Czym jest Street Art? Kto ją tworzy? Dlaczego artyści porzucają zaciszne pracownie i wychodzą ze swoją twórczością na ulicę? Kiedy graffiti jest dziełem sztuki, a kiedy aktem zwykłego wandalizmu? Kto za tym stoi? – na te i wiele innych pytań odpowiada Alessandra Mattanza w albumie prezentującym dwudziestu największych streetartowców świata. W niepowtarzalnych wywiadach ujawnia sekrety stojące za ich wielką przygodą oraz prezentuje najsłynniejsze na świecie dzieła. Miłość do sztuki ulicznej, zwanej z angielska street artem oraz do graffiti jest instynktowna: na odbiór tej sztuki nie ma wpływu charyzma autora, często anonimowego, opinia szanowanego krytyka sztuki ani nawet cena biletu wstępu na wystawę. Działa tu tylko pierwotna siła, jak wtedy, gdy nagle spotkamy czyjś wzrok. Czysta chemia, miłość od pierwszego wejrzenia, połączenie dusz znajdujących się przypadkiem pośród nieskończonych możliwości ludzkiego uniwersum. Street art zawojował świat, nie zważając na bariery językowe, kulturowe czy religijne, a przede wszystkim ograniczenia ekonomiczne. Sztuka uliczna dociera do każdego zakamarka na Ziemi, nawet najbardziej zapomnianego, ponieważ przemawia wprost do serc ludzkich. I w tym właśnie tkwi jej szczególna siła – jest dostępna dla wszystkich jako skrajnie demokratyczna forma sztuki. Street art jest wolny, dziki i zmysłowy. I tak jak dzikie zwierzęta polują na swe ofiary, tak samo streetartowcy starannie dobierają miejsca i czekają na właściwy moment, aby całkowicie oddać się pierwotnemu instynktowi tworzenia. Niektórzy są zwinni i szybcy, działają w ciągu kilku minut; innym potrzeba więcej czasu na ukończenie swoich dzieł. /…/ Uderzające jest to, że wielu streetartowców i grafficiarzy wykazuje się niecodzienną odwagą i brawurą - cechami ludzi wielkich. Są nosicielami autentycznej rewolucji w sztuce, której daleko jeszcze do finału. Ta rewolucja dopiero się rozkręca, a już zawojowała tych, którzy początkowo nawet nie chcieli o niej słyszeć – szefów wielkich instytucji, muzeów i galerii. Długo udawali, że ten temat nie istnieje, aż w końcu okazało się, że street artu nie sposób już dłużej ignorować. Ale nawet teraz, gdy streetartowcy zdobyli powszechne uznanie, wielu z nich decyduje się, by nadal pracować potajemnie, gdzieś na marginesie społeczeństwa. Dlaczego? Aby zmieniać świat, inspirować innych, za pomocą pędzla, farby w sprayu i szablonu zapoczątkować epokę w sztuce, w której wszyscy będą prawdziwie wolni.
Bruegel. Zbliżenia to album przedstawiający najbardziej znane obrazy, rysunki i ryciny Pietera Bruegla (1525 a 1530-1569), a zwłaszcza ich wyjątkowe detale, świadczące o mistrzostwie tego artysty. Materiał pogrupowany tematycznie – pejzaże ukazujące pory roku, widoki wsi podczas żniw, targów czy polowania, sceny z życia codziennego, sceny biblijne, przedstawienia obrazujące niderlandzkie przysłowia czy sceny zabaw dziecięcych – to fascynujące spojrzenie na jego najsłynniejsze obrazy, m.in. takie jak: Myśliwi na śniegu (1565), Chłopskie wesele (1568) czy Wieża Babel (1563). W części poświęconej rycinom i rysunkom przedstawiona została seria, której tematem są grzechy i cnoty. Bruegel stworzył niezwykle ciekawy i wciągający świat. Obcowanie z jego dziełami to możliwość podziwiania czystego piękna i artystycznego kunsztu, a także intelektualna przyjemność z odkrywania kolejnych warstw znaczeniowych i humoru artysty. Sensy ujawniają się w sposób najbardziej czytelny, gdy na prace Bruegla patrzymy w zbliżeniu… Autorem książki jest Manfred Sellink, specjalizujący się w badaniu twórczości Bruegla. Zabiera on czytelnika w odkrywczą podróż do świata wyobraźni artysty w nadziei, że umożliwi mu ona nowe spojrzenie na jego dzieła: „[…] za każdym razem, kiedy staję po raz kolejny przed którąś z jego rycin, rysunkiem lub obrazem, zawsze zaskakuje mnie, jak wiele jeszcze pozostaje do odkrycia. Mam nadzieję, że książka przekaże choćby część fascynacji, zachwytu i podziwu, jaki nieustannie wzbudza we mnie mistrzowska twórczość Pietera Bruegla”.
W Musée d’Orsay znajduje się najwspanialsza kolekcja dziewiętnastowiecznej sztuki francuskiej – obrazy Maneta, Moneta, Renoira, Degasa, van Gogha, Bonnarda, także Cabanela i Moreau. To stosunkowo niedawno powstałe muzeum ma w swych zbiorach prace z lat 1848–1914, ukazujące całość artystycznych zjawisk epoki, ich różnorodność tematyczną i formalną. Książkę rozpoczyna omówienie sztuki akademickiej, pozwalające nam poznać twórczość takich malarzy, jak Bougureau i Gerome, którzy długo ignorowani, obecnie cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Wśród ob razów wpisujących się w nurt realizmu zachwycają Kobiety zbierające kłosy Millta i Portret matki amerykańskiego artysty Whistlera. Następnie zaprezentowane zostało malarstwo wielkich impresjonistów, stanowiące najsłynniejszą część zbiorów Musee d’Orsay, między innymi Bal w Moulin de la Galette Renoira, Kobiety w ogrodzie Moneta, Kołyska Morisot, Kościół w Auvers-sur-Oise van Gogha, a także impresjonistyczne obrazy artystów po chodzących spoza Francji. Wśród dzieł późniejszych re produkowanych w książce warto zwrócić uwagę na ekspresyjne prace Muncha, oniryczne kompozycje Redona czy wreszcie tajemnicze dzieła „ Celnika” Rousseau. Dziewięćdziesiąt sześć esejów poświęconych arcydziełom z kolekcji Musee d’Orsay cechuje rzetelna wiedza i ogromny entuzjazm autora – Roberta Rosenbluma. Czy tematem jest malarstwo Courbeta, czy Bonnarda profesor Rosenblum z niezwykłą wnikliwością ukazu je nam szczegóły, ukryte znaczenia i niespodziewane związki pomiędzy sztuką nowatorów a ich artystycznym otoczeniem. Książka zawiera 827 reprodukcji oraz 22 powiększenia fragmentów obrazów i jest jedyną publikacją tak wyczerpująco prezentującą zbiory Musee d’ Orsay.
W Musée d’Orsay znajduje się najwspanialsza kolekcja dziewiętnastowiecznej sztuki francuskiej – obrazy Maneta, Moneta, Renoira, Degasa, van Gogha, Bonnarda, także Cabanela i Moreau. To stosunkowo niedawno powstałe muzeum ma w swych zbiorach prace z lat 1848–1914, ukazujące całość artystycznych zjawisk epoki, ich różnorodność tematyczną i formalną. Książkę rozpoczyna omówienie sztuki akademickiej, pozwalające nam poznać twórczość takich malarzy, jak Bougureau i Gerome, którzy długo ignorowani, obecnie cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Wśród obrazów wpisujących się w nurt realizmu zachwycają Kobiety zbierające kłosy Millta i Portret matki amerykańskiego artysty Whistlera. Następnie zaprezentowane zostało malarstwo wielkich impresjonistów, stanowiące najsłynniejszą część zbiorów Musee d’Orsay, między innymi Bal w Moulin de la Galette Renoira, Kobiety w ogrodzie Moneta, Kołyska Morisot, Kościół w Auvers-sur-Oise van Gogha, a także impresjonistyczne obrazy artystów po chodzących spoza Francji. Wśród dzieł późniejszych re produkowanych w książce warto zwrócić uwagę na ekspresyjne prace Muncha, oniryczne kompozycje Redona czy wreszcie tajemnicze dzieła „ Celnika” Rousseau. Dziewięćdziesiąt sześć esejów poświęconych arcydziełom z kolekcji Musee d’Orsay cechuje rzetelna wiedza i ogromny entuzjazm autora – Roberta Rosenbluma. Czy tematem jest malarstwo Courbeta, czy Bonnarda profesor Rosenblum z niezwykłą wnikliwością ukazuje nam szczegóły, ukryte znaczenia i niespodziewane związki pomiędzy sztuką nowatorów a ich artystycznym otoczeniem. Książka zawiera 827 reprodukcji oraz 22 powiększenia fragmentów obrazów i jest jedyną publikacją tak wyczerpująco prezentującą zbiory Musee d’ Orsay.
Kawaii. Jak narysować naprawdę urocze potrawy?
Witajcie na planecie zwierzaków-przysmaków
GŁODNY nowych wyzwań w rysowaniu?
DOSŁÓDŹ swoje ilustracje!
UCZ SIĘ kawaii.
ŁAP za flamaster i zaczynaj.
Sztuka tworzenia ikon rządzi się własnymi prawami i wymaga specjalnego traktowania przez artystę i widza. Kanon przywędrował do Rosji wraz z chrześcijaństwem z Bizancjum. Ikony pisali najwięksi artyści, tacy jak: Teofan Grek, Andriej Rublow, Dionizy. Ten wyjątkowy album nie tylko pokazuje najcenniejsze skarby, które przetrwały inwazję Mongołów, wojny i rewolucje, lecz także w prosty i przystępny sposób opisuje ich bogatą symbolikę.
Ikony to wyjątkowe przedmioty kultu i sztuki. Podlegają własnym regułom i wymagają szczególnego stosunku – zarówno ze strony artysty, jak i odbiorcy. Dla człowieka wierzącego ikona jest obiektem czci, jest święta, bowiem dzięki niej człowiek odnajduje duchową więź z Bogiem i Jego świętymi. Rosyjskie ikony to także specyficzny rodzaj sztuki, przedstawiającej całościowo ujęty, bardzo różnorodny i precyzyjnie zorganizowany świat duchowości. Piszący ikony, wierząc w głęboki sens tego co tworzą, wkładają w tę twórczość-modlitwę całą moc swego talentu i duszy. Pochylając się nad deską, stają się pośrednikami między Ziemią a Niebem, dzięki którym to, co boskie przyjmuje postać ziemską.
W książce przedstawione są życiorysy i dokonania wybitnych malarzy z różnych okresów historycznych, począwszy od XIV stulecia aż po wiek XX, napisane, zajmująco, a przy tym dające bogaty obraz dziejów sztuki Japonii, w przystępny sposób przybliżają kierunki i szkoły malarskie tej oryginalne, wyjątkowej sztuki, od wielu już dziesięcioleci cieszącej się w Europie niesłabnącym zainteresowaniem
Michelangelo Caravaggio (1571-1610) - jeden z największych włoskich mistrzów. Łatwo rozpoznawalny dzięki nowatorskiemu realizmowi, rewolucyjnemu wykorzystaniu światłocienia i niespotykanej dotąd w malarstwie religijnym ekspresji. Album pokazuje dorobek artysty z nowej perspektywy - poprzez całostronicowe zbliżenia fragmentów wybranych dzieł. Detale te przedstawiono w dziewięciu grupach tematycznych, m.in. martwe natury, pięć zmysłów czy wymowne gesty. Oryginalny i przystępnym językiem napisany tekst przybliża najważniejsze dzieła artysty: Głowa Meduzy, Judyta odcinająca głowę Holofernesowi, Dawid z głową Goliata, Bachus czy Wróżenie z ręki.
Historia Polski pisana drewnem, cegłą i kamieniem, czyli najbardziej charakterystyczne zabytki architektoniczne Polski ukazane w obiektywie znakomitego fotografika Michała Grychowskiego. Album obfituje nie tylko w zdjęcia monumentalnych katedr, zamków i pałaców niemych świadków wyobraźni i gestu fundatorów lecz odkrywa też czar zapomnianych kapliczek przydrożnych albo zamglone mazowieckie pejzaże. Całości dopełniają przejrzysty układ graficzny autorstwa prof. Władysława Pluty z krakowskiej ASP i (dwujęzyczny) frapujący, obfitujący w barwne anegdoty, tekst historyka, eseisty i podróżnika Pawła Kwiatkowskiego.
Od zamierzchłej przeszłości człowiek starał się zrozumieć i przedstawić tajemnice kosmosu. Jednak oddanie nieba na ilustracji nie jest sprawą łatwą. Pierwszą próbę podjęli starożytni Grecy, a po nich Arabowie w IX wieku. Jednak dopiero XVI wiek, wydając niezrównane arcydzieła, otworzył złotą epokę kartografii nieba. Jej koniec nastąpił w XIX stuleciu, gdy coraz doskonalsze teleskopy przecięły więź mitologii z przestrzenią kosmiczną, rozpoczynając erę nowoczesnej kartografii.
Elena Percivaldi, mediewistka, eseistka, autorka kilku książek, od 2002 roku pracuje jako dziennikarka wiodących periodyków historycznych: „Medioevo”, „BBC History”, „Storie di Guerre e Guerrieri” oraz „Conoscere la Storia”. Jest także redaktorką Storie & Archeostorie – strony internetowej dotyczącej historii, sztuki i archeologii.
Bogato ilustrowane Dawne mapy prezentują historię kartografii, począwszy od Tabula Peutingeriana (której oryginał pochodzi z I wieku p.n.e.) aż do XX-wiecznych map propagandowych. To zapis poznawania świata wielu pokoleń, wyobrażeń o świecie istniejącym, ale i wyobrażonym, którego nigdy nie było. Te mapy pozwolą nam wyruszyć śladami dawnych odkrywców, ale i XIX-wiecznych dżentelmenów podróżników, umożliwią zrozumienie specyfiki mało znanej kartografii fantazyjnej i tej wciąż popularnej – perswazyjnej.
W tę niezwykłą podróż w czasie zabiera nas Kevin J. Brown, marszand rzadkich map, który sam przemierzył niejeden taki szlak, a dawnej kartografii podporządkował całe swoje życie.
Ta książka przenosi graczy w fantastyczny świat bajek, do krain zamieszkanych przez czarownice, dżinny, odważne dzieci i gadające zwierzęta. Wolisz wcielić się w nie czy grać przeciwko nim? Decyzja należy do ciebie Cokolwiek postanowisz, czeka cię świetna zabawa dzięki ośmiu grom planszowym, które znajdziesz w tej książce najlepszym i najbardziej wciągającym ze wszystkich gier świata! Czy zanurzysz się w dżunglę Mowgliego, czy w cudowną krainę Alicji? A może postanowisz zagrać w kółko i krzyżyk z Jasiem i Małgosią lub w chińczyka z Piotrusiem Panem?
Na wystawie w 1874 roku Claude Monet pokazał w atmosferze skandalu Impresję, wschód słońca obraz, który otworzył drogę do największej rewolucji w sztuce XIX wieku. Miejsce skostniałego stylu akademickiego zajął impresjonizm, który rozpoczął triumfalny marsz ku sztuce awangardowej. Album prezentuje kamienie węgielne współczesnego malarstwa. Możemy w nim podziwiać dzieła największych artystów tego okresu, takich jak: Czanne, Degas, Renoir, Manet, Pissarro, Sisley, Van Gogh, które osiągają dziś niebotyczne ceny.
48 stron intrygujacych informacji i fenomenalnych trójwymiarowych zdjęć pozwoli dzieciom poznać zadziwiający świat dinozaurów. Przeniesie je w czasy jury i kredy, w świat groźnie wyglądajacych, roślino - miesożerców ówczesnych mieszczkańców Ziemi. Całe ich groźne piękno zobaczą one dzięki okularom 3D.
Publikacja przedstawia 600 najpiękniejszych zamków i pałaców rezydencji możnych polskich rodów. Wielkim atutem są fotografie pokazujące aktualny stan tych zabytków, a także niezwykle interesujące zdjęcia z lotu ptaka. Poszczególnym opisom towarzyszą fotografie archiwalne, historia powstawania budowli, informacje o losach właścicieli i wiele innych ciekawostek.
Książki, które zmieniły świat"" to piękny i fascynujący przewodnik po ponad 80 najbardziej cenionych, rzadkich i ważnych dziełach pisanych, od zwojów znad Morza Martwego do ""Dziennika"" Anny Frank. Każdy z rozdziałów, czy to opisujący iluminowane manuskrypty, tomy drukowane o zasadniczym znaczeniu, czy wybrane najwspanialsze przykłady literatury ilustrowanej, ukazuje, jak doszło do powstania każdej przełomowej książki i jakie przyniosła efekty.
„Szkoła projektowania graficznego” to podstawowy kurs z tej dziedziny, przeznaczony dla projektantów graficznych pracujących w wydawnictwach, w filmie i zajmujących się mediami cyfrowymi. Praktyczne porady obejmują wszystkie aspekty projektowania graficznego – od zagadnień fundamentalnych do opracowywania oryginalnych pomysłów i tworzenia gotowych projektów graficznych. Przykłady zaczerpnięte zostały z różnorodnych mediów – mediów cyfrowych, witryn internetowych, czasopism, książek i zbioru form identyfikacji wizualnej firm. Książka zawiera liczne ćwiczenia, instrukcje dla studentów i pokazuje pracę nad rzeczywiście zrealizowanymi projektami. Polska edycja to tłumaczenie szóstego, poprawionego angielskiego wydania, które prezentuje konkretne porady, w jaki sposób przystosowywać prace do różnych form projektowych.
• Chciałbyś zacząć robić coś z drewna, ale nie wiesz, od czego zacząć? Ta książka jest właśnie dla ciebie. Chris Tribe, projektant, twórca pracujący w drewnie i nauczyciel, przeprowadzi cię przez proces metodą „krok po kroku”, odpowiadając na każde pytanie, które może ci się nasunąć w trakcie pracy. Jakich narzędzi potrzebujesz? Gdzie je można znaleźć i jak się nimi posługiwać oraz jak przedmiotom z drewna nadać profesjonalne wykończenie?
• Tu dowiesz się wszystkiego. Jak wyposażyć własny warsztat. Jak doskonalić swoje umiejętności i jak wykończyć specjalnie zaprojektowane przedmioty.
• Szczegółowe instrukcje autora książki podpowiedzą, jak używać ręcznych i przenośnych narzędzi mechanicznych. Jego porady dotyczące rozwiązywania problemów, które pojawiają się podczas lektury tej książki i podczas pracy, wyjaśnią, co robić, jeżeli wykonany z drewna przedmiot nie wygląda tak, jakbyś tego oczekiwał, i co zrobić, aby uzyskać pożądany efekt.
Chronologia sztuki przedstawia najważniejsze dzieła sztuki na Zachodzie w kontekście politycznym, ekonomicznym, literackim, naukowym i społecznym. Daje możliwość lepszego poznania i zrozumienia czynników mających wpływ na powstanie najwybitniejszych dzieł sztuki na świecie zawiera też wiele spostrzeżeń na temat samej historii sztuki.Główna oś czasu sytuuje najważniejsze dzieła sztuki obok ważnych wydarzeń i faktów, omawia w ogólnych zarysach ewolucję sztuki w określonym kontekście.Obejmuje szeroki przedział czasowy, od najstarszych malowideł w jaskiniach po najnowsze instalacje street art.Podaje krótkie informacje na temat najważniejszych przemian i osiągnięć społecznych, stylistycznych i technicznych w każdym okresie.Nadaje pierwszeństwo czysto chronologicznemu ujęciu tematu, unikając konwencjonalnego akademickiego szufladkowania, przywraca sztuce należne miejsce w uniwersalnych dziejach ludzkości.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?