W tej sferze znajdziecie Państwo szeroki wachlarz publikacji na temat technik psychologii i psychoterapii. Przedstawione w naszych podręcznikach sprawdzone techniki i sposoby na lepsze życie, potraktuj jako narzędzia pracy nad sobą i własnym umysłem. Bardzo wielu ludziom pomogły stanąć na nogi, poradzić sobie z krytycznymi nieraz sytuacjami, toksycznymi relacjami czy destrukcyjnymi emocjami. Dorota Mrówka poleca książki o medytacji, które oczyszczają umysł i rozjaśniają myśli. Z kolei Maciej Wielobób zaleca terapię jogą, od Ciebie zależy, którą metodę wybierzesz, wybór jest naprawdę ogromny.
ak działa psychoterapia Na czym polega proces zmian zachodzących w wyniku oddziaływań psychoterapeutycznych Jakie czynniki występujące w toku psychoterapii sprawiają, że jest ona skuteczna Nowe, rozszerzone i uaktualnione wydanie cenionego podręcznika wprowadzającego w zagadnienia psychoterapii. Treść książki jest podporządkowana nadrzędnemu celowi, tzn. wykorzystaniu istniejących teorii psychoterapii, wyników badań nad psychoterapią i doświadczeń klinicznych do doskonalenia praktyki psychoterapeutycznej stosowanej w leczeniu zaburzeń psychicznych. Podręcznik: przystępnie omawia najważniejsze elementy procesu psychoterapii, wspólne dla głównych jej kierunków; w jasny i czytelny sposób przedstawia aktualną wiedzę na temat tej ostatnio dynamicznie rozwijającej się dyscypliny; zwięźle prezentuje dotychczasowe próby integracji różnych szkół psychoterapeutycznych; zawiera nowe treści ilustrujące: obecny stan rozwoju poszczególnych teorii psychoterapeutycznych, wyniki najnowszych badań nad skutecznością psychoterapii, czynniki procesu psychoterapii pozytywnie wpływające na jej efekty; wskazuje sposoby doskonalenia praktyki psychoterapeutycznej stosowanej w leczeniu zaburzeń psychicznych.
W publikacji tej zamierzam powiązać teorię terapii Gestalt z praktyką. Terapia Gestalt pozbawiona teoretycznych podstaw staje się bowiem jedynie zbiorem wyrafinowanych technik i tricków, których nieprzemyślane stosowanie może być niebezpieczne.
Ze Wstępu
Książka prezentuje główne stanowiska teoretyczne i problemy praktyczne w postępowaniu diagnostycznym. Formułuje podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnozowania w resocjalizacji, wraz z opisem modeli diagnozowania, specyficznych trudności, dylematów i zasad diagnozowania w przypadku tzw. ""zjawisk trudnych"". Przedstawia podstawowy warsztat diagnostyczny pedagogiki resocjalizacyjnej z określeniem metod, technik i narzędzi diagnostycznych oraz zasad ich stosowania.
Autor zachęca nas do zastanowienia się nad sytuacjami, w których wykorzystuje się metody indoktrynacji, nie mówiąc o tym wprost. Dla przeciętnego czytelnika książka ta jest lekturą obowiązkową, zwięzłym i sprawnym przeglądem poglądów i badań, które wpływają - i będą w coraz większym stopniu wpływały - na nas wszystkich.
Autorzy napisali podręcznik, który uczy, jak uczyć innych. Powodowani motywacją prospołeczną postanowili podzielić się posiadaną wiedzą ekspercką, co znajduje swoje potwierdzenie na wszystkich stronach opiniowanej pracy (...)
Autor uświadamia nam istnienie swoistego ?ukrytego? czy nawet ?wstydliwego? wymiaru wojny. Co więcej, podaje liczne argumenty na rzecz tezy o celowym, powszechnym i mniej lub bardziej wyrafinowanym stosowaniu narkotyków oraz substancji psychoaktywnych w warunkach bitewnych. Nie unika przy tym kontrowersyjnych z tradycyjnego punktu widzenia tez dotyczących roli farmakologii na wojnie. Choć na pierwszy rzut oka praca mieści się w obrębie nauk historycznych, to w bardzo ciekawy sposób wplata wątki o charakterze m.in. filozoficznym, kulturoznawczym, socjologicznym i psychologicznym. Wykorzystuje zatem interdyscyplinarność jako metodę pozwalającą na pogłębienie obszaru badań w celu uzyskania imponującego efektu jakościowego. Książka łączy zalety wartkiego, potoczystego wykładu z dziedziny historii wojskowości z publicystyką naukową w najlepszym wydaniu.Z recenzji dr. hab. Artura Gruszczaka,Instytut Nauk Politycznych i Stosunków Międzynarodowych UJTa wnikliwa analiza ?dopalaczy? wojny autorstwa politologa jest w znacznej mierze nieopowiedzianą dotąd historią roli, jaką środki odurzające odegrały na przestrzeni wieków w podtrzymywaniu żołnierzy na polach bitew, oraz roli, jaką odegrają w przyszłości w napędzaniu wojny. Na długie lata książka ta stanie się tekstem klasycznym.Prof. Christopher Coker, Department of International Relations,London School of Economics and Political Science
Rozszerzona, unowocześniona i uzupełniona wersja podręcznika pod tym samym tytułem!
W książce przedstawiono zagadnienia rozwoju psychicznego dzieci i młodzieży. Opisano zaburzenia emocjonalne okresu dzieciństwa, jak fobie, lęk separacyjny i społeczny, moczenie się, zaburzenia karmienia, jąkanie się.
Tematem książki jest manipulacja polityczna rozumiana w kategoriach psychologicznych. Zjawisko to występuje wszędzie tam, gdzie jednostka jest zmuszona do dokonywania wyborów, najczęściej wbrew sobie.
Nie chcesz stać się ofiarą manipulacji? Nie dać się oszukać, zniszczyć swojej psychiki? Szukasz pomocy? Koniecznie sięgnij po książkę PSYCHOMANIPULACJA METODY I TECHNIKI. W pracy tej autorki Agnieszka Olszewska absolwentka Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego oraz Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie, oraz Urszula Zielińska absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii oraz wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku w znakomity, syntetyczny i przejrzysty sposób dokonały charakterystyki czynów zabronionych, tj. zbrodni i występków popełnianych przy użyciu psychomanipulacji. Wychodząc od definicji manipulacji i cech osobowościowych manipulatora, opisują bezpośrednie związki między destrukcyjnymi sektami, narkomanią i eskalacją agresji w szkole. Przedstawiają problemy negatywnego network marketingu czy bezpośrednio firm zajmujących się tzw. multi level marketingiem. Poruszają także problem przemocy w domu, by zakończyć opis technik manipulacyjnych na, tak ostatnio modnym, zagadnieniu mobbingu.
Książka omawia także sposoby ochrony przed działaniami manipulatora czy instytucji wykorzystujących metody i techniki psychomanipulacji do osiągnięcia własnego celu. To bardzo nowatorska książka. Każdy z nas powinien ją przeczytać, by nie dać się zmanipulować.
Od wieków buddyści czerpią nieograniczone pożytki z medytacji. W swej pionierskiej książce, znany na całym świecie nauczyciel buddyjski Yongey Mingyur Rinpoche, w oparciu o naukową wiedzę odkrywa tajemnice medytacji. Autor podkreśla, że systematyczna praca wewnętrzna uaktywnia obszary mózgu odpowiedzialne za szczęście i współczucie, a w konsekwencji umożliwia odnalezienie rozwiązania naszych codziennych problemów.
Cieszący się niezwykłą popularnością na zachodnich uniwersytetach podręcznik do metodologii badań jakościowych. Autor w klarowny sposób prezentuje teoretyczne i praktyczne zagadnienia związane z korzystaniem z badań, takich jak:
obserwacja,
analiza rozmowy i dokumentów,
analiza materiałów wizualnych,
analiza konwersacyjna,
Silverman porównuje wartość różnych rodzajów danych, przedstawia problemy z ocenianiem ich trafności i rzetelności. Porusza również ważne kwestie etyczne związane z pracą badacza. Każdy rozdział kończy się podsumowaniem i propozycją ćwiczeń oraz starannie dobranym zestawem dalszych lektur.
Muzykoterapia jest reżyserem w "teatrze terapii". Nie jest to zadanie łatwe - wymaga umiejętności łączenia wiedzy naukowej ze światem sztuki, naukowości i poprawności metodologicznej z intuicyjnością, wewnętrznym doświadczeniem i emocjami. Wymaga umiejętności połączenia tego, co mierzalne i wymierne, z tym, co często nieuchwytne i ledwie wyczuwalne. Książka "Podstawy muzykoterapii", napisana przez wybitnych specjalistów z Polski i zagranicy, to polskojęzyczne kompendium wiedzy z zakresu terapii muzyką. Powstała, by przybliżyć obraz współczesnej muzykoterapii, wyjaśnić, czym jest i na czym polega ta forma terapii oraz ukazać szerokie możliwości pracy muzykoterapeutów. Pozycja zawiera cenne wskazówki, jak przygotować i realizować proces muzykoterapii, jak dobierać muzykę do działań muzykoterapeutycznych, jak skutecznie pracować w różnych obszarach praktyki klinicznej, a także w jaki sposób prowadzić badania w tej dziedzinie. Publikacja skierowana jest do wszystkich osób zainteresowanych muzykoterapią, a przede wszystkim do muzykoterapeutów: zarówno tych początkujących, jak i profesjonalistów.
Wstęp do psychoanalizy to najbardziej znana, klasyczna już książka Freuda, która zapoczątkowała rozwój i popularyzację psychoanalizy jako teorii, metody badawczej i środka terapii. Zawiera cykl wykładów wygłoszonych przez autora w latach 1915 - 1917 przed audytorium składającym się z lekarzy i 'laików obojga płci', którym wyjaśniał podstawowe założenia swej koncepcji. Znając główne zastrzeżenia, jakie wobec niej wysuwano, wykłady te potraktował niezwykle poważnie, przygotowując je w postaci napisanego tekstu. W pierwszych wykładach analizuje czynności pomyłkowe i marzenia senne, udowadniając istnienie nieświadomości. Przedstawia przede wszystkim te objawy nieświadomości, które występują w życiu codziennym. Pokazuje, że nic w naszej psychice nie jest przypadkowe. Są tylko zjawiska zrozumiałe, które umiemy zinterpretować, i niezrozumiałe, których jeszcze zinterpretować nie umiemy. W dalszych wykładach autor wyjaśnia podstawy nauk o nerwicach, prezentuje również trzy zasadnicze wątki teorii psychoanalitycznej: teorię lęku, teorię libido i narcyzmu oraz teorię przeniesienia.
Podręcznik wprowadza w teoretyczne podstawy skali, charakteryzuje podtesty skali słownej i skali bezsłownej. Przedstawia ogólne zasady badania Skalą WISC-R, jak również w sposób szczegółowy omawia zasady psychometrycznej i klinicznej interpretacji wyników. Omawia zastosowanie kliniczne skal Wechslera w diagnozie trudności w uczeniu się oraz w badaniu dzieci z upośledzeniem umysłowym, z zaburzeniami mowy i języka, z uszkodzonym słuchem, z nadpobudliwością psychoruchową, z zaburzeniami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania, w diagnozie neuoropsychologicznej, a także w badaniu dzieci specjalnie uzdolnionych. Omawia również praktyczne aspekty badania skalą WISC-R wykorzystując obserwacje i badania własne autorek.
Książka skierowana jest wyłącznie do psychologów, zajmujących się profesjonalnie diagnozą psychologiczną oraz studentów psychologii i kierunków pokrewnych. Może być wykorzystywana do nauczania przedmiotów: metody diagnozy psychologicznej, psychologia kliniczna, neuropsychologia, logopedia, pedagogika, surdopedagogika.
Wstęp do psychoanalizy to najbardziej znana, klasyczna już książka Freuda, która zapoczątkowała rozwój i popularyzację psychoanalizy jako teorii, metody badawczej i środka terapii. Zawiera cykl wykładów wygłoszonych przez autora w latach 1915-1917 przed audytorium składającym się z lekarzy i "laików obojga płci", którym wyjaśniał podstawowe założenia swej koncepcji. Znając główne zastrzeżenia, jakie wobec niej wysuwano, wykłady te potraktował niezwykle poważnie, przygotowując je w postaci napisanego tekstu.
W pierwszych wykładach Freud analizuje czynności pomyłkowe i marzenia senne, udowadniając istnienie nieświadomości. Przedstawia przede wszystkim te objawy nieświadomości, które występują w życiu codziennym. Pokazuje, że nic w naszej psychice nie jest przypadkowe. Są tylko zjawiska zrozumiałe, które umiemy zinterpretować, i niezrozumiałe, których jeszcze zinterpretować nie potrafimy.
W dalszych wykładach autor wyjaśnia podstawy nauk o nerwicach, prezentuje również 3 zasadnicze wątki teorii psychoanalitycznej: teorię lęku, teorię libido i narcyzmu oraz teorię przeniesienia.
Dzieło Freuda zostało przełożone na 16 języków.
Światowej sławy pedagog przedstawia metodę twórczego rozwoju dziecka przez ruch i ćwiczenia.
Metoda Weroniki Sherborne ze względu na swoją naturalność, prostotę i efektywność zyskała uznanie na całym świecie i jest propagowana jako jeden z ważnych czynników rozwoju psychicznego małych dzieci, szczególnie niepełnosprawnych. Wykorzystując dotyk, ruch oraz wzajemne relacje fizyczne, emocjonalne i społeczne przyczynia się do rozszerzenia świadomości samego siebie i pogłębienia kontaktu z innymi ludźmi. W Polsce ma wielu zwolenników i jest stosowana w przedszkolach, młodszych klasach szkoły podstawowej oraz w pracy z osobami dorosłymi z różnymi zaburzeniami rozwojowymi.
Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków pedagogicznych (szczególnie pedagogika specjalna), psychologicznych oraz rehabilitacji na AWF. Znakomita pomoc dla nauczycieli, terapeutów, psychologów i pedagogów szkolnych, pracowników pomocy społecznej, wychowawców przedszkolnych, pielęgniarek oraz rodziców.
Publikacja omawia szeroko diagnostyczne i terapeutyczne znaczenie psychodramy oraz zasady funkcjonowania małej grupy opartej na psychodramie. Uzupełnia ona inne rodzaje leczenia, w tym analityczną psychoterapię indywidualną (psychodrama z jednym pacjentem) i grupową. Zastosowanie tej formy pracy wobec różnego rodzaju grup terapeutycznych dowiodło, że improwizowana spontaniczna gra w trakcie psychodramy ma niezwykłą siłę oddziaływania i służy realizacji celów psychoterapeutycznych. W oparciu o konkretny kliniczny materiał autorzy przybliżają psychoterapeutom i osobom szkolącym się w psychoterapii proces grupowy w trakcie psychodramy, występujące w nim trudności, przejawy oporu i destrukcyjnych obron.
Druga część książki skupia się na niewerbalnych technikach psychoterapii, ich aspekcie diagnostycznym i terapeutycznym, omawia organizację sesji terapeutycznej opartej na technikach niewerbalnych, trudności w pracy z grupą, które można rozwiązywać przy pomocy technik niewerbalnych, jak trudność we współpracy i komunikacji w grupie, ekspresję uczuć agresywnych i rywalizacyjnych i in.
Wartościowa pozycja dla szerokiego kręgu czytelników zainteresowanych pracą z grupami w dziedzinach pedagogiki specjalnej, profilaktyki społecznej i szeroko rozumianą teorią i praktyką psychoterapii.
Wywiad motywujący ma tak silne podstawy teoretyczne i empiryczne, że powinien stanowić część standardowego wykształcenia z zakresu ochrony zdrowia somatycznego bądź psychicznego. Niniejsza książka jest znakomitym wprowadzeniem do wywiadu motywującego i atrakcyjnym opracowaniem przeglądowym jego zastosowań w pracy z nastolatkami, czyli w rozwijającej się dziedzinie zasługującej na dalsze badania. Publikacja zawiera także wskazówki dotyczące etyki oraz ustawicznego samokształcenia, dlatego powinna być lekturą obowiązkową dla osób zainteresowanych wykorzystaniem wywiadu motywującego w interakcjach z młodzieżą i młodymi dorosłymi.
Dr Bradley H. Smith, Wydział Psychologii, Uniwersytet Karoliny Południowej
Książka oparta na licznych pracach badawczych jest przeznaczona dla psychologów klinicznych, specjalistów zajmujących się leczeniem uzależnień, pracowników socjalnych, terapeutów oraz psychiatrów zajmujących się młodzieżą. Może również zainteresować pediatrów, pielęgniarki oraz innych pracowników służby zdrowia, którzy chcą skutecznie wspierać swoich pacjentów.
Celem skryptu jest nakreślenie właściwego kierunku pracy z uczniami o różnych dysfunkcjach rozwojowych i pomoc w realizacji procesu terapeutycznego.
Nacisk położony jest na najczęściej spotykane zaburzenia, które wpływają niekorzystnie na proces zdobywania umiejętności szkolnych: opóźnienia i zaburzenia percepcji wzrokowej, opóźnienia i zaburzenia percepcji słuchowej, zaburzenia procesu lateralizacji, deficyt pamięciowy, deficyt uwagi powiązany z nadmierną ruchliwością, opóźnienia i zaburzenia mowy.
dr hab. Urszula Dudziak, Instytut Nauk o Rodzinie Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II: Dostępność środków psychoaktywnych, częstotliwość ich zażywania i poważne, negatywne konsekwencje zarówno indywidualne, jak i społeczne, wymagają zintensyfikowania działań profilaktycznych i terapeutycznych. Opracowana przez grono specjalistów książka, porządkująca i zbierająca dotychczasowy dorobek naukowo-badawczy, a także oparty na praktyce konkretnego doświadczenia pracy z osobami uzależnionymi, może być w tym względzie autentyczną pomocą. Przydatność tego polega na uzupełnianiu wiedzy teoretycznej, kształtowaniu praktycznych działań profilaktycznych i terapeutycznych oraz trosce o relacje osób uzależnionych z najbliższymi. dr hab. n. med. Ewa Rudnicka-Drożak, Uniwersytet Medyczny w Lublinie: Publikacja to kompendium współczesnej wiedzy dotyczącej uzależnień. Książka ta wyróżnia się spośród innych o tej tematyce faktem, że Autorzy poszczególnych rozdziałów to nie tylko doświadczeni terapeuci i lekarze, ale także uznani dydaktycy. Autorzy kierują swoją publikację nie tylko do praktyków tej dziedziny, ale także studentów resocjalizacji, pedagogiki, socjologii i psychologii. (...) pozycja ta powinna także znaleźć się w wykazie podręczników obowiązkowych dla studentów kierunków medycznych ze względu na fakt, że nie ma w chwili obecnej publikacji poruszającej tak szeroko problem uzależnień, który jest zaliczany do ważnych problemów zdrowia publicznego w Polsce.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?