Osób sceptycznych wobec szczepień jest coraz więcej i w konsekwencji już nie tylko one narażone są na zachorowania, ale rośnie także ryzyko wśród tych, którzy z powodów zdrowotnych zaszczepić się nie mogą, choć chcieliby to zrobić W dodatku szczepienia, choć zmniejszają - czasem nawet zdecydowanie - ryzyko zachorowania bądź śmierci, jednak nie eliminują takiej możliwości w stu procentach. Tym samym rosnąca liczba ludzi niezaszczepionych zwiększa ryzyko rozprzestrzeniania się chorób, a wskutek tego rośnie też prawdopodobieństwo zachorowań wśród osób, które się zaszczepiły, i wśród tych, które zaszczepić się nie mogą.Z Wprowadzenia"We Wprowadzeniu do recenzowanej książki jej Redaktorzy stawiają, w moim przekonaniu retoryczne, pytanie: czy psychologia społeczna ma cokolwiek do powiedzenia w kwestii szczepień ochronnych? Dwanaście rozdziałów udziela na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi: ma, i to bardzo wiele! Przy czym odpowiedź ta jest wnioskiem z analiz i badań prowadzonych przez ich Autorów z bardzo różnych perspektyw teoretycznych: psychologii wpływu społecznego i perswazji, analiz behawioralnych czy analiz dyskursu.[] Głównymi walorami książki są, po pierwsze, pomoc w zrozumieniu tego, dlaczego ludzie wykazują opór wobec szczepień ochronnych, a po drugie, dostarczenie wiedzy o strategiach czy interwencjach, których celem jest powstrzymanie i zmiana szkodliwych zjawisk społecznych".Prof. UMCS Wojciech Cwalina"Omawiana książka oferuje bardzo szeroki wachlarz danych pokazujących zarówno sukcesy, jak i porażki w procesie modyfikacji postaw wobec szczepień ochronnych. Przedstawia także jasne rekomendacje praktyczne, które mogą być zastosowane. Dowiemy się z niej, między innymi, jak wykorzystać metody uodpornienia, jaką rolę we wzmacnianiu oporu przed szczepieniami odgrywają typowe błędy poznawcze, jak identyfikować powszechne techniki dezinformacyjne i fake newsy, jaki wpływ na osłabianie oporu przeciw szczepieniom ma pozostawienie swobody wyboru, jaka jest rola przekonań politycznych i myślenia spiskowego oraz jakie znaczenie ma nadawanie szczepieniom sensu moralnego".Prof. Wiesław ŁukaszewskiRedaktorzy:Wojciech Kulesza - profesor psychologii, pracuje na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Autor wielu artykułów w prestiżowych czasopismach naukowych oraz kilku książek, między innymi: Efekt kameleona, Jak pisać prace dyplomowe z psychologii (współautorstwo z Dariuszem Dolińskim).Dariusz Doliński - profesor psychologii, pracuje na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Autor wielu artykułów w prestiżowych czasopismach naukowych i kilkudziesięciu książek, między innymi: Posłuszni do bólu, Sto technik wpływu społecznego (współautorstwo z Tomaszem Grzybem), Jak pisać prace dyplomowe z psychologii (współautorstwo z Wojciechem Kuleszą).Tomasz Grzyb - profesor Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu, psycholog społeczny, prezes Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej, autor licznych artykułów i książek, między innymi: Posłuszni do bólu, Sto technik wpływu społecznego (współautorstwo z Dariuszem Dolińskim), Psychologia społeczna (współautorstwo z Bogdanem Wojciszke).
Gdy kończyliśmy pracę nad tym poradnikiem, cztery nasze artykuły znajdowały się w recenzji (w zachodnich czasopismach: psychologicznych, medycznych, marketingowych), cztery kolejne pisaliśmy, przygotowywaliśmy trzy granty, prowadziliśmy międzynarodowe badania stanowiące podstawę kilku następnych prac, a kilka szkiców opartych na już policzonych danych czekało na dokończenie. Kiedy zaczynaliśmy przygodę z pisaniem, takie tempo było nie do wyobrażenia, gdyż przygotowanie nawet polskiego tekstu wymagało co najmniej 12 miesięcy. Napisaliśmy więc poradnik, który kiedyś, na początku naszej drogi, sami chcielibyśmy przeczytać. I podpowiadamy w nim, jak zacząć swoją przygodę z pisaniem. Ufamy, że dzięki niemu droga od „kiedyś” do „dzisiaj” nie zajmie Czytelnikowi tyle czasu, co nam: kilkanaście czy kilkadziesiąt lat. Praca dyplomowa powinna być zrozumiała nie tylko dla autora, lecz także – i przede wszystkim – dla czytelnika. Wojciech Kulesza i Dariusz Doliński piszą, w jaki sposób pracować nad pisaniem pracy dyplomowej, aby to osiągnąć. Jak powiadają: „Łatwo jest pisać trudno. Trudno jest pisać łatwo”. I pokazują, jak pisać tekst łatwy dla czytelnika. - Bogdan Wojciszke Wiele razy myślałem o tym, że łatwiej jest samemu napisać pracę naukową niż poradzić komuś, jak on taką pracę powinien napisać. Wojciech Kulesza i Dariusz Doliński – bez żadnej łopatologii – mądrze , cierpliwie i dowcipnie podsuwają przyszłym autorom prac magisterskich świetne pomysły. Jeśli studenci (co wcale nie jest pewne) przeczytają ten poradnik, to bez wątpienia napiszą bardzo porządne prace magisterskie. Czytajcie więc, bo warto! - Wiesław Łukaszewski
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?