We współczesnych procesach kreowania wartości, klient coraz częściej uznawany jest za podstawowy zasób, którego potencjał przesądza o kapitałowym zasileniu przedsiębiorstwa. Wartość tego zasobu, z perspektywy realizacji celów przedsiębiorstwa, wyceniać należy nie tylko poprzez pryzmat bezpośredniego zasilania kapitałowego, będącego efektem nawiązania i rozwijania transakcyjnych relacji z klientem, lecz również potencjału zasobowego, będącego pochodną wiedzy klienta. Taki sposób pomiaru jest wynikiem zmian zachodzących w otoczeniu, które wymusiły konieczność postrzegania klienta nie tylko jako biernego nabywcy produktu, lecz również aktywnego uczestnika rynku, dla którego i przy współudziale którego przedsiębiorstwo kreuje wartość.Książka omawiając problematykę pomiaru wartości klienta w kontekście kreowania wartości przedsiębiorstwa i prezentując wyniki badań empiryczych, adresowana jest zarówno do pracowników naukowych, jak i praktyków zainteresowanych problematyką zarządzania wartością klienta i kreowania relacji z klientami. Publikacja może być również wykorzystana jako podręcznik dla: studentów wydziałów ekonomicznych i wydziałów zarządzania, słuchaczy kursów i studiów podyplomowych, szczególnie z zakresu: marketingu, controllingu i zarządzania wartością klienta.
Współczesna rzeczywistość jest zdominowana przez informację i technologie służące do jej pozyskiwania, przetwarzania i przekazywania. Informacja staje się najcenniejszym zasobem, cenniejszym niż ziemia czy kapitał. Jest niezbędna do funkcjonowania, podejmowania decyzji i realizacji przyjętych celów. Coraz łatwiejszy sposób produkowania i dostarczania informacji sprawia, że drastycznie wzrasta jej ilość. Generuje to pewne zagrożenia. Po pierwsze, ilość dostarczanej informacji znacznie przekracza możliwości jej przetworzenia. Po drugie, dostarczana informacja jest coraz gorszej jakości, a więc zagrożona jest także jakość podejmowanych na jej podstawie decyzji. Z tego względu, zarządzanie jakością informacji, w praktyce, staje się największym wyzwaniem dla każdej organizacji, bez względu na branżę i wielkość.Książka stanowi kompleksowy opis monograficzny zasad oraz metod zarządzania informacją i jej jakością w organizacjach zhierarchizowanych. Rozważania teoretyczne uzupełniają wyniki własnych badań autorki nad jakością informacji w zhierarchizowanych instytucjach bankowych. Scharakteryzowano główne cechy, które wpływają na jakość informacji przekazywanej zarówno podczas bezpośredniej rozmowy, jak też drogą elektroniczną poprzez strony www. Przedstawiono opinie klientów i pracowników dotyczące jakości dostarczanej informacji oraz wskazano rodzaje i skalę zniekształceń informacji w procesie jej dostarczania.
Kapitału ludzki odgrywa kluczową rolę w rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw. Wpływa na procesy gospodarcze zachodzące w tych jednostkach. Odpowiednie rozwijanie tego kapitału może wpływać na:produktywność,relacje wewnątrz i z otoczeniem,innowacyjność.Autor opisuje sposoby mierzenia kapitału ludzkiego oraz rolę tego kapitału w procesach gospodarczych zachodzących w mikro i małych przedsiębiorstwach, a w szczególności jego wpływ na:konkurencyjność,maksymalizację zysku.Książka jest adresowana do osób zarządzających mikro i małymi przedsiębiorstwami oraz tych, którzy chcą rozpocząć prowadzenie własnej działalności gospodarczej, a także studentów i pracowników naukowych zajmującymi się funkcjonowaniem mikro i małych jednostek gospodarczych.
Dynamiczny i trudny rynek, zmiana potrzeb i preferencji konsumentów zwiększają zapotrzebowanie na informacje o rynku, generują potrzebę stałego doskonalenia struktur, procedur, komunikacji i strategii oraz wymagają wnikliwego, uważnego spojrzenia na klienta i partnerów rynkowych.Książka prezentuje cechy i tendencje zachowań rynkowych konsumentów w Polsce poprzez wpływ czynników marketingowych, które zidentyfikowano w procesie badań oraz analizy zależności zmiennych na bazie przede wszystkim źródeł pierwotnych, ale także i wtórnych. Opracowanie przedstawia szerokie ujęcie zachowań nabywczych konsumentów, zwraca uwagę na stopień trudności ich badania, poszukiwania zależności i implikacji w układzie interakcji działań marketingowych - reakcji segmentu klientów - budowania zaufania, relacji oraz partnerstwa. Przedstawia również istotny obszar badań dotyczący etyki w zachowaniach przedsiębiorstw i jej wpływu na postępowanie konsumentów. Publikacja zawiera charakterystyki i opinie konsumentów w kontekście ich zależności od sposobów oraz metod działań marketingowych w obszarze kształtowania oferty i obsługi segmentów docelowych, a także rekomendacji w odniesieniu do praktycznych zastosowań.Książka adresowana jest do podmiotów funkcjonujących na konkurencyjnym i trudnym rynku, partnerów transakcji handlowych, studentów interesujących się marketingiem, badaczy tej sfery, ale także konsumentów, których opinia zawarta w opracowaniu dostarcza aktualnej, użytecznej wiedzy zarówno dla przedsiębiorstw, w procesach kształtowania strategii marketingowych, budowania zaufania i partnerstwa rynkowego, jak i dla samych konsumentów podejmujących decyzje oraz dokonujących wyborów rynkowych, ze względu na bezpieczeństwo transakcji oraz eliminowanie ryzyka straty.Opracowanie stanowi oryginalne studium z zakresu zachowań konsumenckich oraz poszerza istniejącą wiedzę na temat uwarunkowań zachowań rynkowych konsumentów w Polsce w drugiej dekadzie XXI wieku.
Recenzowana monografia jest swoistym podsumowaniem procesu kształtowania się nowego systemu zarządczego w gospodarce rynkowej z perspektywy doktorantów UEP i innych polskich uczelni.
W sumie adresowana jest ona zarówno do młodego Czytelnika, przedsiębiorcy, jak i osób z perspektywy pokolenia 55.
Z recenzji prof. dr hab. Przemysława Deszczyńskiego, prof. zw UEP
Praca naukowo-podręcznikowa J. Engelhardta Zasady analizy i oceny działalności gospodarczej przedsiębiorstw kolejowych"" jest na polskim rynku wydawniczym absolutnie oryginalnym i niepowtarzalnym opracowaniem. Jest wynikiem doświadczeń teoretycznych i praktycznych Autora. Stała się zarówno syntezą Jego dorobku naukowego, jak i przedstawieniem ujęć analitycznych w badaniach gospodarczych transportu kolejowego. Metoda prezentacji materiału faktograficznego jest na tyle uniwersalna, że poznawać treści książki może studiujący o podstawowym stopniu orientacji w problematyce ekonomiki transportu oraz na tyle specjalistyczna, że zaawansowani znawcy problemów funkcjonowania transportu kolejowego znajdą pełną, niezatartą satysfakcję poznawczą ... Jej wydanie z pewnością będzie rynkowym sukcesem, niezależnie od tego czy skierowana będzie ona wyłącznie do grona profesjonalistów transportu kolejowego, czy też do ogółu studiujących problematykę gospodarki w sektorze kolei ... Recenzent pozwala sobie jeszcze raz podkreślić jej oryginalność, niepowtarzalność i unikatowość problemową, zwracając uwagę na tak rzadką - w ujęciach syntetycznych - procesową analitykę rozważań w całej pracy poświęconej transportowi kolejowemu.prof. zw. dr hab. Krzysztof Szałuck
Książka stanowi kompendium wiedzy na temat procesów planowania i rozwoju nowych produktów - wiedzy, która z powodzeniem może być wykorzystywana przez studentów, pracowników naukowych realizujących prace badawcze, menedżerów zaangażowanych w projekty innowacyjne oraz przedsiębiorców zainteresowanych wdrażaniem innowacji.Stworzenie kompendium wiedzy w obszarze planowania i rozwoju nowych produktów oznaczało konieczność uwzględnienia w prezentowanych treściach wszystkich istotnych etapów tego procesu: od początkowych aspektów strategicznych, przez techniczne wcielanie w życie, aż po marketingowe wyjście na zewnątrz z gotowym produktem. Takim - umownie wydzielonym - etapom, przez które powinien przejść każdy podmiot tworzący nowy lub rozwijający dotychczas istniejący produkt, odpowiada konstrukcja książki: część I poświęcona została aspektom strategicznym (dobór najbardziej odpowiedniej strategii dla przedsiębiorstwa i jej efektywna realizacja, kreowanie pomysłów na nowe produkty), część II - technicznym (projektowanie technologiczne, wytwórcze, jakościowe), część III zaś - marketingowym (budowanie marki, kreowanie wizerunku produktu i przedsiębiorstwa).W efekcie powstała publikacja zawierająca pakiet komplementarnej wiedzy (uwzględniającej najnowszy dorobek nauki) z zakresu każdego z etapów planowania i rozwoju nowych produktów.
Tematyka odnosząca się do roli twórczości jest coraz częściej podejmowana w polskiej i zagranicznej literaturze ekonomicznej. Problematykę publikacji należy uznać za bardzo istotną, aktualną i praktyczną. (...) Autorka książki stworzyła własny, oryginalny sposób prezentowania tej interesującej tematyki. (...) Książka znacząco wzbogaca stan dotychczasowej wiedzy naukowej z zakresu funkcjonowania i zarządzania twórczością w organizacji. Okazuje się, że wiedzę o twórczości można z różnych stron prezentować oraz ciągle ją wzbogacać o nowe doświadczenia i płynące z nich wnioski. Książka poświęcona jest ważnemu problemowi, który posiada szczególne znaczenie w warunkach nowego paradygmatu gospodarczego, jakim jest gospodarka kreatywna. Sukces organizacji w warunkach współczesnej gospodarki uzależniony jest od sprawnego zarządzania zasobami niematerialnymi.""Z recenzji prof. UG dr hab. Sylwi Pangsy-Kani
Książka łączy jakościowy opis praktyk w zarządzaniu zespołami sprzedaży z perspektywą nauk o zarządzaniu. Możemy znaleźć w niej perspektywę badacza i jego obraz rytualnego zarządzania w zarządzaniu zespołami sprzedaży, uchwyconego za pomocą długotrwałych badań metodami jakościowymi, głównie w oparciu o metodę teorii ugruntowanej stosowanej dość rzadko w badaniach nad zarządzaniem.
Publikacja może być również kompendium, pokazującym jak prowadzić badania jakościowe w oparciu o teorię ugruntowaną, co oznacza, że może służyć jako podręcznik w zakresie badań jakościowych w zarządzaniu przy użyciu teorii ugruntowanej.
Książka jest adresowana do osób zarządzających małymi i średnimi przedsiębiorstwami, poszukujących możliwości doskonalenia systemów zarządzania, jak też do osób zajmujących się small businessem naukowo.
Zaprezentowano w niej takie ujęcia poszczególnych funkcji zarządzania, które mają charakter reinterpretacji znanych koncepcji, bądź mają charakter autorski.
Praca szeroko obejmuje kategorie akredytacji, ale przede wszystkim wskazuje nowe perspektywy zarządzania szpitalem. W publikacji omówiono zarządzanie jakością, scharakteryzowano rynek usług medycznych, a także przyjęto autorskie ujęcie uwarunkowań wdrożenia orientacji projakościowej.
Kompleksowo zaprezentowano Program Akredytacji Szpitali, zakres standardów akredytacyjnych oraz szanse i zagrożenia wynikające z wdrożenia standardów wymaganych przez Centrum Monitorowania Jakością.
Książka porusza aktualną problematykę zarządzania zasobami ludzkimi w administracji samorządowej w kontekście zintegrowanego systemu zarządzania jakością w oparciu o normę ISO 9001 i ustawę o pracownikach samorządowych. Rozważaniom towarzyszy założenie, iż czynnik ludzki pełni jedną z wiodących ról w systemowym zarządzaniu jakością i przesądza o osiąganiu przyjętych przez organizację celów. Dążenie do podnoszenia sprawności instytucji publicznych oraz świadczonych przez nie usług jest przecież ciągle czynnikiem priorytetowym w sektorze publicznym, a wysoka jakość świadczonych usług to jeden z istotnych elementów funkcjonowania administracji, stanowiący podstawę oceny sprawności państwa.
Kryzys jest pojęciem, które kojarzy się zarówno z problemami osobistymi, jak i organizacyjnymi, państwowymi, czy nawet globalnymi. Współczesna rzeczywistość sprzyja powstawaniu kryzysów, a zagrożenie nimi dotyczy wszystkich. Zasadniczym celem publikacji jest analiza zarządzania w warunkach, jakie wywołane są przez sytuacje kryzysowe, zarówno w skali makro, jak i mikro. Zakres opracowania obejmuje zagadnienia, z którymi można spotkać się w różnych sferach życia: w sytuacjach prywatnych, w organizacji, w społeczeństwie, w państwie, dlatego też znajomość tej problematyki wydaje się być niezbędna w funkcjonowaniu we współczesnym świecie.
Niniejsza książka jest podzielona na dwie zasadnicze części. Pierwsza ogranicza się do możliwych zagrożeń, rodzajów kryzysów i zarządzania w sytuacjach kryzysowych, natomiast druga pozwala poznać wybrane problemy psychologii, z punktu widzenia człowieka narażonego na kryzysy. Z jednej strony - praca systematyzuje i wyjaśnia pojęcia związane z kryzysem, ukazuje jakie mogą być jego źródła oraz jak prawidłowo zarządzać w takich sytuacjach. Z drugiej strony - przedstawiony jest człowiek i mechanizmy jego działania w sytuacjach zagrożenia, uwarunkowane wcześniejszymi doświadczeniami emocjonalnymi, nabytymi umiejętnościami i potencjałem kompetencyjnym.
Proponowane interdyscyplinarne spojrzenie pozwala lepiej zrozumieć istotę działań kryzysowych oraz uwarunkowań zachowania się ludzi w sytuacji zagrożenia i wystąpienia kryzysu.
Wymiana wartości pomiędzy przedsiębiorstwem i klientem odbywa się w warunkach dynamicznych zmian otoczenia, co z perspektywy realizacji celów przedsiębiorstwa oznacza m.in. konieczność ustawicznej rekombinacji działań, rekonstrukcji map biznesu, szukania nowych czy też skoncentrowania działań na utrzymaniu dotychczasowych przewag, tworzenia kanałów komunikacyjnych umożliwiających transfer wiedzy dla i od jego interesariuszy.
Książka omawiając istotę i znaczenie kapitału klientów w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa oraz prezentując wyniki badań empirycznych zrealizowanych na rynku piwowarskicm w Polsce, jest adresowana zarówno do pracowników naukowych, jak i praktyków zainteresowanych problematyką kreowania relacji z klientami oraz zarządzania wartością klienta.
Publikacja może być również wykorzystana jako podręcznik dla:
studentów wydziałów ekonomicznych i wydziałów zarządzania, a także słuchaczy kursów i studiów podyplomowych, szczególnie z zakresu: zarządzania, marketingu oraz finansów.
Książka stanowi syntetyczną analizę rozwiązań controllingowych istniejących w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach produkcyjnych. Zamysłem autorki było przybliżenie menedżerom narzędzia, jakim jest controlling, dzięki któremu można doprowadzić do poprawy efektywności oraz zwiększyć wartość przedsiębiorstwa.Opracowanie zawiera przykłady funkcjonujących w przedsiębiorstwach rozwiązań, które mogą posłużyć czytelnikowi jako wzór do wdrożenia nowych czy modyfikacji istniejących rozwiązań controllingowych.Książka została przygotowana z myślą o menedżerach różnych szczebli, pracownikach działów controllingu oraz studentach kierunków ekonomicznych.Może również być pomocna osobom prowadzącym własną działalność gospodarczą.
Pierwsza w Polsce książka będąca kompendium wiedzy o nowoczesnym modelu biznesu dynamicznie rozwijającym się na całym świecie, jakim jest franczyza. Zaprezentowano w niej istotę i genezę powiązań franczyzowych wraz ze szczegółową typologią franczyzy oraz wpływ powiązań franczyzowych na rozwój przedsiębiorstwa. Autorka szczegółowo przedstawiła zalety i wady oraz szanse i zagrożenia rozwoju tej metody prowadzenia działalności gospodarczej zarówno dla franczyzodawcy, jak i dla franczyzobiorcy.
Książka niniejsza napisana została z myślą o tych, którzy muszą sprowadzić mniej lub bardziej złożone problemy menedżerskie, w tym założenie lub rozwój własnego przedsiębiorstwa, do podstawowego pytania: Czy to się opłaci?
Współczesny rynek generuje nowe wyzwania, które z jednej strony należy rozpatrywać w kontekście szans dla przedsiębiorców, z drugiej jako zagrożenie. W obecnych czasach warunkiem koniecznym dla przetrwania przedsiębiorstw jest inicjowanie procesów rozwojowych, przy zaprojektowaniu i wdrożeniu skutecznych metod, technik i instrumentów w sferze organizacji oraz zarządzania, a także zapewnieniu odpowiedniego wsparcia technicznego, finansowego, ludzkiego i organizacyjnego.
Niniejsza publikacja wychodząc naprzeciw oczekiwaniom zarówno studentów, jak i przedsiębiorców, dostarcza kolejną porcję nowoczesnej wiedzy związanej z funkcjonowaniem organizacji w gospodarce rynkowej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?