Ogół zagadnień związanych z obsługą ruchu turystycznego, od determinant i typów ruchu turystycznego poczynając, poprzez organizację wyjazdów, aż po jakość i logistykę.
Na rynku turystycznym i rekreacyjnym panuje silna konkurencja, powodująca, że firma oraz destynacja turystyczna, aby przetrwać, musi zaproponować turystom ofertę gwarantującą dodatkową wartość. Stworzenie tej wartości jest możliwe tylko przy pełnym zrozumieniu zasad obowiązujących na rynku oraz znajomości narzędzi stosowanych w marketingu, w tym promocji. Autorzy podręcznika przybliżają czytelnikowi te zagadnienia, omawiając:
· podstawy teorii marketingu usług turystycznych i rekreacyjnych oraz obszarów turystycznych,
· rynek usług turystycznych i rekreacyjnych,
· zachowania klientów na tym rynku,
· elementy marketingu-mix (5P),
· marketing terytorialny w turystyce,
· markowy produkt turystyczny,
· nowoczesne instrumenty komunikacji marketingowej,
· marketing relacji w turystyce i rekreacji,
· badania marketingowe i tworzenie strategii marketingowych w przedsiębiorstwach turystycznych i rekreacyjnych.
Prezentowany podręcznik akademicki jest zgodny z obowiązującymi programami nauczania. Jego logiczna struktura i zrozumiały język narracji powodują, że jest znakomitym źródłem wiedzy dla studentów kierunku turystyka i rekreacja oraz specjalności turystycznych kierunków ekonomicznych, a także osób profesjonalnie zajmujących się tą dziedziną.
Autorami podręcznika są pracownicy dydaktyczno-naukowi związani z Katedrą Zarządzania Turystyką Uniwersytetu Szczecińskiego, Katedrą Marketingu i Zarządzania Gospodarką Turystyczną Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Katedrą Geografii Regionalnej i Turyzmu Uniwersytetu Śląskiego.
Regiony turystyczne świata to kompleksowe opracowanie przedstawiające w ujęciu regionalnym uwarunkowania przyrodnicze, społeczno-ekonomiczne i kulturowe oraz stan rozwoju turystyki na świecie. Książka składa się dwóch części. Część pierwsza omawia kraje europejskie.
Publikacja zawiera m.in.:
- szczegółową charakterystykę uwarunkowań rozwoju turystyki w wydzielonych regionach świata;
- opis walorów turystycznych regionów i miejscowości;
- analizy zróżnicowania zagospodarowania turystycznego w ujęciu przestrzennym;
- charakterystykę międzynarodowego ruchu turystycznego.
Zamieszczone w książce liczne studia przypadków ilustrują specyficzne cechy i problemy opisywanych regionów. W ramkach zawarto także objaśnienia niektórych pojęć i terminów.
Niniejsze opracowanie przygotowano z myślą o studentach kierunku turystyka i rekreacja oraz różnych specjalności z zakresu gospodarki turystycznej na kierunkach ekonomicznych, humanistycznych, geograficznych i innych, a także o wszystkich Czytelnikach interesujących się problematyką turystyczną.
Podręcznik akademicki skierowany do studentów uczelni wyższych na kierunku Turystyka i rekreacja, na kierunkach ekonomicznych ze specjalnością turystyczną oraz znakomita lektura dla praktyków gospodarczych zajmujących się organizacją i marketingiem usług turystycznych. Książka zawiera kompleksowe ujęcie koncepcji marketingowej, uwzględniające specyfikę sektora usług turystycznych, a w tym: podstawy teoretyczne i terminologię, funkcjonowanie marketingu usług turystycznych z uwzględnieniem zachowań konsumenckich, działalność marketingową na docelowym rynku, badania marketingowe w turystyce, analizę wybranych strategii marketingowych w turystyce. Do głównych zalet podręcznika należą: dostosowanie do programów nauczania, logiczna struktura i jasność wykładu, liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej, słowniczek podstawowych terminów, bogata bibliografia, indeks rzeczowy.
Podręcznik akademicki do obsługi ruchu turystycznego – przedmiotu wykładanego na turystyce i rekreacji oraz na kierunkach ekonomicznych ze specjalnością związaną z turystyką. Prezentuje ogół zagadnień związanych z obsługą ruchu turystycznego, od determinant i typów ruchu turystycznego poczynając, poprzez organizację wyjazdów oraz wszelkie formy obsługi konieczne podczas ich trwania, aż po jakość i logistykę, niezbędne w każdej fazie podróży turystycznej.
Głównymi zaletami podręcznika są:
- zgodność z porgramami studiów,
- kompleksowość,
- uniwersalność,
- liczne przykłady odnoszące przedstawiane treści teoretyczne do praktyki gospodarczej.
Książka zawiera również słowniczek pojęć z angielskimi odpowiednikami, literaturę zalecaną, bibliografię oraz indeks rzeczowy.
Nowe, zmienione wydanie książki, w którym wprowadzono najnowsze dane i informacje, zgodne z obecnym stanem wiedzy i badaniami z zakresu turystyki zrównoważonej.
Książka porusza niezwykle ważny problem ekoturystyki jako formy turystyki zrównoważonej, która przyczynia się do ochrony środowiska oraz przynosi korzyści ekonomiczne i poprawę jakości życia społeczności lokalnych w najbardziej atrakcyjnych przyrodniczo i kulturowo zakątkach świata. Publikacja wyjaśnia jeden z największych współczesnych paradoksów turystyki usiłującej godzić sprzeczne interesy, turysty, który pragnie przebywać w jak najmniej zdegradowanym środowisku przyrodniczym, a jednocześnie sam to środowisko niszczy, zarówno bezpośrednio, jak i wymagając coraz liczniejszych udogodnień cywilizacyjnych.
Autorka, pisząc o relacjach pomiędzy turystyką a środowiskiem oraz o rozwoju ekoturystyki na świecie, odpowiada m.in. na pytania:
* Co jest przyczyną ogólnoświatowego zainteresowania problematyką turystyki i ekologii?
* Jakie miejsce zajmuje ekoturystyka w dyskusji nad potrzebą ochrony środowiska przyrodniczego?
* Czy polityka państw i samorządów, działalność organizacji społecznych oraz przedstawicieli biznesu turystycznego, w tym szczególnie działalność marketingowa, przyczyniają się do rozwoju turystyki zrównoważonej?
* Jakie korzyści daje rozwój ekoturystki społecznościom lokalnym?
* Czy stwarza ona możliwości uratowania ostatnich na świecie ostoi pierwotnej przyrody i rdzennej kultury?
Ponadto Autorka podaje liczne przykłady rozwiązań proekologicznych w turystyce światowej i krajowej.
Ekoturystyka jest zjawiskiem interdyscyplinarnym, stąd publikacja przydatna będzie szerokiemu gronu czytelników ? zarówno osobom zajmującym się naukowo zagadnieniami turystyki, studentom, praktykom z branży turystycznej, mieszkańcom atrakcyjnych terenów, którzy pragną rozwijać ekoturystykę, jak i samym turystom.
Publikacja jest owocem badań autora prowadzonych w zakresie wykorzystania technologii informatycznych w turystyce oraz współpracy z licznymi przedsiębiorstwami świadczącymi usługi informatyczne dla sektora turystycznego. Omówiono w niej:
- wpływ oraz główne problemy zastosowania technologii informatycznych w działalności przedsiębiorstw,
- historię rozwiązań informatycznych w sektorze lotniczym na przykładzie ewolucji systemów rezerwacyjnych,
- historię zastosowań rozwiązań informatycznych w sektorze hotelarskim oraz touroperatorów,
- rewolucję internetową z połowy lat 90. XX wieku, która miała wpływ na rozwój sektora turystycznego,
- problemy związane z implementacją rozwiązań informatycznych w sektorze publicznym (e-partnership, budowa systemów informacji turystycznej)
- przyszłość zastosowań technik informatycznych w sektorze turystycznym (technologie mobilne, wirtualna rzeczywistość).
W książce zamieszczono studia przypadków, które są przykładami badań naukowych w zakresie e-turystyki prowadzonych na całym świecie.
Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich zainteresowanych problematyką zastosowań ICT w sektorze turystycznym, a w szczególności dla praktyków życia gospodarczego, pracowników administracji publicznej, pracowników naukowych oraz studentów kierunków związanych z turystyką.
Dr Adam Pawlicz – doktor nauk ekonomicznych, pracownik Katedry Zarządzania Turystyką na Uniwersytecie Szczecińskim
Geoturystyka to obecnie dynamicznie rozwijającą się dziedzina turystyki. Stanowi jedną z form turystyki poznawczej, a jej głównym przedmiotem zainteresowania są przede wszystkim różnorodne obiekty i zjawiska przyrody nieożywionej, a także specyficzne krajobrazy (górskie, wulkaniczne, pustynne, krasowe itd.) o dużym natężeniu walorów geologicznych i geomorfologicznych. Dzięki zainteresowaniu obiektami dawnego górnictwa i wykorzystaniu zasobów geologicznych przez ludzi, jest to również rodzaj turystyki stojący na pograniczu turystyki przyrodniczej i kulturowej. Autor prezentuje najważniejsze aspekty geoturystyki ? od teoretycznych podstaw przez omówienie przedmiotu zainteresowania, rodzajów oferty geoturystycznej i konkretnych przykładów udostępniania geoturystycznego do zagadnień wpływu geoturystyki na rozwój regionalny. W kolejnych rozdziałach Autor prezentuje:
istotę geoturystyki i jej zakres,
sposoby udostępniania dziedzictwa Ziemi,
formy ochrony przyrody odnoszące się do obiektów geoturystycznych oraz udział dziedzictwa Ziemi w programie Światowego Dziedzictwa UNESCO,
rozwój geoturystyki poprzez tworzenie geoparków chroniących zasoby przyrody, równocześnie stwarzając warunki do rozwoju funkcji turystycznych,
spojrzenie na geoturystykę od strony produktu geoturystycznego i potencjału geoturystyki jako stymulatora rozwoju społeczno-ekonomicznego miejscowości bądź regionu,
przegląd najważniejszych atrakcji geoturystycznych Polski.
W książce zawarto także obszerniejsze studia przypadków z różnych regionów świata, które wyodrębniono w formie ramek.
Geoturystyka to podręcznik akademicki, a zarazem kompendium wiedzy, adresowane przede wszystkim do studentów turystyki i rekreacji, gospodarki turystycznej, geografii, geologii oraz realizujących studia podyplomowe z zakresu turystyki. Publikacja jest polecana praktykom branży turystycznej, zwłaszcza tym odpowiedzialnym za tworzenie nowych produktów turystycznych i strategii rozwoju turystyki, a także pracownikom służb ochrony przyrody, muzealnikom, przewodnikom i nauczycielom.
Jedną z najważniejszych tendencji rozwoju współczesnych gospodarek narodowych jest wzrost znaczenia usług, w tym również usług turystyczno-rekreacyjnych, co w znacznej mierze jest związane z wydłużaniem się czasu wolnego ludności i wzrostem poziomu jej zamożności. [...] Nie ma na rynku wydawniczym takiej książki jak ta, która stanowi tak kompleksowe i wieloaspektowe omówienie zjawisk ekonomicznych zachodzących w turystyce i – co ważne – w rekreacji, a także innych branżach związanych bezpośrednio i pośrednio z procesami zachodzącymi na rynku turystycznym i rekreacyjnym.
dr hab. Krystyna Żelazna
Rektor Wyższej Szkoły Turystyki i Języków Obcych w Warszawie
Ekonomika turystyki i rekreacji to drugie zmienione wydanie cieszącej się dużym zainteresowaniem książki Ekonomika turystyki rozszerzonej o zagadnienia związane z rekreacją. Treść podręcznika została również dostosowana do najnowszych obowiązujących standardów nauczania Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na kierunku turystyka i rekreacja.
W pracy zawarto liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej, słowniczek podstawowych terminów z angielskimi odpowiednikami, bogatą bibliografię oraz indeks rzeczowy. Każdy rozdział kończy krótkie podsumowanie oraz zestaw pytań kontrolnych.
Publikacja jest kierowana do studentów uczelni wyższych na kierunku turystyka i rekreacja oraz na kierunkach ekonomicznych ze specjalnością turystyka. Książka może również stanowić cenną propozycję dla menedżerów i pracowników firm zajmujących się obsługą ruchu turystycznego oraz osób zainteresowanych zagadnieniami turystyki i rekreacji w praktyce.
Podręcznik akademicki do gospodarki turystycznej, przeznaczony dla studentów kierunku turystyka i rekreacja oraz znakomita lektura dla praktyków gospodarczych działających w sektorze turystyki.
Autorzy omawiają kolejno:
podstawy teoretyczne i terminologię,
problemy jakości w gospodarce turystycznej,
przewozy turystyczne,
hotelarstwo i gastronomię,
biura podróży,
inne formy obsługi ruchu turystycznego,
gospodarkę lokalną i regionalną,
jakość produktu wybranych form gospodarki turystycznej.
Dodatkowymi zaletami podręcznika są:
dostosowanie do programów nauczania,
liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej,
słowniczek podstawowych terminów z angielskimi odpowiednikami,
bogata bibliografia,
indeks rzeczowy.
Podręcznik akademicki skierowany do studentów uczelni wyższych na kierunku Turystyka i rekreacja, na kierunkach ekonomicznych ze specjalnością turystyczną oraz znakomita lektura dla praktyków gospodarczych zajmujących się organizacją i marketingiem usług turystycznych.
Książka zawiera kompleksowe ujęcie koncepcji marketingowej, uwzględniające specyfikę sektora usług turystycznych, a w tym:
* podstawy teoretyczne i terminologię,
* funkcjonowanie marketingu usług turystycznych z uwzględnieniem zachowań konsumenckich,
* działalność marketingową na docelowym rynku,
* badania marketingowe w turystyce,
* analizę wybranych strategii marketingowych w turystyce.
Do głównych zalet podręcznika należą:
* dostosowanie do programów nauczania,
* logiczna struktura i jasność wykładu,
* liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej,
* słowniczek podstawowych terminów,
* bogata bibliografia,
* indeks rzeczowy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?