KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo CeDeWu

Okładka książki Zarządzanie energią w w jednostkach samorządu terytorialnego Wybrane modele możliwości ograniczenia, rekomendacje

49,00 zł 35,14 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,07 zł

Zapewnienie energii niezbędnej dla dalszego wzrostu gospodarczego z jednoczesną dbałością o środowisko naturalne i przyszłe pokolenia stanowi jedno z podstawowych wyzwań gospodarki XXI wieku. Potrzeba ulepszenia procesów gospodarowania i zarządzania zużyciem zasobów, w tym energetycznych, wymaga innowacji organizacyjnych i profesjonalnej koordynacji. Konieczne jest stworzenie rozwiązań, które będą wytyczały skuteczną drogę w procesie zarządzania energią. Duże szanse stwarzają tu klastry energii, które są potencjalnym narzędziem nowego zrównoważonego modelu dostarczającego kompleksowych rozwiązań, pozwalających na optymalne i efektywne wykorzystanie lokalnego potencjału dla zapewnienia finansowo korzystnego bezpieczeństwa energetycznego w sposób przyjazny dla środowiska. Klastry energii stają się elementem, który w energetyce rozproszonej zaczyna cieszyć się coraz większym zainteresowaniem. „...w opinii Departamentu Energii Odnawialnej publikacja ta stanowi cenny wkład w dyskusję nad koncepcją rozwoju klastrów energii w Polsce." Ministerstwo Energii DEO.I.4100.47.2017 „Omawiana publikacja może stać się jedną ze znaczących pozycji nie tylko dla studentów kierunków energetyka, ochrona środowiska i zarządzanie, ale także dla wąskich kręgów specjalistów i szerszego grona laików, którzy chcą uzyskać podstawowe informacje na temat zasad budowania struktur zarządzania energią w kompleksowej i przede wszystkim zrozumiałej formie." Doc. Ing. Andrej KAPJOR, PhD „...współpracę uczyniono bardzo ważnym narzędziem polityki energetycznej, przy czym współpraca ta może odbywać się w ramach klastra energetycznego, ale także poprzez współdziałanie w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego lub w innych wspólnie działających organizacjach." Prof. dr hab. Andrzej Piotr Wiatrak Z książki dowiesz się: • Jak optymalizować gospodarowanie energią • Jak budować zespoły ds. zarządzania energią • Jak rozwijać kompetencje niezbędne do zarządzania energią • Po co i jak tworzyć klaster energii
Okładka książki Rynek biur podróży w Polsce

50,00 zł 35,86 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,78 zł

Zmieniający się rynek usług turystycznych w Polsce i na świecie oraz zmiany w jego otoczeniu zmuszają do stałego monitorowania tej branży. Przedstawiona publikacja jest próbą analizy funkcjonowania rynku biur podróży. Czytelnik dowie się z niej między innymi o: • sytuacji finansowej biur podróży, • instrumentach ustawowych redukujących ryzyko upadłości biur podróży, • instytucjach kontrolno-wspomagających na rynku biur podróży, • ubezpieczeniach zabezpieczających klientów biur podróży przed problemami finansowymi, • kosztach leczenia za granicą.
Okładka książki Rachunkowość zarządcza w przedsiębiorstwie

65,00 zł 49,09 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,00 zł

Książka jest podręcznikiem, w którym przystępnie zostały przedstawione najważniejsze zagadnienia rachunkowości zarządczej w przedsiębiorstwach. Po przestudiowaniu książki Czytelnik zdobędzie wiedzę o tym: - jaka jest istota i rola rachunkowości zarządczej w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, - jakie są koncepcje rachunkowości zarządczej, ukierunkowane na działalność w dynamicznym i konkurencyjnym otoczeniu, - jakimi instrumentami dysponuje rachunkowość zarządcza, - jak wykorzystać różne koncepcje i instrumenty rachunkowości zarządczej w praktyce. Książka jest adresowana do: - studentów kierunków ekonomicznych, - słuchaczy studiów podyplomowych i szkoleń, - dyrektorów, menedżerów, controllerów i analityków finansowych, - głównych księgowych i pracowników służb finansowo-księgowych, - biegłych rewidentów i kandydatów na biegłych rewidentów, - właścicieli jednostek gospodarczych.
Okładka książki Ryzyko walutowe Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie

45,00 zł 32,26 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,20 zł

Globalizacja, zanikanie granic państw, postęp technologiczny i niestabilność rynków finansowych zaostrzają warunki konkurencji przedsiębiorstw i uświadamiają znaczenie ryzyka. W tych warunkach umiejętność zarządzania ryzykiem staje się dla przedsiębiorstw kryterium decydującym o pozycji konkurencyjnej na rynku. Szczególnie istotnym zagadnieniem w tym kontekście jest ryzyko walutowe. Wzrost wymiany międzynarodowej przy jednoczesnym zwiększaniu się zmienności kursów walut sprawia, że zarządzanie ryzykiem walutowym staje się dla wielu przedsiębiorstw wręcz koniecznością. Książka "Ryzyko walutowe" jest próbą odpowiedzi na pytania: - Czym jest ryzyko walutowe? - Jak szacować ryzyko walutowe? - Jakie instrumenty i metody stosować przy zabezpieczaniu przed ryzykiem walutowym? - Jak uniknąć błędów w procesie zarządzania ryzykiem walutowym w przedsiębiorstwie?
Okładka książki Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach...T.50

60,00 zł 43,01 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,93 zł

Turbulentne zmiany dokonujące się w dzisiejszym otoczeniu, czasem określane mianem rewolucji cywilizacyjnej osiągają coraz większą skalę i prowadzą do głębokich przemian gospodarczych, społecznych i politycznych. W takich warunkach zarządzanie przedsiębiorstwem staje się szczególnie trudne, a poszukiwanie skutecznych sposobów kształtowania konkurencyjności stanowi przedmiot dyskusji wielu środowisk naukowych i biznesowych. Zakres zagadnień poruszanych w niniejszej publikacji nawiązuje do problematyki zmienności warunków funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw oraz ciągłego doskonalenia procesów zarządzania organizacją. Dzięki prezentacji wyników badań prowadzonych w różnych ośrodkach naukowych w kraju i za granicą, omawiane zagadnienia przyczyniają się do wyjaśnienia aktualnych tendencji rozwojowych oraz wyzwań. Opublikowane artykuły i podjęta w nich dyskusja stanowią inspirację do dalszych badań i kreowania nowych koncepcji w tym zakresie oraz mogą być wykorzystywane w praktyce gospodarczej do implementacji rozwiązań biznesowych w celu ciągłego doskonalenia zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem.
Okładka książki Potencjał innowacyjny i marketingowy współczesny..

60,00 zł 43,01 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,93 zł

Współczesny rynek, niezwykle turbulentny i często nieprzewidywalny, stwarza obecnie przedsiębiorstwom nieograniczone możliwości ukierunkowywania działań na uwolnienie potencjału innowacyjnego i marketingowego. Dyskusja na ten temat generuje rosnące zapotrzebowanie na wiedzę z zakresu rozwoju innowacji i mechanizmów marketingowych, która została podjęta w niniejszym zbiorze artykułów. Zebrane i omówione materiały zostały pogrupowane przez pryzmat dwóch domen tematycznych: innowacji i wiedzy oraz marketingu i relacji. Na stronach niniejszej publikacji Autorzy prezentują zarówno wyniki dociekań teoretycznych, jak i badań empirycznych w przekonaniu, że przyczynią się one do poszerzenia wiedzy i kreowania nowych koncepcji służących podniesieniu poziomu innowacyjności współczesnych przedsiębiorstw. Omawiane zagadnienia zostały ujęte bardzo różnorodnie, co przyczynia się do tego, że prezentowana publikacja może być przydatna szerokiemu gronu odbiorców.
Okładka książki Rachunkowość zarządcza w grupach kapitałowych

71,00 zł 50,91 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,81 zł

Książka jest pierwszą w literaturze polskiej monografią w całości poświęconą problematyce rachunkowości zarządczej w grupach kapitałowych. Po przestudiowaniu tej książki Czytelnik zdobędzie wiedzę o tym: - jaki jest zakres, zadania i istota rachunkowości, - jakich informacji dostarcza rachunkowość zarządcza na potrzeby zarządzania w grupach kapitałowych, - rozwiązanie jakich problemów decyzyjnych i kontrolnych w grupach kapitałowych wspomaga informacyjnie rachunkowość zarządcza, - jakie instrumenty wykorzystuje się w rachunkowości zarządczej w grupach kapitałowych, - jak badać wpływ różnych czynników na poziom kosztów. Książka jest adresowana do: - kadry kierowniczej, menedżerów i specjalistów ds. controllingu w grupach kapitałowych, - analityków finansowych i doradców biznesowych, - słuchaczy studiów podyplomowych i szkoleń, - studentów kierunków ekonomicznych.
Okładka książki Bezpieczeństwo ekonomiczne państwa... w.2

60,00 zł 43,01 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,93 zł

W monografii zaprezentowano wielopłaszczyznowe spojrzenie na bezpieczeństwo ekonomiczne państwa, łącząc aspekty teoretyczne z podejściem praktycznym. Podjęto analizę zagadnień dotyczących wewnętrznych i zewnętrznych uwarunkowań bezpieczeństwa, w tym: wpływu procesów globalizacji oraz koncepcji zrównoważonego rozwoju, koncepcji pułapki średniego dochodu", a także wpływów z podatku VAT, korupcji i kosztów zwalczania przestępczości, barier dyfuzji innowacji, rządowego programu Rodzina 500 plus". Książka może stanowić inspirację do badań i dyskusji nad tym popularnym obecnie i ważnym tematem oraz opracowania systemowych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa ekonomicznego na różnych poziomach, a także pomoc dydaktyczną dla studentów.
Okładka książki Zarządzanie ryzykiem w małym banku

60,00 zł 42,68 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,60 zł

„Zarządzanie ryzykiem w małym banku" to kontynuacja wcześniejszej książki „Zarządzanie ryzykiem bankowym w praktyce". Pokazuje genezę nowoczesnych regulacji nadzorczych od Bazylei I do Bazylei III i CRD IV, od próby poprawiania bezpieczeństwa biznesu bankowego do szoku regulacyjnego. Wychodząc od definicji ryzyka, niepewności i prawdopodobieństwa zdarzeń odnosi się do metod i technik zarządzania poszczególnymi rodzajami ryzyka. Autor w przystępny sposób omawia: • rolę kapitału w funkcjonowaniu banku, • ryzyko kredytowe w jego podstawowej funkcji, • metody ograniczania ryzyka kredytowego, • aspekty ryzyka rynkowego, • realne uwarunkowania ryzyka stopy procentowej, • obszary ryzyka operacyjnego, • ryzyko płynności i finansowania aktywów, • sens przeprowadzania testów warunków skrajnych, • podporządkowanie organizacji banku regulacjom ładu korporacyjnego, • zasadę proporcjonalności, która powinna być uwzględniona w regulacjach nadzorczych. Żadne regulacje nie działają samoistnie, a poza zdefiniowanymi rodzajami ryzyka występuje jeszcze ryzyko zwykłej głupoty ludzkiej, które trudno zmierzyć, a jeszcze trudniej nim zarządzać.
Okładka książki Zarządzanie wiedzą w klastrach i sieciach w przemysłach kreatywnych

62,00 zł 44,46 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,37 zł

Współpraca pomiędzy organizacjami w ramach sieci i klastrów obejmuje wiele obszarów, w tym obszar kreatywności, a więc umiejętności tworzenia nowych, niespotykanych do tej pory rozwiązań. Zjawisko to zostało przebadane w klastrach kreatywnych, czyli klastrach działających w sektorach kreatywnych i kultury. W monografii przedstawiono wyniki badań dotyczących tworzenia i przekazywania wiedzy, prowadzonych w sieciach i klastrach w Polsce oraz krajach UE. Wyjaśnienie teoretyczne współpracy sieciowej w klastrach kreatywnych odnosi się do teorii sieci działań, która wpisuje się w nurt podejścia sieciowego w naukach organizacji i zarządzania. Autor proponuje zastosowanie koncepcji sieci działań tworzących wartości emocjonalne, która pozwala na opis działań sieci międzyorganizacyjnej, wykorzystując do tego celu: • analizę relacji między członkami sieci z zastosowaniem oprogramowania SNA (Social Network Analysis), • mapę kompetencji członków sieci, • diagram sieci działań obrazujący powiązania pomiędzy działaniami a zasobami i efektami, bazujący na standardzie EPC (Event Process Chain). Wartości emocjonalne, które są efektem oraz unikalnym zasobem sieci i klastrów, mają coraz większy udział w modelach biznesowych w przemysłach kreatywnych oraz pozostałych sektorach gospodarki. Mają również ogromne znaczenie społeczne związane z umacnianiem tożsamości regionów, miast i społeczności lokalnych. Publikację można polecić naukowcom, doktorantom, studentom, jak również praktykom zajmującym się zarządzaniem w sieciach i klastrach.
Okładka książki Gospodarowanie wielopokoleniowym kapitałem ludzkim

50,00 zł 35,86 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,78 zł

Gospodarowanie wielopokoleniowym (zróżnicowanym generacyjne) kapitałem ludzkim nabiera coraz większego znaczenia wraz z wydłużaniem się przeciętnego trwania życia, co w konsekwencji wiąże się także z wydłużaniem aktywności zawodowej. Dlatego warto temu zagadnieniu poświęcić więcej uwagi. Czytelnicy książki znajdą w niej m.in.: • klasyfikację krajów Unii Europejskiej według dynamiki i kierunku zmian udziału poszczególnych grup wieku potencjalnych zasobów pracy w latach 1995-2015; • opis składowych kapitału multigeneracyjności oraz dowody na to, iż zmniejsza on ryzyko personalne; • wskazówki, jak włączyć gospodarowanie wielopokoleniowym kapitałem ludzkim na poziomie organizacji w zarządzanie zasobami ludzkimi; • wyniki badań dotyczących otwartości na doświadczenie i sumienności przedstawicieli pokolenia Z; • głos praktyka na temat potrzeby różnicowania metod dotarcia do kandydatów do pracy i ich badania ze względu na przynależność generacyjną; • generacyjne preferencje modelu czasu pracy; • prezentację etapów projektowania szkoleń dla multigeneracyjnej załogi; • typologię użytkowników bibliotek ze względu na przynależność pokoleniową oraz propozycję specyfikacji obszarów zarządzania multigeneracyjnego w bibliotece; • cenne informacje dla osób udzielających korepetycji o oczekiwaniach w tym zakresie przedstawicieli pokolenia Z; • algorytm postępowania przy wykorzystaniu dokumentów zastanych i analizy kohortowej do pozyskiwania wiedzy o generacjach pracowniczych.
Okładka książki Społeczna odpowiedzialność instytucji...

52,00 zł 37,28 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,21 zł

Monografia stanowi pierwsze w Polsce tak kompleksowe opracowanie dotyczące społecznej odpowiedzialności instytucji finansowych z perspektywy banków, pośredników i doradców finansowych. Autorzy w książce skoncentrowali się na takich zagadnieniach, jak: • CSR instytucji finansowych w ujęciu globalnym. • Reklamacje usług finansowych jako narzędzie ochrony konsumentów. • Edukacja finansowa dzieci a społeczna odpowiedzialność instytucji finansowych. • Raportowanie społeczne w instytucjach finansowych. • Rola społecznej odpowiedzialności biznesu w ograniczaniu ryzyka wiktymizacji na rynku usług bankowych. • Społeczna odpowiedzialność biznesu instytucji finansowych, pośredników i doradców finansowych - konflikt interesów. • Plan Finansowy - efekt pracy Licencjonowanego Doradcy Finansowego. • Odpowiedzialna sprzedaż pośredników finansowych a etyka biznesu. Monografia jest adresowana do teoretyków - naukowców, studentów uczelni i wydziałów ekonomicznych, ale także praktyków - pracowników instytucji finansowych, w tym banków, pośredników i doradców finansowych, jako cenne źródło wiedzy o założeniach i praktycznej realizacji społecznej odpowiedzialności biznesu w tych instytucjach. Książka jest pozycją interesującą, umiejętnie wprowadzającą w trudne interdyscyplinarne problemy, z jakimi stykają się zarówno teoretycy, którzy poszukują właściwej interpretacji wielu zjawisk ekonomicznych, jak i praktycy oraz klienci (...). Z pełnym przekonaniem można rekomendować tę interesującą monografię. Z recenzji prof. dr. hab. Włodzimierza Szpringera
Okładka książki Wycena małego przedsiębiorstwa

55,00 zł 39,02 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,95 zł

Publikacja wyjaśnia, czym różni się wycena małego podmiotu gospodarczego od wyceny dużego przedsiębiorstwa. Zawiera odpowiedzi na pytania:- Które podmioty należy zaliczyć do małych przedsiębiorstw z punktu widzenia wyceniającego?- Dlaczego praktyka wyceny dużych przedsiębiorstw bywa niewystarczająca do poprawnej wyceny małego przedsiębiorstwa?- Jaki jest udział właściciela w procesie kreowania wartości małego przedsiębiorstwa?- Jak odczytać kod wartości"" małego przedsiębiorstwa?- Jak wykorzystać standardowe metody wyceny przedsiębiorstw do szacowania wartości małego podmiotu gospodarczego?- Jak wycenić małe przedsiębiorstwo w sposób uproszczony?W krajowej literaturze [...] problematyka małego przedsiębiorstwa była do tej pory traktowana marginalnie lub w ogóle pomijana. Nader często odrębność małego przedsiębiorstwa jest zawężana jedynie do małej skali działania, co jest nie tyle uproszczeniem, co wręcz błędem. Recenzowana książka przedstawia wielorakie aspekty metodyczne wyceny małego podmiotu gospodarczego.Z recenzji prof. nzw. dr. hab. Krystiana Pery
Okładka książki Pomysł pieniądze przedsiębiorstwo

49,00 zł 35,14 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,07 zł

Przekazujemy na ręce Czytelnika unikalny na rynku wydawniczym poradnik - skierowany do osób planujących rozpoczęcie działalności gospodarczej, szukających dobrego pomysłu, źródeł finansowania oraz wskazówek z zakresu procedur prawnych i codziennego zarządzania własną firmą. Polecamy go osobom bezskutecznie szukającym pracy lub zatrudnionym poniżej swoich predyspozycji, oczekiwań i wykształcenia. Także tym, którzy już „działają" - młodym stażem przedsiębiorcom. To publikacja na wskroś praktyczna, bowiem autorami rozdziałów są osoby, które dorobek naukowy i zawodowy kreatywnie wykorzystują, skutecznie prowadząc działalność gospodarczą w różnorodnych działach gospodarki. Od lat też przekazują swą wiedzę i doświadczenie uczestnikom licznych projektów dotacyjnych w zakresie: • wykreowania własnego pomysłu na biznes oparty na innowacyjności, • skutecznego redagowania biznesplanów dotacyjnych, • opracowania strategii marketingowej, • prawa administracyjnego i podatkowego. W książce przedstawiono zarys polskiej powojennej historii przedsiębiorczości, opisany poprzez pryzmat wspomnień ówczesnych przedsiębiorców. Pokazano jak trudny to zawód, jakie bariery (często aktualne do dzisiaj) można spotkać na swojej drodze. Z ich doświadczeń można też zaczerpnąć wiele inspiracji. W poradniku umieszczono także wiele kompletnych biznesplanów, wymaganych zarówno przez urzędy pracy, jak i instytucje realizujące konkursy dotacyjne ze środków unijnych czy udzielające preferencyjnych kredytów.
Okładka książki Inwestycje rozwojowe małych i średnich przedsiębiorstw

50,00 zł 35,86 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,78 zł

Dynamiczne zmiany występujące na rynkach powodują, że zarządzanie firmami z sektora MŚP jest w wielu przypadkach procesem ciągłego dostosowywania się do nowych warunków funkcjonowania i pokonywaniem pojawiających się zagrożeń. Osiągnięcie sukcesu w takiej sytuacji jest uwarunkowane odpowiednim wykorzystaniem dostępnych zasobów i podejmowaniem trafnych decyzji przez menedżerów. Głównym celem książki jest zaprezentowanie znaczenia poszczególnych zasobów dla osiągania efektywności biznesowej oraz wskazanie działań inwestycyjnych, jakie powinny być podejmowane na kolejnych etapach rozwoju MŚP. W pierwszej, teoretycznej części książki omówiono: • koncepcje rozwoju organizacji, • w sposób szczegółowy charakterystykę etapów rozwoju MŚP, • znaczenie zasobów finansowych, ludzkich, organizacyjnych, relacyjnych i rzeczowych w budowaniu efektywności MŚP, • formy inwestowania w poszczególne kategorie zasobów. W drugiej, empirycznej przedstawione zostały wyniki badań przeprowadzonych na grupie 382 polskich MŚP. Pozwoliły one na sformułowanie m.in. następujących wniosków: • Struktura inwestycji rozwojowych na kolejnych etapach rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw znacząco różni się. • Struktura inwestycji w firmach osiągających wyższą i niższą stopę zwrotu różni się na każdym etapie rozwoju. • Inwestycje w kapitał organizacyjny mają kluczowe znaczenie dla efektywności firm na początkowym etapie ich funkcjonowania. • Wraz z rozwojem organizacji zwiększa się znaczenie inwestycji w kapitał relacyjny oraz w kapitał ludzki. Wyniki przeprowadzonych badań stanowią cenną wskazówkę dla właścicieli MŚP, gdyż dzięki określeniu poziomu rozwoju organizacji możliwe jest zoptymalizowanie struktury inwestycji tak, by osiągać lepsze efekty biznesowe. Książka ta, ze względu na zakres prowadzonych rozważań (obejmujący m.in. modele rozwoju organizacji, teorię zasobową), może stanowić również źródło inspiracji dla badaczy zajmujących się problematyką MŚP.
Okładka książki Zarządzanie zmianą. Od strategii do działania wyd.3

55,00 zł 39,44 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,36 zł

Kompetencja zarządzania zmianą staje się kluczowa dla sukcesu firm XXI w., a książka „Zarządzanie zmianą. Od strategii do działania" w kompletny sposób opisuje ten proces i wskazuje co po winien robić menedżer, żeby zakończył się sukcesem. Opierając się na doświadczeniach praktyków zarządzania pokazuje kolejne obszary zagadnień, jakie należy wziąć pod uwagę, aby nie zejść z przyjętego kursu. Autorzy bardzo pragmatycznie podchodzą do zawodu menedżera, którego codzienność jest często plątaniną wielu wątków i działań, i w której nawet najlepsze pomysły rozbijają się o rafy w trakcie wykonania: bo wiedzieć nie znaczy działać, a działać nie znaczy osiągać pożądane wyniki. Gorąco zachęcam do tej lektury, aby polskie firmy nauczyły się trudnej sztuki strategicznej transformacji i z powodzeniem stawiły czoła globalnej konkurencji. Prof. Krzysztof Opolski Wydział Nauk Ekonomicznych UW Książka ta, pomyślana jako podręcznik, opisuje syntetycznie cały proces zmiany, od koncepcji do wdrożenia. Ilustrowana jest licznymi, konkretnymi przykładami i schematami analizy, zaczerpniętymi z praktyki menedżerskiej, a modułowy układ pozwala ją czytać zarówno w sposób ciągły, jak i wybiórczy. Publikacja powinna zainteresować kierujących przedsiębiorstwem i konsultantów, a także tych wszystkich, którzy pragną pogłębić wiedzę o prowadzeniu zmiany i roli menedżera.
Okładka książki Zarządzania finansami przedsiębiorstw

80,00 zł 57,36 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 57,25 zł

Oddawana do rąk Czytelników książka adresowana jest głównie do studentów kierunków ekonomicznych i pokrewnych, jako podręcznik z przedmiotów związanych z problematyką zarządzania finansami przedsiębiorstw. Może też być cennym przewodnikiem dla praktyków gospodarczych - przede wszystkim dla dyrektorów finansowych, księgowych, specjalistów ds. analiz, controllingu, inwestycji itp. Można w niej znaleźć zarówno teoretyczne podstawy omawianych zagadnień, jak i praktyczne rozwiązania konkretnych problemów dotyczących pomiaru i kształtowania przepływów finansowych w przedsiębiorstwie. Książka autorstwa dr. Jacka Jaworskiego obejmuje najważniejsze problemy z zakresu zarządzania finansami, prezentując je jako kompilację i podsumowanie autorów publikujących na ten temat. Rozważania teoretyczne wzbogacone są o przykłady, pytania kontrolne i zadania, co powoduje, że będzie ona wielce użyteczna w procesie dydaktycznym prof. dr hab. Magdalena Jerzemowska, Uniwersytet Gdański Praca stanowi bardzo interesującą i wartościową pozycję z obszaru zarządzania finansami. Jest oparta na starannie dobranej i umiejętnie wykorzystanej literaturze oraz ciekawych przykładach. Autor z dużym znawstwem zaprezentował kluczowe pojęcia, teorie i badania dotyczące zarządzania finansami - ważnej, aczkolwiek ciągle stosunkowo młodej dyscypliny naukowej prof. dr hab. Dariusz Zarzecki, Uniwersytet Szczeciński
Okładka książki Starość człowieka szanse i zagrożenia

39,00 zł 27,52 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,46 zł

Badania demograficzne od wielu dekad wskazują na systematycznie zwiększający się odsetek ludzi starych w globalnej liczbie mieszkańców świata. Wydłużające się życie sprawia, że mamy coraz więcej współobywateli w jesieni życia oraz coraz więcej lat do zagospodarowania - lat starości i emerytury. Z tego powodu zagadnienia związane ze starością przestają być problemem tej jednej grupy wiekowej, a stają się problemem globalnym. Jednakże zjawisko to ma nie tylko wymiar demograficzny.Współcześnie dominacja techniki, a zwłaszcza nowoczesnych technologii, w życiu gospodarczym, przemyśle, rozrywce oraz nauce, mnogość narzędzi informatycznych w każdej niemal dziedzinie gospodarki i życia zawodowego powoduje, że seniorzy są grupą najłatwiej i przez to najpowszechniej pomijaną oraz wykluczoną z działalności społecznej. Stąd stereotyp osoby starszej jako zacofanej, biernej i pełnej lęku o przyszłość jest nieustannie rozwijany ze względu na jej stopień jej niedopasowania"" do wymogów współczesności.W procesie stereotypizacji powstaje wizerunek starości, który możemy uznawać za efekt przekazu kulturowego. Stereotyp bywa traktowany jako struktura poznawcza składająca się z wiedzy, przekonań i oczekiwań obserwatora na temat stereotypizowanej grupy. Medialny przekaz wspiera stereotyp osób starszych jako łatwych ofiar - bezbronnych, niezorientowanych, naiwnych. Społeczny odbiór starości bazuje na stereotypie nie uwzględniając zróżnicowania wśród osób starszych. Dzisiejsi emeryci to ludzie bardzo często w pełni sił, coraz lepiej wykształceni, mający swoje pasje, zainteresowania, aktywności. Mają wiele do zaoferowania społeczeństwu, dysponują potencjałem, którego nie można zmarnować, zwłaszcza że to grupa stanowiąca jedną piątą społeczeństwa.Książka porusza problemy i zagadnienia wynikające ze zwiększającej się nieustannie liczby osób starszych we wszystkich społeczeństwach świata, w tym Polski. Prezentowana problematyka, ujęta w ramy zagrożeń oraz wyzwań, stanowi podstawowy zakres tematyczny dla studentów kierunków humanistycznych oraz osób zainteresowanych zagadnieniami starzenia się i starości jako zjawiska jednostkowego i społecznego. Publikacja obejmuje między innymi zagadnienia:stereotypizacji starości i osób starszych,marginalizacji, dyskryminacji i wykluczenia społecznego seniorów,samotności i sieroctwa seniorów,aktywności społecznej i edukacyjnej osób starszych,profilaktyki starości.
Okładka książki Marketing internetowy w turystyce

80,00 zł 54,02 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,91 zł

JAK ZWIĘKSZYĆ LICZBĘ KLIENTÓW I ZMAKSYMALIZOWAĆ ZYSK SWOJEGO OBIEKTU HOTELARSKIEGO! Książka ta oferuje właścicielom, menedżerom i marketingowcom obiektów hotelarskich - hoteli, pensjonatów bed and breakfast, domów wypoczynkowych, obiektów agroturystycznych - sprawne narzędzia internetowego marketingu turystycznego i zarządzania dochodami, umożliwiające wyróżnianie się na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Narzędzia te są przydatne także dla osób, które starają się uzupełnić swe wykształcenie w omawianej dziedzinie - dla studentów, właścicieli agencji internetowych mających klientów w branży turystyczno-hotelarskiej, konsultantów z dziedziny marketingu internetowego i revenue management. Kompletny poradnik praktyczny, wzbogacony danymi statystycznymi i kolorowymi ilustracjami, prezentujący w szerokim ujęciu wszystkie aspekty marketingu internetowego w turystyce i zarządzania dochodami (revenue management): - tworzenie idealnej witryny internetowej dla obiektu hotelarskiego, - pozycjonowanie się w wyszukiwarkach, - zarządzanie swą reputacją w sieci, - maksymalizacja zysku metodą revenue management.
Okładka książki Opieka szkoły nad dzieckiem z rodziny patologicznej

54,00 zł 38,73 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,65 zł

Problematyka książki dotyczy opieki szkoły nad dzieckiem z rodziny patologicznej. Mimo zapisów w polskim ustawodawstwie, praktyka wskazuje, że kwestie te pilnie wymagają kompleksowych rozwązań. Aby wypracować najlepsze rozwiązania w zakresie opieki nad dzieckiemz rodziny patologicznej konieczne jest dokonanie analizy zjawiska zarówno z punktu widzenia teorii naukowej, jak i praktyki. Publikacja może zostać wykorzystana zarówno przez studentów pedagogiki, pracowników instytucji czy podmiotów zaangażowanych w pracę z rodzinami - a przede wszystkim z dziećmi z rodzin patologicznych, ale także przez osoby niezwiązane z pracą pedagogiczną.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,47 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,90 zł
Okładka książki Kapłanka Tafti

35,90 zł
49,49 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,90 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

10. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

33,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Okładka książki Misja

47,49 zł
49,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,99 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,90 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj