Interesowało cię zbieranie karteczek do segregatora czy raczej już kupno Martensów? Śmieszył "Alf", wzruszały "Cudowne lata", olśniewała "Dynastia"? Zapadały w pamięć teksty z "Psów"? Melodia z "Kilera"? Lepszy był japoński Gigi czy disneyowskie Gumisie? Kręciło "Koło fortuny", kusiła "Randka w ciemno" lub wręcz "Rykowisko"? Ulubiony napój to Frugo czy nadszedł czas na EB? Jeśli znasz odpowiedzi na te pytania, to znaczy że pamiętasz lata 90. Kolorowa dekada wraca do mody. Leksykon "333 popkultowe rzeczy... lata 90." pozwoli przypomnieć sobie wszystkie jej przejawy. To kontynuacja bestsellerowej książki o popkulturze PRL.
W lesie nikt nie jest bezpieczny. Zwłaszcza gdy wędruje sam. W nocy na łowy wychodzą drapieżniki… Dziewczyna zwana Red nie ma jednak wyboru. Przedziera się przez lasy, od kiedy nastał Kryzys, który zdziesiątkował populację. Nielicznych ocalałych zamknięto w pilnie strzeżonych obozach – miejscach będących wylęgarnią chorób i śmierci. Dziewczyna w czerwonej kurtce po prostu stara się przeżyć w świecie, w którym nic nie jest już takie jak wcześniej, i znaleźć drogę do bezpiecznej przystani.
Red wie, że powinna się bać nie tylko nocnych łowców. W lasach czyha znacznie większe zagrożenie. Niekiedy są nim mężczyźni o mrocznych pragnieniach, słabej woli i złych intencjach. Mężczyźni w mundurach. Mężczyźni dysponujący tajnymi informacjami, śmiercionośnymi tajemnicami i bezlitosnymi rozkazami. Jednak czasem, choć naprawdę rzadko, można w lesie napotkać coś o wiele gorszego niż ci wszyscy okropni ludzie i przerażające bestie razem wzięte.
Dziewczyna w czerwieni – autorstwa mistrzyni mrocznych retelingów, Christiny Henry, znanej w Polsce z Alicji, Czerwonej Królowej i Lustra – to opowiedziana na nowo historia Czerwonego Kapturka.
John Daker wiedzie nudne, niczym niewyróżniające się życie XX-wiecznego mieszkańca wielkiej metropolii. Wszystko zmienia się, gdy zaczynają dręczyć go powracające co noc sny, w których słyszy wołanie o pomoc, sny o wielkich bitwach, sny, w których widzi twarze tysięcy osób, sny, w których słyszy setki imion. Daker odpowiada na wezwanie i zostaje wciągnięty w alternatywną czasoprzestrzeń. Trafia do świata, w którym ludzkość walczy o przetrwanie z zagrażającą jej istnieniu, rozumną rasą. Ale nie jest już Johnem Dakerem. Odradza się w ciele dawno zmarłego bohatera i wojownika, który obiecał, że powróci, kiedy ludzkości zagrażać będzie niebezpieczeństwo. Dzięki przebłyskom wiedzy i wspomnieniom z różnych poprzednich wcieleń, Daker uznaje, że jest reinkarnacją Erekos, a także "Wiecznym Wojownikiem", duszą bohatera, która przyjmuje odmienne formy i tożsamości w różnych miejscach i czasach. Gdy wspomnienia z życia Dakera zanikają, a jego umysł przenika się z umysłem Erekos, akceptuje on swoją zmienioną tożsamość i podejmuje próbę zakończenia wielkiej wojny. Nie ma jednak pewności, że zakończy się ona zgodnie z przewidywaniami Michael Moorcock, urodzony w Londynie w 1939 roku, mieszka obecnie w Teksasie w Stanach Zjednoczonych. To płodny i wielokrotnie nagradzany pisarz, mający na swoim koncie ponad osiemdziesiąt dzieł beletrystycznych i non-fiction. Jest twórcą Elrica, Jerry'ego Corneliusa i pułkownika Pyata, a także wielu innych pamiętnych postaci literackich. W 2008 roku magazyn "The Times" umieścił Moorcocka na swojej liście "50. największych brytyjskich pisarzy po 1945 roku".
Kto zwycięży w walce o nowy Eden? Ziemia umarła. Ludzkość została osierocona, chociaż sama przyczyniła się do śmierci rodzicielki. Ostatnie setki tysięcy przedstawicieli gatunku wyruszają w nieznane, by śladem swoich starożytnych poprzedników odnaleźć planety, które staną się dla nich nowym domem. Jednak pasażerowie olbrzymich krążowników dysponują jedynie strzępkiem wiedzy, która pozwoliła Starożytnym terraformować obce planety, przystosować je do warunków niezbędnych człowiekowi. Wciąż dostępne są częściowo rozszyfrowane mapy gwiezdne, wskazujące, gdzie należy rozpocząć poszukiwania. Niepowodzenie oznaczać może jednak powolną śmierć wśród gwiazd. U celu swej podróży pasażerowie statku "Gilgamesz" odkrywają największy skarb dawnych wieków - świat idealny, pełen lasów i mórz. Ale nie wszystko w "Świecie Kern" jest takim, jak przypuszczają nowi osadnicy. W orbitującej wokół planety stacji badawczej wciąż tkwi, zamknięty w komputerach, zespolony ze sztuczną inteligencją duch doktor Avrany Kern - osoby odpowiedzialnej za przemiany na planecie. Naukowczyni, która pod żadnym pozorem nie pozwoli na zakłócenie jej biologicznego "eksperymentu". "Świat Kern" okazuje się być zamieszkały, co więcej - rozwinęła się tutaj zaawansowana społecznie i kulturowo cywilizacja, stworzona przez gatunek, który od zarania dziejów budził w ludziach atawistyczny lęk. Dwie cywilizacje zmierzają w stronę nieuniknionej konfrontacji, która wyłoni prawowitych dziedziców Nowej Ziemi. Adrian Tchaikovsky to wybitny pisarz science fiction i fantasy, laureat wielu nagród branżowych, w tym Arthur C. Clarke Award za "Dzieci czasu" oraz BSFA Award za najlepszą powieść ("Dzieci ruiny"). W trylogii, na którą składają się powieści "Dzieci czasu", "Dzieci ruiny" oraz "Dzieci pamięci", stworzył wyjątkowy świat, w którym ewolucja i adaptacja mają kluczowe znaczenie dla przetrwania.
John Daker był, jest i będzie Wiecznym Wojownikiem. Mistrzem uwięzionym w bezwymiarowej płaszczyźnie gdzieś poza czasem i przestrzenią. Obrońcą i zarazem niszczycielem sprawiedliwości. Strażnikiem kruchego balansu między chaosem a porządkiem. Niestety rola ta nieuchronnie pogrąża jego umysł w coraz głębszym mroku. Nękany wspomnieniami zbyt wielu bitew, toczonych podczas swych niezliczonych wcieleń, poszukuje utraconej Ermizhad oraz sposobu, aby wyrwać się z kręgu następujących po sobie nieskończonych wcieleń. Tym razem, jako książę Flamadin, wyrusza w podróż na mrocznym statku prowadzonym przez ślepego sternika. Odwiedza targi niewolników, na których kanibalistyczne kobiety-duchy wybierają swe przyszłe ofiary, oraz tunele między światami prowadzące do konfrontacji ze Złem zdolnym zatopić świat w ostatecznej nocy zapomnienia "Smok w mieczu" to epickie zwieńczenie przedziwnych i zaskakujących losów Johna Dakera, Wiecznego Wojownika, napisane przez legendarnego twórcę dark fantasy, Michaela Moorcocka, na którego twórczości do dziś wzoruje się wielu pisarzy.
Wyobraźnia Stefana Grabińskiego jest jak lokomotywa, porywająca pociąg pełen pasażerów w sferę dojmującego mroku i wyrafinowanych koszmarów.
Zapraszamy do wagonów. Skład tomu Szalona zagroda gwarantuje odwiedziny w krainach pionierskich dokonań mistrza grozy (opowiadanie tytułowe, Zez, Engramy Szatery), jak i wyprawę do dojrzałych, późnych kreacji (skandalizująca powieść Salamandra czy satanistyczny Cień Bafometa). Odważny podróżnik może zwiedzić też efekty brawurowych eksperymentów artystycznych w utworach rozproszonych i nierzadko zapomnianych (Czad, Czarna Wólka, Parkan, Lepianka w czystym polu), a nawet zagłębić się w tunele podświadomości pod fantazją „polskiego Lovecrafta” (Zmora). Podróż do niezwykłego świata, wykreowanego przez najwybitniejszego rodzimego twórcę literatury niesamowitości, w wyborze i z przewodnictwem zdeklarowanego miłośnika Grabińskiego.
Stefan Grabiński: jedyny polski klasyk opowieści niesamowitej. Maszynista widmowych pociągów, mediumista zabłąkanych dusz, geometra przestrzeni między światami. Nikt tak jak on nie potrafił postrzec grozy przyczajonej w prowincjonalnych miasteczkach, w kątach starych mieszkań, pod podszewką zwyczajności. Nikt prócz niego nie poznał demona ruchu, białego wyraka i zabójcy czasu.
Zapatrzony w Edgara Allana Poego, szybko zapomniany, po latach inspirował między innymi Stanisława Lema, ale długo czekał na ponowne odkrycie.
Muzeum dusz czyśćcowych: nowy wybór najlepszych nowel mistrza grozy.
Rapuje, stepuje, gra bluesa. Rozkłada armię od środka, na czynniki pierwsze. Niesie wolność planetom, uginając się pod ciężarem worków ze złotem. Ludzi robi na szaro, obcych na zielono. Roboty rdzewieją na dźwięk jego imienia. Sztuczne Inteligencje poczytują sobie za zaszczyt chwilę rozmowy z nim, bo po niej stają się bardziej… ludzkie.
Wieczny buntownik, lecz bez niego ludzkość nie utrzymałaby hegemonii we Wszechświecie nawet przez minutę. Mówią, że bez niego Ziemia byłaby płaska. Jeśli go gdzieś nie ma, to właśnie tam jest. Jeśli ma gdzieś być, to już tam był. Nie ma takiej pułapki, w którą wpadłby James Bolivar diGriz znany w całym kosmosie jako STALOWY SZCZUR.
Seria o Stalowym Szczurze Harry’ego Harrisona to doskonała literatura przygodowa, w której doprawiona sporą dawką satyry i absurdu akcja pędzi na złamanie karku, a zwroty fabularne nie pozwalają na odłożenie książki choćby na moment. Niniejszy tom zawiera trzy minipowieści: Stalowy Szczur: Narodziny, Stalowy Szczur idzie w kamasze oraz Stalowy Szczur gra bluesa.
Wraz z kolonizacją kosmosu rozwija się korpus dyplomatyczny pośredniczący w komunikacji pomiędzy zasiedlonymi przez ludzi planetami. Agenci i dyplomaci przemierzają olbrzymie odległości, działając na rzecz władzy centralnej, przekazując petycje i rozwiązując problemy mogące zaistnieć między peryferiami a ośrodkiem władzy. Przed jednym z dyplomatów i odkrywców, Richardem Mullerem, stanęło jednak najważniejsze wyzwanie w dziejach. Odkryto bowiem planetę zamieszkałą przez inteligentną rasę obcych. Zadaniem Mullera jest nawiązanie pierwszego kontaktu.
Agent zostaje poddany niezrozumiałej mocy obcych, która prowadzi do modyfikacji w jego mózgu. Kiedy wraca, staje się obcym wśród własnego gatunku. Poddany społecznemu ostracyzmowi postanawia spędzić resztę swoich dni na opuszczonej planecie, w tajemniczym labiryncie zbudowanym przez dawno wymarłą kosmiczną cywilizację. Labirynt jest śmiertelnie niebezpieczny, naszpikowany pułapkami, zdolnymi do uśmiercenia każdego intruza. Muller jako jedyny przeszedł całą trasę i zamieszkał w samym sercu zagadkowego miasta.
Po kilku latach na Lemnos ląduje statek z Ziemi. Korpus dyplomatyczny wysyła agentów, by skłonili Mullera do powrotu. Dlaczego stał się znów potrzebny? Co sprawia, że przypomniano sobie o człowieku, którego banicję przyjęto kiedyś z radością? Czy nieproszeni goście zdołają sforsować tajemniczy labirynt, stworzony, jak się wydaje, tylko po to, by zabić każdego, kto zagłębi się w jego kręte uliczki?
Ripley opuściła szpital na stacji Gateway opodal Ziemi. Po przesłuchaniu Weyland-Yutani cofnęła jej licencję pilota, przez co może jedynie wykonywać poślednie techniczne prace na stacji. Niespodziewanie odwiedza ją Carter Burke i porucznik Gorman. Proponują jej uczestnictwo w misji ratunkowej na skolonizowanej planecie LV-426, zwanej Acheron, z którą stracono kontakt. To właśnie tam Ripley wraz z załogą „Nostromo” znalazła oryginalnego ksenomorfa…
Administracja kolonii Nadzieja Hadleya na Acheronie otrzymuje wytyczne od korporacji, by wysłać zespół badawczy do punktu o konkretnych współrzędnych. Do tego zadania zostają wyznaczeni Anna i Russell Jordenowie. Na wyprawę zabierają swoje dzieci, Tima i Rebekę, pieszczotliwie wołaną Newt. Po dotarciu na miejsce szperacze odkrywają uszkodzony obcy statek kosmiczny. Postanawiają przyjrzeć się znalezisku bliżej. Według zasad wszystko, co znajdą, może stać się zaczątkiem ich bogactwa z marzeń. Niestety to, co rzeczywiście odkrywają na pokładzie zadziwiającej maszyny, okazuje się być nie materią z marzeń, lecz koszmarów…
Jamie Gray pracuje jako „dowozicielator”, czyli dostawca jedzenia, którą z powodu pandemii COVID-19 uwięzieni w swoich domach mieszkańcy Nowego Jorku zamawiają za pomocą popularnej aplikacji. Praca jest nudna i powtarzalna, znacznie poniżej ambicji Jamiego. Całe jego życie zmieni się z chwilą, kiedy dostarczy posiłek dawnemu znajomemu ze studiów. Tom pracuje w organizacji pozarządowej zajmującej się prawami zwierząt i niespodziewanie składa Jamiemu ofertę pracy.
Jamie czekał na taką okazję i natychmiast się zgadza.
Tom nie uprzedził jednak kolegi, że zwierzęta, którymi zajmuje się jego zespół badawczy, są wyjątkowe, i to pod każdym względem. Jedyna informacja, jaką Jamie uzyskuje przed wyjazdem na placówkę – że to duże zwierzęta – nie oddaje rzeczywistości. Nic a nic! I co najważniejsze: nie ma ich na Ziemi! A przyjemniej nie na naszej Ziemi…
W alternatywnym wymiarze olbrzymie, przypominające dinozaury stworzenia nazywane kaiju wędrują po przyjaznym, tropikalnym, pozbawionym niszczycielskiego wpływu ludzkości świecie. To największe, ale i najniebezpieczniejsze pandy we wszechświecie. I mają kłopoty. A to dlatego, że nie tylko Towarzystwo Ochrony Kaiju trafiło do alternatywnego świata. Inni też tam dotarli i przez swoją nieostrożność mogą spowodować śmierć milionów mieszkańców naszej Ziemi.
Od czasów świetności cywilizacji człowieka upłynęły miliony lat. Ziemia uległa przeobrażeniu, zwierzęta i rośliny wyewoluowały w niezwykłe formy, a większość ludzi opuściła swe dotychczasowe siedziby, by uciec w nieznane przed zbliżającą się i nieodwracalną katastrofą. Słońce bowiem gaśnie, planeta nieubłaganie pogrąża się w mroku…
W zamkniętych, pilnie strzeżonych enklawach mieszkają niedbający o nic poza własnymi interesami potężni magowie, władający czarami, opartymi na skomplikowanych matematycznych wzorcach. Magia i zapomniana technologia zespoliły się w jedno, zwierzęta, a także powstałe dzięki czarom wynaturzone stworzenia, rządzą niepodzielnie na rozległych obszarach umierającej planety.
Poznając jej przedziwne rejony, podążamy śladami maga Maziriana, który udaje się w pościg za tajemniczą, wyjątkowej urody kobietą, nawiedzającą go codziennie w magicznym ogrodzie…
Ruszamy za Liane’em Podróżnikiem, który zauroczony pięknem wiedźmy, podejmuje wyzwanie odzyskania gobelinu z rąk potwornego pożeracza oczu, Chuna Nieuniknionego…
Towarzyszymy Cugelowi, który – przyłapany na kradzieży – zostaje wysłany na misję odzyskania potężnego artefaktu…
Kroczymy przez mroczne krainy wraz z Rhialto Wspaniałym, który jako jeden z niewielu czarodziei zdaje się emanować prawdziwą empatią i dobrem…
Oto pierwsze pełne wydanie opowieści publikowanych przez Jacka Vance’a w latach 1950-1984. Zbiór Kroniki Umierającej Ziemi zawiera opowiadania i minipowieści: Umierająca Ziemia, Oczy nadświata, Saga Cugela oraz Rhialto Wspaniały.
Czarna magia, przedwieczne istoty i mroczne rytuały odprawiane przez tajemnicze sekty to główne motywy, jakie pojawiają się w szesnastu opowieściach zawartych w niniejszym zbiorze. Odkryj niesamowite uniwersum grozy wykreowane przez najbardziej znanego spośród twórców literatury weird fiction – Howarda Phillipsa Lovecrafta.
Wybór w przekładzie i opracowaniu Macieja Płazy i Marka Króla został wzbogacony posłowiem Mikołaja Kołyszko oraz intrygującymi ilustracjami Krzysztofa Wrońskiego. Tom zawiera: „Dagon”, „Grobowiec”, „Zeznanie Randolpha Cartera”, „Ustalenia dotyczące zmarłego Arthura Jermyna i jego rodu”, „Rycina w starym domu”, „Wyrzutek”, „Muzyka Ericha Zanna”, „Księżycowe moczary”, „Reanimator Herbert West”, „Ogar”, „Szczury w murach”, „Święto”, „On”, „Zimno”, „Model Pickmana”, „Sny w Domu Czarownicy”.
Trudy życia H.P. Lovecrafta nie były jedynym, co w jego umyśle kreowało grozę. Jeśli jest w Tobie, Czytelniku, odpowiednio dużo odwagi i nieustraszonej ciekawości świata, jeśli nie boisz się, że prawda o nim zaprowadzi Cię w przestworza koszmaru, lektura jego opowiadań może się dla Ciebie nigdy nie skończyć. Zadbał o to sam Autor, pilnując, by tylko napomykać o najbardziej niepokojących tematach, a ich zgłębianie zależy już od Ciebie.
– Mikołaj Kołyszko
Czarna magia, przedwieczne istoty i mroczne rytuały odprawiane przez tajemnicze sekty to główne motywy, jakie pojawiają się w szesnastu opowieściach zawartych w niniejszym zbiorze. Odkryj niesamowite uniwersum grozy wykreowane przez najbardziej znanego spośród twórców literatury weird fiction – Howarda Phillipsa Lovecrafta.
Wybór w przekładzie i opracowaniu Macieja Płazy i Marka Króla został wzbogacony posłowiem Mikołaja Kołyszko oraz intrygującymi ilustracjami Krzysztofa Wrońskiego. Tom zawiera: „Dagon”, „Grobowiec”, „Zeznanie Randolpha Cartera”, „Ustalenia dotyczące zmarłego Arthura Jermyna i jego rodu”, „Rycina w starym domu”, „Wyrzutek”, „Muzyka Ericha Zanna”, „Księżycowe moczary”, „Reanimator Herbert West”, „Ogar”, „Szczury w murach”, „Święto”, „On”, „Zimno”, „Model Pickmana”, „Sny w Domu Czarownicy”.
Trudy życia H.P. Lovecrafta nie były jedynym, co w jego umyśle kreowało grozę. Jeśli jest w Tobie, Czytelniku, odpowiednio dużo odwagi i nieustraszonej ciekawości świata, jeśli nie boisz się, że prawda o nim zaprowadzi Cię w przestworza koszmaru, lektura jego opowiadań może się dla Ciebie nigdy nie skończyć. Zadbał o to sam Autor, pilnując, by tylko napomykać o najbardziej niepokojących tematach, a ich zgłębianie zależy już od Ciebie.
– Mikołaj Kołyszko
Każdy chciałby wiedzieć, gdzie najlepiej się umiera. Wszyscy, świadomie lub nie, szukamy tego miejsca. Im bliżej końca, tym nasze poszukiwania stają się bardziej rozpaczliwe i gorączkowe. Nie inaczej jest z bohaterami niniejszego zbioru, którzy szukają, świadomie lub nie, miejsca, gdzie najlepiej byłoby spojrzeć za zasłonę rzeczywistości. Straszna prawda wije się i roi tuż pod powierzchnią codzienności. Wyziera spomiędzy popękanych płyt chodnikowych i opuszczonych kamienic sudeckiego pogórza. Czy odważycie się zajrzeć pod spód? Czy jesteście gotowi, aby dowiedzieć się, gdzie najlepiej się umiera?
Życie czterdziestoletniego weterana z Wietnamu, Dana Lamberta, nie układa się zbyt dobrze. Wciąż nie może pozbyć się wojennej traumy, nie ma stałej pracy, ledwo wiąże koniec z końcem, rozstał się z żoną, a na dodatek choruje na nowotwór. Kiedy więc pewnego dnia bank informuje go, że z powodu długów przejmuje jego samochód, Dan traci nad sobą panowanie i przypadkowo zabija pracownika banku. Staje się naraz uciekinierem ściganym przez policję. Ale nie tylko stróżami prawa musi się przejmować. Na jego tropie jest chyba najdziwniejsza para łowców głów w historii literatury: Pelvis Eisley, który - jak można się domyślić - jest sobowtórem Elvisa Presleya, oraz Flint Murtaugh, posępny i budzący trwogę osobnik, który u swego boku ma Clinta, nie do końca uformowanego, pasożytniczego bliźniaka syjamskiego. Lambert ucieka na południe, jego celem są rozległe bagna i moczary Luizjany. Po drodze poznaje Arden Halliday, młodą kobietę z szpecącym piętnem na twarzy, skrzętnie skrywającą tajemnicę swojej przeszłości. Arden pragnie odnaleźć legendarną uzdrowicielkę - Jasną Pannę, która ukrywa się gdzieś w dziczy. Dan i Arden łączą siły, by odbyć niepokojącą wędrówkę w głąb bagien i ludzkiej duszy. Emocjonujący thriller "Bagno" to jedna z najlepiej ocenianych historii Roberta McCammona, autora między innymi powieści "Magiczne lata", "Łabędzi śpiew" czy "Zew nocnego ptaka".
Mary Shelley (1797-1851): córka pisarza i filozofa politycznego Williama Godwina oraz publicystki feministycznej Mary Wollstonecraft. Cudowne dziecko, erudytka, pasjonatka nauk przyrodniczych. Partnerka, potem żona romantycznego poety Percy’ego Bysshe’a Shelleya. Wegetarianka, anarchistka, podróżniczka, powieściopisarka, matka. Frankensteina, jedną z najsłynniejszych powieści wszech czasów, napisała mając 19 lat.
Frankenstein to więcej niż powieść, to nowożytny mit. Zrodził się w okolicznościach, które obrosły legendą: w 1816, słynnym „roku bez lata”, u podnóża szwajcarskich Alp, z gotyckiej zabawy poetów romantycznych, którzy umilali sobie deszczowe wieczory wymyślaniem opowieści niesamowitych. Mary Shelley zamknęła w nim swe refleksje o istocie życia, doświadczenie wczesnego macierzyństwa, fascynację i przerażenie potęgą nauki, senne i nie tylko senne koszmary.
Niniejsze wydanie Frankensteina jest wyjątkowe: powieść Mary Shelley po raz pierwszy ukazuje się po polsku w wersji pierwotnej, bez zmian wprowadzonych później przez autorkę. Frankensteinowi po raz pierwszy towarzyszy też całe pokłosie słynnej zabawy literackiej nad Lemanem: nowele Pogrzeb George’a Gordona Byrona i Wampir Johna W. Polidoriego oraz opowiastki niesamowite Percy’ego Shelleya – wszystkie w nowym, wiernym przekładzie. Ozdobą tomu są jedne z najpiękniejszych ilustracji, jakich doczekał się Frankenstein: ekspresjonistyczne drzeworyty amerykańskiego artysty Lynda Warda.
Angielski żeglarz Robert Walton utknął wśród arktycznych lodów. Pewnego dnia do jego statku dociera na saniach wycieńczony rozbitek: szwajcarski przyrodnik Wiktor Frankenstein. Gdy odzyskuje siły, rozpoczyna niesamowitą opowieść o najwspanialszym i najstraszniejszym dziele swego życia: ulepionej w laboratorium ludzkiej istocie, która obróciła się przeciwko niemu…
Aby przetrwać w zrujnowanym świecie, musi wejść w mrok…
Allison Sekemoto żyje na Obrzeżach, w najbardziej zewnętrznym kręgu otoczonego Murem miasta, gdzie każdy dzień to walka o przetrwanie. Za dnia ona i jej towarzysze przeszukują ruiny w poszukiwaniu jedzenia. Nocą każde z nich może paść ofiarą wampirów, które traktują ludzi jak bydło. Allie darzy te potwory najszczerszą nienawiścią. Aż do nocy, kiedy staje przed wyborem: śmierć lub przeistoczenie się w wampira.
Allie, zmuszona do ucieczki z miasta, musi udawać człowieka. Dołącza do grupy zdesperowanych pielgrzymów szukających legendarnego miejsca, z nadzieją, że jego mieszkańcy dysponują lekarstwem na chorobę, która zniszczyła większość cywilizacji i stworzyła wścieklaki – krwiożercze stworzenia zagrażające zarówno ludziom, jak i wampirom. Wkrótce Allie będzie musiała zdecydować, za co i za kogo warto ponownie umierać.
Weyland-Yutani, wraz z niepowodzeniem na Hadley’s Hope, doznało miażdżącej porażki – utracono Obcych, których agresję próbowano wykorzystać. Jednak firma zdobyła pozycję lidera w badaniach. Zgodnie z filozofią firmy, mają już zapasowe rozwiązanie…
Obiekt znany jako Zimna Kuźnia.
Odległa stacja RB-232 stała się ich największym atutem w militarnym wykorzystaniu Xenomorfów. Jednakże kiedy Dorian Sudler zostaje wysłany na RB-232, by ocenić postępy prac, odkrywa, że jest tam szpieg – ktoś, kto niekoniecznie działa w najlepszym interesie firmy. Dla Doriana jest to najbardziej niewybaczalne z przewinień. Priorytetem jest zatem zdemaskowanie „kreta” i wyeliminowanie z absolutną surowością.
Jeśli zostanie odnaleziony, szpieg może być zmuszony do zniszczenia całej stacji… i wszystkich na jej pokładzie. O ile Xenomorfy nie zrobią tego pierwsze…
Kiedy napięcie między USA a ZSRR osiąga szczyt, komuś puszczają nerwy i świat pogrąża się w nuklearnej wojnie. W ciągu kilku godzin Ameryka zmienia się w jałowe, radioaktywne pustkowie.
Wielu ludziom udaje się jednak przeżyć zagładę. Wśród nich są: młoda dziewczyna o imieniu Swan oraz były zapaśnik Josh Hutchins, znany jako Czarny Frankenstein, którzy ukryli się w piwnicy stacji benzynowej w Kansas; bezdomna kobieta, zwana Siostrą, która znalazła schronienie w tunelach nowojorskiego metra; pułkownik Macklin i nastolatek Roland Croninger – uwięzieni w zawalonym schronie przeciwatomowym w Idaho.
Swan odkrywa w sobie moc, która może przywrócić ludzkości nadzieję na przetrwanie apokalipsy. Wraz z Joshem rozpoczynają wędrówkę po zniszczonej Ameryce. Zmierzają do niewielkiego miasteczka w Missouri, które stać się ma kolebką nowej cywilizacji.
Nie wszystkim jednak zależy na powodzeniu ich misji. Pradawna siła przeczesuje pustkowia w poszukiwaniu rekrutów do armii ciemności.
Pośród ruin naszego świata ostatni ocaleli zostają wciągnięci w ostateczną rozgrywkę między dobrem i złem, bitwę, która zadecyduje o losie ludzkości…
Porównywany z „Bastionem” Stephena Kinga „Łabędzi śpiew” Roberta McCammona
(„Magiczne lata”, „Zew nocnego ptaka”, „Królowa Bedlam”) to jedna z najpopularniejszych powieści postapokaliptycznych. Szokująca, prorocza wizja przyszłości, za którą autor otrzymał w 1988 roku Bram Stoker Award.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?