeniem instytucjonalnym oraz prawnym czy wreszcie, w wymiarze jednostkowym, z konstrukcją charakterologiczno-osobowościową osób uczestniczących w systemie.
Główny problem naukowy pracy został wybrany bardzo celnie. Nie mieliśmy dotąd w polskim językoznawstwie i szerzej - w polskiej humanistyce takich badań, które ukazywałyby dyskurs tożsamościowy współczesnej młodzieży.
Jest to fascynująca tematyka, zważywszy na dynamikę różnych przemian, dokonujących się po roku 1989 w Polsce, które na to poczucie tożsamości oddziałują.
Autorka precyzyjnie określiła rozumienie tożsamości przez młodzież według istotnych dla tej grupy wartości.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?