W tej sferze znajdziecie Państwo szeroki wachlarz publikacji na temat technik psychologii i psychoterapii. Przedstawione w naszych podręcznikach sprawdzone techniki i sposoby na lepsze życie, potraktuj jako narzędzia pracy nad sobą i własnym umysłem. Bardzo wielu ludziom pomogły stanąć na nogi, poradzić sobie z krytycznymi nieraz sytuacjami, toksycznymi relacjami czy destrukcyjnymi emocjami. Dorota Mrówka poleca książki o medytacji, które oczyszczają umysł i rozjaśniają myśli. Z kolei Maciej Wielobób zaleca terapię jogą, od Ciebie zależy, którą metodę wybierzesz, wybór jest naprawdę ogromny.
Niezwykła moc świadomego oddychania to nowe, poprawione i uzupełnione przez autora, wydaeni książki Sztuka świadomego oddychania.Metoda Integracji Oddechem, czyli świadomego oddychania, którą Colin P. Sisson stworzył, opisał i spopularyzował, pomaga ludziom odkryć samych siebie, osiągnąć wolność i całkowitą samorealizację.Podczas pracy z oddechem wyzwalamy się z dawnych programów i uwarunkowań, pokonujemy przeszkody i blokady emocjonalne, uwalniamy się od bolesnych wspomnień i obaw o przyszłość. Uczymy się uznawać doskonałość swej rzeczywistości tu i teraz, bez ograniczeń akceptować siebie i innych oraz brać odpowiedzialność za własne życie - bo tylko wtedy, gdy sami je tworzymy, możemy być spełnieni i szczęsliwi.
Ekspertki z dziedziny terapii par pomagają ulepszyć związek
Książka skierowana jest do par, które pragną wzmocnić swój związek lub przezwyciężyć istniejący w nim kryzys. Korzystając z porad i ćwiczeń, pary mogą przyjrzeć się swojej relacji i krok po kroku przejść proces tworzenia więzi opartej na poczuciu bezpieczeństwa. Podręcznik pomaga w stworzeniu pozytywnych schematów komunikacyjnych oraz w pozbyciu się negatywnych wzorców, które są szkodliwe dla związku. Dla specjalistów książka będzie cennym źródłem wskazówek, a dzięki zawartym w niej zadaniom do wykonania między sesjami terapeutycznymi pozwoli zwiększyć efektywność pracy z parami.
Autorki tego podręcznika są ekspertkami z dziedziny terapii par. Pomogły setkom osób odmienić ich związki na lepsze. Pisząc tę książkę, opierały się na modelu terapii skoncentrowanej na emocjach (EFT), który doskonaliły od 30 lat, a także na wiedzy zdobytej podczas pracy przy licznych projektach badawczych. Ich wyniki świadczyły o pozytywnych skutkach stosowania tego modelu. Rezultatem jest niniejszy podręcznik, który - dzięki swojej konstrukcji - może być stosowany w domowym zaciszu.
„W końcu pojawił się podręcznik dla par, który wiernie odzwierciedla proces terapii skoncentrowanej na emocjach (EFT). To tak, jakby dwóch terapeutów, mistrzów EFT, przyszło do ciebie do domu, wspierało cię i prowadziło, abyś mógł utrzymać postępy, jakie robisz podczas sesji terapeutycznych, i poprawić swój związek. Szczegółowe wyjaśnienia i zadania zmuszające do refleksji pomogą ci zgłębić własne emocje, a także lepiej je wyrażać wobec samego siebie i swojego partnera. Polecam ten podręcznik każdej parze, z którą pracuję!".
Marlene Best, PhD, profesor psychologii klinicznej, University of Ottawa, Kanada, a także certyfikowana terapeutka, superwizorka i trenerka EFT
Veronica Kallos-Lilly, PhD, dyplomowana psycholożka, współzałożycielka i dyrektorka Vancouyer & Family Institute oraz Vancouver Centre for EFT Training w Kolumbii Brytyjskiej w Kanadzie, certyfikowana superwizorka i trenerka EFT.
Jennifer Fitzgerald, PhD, psycholożka kliniczna prowadząca własną praktykę, starsza wykladowczyni na państwowym Uniwersytecie Queensland w Brisbane w Australii, certyfikowana superwizorka i trenerka EFT.
TOM ZAWIERA
Schematy zachowania w obliczu problemów
Przewodnik, jak rozwiązywać problem z mówieniem o emocjach
Seks w związkach
Historie par szukających pomocy
Wskazówki, jak rozwiązywać konkretne problemy
Ćwiczenia dla partnerów
Pomóż swojemu partnerowi i zbudujcie udany związek
Budowanie związku z partnerem z chorobą afektywną dwubiegunową (ChAD) wiąże się z codziennymi wyzwaniami – często jedna osoba zmuszona jest do przyjęcia roli opiekuna i ciągłego zmagania się z nagłymi wahaniami nastroju oraz impulsywnymi zachowaniami partnera. Niniejsza książka pokazuje, jak poradzić sobie z tymi problemami - przedstawia szczegółowe informacje, praktyczne porady i konkretne narzędzia, które pomagają w stworzeniu satysfakcjonującego związku, czerpaniu z niego radości oraz umożliwiają zdrowemu partnerowi realizację własnych celów i marzeń.
Autorzy pokazują, jak wspólnie z ukochaną osobą przyjąć holistyczne podejście do jej leczenia – łącząc farmakoterapię ze zmianą stylu życia, odpowiednią dietą i ilością snu. Wyjaśniają objawy ChAD, a także przedstawiają strategie zapobiegania sytuacjom kryzysowym oraz właściwego reagowania, jeśli takie się pojawią. Omawiają również najczęściej stosowane leki wraz z ich możliwymi skutkami ubocznymi. Wszystkim zagadnieniom towarzyszą przykłady oraz ćwiczenia do wykonania samodzielnie lub we dwoje.
Kochając osobę z zaburzeniami afektywnymi dwubiegunowymi to doskonałe wsparcie dla bliskich, a także wartościowa lektura dla terapeutów par zmagających się z tą chorobą.
Ta książka umożliwia najbliższym osób z zaburzeniami dwubiegunowymi lepsze zrozumienie ich problemów. Autorzy przedstawiają konkretne działania, które pomogą partnerowi z ChAD zachować zdrowie i pokonać największe trudności.
– Ruth White, specjalistka w dziedzinie zdrowia publicznego i opieki społecznej, profesor Uniwersytetu Seattle, autorka książki Bipolar 101
Materiały edukacyjne dla osób z chorobą afektywną dwubiegunową są bardzo nieliczne, a publikacji adresowanych do ich najbliższych jest jeszcze mniej. Julie A. Fast i John D. Preston stworzyli cenne źródło informacji dla rodzin i opiekunów osób cierpiących na ChAD. Autorzy przyjmują perspektywę holistyczną i udzielają porad, które pomogą czytelnikom wspierać ukochaną osobę z zaburzeniami dwubiegunowymi. Co ważniejsze, książka zachęca partnerów takich osób do dbania o siebie, pomagając im pielęgnować dobre relacje w związku.
– Sheri Van Dijk, specjalistka opieki społecznej, psychoterapeutka, autorka książek The Dialectical Behavior Therapy Skills Workbook for Bipolar Disorder, The Bipolar Workbook for Teens
Julie A. Fast jest uznaną specjalistką w dziedzinie zaburzeń afektywnych dwubiegunowych, rzeczniczką chorych na ChAD i terapeutką ich rodzin oraz autorką docenianych artykułów na temat zdrowia psychicznego. Współpracuje z czasopismami „US Weekly” i „Self Magazine”, występuje w audycjach radiowych, a także pełni funkcję eksperta portalu edukacyjnego www.sharecare.com. Prowadzi blog www.juliefast.com. Jest współautorką dwóch książek z dziedziny psychoterapii. Mieszka w Portland w stanie Oregon.
John D. Preston jest psychologiem i psychoterapeutą. Emerytowany profesor Alliant International University w Sacramento, w stanie Kalifornia; ekspert do spraw zaburzeń dwubiegunowych na portalu www.sharecare.com. Jest autorem i współautorem ponad dwudziestu książek z zakresu psychoterapii, psychiatrii i neurobiologii. Regularnie wygłasza referaty podczas międzynarodowych konferencji edukacyjnych. Mieszka w Shingle Springs w Kalifornii.
Psychiatrist Viktor Frankl's memoir has riveted generations of readers with its descriptions of life in Nazi death camps and its lessons for spiritual survival. Between 1942 and 1945 Frankl labored in four different camps, including Auschwitz, while his parents, brother, and pregnant wife perished. Based on his own experience and the experiences of others he treated later.
Jaki masz stosunek do swojego ciała? Napawa Cię dumą czy jesteś nim rozczarowany? Ufasz mu, jak najlepszemu przyjacielowi? Potrafisz odczytywać wysyłane przez nie sygnały? Jeśli Twoje podejście jest negatywne, to przyszedł czas abyś odkrył, że Twoje ciało posiada ogromną mądrość, która jest na wyciągnięcie ręki. Dzięki tej książce nauczysz się wsłuchiwać w swój organizm oraz interpretować wysyłane sygnały. Poznasz proste ćwiczenia i techniki: medytacje, uważne jedzenie czy oddychanie, które pomogą wyciszyć Twój umysł. Skupisz się na prawidłowym odżywianiu, pielęgnacji oraz dostarczaniu odpowiedniej ilości ruchu. Ten kompleksowy przewodnik pokaże Ci, jak słuchać, rozumieć i pracować z wrodzoną mądrością swojego organizmu w życiu codziennym. Odkryj mądrość, którą masz w sobie.
Terapia Gestalt (Gestalt Therapy Verbatim) to zapis czterech wykładów oraz seminarium pracy ze snem i intensywnych warsztatów przeprowadzonych przez Fredericka S. Perlsa w latach 19661968 w Instytucie Esalen, kolebce tzw. Ruchu Potencjału Ludzkiego w Kalifornii. Publikacja odsłania dynamikę i charakter pracy twórcy psychoterapii Gestalt, daje szansę zaobserwowania jego żywych, inspirujących, a nierzadko i prowokacyjnych interakcji ze słuchaczami i uczestnikami warsztatów.Gestalt Therapy Verbatim to czysty Perls. W książce tej charyzmatyczny twórca terapii Gestalt prezentuje swoją pomysłowość, brawurę i tendencję do uciekania się zarówno do modnych sloganów, jak i swojej niezwykłej przenikliwości klinicznej. Mamy szansę być obecni przy tym, gdy improwizuje wykłady, możemy posłuchać jego wypowiedzi na temat ludzkiej natury i ówczesnej kultury, a ponad wszystko mamy szansę doświadczyć jego teatralnego stylu nakłaniania ludzi do opowiadania swoich snów lub odgrywania ich w postaci dialogów i scenek. Książkę lepiej opisać jako mówioną niż pisaną, jako że prawie w całości stworzona jest z transkrypcji nagrań ostatnich warsztatów i seminariów Perlsa. W dzisiejszych czasach mnóstwo znanych terapeutów przedstawia swoje artykuły w formie transkrybowanych książek lub nagrań i filmów, jednak Perls dokonał tego, gdy gatunek ten był stosunkowo nowy. Rzadko dostaje się tak pełny i intymny portret, jakiego dostarcza ta książka.Z przedmowy Michaela Vincenta Millera
Przeczytaj, przemyśl, pomedytuj…
O medytacji i pożytkach, jakie płyną z jej praktykowania dla ciała i ducha, napisano setki książek. Można powiedzieć, że powstało tyle publikacji, ile jest szkół medytacyjnych i nauczycieli medytacji. I jest to prawda, bo mamy na przykład medytację buddyjską, jogiczną, chrześcijańską, medytację wolną od odwołań do jakiejkolwiek religii… Wśród wielu pozycji na ten temat niniejsza publikacja zdecydowanie się wyróżnia. Nie tylko wyjątkowo rzetelnym podejściem do zagadnienia, lecz także oryginalnością szkoły, z jakiej się wywodzi. Wbrew nazwie, która kojarzy się z odłamem mistycyzmu islamskiego, sufizm uniwersalny korzeniami sięga tradycyjnych szkół medytacyjnych działających w Indiach. Ludzie Zachodu poznali tę filozofię na początku XX wieku za pośrednictwem Hazrata Inayata Khana. Przyjęli ją jak swoją, gdyż sufickie przesłanie adresowane jest do każdego. To przesłanie duchowej wolności, całkowicie niezależnej od wyznawanej religii.
Maciej Wielobób od 1994 roku praktykuje medytację i podąża ścieżką sufizmu uniwersalnego. Naucza też medytowania w duchu tej szkoły w trakcie bezpośrednich spotkań z uczniami i za pośrednictwem książek. Ta publikacja stanowi materialne odwzorowanie otwartej części seminarium medytacyjnego Macieja i zawiera wszystko to, co nie wymaga bezpośredniej relacji mistrz – uczeń. Autor dzieli się za jej pośrednictwem z Czytelnikiem tradycyjną wiedzą i praktykami medytacyjnymi, które w ogóle bardzo rzadko są opisywane w literaturze, a już w literaturze zachodniej nigdy dotąd takim zakresie. Znajdziesz tu omówienie metod, technik, koncepcji sufickich, a także głównych części przesłania i konkretnych praktyk medytacyjnych. Uzupełnieniem publikacji są teksty źródłowe, ważne dla adeptów sufizmu uniwersalnego.
Po co medytować i czym jest medytacja
Sufizm uniwersalny i Hazrat Inayat Khan
Psychologia sufizmu i trzy ścieżki
Dżelal, dżemal i kemal — siła, łagodność i harmonia
Relacja nauczyciel – uczeń i ścieżka inicjacji
Równowaga między życiem wewnętrznym i zewnętrznym
Szkoła ezoteryczna i jej praktyki
„Universal worship” — religijność bez dogmatów
Medytacja uzdrawiająca i ziraat
Braterstwo i siostrzeństwo
Praca z ciałem i pranajama — ćwiczenia
Modlitwy
Ćwiczenia przygotowujące do medytacji
Dziesięć myśli Inayata Khana i przypowieści sufickie
Zaprowadź ład w swoim życiu i swoim umyśle!
Filozofia joginów i cała nauka Adeptów wiedzy tajemnej - bez względu na to do jakiej rasy przynależą i jakąkolwiek wyznawali wiarę - poucza, że człowiek jest odpowiedzialną istotą, która sama wytwarza warunki swego życia, sama sprowadza na siebie karę i nagrodę, jako naturalną konsekwencję swych myśli i czynów. Nauki te twierdzą dalej, że człowiek nie może się uchylać od tego, co jest dla niego dobrem - i choćby upadał sto razy, w każdym przypadku, stale i bez przerw podąża naprzód, by ostatecznie pokonać swoją materialną, obarczoną cierpieniem naturę.Możemy tu znaleźć wyjaśnienie tego, jak nasze niższe pożądania i namiętności umiejscawiają nas i otaczają takim środowiskiem, które nas zmusza do stałego ich przeżywania do czasu, gdy nasza dusza je ze zgrozą rozpozna i skieruje się wzwyż ku Jedynemu, prawdziwemu Celowi. To, co Wyższe zawsze jest bowiem z nami i się o nas troszczy, stara się okazać nam pomoc i podtrzymuje nas - w końcu to za pomocą Ducha wchodzimy w kontakt ze Źródłem wszelkiego Życia i Siły.Cytaty z książki: W Europie, na Zachodzie i na Wschodzie oraz w Indiach rozwijała się nauka psychologii niezależnie jedna od drugiej, bez żadnych punktów stycznych. Jakiej krzywdy w tym zakresie doznała psychologia Zachodu zrozumiemy choćby z pobieżnego przyjrzenia się wynikom, do jakich doszła na Wschodzie ta właśnie nauka występująca tam pod nazwą jogi. Doszła ona tak wysoko, że wyniki jej wytworzyły osobny dział: nauki tajemnej, a teorie, u nas wchodzące w zakres metafizyki, tam są twierdzeniami wyprowadzonymi z doświadczenia. Z nich to filozofia jogi wywodzi i naucza o stosunku człowieka do innych ludzi i do wszechświata. Naucza i daje wskazówki praktyczne. Niniejszy, pobieżny i przystępnie napisany wykład podstawowych zasad światopoglądu Jogów hinduskich pozwoli czytelnikowi osiągnąć pewne wyobrażenie o głębi nauk Wschodu. (...)
Sprawdzone rozwiązania dla specjalistów pracujących w nurcie CBT
Nowe wydanie podręcznika zawiera zbiór narzędzi usprawniających prowadzenie terapii poznawczej i dostosowywanie jej do potrzeb konkretnej osoby. Autor pokazuje, jak pomagać klientom w identyfikacji i zmianie problematycznych myśli, podstawowych przekonań i wzorców zamartwiania się, samokrytycyzmu i poszukiwania aprobaty, a także w ocenie osobistych schematów, radzeniu sobie z bolesnymi emocjami oraz podejmowaniu działań służących osiąganiu celów. Wszystkie omawiane techniki wzbogacono przykładami z życia i dialogami.
Niniejsze wydanie uzupełniono o najnowsze teorie, wyniki badań i techniki zapożyczone z terapii akceptacji i zaangażowania, aktywacji behawioralnej, terapii dialektyczno-behawioralnej, terapii schematów emocjonalnych i modelu metapoznawczego. Treści poszerzono o tematykę dotyczącą podejmowania decyzji, natrętnych myśli oraz radzenia sobie ze złością. Znaczne zmiany wprowadzono w rozdziałach o regulacji emocji i zamartwiania się. Liczne nowe techniki i materiały do powielania zawarto w 124 formularzach (wraz z przykładami ich wypełniania) - w tym 48 nowych lub poprawionych.
„Leahy jest jednym z bardziej kompetentnych terapeutów poznawczych - ma wieloletnią praktykę kliniczną i bardzo dobrze rozumie najnowsze badania. Niniejsza pozycja to znakomity materiał dla początkujących praktyków terapii poznawczo-behawioralnej, a także świetne źródło dla specjalistów, którzy pragną wzbogacić swoje ulubione strategie o najnowsze zdobycze nauki".
John H. Riskind, PhD, wydział psychologii George Mason University, redaktor „International Journal of Cognitive Therapy"
„Znacznie poszerzone wydanie stanowi najlepsze dostępne kompendium współczesnych technik poznawczo-behawioralnych. Książka jest napisana językiem jasnym i zrozumiałym dla laika. Zawiera wiele porad dla fachowców, a także przykładów, praktycznych kwestionariuszy i najnowocześniejszych narzędzi stosowanych w terapii klientów z różnymi zaburzeniami".
DrewErhardt, PhD, Graduate School of Education and Psychology, Pepperdine University
Robert L. Leahy, PhD - dyrektor American Institute for Cognitive Therapy w Nowym Jorku i wykładowca psychologii na wydziale psychiatrii Weill Cornell Medical College. Autor i współautor licznych książek, m.in. Pokonaj depresję, zanim ona pokona ciebie i Regulacja emocji w psychoterapii, wydanych nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Afazja - odbudowa komunikacji to seria zeszytów ćwiczeń, które powstały w oparciu o doświadczenia autorki w pracy z osobami dotkniętymi afazją oraz chorobami neurodegeneracyjnymi. Materiał w nich zawarty wspomaga procesy odpowiadające za odbudowę bądź utrzymywanie komunikacji językowej, jak również pamięć i koncentrację.Podział zeszytów na trzy części dostosowane do poziomu kompetencji językowej pacjentów ułatwia indywidualizację ćwiczeń oraz pracę na różnych poziomach funkcjonowania osób dotkniętych afazją. Materiał może być wykorzystany zarówno podczas terapii logopedycznej, jak również podczas codziennych ćwiczeń w środowisku domowym pacjenta.W części I znajdują się ćwiczenia zawierające ilustracje ułatwiające pacjentowi powiązanie wyrazów z osobą lub czynnością i stanowiące tym samym pierwszy krok w procesie odbudowy kompetencji językowej.
Psychodrama stanowi kompleksowe podejście do psychoterapii, ukierunkowane na przeżycie katharsis, doświadczenie wewnętrznych kompleksów oraz ról w grupie. Jej metody mają na celu uwolnienie kreatywnego potencjału, łącząc elementy autoterapii, autorefleksji i autoedukacji z indywidualną i grupową pracą terapeutyczną oraz wzajemnym dzieleniem się informacjami zwrotnymi. Jest ona swego rodzaju treningiem poszerzania spektrum doświadczeń, samoświadomości i umiejętności społecznych w oparciu o założenia psychologii humanistycznej i głębinowej.Podręcznik Christiana Stadlera zawiera bogatą wiedzę oraz praktyczne wskazówki przydatne w ramach szkolenia się w psychodramie. Stanowi cenne źródło wiedzy praktycznej dla szerszego kręgu odbiorców zainteresowanych psychoterapią, kreatywnym rozwiązywaniem problemów, procesami grupowymi, edukacją dorosłych, twórczym korzystaniem z zasobów wyobraźni.
Ron Suskind, dziennikarz i laureat Nagrody Pulitzera, opisuje dwadzieścia lat z życia swojej rodziny, dla której filmy Disneya stały się jedynym sposobem na porozumiewanie się z synem Owenem. Chłopiec, u którego zdiagnozowano zaburzenia ze spektrum autyzmu, przez lata nie posługiwał się mową – uwielbiał za to przesiadywać przed telewizorem i raz po raz oglądać te same bajki. Z czasem nauczył się na pamięć kwestii oraz piosenek z ukochanych filmów, przekształcając je we własny język. Słowami wypowiadanymi przez bohaterów i ich pomocników zaczął wyrażać miłość, radość czy smutek. Tym samym wciągnął bliskich do swojego animowanego świata.
To wzruszająca opowieść o tym, jak miłość do dziecka potrafi całkowicie zmienić spojrzenie na rzeczywistość. Gdy dzięki filmowym postaciom Owen powoli zaczynał budować swoją tożsamość, jego rodzice odkryli, że w pasji ich syna kryje się klucz do jego świata.
Na podstawie tej książki nakręcono nominowany do Oscara film dokumentalny Życie animowane.
„Napisana z niebywałą wrażliwością, poczuciem humoru i przenikliwą szczerością książka Życie animowane, to historia o miłości, która może diametralnie zmienić sposób w jaki postrzegamy osoby z autyzmem, a także samych siebie. Mówiąc najprościej, to arcydzieło, od którego nie można się oderwać”
Geraldine Brooks, laureatka Nagrody Pulitzera, autorka książek March oraz Ludzie księgi.
„Ron Suskind zamienia poruszającą tragedię w zwycięską podróż, mającą na celu odkrycie bohatera skrytego we wnętrzu jego syna. Ta książka zachwyci czytelników w każdym wieku, którzy z chęcią przekażą dalej znajdującą się w niej nadzieję, niezłomność i bezgraniczną miłość”.
dr Philip Zimbardo, emerytowany profesor psychologii Uniwersytetu Stanforda, autor książek Efekt Lucyfera i Siła Czasu.
Ron Suskind – amerykański pisarz i dziennikarz. Był stałym współpracownikiem „The Wall Street Journal” zajmującym się sprawami wewnętrznymi, aktualnie sprawuje funkcję Starszego Członka w Harvardzkim Centrum Etyki. Laureat Nagrody Pulitzera. Autor książek z gatunku literatury faktu, w tym czterech bestsellerów „New York Times’a”. U jego syna Owena zdiagnozowano zaburzenia ze spektrum autyzmu.
Autorzy książki przedstawiają w popularny sposób podstawowe nurty, szkoły i metody współczesnej psychoterapii, odpowiadając na różne pytania, które mogą nurtować osoby zainteresowane psychoterapią lub poszukujące pomocy terapeutycznej. Jak działa psychoterapia, co wydarza się w relacji psychoterapeutycznej, jakie trudności występują podczas psychoterapii, czy psychoterapia jest skuteczna? to ważniejsze z omawianych pytań.Książka zawiera wiele ciekawych przykładów z praktyki psychoterapeutycznej, jest adresowana do szerokiego kręgu odbiorców, w tym do studentów, psychologów, nauczycieli i osób, których bliscy korzystają z terapii.
Karen Horney (1885-1952) - niemiecki psychiatra, psychoterapeuta, od 1932 roku do śmierci pracowała w USA, uznawana za najważniejszego przedstawiciela amerykańskiej szkoły psychoanalitycznej, współzałożycielka Amerykańskiego Instytutu Psychoanalitycznego, blisko współpracowała z Erichem Frommem i podzielała znaczną część jego poglądów. Wraz z kolejnymi pracami stawała się coraz bardziej krytyczna wobec teorii Freuda. Napisała kilkanaście książek, w tym między innymi Nowe drogi w psychoanalizie, Neurotyczną osobowość naszych czasów i właśnie Autoanalizę. Książkę rozpoczyna autorka od skrótowego przedstawienia sposobu myślenia Freuda i poddaje je rewizji. Jednak zasadniczym tematem Autoanalizy są zgodnie z tytułem możliwości i ograniczenia autoanalizy. Czy zatem jesteśmy sobie w stanie pomóc sami bez obecności terapeuty, a jeśli nie to jak powinny przebiegać relacje między pacjentem a terapeutą i jakie zadania powinny spełniać obydwie strony w procesie terapii.
Praca trenera nie zaczyna się z wejściem na salę szkoleniową i nie kończy po rozejściu się uczestników. Obejmuje także wiele aktywności odbywających się poza miejscem szkolenia. Justyna Matras i Rafał Żak, doświadczeni trenerzy biznesu, prezentują kompleksowy podręcznik pracy trenera, którego role i zadania opisują według autorskiego modelu ról. Czytelnik dowie się z tej książki, jak powinien pracować trener jako:PROJEKTANTJak na podstawie diagnozy potrzeb formułować cele rozwojowe? Jak projektować ustrukturyzowane sesje szkoleniowe skutecznie wspierające realizację celów szkoleniowych i celów służebnych? Jak projektować autorskie narzędzia precyzyjnie dostosowane do potrzeb grupy i organizacji?TRENERJak wykorzystać narzędzia i sprawną komunikację, by zrealizować cele sesji szkoleniowych? Jak budować i podtrzymywać atmosferę pracy wspierającą grupowe uczenie się przez doświadczenie? W jaki sposób skutecznie reagować na zmieniające się potrzeby grupy?FACYLITATORJak zapewnić konstruktywny i bezpieczny przebieg procesów grupowych? Jak wspierać grupy w rozumieniu procesów grupowych? W jaki sposób facylitować procesy komunikacji wewnątrzgrupowej ukierunkowanej na cel?KONSULTANTJak diagnozować potrzeby szkoleniowe i pozaszkoleniowe osób, grup i organizacji na podstawie dowodów? Jak edukować i wspierać klienta w wyborze adekwatnych do potrzeb, etycznych i skutecznych rozwiązań rozwojowych? Jak prowadzić ewaluację procesów rozwojowych?LIDER ROZWOJUJak tworzyć i skutecznie realizować strategie rozwoju zasobów ludzkich w organizacjach? Jak projektować i rozwijać zintegrowane systemy zarządzania kompetencjami w organizacjach? Jak zarządzać złożonymi projektami i programami rozwojowymi w organizacji?Celem publikacji jest umożliwienie czytelnikom zdobycia lub poszerzenia kompetencji w zakresie prowadzenia działań rozwojowych. Autorzy dają wskazówki, jak kształtować współpracę z klientem usług rozwojowych od momentu dotarcia do niego do oceny efektów zrealizowanego projektu.
To tylko strach czy już nerwica lękowa? Wielu z nas odczuwa różne lęki i obawy. Niektórzy boją się ludzi lub pewnych miejsc, innych przeraża latanie samolotem, a jeszcze inni odczuwają lęk przed wizytą u dentysty. Ważne jest, by strach który nas dopada nie zawładnął nami. Pomocne w tym będą porady z niniejszej książki. Proste sposoby na uwolnienie się od lęku Znajdziesz tu wiele porad i wskazówek oraz pomocnych medytacji i afirmacji, uwalniających od negatywnych uczuć i emocji. Ponadto nauczysz się kontrolować myśli i zachowania, by móc błyskawicznie reagować, gdy zaczną one zmierzać w niewłaściwym kierunku. Odnajdziesz bezpieczną drogę i uzdrowisz duszę, odzyskując przy tym zaufanie i wiarę w siebie, co pozwoli Ci na kontakt z intuicją, która nigdy Cię nie zawiedzie. Wygraj z lękiem
Kompendium wiedzy diagnostycznej dostosowane do obowiązującej klasyfikacji.Sprawdzony podręcznik, dzięki któremu tysiące klinicystów i studentów zdobyły umiejętności niezbędne do badania niemowląt, dzieci i nastolatków z problemami psychicznymi o różnym charakterze. Objaśniając zarówno sztukę, jak i metodę naukową diagnozowania dziecka, książka ta łączy trafne porady dotyczące przeprowadzania wywiadu z ważnymi informacjami na temat różnorodnych zaburzeń psychicznych i behawioralnych. Opracowanie zostało dostosowane do klasyfikacji DSM-5 oraz ICD-10-CM - zawiera obowiązujące obecnie kody i terminologię. Dodatkowo wzbogacono je o opisy prototypów, zwięźle ukazujące istotę kryteriów DSM-5.Autorzy, prowadząc czytelnika krok po kroku przez proces wstępnego wywiadu, wyjaśniają, jak nawiązać dobrą relację z dzieckiem i rodzicami oraz wydobyć informacje potrzebne do postawienia roboczego rozpoznania. Strategie komunikowania się z dziećmi w różnym wieku z wykorzystaniem zabawek, rysunków, lalek i innych form zabawy zilustrowano przykładowymi transkrypcjami wywiadów, opatrzonymi przypisami. W książce szczegółowo omówiono zaburzenia rozpoznawane zwykle po raz pierwszy w dzieciństwie, jak również zaburzenia teoretycznie typowe dla osób dorosłych, które występują niekiedy u młodszych pacjentów. Kryteria DSM-5 przełożono na prosty, zrozumiały język, zwracając uwagę na różnice rozwojowe dotyczące obrazu klinicznego.Podręcznik uzupełniają uwagi dotyczące kodowania, praktyczne wskazówki potrzebne do przeprowadzenia wywiadu, żywe opisy kliniczne, przykladowy raport pisemny oraz kwestionariusz dla rodziców, z którego można skorzystać w trakcie pracy. To doskonała lektura dla klinicystów, terapeutów i studentów takich specjalności, jak psychologia kliniczna dziecka, psychiatria, poradnictwo, praca socjalna i psychologia szkolna.Znakomite źródło wiedzy zarówno dla doświadczonego, jak i dla początkującego klinicysty. Integracja kryteriów DSM-5 z informacjami na temat rozwoju dzieci i młodzieży czyni tę książkę pozycją jedyną w swoim rodzaju. Może to być wspaniały podręcznik przydatny na każdym kursie dotyczącym diagnozowania dziecka ze względu na dobrą organizację treści, akcentowanie kwestii rozwojowych oraz praktyczne (i interesujące) przykłady kliniczne. Bardzo podobało mi się pierwsze wydanie i często do niego sięgałam - drugie wydanie jest jeszcze lepsze. Każdy klinicysta, który bada lub leczy dzieci, powinien mieć na półce egzemplarz tej książki"".Ellen Braaten, PhD, Zakład Psychiatrii, Massachusetts General Hospital/llarard Medical SchoolTen podręcznik, napisany przystępnym językiem, ma wprowadzić początkujących klinicystów w dziedzinę przeprowadzania wywiadu oraz stawiania diagnozy psychiatrycznej u dzieci i młodzieży. Dwoje wytrawnych psychiatrów dzieli się swoim bogatym doświadczeniem w stosowaniu różnych metod przeprowadzania wywiadu i praktycznym korzystaniu z DSM-5 w pracy z dziećmi na różnych poziomach rozwoju. Ich przejrzysty, pozbawiony żargonu styl pisania ożywiają zapisy rzeczywistych wywiadów klinicznych"".Tom zawiera:Przeprowadzanie wywiadu diagnostycznego z dziećmi i młodzieżąWywiad z informatorami - podstawyStrukturyzacja pierwszego wywiadu z młodym pacjentemPodstawowe informacje na temat rozwojuRóżne typy wywiadów z dziećmi i młodzieżąWstępny wywiad z dzieckiem i rodzicemPisemny raportRozpoznania DSM-5 dotyczące dzieci i młodzieżyNarzędzia diagnostyczneZestawienie rozpoznań według DSM-5Kwestionariusz dla rodziców
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?