Każdy poszukuje ścieżek do doskonałości.
Niniejsza książka adresowana zarówno do profesjonalistów, jak i do turystów, zwłaszcza koneserów pałaców i zamków, pokazuje trajektorie wędrówek po luksusowych hotelach historycznych w wymiarach: wirtualnym (estetycznym, historycznym), sieciowym (relacje z innymi obiektami rozrywkowymi, rekreacyjnymi) oraz procesowym (degustacje, muzyka, taniec i śpiew).
W wyniku pogłębionych badań odkryto oraz przedstawiono najlepsze benchmarki wirtualne, sieciowe, jak też procesowe hoteli historycznych w Szwajcarii, w Polsce i na Słowacji, które stanowią znakomite kryterium wyboru „doskonałych" destynacji dla koneserów turystyki pałacowozamkowej.
Koneserzy wina mawiają, że „wino prawdę Ci powie" (in vino veritas), co z perspektywy menedżerskiej może oznaczać, że w „smaku" wina zawarte jest podejście do prowadzenia biznesu winiarskiego. Degustacja jako kluczowa usługa w drodze do sukcesu, powinna przypominać udział w „misteriach bachusowskich", a więc przebiegać zgodnie ze sztuką ceremonii, celebracji i rytualizacji konsumpcji wina. Dlatego im bardziej usługa degustacyjna jest zorientowana na kreowanie zmysłowych i pochłaniających doświadczeń dla agroturysty, tym więcej przepływów wiedzy jest zakodowanych w modelu biznesu gospodarstwa agrowinnego. Podczas konwersacji z winiarzem klient powinien pozyskać podstawową wiedzę z zakresu nauki o winie (enologii), przekazywanej w formie „wielkich narracji" nt.:
• filozofii wina (koncepcji znaczenia wina w życiu człowieka),
• wiedzy technologicznej (orientacji manualnej, zmechanizowanej, ekologicznej),
• tajników produkcji wina (metodach winifikacji),
• szczepów, gatunków i roczników (podstaw typologii win),
• kompozycji i faktury wina („poetyckie" opisy walorów smakowych wina),
• doboru dań do wina (rekomendacje win równoważących spożywany posiłek).
Na podstawie autorskich badań, przeprowadzonych w renomowanych, benchmarkingowych regionach agroturystyki winnej, m.in. w Alzacji i na Morawach, przedstawiane w książce modele biznesu gospodarstw agrowinnych pokazują zarówno procesy, procedury, narzędzia i narracje funkcjonowania gospodarstw agrowinnych, jak również najlepsze praktyki współpracy w tworzeniu szlaków winnych (projektowania „wędrówek" dla agroturystów). Proponowane zalecenia i rekomendacje są szczególnie przydatne dla rozwoju gospodarstw agrowinnych oraz enoturystyki w Polsce.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?