W tej sferze znajdziecie Państwo szeroki wachlarz publikacji na temat technik psychologii i psychoterapii. Przedstawione w naszych podręcznikach sprawdzone techniki i sposoby na lepsze życie, potraktuj jako narzędzia pracy nad sobą i własnym umysłem. Bardzo wielu ludziom pomogły stanąć na nogi, poradzić sobie z krytycznymi nieraz sytuacjami, toksycznymi relacjami czy destrukcyjnymi emocjami. Dorota Mrówka poleca książki o medytacji, które oczyszczają umysł i rozjaśniają myśli. Z kolei Maciej Wielobób zaleca terapię jogą, od Ciebie zależy, którą metodę wybierzesz, wybór jest naprawdę ogromny.
Treści zawarte w książce mogą wydatnie zwiększyć skuteczność posługiwania się komunikacyjnymi zachowaniami niewerbalnymi. Mogą ułatwić zrozumienie i wykorzystanie znaczeń ukrytych w ekspresji mimicznej, gestykulacji, w przyjmowanych pozach ciała, w zachowaniach przestrzennych i dotykowych, w tonie głosu i rytmie wypowiedzi, wyglądzie zewnętrznym itp. Co więcej, możliwe jest to poprzez samodzielny trening, a zatem bez konieczności korzystania z pomocy specjalistów. Ponadto podane w książce wskazówki metodyczne treningu komunikacji niewerbalnej pozwalają uczyć mowy ciała innych. Po lekturze tej książki czytelnicy będą potrafili lepiej wykorzystać wiedzę o komunikacji niewerbalnej w rożnych obszarach swej aktywności, zarówno zawodowej, jak i w codziennych kontaktach. Dodatkowy walor to zwiększenie umiejętności tak bardzo dzisiaj przydatnego kształtowania pozytywnego wizerunku i kierowania wrażeniem.
Praktyczny podręcznik opracowany przez największe autorytety nurtu CBT Zaburzenia lękowe należą do najbardziej powszechnych zaburzeń psychicznych - trwale uczucie niepokoju, zamartwianie się czy ataki paniki w istotny sposób ograniczają komfort życia. Niniejsza książka, napisana przez wybitnych specjalistów w dziedzinie terapii poznawczej, pomaga w zrozumieniu własnego lęku i stopniowej zmianie sposobu myślenia, a w konsekwencji w odzyskaniu dobrego samopoczucia i równowagi psychicznej. Pozycja ta, dzięki przystępnemu językowi i licznym, praktycznym poradom, sprawdzi się doskonale jako lektura samopomocowa. Będzie też stanowić świetne uzupełnienie biblioteczki psychoterapeutów i klinicystów -szczególnie prowadzących terapię zaburzeń lękowych oraz zainteresowanych nurtem CBT - dostarczając materiałów przydatnych do pracy z pacjentem. Ten praktyczny podręcznik stworzono, opierając się na wieloletnim doświadczeniu klinicznym. Zawarte w nim kwestionariusze, ćwiczenia i przykłady pomagają w skutecznym ograniczeniu lęku - w szczególności panicznego, społecznego i uogólnionego. Uczą, w jaki sposób rozpoznawać czynniki, które go uruchamiają; pokazują jak pozbyć się natrętnych myśli i oderwanych od rzeczywistości przekonań leżących u jego podstawy, pozwalają poczuć się bezpieczniej w stresujących okolicznościach i stawić czoła sytuacjom wywołującym panikę. Kup ten nieoceniony podręcznik, gdy będziesz gotów rzucić wyzwanie lękowi i zrobić wszystko, by się z nim uporać. Clark i Beck to wybitni znawcy terapii poznawczej pozwalającej osiągnąć najwyższe na świecie wskaźniki skuteczności w leczeniu lęku. Masz teraz okazję skorzystać z porad wybitnych fachowców, dążąc do spokojniejszej, szczęśliwszej przyszłości"". Dr Christine A. Padesky, współautorka książki Umyśl ponad nastrojem David A. Clark, doktor psychologii i profesor na Uniwersytecie w Nowym Brunszwiku w Kanadzie. Jest powszechnie uznanym autorytetem w dziedzinie terapii poznawczo-behawioralnej lęku i depresji oraz autorem licznych książek. Aaron T. Beck, twórca terapii poznawczej, badacz, pedagog i praktykujący psychiatra. Jest emerytowanym profesorem psychiatrii Wydziału Medycznego Uniwersytetu Pensylwanii oraz prezesem Instytutu Terapii Poznawczo-Behawioralnej Becka. Autor i współautor licznych publikacji - pięć z nich ukazało się nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Niepowtarzalne połączenie poradnika i autobiograficznych przemyśleń autora młodego mężczyzny z zespołem Aspergera do których doszedł, wkraczając w dorosłość. W pełen humoru sposób przedstawia największe wyzwania, z jakimi muszą się zmierzyć nastolatkowie i młodzi dorośli z ASD w czasach szkolnych, studenckich czy w pierwszej pracy. Jego trafne uwagi i wskazówki pomagają poradzić sobie z problemami wrażliwości sensorycznej, presją otoczenia, znęcaniem się oraz budowaniem relacji towarzyskich i intymnych. Jackson nie boi się przy tym takich tematów, jak seks, narkotyki czy alkohol. Opowiada o nich z rozbrajającą szczerością, a co najważniejsze w zgodzie z logiką aspich!To pozycja obowiązkowa dla nastolatków i młodych dorosłych z zespołem Aspergera, ich rodziców, bliskich oraz wszystkich specjalistów zajmujących się zaburzeniami ze spektrum autyzmuSeks, prochy i zespół Aspergera to jedna z moich ulubionych książek tego roku. Luke Jackson dostarcza czytelnikowi dogłębnej analizy wielu zagadnień związanych zarówno z zespołem Aspergera, jak i ze spektrum autyzmu. Porusza takie kwestie, jak zatrudnienie, zastraszanie, seksualność, związki i wiele innych. Społeczność osób ze spektrum autyzmu oraz inni czytelnicy skorzystają z tych bardzo potrzebnych porad i argumentów.Dr Stephen M. Edelson, dyrektor wykonawczy Autism Research Institute (autism.com), San Diego, CaliforniaPrzystępna, szczera lektura obowiązkowa dla tych wszystkich, którzy pragną lepiej zrozumieć dojrzewanie ludzkiej duszy autystycznej czy też każdej innej.Dr Stephen Mark Shore, adiunkt kliniczny w dziedzinie specjalnych potrzeb edukacyjnych, Adelphi University, New YorkLuke Jackson w dzieciństwie zdiagnozowano u niego zespół Aspergera. Ma siódemkę rodzeństwa, w tym jednego brata z ADHD i drugiego z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jest pisarzem i wygłasza publiczne przemówienia dotyczące ASD. W swoich książkach opisuje codzienne wyzwania i trudności, z jakimi muszą sobie radzić osoby z zespołem Aspergera oraz problemami z wrażliwością sensoryczną
Książka ma na celu propagowanie wiedzy na temat usprawniania i utrzymania w dobrej kondycji nasz układ nerwowy, opóźniania procesu starzenia się mózgowia, usprawniania pamięci oraz profilaktyki chorób neurodegeneracyjnych. Obecnie wiemy, jak dbać o serce, ale nie dbamy o nasz mózg. Dziś już wiemy, że mózg jest strukturą, która zmienia się przez całe życie pod wpływem doświadczeń. Poradnik skierowany do seniorów 60+ obalając mit o „zapominalskim staruszku”.
Nie ma bardziej powszechnego wroga naszej prawdziwej męskości niż niewłaściwe ukierunkowanie lub wypaczenie naszych funkcji seksualnych. Z radością witam kolejną książkę powiększającą nasz arsenał obronny.Wyzwanie, przed jakim stoi każdy mężczyzna...Bitwa, którą każdy mężczyzna może wygrać
Innowacyjna metoda łącząca trzy skuteczne praktyki terapeutyczneJedną z oznak schizofrenii jest upośledzenie funkcjonowania społecznego, prowadzące do ograniczenia kontaktów, wykluczenia i trudności w odgrywaniu ról w rodzinie, szkole czy miejscu pracy. Problemu tego nie rozwiązuje sama farmakoterapia. Zaproponowana przez autorów metoda terapeutyczna pomaga pacjentom w uzyskaniu niezbędnych kompetencji i umiejętności, które znacznie ułatwiają im powrót do zdrowia i normalnego życia w społeczeństwie.W tym przystępnie napisanym podręczniku zawarto wszystkie informacje niezbędne do zastosowania w praktyce terapii Cognitive Behavioral Social Skills Training (CBSST). Obok podstaw teoretycznych i omówienia dowodów na skuteczność CBSST znalazły się w nim scenariusze sesji poświęconych konkretnym umiejętnościom, wytyczne dla osób prowadzących CBSST oraz zeszyty ćwiczeń dla pacjentów. To niezbędna pozycja dla klinicystów i psychoterapeutów prowadzących terapię pacjentów cierpiących na schizofrenię oraz praktyków zainteresowanych nurtem CBT.CBSST to innowacyjna metoda terapeutyczna łącząca trzy oparte na dowodach praktyki: terapię poznawczo-behawioralną, trening umiejętności społecznych oraz trening rozwiązywania problemów. To program typu krok po kroku"", który pozwala osiągać pacjentowi konkretne cele w różnych aspektach jego funkcjonowania związanych z zachowaniem, komunikacją czy tworzeniem planów działania. Zaproponowane rozwiązania mogą zostać z powodzeniem zastosowane zarówno w trakcie terapii indywidualnej, jak i grupowej.Publikacja tej książki to decydujący moment i punkt zwrotny. Na podstawie skrupulatnych badań z dwóch ostatnich dekad i praktyk opartych na dowodach Granholm i jego współpracownicy opracowali prostą w zastosowaniu, ale wszechstronną psychospołeczną metodę, która po raz pierwszy łączy kilka najskuteczniejszych behawioralnych sposobów leczenia schizofrenii. Trening CBSST to jasny, logiczny wybór rehabilitacji"".Sohee Park, PhD, wykładowca na Wydziale Psychologii, Uniwersytet YanderbiltNieoceniony podręcznik dla klinicystów i oddziałów zajmujących się poprawą funkcjonowania pacjentów chorych na schizofrenię. Autorzy dostarczają w nim wszystkich środków, jakich potrzebują praktycy w celu wprowadzenia w życie tej innowacyjnej metody leczenia. Trening CBSST uczy pacjentów nowych umiejętności poznawczych, behawioralnych i społecznych oraz rozwiązywania problemów-wszystkie są skoncentrowane na osiągnięciu celu, jakim jest powrót do zdrowia"".Michael G. McDonell, PhD, dyrektor Behavioral Health Innovations, College Medyczny Elsona S. Floyda, Uniwersytet Stanu Waszyngton
Domek terapeutyczny… ma za zadanie zachęcić rodziców do podejmowania działań terapeutycznych (z zakresu logopedii, bajkoterapii, terapii SI i innych) we własnym domu i w trakcie codziennych aktywności. Pokazuje, jak prowadzić zabawę z dzieckiem, aby – poza radością obu stron – przynosiła ona również pomoc w dokonywaniu postępów i była stymulacją określonych funkcji rozwojowych. Ideą poradnika jest wykorzystywanie przedmiotów znajdujących się pod ręką. Dlatego po przeczytaniu którejkolwiek ze 100 propozycji rodzic będzie mógł ją od razu zrealizować, bez wychodzenia z domu ani konieczności inwestowania czasu i pieniędzy w dodatkowe zakupy.
Pierwsza na polskim rynku książka opisująca konkretne przykłady krótkoterminowej pracy psychoterapeutycznej z rodzinami niemowląt i dzieci poniżej piątego roku życia. Ukazuje rodziny skierowane do poradni psychologicznej z powodu rozmaitych problemów dzieci – od niemowlęcych kłopotów ze snem, karmieniem i płaczliwością poprzez lęki separacyjne, nadpobudliwość, agresję i napady wściekłości, fobie, rywalizację pomiędzy rodzeństwem u starszych dzieci, aż po objawy psychosomatyczne, takie jak egzemy, astma czy nietrzymanie moczu.
Brytyjskie terapeutki dziecięce, Louise Emanuel i Elizabeth Bradley, pokazują także czytelnikom paletę dramatów rodzicielskich – sytuacje separacji lub rozwodu, samotnego rodzicielstwa, śmierci lub niepełnosprawności rodzeństwa, depresji poporodowej. Delikatnie i bez oceniania opisują ich związek z kłopotami dzieci. Czytelnik towarzyszy rodzicom podczas sesji terapeutycznych, doświadcza ich zmiany od bezradności i poczucia, że ponieśli porażkę, do ulgi, zrozumienia zachowań swoich dzieci i nadziei.
Autorki opierają się na podejściu terapeutycznym wypracowanym przez Tavistock Clinic w Londynie. Korzystają z teorii psychoanalitycznych oraz z wiedzy płynącej z obserwacji niemowląt. Książka przedstawia sprawdzony i stosowany z powodzeniem od wielu lat w Tavistock model pięciu konsultacji terapeutycznych pomocny każdemu specjaliście pracującemu z małymi dziećmi. Jest to pozycja niezbędna dla psychoterapeutów pracujących z dziećmi i rodzinami, ale z lektury skorzystają z pewnością także nauczyciele i opiekunowie pracujący w żłobkach i przedszkolach, lekarze i asystenci rodzinni, a także rodzice chcący zrozumieć swoje dzieci. Niewątpliwym walorem książki są liczne opisy przypadków oraz pokazanie modelu terapeutycznego funkcjonującego w ramach publicznej służby zdrowia. Ukazanie skutecznej pracy z rodzinami z tak małymi dziećmi czyni z tej książki swojego rodzaju podręcznik profilaktyki zdrowia psychicznego dzieci, młodzieży i dorosłych.
Przewodnik dla terapeutów prezentujący poznawczo-behawioralną terapię zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u dzieci w wieku 5–8 lat. Autorki, po przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo omawiają kolejne sesje terapeutyczne: ich cele, przebieg i stosowane techniki. Wskazują, jak zaangażować w terapię rodziców małego pacjenta oraz dostosować interwencje do poziomu jego rozwoju poznawczego i społeczno-emocjonalnego.
Program terapii składa się z dwunastu sesji i obejmuje takie elementy, jak psychoedukacja na temat zaburzenia, uczenie rodziców korzystania z narzędzi zwiększających motywację dziecka do zmiany i ułatwiających skuteczne radzenie sobie z objawami, nauka strategii poznawczych czy ćwiczenia ekspozycji i powstrzymania reakcji. Jego głównym elementem są praktyczne ćwiczenia wykonywane podczas sesji i w ramach zadań domowych. Podręcznik zawiera formularze wykorzystywane przez terapeutę oraz przez pacjenta i jego rodziców w trakcie terapii.
Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik pacjenta, który zawiera informacje teoretyczne na temat zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego, przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, oraz ćwiczenia do wykonywania w domu.
Z wielką radością przyjmuję dostępność na polskim rynku wydawniczym kolejnego programu terapeutycznego o udowodnionej empirycznie skuteczności, tym bardziej że jest to pierwsza publikacja, która prezentuje podejście terapeutyczne dopasowane do potrzeb dzieci cierpiących na wczesnodziecięcą postać zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego oraz ich rodzin.
Podręcznik zawiera bardzo przystępną psychoedukację na temat samego zaburzenia, jak również na temat metod pracy z dzieckiem. Autorki podkreślają jednak konieczność dopasowania terapii do potrzeb konkretnego pacjenta i jego rodziny, przy uwzględnieniu wszystkich najważniejszych elementów programu terapeutycznego.
Ida Derezińska
psycholog kliniczna, psychoterapeutka dzieci i młodzieży, superwizorka psychoterapii poznawczo-behawioralnej, SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny, Szkoła Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej
DBT dostosowana do pracy z nastolatkami i ich rodzinamiNiniejsza publikacja, zachowując fundamenty terapii dialektyczno-behawioralnej, dostosowuje ją do charakteru pracy z młodzieżą z problemami emocjonalnymi i behawioralnymi. Uwzględnia poziom rozwoju emocjonalnego nastolatków, specyficzne środowisko, w którym żyją, i trudne relacje z rodzicami oraz terapeutą, modyfikuje przeznaczone dla dorosłych materiały, a także przewiduje udział rodziny w procesie terapeutycznym i treningu umiejętności.Autorzy - wybitni eksperci z zakresu DBT - czytelnie przedstawiają sposoby zastosowania terapii w praktyce klinicznej. Pierwsza część książki omawia organizację i budowanie treningu umiejętności dla nastolatków i ich opiekunów. W drugiej natomiast zawarto uwagi metodyczne dotyczące poszczególnych modułów: orientacji, uważności, tolerancji dyskomfortu psychicznego, podążania drogą środkową (specjalnie stworzony moduł rodzinny dla młodzieży), regulacji emocji oraz skuteczności interpersonalnej. Uzupełnieniem treści są materiały przydatne w pracy,w tym 85 arkuszy dla pacjentów.Wiadomości teoretyczne i instrukcje dotyczące sesji opatrzono licznymi przykładami, ćwiczeniami i scenkami. Czytelnicy dowiedzą się, jak przeprowadzić trening umiejętności DBT oraz w jaki sposób przekazać cenną wiedzę rodzicom. To doskonała pozycja dla klinicystów pracujących z młodzieżą oraz zainteresowanych nurtem DBT i CBT.Bez wątpienia Jill Rathus i Alec Miller są ekspertami w zakresie terapii dialektyczno-behawioralnej dla nastolatków. Żaden inny klinicysta zajmujący się tą szybko rozwijającą się dziedziną nie zna lepiej zawiłości pracy z młodzieżą"".Fragment Przedmowy autorstwa Marshy M. Linehan, PhD, ABPP, dyrektorki Behavioral Research and Therapy Clinics, University of WashingtonJill H. Rathus, PhD - profesor psychologii na Long Island University, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu DBT. Współzałożycielka Cognitive Behavioral Associates. Jako jedna z pierwszych uczennic Marshy M. Linehan jest współautorką książki Dialektyczna terapia behawioralna nastolatków z tendencjami samobójczymi.Alec L. Miller, PsyD - profesor psychiatrii klinicznej i nauk o zachowaniu, szef katedry psychologii dziecięcej i młodzieży oraz dyrektor programu do walki z depresją i próbami samobójczymi młodzieży w Montefiore Medical Center przy Albert Einstein College of Medicine
Erich Fromm (1900-80) – amerykański psycholog i filozof pochodzenia niemieckiego, uznawany za jednego z najwybitniejszych humanistów XX wieku, twórca psychoanalizy humanistycznej. Autor kilkudziesięciu książek, w tym tak ważnych jak "Ucieczka od wolności", "Zapomniany język", "Patologia normalności", "Zdrowe społeczeństwo", "Rewolucja nadziei" czy właśnie "Pasje Zygmunta Freuda".
"Pasje Zygmunta Freuda" to krytyczna, a jednak pełna uznania i szacunku analiza sposobu myślenia Freuda, analiza przeprowadzona z punktu widzenia humanistycznej odmiany psychoanalizy. Można wręcz stwierdzić, że "Pasje ..."to psychoanalityczna teoria osobowości twórcy psychoanalizy. "Pasje Zygmunta Freuda" z całą pewnością ułatwią nam zrozumienie sposobu myślenia twórcy psychoanalizy, a jak pisze sam Fromm "Chociaż Freud reprezentował szczytowe osiągnięcie racjonalizmu, to w tym samym czasie zadał temu racjonalizmowi śmiertelny cios. Pokazując, że źródła działania człowieka tkwią w podświadomości..."
Autism Movement Therapy(R) (AMT) to metoda terapii, która wykorzystuje ruch i muzykę do stymulowania pracy mózgu. Jej celem jest zharmonizowanie funkcjonowania półkul mózgowych, wspieranie integracji sensorycznej, rozwijanie umiejętności motorycznych oraz niwelowanie zachowań niepożądanych u dzieci z autyzmem. AMT umożliwia również dzieciom wyrażanie siebie poprzez taniec i kształtuje ich wrażliwość, zapewniając kontakt ze sztuką.Kluczem do sukcesu programu Autism Movement Therapy jest dobra zabawa! Dzięki połączeniu procedur terapii integracji sensorycznej, ćwiczeń ruchowych mających konkretną strukturę, muzyki, modelowania zachowań oraz programu Wspierania Pozytywnych Zachowań (ang. Positive Behavior Support, PBS) osoby angażujące się w ćwiczenia AMT trenują mózg, by rozwinąć większą świadomość swojego ciała i lepiej je kontrolować. Ta zwiększona sprawność powoduje poprawę komunikacji, interakcji społecznych, samooceny, a także innych obszarów u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.Z przedmowy dr. Stephena M. Shore'a
Erich Fromm (1900-80) – amerykański psycholog i filozof pochodzenia niemieckiego, uznawany za jednego z najwybitniejszych humanistów XX wieku, twórca psychoanalizy humanistycznej. Auto kilkudziesięciu książek, w tym tak ważnych jak Ucieczka od wolności, Zapomniany język, Patologia normalności, Zdrowe społeczeństwo, Rewolucja nadziei czy właśnie Psychoanaliza a religia.
Przez religię rozumie Fromm (który zresztą sam siebie określa mianem nie-teisty) każdy system poglądów określających myślenie i działanie, wspólny dla pewnej grupy, który dostarcza jednostce ram orientacji [w świecie] i przedmiotu czci. Religią są zatem podzielane przez daną społeczność wierzenia, przekonania, oczywiście wielkie systemy monoteistyczne ale także wiara w ideologię, partię, wodza.
Fromm rozróżnia religie na autorytarne i humanistyczne, przy czym w tych pierwszych liczy się posłuszeństwo, uległość, uświadomienie sobie swej małości w stosunku do Boga. Humanistyczne zaś koncentrują się na człowieku i jego rozwoju, miłości, jedności ze światem, a Bóg jest w nich symbolem mocy człowieka, a nie symbolem władzy nad człowiekiem.
Pewne napięcie między religią i psychoanalizą jest nieuniknione, jednak na pytanie czy ta druga zagraża tej pierwszej odpowiada, iż język mitów religijnych i język symboliczny snów stanowią jedność. Psychoanaliza pomija pytanie o afirmację lub negację Boga, a pyta o afirmację lub nie pewnych ludzkich zachowań. Symbol Boga jako symbol tylko religijny nie pozwala na zrozumienie, że jest to problem ludzki właśnie…
Dlaczego ciągle tu tkwię? Życie ma nam do zaoferowania nieskończenie wiele możliwości. Problem polega na tym, że przyzwyczajamy się do schematów, co w dłuższej perspektywie uniemożliwia nam wyjście poza dobrze znane środowisko. Tkwimy więc w braku satysfakcji, zazdroszcząc tym, którzy mają więcej odwagi. Na szczęście, już teraz możesz wyrwać się z marazmu! Techniki zmieniania tego, co Ci nie wystarcza! Dzięki tej książce zaczniesz nadawać swoim pragnieniom fizyczny kształt oraz zwiedzisz wymiar, w którym pojawiają się wszystkie pomysły. Staniesz się współtwórcą własnej rzeczywistości i wyjdziesz z roli ofiary niezależnych od Ciebie uwarunkowań. Odzyskasz utracone części siebie i zaczniesz wykorzystywać osobistą siłę. Przestaniesz się bać nieznanego i wyćwiczysz własną podświadomość dzięki autorskiemu Procesowi Inwizji.
Inżynieria wnętrza to intrygująca książka przedstawiająca sprawdzone metody, które rewolucjonizują sposób postrzegania i myślenia. Autor korzysta z wielowiekowych doświadczeń jogi, przekazywanych przez kolejnych mistrzów, pokazuje pułapki umysłu i opisuje ćwiczenia ułatwiające osiągnięcie autentycznej radości z życia.SADHGURU JAGGI VASUDEV, wizjoner, mistyk i jogin, opowiada historię własnego oświecenia na wzgórzu w południowych Indiach, gdzie czas się dla niego zatrzymał, a on sam doświadczył radykalnej przemiany. Dziś, jako założyciel organizacji Isha realizującej cele humanitarne, wskazuje drogę milionom ludzi. Przemawiał na Światowym Forum Ekonomicznym oraz w takich instytucjach, jak ONZ, Uniwersytet Stanforda, MIT, Uniwersytet Harvarda, Wharton i wiele innych.Sadhguru przypomina, że guru to ktoś, kto rozprasza ciemności. To ktoś, kto otwiera przed tobą drzwi. Dzięki tej mądrej i przystępnej lekturze czytelnicy zyskają dostęp do sprawdzonych metod, które pozwolą im kształtować swoje życie dokładnie tak, jak sobie życzą.
Drugie wydanie sprawdzonego podręcznika, który pomógł już dziesiątkom tysięcy osób odzyskać kontrolę nad nieoczekiwanymi wahaniami nastroju.Zaburzenie afektywne dwubiegunowe to wyzwanie, z którym zmagamy się przez całe życie. Nie musimy jednak oddawać mu całkowitej kontroli nad sobą. Warto dołączyć do grona czytelników, którzy skorzystali z naukowo udokumentowanych narzędzi opisanych w tym opracowaniu, odzyskując dzięki nim większą równowagę i czerpiąc pełniejszą korzyść z terapii. Książka stanowi świetną lekturę dla osób, których dotknęły schorzenia ze spektrum zaburzeń afektywnych dwubiegunowych, a także tych, którzy zmagają się z innymi wahaniami nastroju. Skorzystają z niej ponadto klinicysći, personel odpowiedzialny za psychoedukację oraz rodziny i bliscy pacjentów.Podręcznik zawiera specjalnie dobrane ćwiczenia, które uczą, jak zauważać problematyczne bodźce i wczesne objawy zmian nastroju, co pozwala lepiej je kontrolować. Zadania pomagają dostrzec własne słabości i mocne strony, ułatwiają radzenie sobie z napięciem, rozwiązywaniem problemów i podejmowaniem właściwych decyzji. Towarzyszące im przykłady i historie osób z zaburzeniami afektywnymi dwubiegunowymi pokazują, jak najlepiej przełożyć teorię na praktykę.Drugie, rozszerzone wydanie książki Zaburzenie afektywne dwubiegunowe. Jak opanować wahania nastroju. Podręcznik pacjenta odpowiada na wszystkie potrzeby zasygnalizowane przez osoby wykorzystujące pierwszą edycję. Zawarto w nim więcej opisów objawów i przykładów, rozbudowując kolejne rozdziały. Zmianie uległ też podział książki już nie ze względu na kategorie pacjentów, a na objawy zaburzeń z określonego spektrum. Dzięki temu łatwiej dopasować lekturę książki do indywidualnych potrzeb czytelników.
Nowoczesny i rewolucyjny podręcznik dla każdego specjalisty w dziedziniezdrowia psychicznegoTerapia poznawcza oparta na uważności (mindfulness-based cognitive therapy, MBCT) jest uznawana za jedną z najskuteczniejszych metod przerywania cyklu nawracających epizodów depresyjnych, która wyzwala pacjentów od tyranii nawrotów. Integracja ważności i terapii poznawczej powinna stać się elementem podstawowego wyszkolenia każdego specjalisty w dziedzinie zdrowia psychicznego, począwszy od pielęgniarek psychiatrycznych i psychiatrów po psychologów klinicznych i psychologów zajmujących się poradnictwem.Pierwsze wydanie niniejszej książki wywołało lawinę zainteresowania, zastosowań klinicznych i badań na całym świecie, zapoczątkowując nową, opartą na dowodach, metodę terapeutyczną. W drugim wydaniu uaktualniono każdy rozdział i dodano liczne praktyczne pomoce, w tym ćwiczenia i ulotki. Nowe treści udoskonalają, wzmacniają i potwierdzają istotne elementy niezbędne do skutecznego świadczenia terapii poznawczej opartej na uważności w warunkach klinicznych, jak również do zrozumienia podstawowych i bardzo przejrzyście opisanych ram teoretycznych, na których się ona opiera.Terapia poznawcza depresji oparta na uważności jest głównym punktem odniesienia dla wszystkich, którzy chcą się nauczyć tego skutecznego podejścia. Drugie wydanie uaktualnia tę klasyczną już książkę, czyniąc ją najnowocześniejszym przewodnikiem zarówno dla terapeutów, jak i dla studentów.Daniel Goleman, PhD, autor Inteligencji emocjonalnejUwielbiam tę książkę. W istocie to coś więcej niż książka to bliski przyjaciel. Ktoś, kto chce pomóc ludziom po przebytej depresji w utrzymaniu stanu zdrowia i zapobieżeniu dalszym epizodom choroby, znajdzie tutaj wszystko, czego potrzebuje.Sona Dimidjian, PhD, Wydział Psychologii i Neurobiologii, Uniwersytet Kolorado w Boulder, Stany ZjednoczoneTo niezwykła, świetnie napisana książka opisująca zarówno kulisy powstania, jak i krok po kroku sposób stosowania terapii poznawczej opartej na uważności w zapobieganiu nawrotów depresji. To nie tylko znakomity kliniczny przewodnik, ale też inspirująca lektura pokazująca, w jaki sposób można zintegrować dalekowschodnią mądrość i praktyki medytacyjne z zachodnim opartym na dowodach modelem psychoterapii w spójną, efektywną metodę przywracania równowagi i dobrostanu psychicznego.- dr n. med. Paweł Holas, Wydział Psychologii, Uniwersytet Warszawski, założyciel i pierwszy prezes Polskiego Towarzystwa MindfulnessZindel V. Segal, PhD, jest profesorem psychologii na uniwersytecie w Toronto Scarborough. Kieruje także szkoleniem klinicznym w ramach podyplomowego programu psychologii klinicznej tamże. Jest członkiem założycielem Akademii Terapii Poznawczej i orędownikiem zastosowania metod opartych na uważności w psychiatrycznej opiece zdrowotnej.J. Mark G. Williams, PhD, jest profesorem psychologii klinicznej, pełnił funkcję kierownia programu badawczego finansowanego przez fundację Wellcome Trust na uniwersytecie w Oksfordzie. Założył i kierował także Oxford Mindfulness Centre na wydziale psychiatrii tamże. Jest członkiem założycielem Akademii Terapii Poznawczej, członkiem Akademii Nauk Medycznych, Akademii Brytyjskiej oraz Towarzystwa Psychologicznego.John D. Teasdale, PhD zajmuje specjalne stanowisko naukowe w oddziale nauk o mózgu i poznawaniu Medical Research Council z siedzibą w angielskim Cambridge. Jest członkiem założycielem Akademii Terapii Poznawczej, członkiem Akademii Brytyjskiej oraz Akademii Nauk Medycznych.
Dziedziczymy po przodkach nie tylko geny ale też podejście do życia, zawód czy nawyki żywieniowe. Wszystko to stanowi przekaz intergeneracyjny i zazwyczaj jest jawne i oczywiste. Ta książka mówi o czymś więcej – o przekazie transgeneracyjnym, czyli o nieświadomym dziedziczeniu tego, co jest w rodzinie trzymane w tajemnicy, ukryte, niewypowiedziane a często ujawnia się u potomków w postaci powtarzających się w każdym pokoleniu chorób, nagłych lub przedwczesnych śmierci i tragicznych wypadków.
Autorka, profesor psychologii Anne Ancelin Schützenberger twierdzi, że w ten sposób objawia się dawna trauma, niedomknięta żałoba, dramaty, tajemnice i sprawy niezałatwione często od wielu pokoleń. A to, co zostało jedynie wyrażone w postaci niejasnych odczuć czy też dolegliwości, bez udziału naszej woli przechodzi w ukryciu na następne pokolenia i ma nad nami władzę.
Psychogenealogia jest nauką i zarazem sztuką. Pomaga zrozumieć to, co w sferze psychiki przekazywane jest poprzez pokolenia. Dzięki psychogenealogii to dziedzictwo staje się dla nas bardziej dostępne, możemy z niego korzystać, a jeśli zajdzie potrzeba, zmienić. Psychogenealogia powstała na bazie psychologii klinicznej, w oparciu o psychoanalizę, rozszerzoną o więzy międzypokoleniowe z użyciem techniki socjopsychologicznej i genogramu przekształconego w geneosocjogram, czyli w drzewo genealogiczne ukazujące więzi między osobami i ważne fakty z ich życia.
Dzięki tej książce dowiesz się czego szukać w swoim drzewie genealogicznym, by uwolnić siebie i swoje dzieci od skutków traum przodków. Krok po kroku nauczysz się jak zrobić swój geneosocjogram,specjalne drzewo rodowe swojej rodziny, dzięki któremu łatwo odnajdziesz tropy kolejnych tajemnic.
Książka obrazuje życiowe rozterki i trudy zmagań z nieświadomym losem, jak też progi i wyzwania, które każdy musi przejść na swojej drodze przeznaczenia i drodze do pełni. To ważna publikacja dla dorosłych, jak i osób młodych, szukających drogowskazów, które językiem metaforycznym i symbolicznym ilustrują proces przemiany człowieka naturalnego w istotę kulturową. Dzięki tej przemianie jest ona zdolna poradzić sobie z dylematami życia wewnętrznego oraz pełnić odpowiedzialne role w rodzinie i społeczeństwie.
Książka jest znakomitą ilustracją zastosowania psychologii Junga, a zwłaszcza teorii indywiduacji i koncepcji archetypów do objaśniania sensu ludzkiego życia od narodzin do starości. Lektura nie tylko dla osób zajmujących się terapią i psychologią jungowską oraz postjungowską, ale także dla przedstawicieli innych kierunków psychoterapii, trenerów rozwoju osobistego, doradców, pedagogów, których interesuje integralne ujęcie doświadczeń na linii życia.
Znakomity, przystępnie napisany przewodnik po teorii i praktyceDialog motywujący (DM) efektywna metoda wspomagania zmian narodził się w latach 80. XX w., a pierwsza edycja podręcznika dotyczącego teorii i praktyki tej metody autorstwa jej twórców Williama R. Millera i Stephena Rollnicka ukazała się w 1991 r. Wywodząc się z terapii osób z problemem alkoholowym, dialog motywujący zaczął być wykorzystywany w szeroko pojętym obszarze pomagania. Obecnie poza dziedziną terapii uzależnień (w tym behawioralnych, jak np. patologiczny hazard) DM jest również stosowany m.in. w pomocy społecznej, więziennictwie, pedagogice czy medycynie. W obszarze zdrowia psychicznego DM wykorzystywany jest w terapii zaburzeń lękowych, depresji, zespołu stresu pourazowego, myśli samobójczych, zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych, a także zaburzeń odżywiania. Warto dodać, że DM jest metodą o udowodnionej naukowo skuteczności.Książkę rozpoczyna rozdział poświęcony ogólnym zagadnieniom dialogu motywującego. W dalszych częściach wybitni specjaliści przedstawiają najbardziej aktualne sposoby zastosowania DM w konkretnych kontekstach klinicznych. Czytelnik znajdzie tu nie tylko uzasadnienie zastosowania DM w danym przypadku terapeutycznym, ale także opis możliwych trudności i środków zaradczych. Ponadto książka prezentuje wyniki badań, bogaty materiał kliniczny, w tym obszerne opisy sesji oraz przykłady, dzięki którym zarówno początkujący, jak i doświadczeni terapeuci mogą łatwiej zrozumieć, na czym polega duch dialogu motywującego, oraz jak należy stosować poszczególne metody pracy. Ważnym dopełnieniem książki jest rozdział wskazujący kierunki dalszego rozwoju DM w terapii problemów psychologicznych.Ta pięknie napisana książka mądrze mówi o tym, jak pomóc ludziom się zmieniać. Zawiera zajmujące opisy przypadków oraz bardzo przydatne praktyczne wskazówki. Będzie jednym z najważniejszych źródeł [wiedzy] dla osób, które pragną rozwijać swoją znajomość dialogu motywującego.Jesse H. Wright, MD, PhD, Director, University of Louisville Depression CenterPo prostu najlepsza i najbardziej wszechstronna praca z tej dziedziny. Z prawdziwą przyjemnością czytałem ją i uczyłem się z niej. Uznani autorzy przedstawiają podstawy koncepcyjne, badania i zastosowania. Książka ta powinna znaleźć się na półce każdego klinicysty zainteresowanego dialogiem motywującym, a także studenta czy stażysty.Keith S. Dobson, PhD, Department of Psychology, University of Calgary, Kanada
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?