Obszary metropolitalne są nowym jakościowo zjawiskiem w przestrzeni społeczno-gospodarczej Polski. Konkurencyjność obszarów metropolitalnych na tle pozostałych jednostek przestrzennych rośnie, co wywołuje różnorodne, często niejednoznaczne konsekwencje dla rozwoju regionalnego. W książce zaprezentowano wyniki badań nad konkurencyjnością obszarów metropolitalnych, przeprowadzonych w Katedrze Gospodarki Przestrzennej i Administracji Samorządowej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Badania obejmowały identyfikację i ocenę wpływu zarówno pozytywnego, jak i negatywnego czynników konkurencyjności, źródeł i kierunków zmian zachodzących na obszarach metropolitalnych. Ponadto w książce określono znaczenie polskich obszarów metropolitalnych dla konkurencyjności gospodarki narodowej, przedstawiono sposoby zarządzania obszarami metropolitalnymi, a także pokazano rolę wybranych obszarów metropolitalnych w rozwoju polskich regionów. Szczególną uwagę poświęcono rozwojowi wrocławskiego obszaru metropolitalnego.
Pojęcia typu „dyskurs", „narracja" czy też „nowe media" weszły na stałe do współczesnego słownika i stały się synonimem nowoczesnej kultury. Stąd w pracy poświęcono im wiele miejsca, zwracając uwagę na fakt, że bez nich nie jest możliwe komunikowanie się między ludźmi.
Czy dyskurs i narracja oznaczają coś rzeczywiście nowego i nieznanego? Absolutnie nie. Są to współczesne synonimy dyskusji i monologu. W takim samym sensie, w jakim używano ich nawet w starożytności. Po cóż zatem to rozróżnienie? Tajemnica - jak należy się domyślać - tkwi właśnie w owych nowych mediach, które te dwa aspekty komunikacji nieco zmieniają, nadając im swoistą, ale niezbyt korzystną dla kontaktów ludzkich anonimowość.
W książce przedstawiono próbę połączenia klasycznej dyskusji z kulturowym monologiem, ale bez pozbawiania tych pojęć zawartości kulturowej. Stąd język, który zawiera liczne stereotypy ułatwiające czasami porozumienie. Archetypy, jako „wyschnięte koryta" potencjalnej możliwości porozumiewania się „od nowa". Są też takie elementy, jak nasze liczne językowe fobie, obsesje, slogany. Jest tak potrzebna naszej wrażliwości iluzja. Są też liczne metafory, które w porozumiewaniu się są bezcenne.
Książka przeznaczona jest dla ludzi religii, polityków, biznesmenów, naukowców, artystów i ludzi kultury, czyli - przydatna dla wszystkich tych, którym więź z innymi ludźmi i jakość porozumiewania się z elementami wiary, intuicji emocji, intelektu oraz wyobraźni leży głęboko na sercu. Bądź też takiego komunikowania pragną. Czy jest to możliwe w świecie nowych mediów? Autor ma nadzieję, że każdy Czytelnik jeszcze się na tyle we współczesnym świecie nie pogubił, by sobie odpowiedzieć na to pytanie sam. I samemu też spróbować łączyć to, co cenne w języku z tym, co nowoczesne w technologii.
Ryzyko było, jest i będzie naturalną częścią obrotu gospodarczego, jednak w dobie dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości jest ono bardziej złożone i trudne do jednoznacznego określenia. Obejmuje aspekty ekonomiczne, prawne, zarządcze i bardzo często determinowane jest politycznie. Ryzyko z perspektywy każdego podmiotu gospodarującego, do którego zaliczyć można gospodarstwa domowe, przedsiębiorstwa oraz państwa, posiada inną charakterystykę, w aspekcie zagrożeń, ale także szans.
Proces zarządzania ryzykiem w obrocie gospodarczym jest niezwykle zinternacjonalizowany, a jednocześnie oparty na wymianie informacji i ich przenoszeniu - również do cyberprzestrzeni, co generuje dodatkowe rodzaje ryzyka. Poza tym, szeroko rozwinięta współpraca międzynarodowa w obrocie handlowym wymusza nie tylko stosowanie się do licznych przepisów zarówno krajowych, jak i międzynarodowych, ale także wspólne działania na rzecz ograniczania ryzyka, przynajmniej w wersji deklaratywnej. Z tych względów właściwa identyfikacja ryzyka i wprowadzenie rozwiązań eliminujących to ryzyko lub przynajmniej je redukujących, stanowią jedno z ważniejszych wyzwań stojących przed wszystkimi uczestnikami obrotu gospodarczego.
Wychodząc z założenia, że niepewność otoczenia, przyczynowo-skutkowe zachowania decydenta o nie zawsze pożądanym charakterze, jak i brak dostatecznie pełnej informacji tłumaczą tytułowe wymiary zarządzania ryzykiem w obrocie gospodarczym, w opracowaniu przyjęto podział tekstu na dwie części. Część pierwsza Finansowy wymiar zarządzania ryzykiem, dotyczy ryzyka finansowego w obrocie gospodarczym. W części drugiej, pt. Systemowy i organizacyjny wymiar zarządzania ryzykiem, przedstawiono ryzyko oraz metody jego stabilizacji zarówno z perspektywy całego systemu gospodarczego, jak i poszczególnych jego uczestników.
Książa stanowi pozycję w sposób kompleksowy przedstawiającą problem zarządzania ryzykiem oraz metod jego wdrażania i stosowania.
Mamy nadzieję, że treści zawarte w niniejszej publikacji pozwolą Czytelnikowi znaleźć opracowania dotyczące interesującej go tematyki z zakresu wielopłaszczyznowych wymiarów zarządzania ryzykiem w obrocie gospodarczym.
Książka stanowi nowatorską syntezę procesu międzynarodowego przenoszenia usług biznesowych. Analizując przemiany organizacyjnie i technologiczne Autor pokazuje ewolucję offshoringu - od niszowej działalności do potężnego nurtu kształtującego działalność największych przedsiębiorstw oraz oddziałującego na gospodarki całych krajów.
• Dlaczego usługi biznesowe są przenoszone akurat do tych państw i miast?
• Jakimi strategiami kierują się korporacje dokonujące offshoringu?
• Dlaczego tak wiele przedsiębiorstw przenosi usługi do Polski?
• Czy zmieni się to w przyszłości?
To przykłady pytań, na które odpowiedzi znajdują się w tej książce. W publikacji przeanalizowano procesy gospodarcze, które dynamicznie się rozwijają i mają coraz większy wpływ na pracę wielu z nas. Autor pokazał jak globalne trendy w offshoringu oddziałują na polską gospodarkę oraz jak zmienia się konkurencyjność tego rynku na tle regionalnych i światowych rywali.
Książka prezentuje złożone zagadnienia w przejrzysty sposób, który umożliwia praktyczne zastosowanie wniosków z przeprowadzonych analiz. Część publikacji stanowią wyniki pierwszego empirycznego badania ewolucji motywów offshoringu i kryteriów lokalizacji usług biznesowych w Polsce.
W podręczniku Przedsiębiorczość w sporcie:
w sposób kompetentny i przystępny przedstawiono podstawowe uwarunkowania i procesy przedsiębiorczości na specyficznym rynku sportowym,
z perspektywy zarządzania, ekonomii, finansów, prawa, filozofii, bezpieczeństwa ukazano kompleksowość przedsiębiorczości w sporcie - zarówno w wymiarze teoretycznym, jak i praktycznym,
problemy i zasady zilustrowano przykładami z polskiej rzeczywistości w formie studiów przypadków oraz wywiadów z ekspertami - występują w nich m.in.:
4F, Grupa Tauron, Grupa Lotos, Grupa Azoty, Lang Team, Polski Związek Koszykówki i Polska Liga Koszykówki, BMG Sport, MKS Cracovia SSA, AMŚ w kolarstwie górskim, Panthers Wrocław, Ułani Lacrosse Team, Off Sport Festiwal, Men Expert Survival Race, Slavica Dance, Akademia Sportu, Fundacja Rozwoju Sportu w Lublinie, Wydział Sportu Urzędu Miasta Poznania, BIHAPI, Pleo Skills, Pentagon Research,
Witold Bańka, Janusz Basałaj, Łukasz Kruczek, Robert Kubica, Czesław Lang, Roman Paszke.
Uzupełnieniem książki jest strona internetowa zawierająca dodatkowe i aktualizowane przykłady oraz materiałacy dodatkowe: www.turystyka.uj.edu.pl/przedsiebiorczosc-w-sporcie
Biznes, potocznie handel, marketing, reklama i rozmaite techniki sprzedaży produktów i usług. Nie wszystkich takie podejście do tej sfery życia interesuje, stąd też koncepcja niniejszej książki, bo ów "biznes" to coś więcej.
Psychologicznie rzecz ujmując, to na pewno negocjacje, a więc pewne sposoby komunikowania się ludzi. W bezpośrednich kontaktach dochodzą do głosu niemal dziś zapomniane elementy, takie jak: kwestie wiary w dobre intencje, intuicja jako ciekawe i złożone zjawisko, nasze stany emocjonalne czy też wreszcie niezwykle ważna w życiu - wyobraźnia.
Intencją autorów tej książki jest wyeksponowanie ważnych zagadnień związanych ze starzeniem się społeczeństw oraz konsekwencjami tego zjawiska dla funkcjonowania systemów zabezpieczenia społecznego w Polsce i w Europie.
Geriatria, gerontologia i opieka geriatryczna to dyscypliny dynamicznie rozwijające się w ostatnich latach na całym świecie. Stanowią jednocześnie obszary, na których powstają najpoważniejsze etyczne, moralne i ekonomiczne wyzwania. W książce pokazano wybrane aspekty opieki geriatrycznej, sygnalizując deficyt w zakresie rozwiązań systemowych w Polsce. Jednocześnie przedstawiono kierunki rozwoju polityki wobec ludzi starszych nakreślonej w wielu dokumentach strategicznych, wskazującej na priorytety w obszarze rozwoju form oraz standardów jakościowych opieki nad ludźmi starszymi w Polsce i Europie. Zespół autorów tej książki nie wyczerpał niewątpliwie wszystkich tematów, niemniej poruszone zostały najważniejsze problemy w zakresie opieki geriatrycznej, w tym:
• demografia i epidemiologia starzejącego się społeczeństwa,
• odpowiedzialność państwa za opiekę nad ludźmi starszymi,
• organizacyjne, finansowe i jakościowe aspekty opieki geriatrycznej,
• zagadnienia kliniczne dotyczące starości.
Książka jest przeznaczona dla szerokiego grona odbiorców, w tym osób decydujących o kształcie polityki społecznej i zdrowotnej w związku ze starzeniem się społeczeństwa, menadżerów i profesjonalistów w ochronie zdrowia, studentów kierunków medycznych oraz nauk o zdrowiu, organizacji pozarządowych i społeczności lokalnych.
W pierwszej części książki Autor precyzuje pojęcie kreatywności, przedstawia rodzinę jako system i ukazuje zależności pomiędzy jakością relacji rodzinnych a poziomem kreatywności 300 polskich menedżerów. W tej części zastosowano metodę psychometryczną.
W drugiej części Autor posługuje się metodą biograficzną (studium przypadków) - pokazuje pozbywanie się dzięki psychoterapii lub warsztatom psychologicznym barier blokujących możliwości życiowe osób uwikłanych przez rodzica, któremu nie udało się stworzyć dobrych relacji małżeńskich. Z konieczności więc obie części pracy cechuje odmienny język.
Zdaniem Recenzentki pracy prof. dr hab. nauk o zdrowiu Marty Makary-Studzińskiej książka stanowi kompendium wiedzy z dziedziny kreatywności. Prezentuje wyniki badań empirycznych, które dowodzą, że dobre relacje w rodzinie macierzystej wspierają kształtowanie się cech osobowości, które umożliwiają kreatywne funkcjonowanie, a złe relacje w rodzinie budują bariery, które w dorosłym życiu przyjmują bardzo różnorodne formy nie tylko w życiu rodzinnym, ale i zawodowym.
Książka ma optymistyczny wymiar, pokazuje możliwości zmiany i kształtowania swojego życia, wbrew programom, czy sposobom zachowania się wyniesionym z domu rodzinnego.
Rodzina generacyjna przekazuje nam bowiem tylko jeden sposób zachowania, który mógł być użyteczny w okresie naszego dzieciństwa lub młodości, ale który w życiu dorosłym okazuje się nieadekwatny. Rodzina pełni ważną rolę w kształtowaniu naszych sposobów życia, ale ich nie determinuje. My możemy je świadomie kształtować według naszych obecnych pragnień. Niniejsza książka ukazuje takie właśnie możliwości.
Dr hab. Józef Szopiński od wielu lat łączy działalność naukową z pracą psychoterapeuty i trenera.
Przeprowadził około 100 warsztatów psychologicznych dla różnych grup zawodowych (właścicieli firm, menedżerów, sprzedawców, bezrobotnych, urzędników, księży i zakonnic).
Książka jest podsumowaniem badań naukowych Autora nad rodziną oraz jego 30-letniej pracy terapeutycznej i trenerskiej we własnej Specjalistycznej Poradni Małżeńskiej i Rodzinnej w Lublinie.
Wręczenie kwiatów w nieodpowiednim kolorze, podarowanie Chińczykowi zegarka, czy kompletu srebrnych łyżeczek Arabowi - czynności z pozoru niewinne, które my Europejczycy uznalibyśmy za sympatyczne i stanowiące wyraz przyjaźni, w niektórych kulturach mogą zostać odebrane jako obraźliwe i świadczące o braku dobrych manier. Ta książka umożliwia znalezienie trafnych i przekonujących odpowiedzi na następujące pytania:
- Czym są i jakie są najważniejsze różnice kulturowe?
- Jakie mają one znaczenie dla procesu komunikowania w biznesie i nie tylko?
- Jaki związek ma religia z biznesem?
- Czym jest szok kulturowy i jak go przezwyciężać?
- Czym różnią się od siebie protransakcyjne i propartnerskie kultury biznesu?
- Gdzie „czas to pieniądz", a gdzie wszyscy mają czasu pod dostatkiem?
- Dlaczego kciuk uniesiony ku górze w Grecji jest znakiem obraźliwym, a w innych krajach gestem akceptacji?
- Czy wypada Japończykowi wręczyć podarunek składający się z czterech części?
- Dlaczego w krajach Dalekiego Wschodu nie numeruje się niektórych pięter?
- Dlaczego Arabowie uwielbiają utrzymywać intensywny kontakt wzrokowy w czasie rozmowy?
- W jakich państwach kobieta nie jest równorzędnym partnerem biznesowym?
- Gdzie rozmowy biznesowe obficie „podlewa się" alkoholem, a gdzie obowiązuje wstrzemięźliwość?
- Czy prezent otrzymany od Chińczyka należy rozpakować w jego obecności?
- Jakich kwiatów nie wręczać na powitanie w poszczególnych państwach?
W książce przedstawiono nowoczesne modelowanie przestrzeni wiedzy w przedsiębiorstwie poprzez wykorzystanie narracji biznesowych, które współcześnie w optymalny sposób umożliwiają aranżowanie formy, systemu zarządzania, struktury organizacyjnej i komunikowania menedżerskiego wewnątrz przedsiębiorstwa, jak również w układach międzyorganizacyjnych (firma - otoczenie, kooperanci, konkurenci, klienci i inne podmioty zaangażowane).
Przedsiębiorstwo przyjmuje się w książce jako teatr aktorów organizacyjnych (menedżerowie, pracownicy, klienci), którzy odgrywając role organizacyjne „przyśpieszają" lub „zwalniają" dynamikę rozwoju organizacji gospodarczej.
Oryginalne narracje zostały przygotowane i przetestowane przez pracowników i współpracowników Katedry Zarządzania Wiedzą Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Zawarta jest w nich wiedza niejawna, umożliwiająca odkrywanie, identyfikowanie i przeformowanie modeli biznesu w realnie istniejących organizacjach gospodarczych. Narracje biznesowe, mające wymiar teoretyczny i praktyczny, stanowią świetne narzędzie dydaktyczne w wyższych uczelniach menedżersko-ekonomicznych, jak również w firmach konsultingowych, treningowych i szkoleniowych oraz w innych instytucjach szkolenia zawodowego.
Każda istota żywa ma określony gatunkowo zbiór potrzeb. Człowiek ma ich szczególnie dużo, bowiem do potrzeb egzystencjalnych dochodzą potrzeby o szczególnym, „ludzkim", charakterze. W ich zbiorze znajdują się potrzeby poznawania otaczającego świata.
Turystyka, zwłaszcza zagraniczna, jest wyrazem realizacji tego typu potrzeb. Wyrazem poziomu rozwoju i organizacji polityczno-gospodarczej kraju jest różnorodność możliwości zaspokajania różnych potrzeb, dostosowanych zazwyczaj do możliwości finansowych osób takie potrzeby artykułujących.
Aspekty finansowe determinują wiele zachowań. Opracowanie Finanse turystyki zagranicznej, bazujące na doświadczeniach praktycznych Autora, materiałach źródłowych i literaturze, ma na celu wykazanie czynników koszto- i cenotwórczych w powiązaniu z atrakcyjnością i standardem usług turystycznych. W prowadzonych analizach uwzględniono średni standard i przedział cenowy usług turystycznych. Mając czas wolny, umiejętność porozumiewania się, zdolność do nawiązywania kontaktów, umiejętność radzenia sobie w różnych, nawet krytycznych, sytuacjach można podróżować po świecie z minimalnymi zasobami finansowymi.
Czas to pieniądz.
W książce w sposób całościowy przedstawiono tematykę jakości w usługach turystycznych i rekreacyjnych. Autorzy opisali szczegółowo:
- normy jakościowe, które możliwe są do zastosowania w organizacjach turystycznych i rekreacyjnych,
- wytyczne standardów branżowych, m.in. dotyczące hoteli i innych obiektów, zakwaterowania, bezpieczeństwa w obsłudze ruchu turystycznego, przewodników turystycznych itd.,
- metody projektowania, pomiaru i standaryzacji jakości oraz wzbogacili je o najbardziej aktualne i nowatorskie, jak chociażby Design Thinking, czy propozycja sekwencji obsługi klienta z zastosowaniem autorskiej instrukcji postępowania.
Większość opisywanych metod i narzędzi poparta została przykładami praktycznymi. Książka ma charakter uniwersalny, do wykorzystania przez studentów kierunków turystyka, rekreacja, zarządzanie oraz innych, jak również praktyków (personel zarządzający i wykonawczy, zajmujący się szeroko rozumianą obsługą ruchu turystycznego i rekreacją, a także właścicieli tych podmiotów).
Niniejsza publikacja omawia w sposób kompleksowy aspekty funkcjonowania problematyki szkodowej w zakładzie pracy. Książka zawiera szereg ważnych informacji dla pracodawców zarządzających zakładami pracy oraz dla osób - sprawców wyrządzenia szkód w mieniu zakładu pracy. Autor szczegółowo omawia m.in.:
- pojęcie szkody w oparciu o literaturę specjalistyczną oraz o orzecznictwo sądowe,
- odpowiedzialność pracodawcy opisując istotne czynniki sprzyjające przyczynom powstania szkód wraz z zasadami odpowiedzialności pracodawców,
- odpowiedzialność cywilną z tytułu wyrządzenia szkody z uwzględnieniem restytucji naturalnej i pieniężnej,
- odpowiedzialność majątkową funkcjonariuszy publicznych wskazując sytuacje, kiedy to Skarb Państwa ponosi odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną przez niezgodne z prawem działanie funkcjonariusza publicznego,
- procedurę postępowania pracodawcy, w sytuacji wyrządzenia szkody w majątku pracodawcy, zwracając uwagę na zasady i tryb przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego,
- znaczenie kwalifikacji zawodowych pracowników, ich kompetencji pracowniczych oraz ich związków przyczynowo-skutkowych w zakresie szkód majątkowych,
- odpowiedzialność odszkodowawczą pracownika z tytułu wyrządzenia szkody majątkowej z uwzględnieniem uregulowań prawnych w tym zakresie,
- procedurę likwidacji szkód majątkowych w zakładzie pracy w oparciu o regulacje zawarte w Kodeksie cywilnym i Kodeksie pracy,
- odpowiedzialność zawodową na gruncie szkód w mieniu pracodawcy w takich obszarach, jak kadry, finanse, księgowość, prawo czy podatki,
- procedurę dochodzenia roszczeń odszkodowawczych w sytuacjach wyrządzenia szkód w placówkach handlowych,
- kwestie formalnoprawne uwolnienia się pracownika w sposób skuteczny od obowiązku naprawienia wyrządzonej szkody w mieniu zakładu pracy,
- okoliczności towarzyszące zawarciu ugody pomiędzy pracodawcą a pracownikiem - sprawcą szkody,
- wzajemne relacje towarzyszące szkodom w postaci niedoborów i ich wpływ na podatek od towarów i usług (VAT),
- ewidencję księgową typowych operacji gospodarczych związanych z tematyką szkodową.
Książka zawiera komplet dokumentów niezbędnych w każdym przedsiębiorstwie - autor opracował kilkanaście wzorów dokumentów przydatnych w sytuacji wystąpienia szkody w majątku pracodawcy.
Dynamiczne zmiany i turbulencje ery informacyjnej nieustannie stawiają współczesnym kadrom zarządzającym i menedżerskim nowe wyzwania. Sprostanie im narzuca często konieczność wdrażania zindywidualizowanych, spójnych i efektywnych rozwiązań z obszaru zarządzania, uwzględniających specyfikę uwarunkowań rynkowych oraz wymagania interesariuszy. Odpowiedzią na te wyzwania może być wdrożenie tzw. koncepcji beyond budgeting, której celem jest rozwijanie potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstwa i przeprowadzanie radykalnej decentralizacji uprawnień i odpowiedzialności na niższe szczeble zarządzania, w taki sposób, aby przekładało się to na zwiększoną efektywność operacyjną przedsiębiorstwa oraz umożliwiało jego długofalowy wzrost. Wdrożenie tej koncepcji jest powiązane z odchodzeniem od nakazowo-kontrolnego stylu zarządzania, ujmowania różnego typu działań w ścisłe ramy czasowe, utrzymywania konwencjonalnych, hierarchicznych struktur organizacyjnych, blokowania dostępu do informacji menedżerom poszczególnych szczebli zarządzania, a także wykorzystywania prostolinijnych, mechanicznych narzędzi motywowania i ewaluacji. Konsekwencją wdrożenia koncepcji beyond budgeting jest z kolei rezygnacja z tradycyjnego budżetowania i budżetów, jako anachronicznych instrumentów zarządzania, które mogą stanowić istotną barierę w rozwoju współczesnego przedsiębiorstwa.
Niniejsza publikacja jest jednym z pierwszych w języku polskim, tak kompleksowym i wnikliwym, opracowaniem dotyczącym koncepcji beyond budgeting. Jest ona skierowana do praktyków zarządzania i rachunkowości zarządczej: dyrektorów operacyjnych i finansowych, menedżerów oraz specjalistów do spraw controllingu, którzy mają ambicje zwiększać efektywność działania swoich przedsiębiorstw poprzez konstruktywną krytykę dotychczasowych rozwiązań i wprowadzanie innowacyjnych usprawnień. Ze względu na walory teoriopoznawcze książka ta jest również polecana wykładowcom uniwestytetów ekonomicznych oraz studentom kierunków ekonomicznych.
Podręcznik Podstawy turystyki przeznaczony jest dla osób podejmujących studia w zakresie turystyki i rekreacji, ale także dla wszystkich zainteresowanych jej współczesnym, zmieniającym się obliczem. Zawarte w nim treści są wprowadzeniem do zagadnień turyzmu, jako zjawiska zarówno społecznego, związanego najogólniej mówiąc z podróżowaniem, jak i zjawiska gospodarczego, związanego z organizacją tych podróży i goszczeniem podróżnych.
Zainteresowanym studiami w zakresie turystyki ma uzmysłowić rozległość i złożoność tematyki, z jaką mogą mieć do czynienia w trakcie studiów, a także w pracy zawodowej w branży turystycznej.
W podręczniku omówiono podstawowe pojęcia i definicje odnoszące się do turystyki, także związki turystyki z pokrewnymi formami spędzania czasu wolnego. Sporo miejsca poświęcono historii turystyki, szczególnie turystyki polskiej oraz turystyki amerykańskiej, której bezpośredni wpływ na współczesne oblicze turystyki światowej trudno przecenić.
Omówiono główne uwarunkowania i czynniki rozwoju współczesnej turystyki, w tym zwłaszcza walory turystyczne, decydujące o motywach i formach podejmowanych podróży turystycznych. Opisane zostały zarówno współczesne funkcje turystyki, a także dysfunkcje i liczne zagrożenia związane z turystyką.
Główna część tekstu skupia uwagę Czytelnika na opisie rodzajów i form współczesnej turystyki oraz na jej organizacji, a także na wskazaniu aktualnych tendencji w ruchu turystycznym.
W książce przedstawiono dogłębną charakterystykę ekoinnowacji i przeanalizowano ich wpływ na wyniki finansowe przedsiębiorstw. Badania przeprowadzono wśród spółek notowanych w ramach indeksu S&P 500, FTSE 350 i WIG. Przeprowadzona analiza umożliwiła diagnozę wpływu działalności ekoinnowacyjnej na poszczególne mierniki rentowności finansowej spółek kapitałowych oraz kreacji wartości dla akcjonariuszy oraz porównanie wyników (rentowności aktywów, kapitałów własnych, zainwestowanych kapitałów, dźwigni finansowej, ekonomicznej wartości dodanej oraz rynkowej wartości dodanej) uzyskanych przez polskich ekoinnowatorów na tle wyników brytyjskich i amerykańskich przedsiębiorstw prowadzących kompleksową działalność ekoinnowacyjną. Niniejsza praca skierowana jest do niezwykle szerokiego grona odbiorców. Praktycy biznesu, dzięki niniejszej lekturze zapoznają się z efektami prowadzenia działań ekoinnowacyjnych, szczególnie w sferze finansowej, która bezpośrednio wpływa na pozycję konkurencyjną oraz rozwój firmy w długim i krótkim okresie. Członkowie organizacji rządowych i pozarządowych znajdą tu szereg wskazań i rekomendacji w zakresie efektywnego projektowania polityki proinnowacyjnej, wdrażania bodźców zachęcających oraz unikania rozwiązań zniechęcających jednostki gospodarcze do pożądanych działań. Wreszcie, niniejsza książka powinna stanowić pozycję obowiązkową zarówno dla akademików, jak i studentów. Nie tylko systematyzuje ona zasoby współczesnej wiedzy na temat ekoinnowacji, ale także, poprzez szeroko przeprowadzone badania empiryczne, dostarcza nowych, ciekawych wniosków, które stanowią doskonały przyczynek do dalszych dyskusji i rozwoju wiedzy.
Na rynku, gdzie popyt jest często niższy od oferty, marketing stara się - za pomocą swoich specjalnych technik - stworzyć różnicę pomiędzy nami a konkurencją, przekonując klienta o wyższości naszych produktów. Z tego względu marketing jest i pozostanie dyscypliną strategiczną w zarządzaniu biznesem, również w tak specyficznym sektorze, jak ochrona zdrowia, gdzie musi mierzyć się nie tylko z niekorzystną koniunkturą gospodarczą, ale też z pojawieniem się „superpacjenta", coraz lepiej poinformowanego i coraz bardziej zintegrowanego. Książka przedstawia, w sześciu rozdziałach, zmiany zachodzące na rynku i równocześnie opisuje podstawowe narzędzia robocze marketingowca. Kolejne jej rozdziały prowadzą czytelnika w przystępny sposób drogą od scenerii działań do szczegółowego opisu podstawowych metod analizy marketingowej stosowanych w sektorze CHC.
W książce omówiono m.in. następujące zagadnienia:
- Sceneria, w której musi funkcjonować firma. Trendy kształtujące sektor i sposób prowadzenia działalności gospodarczej.
- Nadejście superpacjenta i jego nowego sposobu zarządzania zdrowiem.
- Ewolucję kanałów dystrybucyjnych.
- Marketing inbound - narzędzie do współpracy z pacjentami, coraz lepiej poinformowanymi i aktywnymi.
- Zawód marketingowca - rady i zalecenia jak być skutecznym.
- Metody analizy biznesowej, opisane w syntetycznej formie w postaci łatwych do przyswojenia praktycznych wskazówek.
W książce poświęconej złożonej problematyce zarządzania przedsiębiorstwem w czasach światowego kryzysu gospodarczego, Autor podejmuje próbę zdefiniowania źródeł kryzysu gospodarczego oraz jego wpływu na kondycję różnych firm, uczestników procesów rynkowych.
Autor rekomenduje model przedsiębiorstwa jako systemu otwartego, funkcjonującego na rynkach nasyconych, w warunkach silnych napięć zewnętrznych oraz algorytm wykorzystania instrumentów marketingowych, uwzględniający zagrożenia kryzysem i skróconą perspektywę czasową.
Bezpieczeństwo ekonomiczne przedsiębiorstw jest wartością samą w sobie zarówno dla nich samych, jak i dla miejsc ich lokalizacji. Zależy ono od tego, jak jest zarządzany dany podmiot gospodarczy i jaki jest potencjał ekonomiczny, ale jeszcze bardziej od tego, jakim jest - specyficzne dla miejsca lokalizacji - otoczenie rynkowe i instytucjonalne.
Polityka zdrowotna w najszerszym ujęciu jest formą aktywności ludzkiej, której celem jest tworzenie, zachowanie oraz poprawa ogólnych zasad życia. Siatka pojęciowa związana ze zdrowiem i polityką jest niezwykle szeroka. Stosowane są m.in. takie pojęcia, jak: polityka ochrony zdrowia, polityka zdrowotna, system zdrowotny, system ochrony zdrowia, opieka zdrowotna, świadczenie zdrowotne, służba zdrowia, ubezpieczenie zdrowotne, rynek zdrowia, zdrowie publiczne.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?